Κυριακή 20 Μαρτίου 2011

Κείμενα από τους γονείς του 1ου και 2ου Δημοτικού Ιτέας , τους Γονείς του 1ου και 2ου Γυμνάσιου Άμφισσας και ένα καταπληκτικό βίντεο για τις αλλαγές στην εκπαίδευση.

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥ 1ου ΚΑΙ 2ου Δημοτικών Σχολείων ΙΤΕΑΣ ΜΕΛΗ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΜΑΣ

Με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας , όπως ήδη γνωρίζετε, το 1° 6/θέσιο Δ.Σ. και το 2° 6/θέσιο Δ.Σ. συγχωνεύτηκαν σε ένα δημοτικό σχολείο αγνώστου οργανικότητας. (8/θέσιο ; 9/θέσιο; 10/θέσιο; 11/θέσιο; 12/θέσιο;)
Τι σημαίνει αυτό για την εκπαίδευση που θα παρέχεται στα παιδιά μας;
‘Ένα 6/θέσιο σχολείο , το ιδανικό σχολείο σύμφωνα με την επιστημονική
κοινότητα, για να λειτουργήσει σωστά ...
(εκτός από τους καθηγητές ειδικοτήτων (γυμναστικής , αγγλικών , μουσικής , δεύτερης ξένης γλώσσας) , εκτός από το δάσκαλο του Ολοήμερου αν αυτό λειτουργεί και εκτός από το δάσκαλο του Τμήματος Ένταξης αν αυτό υπάρχει και αν βέβαια λειτουργεί) χρειάζεται 7 δασκάλους . ‘Εξι (6) δασκάλους για τις τάξεις και ένα (1) για τα θέση του Δ/ντή.
Αυτοί οι δάσκαλοι , 7 δηλαδή για κάθε 6/θέσιο σχολείο , υπήρχαν έχοντας οργανική θέση ,δηλαδή μόνιμη θέση στο σχολείο, ανεξάρτητα αν κάποιες φορές δεν υπηρετούν στο σχολείο διότι με απόσπαση εργάζονται σε άλλο σχολείο και στη θέση τους έρχεται κάποιος άλλος δάσκαλος με απόσπαση από άλλο σχολείο ή αναπληρωτής.
Έτσι λοιπόν στα δύο σχολεία μας υπήρχαν (εκτός από τους καθηγητές ειδικοτήτων με οργανική Θέση ή όχι, εκτός από το δάσκαλο του Ολοήμερου που είναι με οργανική θέση και εκτός από το δάσκαλο του Τμήματος Ένταξης είναι με οργανική Θέση ) 14 δάσκαλοι με οργανική θέση . Τώρα με τη συγχώνευση ‚οι δάσκαλοι με οργανική θέση στα σχολεία μας θα είναι ή 9 ή 10 ή 11 ανάλογα με την οργανικότητα του σχολείου ( 8/θέσιο ; 9/θέσιο; 10/θέσιο;)
Είναι φανερό ότι χάνονται θέσεις μόνιμων δασκάλων από τα σχολεία μας.
Αυτοί θα αναπληρώνονται από άλλους, ώστε το σχολείο μας να λειτουργεί με 2 δασκάλους για κάθε τάξη ή όχι;
Εδώ θα θέλαμε να σας εξηγήσουμε ποια είναι η διαφορά της οργανικότητας και της λειτουργικότητας ενός σχολείου.
Μπορεί πχ. ένα σχολείο να είναι 3/θέσιο στα χαρτιά ( δηλ. 3 δάσκαλοι να έχουν οργανική σε αυτό ) αλλά στην πράξη να λειτουργεί με 2 δασκάλους ή με Ι δάσκαλο διότι ο αριθμός των παιδιών έχει μειωθεί αρκετά.
Μπορεί πχ. ένα σχολείο να είναι 4/θέσιο στα χαρτιά ( δηλ. 4 δάσκαλοι να έχουν οργανική σε αυτό) αλλά στην πράξη να λειτουργεί με 6 δασκάλους, κάθε τάξη και δάσκαλος που είναι και το ιδανικό, διότι ο αριθμός των παιδιών έχει αυξηθεί και έτσι αυτό απαιτείται.
Θεωρούμε ότι με τη συγχώνευση και τον υποβιβασμό της οργανικότητας, από την επόμενη κιόλας σχολική χρονιά, αφού τα παιδιά μας θα είναι όλα γραμμένα στο ίδιο σχολείο , για να μην αλλάξει κάτι στην εκπαίδευσή τους θα πρέπει να χωριστούν σε 2 τμήματα. Αυτό το δικαιούμαστε , αφού και σύμφωνα με το νόμο ένας δάσκαλος εργάζεται σε μια τάξη με 25 μαθητές και αν σι μαθητές είναι πάνω από 25 χωρίζονται σε 2 τμήματα . Την επόμενη σχολική χρονιά στην Γ’ τάξη θα έχουμε 30 μαθητές και την Δ τάξη επίσης 30 . Ο αριθμός αυτός μπορεί και να αυξηθεί, αν έρθει κάποιο παιδί με μετεγγραφή από άλλο σχολείο ή και να μειωθεί, αν φύγει κάποιο παιδί με μετεγγραφή κάτι που είναι και το πιο πιθανό.
Ποιος μας βεβαιώνει ότι για αυτές τις 2 τάξεις, αλλά ακόμα και για την Α’ τάξη που από ότι μαθαίνουμε ο αριθμός των παιδιών θα είναι μάλλον κάτω από 30, θα έχουμε 2 εκπαιδευτικούς, που και σύμφωνα με το νόμο τους δικαιούνται τα παιδιά μας , όταν μαθαίνουμε ότι στην Αθήνα λειτουργούν τμήματα με 28, 29, 30 και παραπάνω παιδιά; Κανένας. Ίσως αυτό που φοβόμαστε είναι και το πιο πιθανό.
Συμπέρασμα.
Υποβάθμιση της παιδείας που παρέχεται στα παιδιά μας. Θα το δεχτούμε χωρίς να αντιδράσουμε;
Δε Θέλουμε να το πιστέψουμε.
Θεωρούμε ότι είναι θέμα αξιοπρέπειας.
Το απαιτούν από εμάς τα παιδιά μας
ΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΤΩΝ ΔΥΟ ΣΧΟΛΕΙΩΝ



Ψήφισμα Διαμαρτυρίας
Τα Δ.Σ των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων του Ι ου και 20» Γυμνασίου Άμφισσας έπειτα από έκτακτη συνέλευση που πραγματοποίησε την Πέμπτη στις 17 Μαρτίου με θέμα τη συγχώνευση των δύο Γυμνασίων της πόλης μας, εκφράζουν την πλήρη αντίθεσή τους στην προαποφασισμένη αυτή συνένωση η οποία θα επιφέρει υποβάθμιση στη διαδικασία της μάθησης καθώς οδηγεί σε τμήματα των 30 μαθητών ανά τάξη.
Αυτό θα έχει σαν συνέπεια να χαθεί το στοιχείο της παιδαγωγικής σχέσης μεταξύ εκπαιδευτικού προσωπικού και μαθητών ενώ παράλληλα θα δημιουργήσει προβλήματα στη διαχείριση του μαθητικού δυναμικού. Επομένως δεν θα υπάρχει η δυνατότητα ελέγχου και συμβουλευτικής καθοδήγησης ενώ παράλληλα διάφορες μορφές παραβατικότητας ή σχολικής βίας θα ανθίσουν.
Επιπλέον η συγχώνευση θα επιφέρει μείωση των τμημάτων άρα και μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών. Επίσης η μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών θα δημιουργήσει και ένα επιπλέον πρόβλημα στην οικονομία της Τοπικής κοινωνίας.
Στην προσπάθεια για ανάκληση αυτής της απόφασης και συντονισμό των περεταίρω δράσεων αποφάσισαν:
1. Να συγκαλέσουν νέα έκτακτη γενική συνέλευση και των δύο συλλόγων με τη συμμετοχή των συλλόγων διδασκόντων,. της ΕΛΜΕ Ν. Φωκίδας και τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων Πολύδροσου για να συντονίσουν την περεταίρω δράση τους.
2. Να εκφράσουν την αλληλεγγύη και τη συμπαράσταση τους στο δίκαιο αγώνα των Γονέων, Κηδεμόνων και Εκπαιδευτικών του Ι και 2 Δημοτικού Σχολείου Ιτέας.
Πιστεύουμε ότι επιτέλους πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στις ανάγκες των μαθητών για ουσιαστική μόρφωση και αγωγή και να ανατραπεί η πολιτική του Υπουργείου Παιδείας η οποία υποβαθμίζει την ποιότητα της δημόσιας εκπαίδευσης.
ΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ
ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
ΤΟΥ 1ου ΚΑΙ 2ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΑΜΦΙΣΣΑΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου