Τετάρτη 3 Φεβρουαρίου 2010

Αφιέρωμα στο Δήμο Παρνασσού από το περιοδικό «Ελληνικό Πανόραμα

Η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Φωκίδας, στο πλαίσιο της συνεργασίας της με το περιοδικό «Ελληνικό Πανόραμα», και συνεπής στη δέσμευσή της, για συνεχή προσπάθεια τουριστικής προβολής του Νομού μας, με σκοπό την ανάπτυξη της περιοχής, παρουσιάζει στο τεύχος Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2010, εκτενές αφιέρωμα είκοσι έξι σελίδων, στο Δήμο Παρνασσού με τίτλο: «Περιπλανήσεις στον Δήμο Παρνασσού».
Η διαδρομή ξεκινά από τα 2.257 μέτρα, την πετρώδη κορυφή «Αρνόβρυση» και αρχίζει ο κατήφορος από τα χιονοδρομικά του Παρνασσού.
«Την ώρα του δειλινού σ’ αυτά τα υψόμετρα ο αέρας είναι παγερός, η θερμοκρασία πλησιάζει το μηδέν. Τυλιγμένοι με τα μπουφάν αγναντεύουμε το βύθισμα του ήλιου στα βουνά της Στερεάς.», αναφέρεται χαρακτηριστικά μεταξύ άλλων στις 26 σελίδες του περιοδικού.
Σταθμό αποτελεί φυσικά, η γραφική Αγόριανη, απλωμένη αμφιθεατρικά στις πλαγιές του Παρνασσού. Ακολουθεί πεζοπορία προς το Καλάνια, το Ευρωπαϊκό μονοπάτι Ε4 με αφετηρία την Αγόριανη και σημείο τερματισμού τους Δελφούς. Μια συναρπαστική διαδρομή με ξέφωτα και ελατοδάση.
Επόμενος προορισμός το Πολύδροσο. Μια οκτάωρη πεζοπορία μέσα από έλατα, πηγές, ...δρόμος υπέροχος, δασικός και συνάμα συναρπαστικός.
Πέρασμα και από τη Λιλαία. Τόσο η σύγχρονη όσο και η αρχαία μαγνητίζουν το ενδιαφέρον. Ειδικά η αρχαία Λιλαία και τα τείχη της.
Αργότερα, στο δρόμο και πάλι προς το Πολύδροσο, όπου και η περιπλάνηση τελειώνει, εικόνες απαράμιλλου φυσικού κάλλους υποδέχονται τον επισκέπτη δίπλα από το Βυζαντινό Ναό της Θεοτόκου Ελεούσας. Εκεί που λίγα μέτρα πιο κάτω αναβλύζουν οι πηγές του πανάρχαιου ποταμού Κηφισού, δίνοντας ζωή στον τόπο από τα χρόνια της αρχαιότητας.
Το «Ελληνικό Πανόραμα», στο πλαίσιο της συνεργασίας με τη Νομαρχία, θα παρουσιάσει σε δώδεκα τεύχη του περιοδικού, δώδεκα αυτοτελή ένθετα, τα οποία θα αφορούν σε όλους τους Δήμους της Φωκίδας.
Να σημειωθεί ότι σε προηγούμενα τεύχη του περιοδικού, έχουν ήδη παρουσιαστεί οι Δήμοι Τολοφώνος, Δελφών, Καλλιέων, Ιτέας, Ευπαλίου κ.α.
Το περιοδικό «Ελληνικό Πανόραμα» απευθύνεται σε Έλληνες αναγνώστες με ενδιαφέρον στον εναλλακτικό τουρισμό και γι’ αυτό η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Φωκίδας, επέλεξε τη συγκεκριμένη συνεργασία, πιστεύοντας ότι αποτελεί ιδανικό μέσο για την επίτευξη του στόχου, που δεν είναι άλλος από την διαρκή προβολή και ανάπτυξη του Νομού μας.



ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

1 σχόλιο:

  1. Δεν εχω δει σημανση, οπως προβλεπεται,για το κομματι του Ε4 στην Φωκιδα. Παταθετω αποσπασμα απο το site της Ε.Ο.Ο.Α ( ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΑΝΑΡΡΙΧΗΣΗΣ ) .....Το σημάδεμα των μονοπατιών με το χρώμα τους γίνεται στους κορμούς των δέντρων ή σε βράχια αν δεν υπάρχουν δέντρα. Τα σήματα είναι πολύ ευδιάκριτα αν γίνουν πάνω σε άσπρο φόντο (τετράγωνο σχήμα 15x15 εκ.). Ιδιαίτερα αυτό επιβάλλεται όταν το διακριτικό χρώμα του μονοπατιού είναι το κίτρινο. Για το λόγο αυτό πρέπει όλα τα σημεία που θα μπουν τα σήματα, κορμοί δέντρων ή βράχια, να βαφτούν, όταν θα είναι στεγνά από υγρασία, με άσπρο ανθεκτικό χρώμα και σε μεγαλύτερη διάσταση από το σήμα, μία εβδομάδα πριν, ή όταν το πρώτο χρώμα έχει στεγνώσει αρκετά.

    Τα χρώματα που χρησιμοποιούμε στη σήμανση των μονοπατιών πρέπει να αντέχουν στις σκληρές καιρικές συνθήκες των βουνών. Πιο κατάλληλα ως τώρα έχουν αποδειχθεί τα χρώματα βαφής των αυτοκινήτων. Εάν χρησιμοποιηθούν ανακλαστικά χρώματα, επειδή η βροχή βαθμιαία τα σβήνει, πρέπει όταν το χρώμα στεγνώσει καλά, να περαστεί από πάνω ένα στρώμα διαφανές ακρυλικό.

    Μεταλλικά σήματα μιας όψης καρφώνουμε σε δέντρα που βρίσκονται δίπλα στο μονοπάτι, το δασικό ή ημιονικό δρόμο και κάθετα στον άξονα πορείας, ώστε να φαίνονται από μακριά. Εάν δεν είναι δυνατή η τοποθέτηση των σημάτων σε δέντρα, τότε τοποθετούμε σε βάσεις από τσιμέντο χαμηλούς στύλους 1μ. ή 1.20μ. με σήματα διπλής όψης. Η απόσταση των σημάτων αυτών μπορεί να φθάσει και τα 250-300μ., ανάλογα με τις συνθήκες. ΠΡΕΠΕΙ Ο ΠΕΖΟΠΟΡΟΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΠΑΝΤΑ ΤΗΝ ΒΕΒΑΙΩΤΗΤΑ ΟΤΙ ΒΑΔΙΖΕΙ ΣΤΟ ΣΩΣΤΟ ΜΟΝΟΠΑΤΙ, ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΑΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΝΑ ΧΑΘΕΙ.

    Στις διασταυρώσεις και διακλαδώσεις προσέχουμε ιδιαίτερα να μπουν τα σωστά σήματα, ώστε ο πεζοπόρος να είναι βέβαιος ότι ακολουθεί το σωστό δρόμο. Σε περιοχές όπου το μονοπάτι είναι δυσδιάκριτο η σηματοδότηση πρέπει να είναι πυκνή, ακόμα και κάθε 3 ή 5μ. Πάντοτε παρεμβάλουμε σήματα με χρώμα στα μεταλλικά σήματα σε δέντρα. Μετά από δύο μεταλλικά σήματα ακολουθεί σήμα με χρώμα. Τα σήματα που καταστρέφονται από κυνηγούς, ή ξυλοκόπους, ή λόγω ανάπτυξης του δέντρου ή άλλης αιτίας, αντικαθίστανται από σήματα με χρώμα. κλπ,κλπ,κλπ....
    ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΡΜΟΔΙΟΥΣ ( προς ενημερωση και εφαρμογη ) η διευθυνση του σχετικου site:
    http://www.eooa.gr/monopatia/simansi.asp

    ΑπάντησηΔιαγραφή