Τετάρτη 2 Ιανουαρίου 2013

Ορθόδοξοι Χριστιανοί κατά της Χρυσής Αυγής

Βουλευτής της Χρυσής Αυγής σε "...χριστιανικές" εκδηλώσεις

Η ηγεσία της εκκλησίας της Φωκίδας πρέπει να αποδείξει την επάρκειά της.
Οι ισόβιοι μητροπολίτες και το "περιβάλλον" τους μπορεί ιεραρχικά να κάνουν ότι θέλουν αλλά λογοδοτούν καθημερινά με τις πράξεις τους στην κοινωνία.

Σε απολογία ο προοδευτικός Παπάς της Φωκίδας!

Το γεγονός ότι η Φωκική εκκλησία στρουθοκαμηλίζει μη θέλοντας να αντιμετωπίσει πολλές από τις παθογένειες της είναι γνωστό τοις πάση. Ωστόσο, το τελευταίο διάστημα βλέπουμε να συμβαίνουν ακρότητες από την πλευρά της Μητρόπολης σε βάρος ιερέων. Τρανό παράδειγμα η περίπτωση του παπα-Δημήτρη Θεοφίλου ο οποίος είναι εφημέριος στον Άγιο Χαράλαμπο Ιτέας. Σε βάρος του έγινε καταγγελία στην Μητρόπολη από τον τότε υποψήφιο της Χρυσής Αυγής κ. Θύμιο Λέκκο, ισχυριζόμενος ότι προσέβαλε το κόμμα του κατά το κήρυγμά του, χρησιμοποιώντας «ύβρεις και συκοφαντίες». ...
Η δε διοίκηση της Μητρόπολης έκρινε σκόπιμο, αντί να ενημερωθεί πρωτίστως και να αξιολογήσει την καταγγελία, να καλέσει τον εφημέριο σε απολογία.
Σύμφωνα με την εκδοχή του πάτερ Δημήτριου Θεοφίλου, αλλά όπως επιβεβαιώνουν πολλοί πιστοί που παρακολούθησαν την λειτουργία την Κυριακή 10-6-2012 κινήθηκε σε θεωρητικά επίπεδα με κεντρικό θέμα το φασισμό, δίχως να κατονομαστεί κανένα κόμμα.
Η Μητρόπολη Φωκίδας που τα τελευταία χρόνια είναι ακέφαλη, καθώς ο υπέργηρος Μητροπολίτης δεν δύναται να ασκήσει τα καθήκοντά του, βρήκε να σταθεί σε μια κομματική καταγγελία για να εξαντλήσει όλη της την αυστηρότητα, αδιαφορώντας για το αυτονόητο δικαίωμα στην ελευθερία της έκφρασης, κάθε πολίτη, όπως είναι και όλοι οι ιερείς. Και αν η εκκλησία θέλει τους εκπροσώπους της να μην αναμειγνύονται στα θέματα της Πολιτείας, το ελληνικό Σύνταγμα τους θέλει ενεργούς πολίτες και δεν τους ξεχωρίζει από τους υπόλοιπους Έλληνες. Άλλωστε, γι’ αυτό έχουν και δικαίωμα ψήφου, το οποίο ουδείς εξ αυτών αρνήθηκε. Όπως και η εκκλησία δεν δέχτηκε ποτέ το διαχωρισμό της από το Κράτος και την απώλεια της μισθοδοσίας των ιερέων, οι οποίοι κατ’ ουσίαν είναι δημόσιοι υπάλληλοι, δεδομένου ότι πληρώνονται από το ελληνικό δημόσιο. Είναι υποκρισία λοιπόν, και καθαρός στρουθοκαμιλισμός να προσπαθούν να φιμώσουν τους ιερείς όταν αυτοί ορθώνουν πολιτικό και ουχί κομματικό λόγο, όπως έκανε ο συγκεκριμένος ιερέας για ένα ιδεολογικό ρεύμα. Παρατηρούμε δε, ότι η αυστηρότητα της διοίκησης εξαντλείται σε απόψεις που την ενοχλούν ή σε ανθρώπους που με παρρησία βγαίνουν μπροστά επιδιώκοντας την κοινωνική πρόοδο. Ένα δρόμο δηλαδή που πρώτα από όλους θα έπρεπε να ανοίγει η ίδια η εκκλησία ζητώντας από το ποίμνιό της να ακολουθήσει.
Άλλωστε, δεν πρέπει να παραγνωρίζουμε το ρόλο της ηγεσίας της ελλαδικής εκκλησίας κατά τα σκοτεινά χρόνια της χώρας. Ποιος μπορεί να ξεχάσει ότι ο Μακαριστός Χριστόδουλος δεν είχε πάρει χαμπάρι την επταετή χούντα των συνταγματαρχών διότι ήταν φοιτητής και διάβαζε; Η Μητρόπολη Φωκίδας δέχτηκε την καταγγελία και παρέπεμψε τον ιερέα, αλλά δεν θεώρησε σκόπιμο να κινηθεί κατά άλλου ιερέα, γειτονικής ενορίας του πάτερ Θεοφίλου που είναι ένθερμος υποστηρικτής της Χρυσής Αυγής και το διαλαλεί όπου σταθεί και όπου βρεθεί.
Πηγή-αντιγραφή  Η Φωνή της Φωκίδας
http://www.lamiafm1.gr
 
Η Ιεραρχία δεν μπορεί να κρύβεται

Γράμμα από το Ληξούρι: Αναγνώστης Λασκαράτος
Κύριε Ροΐδη,

ΠΠυκνώνουν οι φωνές των μελών της ελλαδικής Εκκλησίας που ζητούν το αυτονόητο, την ξεκάθαρη συνοδική καταδίκη της Χρυσής Αυγής. Πρώτος ξεκίνησε με την πιο ξεκάθαρη, τίμια και εμπεριστατωμένη δήλωση, ένας πολύ καλλιεργημένος ιερέας, ο π.Δημήτριος Θεοφίλου, το σχετικό άρθρο του οποίου (10/06/2012) αναδημοσιεύτηκε και στο μπλογκ μας. O μητροπολίτης Φωκίδας ύστερα από καταγγελία στελέχους της Χ.Α. τον κάλεσε σε απολογία, την ίδια στιγμή που μητροπολίτες και ιερείς και που εκφωνούν λόγους (από το μπαλκόνι στον Άλιμο) υπέρ της οργάνωσης μένουν στο απυρόβλητο:
—-«Θα περίμενε κανείς η «καθεύδουσα και αυτοαπασχολούμενη» ελλαδική εκκλησία, να τολμήσει, να ρισκάρει, να διακινδυνεύσει να βρεθεί απέναντι από το σκοτάδι, το νεοφασισμό και το νεοναζισμό που εκκολάπτεται ξανά σαν το αυγό του φιδιού, και μας απειλεί σαν κοινωνία, σαν πολιτισμό, σαν δημοκρατία. Σιωπά όμως ενοχικά, όπως έκανε το 1936-1940 με τη φασιστική-ναζιστική μεταξική δικτατορία, αλλά και πολύ πιο πρόσφατα με την αμερικανοκίνητη δικτατορία 1967-1974 των συνταγματαρχών. Η ιστορία πώς να ξεπλύνει τόση αδιάντροπη ενοχή και συνεργασία. Ακόμη μέχρι σήμερα βγαίνουν νοσταλγοί «δεσποτάδες» (θα ήταν προσβολή για τον επισκοπικό θεσμό να τους ονοματίσουμε αλλιώτικα) και λιβανίζουν ξεδιάντροπα τους βρικόλακες και εμπόρους εθνικοφροσύνης του λαού και των ιερών και οσίων της ιστορίας μας”.
—-Τη σκυτάλη πήρε η: «ΠΡΩΤOΒOΥΛΙΑ ΚΑΤΑ ΤOΥ ΕΘΝOΦΥΛΕΤΙΣΜOΥ, ΝΕOΦΑΣΙΣΜOΥ, ΝΕOΝΑΖΙΣΜOΥ». (Εφημερίδα ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ-16.10.2012): «Tο κίνημα της «Xριστιανικής Δημοκρατίας», το οποίο απέστειλε επίσημο Aίτημα προς την Iερά Σύνοδο της Iεραρχίας της Eλλάδος πνευματικής καταδίκης του Eθνοφυλετισμού, του Nεοναζισμού και του Nεοφασισμού (βλ. προηγούμενο φύλλο της εφημερίδας «Xριστιανική»), συνεχίζει τις δράσεις του, επιδιώκοντας τη δημιουργία ενός πλατιού μετώπου ενάντια στην επικίνδυνη άνοδο του εθνοφυλετισμού, του νεοναζισμού και του νεοφασισμού…….Eίμαστε αποφασισμένοι να αντισταθούμε σθεναρά στη χυδαία πολιτική εκμετάλλευση της θρησκείας μας. H εμπειρία αυτή και στο παρελθόν έχει αφήσει βαθιές πληγές στο σώμα της Eκκλησίας. ….Tο τεκμηριωμένο αυτό υπόμνημα στην ομάδα εγχειρίστηκε στον μακαριώτατο, στις 11 Σεπτεμβρίου 2012. …. Στη θεολογική κατάδειξη ότι το εκρηκτικό μείγμα εθνοφυλετικού, νεοναζιστικού και νεοφασιστικού ιδεολογήματος δεν έχει καμμία σχέση με τη χριστιανική πίστη, πολύ δε περισσότερο συνιστά αιρετική διδασκαλία…».
—-Ακολούθησε ο κ.Σταύρος Ζουμπουλάκης στα «Ενθέματα» της ‘Αυγής’  (25.11.2012)
«Ο Αρχιεπίσκοπος και η Εκκλησία πρέπει να καταδικάσουν ρητά και απερίφραστα τη Χρυσή Αυγή…..Έχουμε τρεις επισκόπους, τον Αιγιαλείας και Καλαβρύτων Αμβρόσιο, τον Πειραιώς Σεραφείμ και τον Κονίτσης Ανδρέα, οι οποίοι έχουν πάρει, έργω και λόγω, θέση υπέρ της Χρυσής Αυγής. Ο Πειραιώς βέβαια δεν έχει εκφραστεί ρητά υπέρ της Χρυσής Αυγής. Στο Αστυνομικό Τμήμα όμως, όταν πήγε να καταθέσει συμπληρωματικά στοιχεία για τη μήνυσή του εναντίον τού Corpus Christi, βρέθηκε μαζί με τέσσερις βουλευτές της Χρυσής Αυγής: τον Πολύβιο Ζησιμόπουλο, τον Παναγιώτη Ηλιόπουλο, τον Ευστάθιο Μπούκουρα και τον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο, Χρήστο Παππά. Ο ίδιος ο μητροπολίτης βέβαια λέει ότι… ήταν απλή σύμπτωση. Μα δεν μπορεί τέσσερις βουλευτές να ήξεραν από μόνοι τους ότι θα πήγαινε στο Αστυνομικό Τμήμα και να τον περίμεναν στην πόρτα! Οι άλλοι δύο, οι μητροπολίτες Αμβρόσιος και ο Ανδρέας, έχουν εκφραστεί ρητά υπέρ της Χρυσής Αυγής.……Πιστεύω ότι η θεωρία των δύο άκρων, όπως διατυπώνεται σήμερα στην Ελλάδα, ταυτίζοντας τη ναζιστική βία με βίαιες συμπεριφορές ομάδων της Αριστεράς, είναι εκατό τοις εκατό λάθος: ενισχύει και νομιμοποιεί τη Χρυσή Αυγή και τη ναζιστική βία.…..Έχουμε τη φιλοδοξία να ασκήσουμε, με τη μικρή μας δύναμη, μια πίεση στη διοικούσα Εκκλησία να τοποθετηθεί. Πρέπει να πολλαπλασιαστούν αυτές οι ενέργειες, από ιερείς και πιστούς, από ενορίες, περιοδικά και θρησκευτικούς οργανισμούς, από παντού. Ο Αρχιεπίσκοπος και η Ιεραρχία πρέπει να οδηγηθούν να πάρουν θέση..».
—-Τέλος στην Εφημερίδα των Συντακτών, η έγκριτη Θεολόγος Εύη Βουλγαράκη Πισίνα, σε ένα εξαιρετικό άρθρο της «Από το φόβο στην αντιναζιστική δράση», γράφει: «….Τα πρωταίτια κόμματα που οδήγησαν τη χώρα στο χάος ανασύρουν τώρα τη θεωρία των δύο άκρων, σε μια απέλπιδα προσπάθεια να πείσουν ότι οι ακρότατες πολιτικές λιτότητας, η ακραία υποτέλεια για την οποία φέρουν ακεραία την ευθύνη, συνιστούν κεντρώα μετριοπαθή πολιτική. Εξ ου και η φασιστική έξαρση σ” αυτή τη χώρα. Και έσται η εσχάτη πλάνη χείρων της πρώτης…Η Χρυσή Αυγή, προνομιακός αλλά όχι αποκλειστικός εκφραστής της άκρας Δεξιάς, σε πολλά θυμίζει εγκληματική οργάνωση κι ας παρουσιάζεται με βιτρίνα πολιτικού κόμματος.  Η Εκκλησία πρέπει να καταδικάσει απερίφραστα, συνοδικά και επίσημα, τη νεοναζιστική, νεοφασιστική απανθρωπία και να ανανεώσει με βάση τα νέα δεδομένα την παλαιότερη συνοδική καταδίκη του εθνοφυλετισμού από την εν Κωνσταντινουπόλει Ενδημούσα Σύνοδο το 1872. Το ιδεολογικό υπόβαθρο της Χ.Α. συνιστά και θεολογική αίρεση, στον βαθμό που συνειδητά παράγει σύγχυση και αλλοιώνει τη χριστιανική διδαχή προκειμένου να επιβάλει το δικό της νοσηρό μοντέλο στην κοινωνία…..».
—-Υπήρξε και μια δειλή απόφαση της επαρχιακής Συνόδου της Κρήτης (Ανησυχία της Εκκλησίας της Κρήτης για τα φαινόμενα βίας, ξενοφοβίας και ρατσισμού (7.12.2012)
η οποία δεν κατονομάζει τη Χρυσή Αυγή και δεν αποφεύγει άσχετους συμψηφισμούς με εξωτερικούς εχθρούς της Εκκλησίας, λησμονώντας ότι οι «βαρείς λύκοι» της Χ.Α. έχουν ήδη μπει μέσα στη στάνη, γεγονός που καθιστά την Εκκλησία υπόλογη: «Επίσης,εκφράζει την ανησυχία της και καταδικάζει τον εμπαιγμό των θρησκευτικών συμβόλων και των ιερών Παραδόσεων της Χριστιανικής Πίστεώς μας, απ’ όπου κι’ αν αυτά προέρχονται». Αναρωτιέμαι ποιος δικαιούται να καθορίσει τι είναι ιερό και να διαμαρτυρηθεί επειδή άλλοι έχουν αντίθετη γνώμη. «Τίποτα δεν είναι ιερό, όλα μπορούν να λεχθούν» λέει ο Βανεγκέμ. Υπήρξαν και οι δηλώσεις των 9 επισκόπων της ελλαδικής Εκκλησίας και του Ρωμιού μητροπολίτη Γερμανίας, οι οποίες κλιμακώνονταν από τη σχετικά αυστηρή του Σιατίστης Παύλου μέχρι αστείες συμψηφιστικές καταδίκες «των δυο άκρων» μερικών μητροπολιτών, που θέλουν μάλιστα να αγνοούν τη σατανιστική διάσταση της οργάνωσης, όπως αυτή εκφράστηκε απροκάλυπτα σε ανύποπτο χρόνο παρελθόν, καθώς και το γεγονός πως ακόμη και δικοί τους ιερείς ευλογούν τα ορμητήρια των μαχαιροβγαλτών. Ένας από αυτούς μάλιστα (Διονύσης Ρούσας της Θεσσαλονίκης) είναι και ο ίδιος φορέας έκφρασης ρατσιστικών και εθνικιστικών απόψεων. Σε καμία περίπτωση οι δηλώσεις αυτές δεν υποκαθιστούν την ανάγκη της επίσημης καταδίκης από τη Σύνοδο της Ιεραρχίας, η οποία ασφαλώς θα συνοδεύεται και από απαγόρευση να ευλογούνται οι φωλιές των φιδιών, από αποδοκιμασία και πρόσκληση σε μετάνοια των επισκόπων που στηρίζουν ξεκάθαρα τη Χρυσή Αυγή και από απαίτηση η Αστυνομία και η Δικαιοσύνη να κάνουν το καθήκον τους και να προστατεύσουν τους «ξένους» τα ανυπεράσπιστα θύματα των εγκληματικών επιθέσεων των Νεοναζί. Οτιδήποτε λιγότερο θα είναι εκ του πονηρού.
http://roides.wordpress.com/

1 σχόλιο:

  1. ΟΠΟΤΕ ΚΑΠΟΙΟΣ ΜΙΛΑΕΙ ΓΙΑ ΦΑΣΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΝΑΖΙΣΤΕΣ, ΟΙ ΧΡΥΣΑΥΓΙΤΕΣ ΦΩΝΑΖΟΥΝ "ΠΑΡΟΝΤΕΣ !".

    ΑπάντησηΔιαγραφή