Πέρασε από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής η εισήγηση της Τεχνικής Υπηρεσίας του δήμου Δελφών για τη δημιουργία της ελεγχόμενης στάθμευσης στην Άμφισσα και πλέον απαιτείται η ψήφιση του σε επόμενο δημοτικό συμβούλιο προκειμένου να ξεκινήσει η εφαρμογή του.
Το σύνολο των θέσεων ελεγχόμενης στάθμευσης που θα προκύψουν από την πλήρη εφαρμογή της δράσης ανέρχονται σε τριακόσιες πέντε (305) .
Επιπλέον η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής αποδέχτηκε τη γνωμοδότηση της Δημοτικής Ενότητας ΄Αμφισσας σχετικά με το ωράριο εφαρμογής της ελεγχόμενης στάθμευσης να είναι από Δευτέρα έως Παρασκευή και ώρες 07:30 έως 14:30 , με μέγιστη χρονική διάρκεια παραμονής τις δύο (2) ώρες.
Το δε κόστος θα είναι 0.50 ευρώ / ώρα ενώ δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη εάν και ποιες εξαιρέσεις θα υπάρξουν , όπως για ...
παράδειγμα εάν θα πληρώνουν οι κάτοικοι και οι επαγγελματίες αυτών των οδών ή εάν θα τους δοθεί κάρτα ελευθέρας .
Τη δράση ψήφισαν οι δημοτικοί σύμβουλοι .Π.Ταγκαλής, Β. Καραγιάννης ,. Δ. Ιντέρνος,
Δ Κουτονιάς, . Δ.Καρδαράς, Ε.Μαντζώρος, Γ.Μιχαλέας , Π.Λύτρα ενώ από τη συνεδρίαση απουσίαζαν οι δημοτικοί σύμβουλοι Τάσος Παππάς και Παναγιώτης Μέγκος.
Σύμφωνα με τη γνωμοδοτική απόφαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής η ελεγχόμενη στάθμευση θα πραγματοποιηθεί σε δύο φάσεις.
Στην Α’ Φάση, το Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης (ΣΕΣ) εφαρμόζεται στις οδούς :
•Οδ. Ανδρούτσου,
•Ι.Γάτου (από Ανδρούτσου έως Θόαντος),
•Γιαγτζή,
•Σταλλού,
•Θόαντος,
•Αθανασοπούλου,
•Λ.Σαλώνων,
•Πλ.Κεχαγιά,
•Πλ.Ησαϊα
•
Κατά την Α’ Φάση θα διατεθούν ενενήντα οκτώ (98) θέσεις παρκαρίσματος και μπορεί η πιλοτική εφαρμογή της να ξεκινήσει άμεσα μετά την ολοκλήρωση της μελέτης και παραλαβή της από το Δημοτικό Συμβούλιο.
Στη Β’ Φάση, το Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης (ΣΕΣ) εφαρμόζεται στις οδούς:
•Κόκκαλη,
•Αθανασοπούλου,
•Επισκόπου Φιλοθέου,
•Κοττορού,
•Γερογιάννη,
•Βασιλοπούλου,
•Πετ.Μαρκίδου,
•Λιανολοπούλου,
•Γ.Γιδογιάννου
•Εθνικής Αντιστάσεως,
•Ι.Γάτου (από Κορδώνη έως Ανδρούτσου)
•Κορδώνη (Δημοτικό Parking)
•Λ.Σαλώνων (από Γιδογιάννου έως το ύψος της Πλ.Εθνικής Αντίστασης)
•Δεστερλή
•Πλ.Ηρώων-Μητρόπολη
Κατά τη Β’ Φάση διατίθενται επιπρόσθετα διακόσιες πέντε (205) θέσεις και εφαρμόζεται αργότερα, μετά από σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τυχόν αλλαγές που θα έχουν προκύψει από την πιλοτική εφαρμογή της Α’ Φάσης.
Τέλος να σημειώσουμε ότι η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής αποφάσισε να προτείνει τις εξής αλλαγές σε σχέση με την εισήγηση της Τεχνικής Υπηρεσίας:
1.Στο χώρο έμπροσθεν της Οικονομικής Υπηρεσίας του Δήμου μας (στην πλατεία Κεχαγιά) γίνεται πρόβλεψη δύο (2) θέσεων Δημοσίων Υπηρεσιών, ενώ στο αρχικό σχέδιο προβλέπονταν μόνο θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης,
2.Στο χώρο έμπροσθεν της Εφορίας (στην οδό Ανδρούτσου) γίνεται πρόβλεψη μίας (1) θέσης Υπηρεσιακών Αυτοκινήτων, ενώ στο αρχικό σχέδιο προβλέπονταν μόνο θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης,
3.Στο χώρο παραπλεύρως της Εθνικής Τράπεζας (στον πεζόδρομο) γίνεται πρόβλεψη μίας (1) θέσης χρηματαποστολών (σχετική απόφαση 77/2011 της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής), ενώ στο αρχικό σχέδιο δεν υπήρχε κάποια πρόβλεψη,
4.Μεμονωμένα, στην οδό Επισκόπου Φιλοθέου γίνεται πρόβλεψη δύο (2) θέσεων Υπηρεσιακών Αυτοκινήτων, ενώ στο αρχικό σχέδιο προβλέπονταν μόνο θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης και χώρος στάθμευσης μοτοποδηλάτων,
5.Μεμονωμένα, στο χώρο παραπλεύρως του Ι.Κ.Α. (στην οδό Κοττορού) γίνεται πρόβλεψη δύο (2) θέσεων Δημοσίων Υπηρεσιών, ενώ στο αρχικό σχέδιο προβλέπονταν μόνο θέση ελεγχόμενης στάθμευσης και απαγόρευση στάσης- στάθμευσης,
6.Σε δύο σημεία νότια και δυτικά της Μητρόπολης, προβλέπεται απαγόρευση στάσης-στάθμευσης οχημάτων (σχετική απόφαση 74/2011 της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής), ενώ στο αρχικό σχέδιο δεν προβλέπονταν κάτι τέτοιο,
7.Στη συμβολή των οδών Σταλλού και Θόαντος γίνεται πρόβλεψη μίας (1) θέσης Δημοσίων Υπηρεσιών, ενώ στο αρχικό σχέδιο προβλέπονταν μόνο θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης,
8.Στη βορειοδυτική πλευρά της Πλ. Ησαΐα, γίνεται πρόβλεψη θέσεων ταξί, έξι (6) θέσεων ελεγχόμενης στάθμευσης και μίας (1) θέσης χρηματαποστολών, καθώς επίσης και απαγόρευσης στάθμευσης, ενώ στο αρχικό σχέδιο προβλέπονταν μόνο δημιουργία θέσεων ταξί,
9.Στη βορειοανατολική πλευρά της Πλ. Ησαΐα, γίνεται πρόβλεψη θέσεων ταξί, έξι (6) θέσεων ελεγχόμενης στάθμευσης και μίας (1) θέσης στάθμευσης ατόμων με ειδικές ανάγκες, ενώ στο αρχικό σχέδιο προβλέπονταν δεκατρείς (13) συνολικά θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης και μίας (1) θέσης στάθμευσης ατόμων με ειδικές ανάγκες εκατέρωθεν της προέκτασης του πεζοδρόμου Κορδώνη. Στο σημείο αυτό, προτείνεται αλλαγή της διάταξης παρκαρίσματος, προς εξυπηρέτηση των γύρω καταστημάτων,
10.Στη νοτιοανατολική πλευρά της Πλ.Ησαϊα, γίνεται πρόβλεψη εννέα (9) θέσεων ελεγχόμενης στάθμευσης, ενώ στο αρχικό σχέδιο προβλέπονταν δώδεκα (12) συνολικά θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης. Και σε αυτό το σημείο, προτείνεται αλλαγή της διάταξης παρκαρίσματος, προς εξυπηρέτηση των γύρω καταστημάτων,
11.Μεμονωμένα, στο χώρο έμπροσθεν της Δ.Ε.Η. (στην οδό Δεστερλή) γίνεται πρόβλεψη μίας (1) θέσης στάθμευσης ατόμων με ειδικές ανάγκες και χώρος στάθμευσης μοτοποδηλάτων ενώ στο αρχικό σχέδιο δεν υπήρχε κάποια πρόβλεψη,
12.Στην οδό Γιαγτζή δεν προτείνεται κάποια παρέμβαση, ενώ στο αρχικό σχέδιο και στο τμήμα της οδού Γιαγτζή από οδό Ι.Γάτου έως την οδό Διάκου προβλέπονταν πέντε (5) θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης και μία (1) θέση οχημάτων φορτοεκφόρτωσης,
13.Στο νότιο τμήμα της Πλ.Κεχαγιά γίνεται πρόβλεψη τεσσάρων (4) θέσεων ελεγχόμενης στάθμευσης, ενώ στο αρχικό σχέδιο προβλέπονταν τρεις (3) θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης και χώρος στάθμευσης μοτοποδηλάτων,
14.Στο βόρειο τμήμα της οδού Σταλλού (στη Μητρόπολη) γίνεται πρόβλεψη δύο (2) θέσεων ελεγχόμενης στάθμευσης και μίας (1) θέσης οχημάτων φορτοεκφόρτωσης, ενώ στο αρχικό σχέδιο προβλέπονταν τρεις (3) θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης,
Δείτε τι γίνεται και σε άλλες περιοχές με πραγματικό πρόβλημα στάθμευσης
Αμ δε! Η επιτροπή κατοίκων Θησείου, όπως έπραξε και πέρσι, τύπωσε φυλλάδια με σύνθημα «δεν πληρώνουμε τις κλήσεις, οργανωνόμαστε και αντιστεκόμαστε» για να ενημερώσει και να κινητοποιήσει τους ανθρώπους της περιοχής. Οι κάτοικοι λοιπόν ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα και την Περασμένη Τετάρτη -καμιά εκατοστή άτομα ήταν σίγουρα-, έκαναν πορεία, στη διάρκεια της οποίας έκοψαν τις πινακίδες της ελεγχόμενης στάθμευσης. Μάλιστα, ένας μεσήλικας, ανακηρύσσοντας εαυτόν τροχονόμο, στη διασταύρωση Νηλέως και Ακταίου, παρέπεμπε αναγκαστικά τους (εγκλωβισμένους/φρικαρισμένους/απηυδισμένους στα στενάκια του Θησείου) οδηγούς στην Πειραιώς!
Το θέμα έχει δυο διαστάσεις, αυτή του Δήμου κι εκείνη των πολιτών. Ο Δήμος υποστηρίζει ότι δεν είναι δυνατόν το Θησείο (και η ευρύτερη περιοχή των Πετραλώνων) να παραμένει η μοναδική γειτονιά στην οποία δεν έχει εφαρμοστεί το μέτρο. Αυτό αποτελεί αδικία προς τους κατοίκους των υπόλοιπων διαμερισμάτων. Επίσης, ο Δήμος έχει διαφυγόντα κέρδη από την μη επιβολή του μέτρου. Και τέλος, ισχυρίζεται ότι η ανυπαρξία της ελεγχόμενης στάθμευσης προκαλεί χάος στο παρκάρισμα και ταυτόχρονα ενθαρρύνει δημότες άλλων περιοχών να παίρνουν το αμάξι τους, αντί να χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς, π.χ τον ηλεκτρικό.
Από την άλλη, οι κάτοικοι θεωρούν ότι το μέτρο στην ουσία του δεν μπορεί να εφαρμοστεί και ότι «μοναδικό σκοπό έχει την οικονομική τους αφαίμαξη». Γιατί δεν μπορεί να εφαρμοστεί το μέτρο; Σύμφωνα με τους ίδιους κυρίως για δύο λόγους. Πρώτον, διότι είναι τέτοια η γεωγραφική ιδιομορφία και ρυμοτομία της περιοχής (αδιέξοδα, ανηφόρες, ακάλυπτοι χώροι, ασφυκτικά στενοί δρόμοι, κ.ά) που αν εφαρμοστεί το μέτρο καταργούνται αυτομάτως οι μισές θέσεις παρκινγκ. Προφανώς, είναι αδύνατον να διαγραμμιστεί ένας χωματόδρομος, μία πλατεία ή ένα αδιέξοδο ως μόνιμη θέση στάθμευσης. Άρα, όποιος αφήνει το αυτοκίνητό του εκεί θα πληρώνει κλήση από 40-80 ευρώ. Δεύτερον, οι κάτοικοι εκτιμούν ότι οι ανάγκες τους υπολογίζονται περίπου στις εξακόσιες νόμιμες θέσεις παρκινγκ, ενώ με την εφαρμογή του μέτρου οι θέσεις δεν φτάνουν ούτε τις διακόσιες. Συνακόλουθα, αρνούνται να πληρώσουν από τη στιγμή που ο Δήμος δεν κάνει καν προσπάθεια να συνεργαστεί μαζί τους. Το γεγονός ότι την τελευταία δεκαετία άρχισαν να χτίζονται πολυκατοικίες που διαθέτουν πυλωτή ή υπόγειο γκαράζ δεν είναι της παρούσης.
Τα ζητήματα που ανακύπτουν είναι τόσα πολλά, που σου δένουν κόμπο το μυαλό. Είναι δυνατόν ο Δήμος, σαν τον κλέφτη, να μην ενημερώνει τους κατοίκους, να μην συζητά μαζί τους και πατώντας στις μύτες να τοποθετεί τις πινακίδες στάθμευσης στα κρυφά; Είναι δυνατόν οι πολίτες (για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά) να εκφράζουν τη διαφωνία τους κόβοντας τις πινακίδες ή βρίζοντας τους αστυνομικούς του Δήμου; Έχει άδικο ο Δήμος που επιθυμεί τα μέτρα να ισχύουν για τους κατοίκους όλων των διαμερισμάτων ή έχουν δίκιο οι πολίτες που ισχυρίζονται ότι το μέτρο θα μειώσει κατά πολύ τις ήδη υπάρχουσες θέσεις στάθμευσης και θα τους κάνει μαρτυρική την καθημερινότητα;
Προσωπικά, άκρη δεν μπόρεσα να βγάλω, και για το λόγο αυτό θέτω το ζήτημα προς ψηφοφορία. Αν και τείνω περισσότερο προς την πλευρά των κατοίκων. Όχι γιατί δεν πιστεύω ότι το μέτρο πρέπει να ισχύει για όλους, αλλά γιατί πράγματι η γεωγραφική ιδιομορφία της περιοχής είναι τέτοια που οι άνθρωποι παρκάρουν τα αμάξια τους ακόμη και σε χωματόδρομους. Και καμιά φορά, η διακριτική μεταχείριση σε καθημερινά προβλήματα είναι αυτή που φέρνει λύσεις και δεν προκαλεί αδιέξοδα. Ούτε εξαγριώνει τους πολίτες και τους καθιστά απρόθυμους για οποιαδήποτε αλλαγή.
http://www.protagon.gr
Το σύνολο των θέσεων ελεγχόμενης στάθμευσης που θα προκύψουν από την πλήρη εφαρμογή της δράσης ανέρχονται σε τριακόσιες πέντε (305) .
Επιπλέον η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής αποδέχτηκε τη γνωμοδότηση της Δημοτικής Ενότητας ΄Αμφισσας σχετικά με το ωράριο εφαρμογής της ελεγχόμενης στάθμευσης να είναι από Δευτέρα έως Παρασκευή και ώρες 07:30 έως 14:30 , με μέγιστη χρονική διάρκεια παραμονής τις δύο (2) ώρες.
Το δε κόστος θα είναι 0.50 ευρώ / ώρα ενώ δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη εάν και ποιες εξαιρέσεις θα υπάρξουν , όπως για ...
παράδειγμα εάν θα πληρώνουν οι κάτοικοι και οι επαγγελματίες αυτών των οδών ή εάν θα τους δοθεί κάρτα ελευθέρας .
Τη δράση ψήφισαν οι δημοτικοί σύμβουλοι .Π.Ταγκαλής, Β. Καραγιάννης ,. Δ. Ιντέρνος,
Δ Κουτονιάς, . Δ.Καρδαράς, Ε.Μαντζώρος, Γ.Μιχαλέας , Π.Λύτρα ενώ από τη συνεδρίαση απουσίαζαν οι δημοτικοί σύμβουλοι Τάσος Παππάς και Παναγιώτης Μέγκος.
Σύμφωνα με τη γνωμοδοτική απόφαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής η ελεγχόμενη στάθμευση θα πραγματοποιηθεί σε δύο φάσεις.
Στην Α’ Φάση, το Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης (ΣΕΣ) εφαρμόζεται στις οδούς :
•Οδ. Ανδρούτσου,
•Ι.Γάτου (από Ανδρούτσου έως Θόαντος),
•Γιαγτζή,
•Σταλλού,
•Θόαντος,
•Αθανασοπούλου,
•Λ.Σαλώνων,
•Πλ.Κεχαγιά,
•Πλ.Ησαϊα
•
Κατά την Α’ Φάση θα διατεθούν ενενήντα οκτώ (98) θέσεις παρκαρίσματος και μπορεί η πιλοτική εφαρμογή της να ξεκινήσει άμεσα μετά την ολοκλήρωση της μελέτης και παραλαβή της από το Δημοτικό Συμβούλιο.
Στη Β’ Φάση, το Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης (ΣΕΣ) εφαρμόζεται στις οδούς:
•Κόκκαλη,
•Αθανασοπούλου,
•Επισκόπου Φιλοθέου,
•Κοττορού,
•Γερογιάννη,
•Βασιλοπούλου,
•Πετ.Μαρκίδου,
•Λιανολοπούλου,
•Γ.Γιδογιάννου
•Εθνικής Αντιστάσεως,
•Ι.Γάτου (από Κορδώνη έως Ανδρούτσου)
•Κορδώνη (Δημοτικό Parking)
•Λ.Σαλώνων (από Γιδογιάννου έως το ύψος της Πλ.Εθνικής Αντίστασης)
•Δεστερλή
•Πλ.Ηρώων-Μητρόπολη
Κατά τη Β’ Φάση διατίθενται επιπρόσθετα διακόσιες πέντε (205) θέσεις και εφαρμόζεται αργότερα, μετά από σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τυχόν αλλαγές που θα έχουν προκύψει από την πιλοτική εφαρμογή της Α’ Φάσης.
Τέλος να σημειώσουμε ότι η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής αποφάσισε να προτείνει τις εξής αλλαγές σε σχέση με την εισήγηση της Τεχνικής Υπηρεσίας:
1.Στο χώρο έμπροσθεν της Οικονομικής Υπηρεσίας του Δήμου μας (στην πλατεία Κεχαγιά) γίνεται πρόβλεψη δύο (2) θέσεων Δημοσίων Υπηρεσιών, ενώ στο αρχικό σχέδιο προβλέπονταν μόνο θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης,
2.Στο χώρο έμπροσθεν της Εφορίας (στην οδό Ανδρούτσου) γίνεται πρόβλεψη μίας (1) θέσης Υπηρεσιακών Αυτοκινήτων, ενώ στο αρχικό σχέδιο προβλέπονταν μόνο θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης,
3.Στο χώρο παραπλεύρως της Εθνικής Τράπεζας (στον πεζόδρομο) γίνεται πρόβλεψη μίας (1) θέσης χρηματαποστολών (σχετική απόφαση 77/2011 της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής), ενώ στο αρχικό σχέδιο δεν υπήρχε κάποια πρόβλεψη,
4.Μεμονωμένα, στην οδό Επισκόπου Φιλοθέου γίνεται πρόβλεψη δύο (2) θέσεων Υπηρεσιακών Αυτοκινήτων, ενώ στο αρχικό σχέδιο προβλέπονταν μόνο θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης και χώρος στάθμευσης μοτοποδηλάτων,
5.Μεμονωμένα, στο χώρο παραπλεύρως του Ι.Κ.Α. (στην οδό Κοττορού) γίνεται πρόβλεψη δύο (2) θέσεων Δημοσίων Υπηρεσιών, ενώ στο αρχικό σχέδιο προβλέπονταν μόνο θέση ελεγχόμενης στάθμευσης και απαγόρευση στάσης- στάθμευσης,
6.Σε δύο σημεία νότια και δυτικά της Μητρόπολης, προβλέπεται απαγόρευση στάσης-στάθμευσης οχημάτων (σχετική απόφαση 74/2011 της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής), ενώ στο αρχικό σχέδιο δεν προβλέπονταν κάτι τέτοιο,
7.Στη συμβολή των οδών Σταλλού και Θόαντος γίνεται πρόβλεψη μίας (1) θέσης Δημοσίων Υπηρεσιών, ενώ στο αρχικό σχέδιο προβλέπονταν μόνο θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης,
8.Στη βορειοδυτική πλευρά της Πλ. Ησαΐα, γίνεται πρόβλεψη θέσεων ταξί, έξι (6) θέσεων ελεγχόμενης στάθμευσης και μίας (1) θέσης χρηματαποστολών, καθώς επίσης και απαγόρευσης στάθμευσης, ενώ στο αρχικό σχέδιο προβλέπονταν μόνο δημιουργία θέσεων ταξί,
9.Στη βορειοανατολική πλευρά της Πλ. Ησαΐα, γίνεται πρόβλεψη θέσεων ταξί, έξι (6) θέσεων ελεγχόμενης στάθμευσης και μίας (1) θέσης στάθμευσης ατόμων με ειδικές ανάγκες, ενώ στο αρχικό σχέδιο προβλέπονταν δεκατρείς (13) συνολικά θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης και μίας (1) θέσης στάθμευσης ατόμων με ειδικές ανάγκες εκατέρωθεν της προέκτασης του πεζοδρόμου Κορδώνη. Στο σημείο αυτό, προτείνεται αλλαγή της διάταξης παρκαρίσματος, προς εξυπηρέτηση των γύρω καταστημάτων,
10.Στη νοτιοανατολική πλευρά της Πλ.Ησαϊα, γίνεται πρόβλεψη εννέα (9) θέσεων ελεγχόμενης στάθμευσης, ενώ στο αρχικό σχέδιο προβλέπονταν δώδεκα (12) συνολικά θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης. Και σε αυτό το σημείο, προτείνεται αλλαγή της διάταξης παρκαρίσματος, προς εξυπηρέτηση των γύρω καταστημάτων,
11.Μεμονωμένα, στο χώρο έμπροσθεν της Δ.Ε.Η. (στην οδό Δεστερλή) γίνεται πρόβλεψη μίας (1) θέσης στάθμευσης ατόμων με ειδικές ανάγκες και χώρος στάθμευσης μοτοποδηλάτων ενώ στο αρχικό σχέδιο δεν υπήρχε κάποια πρόβλεψη,
12.Στην οδό Γιαγτζή δεν προτείνεται κάποια παρέμβαση, ενώ στο αρχικό σχέδιο και στο τμήμα της οδού Γιαγτζή από οδό Ι.Γάτου έως την οδό Διάκου προβλέπονταν πέντε (5) θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης και μία (1) θέση οχημάτων φορτοεκφόρτωσης,
13.Στο νότιο τμήμα της Πλ.Κεχαγιά γίνεται πρόβλεψη τεσσάρων (4) θέσεων ελεγχόμενης στάθμευσης, ενώ στο αρχικό σχέδιο προβλέπονταν τρεις (3) θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης και χώρος στάθμευσης μοτοποδηλάτων,
14.Στο βόρειο τμήμα της οδού Σταλλού (στη Μητρόπολη) γίνεται πρόβλεψη δύο (2) θέσεων ελεγχόμενης στάθμευσης και μίας (1) θέσης οχημάτων φορτοεκφόρτωσης, ενώ στο αρχικό σχέδιο προβλέπονταν τρεις (3) θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης,
Δείτε τι γίνεται και σε άλλες περιοχές με πραγματικό πρόβλημα στάθμευσης
Παρκαρισμένη λογική
Την προηγούμενη εβδομάδα, και συγκεκριμένα στις 31 Αυγούστου, οι κάτοικοι του Θησείου συγκεντρώθηκαν στην πλατεία Αφαίας για να δηλώσουν την άρνησή τους στο μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης που προσπαθεί να επιβάλλει ο Δήμος Αθηναίων. Το 2010 η δημοτική αρχή, με τότε δήμαρχο τον Νικήτα Κακλαμάνη, είχε αποπειραθεί για πρώτη φορά να περάσει το μέτρο, αλλά έπειτα από τις έντονες αντιδράσεις των κατοίκων δεν τα κατάφερε. Ο νυν δήμαρχος, Γιώργος Καμίνης, ακολούθησε την ίδια ακριβώς τακτική με τον προκάτοχό του, αποπειράθηκε δηλαδή να περάσει το μέτρο στη ζούλα: χωρίς καμία προειδοποίηση, Αύγουστο μήνα, που οι περισσότεροι λείπουν για διακοπές, έστησε στα πεζοδρόμια τις ειδικές πινακίδες στάθμευσης και διαγράμμισε τους δρόμους, οριοθετώντας τις θέσεις παρκινγκ. Όταν τελείωσαν οι εργασίες, οι δημοτικοί υπάλληλοι μοίρασαν φυλλάδια –τα άφησαν τους υαλοκαθαριστήρες- που ενημέρωναν για την εφαρμογή του μέτρου. (παραθέτω αυτούσια σκηνή που παρακολούθησα: εξαγριωμένος κάτοικος Θησείου, γύρω στα εξήντα, με παντόφλες και λευκή φανέλα, απευθυνόμενος σε δύο δημοτικούς αστυνομικούς που μοίραζαν φυλλάδια, κάνοντάς τους κωλοδάχτυλο, τους φώναζε: «καλά ρε μαλάκες, δεν πήρατε το μάθημά σας πέρσι; Στον κώλο σας θα μπουν κι αυτές οι πινακίδες, άντε πηγαίνετε στο διάολο και μην σας ξαναδώ σπίτι μου. Που σας πληρώνω για μπάτσους κι εσείς γίνατε γραμματείς του δρόμου». Έντρομοι εκείνοι, έστριψαν στο παρακάτω στενό).Αμ δε! Η επιτροπή κατοίκων Θησείου, όπως έπραξε και πέρσι, τύπωσε φυλλάδια με σύνθημα «δεν πληρώνουμε τις κλήσεις, οργανωνόμαστε και αντιστεκόμαστε» για να ενημερώσει και να κινητοποιήσει τους ανθρώπους της περιοχής. Οι κάτοικοι λοιπόν ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα και την Περασμένη Τετάρτη -καμιά εκατοστή άτομα ήταν σίγουρα-, έκαναν πορεία, στη διάρκεια της οποίας έκοψαν τις πινακίδες της ελεγχόμενης στάθμευσης. Μάλιστα, ένας μεσήλικας, ανακηρύσσοντας εαυτόν τροχονόμο, στη διασταύρωση Νηλέως και Ακταίου, παρέπεμπε αναγκαστικά τους (εγκλωβισμένους/φρικαρισμένους/απηυδισμένους στα στενάκια του Θησείου) οδηγούς στην Πειραιώς!
Το θέμα έχει δυο διαστάσεις, αυτή του Δήμου κι εκείνη των πολιτών. Ο Δήμος υποστηρίζει ότι δεν είναι δυνατόν το Θησείο (και η ευρύτερη περιοχή των Πετραλώνων) να παραμένει η μοναδική γειτονιά στην οποία δεν έχει εφαρμοστεί το μέτρο. Αυτό αποτελεί αδικία προς τους κατοίκους των υπόλοιπων διαμερισμάτων. Επίσης, ο Δήμος έχει διαφυγόντα κέρδη από την μη επιβολή του μέτρου. Και τέλος, ισχυρίζεται ότι η ανυπαρξία της ελεγχόμενης στάθμευσης προκαλεί χάος στο παρκάρισμα και ταυτόχρονα ενθαρρύνει δημότες άλλων περιοχών να παίρνουν το αμάξι τους, αντί να χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς, π.χ τον ηλεκτρικό.
Από την άλλη, οι κάτοικοι θεωρούν ότι το μέτρο στην ουσία του δεν μπορεί να εφαρμοστεί και ότι «μοναδικό σκοπό έχει την οικονομική τους αφαίμαξη». Γιατί δεν μπορεί να εφαρμοστεί το μέτρο; Σύμφωνα με τους ίδιους κυρίως για δύο λόγους. Πρώτον, διότι είναι τέτοια η γεωγραφική ιδιομορφία και ρυμοτομία της περιοχής (αδιέξοδα, ανηφόρες, ακάλυπτοι χώροι, ασφυκτικά στενοί δρόμοι, κ.ά) που αν εφαρμοστεί το μέτρο καταργούνται αυτομάτως οι μισές θέσεις παρκινγκ. Προφανώς, είναι αδύνατον να διαγραμμιστεί ένας χωματόδρομος, μία πλατεία ή ένα αδιέξοδο ως μόνιμη θέση στάθμευσης. Άρα, όποιος αφήνει το αυτοκίνητό του εκεί θα πληρώνει κλήση από 40-80 ευρώ. Δεύτερον, οι κάτοικοι εκτιμούν ότι οι ανάγκες τους υπολογίζονται περίπου στις εξακόσιες νόμιμες θέσεις παρκινγκ, ενώ με την εφαρμογή του μέτρου οι θέσεις δεν φτάνουν ούτε τις διακόσιες. Συνακόλουθα, αρνούνται να πληρώσουν από τη στιγμή που ο Δήμος δεν κάνει καν προσπάθεια να συνεργαστεί μαζί τους. Το γεγονός ότι την τελευταία δεκαετία άρχισαν να χτίζονται πολυκατοικίες που διαθέτουν πυλωτή ή υπόγειο γκαράζ δεν είναι της παρούσης.
Τα ζητήματα που ανακύπτουν είναι τόσα πολλά, που σου δένουν κόμπο το μυαλό. Είναι δυνατόν ο Δήμος, σαν τον κλέφτη, να μην ενημερώνει τους κατοίκους, να μην συζητά μαζί τους και πατώντας στις μύτες να τοποθετεί τις πινακίδες στάθμευσης στα κρυφά; Είναι δυνατόν οι πολίτες (για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά) να εκφράζουν τη διαφωνία τους κόβοντας τις πινακίδες ή βρίζοντας τους αστυνομικούς του Δήμου; Έχει άδικο ο Δήμος που επιθυμεί τα μέτρα να ισχύουν για τους κατοίκους όλων των διαμερισμάτων ή έχουν δίκιο οι πολίτες που ισχυρίζονται ότι το μέτρο θα μειώσει κατά πολύ τις ήδη υπάρχουσες θέσεις στάθμευσης και θα τους κάνει μαρτυρική την καθημερινότητα;
Προσωπικά, άκρη δεν μπόρεσα να βγάλω, και για το λόγο αυτό θέτω το ζήτημα προς ψηφοφορία. Αν και τείνω περισσότερο προς την πλευρά των κατοίκων. Όχι γιατί δεν πιστεύω ότι το μέτρο πρέπει να ισχύει για όλους, αλλά γιατί πράγματι η γεωγραφική ιδιομορφία της περιοχής είναι τέτοια που οι άνθρωποι παρκάρουν τα αμάξια τους ακόμη και σε χωματόδρομους. Και καμιά φορά, η διακριτική μεταχείριση σε καθημερινά προβλήματα είναι αυτή που φέρνει λύσεις και δεν προκαλεί αδιέξοδα. Ούτε εξαγριώνει τους πολίτες και τους καθιστά απρόθυμους για οποιαδήποτε αλλαγή.
http://www.protagon.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου