Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου 2009

ΟΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΥΠΟΥΡΓΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΣΤΗΝ ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΟΥ ΚΑΤΑΤΕΘΗΚΕ

Βουλή - Ερωτήσεις
Πρωτοφανής αποκλεισμός των κατοίκων της Λοκρίδας από μετωπικά και παράπλευρα διόδια της Τραγάνας.
27/10/2009
Προς:
τους κ.κ. Υπουργούς • Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής •Υποδομών
Ερώτηση αριθμός πρωτοκόλου κατάθεσης: 354/27.10.2009

Μετά την υπέρμετρη αύξηση των διοδίων, μεγάλος αριθμός αυτοκινήτων που κινούνταν στην Εθνική Οδό Αθηνών Λαμίας, απέφευγε να περάσει από τα διόδια της Τραγάνας. Έτσι, πριν από τα διόδια, εγκατέλειπαν την εθνική οδό, περνούσαν μέσα από το χωριό της Τραγάνας και στη συνέχεια, μέσω ενός επαρχιακού δρόμου, έβγαιναν και πάλι στο εθνικό δίκτυο, μετά από 5 χιλιόμετρα. Η ... αρμόδια εταιρεία για να περιορίσει τις διαρροές εσόδων της τοποθέτησε δύο παράπλευρα διόδια, έτσι ώστε να εισπράττει διόδια από αυτούς που κατευθύνονταν από την Λαμία προς την Αθήνα και εγκατέλειπαν το εθνικό δίκτυο και αντίστροφα.
Η κίνηση αυτή έχει δυσβάσταχτες επιπτώσεις στους κατοίκους της Λοκρίδας, αφού, για να κινηθούν μέσα στο Νομό τους, για να πάνε στο γιατρό, στις δημόσιες υπηρεσίες, στο σχολείο ή στα κτήματά τους, είναι αναγκασμένοι να πληρώσουν διόδια. Χαρακτηριστικό του μεγέθους του προβλήματος είναι ότι η Τραγάνα είναι δημοτικό διαμέρισμα του Δήμου Αταλάντης και οι κάτοικοί της δεν μπορούν να πάνε στην έδρα του Δήμου τους χωρίς να πληρώσουν διόδια.
Οι κάτοικοι των δήμων Δαφνουσίων, Αταλάντης, Μαλεσίνας, Οπουντίων που ζουν και εργάζονται σ΄ αυτήν την περιοχή είναι αποκομμένοι από τον υπόλοιπο νομό αφού πρέπει να πληρώνουν και τα μετωπικά διόδια κινούμενοι προς τη Λαμία.
Παράλληλα, όπως καταγγέλλουν οι κάτοικοι της περιοχής οι οποίοι έχουν προχωρήσει σε κινητοποιήσεις διαμαρτυρίας, χρονίζει η ολοκλήρωση δικτύου παράπλευρων δρόμων που θα τους επιτρέψει να πηγαίνουν σε όλους τους προορισμούς χωρίς διόδια και χωρίς να περνούν μέσα από τους οικισμούς. Το υπάρχον ανολοκλήρωτο παράπλευρο δίκτυο δεν είναι κατάλληλο, όπως είχαν παραδεχθεί και οι υπεύθυνοι του ΥΠΕΧΩΔΕ. Επιπλέον, είναι πολύ επικίνδυνο το ότι βαρέου τύπου οχήματα από όλη την Ευρώπη αναγκαστικά διέρχονται από τα χωριά της περιοχής, εκεί που παίζουν τα παιδιά, δίπλα από τα σχολεία, τα μαγαζιά, τα σπίτια.

Ερωτούνται οι κ.κ. Υπουργοί:

1. Θα παρέμβουν άμεσα αξιοποιώντας κάθε δυνατότητά τους να καταγγείλουν έστω και τώρα τις αποικιακού χαρακτήρα συμβάσεις παραχώρησης του εθνικού δικτύου στους ιδιώτες;

2. Θα καταργηθούν τα πλευρικά διόδια στον κόμβο της Τραγάνας μετά από επαναδιαπραγμάτευση των σχετικών συμβάσεων;

3. Θα παρέμβουν άμεσα ώστε να καταργηθούν τα μετωπικά διόδια για τους κατοίκους των δήμων της περιοχής;

4. Θα υπάρξει δευτερεύον παράπλευρο δίκτυο δρόμων που θα εξυπηρετεί με ασφάλεια τους κατοίκους της περιοχής και αν ναι, πότε;

5. Με ποια λογική προβλέπονται στο Νομό Φθιώτιδας πέντε σταθμοί διοδίων; Ο Νομός επιβαρύνεται υπέρμετρα αφού ήδη κατασκευάζονται νέα μετωπικά διόδια στην Αγία Τριάδα κοντά στις Θερμοπύλες και πιθανά παράπλευρα και σε άλλες περιοχές.

Οι ερωτώντες βουλευτές

Τάσος Κουράκης

Γρηγόρης Ψαριανός

ΤΙ ΑΠΑΝΤΟΥΝ ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ:
-Η κ. Μπιρμπίλη του Υπουργείου Περιβάλλοντος δηλώνει αναρμόδια.
-Ο κ. Μαγκριώτης του Υπουργείου Υποδομών , Μεταφορών, Δικτύων; ' Η σημερινή Κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ στο πλαίσιο των προεκλογικών δεσμεύσεων θα επανεξετάσει τη συγκεκριμένη πολιτική καθορισμού των διοδίων με στόχο τη διαμόρφωση σε εύλογο ύψος μειώνοντας το ποσό που εισπράττει για το Δημόσιο. Παράλληλα θα επανεξετάσει τις υφιστάμενες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο παράπλευρο δίκτυο και θα δοθεί προτεραιότητα στην κατασκευή πρόσθετων προκειμένου να διευκολυνθούν οι τοπικές μετακινήσεις'.
Η Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Εργων - Λειτουργία και Συντήρηση έργων Παραχώρησης, επικαλείται τη σύμβαση παραχώρησης που ψήφισε η Βουλή, δηλώνει κατηγορηματικά ότι δεν υπάρχει πρόβλεψη στη σύμβαση για εξαίρεση των κατοίκων των δήμων της περιοχής από την καταβολή διοδίων, δηλώνει ότι ο παράπλευρος δρόμος ΤΡΑΓΆΝΑ ΑΤΑΛΆΝΤΗ ΕΊΝΑΙ ΣΕ ΚΑΛΉ ΚΑΤΆΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΜΙΚΡΌΤΕΡΟΥ ΜΉΚΟΥΣ και τέλος ότι ΔΕΝ ΈΧΕΙ ΣΤΟΙΧΕΊΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΈΝΟ ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΏΝ ΔΙΑΔΡΟΜΏΝ ΟΎΤΕ ΓΙΑ ΤΟ ΕΊΔΟΣ ΚΑΙ ΈΚΤΑΣΗ ΤΩΝ ΒΕΛΤΙΏΣΕΩΝ'

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
1. Δεν έχουν την πολιτική βούληση να τροποποιήσουν τις αποικιακές συμβάσεις παραχώρησης
2. Θα επανεξετάσουν τη δυνατότητα μείωσης της τιμής των διοδίων μειώνοντας το ποσό του φόρου που εισπράττει το δημόσιο. Δηλαδή, τα κέρδη των εταιρειών δεν μειώνονται καθόλου αλλά μόνο τα έσοδα του δημοσίου που σημαίνει θα μας τα πάρουν αλλιώς για να μειώσουν το έλλειμμα. Και μάλιστα με αρκετή ασάφεια χωρίς να μας λένε πόσο θα μειωθούν τα διόδια και πότε
3. Ο παράπλευρος δρόμος Τραγάνας-Αταλάντης λένε είναι σε καλή κατάσταση και πιο σύντομος!= αλήθεια έχουν πάει ποτέ=; θα γίνουν προσπάθειες για βελτίωση του παράπλευρου δικτύου και κυκλοφοριακές ρυθμίσεις άλλα λόγια να αγαπιόμαστε....
- Τέλος δεν γνωρίζουν τι συγκεκριμένες δεσμεύσεις ( κι αν έχει)έχει η εταιρεία για τη κατασκευή συντήρηση του παράπλευρου δικτύου. Δηλαδή το αφήνουν στη καλή τους θέληση;
Από altpressfthiotida.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου