Τρίτη 29 Δεκεμβρίου 2009
Παρέα με τους Λύκους της Ναυπακτίας!
Η επίσκεψή μου στην Κλεπά ήταν σύντομη και πρακτικά μόνο για 48 ώρες... Πολύ λίγος χρόνος για να απολαύσω την μαγεία της Κραβαρίτικης Φύσης και έτσι ακόμη και την μέρα των Χριστουγέννων αποφάσισα να την εκμεταλλευθώ... για ολιγόωρη πεζοπορεία. Δεν θα αποκαλύψω το μονοπάτι που ακολούθησα, γιατί δυστυχώς η Λαθροθηρία "καλά κρατεί" στην Ορεινή Ναυπακτία... Πάντως όχι πολύ μακριά από τον δημόσιο δρόμο και ενώ πεζοπορούσα μέσα στο ελατόδασος, θέλησα να βγάλω μια φωτογραφία! Άφησα λοιπόν το μονοπάτι και ανέβηκα μόνο λίγα μέτρα πιο πάνω, μέσα στο πυκνό δάσος, όταν άξαφνα άκουσα υπόκωφο ποδοβολητό... Γύρισα το βλέμμα μου προς το μονοπάτι και ...παγώνω! ... Ένας Λύκος έτρεχε αντίθετα στην κατεύθυνση που λίγο πριν ακολουθούσα εγώ! Αν λίγα δευτερόλεπτα πριν, δεν είχα αφήσει το μονοπάτι, θα είχαμε συγκρουστεί! Ήταν η πρώτη φορά που έβλεπα απο κοντά Λύκο , και πέρα από τον θαυμασμό που ένιωσα για την ρώμη του, δεν ντρέπομαι να πώ ότι με κυριεύσε και ο αρχέγονος φόβος του ανθρώπου απέναντι του κορυφαίου θηρευτή των ελληνικών δασών... Και μέσα στην ένταση των στιγμών αντί να πιάσω την φωτογραφική μηχανή και να τον αποθανατίσω , άρχισα να ψάχνω για κάποιο χονδρό κλαδί ώστε να το χρησιμοποιήσω για προστασία απέναντί του (!!!)... Λίγα δευτερόλεπτα αργότερα και χωρίς να αλλάξει ρυθμό στο τρέξιμό του, το μεγαλοπρεπές ζώο χάθηκε στο δάσος! Και εγώ ακόμη πάλευα να σπάσω ένα κλαδί από έναν ξέρακα, ενώ μέσα μου πάλευαν ο φόβος, ο θαυμασμός, η περιέργεια και η συγκίνηση. Δεν πέρασαν λίγα δευτερόλεπτα και ξανακούω το ίδιο ποδοβολητό... Γυρίζω πάλι το βλέμα μου στο μονοπάτι και τώρα βλέπω δύο λύκους να τρέχουν στην ίδια κατεύθυνση με τον προηγούμενο λύκο! Τώρα πλέον τα πόδια μου κόπηκαν... Και τα δύο αυτά ζώα ήταν εξίσου ρωμαλαία όπως το πρώτο! Άρχισα να φωνάζω και να κουνώ σαν ρόπαλο το κλαδί που επιτέλους έσπασα από τον πεσμένο έλατο... Κανένα από τα δύο ζώα δεν έδειξε κάποια αντίδραση - ούτε καν έστρεψαν το βλέμα τους προς το μέρος μου! Απλά συνέχισαν να τρέχουν με σταθερό ρυθμό και με λίγες δρασκελιές χάθηκαν στο πυκνό δάσος, εκεί που είχε χαθεί και ο πρώτος λύκος! Όταν κατάφερα να ηρεμήσω, κατάλαβα και πόσο ηλίθια φέρθηκα! Πλέον το μόνο που μπόρεσα να κάνω ήταν να φωτογραφήσω τα χνάρια τους στο μονοπάτι! Και όσο περνούσε η ώρα συνειδητοποιούσα την ανεπάντεχη τύχη μου! Το καλύτερο χριστουγεννιάτικο δώρο που μου έγινε ποτέ, μου το έδωσε η Μάνα Φύση! Και εγώ εν μέρει το κατάστρεψα... Θα μπορούσα να έχω καταπληκτικές φωτογραφίες από αυτήν την ... συνάντηση! Και τώρα έχω απλά μια φωτογραφία απο "ντουρό"...
Αλλά και φωτογραφία να είχα και πάλι δεν θα μπορούσα να σας μεταφέρω τα συναισθήματα και την συγκίνηση που μου γέννησε αυτή η συνάντηση! Όταν ο φόβος εξαφανίσθηκε από μέσα μου, τότε η αγαλίαση που ένιωσα ήταν μοναδική! Ένιωσα λες και βρήκα τον πραγματικό εαυτό μου και την χαμένη μου αθωότητα! Μέσα σ' αυτό το δάσος, εκείνες τις μαγικές στιγμές, ένιωσα λες και είχα γίνει ένα με την Μάνα Γη- ένιωθα πλέον ότι είμαι κομμάτι της Φύσης και μέρος του Δάσους! Και ήθελα να γύριζα λίγο τον χρόνο πίσω ώστε να είχα μια δεύτερη ευκαιρία στην συνάντηση μου με τους Λύκους... Όχι για να τους φωτογραφίσω αλλά για να τους δείξω τον σεβασμό μου!
ΥΓ1) Και οι τρείς Λύκοι ήταν σχεδόν ίδιου μεγέθους, σαφώς μεγαλύτεροι από λυκόσκυλα, και με πολύ μεγάλο δρασκελισμό... Είχαν σκούρο, σχεδόν μαύρο χρώμα στην ράχη και ανοιχτό καφέ στην κοιλιά, τον θώρακα και τον λαιμό. Μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση η χαρακτηριστική θωριά τους, με τα μεγάλα και μακριά πόδια και τον χοντρό λαιμό, που σίγουρα τους κάνει να ξεχωρίζουν από τα λυκόσκυλα... Νομίζω ότι ο χαρακτηρισμός «ρωμαλαία» ζώα τους αδικεί!
ΥΓ2) Λίγες ώρες αργότερα από αυτή μου την συνάντηση, έμαθα ότι στην περιοχή επανεμφανίσθηκε και Αρκούδα! Αυτή όμως είναι μια ανεπιβεβαίωτη πληροφορία! Παρόλα αυτά νομίζω, ότι τουλάχιστον η δική μου μαρτυρία επιβεβαιώνει την Υγεία του Οικοσυστήματος στην Ορεινή Ναυπακτία! Και συνηγορεί με τον καλύτερο τρόπο στην Προσπάθεια που γίνεται για να δημιουργηθεί Εθνικό Φυσικό Πάρκο στα Κραβαρίτικα Βουνά.
ΥΓ3) Απευθύνω έκκληση προς όλους τους αρμόδιους φορείς να αναλάβουν τις ευθύνες τους απέναντι στο Φυσικό Περιβάλλον της Ναυπακτίας! Από την υπουργό Περιβάλλοντος κα. Μπιρμπίλη μέχρι και τον δήμαρχο Πλατάνου Ναυπακτίας κ.Δρόσο, από τις πολυπληθείς και πανελλαδικής εμβέλειας Περιβαλλοντικές Οργανώσεις όπως η «Καλλιστώ», μέχρι και τον τελευταίο υπάλληλο του Δασαρχείου Ναυπάκτου: Ας λάβουν όλα τα απαραίτητα προληπτικά μέτρα ώστε οι λύκοι της Ορεινής Ναυπακτίας να συνεχίσουν να επιβιώνουν, και το Περιβάλλον των Κραβαρίτικων Βουνών να παρεμείνει Παρθένο όπως είναι! Το οφείλουν στις επόμμενες γενιές! Το χρωστάμε όλοι μας στα παιδιά μας! Και ευελπιστώ ότι με την ευαισθητοποίηση και την δράση όλων μας, θα υπάρξουν και άλλοι άνθρωποι που θα ζήσουν αυτή την μοναδική εμπειρία που χάρισε σε εμένα η Κραβαρίτικη Φύση!
Από konstantinosdavanelos
Ένας χρόνος απο τον πόλεμο στην Γάζα
To Gaza Freedom March, μία από τις 2 αποστολές ... που είναι σε εξέλιξη (μαζί με το VivaPalestina) φέρεται να δέχεται παρενοχλήσεις από τις αιγυπτιακές αρχές, οι οποίες αρνούνται να επιτρέψουν τη διέλευση των ακτιβιστών. Συνολικά, 1.400 μέλη οργανώσεων από 43 χώρες είχαν προγραμματίσει τη διοργάνωση πορείας μέσω της Ράφαχ, μεθοριακό πέρασμα ανάμεσα στην Αίγυπτο και τη Γάζα, με την ευκαιρία της επετείου από την ισραηλινή εισβολή στα παλαιστινιακά εδάφη.
Γάλλοι ακτιβιστές συγκεντρώθηκαν χθες βράδυ μπροστά από την πρεσβεία της Γαλλίας στο Κάιρο, περιμένοντας τα λεωφορεία που θα τους μετέφεραν. Ωστόσο, το ταξιδιωτικό γραφείο στο οποίο ανήκαν τα λεωφορεία τους ειδοποίησε πως δεν είχε λάβει «άδεια από τις αιγυπτιακές αρχές». Οι ακτιβιστές έχουν κατέλαβαν το δρόμο μπροστά από την πρεσβεία, στήνοντας σκηνές και φωνάζοντας συνθήματα όπως: «Η Παλαιστίνη θα ζήσει, η Παλαιστίνη θα νικήσει», «Δεν θα κουνηθούμε έως ότου έλθουν τα λεωφορεία μας».
Στο Gaza Freedom March συμμετέχει και ελληνική αντιπροσωπεία, αποτελούμενη από 32 άτομα. Μιλώντας πριν από λίγο (18.00 ώρα Ελλάδας) στο tvxs.gr, το μέλος του Free Gaza Movement, Βαγγέλης Πισσίας, μετέφερε ότι οι Έλληνες ακτιβιστές βρίσκονταν -ενσωματωμένοι σε γαλλική αντιπροσωπεία- ακινητοποιημένοι στον αυτοκινητόδρομο που οδηγεί στο Ελ Αρίς. Εδώ και περίπου 5 ώρες διαπραγματεύονται με Αιγύπτιους αστυνομικούς, οι οποίοι επιμένουν ότι δεν θα τους επιτρέψουν τη διέλευση προς τη Γάζα. Ανάμεσα στα επιχειρήματα που προβάλλουν (όποτε το κάνουν) είναι η εκτίμηση ότι η κατάσταση στη Γάζα είναι έκρυθμη και πως η παρουσία των ακτιβιστών μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα. Ο κ. Πισσίας υπογραμμίζει ότι η γαλλική πρεσβεία έχει μεσολαβήσει, τασσόμενη υπέρ του αιτήματος των διαδηλωτών, ωστόσο, ο ίδιος μεταφέρει την επιμονή των αρχών της Αιγύπτου και εκτιμά ότι οι διαδηλωτές θα αναγκαστούν να επιστρέψουν.
Σύμφωνα με πληροφορίες που μεταφέρουν δύο Καναδοί ακτιβιστές του Gaza Freedom March, και τις οποίες επικαλείται το intifada.gr, η Hedy Epstein, 85χρονη επιζών του Ολοκαυτώματος, ανακοίνωσε ότι θα ξεκινήσει απεργία πείνας, ως απάντηση στην άρνηση των αιγυπτιακών αρχών να επιτρέψουν στους διαδηλωτές την είσοδο στη Γάζα. «Η κ. Epstein θα παραμείνει έξω από το κτίριο του ΟΗΕ στο Παγκόσμιο Κέντρο Εμπορίου στο Κάιρο, στην οδό Cornish al-Nil 1911 , όλη μέρα σήμερα, μαζί με άλλους απεργούς πείνας», αναφέρεται.
«Τις τελευταίες μέρες, έχουν αυξηθεί οι παρενοχλήσεις από φανερούς και κρυφούς αστυνομικούς. Συχνά, αστυνομικοί με πολιτικά πάνε στα ξενοδοχεία αφού έχουν φύγει οι συμμετέχοντες στην πορεία και αποσπούν πληροφορίες για τους διαδηλωτές. Το Gaza Freedom March και άλλες διεθνείς αποστολές παρενοχλούνται και τους έχει απαγορευτεί η είσοδος στη Γάζα.
Το κίνημα αλληλεγγύης από τη Γαλλία κατασκήνωσε στο δρόμο έξω από τη γαλλική πρεσβεία στο Κάιρο. Τους δόθηκαν διαβεβαιώσεις ότι θα τους επιτραπεί να φύγουν με λεωφορεία για τα σύνορα με τη Γάζα, αλλά αυτό δεν συνέβη ποτέ. Λίγο αργότερα (μερικές ώρες πριν), περικυκλώθηκαν από τα αιγυπτιακά ΜΑΤ μπροστά στην πρεσβεία τους!», προσθέτει ο έτερος Καναδός διαδηλωτής.
Σημειώνεται ότι για αύριο, Τρίτη 29 Δεκεμβρίου στις 18.00, είναι προγραμματισμένη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην ισραηλινή πρεσβεία στην Αθήνα.
Από tvxs.gr
Το μυαλό στην Άμφισσα
Η «βασίλισσα» δίνει το πρώτο φετινό επίσημο παιχνίδι της στην Άμφισσα κι όλοι γνωρίζουν ότι πέρα από τη δυσκολία της αποστολής, εφόσον καταφέρουν να αποσπάσουν θετικό αποτέλεσμα, μπορούν να πλησιάσουν ακόμα πιο κοντά στην κορυφή. Από την απογευματινή προπόνηση απουσίαζαν δικαιολογημένα οι Ένκβιστ, Ράνιτς που είχαν μια μέρα περισσότερη άδεια, το ... ίδιο ισχύει και για τον Μπαχράμη. Οι υπόλοιποι όμως ήταν κανονικά στη διάθεση του προπονητή Γιώργου Κικερίδη. Ξεπέρασαν τα προβλήματα τραυματισμών τους οι Τζημογιάννης, Μαντζιαρίδης, όχι όμως και ο Καλτσάς. Στην τελική ευθεία μπαίνουν και τα μεταγραφικά και οι πληροφορίες αναφέρουν ότι σύντομα θα υπάρχουν νέες ανακοινώσεις.
Από gazzetta.gr
ΓΙΑ ΝΑ ΘΥΜΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΠΑΛΙΟΙ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΟΙ ΝΕΟΙ, για το Κόκκινο Χούμα και για τον Δήμο Λιδορικίου
Μόλις ανελαβα καθήκοντα , τηλεφώνησαν και ζήτησαν συνάντηση από την εταιρία.΄΄Βωξιτες…΄΄. Δέχτηκα δυο στελέχη της εταιρίας, παρουσία και ενός τουλάχιστο Κοινοτικού Συμβούλου, αν θυμάμαι καλά του Μάκη Κλωσσα.
Σε ερώτηση μου για τον λογο της επίσκεψης, απάντησαν ότι επισκέπτονται ΄΄ εθιμοτυπικά΄΄΄τους νεοεκλεγέντες κοινοτάρχες της περιοχής εξορύξεων γιατί η εταιρία συνηθίζει να παρέχει΄΄ βοήθεια΄΄στις κοινότητες και δήμους που θίγονται και ρώτησαν για τις ανάγκες μας και πως μπορούν να ... βοηθήσουν την κοινότητα Λιδωρικιου.
Απάντησα ότι όπως φαίνεται και στο προγραμματικό μας κείμενο [που μάλλον είχαν διαβάσει], δεν θέλουμε ούτε δεχόμαστε καμιά ΄΄βοήθεια΄΄ άλλα απαιτούμε προστασία του τόπου μας από επιφανειακές εξορύξεις, σωστή αποκατάσταση του περιβάλλοντος , κλείσιμο των ανοιχτών πληγών με επιχωμάτωση και φύτευση, προτείνοντας να μεταφέρουν χώμα από τα χωράφια που καλύπτει η λίμνη. Αντιθετα μαλιστα από αυτά που ειχαν συνηθισει[όπως ειπε αργοτερα στελεχος της εταιριας δεν τους ξανατυχε κοινοτητα που δεν ζητησε η δεχτηκε ΄΄βοηθεια΄΄] προσφερθηκαμε να τους βοηθησουμε με εμπειριες από το εξωτερικο για την αποκατασταση των πληγων στο τοπίο.
Η αντιδραση τους παραξενεψε αλλα την δεχτηκαν, ηρθε σε επαφη μαζί μας δασολογος της εταιριας υπευθυνος αποκαταστασης περιβαλλοντος στον οποιο με τον χρονο δώσαμε εντυπο υλικο με φυτα και τροπους αποκαταστασης μεταλλειων στο εξωτερικο,που εξασφαλισαμε, πιεζαμε συνεχως για αποκατασταση ενώ πρασπαθουσαμε να βρουμε συμμαχους [πραγμα δυσκολο] σε ομορες κοινοτητες και δημους καθως και στην κοινωνια.
Ένα περιπου χρονο αργοτερα στελεχος των βωξιτων μαζί με τον διευθυντη δασων Φωκιδας ζητησαν συναντηση και αυτοψια στην θεση Βλαχοθαναση ΄πανω από το κοκκινο χουμα [χωρος καρουτων στα ορια όμως με Λιδωρικι],οπου όπως μας ειπαν σχεδιαζαν επιφανειακη εξορυξη.Πηγαμε στην περιοχη και αφου μας υπενθυμισαν διπλωματικα ότι η τοπικη αυτοδιοικηση δεν εχει αρμοδιοτητα στο θεμα ,αλλα η εταιρια δεν επιθυμει να βρεθει σε συγκρουση μαζί μας,ρωτησαν αν επιτρεπει η κοινοτητα Λιδωρικιου μετα την ενδεχομενη εξορυξη,να ριξουν καποια αδρανη υλικα[κοτρωνια κλπ]στην πλαγια προς κοκκινο χουμα με ελαχιστες κατά τη γνωμη τους επιπτωσεις σε βοσκοτοπο του Λιδωρικιου.Απαντησα ξεκαθαρα όχι και ζητησα συμπαρασταση από τον δασαρχη που ειπε κατι μασημενο ότι δεν είναι δασος η περιοχη ,αρα δεν είναι αρμοδιος.
Παρα το ότι η αρνηση μας δεν δεσμευε νομικα την εταιρια, αυτή δεν προχωρησε σε εργασιες που εθιγαν τον τοπο μας στο διαστημα της θητειας μας.Μολις όμως ανελαβε νεα δημοτικη αρχη αρχες του 1994,η εταιρια προσεφερε ΄΄βοηθεια΄΄ στον Δημο πια Λιδωρικιου ,η οποια εγινε δεκτη από τον τοτε δημαρχο,αναλαμβανοντας [αν είναι δυνατον]την δαπανη βαψιματος του δημαρχειου,γεγονος που επικριναμε ως αντιπολιτευση.Λιγους μηνες αργοτερα αρχισε νεα επιφανειακη εξορυξη στου Βλαχοθαναση,ανοιξαν δρομο προς κοκκινο χουμα και γεμισαν την πλαγια μας με κοτρωνια καταστρεφοντας το τοπιο.Εκτοτε δεν γνωριζω αν και ποτε δοθηκε ΄΄βοηθεια΄΄στο Δημο Λιδωρικιου,αλλα αξιζει να απαντηθει το ερωτημα.; Διαχρονικα ποτε,πως και για πιο λογο ο Δημος Λιδωρικιου ζητησε η δεχτηκε οικονομικη βοηθεια η αλλες εκδουλευσεις απομια ιδιωτικη εταιρια που εχει προκαλεσει τεραστια καταστροφη στον χωρο του.Ακομα με ποιο σκεπτικο ο Δημος μετεχει σε ανωνυμη εταιρια κυριος μετοχος της οποιας είναι εταιρια βωξιτων με την οποια πρεπει να βρισκεται σε διαρκη πολεμο για την προστασια και ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ του τοπου μας. Τελος και με την βοηθεια της εκαστοτε αντιπολιτευσης ας ψαξουμε το αν και ποτε μετα το 1994 ο Δημος Λιδωρικιου ασχοληθηκε με την καταστροφη των βουνων μας ,καποιος αρχοντας παρακολουθει την κατασταση,αν το ΔΣ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΗΘΗΚΕ αυτοβουλα η σε συνεργασια με αλλους φορεις και τελικα τι σταση κραταει σημερα
Δικη μου εμπειρια είναι ότι η εταιρια παρα την αδειοδοτηση από το κρατος δεν προχωραει σε εξορυξεις με κατηγορηματικη αρνηση της Δημοτικης Αρχης αν συνοδευεται από καθολικη αρνηση κάθε συναλλαγης,αποδοχης βοηθειας ,εκδουλευσεων κλπ δηλαδη λαδωματος.
Το ιδιο οσο αφορα την κοινωνια των πολιτων.,αν δεν είναι στην πλειονοτητα αδιαφορη και αφηνει την εταιρια να διαπραγματευεται τον δημοσιο χωρο συναλλασσομενη με τους τσοπανηδες ως τους μονους ενδιαφερομενους.
Καλη επιτυχια στην αποψινη εκδηλωση ,ευχες σε ολους. .
Γιωργος Φωτοπουλος - Κοπεγχάγη
Από Λιδωρίκι
Δευτέρα 28 Δεκεμβρίου 2009
Επεισόδια με νεκρούς στο Ιράν
Από την μία πλευρά οι εκσυγχρονιστές από την άλλοι οι συντηρητικοί, έτσι μας περιγράφουν τα γεγονότα τα διεθνή ΜΜΕ που έχουν ταχθεί εδώ και χρόνια ενάντια στο ΙΡΑΝ και προσπαθούν να ολοκληρώσουν το ντόμινο της κατάληψης των χωρών της περιοχής.
Ένα καθεστώς που δεν έχει Δημοκρατικότητα από την μία και οι Δυτικοί που επιβουλεύονται την κυριαρχία του Ιραν από την άλλη, συνθέτουν ένα σκηνικό παρόμοιο με αυτά που έφεραν αίμα και συγκρούσεις και στο ... παρελθόν.
Η απελευθέρωση των Ιρανών δεν μπορεί να προέλθει από τους Δυτικούς αλλά από τα ίδια τους τα χέρια.
Το κείμενο αυτό μας το έστειλε Ο/Η kindzadza και αποτέλεσε την αφορμή για αυτήν την δημοσίευση.
Η δεύτερη δυναμική εξέγερση των Ιρανών μετά τις 'εκλογές' του καλοκαιριού και η εξίσου δυναμική αντίδραση του καθεστώτος που οδηγεί σε άλλο ένα λουτρό αίματος, μα δείχνει να μην κάμπτει τον κόσμο που βγαίνει στο δρόμο.
Δυστυχώς η ενημέρωση είναι δύσκολη λόγω λογοκρισίας, πόσο μάλλον μια σοβαρή ανάλυση για το τι στον Αλλάχ συμβαίνει εκεί κάτω.
Για μένα πάντως είναι από τα πιο σοβαρά γεγονότα της δεκαετίας,
γι' αυτό παραθέτω ένα link με κάποια video διαδηλωτών:
http://www.pbs.org/wgbh/pages/frontline/tehranbureau/2009/12/ashura-videos.html
Όποιος έχει κάποια αλλή πηγή εκτός CNN ας τη μοιραστεί μαζί μας.
ΥΣ:Σ' αυτή τη 'δημοκρατία' κινδυνεύουν να σταλούν οι 15 Ιρανοί πολιτικοί πρόσφυγες πρώην απεργοί πείνας, λόγω αναλγησίας του Ελληνικού Κράτους....
Παράνομος χώρος απόρριψης αδρανών υλικών πάνω απο την Σεγδίτσα
"Χώρος απόρριψης αδρανών υλικών (τουλάχιστον), φάτσα κάρτα στον οδικό άξονα Λαμία - Άμφισσα πάνω από τη Σεγδίτσα.
Τα πεταμένα μπάζα είναι φρεσκότατα, όπως και τα ίχνη από τα φορτηγά άλλωστε....
Βρε μάγκες, οργανωμένη χωματερή γι' αυτή τη δουλειά δεν υπάρχει;
Είναι ανάγκη να τα πετάτε καταμεσής του δρόμου;"
Βούλιαξε η Αράχωβα, έλιωσαν τα χιόνια.
«Δεν είχαμε ικανοποιητική χιονόπτωση και γι΄ αυτό η κίνηση στο χιονοδρομικό ήταν μειωμένη κατά 30%. Υπήρχαν ανοιχτές πίστες, αλλά το μισό μέτρο χιόνι που είχαμε έλιωσε από τον νοτιά και τη βροχή» σημειώνει ο Γιάννης Παπαχρήστος, υπεύθυνος του χιονοδρομικού. Προσθέτει μάλιστα ότι στη γύρω περιοχή δεν υπήρχε κανένα κενό δωμάτιο!
Από Τα Νέα
Τρίτο θανατηφόρο περιστατικό μέσα σέ ένα χρόνο
Έφυγε σήμερα τα ξημερώματα από κοντά μας ο πατριώτης μας Λουκάς Κ. 50 χρόνων, πατέρας δυο ανήλικων παιδιών, εργαζόμενος σε εργολαβία στο Αλουμίνιο της Ελλάδος Β.Ε.Α.Ε., ο οποίος το πρωί της Δευτέρας (2/11/2009), υπέστη ηλεκτροπληξία στον υποσταθμό του Αλουμινίου και μεταφέρθηκε με εκτεταμένα εγκαύματα στο Γενικό Κρατικό Νοσοκομείο Αθηνών.
Πρόκειται για το τρίτο θανατηφόρο περιστατικό μέσα σε ένα ......χρόνο σε μια επιχείρηση που στο παρελθόν υπερηφανευόταν για τα μέτρα ασφάλειας και υγιεινής και τώρα δυστυχώς τα θυσιάζει όλα στο βωμό του κέρδους.
Το σωματείο εργαζομένων εξέδωσε ανακοίνωση και καλεί 2ωρη στάση εργασίας την Τετάρτη 30/12/09 και από ώρα 12:00 έως 14:00.
Την είδηση την είδαμε στα Βοιωτικά και προέρχεται απο Τα νέα του Στειρίου
Η συγκέντρωση στο Λιδορίκι για την Γκιώνα
Στην συνάντηση συμμετείχαν αρκετοί κάτοικοι, πολλοί περισσότεροι από την πρώτη συνάντηση και ο Νίκος Ασημακόπουλος από το Τοπικό συμβούλιο του Δήμου.
Η μεγάλη παρουσία του κόσμου και των εκπροσώπων των κινήσεων από τις άλλες περιοχές, έδωσαν θάρρος στους συμμετέχοντες για να συνεχίσουν με μεγαλύτερη δύναμη. Ήδη ο Δήμαρχος ......Λιδορικίου όταν έμαθε ότι μαζεύεται κόσμος στην κίνηση και ότι οι κάτοικοι την αγκαλιάζουν, είπε στον σύμβουλο που παρέστη στην εκδήλωση, ότι θα πάρει θέση στο Δημοτικό Συμβούλιο κατά των επιφανειακών εξορύξεων.
Διάφοροι σύλλογοι που δέχονται χορηγίες από τις εταιρίες εξορύξεων και δεν δημοσίευαν τις ανακοινώσεις για τις συγκεντρώσεις, έχουν αρχίσει και πιέζονται για να πάρουν θέση.
Μια νέα σελίδα ξεκινάει στο Λιδορίκι που πλέον βάζει με νέους όρους το κίνημα των κατοίκων για την υπεράσπιση του περιβάλλοντος σε όλη την περιοχή.
Στην αρχή ήταν κάποιοι μεμονωμένοι που κάποιοι μπορεί να τους χαρακτήριζαν και γραφικούς, που αποφάσιζαν να αντισταθούν, τώρα υπάρχει δίκτυο κατοίκων για την Γκιώνα και οι τοπικοί άρχοντες έχουν αρχίσει να λαμβάνουν σημάδια οτι δεν θα μπορούν να συνεχίσουν να εξυπηρετούν τις διάφορες εταιρείες χωρίς να χρεώνονται το αντίστοιχο κόστος.
Στην Συγκέντρωση παρέστησαν και εκπρόσωποι της Κίνησης για την σωτηρία της Γκιώνας και από το Παρατηρητήριο Μεταλλευτικών Δραστηριοτήτων.
Σειρά για να τοποθετηθούν τώρα παίρνουν και τα πολιτικά κόμματα, για να δούμε τι απόψεις έχουν για τις επιφανειακές εξορύξεις και τι υποστηρίζουν για το μέλλον της περιοχής.
Από ΣΥΡΙΖΑ Φωκίδας
Ένας στάβλος γεμάτος ζώα
Η παρούσα μαρτυρία μου έρχεται -δυστυχώς- να επιβεβαιώσει την εικόνα της σύγχρονης Ελλάδας, μιας Ελλάδας της προχειρότητας, τσαπατσουλιάς, εγωισμού και κιτς.
Η αφήγησή μας ξεκινά την επομένη των Χριστουγέννων του 2009, σε μια ηλιόλουστη και περισσότερο Πασχαλινή παρά χειμωνιάτικη μέρα, στην όμορφη Φωκίδα. Η παρέα πρότεινε και αποφάσισε να εκδράμουμε στο χάνι της Γραβιάς όπου μπορεί κανείς να επισκεφθεί το αναπλασμένο κτίσμα του χανιού, στον χώρο της ομώνυμης μάχης και νίκης του Οδυσσέα Ανδρούτσου επί των Τούρκων του Ομέρ Βρυώνη στις 8/5/1821.
Πράγματι, φθάνοντας εκεί είδαμε το αναπλασμένο πλίθινο χάνι. Η επίσκεψή μας αυτή, δυστυχώς, αντί να εξελιχθεί σε μια ευχάριστη εμπειρία, μας χάλασε την διάθεση, διότι συνεχώς μας υπενθύμιζε τις "αρετές" της φυλής μας....
Ο χώρος έχει κατασκευασθεί με συγχρηματοδότηση της ΕΕ. Πράγματι το κτίριο ικανοποιεί και τις πιο απαιτητικές προδιαγραφές "ιστορικής" αναπαράστασης. Οι εσωτερικοί όμως χώροι αναδεικνύουν την προχειρότητα και την (λαογραφική) ασχετοσύνη αυτών που τους "διακόσμησαν". Πρόκειται για μια ατάκτως ειρημένη συλλογή παλαιών αντικειμένων, ενίοτε ασχέτων με την λειτουργία που θα ανέμενε κανείς από ένα "χάνι". Στο κάτω επίπεδο βλέπει κανείς ένα τεράστιο κρεβάτι εποχής, και στον επάνω μερικά ασύνδετα εργαλεία ύφανσης!!!. Κάποιες φωτό του Ανδρούτσου και άλλες αντίκες εποχής συμπληρώνουν το ατυχές σκηνικό. Ο χώρος δημιουργεί στον επισκέπτη απόλυτη σύγχυση για το αν πρόκειται περί ακριβούς αναπαράστασης ενός χανιού του 1821, ή ενός τοπικού λαογραφικού μουσείου όπου έχουν τοποθετηθεί ότι εκθέματα συλλέχθηκαν από τα κατώγια των ντόπιων.
Στους εξωτερικούς χώρους δεν μπορούμε παρά να σταθούμε στον σύγχρονο φούρνο που υποτίθεται θυμίζει αυτούς του 1821, με πλήρη επένδυση μπετόν, με τσιμεντοσοφά! Αδυνατούμε να σχολιάσουμε άλλο την προφανή δυσαρμονία του με τον όλο χώρο. Στην μέση του προαύλιου χώρου κατασκευάζεται κάτι -μάλλον αναψυκτήριο;;;- με μεταλλικό σκελετό που προϊδεάζει για μια πλούσια τζαμαρία, ένα κατασκευαστικό έκτρωμα που θα αλλοιώσει και θα καταστρέψει οριστικά την πλήρη εικόνα του χανιού. Στα υπόστεγα του χανιού έχουν παρκάρει διάφορα μηχανήματα (για να μην βρέχονται!!!), προφανώς κάποιοι πιστεύουν πως το χάνι είναι και σήμερα εν λειτουργία.
Στο τέλος επισκεφτήκαμε και το "εντυπωσιακό", υποτίθεται, Κέντρο (!!!) Εικονικής (!!!) Αναπαράστασης (!!!) Stellart (!!!), αποτελούμενο από 3 slide projectors ελεγχόμενους από ένα pc και 3 οθόνες, μια κεντρική και δύο μικρές κατακόρυφες, που φιλοξενούνται στον χώρο που αναπαριστά τον στάβλο της εποχής του χανιού. Η προβολή διαρκεί περίπου 10 λεπτά και παρουσιάζει την "ιστορική μνήμη" του χώρου. Βέβαια ο όλη προβολή μετατράπηκε σε μια άσκηση της φαντασίας μας διότι λειτουργούσε μόνον ο ήχος και οι δύο πλαϊνές οθόνες, των οποίον όμως ο ρόλος ήταν καθαρά συμπληρωματικός. Όταν ενημερώσαμε με το πέρας της "παράστασης" την υπεύθυνη του χώρου ότι ο κεντρικός projector έχει χαλάσει, μας ενημέρωσε πως δεν γνωρίζει πως να τον φτιάξει και δεν υπάρχει διαθέσιμος τεχνικός! (Αναρωτηθήκαμε τότε γιατί λειτουργούν το σύστημα μόνο με τον ήχο, αλλά θα μου πείτε ότι ψάχνω βελόνι στ' άχυρα!).
Κατά την διάρκεια της "κολοβής" αυτής προβολής, οι συμπατριώτες μας ανέδειξαν σε όλο του το μεγαλείο το savoir vivre της φυλής μας...άλλοι έμπαιναν, άλλοι έβγαιναν, ανοιγοκλείνοντας τις πόρτες και καταστρέφοντας το σκοτάδι που απαιτείται για την προβολή, κινητά χτυπούσαν και φυσικά αντί να τα κλείνουν απαντούσαν κανονικά, επισκέπτες έμπαιναν στον χώρο από τις πόρτες εξόδου πίσω από τις οθόνες, μωρά έκλαιγαν...πλήρες αλαλούμ...Πίστεψα πραγματικά πως ο στάβλος που βρισκόμασταν δεν σταμάτησε ποτέ να λειτουργεί από το 1821 και παρόλο που βρισκόμασταν στο 2010 ήταν ακόμη γεμάτος από ζώα.
Έφυγα από τον ιστορικό αυτό χώρο απογοητευμένος, για το οργανωτικό χάος, την καταστροφή του από τις άσχετες "αρχιτεκτονικές" παρεμβάσεις ασχέτων αρμοδίων και από την "γυφτιά" της συμπεριφοράς του ίδιου μας του λαού.
Κάποιος από την παρέα είπε πως θα έπρεπε να μας δώσουν πίσω (ή να μας κάνουν credit) το αντίτιμο τους εισιτηρίου...Αλλά, ποιός νοιάζεται για 3 ευρώ; ...Το ερώτημα είναι ποιός μπορεί να μας δώσει πίσω την χαμένη ευαισθησία, αξιοπρέπεια και αρχοντιά του ίδιου μας του λαού;
Σημείωση: Το "Χάνι της Γραβιάς" αποτελεί μια Κοινωφελή Δημοτική Επιχείρηση του Δήμου Γραβιάς (http://www.gravia.gr/)
Από atithasos.blogspot.com
Καταγγελία για το εργατικό ατύχημα στο νοσοκομείο(Σωμ Εργ Νοσοκομείου Αμφισσας)
Με αφορμή το ατυχές συμβάν που έλαβε χώρα σε ανελκυστήρα του Νοσοκομείου μας, καταγγέλουμε την έλλειψη μέτρων συντήρησης και ασφάλειας, που έχει ως αποτέλεσμα να κινδυνεύουν οι εργαζόμενοι, οι επισκέπτες και οι ασθενείς.
Επίσης καταγγέλουμε για πολλοστή φορά την παντελή έλλειψη προσωπικού με αποτέλεσμα για την πλήρωση των αναγκών του Νοσοκομείου να επιστρατεύονται όχι μόνιμοι ......εργαζόμενοι αλλά μαθητές, stage ή οτιδήποτε άλλο (security, συνεργείο καθαριότητας) σε αλλότρια καθήκοντα.
Η μη δε σωστή γνώση του αντικειμένου αυτών να θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια τους.
Και εν τέλει καταγγέλουμε την παντελή αδιαφορία και απαξίωση του νοσοκομείου μας εδώ και χρόνια, από όλους τους αρμόδιους φορείς.
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΛΥΤΡΑ ΠΑΝΑΓΟΥΛΑ
Η ΓΡΑΜΜΑΤΈΑΣ
ΛΟΥΚΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΦΡ.
Από ΣΥΡΙΖΑ Φωκίδας
Θεατρικές παραστάσεις απο το Λύκειο Ερατεινής
Δύο παραστάσεις θα γίνουν ακόμα στις 29 Δεκεμβρίου στο Παπαχαραλάμπειο με το έργο
"Κατ ανάγκην απατεώνες πρωτοχρονιάς" του ΤΣΕΧΩΦ
Κυριακή 27 Δεκεμβρίου 2009
Παπάδες της απελευθέρωσης «ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΜΕΙΣ ΜΑΡΞΙΣΤΕΣ, Ο ΜΑΡΞ ΗΤΑΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ!»
Στο γραφείο που στεγάζει την Κίνησή τους, κάπου στην πλατεία Κάνιγγος, παθαίνω αλλεπάλληλα σοκ. Ίσως γιατί δεν πήγα ποτέ στη Λατινική Αμερική, ώστε να συναντήσω κάποιον ιερέα της Θεολογίας της Απελευθέρωσης, και γιατί ο παπα-Ανυπόμονος του ΕΛΑΣ είναι για μένα απλώς μια φωτογραφία. Όμως, ο παπα-Χρήστος Ζαρκαδούλας κι ο παπα-Σταύρος Παπαχρήστος μοιάζουν μ' εκείνους τους παπάδες που, ζωσμένοι φισεκλίκια, βγήκαν στα βουνά του κόσμου για να υπερασπιστούν τους λαούς τους.
Στο δρόμο των πρώτων χριστιανών και ακολουθώντας το παράδειγμα της Παγκληρικής Ενωσης που πολέμησε στην Εθνική Αντίσταση, το 2004 δημιούργησαν την Παγκληρική Αγωνιστική Κίνηση Κληρικών και Λαϊκών. Εκδίδουν ένα περιοδικό με 9.000 συνδρομητές, συμμετέχουν ... ενεργά στο μαζικό λαϊκό κίνημα («Ημασταν μπροστά στο προβοκατόρικο κάψιμο του Αγνωστου Στρατιώτη στο πανεκπαιδευτικό, γράψτε αυτό!»), είναι από τους πρωτοπόρους του φιλειρηνικού κινήματος κι έχουν δώσει το «παρών» σε όλες τις πορείες κατά της καπιταλιστικής παγκοσμιοποίησης, από τη Γένοβα μέχρι το Ροστόκ.
Επειτα απ' όλα αυτά, αναρωτιέμαι πώς δεν σας έχουν αποπέμψει από την Εκκλησία. «Εχουμε δεχθεί απειλητικά τηλεφωνήματα, αλλά διώξεις όχι. Η ανεξέλεγκτη δεσποτική εξουσία των επισκόπων φοβίζει πολλά από τα μέλη και τους φίλους μας, κυρίως τους κληρικούς, και τους απομακρύνει από τη δημόσια δράση. Κάποιοι απ' αυτούς προσφέρουν στο παρασκήνιο ίσως και περισσότερα από μας που δραστηριοποιούμαστε δημόσια. Σήμερα ένας επίσκοπος έχει την εξουσία να επιβάλλει αργία σ' έναν παπά χωρίς να είναι καν υποχρεωμένος μέχρις ενός ορίου να αιτιολογήσει την απόφασή του ή να αποφασίζει τις μεταθέσεις των κληρικών και να διαχειρίζεται τα χρήματα της Μητρόπολης. Φυσικό είναι να αισθάνεται όχι απλώς αφεντικό, αλλά αυτοκράτορας».
Προτείνετε ένα διαφορετικό μοντέλο διοίκησης της Εκκλησίας. Με ποιες αιχμές; «Η Εκκλησία φοβάται το λαό, δεν κάνουμε διάλογο ποτέ. Βγαίνουμε απλώς στην Ωραία Πύλη και αγορεύουμε. Ως και τα σωματεία των 50 ατόμων κάνουν συνελεύσεις, προϋπολογισμό, απολογισμό. Σήμερα το εκκλησιαστικό σώμα είναι απονεκρωμένο. Αλλάζουν τα πρόσωπα, αλλά όχι η πυραμιδοειδής δομή της Εκκλησίας. Εμείς, λοιπόν, κατά τα πρότυπα των πρώτων χριστιανών, ζητάμε η Εκκλησία να διοικείται από λαϊκές συνελεύσεις, οι επίτροποι να είναι εκλεγμένοι και ανακλητοί και όλοι οι ιερείς, μέχρι τον ανώτατο, να παντρεύονται».
Αναφέρεστε σε ένα άλλο κοινωνικο-οικονομικό μοντέλο, το οποίο προτείνει το Ευαγγέλιο. Λέτε ότι αποκρύπτεται εδώ και αιώνες. «Ποτέ δεν αναγιγνώσκεται στην Εκκλησία η περικοπή από το 4ο κεφάλαιο των Πράξεων των Αποστόλων, όπου ο Ευαγγελιστής Λουκάς μάς διασώζει το πώς βίωναν οι πρώτοι χριστιανοί την Εκκλησία. Κανείς δεν διατηρούσε ατομική ιδιοκτησία μετά την ένταξή του στην εκκλησιαστική κοινότητα. Είχαν τα πάντα κοινά και ο καθένας έπαιρνε ό,τι χρειαζόταν. Ετσι δεν υπήρχε κανείς ενδεής. Η πρόταση αυτή μπορεί και σήμερα άμεσα να εφαρμοστεί. Τα μέσα παραγωγής να περάσουν σε κοινή χρήση, να ανήκουν στο κοινωνικό σύνολο, χωρίς άρχοντες και υπηκόους».
Μιλάτε για τον κοινωνικό χριστιανισμό; «Ο προσδιορισμός "κοινωνικός" για το χριστιανισμό είναι πλεονασμός. Αυτό που κυρίως χαρακτηρίζει το χριστιανισμό είναι το ενδιαφέρον του για την κοινωνία, για τα προβλήματά της, και ο αγώνας για την επίλυσή τους, για την οικοδόμηση της κοινωνίας της αγάπης. Αυτά ισχύουν για τον χριστιανισμό του Ευαγγελίου. Αν σήμερα απαιτείται ο προσδιορισμός "κοινωνικός" για να καταδείξει το ενδιαφέρον κάποιων χριστιανών για την κοινωνία, μάλλον πρέπει να κάνει κάποιους να προβληματιστούν για το πώς φθάσαμε σ' αυτό το σημείο. Ο χριστιανός απευθύνεται στον άνθρωπο όχι ως άτομο αλλά ως πρόσωπο, και για τον μαρξισμό ο άνθρωπος υπάρχει ως κοινωνικό ον. Νομίζουμε, είναι ένα σημείο συνάντησης».
Τι σχέση μπορεί να έχει ο επιστημονικός υλισμός με τον Θεό; «Δεν νομίζουμε ότι ο μαρξισμός, ως επιστήμη, μπορεί να έχει θεολογία όπως την εννοούμε εμείς. Αν ονομάζουν κάποιοι "μαρξιστική θεολογία" τον τρόπο χρήσης του μαρξισμού από κάποιες ομάδες ή πρόσωπα, ή και την ερμηνεία του κόσμου από τον μαρξισμό, αυτό δεν μας αφορά. Χρησιμοποιώντας όρους τού σήμερα, θα μπορούσαμε να ονομάσουμε την πρώτη χριστιανική κοινότητα των Ιεροσολύμων "όαση κομμουνισμού μέσα στη δουλοκτητική κοινωνία". Κάποιοι αποκαλούν το μαρξισμό "χριστιανισμό χωρίς μεταφυσική". Νομίζουμε ότι αυτός ο ορισμός βρίσκεται κοντά στην πραγματικότητα και κάνει σαφές και το βασικό σημείο απόκλισης. Φυσικά, μιλάμε για χριστιανισμό και μαρξισμό που δεν έχουν στρεβλωθεί. Για μας απορίας άξιον είναι όχι η συμπόρευση χριστιανών και μαρξιστών, αλλά το πώς χριστιανοί στηρίζουν πολιτικές και κοινωνικο-οικονομικά συστήματα, όπως αυτό του καπιταλισμού, που βρίσκονται σε ευθεία σύγκρουση με τη διδασκαλία του Ευαγγελίου».
Είστε, λοιπόν, αριστεροί. «Είμαστε υπέρ αδυνάτων. Δεν είμαστε πολιτικό κόμμα· στην Κίνησή μας συμμετέχουν ανθρωπιστές, μαρξιστές, τροτσκιστές...»
Ο χριστιανισμός έχει κατηγορηθεί ότι με την υπόσχεση ενός μετά θάνατον παραδείσου ακυρώνει την πάλη στο εδώ και το τώρα. «Χριστιανοί και μαρξιστές πρέπει να αγωνιστούμε για μιαν άλλη κοινωνία, όπου ο άνθρωπος θα ζει ευτυχισμένος εδώ και τώρα, μέσα στον υπάρχοντα κοσμοχώρο. Απαιτούνται αγώνες. Σύγκρουση με το εκκλησιαστικό και το κοσμικό κατεστημένο. Ανατροπή των εμποδίων που δεν αφήνουν ο κόσμος να γίνει πιστή εικόνα των εσχάτων (σ.σ.: στη Θεολογία αυτός είναι ο ορισμός του παραδείσου).
»Χρειάζεται να απαρνηθούμε τον εαυτό μας και να αγαπήσουμε παράφορα τον άλλον, αυτόν που δεν γνωρίσαμε ακόμη, αυτόν που έχει ανάγκη. Στο πρόσωπο του πάσχοντος βλέπουμε τον Χριστό. Η διοικούσα Εκκλησία πιστεύει στην ελεημοσύνη. Εμείς αγωνιζόμαστε για έναν κόσμο που δεν θα έχει ανάγκη τη φιλανθρωπία».
Πιστεύετε στην ένοπλη επαναστατική πάλη; «Εμείς αγωνιζόμαστε για την ειρήνη. Ειρήνη, όμως, δεν είναι η παύση του πολέμου με την επιβολή του θελήματος του ισχυρού. Τέτοια ειρήνη είναι χειρότερη από πόλεμο· γι' αυτό ο Χριστός είπε: "Μη νομίσητε ότι ήλθον βαλείν ειρήνην επί την γην· ουκ ήλθον βαλείν ειρήνην, αλλά μάχαιραν". Πρέπει να επαναστατήσουμε εναντίον αυτού του κόσμου της αδικίας. Επανάσταση δεν σημαίνει αιματοκύλισμα, αλλά ποιοτικό άλμα προς τα εμπρός. Γι' αυτό σήμερα η δική μας "μάχαιρα", το δικό μας όπλο είναι ο λόγος. Στο μέλλον, και για την προάσπιση των λαϊκών κατακτήσεων, για την οικοδόμηση μιας κοινωνίας αγάπης, στον πόλεμο για την οριστική εξάλειψη του πολέμου, ίσως να απαιτηθεί η χρήση βίας».
Δικαιούται ένας λαός να πάρει τα όπλα; «Ο ίδιος ο Χριστός χρησιμοποίησε βία εναντίον των εμπόρων στο ναό. Στην Εκκλησία δεν αναγιγνώσκεται η αρχή του 5ου κεφαλαίου από τις Πράξεις των Αποστόλων, όπου γίνεται λόγος για την προάσπιση της κοινοκτημοσύνης στην πρώτη χριστιανική κοινότητα. Ο Ανανίας και η Σαπφείρα θανατώθηκαν γιατί δεν παρέδωσαν όλα όσα είχαν στην κοινότητα, αλλά κράτησαν τα μισά για τον εαυτό τους. Στο πρόσφατο παρελθόν, κληρικοί, όπως ο Δημήτρης Χολέβας και ο παπα-Ανυπόμονος, ζώστηκαν τα όπλα για τη λευτεριά, ενώ ακόμη και οι πλέον συντηρητικοί της Εκκλησίας με καμάρι μιλούν για τον Παπαφλέσσα και τον Διάκο. Κατά μεγίστη οικονομία, λοιπόν, και μόνο για την προάσπιση των κατακτήσεών του νομίζουμε ότι ο λαός δικαιούται να πάρει τα όπλα. Μέχρι τότε, όμως, ας αγωνιστούμε για το σημαντικότερο: για να αποκτήσουν οι εργαζόμενοι ταξική συνείδηση».
Ποια η γνώμη σας για τη φορολόγηση της εκκλησιαστικής περιουσίας; «Η ζωή πολλών κληρικών μέσα στη χλιδή, για την οποία δικαίως αγανακτούν οι πιστοί, ουδόλως θίγεται απ' αυτό το μέτρο. Οταν η Εκκλησία έχει τεράστια περιουσία, δεν επιτρέπεται να υπάρχουν ενδεείς. Για να ωφεληθεί ο λαός, η περιουσία της Εκκλησίας πρέπει να "εκκλησιαστικοποιηθεί" - κοινωνικοποιηθεί, δηλαδή σε όλους να ανήκει και όλοι να την απολαμβάνουμε. Οι κληρικοί να ασχοληθούν με τη διακονία του λόγου του Θεού και η διαχείριση της περιουσίας να γίνεται από αιρετούς εκπροσώπους του λαού, χωρίς προνόμια, άμεσα ελεγχόμενους και ανακλητούς από το λαό. Ο πλούτος να διαχυθεί παντού, να φθάσει σε όποιον έχει ανάγκη. Δεν μιλάμε για διανομή, αλλά για δυνατότητα πρόσβασης διά της κοινοκτημοσύνης στον κοινό πλούτο όλων. Σε μια εποχή που παιδεία και υγεία έγιναν εμπορεύματα, η Εκκλησία μπορεί να λειτουργήσει, στο μέτρο του εφικτού, ως όαση παροχής δωρεάν παιδείας και υγείας για όλους όσοι έχουν ανάγκη, ανεξάρτητα από το θρήσκευμά τους».
Πώς είδατε τον περσινό Δεκέμβρη; «Για χρόνια στηλιτεύαμε τους νέους για την απάθεια και την αδιαφορία για τα κοινά. Τώρα που ο "ασθενής" μας άρχισε να αντιδρά σε ό,τι τον ενοχλεί, κάποιοι διαμαρτύρονται επειδή πάνω στην αφύπνιση προξένησε μερικές ζημιές που δεν έπρεπε. Εμείς, παρά τα παρατράγουδα, είμαστε αισιόδοξοι ότι αυτή η αφύπνιση θα έχει τελικά θετικά αποτελέσματα. Οι σοβαρές αδυναμίες που παρουσιάστηκαν τον Δεκέμβρη κατέδειξαν ότι για να μετατραπεί η εξέγερση σε επαναστατική διαδικασία απαιτείται σαφής προσδιορισμός του στόχου. Επανάσταση για την επανάσταση είναι ανώφελη, αν όχι επιζήμια. Αν η εξέγερση του Δεκέμβρη είχε, με την παρουσία της εργατικής τάξης και των συμμάχων της, προσλάβει ταξικό χαρακτήρα, είναι βέβαιο ότι πολύ σύντομα θα αποκαλύπτονταν και θα αποβάλλονταν οι προβοκάτορες και η τεράστια αυτή ενέργεια των νέων θα μπορούσε να οδηγήσει σ' ένα ελληνικό 1871».
Τελικά Θεός υπάρχει; Πώς επιτρέπει τόση αδικία; «Η γνώση της ύπαρξης ή όχι του Θεού δεν μπορεί να γίνει με λογικούς συνειρμούς· είναι απόρροια προσωπικής σχέσης. Και επειδή η πίστη είναι υπόθεση προσωπική, δεν μπορεί το κράτος να θρησκεύεται. Ο Χριστός σέβεται την ελευθερία μας· δεν ήρθε να μας επι- βάλει το θέλημά του, αλλά μας αφήνει ελεύθερους να τον ακολουθήσουμε ή όχι. Δεν είναι Αυτός αίτιος των δεινών μας, αλλά εμείς, που ακολουθούμε άλλο δρόμο, που επιτρέψαμε να γίνει η διδασκαλία Του θρησκεία και εργαλείο ποδηγέτησης των λαών.
»Ο Θεός μάς κάλεσε να άρουμε τα εμπόδια στα οποία προσκόπτει η ενότητα του κόσμου. Τέτοια εμπόδια είναι η ταξική κοινωνία, ο εθνικισμός, οι διακρίσεις ανάλογα με το φύλο, τη φυλή, τη θρησκεία. Η πάλη, λοιπόν, για την άρση αυτών των εμποδίων πρέπει να γίνει λόγος ύπαρξης για τον καθέναν που θέλει να λέγεται χριστιανός».
Διαβάστε
Ζητήσαμε από τους ιερείς της Παγκληρικής να προτείνουν σχετικά βιβλία:
..............1..............
Φερνάντο Καρντενάλ, Μιγκέλ ντ' Εσκότο, Ερνέστο Καρντενάλ, «Και Χριστός και Μαρξ», εκδόσεις Παρατηρητής
..............2..............
Καρλ Κάουτσκι, «Η καταγωγή του χριστιανισμού», εκδόσεις Αναγνωστίδη
..............3..............
Ζ. Ζίπκοβιτς, Α. Λουνατσάρσκι, «Καταγωγή της θρησκείας»
..............4..............
«Καμίλο Τόρρες, Λαϊκή Ενότητα, Επανάσταση και άλλα κείμενα», εκδ. Μνήμη
..............5..............
Ερνέστο Καρντενάλ, «Το ευαγγέλιο της επανάστασης των Σαντινίστας», εκδόσεις Μαλλιάρης
..............6..............
Γιάννης Κορδάτος, «Η Παλαιά Διαθήκη στο φως της κριτικής», εκδόσεις Μπουκουμάνη
..............7..............
Γιώργος Ν. Καραγιάννης, «Η Εκκλησία από την Κατοχή στον Εμφύλιο», εκδόσεις Προσκήνιο
..............8..............
Γιώργος Ν. Καραγιάννης, «Εκκλησία και κράτος», εκδόσεις «Το Ποντίκι»
..............9..............
Ολες οι επιστολές του Αγίου Ισιδώρου του Πηλουσιώτου.
Η ΑΤΑΞΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΩΣ ΓΗ ΤΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΙΑΣ§KARL LOWITH
Πόσο μεγάλη είναι η απόσταση από τον παράδεισο στην επανάσταση;
Το νόημα της ιστορίας» του γερμανού φιλοσόφου και ιστορικού των ιδεών Καρλ Λέβιτ (1897-1973) εξετάζει την προέλευση και διαμόρφωση της μαρξιστικής τυπολογίας, αναλύοντας διεξοδικά το πώς η ιουδαιοχριστιανική εσχατολογία εκτόπισε την αρχαιοελληνική αντίληψη και πώς στη νεότερη εποχή μεταφράστηκε στην ιδέα της προόδου και στην πίστη ότι η ανθρώπινη ιστορία πλησιάζει στην πραγμάτωση του νοήματός της και, άρα, στην ολοκλήρωσή της.
Ο Λέβιτ ισχυρίζεται ότι το κομμουνιστικό «πιστεύω» είναι μια παραμόρφωση του εβραιοχριστιανικού μεσσιανισμού, χωρίς δύο θεμελιώδη συστατικά του: την εκούσια αποδοχή της ταπείνωσης και της λυτρωτικής οδύνης ως όρο του θριάμβου: «Ο κομμου- νιστής θέλει το θρίαμβο χωρίς το σταυρό, το θρίαμβο διά μέσου της επίγειας ευτυχίας».
Ο Μαρξ, εκ πεποιθήσεως άθεος, δεν θεωρούσε καν αναγκαίο να εξεγερθεί ενάντια στον Θεό. Θεωρούσε το χριστιανισμό το ιδεολογικό εποικοδόμημα που προσιδιάζει στον καπιταλισμό. «Στη βάση αυτού του έμφυτου αθεϊσμού της εγκόσμιας αυτοδυναμίας ανέλαβε ο Μαρξ τη ριζοσπαστική του κριτική της υπάρχουσας τάξης, με σκοπό να την αλλάξει» γράφει ο Λέβιτ. «Το όλο του εγχείρημα να αλλάξει τον κόσμο με μια παγκόσμια επανάσταση έχει ως αρνητική προϋπόθεση την απόρριψη της εξάρτησης του ανθρώπου από μια υπάρχουσα τάξη δημιουργίας».
«Είναι πραγματικά πολύ εύκολο» λέει ο Μαρξ «να αποκαλυφθεί, με τη βοήθεια της ανάλυσης, ο γήινος πυρήνας των θρησκευτικών νεφελωμάτων, παρά, αντιστρόφως, να εξαχθούν από τις πραγματικές συνθήκες της ζωής οι ουράνιες μεταμορφώσεις της». Αυτό, κατά Λέβιτ, σημαίνει πως «έργο του ιστορικού υλισμού είναι να αναλύει τις επί μέρους αντιθέσεις και ανάγκες του πραγματικού κόσμου, που καθιστούν δυνατή την ύπαρξη της θρησκείας. [...] Η θρησκεία είναι ένας στρεβλός κόσμος κι αυτή η στρέβλωση θα διαρκέσει αναγκαστικά για όσο διάστημα η ουσία του ανθρώπου δεν θα έχει βρει την ολοκληρωμένη της ύπαρξη στην κομμουνιστική τάξη και ελευθερία. Ο εκμηδενισμός της απατηλής ευδαιμονίας της θρησκείας με τη βοήθεια της υλιστικής κριτικής δεν είναι παρά η αρνητική πλευρά της θετικής απαίτησης για ε- πίγεια ευτυχία».
Ωστόσο, μελετώντας το «Μανιφέστο», ισχυρίζεται ο Λέβιτ, θα βρεθούμε εμπρός σ' ένα παράδοξο. Αν δεχθούμε πως η πνευματική ιστορία έχει την «απόκρυφη ιστορία της» στις οικονομικές συνθήκες, η οποία δεν συμπίπτει με τις ιδεολογικές της αντανακλάσεις, τότε «η απόκρυφη ιστορία του "Μανιφέστου" δεν είναι ο συνειδητός υλισμός του, αλλά το προφητικό πνεύμα του. Το "Μανιφέστο" είναι ένα προφητικό ντοκουμέντο, μια κρίση και μια πρόσκληση για δράση, και κατά κανέναν τρόπο μια επιστημονική έκθεση στηριγμένη στην εμπειρική μαρτυρία απτών γεγονότων».
Ο Λέβιτ αναλύει διεξοδικά τον ισχυρισμό του: κατ' αρχάς, η έννοια της εκμετάλλευσης για την περιγραφή του ταξικού ανταγωνισμού είναι μια ηθική κρίση για ένα πραγματικό γεγονός. Η έννοια της εκμετάλλευσης αντιπροσωπεύει κάτι σαν το «ριζικό κακό της προϊστορίας» ή το προπατορικό αμάρτημα.
Ο Μαρξ συνοψίζει την απαρίθμηση των διαφόρων ειδών μορφών κοινωνικών αντιθέσεων στο δίπολο «καταπιεστές - καταπιεζόμενοι». Η θεμελιώδης προϋπόθεση του «Κομμουνιστικού Μανιφέστου», τονίζει ο Λέβιτ, δεν είναι η αντίθεση μεταξύ των αστών και των προλεταρίων, διότι «αυτό που τις καθιστά ανταγωνιστικές είναι ότι η μια τάξη είναι γέννημα του σκότους και η άλλη του φωτός».
Η τελική κρίση του αστικού κόσμου, γράφει ο Λέβιτ, την οποία ο Μαρξ προφητεύει με τους όρους μιας επιστημονικής πρόβλεψης, αποτελεί μια έσχατη κρίση, αν και εξαγγέλλεται από τον άτεγκτο νόμο της ιστορικής εξέλιξης: «ούτε η γενική αντίληψη της ιστορίας ως εντεινόμενου αγώνα μεταξύ δύο εχθρικών στρατοπέδων ούτε η πρόβλεψη της δραματικής του αποκορύφωσης μπορεί να επαληθευθεί με καθαρά εμπειρικό τρόπο [...] Το "Κομμουνιστικό Μανιφέστο", αν και έχει παραποιηθεί σε εγχειρίδιο εγκόσμιων προγνώσεων, διατηρεί ακόμη τα βασικά γνωρίσματα μιας μεσσιανικής πίστης: τη βεβαιότητα των πραγμάτων στα οποία κανείς ελπίζει».
«Το έργο του προλεταριάτου αντιστοιχεί στην κοσμοϊστορική αποστολή του εκλεκτού λαού» λέει ο Λέβιτ. «Η απολυτρωτική και οικουμενική λειτουργία της πιο ταπεινωμένης τάξης συλλαμβάνεται κατά το θρησκευτικό πρότυπο της σταύρωσης και της ανάστασης».
Η τελική μετατροπή του «βασιλείου της αναγκαιότητας σε βασίλειο της ελευθερίας» αντιστοιχεί με τη μετατροπή της civitas terrena σε civitas Dei. Ολόκληρη η πορεία της ιστορίας στο «Μανιφέστο» σκιαγραφείται στο γενικό πνεύμα της ιουδαιοχριστιανικής ερμηνείας της ιστορίας: η θεία πρόνοια καθορίζει την πρόοδο προς έναν τελικό σκοπό πλήρη νοήματος. Κατ' αναλογίαν, εξηγεί ο Λέβιτ, «ο ιστορικός υλισμός είναι ουσιαστικά (μολονότι μυστικά) μια ιστορία εκπλήρωσης και απολύτρωσης στη γλώσσα της κοινωνικής οικονομίας».
Εν τέλει, για τον Λέβιτ ο υλιστικός αθεϊσμός διατηρεί πολλά στοιχεία από τη θρησκευτική του προέλευση, αφού «ο Μαρξ, παρά την έμφαση που δίνει στις υλικές συνθήκες, διατηρεί την αρχική αντίθεση μιας υπερβατικής πίστης εναντίον του υπάρχοντος κόσμου».
«Οι ανεμογεννήτριες δεν συμβάλλουν καθόλου στην μείωση των εκπομπών
Οι Γερμανικές εταιρίες ΑΠΕ, έχουν μεγάλη επιτυχία. Περίπου 15% της ενέργειας της χώρας είναι... από ηλιακά, αιολικά και βιομάζα. 250.000 θέσεις εργασίας και τζίρος €35 δισεκατομμυρίων ετησίως. Αλλά: Το κλίμα δεν ωφελείται από αυτές τις εξελίξεις. Οι εκπομπές CO2 δεν έχουν μειωθεί ούτε κατά ένα γραμμάριο.
Οι ειδικοί το ξέρουν εδώ και καιρό, αλλά το ευρύ κοινό δεν το γνωρίζει. Ακόμα και οι αξιωματούχοι της Γερμανικής Κυβέρνησης, μόνο το ψιθυρίζουν και κανείς δεν θέλει να σκεφτεί τις πολιτικές συνέπειες.
Η μείωση των εκπομπών επιτυγχάνεται πιο αποτελεσματικά και φτηνά με μόνωση σε κτίρια, παρά με ανεμογεννήτριες. Το «Κόμμα των Πρασίνων» έχει πάρει το θέμα σοβαρά, αναγνωρίζει ότι έχει λάθος προτεραιότητες μέχρι στιγμής, και ότι οι προτεραιότητες χρειάζονται αναθεώρηση»
Όλο το άρθρο στο http://www.spiegel.de/international/business/0,1518,606763,00.html
Αναρωτιέμαι, τι θα χρειαστεί για να καταλάβει το δικό μας «Πράσινο» κόμμα ότι ετοιμάζεται να καταστρέψει την Ελλάδα, για να έχουμε ακριβότερο ρεύμα, όταν οι ίδιοι οι προμηθευτές των εισαγόμενων παρωχημένων και αμφισβητούμενων Α/Γ, παραδέχονται την κοροϊδία. Να πληρώνουμε εμείς, για να περνάνε αυτοί καλά, τώρα που κατάλαβαν ότι πουλάνε περίπου άχρηστα πράγματα. Αυτοί ΕΞΑΓΟΥΝ ανεμογεννήτριες. Εμείς τις εισάγουμε. Ξυπνάτε!
Από ophioussa.blogspot.com/
Με διακριτικά όλοι οι αστυνομικοί από την 1η Ιανουαρίου
Μια νέα πολιτική ασφάλειας, που θα καταπολεμά το οργανωμένο έγκλημα και την τρομοκρατία, τα οποία, όπως εκτίμησε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, «ταυτίζονται και βρίσκονται κάτω απ’ την ίδια ομπρέλα», αλλά και την αστυνομική αυθαιρεσία, προανήγγειλε ο Μ. Χρυσοχοΐδης, μιλώντας στη Βουλή [...]
Σύμφωνα με τον υπουργό, η νέα Αρχή που θα εξετάζει τις καταγγελίες για αστυνομική αυθαιρεσία, εκτιμάται πως θα λειτουργήσει σε ενάμιση μήνα, ενώ πολύ σύντομα θα έχει ολοκληρωθεί το νέο πειθαρχικό δίκαιο που θα προβλέπει και αυτόφωρες διαδικασίες, σε ιδιαίτερα περιστατικά.
Από την 1η Ιανουαρίου, όλοι οι αστυνομικοί θα φορούν διακριτικά, συμπεριλαμβανομένων και των ανδρών των ΜΑΤ, αλλάζει το καθεστώς των ... κρίσεων και ακολουθεί η κατάργηση της χρήσης χημικών στις διαδηλώσεις, καθώς και ένας νέος σχεδιασμός για τις πορείες, προκειμένου να μην απασχολούν πολλές αστυνομικές δυνάμεις, χωρίς αλλαγή του δικαίου για τις συγκεντρώσεις πολιτών.
Για την πάταξη της αστικής βίας, προβλέπεται από 1/2/2010 ο «αστυνομικός της γειτονιάς», καθώς και εσωτερική προκήρυξη θέσεων διοικητή για αστυνομικά τμήματα ειδικού ενδιαφέροντος (στην Αττική επελέγησαν 21), με συγκεκριμένα κίνητρα, προσωπικό, προϋποθέσεις και απολογισμό. Στα τμήματα αυτά, τοποθετούνται «διαπολιτισμικοί διαμεσολαβητές» - μετανάστες δεύτερης γενιάς, καθώς και αντίστοιχος αριθμός ψυχολόγων και κοινωνιολόγων.
«Καταργείται το απολίθωμα που λέγεται Ασφάλεια Αττικής και φτιάχνουμε πανελλήνια υπηρεσία αντιμετώπισης του οργανωμένου εγκλήματος, με πρόσληψη 100 αστυνομικών ειδικών καθηκόντων, οικονομολόγων, χάκερς κ.ά.» ανέφερε ο υπουργός.