Σάββατο 2 Οκτωβρίου 2010

34o Ράλλυ ΕΛΠΑ:


Ο Άρης Βωβός επέβαλε από νωρίς το δικό του νόμο στις ειδικές διαδρομές.
Σε παράσταση για ένα ρόλο μετέτρεψαν οι Βωβός-«ΕΛ-ΕΜ» την πρώτη ημέρα του 34ου Ράλλυ ΕΛΠΑ. Οι περσινοί Πρωταθλητές, επέβαλαν το δικό τους νόμο από την πρώτη ειδική του αγώνα, και στο τέλος της σημερινής ημέρας, μπορούν και απολαμβάνουν μία σημαντική από τους διώκτες τους διαφορά, η οποία και τους καθιστά φαβορί για τη νίκη. Ευτυχώς για τα 49 πληρώματα, η ...
βροχή που απειλούσε με την εμφάνιση της από το πρωί, εμφανίστηκε αργά το μεσημέρι, επηρεάζοντας τα κορυφαία πληρώματα μόνο στην τελευταία ειδική του σκέλους, τις Καρούτες.
Έτσι, η σειρά εκκίνησης έπαιξε το ρόλο της και οι Βωβός-«ΕΛ-ΕΜ» με το Lancer EVO IX πραγματοποιώντας σωστή επιλογή ελαστικών, έδειξαν από νωρίς το δρόμο στους υπολοίπους. Κέρδισαν και τις τρεις πρώτες ειδικές του εναρκτήριου loop, καταφέρνοντας να δημιουργήσουν μία διαφορά ασφαλείας από τους διώκτες τους, την οποία αύξησαν και διατήρησαν στη συνέχεια. Οι περσινοί Πρωταθλητές κατάφεραν να συνδυάσουν ιδανικά την ταχύτητα με την ωριμότητα, αφού όταν εξασφάλισαν σημαντική διαφορά από τον δεύτερο, αλλά και είδαν τον σημαντικότερο τους αντίπαλο, το Γιάννη Παπαδημητρίου να εγκαταλείπει από κιβώτιο, ακολούθησαν πιο συντηρητικό ρυθμό, ελέγχοντας τους αντιπάλους τους. Έτσι, με αυτόν τον τρόπο πανηγυρίζουν και την 3η φετινή τους νίκη σε επίπεδο Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ, αφού σας θυμίζουμε ότι κάθε ημέρα του αγώνα προσμετρά ξεχωριστά για το εθνικό μας Πρωτάθλημα.

Ο περσινός νικητής του αγώνα, ο Γιάννης Παπαδημητρίου που αυτή τη φορά είχε το Γιώργο Πολυζώη στο δεξί του μπάκετ, αντιμετώπισε από νωρίς προβλήματα, καταφέρνοντας όμως να διατηρηθεί στη δεύτερη θέση της γενικής στο τέλος του πρώτου loop. Ο Πρωταθλητής Ελλάδος του 1999 δεν είχε 3η σχέση στο κιβώτιο του Lancer από την πρώτη ειδική, με αποτέλεσμα στο ενδιάμεσο σέρβις να δεχθεί ποινή 2 λεπτών και 20 δευτερολέπτων, ελέω και καθυστέρησης εξόδου από το σέρβις. Και σαν να μην έφτανε στην 5η ειδική διαδρομή εγκατέλειψαν οριστικά την προσπάθεια τους από πρόβλημα και πάλι στο κιβώτιο. Έτσι, με αυτόν τον τρόπο ο Michal Solowow, με τον Maciej Baran, κατάφεραν να φέρουν στο τέλος της πρώτης ημέρας το Ford Fiesta S2000 στη δεύτερη θέση της γενικής. Ο Πολωνός οδηγός, αντιμετώπισε σημαντικό
πρόβλημα εκκινώντας πρώτος στις ειδικές διαδρομές, αφού ήταν αναγκασμένος να καθαρίζει το δρόμο για τους υπολοίπους. Στο δεύτερο loop ειδικών, όμως, βελτίωσαν τις επιδόσεις τους και κατάφεραν να αποσπαστούν από τους Protasov-Aftanaziv με ακόμα ένα Lancer EVO IX.

Το πλήρωμα από την Ουκρανία, το οποίο και ακολουθεί του περισσότερους από τους αγώνες του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ, ακολούθησε σταθερό ρυθμό στη μεγαλύτερη διάρκεια της ημέρας, καταφέρνοντας να πλασαριστεί ψηλά στην κατάταξη. Βέβαια, ευνοήθηκε σε μεγάλο βαθμό από τη σειρά εκκίνησης, την ώρα που το αποτέλεσμα αποκτά ακόμα μεγαλύτερη σημασία από τη στιγμή που είναι η πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, ενώ αντιμετώπισε και ένα πρόβλημα με τον κινητήρα. Μάλιστα, είναι χαρακτηριστικό ότι κατάφεραν να αποσπαστούν από τους Μίχο-Χειράκη επίσης με Lancer EVO IX, οι οποίοι και συμμετέχουν για πρώτη φορά σε χωμάτινο αγώνα του Παν.Π. Ράλλυ φέτος. Οι διεκδικητές του τίτλου, οι οποίοι έχουν έρθει με στόχο την συγκομιδή βαθμών, ξεκίνησαν το πρωί μουδιασμένα και έχασαν πολύτιμο έδαφος. Όμως, στο δεύτερο loop ειδικών βελτίωσαν κατά πολύ τις επιδόσεις τους, καταφέρνοντας να περάσουν στην 4η θέση της γενικής, καταφέρνοντας μάλιστα να πετύχουν και το στόχο τους, αφού τερμάτισαν στην δεύτερη θέση της ελληνικής κατάταξης και μαζί τους βαθμούς αυτής, παραμένοντας σε τροχιά τίτλου.

Στην 5η θέση της γενικής, και ουσιαστικά συμπληρώνοντας την πρώτη ελληνική τριάδα, τερμάτισαν οι Χατζητσοπάνης-Πετρόπουλος με το Subaru Impreza N12. Οι πρώην Πρωταθλητές Ελλάδος, επέστρεψαν για προσωπική τους ευχαρίστηση στης ειδικές διαδρομές της ιδιαίτερης πατρίδας τους, αλλά ένα πρόβλημα με το σύστημα μετάδοσης δεν τους επέτρεψε να κινηθούν με την ταχύτητα που μπορούν και θέλουν. Παρόλα αυτά, κατάφεραν να κλέψουν τις εντυπώσεις με τα περάσματα τους, ξεσηκώνοντας τους πολλούς θεατές που βρέθηκαν σε αρκετά σημεία του αγώνα. Ακόμα ένα πλήρωμα από την Πολωνία, οι Oleksowicz-Obrebowski, επίσης με Ford Fiesta S2000, συμπληρώνει την πρώτη εξάδα, όντας και εννέα δευτερόλεπτα πίσω από τον Πάνο Χατζητσοπάνη. Πιο πίσω, ακολουθούν οι Tlustak-Skaloud με Skoda Fabia S2000, στην πρώτη τους εμφάνιση με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο στο χώμα, οι Σπανός-Γκοτοβός με το Subaru Impreza N12, oι Cerny-Kohout με το Citroen C2 R2 και οι Χαλιβελάκης-Μαλακτάρη, που συμπληρώνουν την πρώτη δεκάδα.

Οι Cerny-Kohout είναι και επικεφαλής στην κατηγορία F2, ή καλύτερα στην κατηγορία 2WD όπως ονομάζεται σε επίπεδο Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ. Το πλήρωμα από την Τσεχία, αποδεικνύεται ταχύτατο, ενώ όπως όλα δείχνουν στον δικό μας αγώνα θα κατακτήσουν και μαθηματικά τον τίτλο στο 2WD Cup. Από ελληνικής πλευράς, οι Γαζετάς-Φασκιώτης με το εντυπωσιακό Opel Corsa S1600 έχουν καταφέρει να δείξουν το δρόμο στους υπόλοιπους, ενώ το έργο τους ήταν αρκετά πιο εύκολο από τη στιγμή που οι Πάζης-Καράσο με το Toyota Yaris εγκατέλειψαν μετά από έξοδο. Στις σημαντικότερες εγκαταλείψεις του αγώνα, περιλαμβάνεται και αυτή των Μαχαίρα-Μουζάκη με το Subaru Impreza N14 από πρόβλημα στα ηλεκτρικά.

Το 34ο Ράλλυ ΕΛΠΑ, όμως, προσμετρά και στο Πρωτάθλημα Ιστορικών αυτοκινήτων, με κάθε ημέρα του αγώνα, και συγκεκριμένα τις τρεις πρώτες ειδικές του κάθε σκέλους, να προσμετρούν ξεχωριστά στο θεσμό. Έτσι, τους βαθμούς της νίκης την πρώτη ημέρα, κέρδισαν οι Λυκάκης-Χατζηθεωδορίδης με το Ford Escort RS 2000, οι οποίοι είχαν πολύ δύσκολο έργο απέναντι στους Καροτσιέρη-Κατάρα με ίδιο αυτοκίνητο. Οι τελευταίοι, ήταν αυτοί που κατάφεραν να κερδίσουν τις δύο από τις τρεις ειδικές διαδρομές του «ιστορικού» αγώνα, αλλά στην τελευταία είχαν μία έξοδο και ενώ ήταν 6 δευτερόλεπτα μπροστά από το Μιχάλη Λυκάκη, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψουν. Αρκετά πιο πίσω, οι Σταφυλοπάτης-Χατζηρήγας με το εντυπωσιακό Ford Escort RS 1600 είχαν τη δική τους μάχη με τους Βαζάκα-Λύτρα με το Toyota Starlet, με τους πρώτους να είναι αυτοί που ανέβηκαν στο δεύτερο σκαλί του βάθρου.

Η αυριανή ημέρα του αγώνα, αποτελεί έναν νέο αγώνα για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, την ώρα που η αγωνία για τη συνέχεια του 34ου Ράλλυ ΕΛΠΑ παραμένει μεγάλη! Οι έξι αυριανές ειδικές διαδρομές και τα περίπου 133 αγωνιστικά χιλιόμετρα, θα είναι αυτά που θα κρίνουν το μεγάλο νικητή του αγώνα._Π.Τ.panost@4troxoi.gr

Αποτελέσματα, πληροφορίες, νέα, φωτογραφίες και ηχογραφημένες συνεντεύξεις μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του αγώνα.

Δείτε πως διαμορφώνεται η βαθμολογία

Οι πρωταγωνιστές δήλωσαν:
Michal Solowow:
Ήταν μια δύσκολη ημέρα, ενώ η βροχή δυσκόλεψε τις προσπάθειές μας. Όμως ίσχυε για όλους. Αύριο θα συνεχίσουμε με ίδια τακτική.

Άρης Βωβός:
Ο αγώνας ήταν καλός. Νομίζω πως οδηγήσαμε καλά, ενώ η τύχη μας ευνόησε. Έχουμε δημιουργήσει μια διαφορά μας επιτρέπει να κινηθούμε αύριο σε πολύ πιο ελεγχόμενο ρυθμό.

Πάνος Χατζητσοπάνης:
Πολύ ωραίος αγώνας, εμείς πηγαίναμε συνέχεια με το πλάι. Δεν κάναμε χρόνους, όμως περάσαμε όμορφα. Είναι δύσκολο να κάνεις χρόνους με ένα αυτοκίνητο που είναι παλαιότερο και χωρίς την εξέλιξη που πρέπει. Εγώ δε βολεύτηκα μέσα στο κάθισμα σε καμία περίπτωση.

Maciej Oleksowicz:
Φτάσαμε εδώ και είναι ωραίο. Στο τέλος η βροχή ήταν πολλή, όμως δε γλιστρούσε ιδιαίτερα, αλλά χάσαμε πολύ χρόνο. Η καλύτερη ε.δ. ήταν για εμάς η δεύτερη του σκέλους. Αύριο ο αγώνας θα είναι πιο μαλακός και πρέπει να αλλάξουμε το setup.

Δημήτρης Μίχος:
Ίσως δεν ήταν σωστό που κόψαμε τόσο ρυθμό το πρωί, όμως φοβόμασταν για το αυτοκίνητο. Δεν ξέραμε τι να περιμένουμε, αλλά αυτό οφείλεται στην έλλειψη εμπειρίας. Θεωρώ πως δε μπορούμε να κερδίσουμε στα ίσα τον Άρη στον χώμα.

Antonin Tlustak:
Η τελευταία ε.δ. ήταν δύσκολη λόγω της βροχής, όμως αυτό ήταν ίδιο για όλους. Δεν αντιμετωπίσαμε προβλήματα. Στόχος μας είναι ο τερματισμός, η αποκόμιση εμπειριών στο χώμα με το αυτοκίνητο και οι βαθμοί.

Szymon Ruta:
Μετά την Ε.Δ.4 αντιμετωπίσαμε πρόβλημα με τον κινητήρα του αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα να χάσουμε χρόνο στη συνέχεια. Έτσι είναι οι αγώνες. Πάντως το ράλλυ μου αρέσει και χαίρομαι που βρίσκομαι εδώ.

Yurii Protasov:
Στο τέλος της ημέρας είχαμε πρόβλημα με τη μετάδοση που μας κόστισε χρόνο. Όμως είμαστε ευχαριστημένοι από την απόδοση και τη θέση μας.

Jan Cerny:
Ο αγώνας είναι ωραίος. Θέλουμε να τερματίσουμε, όμως παράλληλα και να αγωνιστούμε. Κινηθήκαμε γρήγορα όμως ο τρελός καιρός στην τελευταία ε.δ. μας δυσκόλεψε. Θα κοιτάξουμε στο σέρβις τι αλλαγές χρειάζονται.

Μπάμπης Γαζετάς:
Αρχικά βρισκόμασταν μπροστά από τον Cerny, όμως με έχει πιάσει μια φοβία, επειδή εγκαταλείψαμε 3 φορές από την ίδια βλάβη και θέλω να τερματίσουμε. Οπότε κόψαμε λίγο ρυθμό γιατί θέλουμε να φτάσουμε στον τερματισμό.


Παπαδημητρίου-Πολυζώης (Mitsubishi Lancer EVO IX)
Ιδανικός ο χωρος του service park στη μαρίνα Ιτέας
Λυκάκης-Χατζηθεοδωρίδης (Ford Escort RS 2000)
Σταφυλοπάτης - Χατζηρήγας (Ford Escort RS 1600)
Βαζάκας - Λύτρας (Toyota Starlet)
Γιοβάς - Αμαξάς (Audi 80 GT)
Δάρας - Λουκάς (BMW 1602 ti)
Καλυβάς - Ψαράκου (Toyota Starlet)
Βωβός-"ΕΛ-ΕΜ" (Μitsubishi Lancer EVO IX)



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου