Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2009

Την Ιτέα και μια καλύβα!

Ακόμη κι αν την είχαμε παραγγείλει, τέτοια μέρα για ταξίδι δεν θα την πετυχαίναμε! Ξεκίνησα λοιπόν Κυριακή πρωί από την Αθήνα και παίρνοντας το δρόμο από Δεσφίνα -συνήθως ακολουθούσα τη διαδρομή μέσω Αράχοβας και Δελφών- σε δυο ώρες βρέθηκα μπροστά σε αυτό το θέαμα:......

Η Ιτέα φρεσκολουσμένη από μια δυνατή νυχτερινή βροχή, στέγνωνε στον ήλιο και μας περίμενε!
Καθήσαμε στην παραλία, στη Θάλασσα και απολαύσαμε τον καφέ μας μαζί με εκλεκτή συντροφιά και την "ψυχή" της εκδήλωσης για την παρουσίαση του βιβλίου "Μπαμπά τι είναι το σεξ;" την κυρία Ελένη Παπανδρέου, μέλος του ΔΣ του Συλλόγου Γονέων του 1ου Δημοτικού.

Ευχόμουνα να ξέραμε τι καιρό θα κάνει και να κάναμε την παρυσίαση υπάιθρια

Με δυσκολία αφήσαμε το καφέ για να πάμε στο "Κυριακοπούλειο" πνευματικό κέντρο, όπου θα γινόταν η παρουσίαση. Να σχολιάσω ότι το Κέντρο είναι προσφορά της μεταλλευτικής εταιρία που έχει ασελγήσει πάνω στη φύση της Φωκίδας. Τα όποια έργα της στο νομό είναι ψίχουλα μπροστά στη ληστρική εκμετάλλευση του ορυκτού της πλούτου... (όμως έφυγα από το θέμα)

Η συζήτηση ήταν εξαιρετική και οι γονείς που βρέθηκαν μαζί μας, πολύ κοντά στα παιδιά τους. Παρά τη λιακάδα που μας καλούσε έξω, δε λέγαμε να σταματήσουμε να συζητάμε. Δυστυχώς εκτός Αθηνών υπάρχει το χάος σε πολλά ζητήματα στήριξης των γονιών και της οικογένειας...
Η κουβέντα μας τελείωσε, αλλά ανανεώσαμε το ραντεβού μας.

Η μεγαλύτερη τιμή που μου έχει γίνει ποτέ είναι που μετονόμασαν ένα δρόμο της Ιτέας με την ευκαιρία της επίσκεψης μου. Να και το ντοκουμέντο:

Βεβαίως και κάνω πλάκα! Στην Ιτέα υπάρχει η οδός Στοφόρου για κάποιον διακεκριμένο πολίτη της περιοχής, τον Ευθύμιο Στοφόρο. Ωστόσο να πω ότι προφανώς, κάπου στο παρελθόν οι τρεις οικογένειες Στοφόρου που υπάρχουν στην Ελλάδα (από Ιτέα, Καστέλλια και Κύμη) πρέπει να ήταν μια οικογένεια (το θέμα είναι προς έρευνα).

Μετά από αυτή τη κρίση... μεγαλομανίας, πήγαμε στο ...Μαϊάμι! Πρόκειται για περιοχή της Ιτέας, που έχει μαζεμένες μια σειρά από ταβέρνες και καφέ, αλλά και παραλία για μπάνιο. Βλέποντας το μοναχικό ποδήλατο και τους λίγους ποδηλάτες σκέφτηκα ότι είναι κρίμα σε μαι επίπεδη πόλη με τόσο καλή ρυμοτομία να μην είναι γεμάτο ποδήλατα, αντί για τα αυτοκίνητα που συνωστίζονται ώστε οι ιδιοκτήτες τους να μην κάνουν -ει δυνατόν- ούτε βήμα!

Πάντως ο περίπατος αυτή την υπέροχη Κυριακή ήταν λαμπερός...

Και πιο κάτω οι πιο όμορφες εικόνες, από εκείνες που κρατάς φυλαγμένες σε πολύτιμα κουτιά των αναμνήσεων. (κάθε τι τόσο όμορφο στο επόμενο λεπτό, έχει γίνει παρελθόν)
Ο Δήμος προφανώς κλάδεψε του φοίνικες, δίνοντας την ιδέα στα παιδιά για ένα όμορφο παιχνίδι. Έφτιαξαν τις καλύβες τους και έπαιζαν ατέλειωτα, μέσα στο φως. Την άλλη φορά σε μια τέτοια καλύβα θα έπρεπε να μαζευτούμε και να μιλάμε για τα παιδιά μας...

Ακολούθησε ένα λουκούλειο γεύμα στο Μαϊστράλι...

Με δυσκολία πήραμε την απόφαση να φύγουμε. Όμως πριν από την επιστροφή ήμουνα αποφασισμένος να αγοράσω θαλασσινά από την ιχθυοκαλλιέργεια που βρίσκεται στο δρόμο προς το Γαλαξίδι

Αυτά τα ...τσακίσαμε το βράδυ στην Αθήνα: Μύδια, γυαλιστερές, κυδώνια. Όμως μπορείτε να αγοράσετε και στρείδια, αλλά και τσιπούρες και λαβράκια.
Φεύγοντας δεν μπορείς να μην προσέξεις την καταστροφή της θάλασσας και του τοπίου από την κόκκινη σκόνη των βωξιτών.

Θα επιστρέψουμε πάντως σε δυο εβδομάδες, όπου γίνεται μια φιλανθρωπική βραδιά στους Δελφούς με σημαντικό σκοπό:
O Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων των Ειδικών Σχολείων Άμφισσας και η εταιρεία “ΗΝΙΟΧΟΣ ΚΑΛΤΣΗ Α.Ε.” συνδιοργανώνουν μία ξεχωριστή εκδήλωση για φιλανθρωπικό σκοπό.
Την Κυριακή 13 Δεκεμβρίου και ώρα 6.00 το απόγευμα, στο Villa Symposium στους Δελφούς, θα πραγματοποιηθεί επίδειξη μόδας του γνωστού Έλληνα σχεδιαδστή Τίμη Παρίση που θα παρουσιάσει την κολεξιόν υψηλής ραπτικής σε βραδινό ένδυμα και ωυφικό 2009-2010.
Τα έσοδα της εκδήλωσης (συμβολικό εισιτήριο 20 ευρώ ανά άτομο) θα διατεθούν για την αγορά ειδικού οχήματος για την μεταφορά παιδιών με ειδικές ανάγκες.

Υστερόγραφο: Ευχαριστώ (και όχι τυπικά) όλους τους γονείς από το Σύλλογο Γονέων του 1ου Δημοτικού Σχολείου της Ιτέας. Ο διάλογος ήταν πολύτιμος και για μας, αλλά και η φιλοξενία από αυτές που... σκλαβώνουν.
Από stoforos.blogspot.com

1. Ένα μεγάλο ευχαριστώ στο Κώστα Στοφόρο που με τον ερχομό του τις περιγραφές του και το βλέμμα του, μας έκανε να εκτιμήσουμε περισσότερο τον τόπο μας και τις δυνατότητές μας.
    Είναι μια περιγραφή αγάπης χαράς και αισιοδοξίας που καλύπτει και με το παραπάνω το περιεχόμενο που θα πρέπει να υπάρχει στις δράσεις αυτών που θέλουν να πάνε μπροστά τον τόπο.