Παρασκευή 3 Απριλίου 2009

Αρχαίο Μονοπάτι Κίρρας Δελφών

Με αφορμή την αυριανή πορεία στο αρχαίο μονοπάτι απο τον Σύλλογο Ορειβατών Χιονοδρόμων Ιτέας Κίρρας, σας μεταφέρουμε την καταγγελία του συλλόγου για τις παρεμβάσεις του Δασαρχείου στο αρχαίο μονοπάτι.
ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΤΟΥ ΟΡΕΙΒΑΤΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΙΤΕΑΣ-ΚΙΡΡΑΣ
Εκφράζουμε την αγανάκτηση μας για την επέμβαση του Δασαρχείου Αμφισσας πάνω στο μονοπάτι Ε4 από κρόκι μέχρι Δελφούς το οποίο το έκαναν επικΙνδυνο διότι χτύπησαν τις παλιές λείιες πέτρες και τις έκαναν αιχμηρές κατέστρεψαν τα παλιά σκαλοπάτια με πρόχειρα αιχμηρό αναχώματα προκαλώντας την οργή των ορειβατών και περισσότερο των τουριστών και όλα αυτά για να δικαιολογήσουν χρήματα από τα Ευρωπαϊκά κονδύλια. Η Διοικηση του Σωματείου μας καθιστά γνωστόν ότι θα τταραβρΙσκεται μάρτυρας σε όποιαδήποτε αγωγή από ατύχημα λόγω της επικινδυνότητας του μονοπατιού. Διαμορτυρόμαστε γιο την κακοποίηση και την παραχάραξη του αρχαίου μονοπατιού Κίρρας-Δελφών, πέραν αυτής που είναι στον επίσημο χάρτη που κυκλοφόρησε πολλά χρόνια πριν ο Σύλλογος και τον έχουν η αρχαιολογική υπηρεσία, το πολιτιστικό κέντρο Δελφών, οι ορειβατικοί Σύλλογοι της χώρας τα ξενοδοχεία της περιοχής και με αυτόν περπατούν τα ... σχολεία και οι τουρίστες.
Εκφράζουμε την διαμαρτυρία μας και διατηρούμε κάθε νόμιμο δικαίωμα προσφυγής για την διάνοιξη δρόμου με μπουλντόζα πάνω στο αρχαίο μονοπάτι στο τμήμα από δρόμο κάτω από Βούζα μέχρι κανάλι Μόρνου κατάστρεψαν η παράχωσαν τα Αρχαία σκαλοπάτια και ότι πράσινο υπήρχε καταστράφηκε, γκρέμισαν το Βυζαντινό εικονοστάσι της Αγίας Παρασκευής Εττιχειρούν να κάνουν δρόμο μέσα από την προϊστορική Ακρόπολη της αρχαίας Κρίσσας μέχρι την δραγασά μέσο από αρχαίους τάφους και την εκκλησία του Αγίου Γεωργίου. Ολα αυτά έγιναν χωρίς καμία δημοσίευση ττεριβαλλοντολογικών όρων. Ευτυχώς σι παρεμβάσεις φαίνονται στις φωτογραφίες πάνω στον χάρτη αδιάψευστο στοιχεία. Ελπίζουμε για το δικό τους καλό οι 303.00000 € να μην είναι από Ευρωπαϊκά κονόύλια. Γίαραχάραξαν την Ιστορία με την αλλαγή ονομασίας του μονοπατιού σε Δελφών Κίρρας και την μονομερή τουριστική εκμετάλλευση εξαιρώντας την Κίρρα και Ιτέα από τα τουριστικά οφέλη.
Διομαρτυρόμαστε και διατηρούμε κάθε νόμιμο δικαίωμα για την χρησιμοποίηση του χάρτη ιδιοκτησίας του Συλλόγου με τον οποίον έκαναν τις παρεμβάσεις στο Αρχαίο μονοπάτι ΚΙΡΡΑΣ-ΔΕΛΦΩΝ και στην σήμανση που αναφέρετε στον χάρτη ύψωσαν τεράστιες πινακίδες δασαρχείο Αμφισσας αρχαίο μονοπάτι ΔΕΛΦΩΝ —ΚΙΡΡΑΣ
Διαμαρτυρόμαστε γενικά νια τις κακές παρεμβάσεις στα μονοπάτια της περιοχής μας ερήμην των τοπικών ορειβατικών Συλλόγων

Λειτούργησε το χορευτικό της Ιτέας

Μετά από αρκετούς μήνες λειτούργησε το χορευτικό του Δήμου Ιτέας. Η αποδοχή από τα παιδιά και τους γονείς ήταν τεράστια. Τα παιδιά ήταν τόσο πολλά που δεν μπόρεσαν να λειτουργήσουν τα τμήματα κανονικά. Έτσι τα τμήματα χωρίστηκαν σε περισσότερα, για να μπορούν να χορέψουν κανονικά τα παιδιά, τουλάχιστον από την επόμενη εβδομάδα.
Δεν χρειάζεται μεγαλύτερη απόδειξη για το πόσο το χρειαζόταν τα παιδιά μας και γιατί το Iteanet φώναζε εδώ και καιρό για την επαναλειτουργεία του τμήματος.

Φοίβος ( Κόλλιας)Ταξιάρχης

Με αφορμή τον εμπρησμό του σπιτιού του Στέφανου Κόλλια που ήταν το σπίτι και του Φοίβου (Κόλλια) Ταξιάρχη πατέρα του Στέφανου, βρίσκουμε την ευκαιρία και παρουσιάζουμε λίγα λόγια για τον Φοίβο Ταξιάρχη τον σημαντικό αυτό ηθοποιό και άνθρωπο.


Ο Ταξιάρχης Κόλλιας, όπως ήταν το πραγματικό όνομα του Φοίβου Ταξιάρχη γεννήθηκε το 1926, στην Καλοσκοπή Φωκίδας, όπου τέλειωσε το Δημοτικό. Ηρθε στην Αθήνα, όπου τέλειωσε πέντε τάξεις του Γυμνασίου. Την τελευταία τάξη την τελείωσε στην Αμφίκλεια Φθιώτιδας, το 1944, επειδή είχε φύγει ως παράνομος από την Αθήνα, λόγω της συμμετοχής του στην ΕΑΜική Αντίσταση. Το 1947 μπήκε στη Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών, σπουδάζοντας παράλληλα στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών. Το 1949 προσλήφθηκε στο Εθνικό Θέατρο, αλλά διέκοψε την εργασία του, λόγω της στρατιωτικής θητείας του, μέχρι το 1951.
Η πρώτη θεατρική του εμφάνιση έγινε με το ρόλο του Κινησία στη «Λυσιστράτη», από το «Θυμελικό θίασο» του Λίνου Καρζή. Το 1952 συμμετείχε στις ......πρώτες, μεταπολεμικές, «Δελφικές Γιορτές» που είχε καθιερώσει ο Αγγελος Σικελιανός, παίζοντας τους ρόλους «Κράτος» και «Ωκεανός» στον αισχυλικό «Προμηθέα δεσμώτη».
Μαζί με το ΣΕΗ δρόμους του αγώνα(δεξιά) Στη συνέχεια, συνεργάστηκε με τους θιάσους των Βασίλη Διαμαντόπουλου, Καρόλου Κουν, Κυβέλης, Μίμη Φωτόπουλου, Ν. Χατζίσκου και πολλών άλλων. Πολύχρονη και σημαντική ήταν η συνεργασία του με το «Ελληνικό Λαϊκό Θέατρο» του Μάνου Κατράκη. Από το 1959 μέχρι το 1962 πρωταγωνιστούσε στο «Πειραϊκό Θέατρο» του Δ. Ροντήρη, που περιόδευε σε πολλές χώρες.
Πρωτοπόρος στους Εταιρικούς Θιάσους
Υπήρξε ιδρυτικό και διευθυντικό στέλεχος του πρώτου εταιρικού θιάσου «Αρμα Θεάτρου», τη λειτουργία του οποίου ανέστειλε η χούντα. Το 1976 δημιούργησε τον εταιρικό θίασο «Ελεύθεροι Καλλιτέχνες», ο οποίος ανέβασε δεκαπέντε άπαικτα νεοελληνικά έργα, που για διάφορους πολιτικούς κυρίως λόγους ήταν παραγκωνισμένα και αποσιωπημένα. Ετσι είδαν για πρώτη φορά το φως της σκηνής τα έργα «Κολοκοτρώνης» του Β. Ρώτα, «Χάσης» του Δ. Γουζέλη, «Πιάνο - Καραγκιόζικα», «Ελληνικά νιάτα», «Γραμματιζούμενοι» του Β. Ρώτα, η διασκευή του Δ. Φωτιάδη στους «Μέναιχμους» του Πλαύτου με τίτλο «Ο κόσμος ανάποδα», «Ο Αζάρ» του Ν. Περγιάλη, «Μαρία Πενταγιώτισσα» του Μποστ, «Πέρα από τον ίσκιο των κυπαρισσιών» του Γ. Ρίτσου, κ.ά. Στα περισσότερα είχε την ευθύνη της σκηνοθεσίας τους. Ο θίασος αυτός έπαψε να λειτουργεί το 1986 για οικονομικούς λόγους. Το πολυπρόσωπο αυτό συγκρότημα όπως και το προδικτατορικό «Αρμα Θεάτρου» είχαν σαν δεύτερο κύριο στόχο τους, να παρουσιάσουν υπεύθυνα τις παραστάσεις τους - άρτιες καλλιτεχνικά και τεχνικά - όχι μόνο στο κοινό της Αθήνας, στους δήμους και τις κοινότητες, σε εργοστάσια, φοιτητικά και σχολικά αμφιθέατρα, αλλά και σε χωριά και πόλεις της χώρας μας.

Για πολλά χρόνια εργάστηκε σε πολλές ραδιοφωνικές εκπομπές θεάτρου και λόγου και σκηνοθέτησε πολλά νεοελληνικά και ξένα έργα. Επαιξε σε αρκετές ταινίες και σε τηλεοπτικές σειρές, όπως «Ο Χριστός ξανασταυρώνεται», «Αρραβωνιάσματα», «Ουράνιο τόξο» κ.ά. καθώς και στο ελληνογιουγκοσλαβικό τηλεοπτικό οδοιπορικό κοινής παραγωγής «Πλάκα - Σκαρντάλιε».
Ο συνδικαλιστής
Μετά τη μεταπολίτευση, με άλλους παλιούς και νέους προοδευτικούς ηθοποιούς, συμμετείχε στην κίνηση για την αποχουντοποίηση και ανασύσταση του ΣΕΗ. Μέχρι το 1971 δίδασκε στη Δραματική Σχολή Αθηνών, από όπου τον απέλυσαν λόγω ιδεολογίας.
Ελαβε μέρος στους επαγγελματικούς αγώνες του κλάδου του και εκλέχτηκε αρκετές φορές μέλος του ΔΣ του ΣΕΗ. Διακρίθηκε με: χρυσό μετάλλιο για παραστάσεις αρχαίου δράματος στο «Ελληνικό Θέατρο» του Λος Αντζελες, χάλκινο μετάλλιο για παραστάσεις αρχαίου δράματος στο Ισραήλ, τιμητικό μετάλλιο και δίπλωμα της ΕΡΤ, μετάλλιο και δίπλωμα σε αναγνώριση της συμμετοχής του στην Εθνική Αντίσταση κ.ά.
Επίσης, έχουν δημοσιευτεί σε εφημερίδες και περιοδικά διάφορα άρθρα του και έχει κάνει διαλέξεις για το θέατρο, τη θεατρική παιδεία, την καλλιτεχνική και πνευματική καλλιέργεια των ευρύτερων στρωμάτων του λαού.
Το στερνό «αντίο» στον ακριβό μας σύντροφο, ηθοποιό Φοίβο Ταξιάρχη είπαν το περασμένο Σάββατο το πρωί, η οικογένειά του, οι σύντροφοι, φίλοι και συνάδελφοί του, σε μια λιτή πολιτική κηδεία που έγινε στο Νεκροταφείο Καισαριανής, υπό τους ήχους κλασικής μουσικής.
Από τη συνέντευξη Τύπου μαζί με τον συγγραφέα της «Μαρίας Πενταγιώτισσας» Μέντη Μποσταντζόγλου - Μποστ


Αποχαιρετώντας τον Φοίβο Ταξιάρχη εκ μέρους του ΚΚΕ, η βουλευτής Εύα Μελά, είπε μεταξύ άλλων: «Ο σύντροφος Φοίβος Ταξιάρχης συνέδεσε τον αγώνα για μια καλύτερη κοινωνία, με τον αγώνα για τον πολιτισμό και την τέχνη... Γνώριζε καλά πως για ν' αλλάξει η κοινωνία, δε φτάνει ο αγώνας για το ψωμί, για το μεροκάματο. Πρέπει ν' αλλάξει και η συνείδηση, πρέπει οι εργαζόμενοι να γνωρίσουν την ιστορία τους, τη γλώσσα τους και τον παγκόσμιο πολιτισμό... Ηταν παρών σε όλους τους αγώνες. Εγινε μέλος του ΚΚΕ και υπέστη διώξεις. Από το 1947 που μπήκε στη δραματική σχολή, σπουδάζοντας παράλληλα στη Φιλοσοφική σχολή, αναμείχθηκε με τους κοινωνικούς αγώνες. Ηταν σταθερά με το ΚΚΕ μέχρι το τέλος της ζωής του. Ανταποκρίθηκε σε κάθε κάλεσμά του, υπερνικώντας ακόμη και τα προβλήματα υγείας. Ηταν πολλές φορές υποψήφιος στις εκλογές, πολιτικές και δημοτικές. Σύντροφε Φοίβο, το παράδειγμά σου θα συνοδεύει τους νέους κομμουνιστές, τους νέους καλλιτέχνες, κάθε άνθρωπο που αγωνίζεται».

«Ακριβέ μας Φοίβο» - είπε η Ελένη Γερασιμίδου, πρόεδρος του ΣΕΗ - αποχαιρετώντας τον. «Τίμησες όσο λίγοι το θέατρο που λάτρεψες, με σπουδαίους ρόλους, σε σπουδαία έργα. Σίγουρα είχες βρει από νωρίς τον ορισμό του ηθοποιού, την ουσιαστική σημασία του. Αγωνίστηκες σε καιρούς δύσκολους για την τέχνη σου, συμμετέχοντας σε ιστορικούς θιάσους. Βιογραφικό πλούσιο, αξιοζήλευτο. Βραβεία, διακρίσεις. Επιλογές με συνείδηση καλλιτεχνική. Οπως με συνείδηση στρατεύτηκες μέχρι το τέλος για το ρόλο σου στην κοινωνία. Το ΣΕΗ σου χρωστάει πολλά. Ναι, ξέρουμε, θα πεις πως έκανες την υποχρέωσή σου. Υποχρέωσή σου η ιδέα του εταιρισμού, η συμμετοχή σου στο λαϊκό κίνημα, στην Αντίσταση, στους σκληρούς αγώνες του σωματείου μας. Η φωνή σου, το παράστημά σου, η διακριτική σοφία σου, γέμισαν το σωματείο μας μέχρι το τέλος και μας έκαναν περήφανους που είμαστε κι εμείς μέλη του. Η εφημερίδα μας πάει καλά, ανεκτίμητε σύντροφέ μας, χάρη στη δική σου πολύτιμη ενασχόληση. Σ' ευχαριστούμε που μας λογάριασες συναδέλφους και συναγωνιστές. Σ' ευχαριστούμε που μας έμαθες τις υποχρεώσεις μας».

Καλό ταξίδι σύντροφε. Θα είσαι πάντα στις καρδιές μας γιατί ήξερες να τις ζεσταίνεις, με το καθάριο βλέμμα σου, με την ευγένειά σου, τις σταράτες κουβέντες σου, τη δύναμη της πίστης σου, την άσβεστη ελπίδα σου ότι αυτός ο κόσμος θ' αλλάξει, επειδή εμείς θα τον αλλάξουμε.


Σχετικά άρθρα καλό ταξίδι σύντροφε
Έφυγε εχθές όρθιος
Αγωνιστής στην σκηνή και στην Ζωή