Σάββατο 22 Δεκεμβρίου 2012

Δρόμος Άμφισσας-Αγίας Ευθυμίας, προβληματικός από την κατασκευή του

Η προηγούμενη κατολίσθηση
Για ακόμη μια φορά είχαμε καταπτώσεις βράχων σε τμήμα του δρόμου Άμφισσας-Αγίας Ευθυμίας και για ακόμη μια φορά είμαστε τυχεροί που δεν υπήρξε κάποιο σοβαρό ατύχημα. Οι καταπτώσεις των βράχων αποτελούν συνηθισμένο φαινόμενο, στα πρώτα χιλιόμετρα του δρόμου Άμφισσα-Αγία Ευθυμία, ειδικά τον χειμώνα. Με αφορμή αυτά τα προβλήματα, που απασχόλησαν τις τελευταίες ημέρες τους διερχόμενους αλλά και την Αντιπεριφερειάρχη Φωκίδας Παν. Γαζή, ξαναφέραμε στη μνήμη μας την απάντηση της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας σε έγγραφο του Συλλόγου Αγιοευθυμιωτών που εστάλη το 2005 και που επεσήμαινε αυτά τα ...
προβλήματα. Συγκεκριμένα, με το υπ’ αρ.4314/12-10-2005 έγγραφο, προς τον τότε Γενικό Γραμματέα Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, ο Σύλλογος Αγιοευθυμιωτών ανέφερε μεταξύ άλλων“…όσοι αντικρίζουν το “αποτέλεσμα” της εφαρμογής της εκπονημένης μελέτης δεν καταλαβαίνουν πώς εγκρίθηκε αφού οι αλλοιώσεις που προκλήθηκαν στο περιβάλλον είναι ανεπανόρθωτες και τα ερωτηματικά μεγάλα…γίναμε μάρτυρες μιας άνευ προηγουμένου περιβαλλοντικής καταστροφής. Εκσκαφές σε μεγάλα βάθη, τεράστια πρανή τα οποία, λόγω πρόχειρης κατασκευής, καταρρέουν συνεχώς με κίνδυνο να προκληθεί σοβαρό ατύχημα. Ογκόλιθοι αφέθηκαν να κρέμονται πάνω από τα κεφάλια των διερχομένων με τους κινδύνους που αυτό συνεπάγεται….Οι κακοτεχνίες είναι ορατές δια γυμνού οφθαλμού τόσο που να προκαλεί απορίες για το πώς παραλήφθηκε...” Και στη συνέχεια του εγγράφου ετέθηκαν μεταξύ άλλων και τα εξής ερωτήματα: “Πώς θα αντιμετωπισθούν οι κακοτεχνίες της προηγούμενης εργολαβίας (πρανή που καταρρέουν, ογκόλιθοι που στέκουν μετέωροι) και από ποιόν; Ποιος θα είναι υπεύθυνος σε πιθανή πρόκληση ατυχήματος εξαιτίας των παραπάνω εκτεθέντων; Υπάρχει έλεγχος για την ποιότητα των εκτελούμενων εργασιών;”
Η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας είχε απαντήσει με το υπ’ αρ.4216/18-11-2005 έγγραφο το οποίο υπέγραφε ο τότε Διευθυντής της Δ.Ε.Κ.Ε. Παναγ. Ευμορφόπουλος και στο οποίο αναφέρονταν μεταξύ άλλων: Τα πρανή του έργου είναι σύμφωνα με τη μελέτη του έργου, για την οποία υπάρχει έγκριση περιβαλλοντικών όρων. Οι περιβαλλοντικοί όροι εγκρίθηκαν με Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών ΠΕΧΩΔΕ, Γεωργίας και Πολιτισμού (Αρχαιολογία). Στα πρώτα τέσσερα χιλιόμετρα είναι αναπόφευκτη η δημιουργία υψηλών πρανών λόγω του έντονου ανάγλυφου της περιοχής. Οι μικροκαταπτώσεις που εμφανίζονται αντιμετωπίζονται άμεσα από την ΔΕΣΕ. Η ποιότητα των εκτελούμενων εργασιών ελέγχεται συνεχώς και μάλιστα με τρεις ανεξάρτητες διαδικασίες: α) από το ανάδοχο με ιδιωτικά εργαστήρια, β) από την Υπηρεσία μας με το Περιφερειακό Εργαστήριο Δημοσίων Έργων και γ) από τον Ανεξάρτητο Ειδικό Σύμβουλο Ποιοτικού Ελέγχου (ΕΣΠΕΛ) που ελέγχει τα έργα του Γ’ ΚΠΣ για λογαριασμό του ΥΠΕΘΟ και της Ευρωπαϊκής Ένωσης”.
Ο καθένας ας κρίνει αν οι τότε απαντήσεις της ΔΕΚΕ μπορούν να κριθούν ικανοποιητικές. Διότι, πέραν των “διαδικασιών” υπάρχει και η πραγματικότητα, από την κατασκευή του δρόμου μέχρι σήμερα, η οποία κάνει την συγκεκριμένη απάντηση να φαντάζει τουλάχιστον αστεία. Αλήθεια, θα “πληρώσει” κανείς από όλους αυτούς τους ελέγχοντες τις επικίνδυνες κακοτεχνίες του έργου; Θα δοθεί, έστω και τώρα, ασφαλής λύση; Ή θα περιμένουμε να θρηνήσουμε θύματα πρώτα;
http://blog.agiathimia.com/?p=1115

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου