Αν και το έργο του αναδασμού της πεδιάδας του Μόρνου έχει περάσει από σαράντα κύματα, φαίνεται πως η θαλασσοταραχή έχει κάπως κοπάσει, χωρίς πάντως να έχουμε και νηνεμία. Αιτία για να πέσουν αισθητά τα μποφόρ η στάση του Δήμου Δωρίδας, που αν και δεν έχει άμεση εμπλοκή με το θέμα – αρμόδιοι είναι το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και ο Τοπικός Οργανισμός Έγγειων Βελτιώσεων (ΤΟΕΒ) Μόρνου – παρακολουθεί στενά την υπόθεση και παίζει ρόλο διαμεσολαβητή μεταξύ κτηματιών, ΤΟΕΒ και Υπουργείου.
Η ενεργός παρουσία του Δήμου έχει κατά ώρας καθησυχάσει ως ένα βαθμό τους κτηματίες της πεδιάδας, που για πρώτη φορά βλέπουν δήμαρχο να συνομιλεί μαζί τους και να τους εκφράζει τη συμπαράστασή του, σε λογικά πλαίσια.
Και λέμε «σε λογικά πλαίσια», καθώς υπάρχει μια μικρή μερίδα πολιτών που συνεχίζουν να σκέφτονται πως υπάρχουν ακόμη περιθώρια το έργο να μην...
γίνει, την ίδια ώρα που είναι σχεδόν έτοιμο!Και είναι σχεδόν έτοιμο και όχι έτοιμο, καθώς την περασμένη Παρασκευή 4 Μαρτίου έγινε η προσωρινή παραλαβή του έργου κάτι που σημαίνει, σε γενικές γραμμές, τα εξής: Το υπουργείο, που είναι ο φορέας υλοποίησής του, το παραλαμβάνει για ένα δοκιμαστικό διάστημα από τον εργολάβο και το δίνει για χρήση στον τελικό χρήστη, που είναι ο ΤΟΕΒ Μόρνου. Σε αυτό το διάστημα γίνονται οι παρατηρήσεις επί του έργου (ορθή λειτουργία εγκαταστάσεων, κακοτεχνίες, αστοχίες κλπ) και δίδονται οι κατάλληλες οδηγίες στον εργολάβο ώστε να διορθωθούν τα... φάλτσα.
Όπως είχε συμφωνηθεί στην ευρεία σύσκεψη μεταξύ κτηματιών, ΤΟΕΒ και Δήμου, που πραγματοποιήθηκε στη Μανάγουλη το Σάββατο 5 Φεβρουαρίου, παρούσα στην παραλαβή ήταν η Επιτροπή που συστάθηκε εκεί ύστερα από πρόταση του Κώστα Κουτσόπουλου. Συγκεκριμένα, στο γραφείο του δημάρχου Γιώργου Καπεντζώνη στο Ευπάλιο βρέθηκαν οι πρόεδροι της Μανάγουλης και Μαλαμάτων, Βασίλης Καραμπάρμπας και Παναγιώτης Καραδήμας αντίστοιχα, ο πρόεδρος του ΤΟΕΒ Κώστας Τσιακούμης, ο μηχανικός στο επάγγελμα και (σύντομα και) δημοτικός σύμβουλος Παναγιώτης Καλιαμπέτσος από πλευράς Δήμου, και εκπροσωπώντας το Σύλλογο των Κτηματιών η κα Πράπα.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης τέθηκαν αρκετά ζητήματα αναφορικά με το έργο, αν και στο πρώτο στάδιο το 4μελές κλιμάκιο μηχανικών που ήρθε από το υπουργείο είναι επιφορτισμένο με το να διαπιστώσει τη λειτουργικότητα των δεξαμενών, των αντλιοστασίων και των γεωτρήσεων.
Σε δεύτερο στάδιο θα ελεγχθούν οι κακοτεχνίες και θα ζητηθεί από τον εργολάβο να τις διορθώσει ώστε να είναι το έργο λειτουργικό. Όπως μας δήλωσε ο δήμαρχος, “η επιτροπή που συστήσαμε δεν είναι επιτροπή διαλόγου, αλλά επιτροπή παρεμβάσεων. Δεν συζητάμε. Παρεμβαίνουμε όπου το έργο δεν έχει εκτελεστεί σωστά και ζητάμε επιδιόρθωση για να συνεχιστεί η διαδικασία”.
Σε δεύτερο στάδιο θα ελεγχθούν οι κακοτεχνίες και θα ζητηθεί από τον εργολάβο να τις διορθώσει ώστε να είναι το έργο λειτουργικό. Όπως μας δήλωσε ο δήμαρχος, “η επιτροπή που συστήσαμε δεν είναι επιτροπή διαλόγου, αλλά επιτροπή παρεμβάσεων. Δεν συζητάμε. Παρεμβαίνουμε όπου το έργο δεν έχει εκτελεστεί σωστά και ζητάμε επιδιόρθωση για να συνεχιστεί η διαδικασία”.
Ένα ακόμη θέμα που συζητήθηκε κατά τη συνεδρίαση είναι το κόστος λειτουργίας του έργου, με τους ανθρώπους της Επιτροπής αφενός να ζητούν να εξευρεθεί από το υπουργείο μια φόρμουλα ώστε κατά τη δοκιμαστική αυτή περίοδο τα έξοδα να μην βαραίνουν τον ΤΟΕΒ, αλλά και να διευκρινιστεί πόσο θα είναι το κόστος σε πλήρη λειτουργία ανά στρέμμα. Κι αυτό επειδή ήδη ακούγονται υπέρογκα ποσά, που κάνουν τις αντιδράσεις, δικαίως, μεγαλύτερες.
Το κλιμάκιο, λοιπόν, έχει ήδη ξεκινήσει τους ελέγχους, ενώ έχουν φτάσει στα αυτιά τους και τα πρώτα δικαιολογημένα παράπονα για κακοτεχνίες, τα οποία και κατέγραψαν για την επόμενη επίσκεψή τους.
Η ιστορία του αναδασμού δεν έχει σε καμία περίπτωση τελειώσει. Όσο υπάρχει, ωστόσο, ένα πλαίσιο διαλόγου μεταξύ φορέων, αλλά και όσο το μικροσκόπιο της Επιτροπής βρίσκεται πάνω απ’ το έργο, υπάρχουν σοβαρές πιθανότητες αυτό να ολοκληρωθεί με τα λιγότερα παρατράγουδα...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου