Πέμπτη 17 Σεπτεμβρίου 2009

Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Ιτέα και ο μαινόμενος Δήμαρχος

Ακυρώθηκαν απο την Περιφέρεια οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και οι μονοδρομήσεις που έχουν επιβληθεί στο κέντρο της πόλης.
Μαζί ακυρώθηκε και η απόφαση του Δήμου να κοπεί η κεντρική πλατεία της πόλης μας και να γίνει δρόμος που θα πέρναγε απο τον χώρο του μνημείου.
Αιτία είναι το γεγονός οτι αρμόδιο για να αποφασίζει γι αυτά τα έργα είναι το υπουργείο Συγκοινωνιών και όχι ο Δήμος , που πρέπει απλώς να εκφέρει συμβουλευτική γνώμη.
Ίσως αυτό να εξηγεί τον τρόπο με τον οποίο κινήθηκε ο Δήμος για να εφαρμόσει τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις το προηγούμενο διάστημα.

Κατ αρχάς υπήρχε το φαινόμενο να αλλάζουν οι ρυθμίσεις και κατόπιν να ξανα αλλάζουν, μετατρέποντας τον κεντρικό δρόμο εισόδου της πόλης απο διπλής κατεύθυνσης σε μονόδρομο και κατόπιν πάλι σε διπλής κατεύθυνσης. Η αιτία των αλλαγών ήταν οι αντιδράσεις των κατοίκων. Οι συνεχείς αλλαγές δείχνουν προχειρότητα και έλλειψη διαλόγου με τους πολίτες, πριν αρχίσει η υλοποίηση του έργου.
Με τις αλλαγές αυτές της κυκλοφορίας οι οδηγοί οδηγήθηκαν σε δρόμους που μέχρι τότε δεν επέλεγαν, μιας και η Ιτέα με την τετράγωνη ρυμοτομία , σου δίνει την δυνατότητα να πας σε έναν τόπο από πολλές διαδρομές.
Στην περιπλάνησή τους αυτή οι οδηγοί, ακολουθώντας τις νέες ρυθμίσεις ανακάλυπταν τα τεράστια χαντάκια στις διασταυρώσεις των δρόμων , που εξυπηρετούν το να κυλούν τα όμβρια ύδατα αλλά δεν εξυπηρετούν καθόλου την κυκλοφορία των αυτοκινήτων.
Τα προβλήματα των δρόμων της Ιτέας με μιας γίνανε εμφανή σε όλους, μεγάλη κυκλοφορία διοχετεύθηκε σε στενούς δρόμους με ποδηλατόδρομους ενώ τεράστιοι σε φάρδος δρόμοι, είχαν γίνει μονόδρομοι.
Η ανάγκη να γίνουν μονόδρομοι είναι πολύ μεγάλη στην πόλη μας, ιδιαίτερα στα σημεία που υπάρχουν πολλά αυτοκίνητα παρκαρισμένα, οι επιλογές της Δημοτικής αρχής καλύτερα θα ήταν να παίρνονται πιο οργανωμένα για να μην ταλαιπωρούνται οι πολίτες και να μην φορτωνόμαστε επιπλέον έξοδα από τις παραπανίσιες ταμπέλες.
Ένα τελευταίο γεγονός με μεγάλη όμως σημασία, που έχει διασταυρωθεί απο πολλά άτομα που ήταν παρόντα, ήταν το γεγονός ότι ο Δήμαρχος μας, πήγε σε Σεμινάριο που είχε διοργανωθεί σε κεντρικό Ξενοδοχείο της πόλη μας, διέκοψε τις εργασίες του και επιτέθηκε φραστικά σε υπάλληλο της Περιφέρειας που παρακολουθούσε το συγκεκριμένο Σεμινάριο.
Η όλη ενέργεια άφησε άναυδους τους καθηγητές αλλά και τους Δημοσίους Υπαλλήλους από διάφορες περιοχές της Στερεάς Ελλάδας που παρακολουθούσαν το σεμινάριο.
Η ενέργεια του Δήμαρχου ήταν απαράδεκτη, υποτίμησε αφάνταστα το αξίωμά του και εξέθεσε άσχημα την πόλη μας, με αυτού του είδους το καλωσόρισμα που επιφύλαξε στους ξένους μας.

17 σχόλια:

  1. Θα συμφωνήσω απόλυτα με το Iteanet. Τραγωδία ή κωμωδία θα μπορούσε να χαρακτηρίσει κανείς τον άκομψο τρόπο με τον οποίο ο Δήμαρχος προσπάθησε να περάσει το μήνυμά του ότι δηλαδή "θα φτάσει μέχρι τον Υπουργό" απειλώντας συνάδελφο συμμετέχοντα στο επιμορφωτικό σεμινάριο του ΠΙΝΕΠ Λαμίας, σε μια αίθουσα κατάμεστη από αξιόλογα διευθυντικά και λοιπά στελέχη Δημοσίων Υπηρεσιών όλων των Νομών της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας.

    Είμαι εδώ και καιρό αναγνώστης του iteanet και έτυχε να είμαι μπροστά στο παράξενο, μικροκομματικό και ατυχές για τον Δήμαρχο συμβάν που μπορούν να σας επιβεβαιώσουν όλοι όσοι παρέστησαν στην αίθουσα του σεμιναρίου εκείνη την ημέρα δημιουργώντας μια εντελώς αρνητική άποψη των παρευρισκομένων για την Πόλη της Ιτέας...Το επόμενο σεμινάριο θα πρέπει μάλλον να έχει συμμετέχοντες πολιτικούς και θέμα "ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ: Τρόποι και συμπεριφορές ως αξιόμαχα όπλα στην αποφυγή ατοπημάτων"!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Είναι κρίμα βιαστικές κινήσεις να ακυρώνουν θετικές στη βάση τους πρωτοβουλίες. Η μονοδρόμηση κάποιων δρόμων είναι σχεδόν ... μονόδρομος. Η άλλη λύση της ανά μήνα εκ περιτροπής σταθμεύσεως είναι πρακτικά μάλλον μη εφαρμόσιμη όπως δείχνει το παράδειγμα της Μεταμορφώσεως ενώ παράλληλα μειώνει τις θέσεις σταθμεύσεως.
    Η Ηρώων μπορεί να εξυπηρετήσει την κυκλοφορία χωρίς να θαφτεί* το μνημείο, που είναι από τα λίγα που διαθέτουμε, με τη διάνοιξη του δρόμου εκατέρωθεν του μνημείου όπως φαίνεται εδώ
    Το κόστος είναι πολύ μικρότερο, θα κοπούν ελάχιστα δέντρα, το μνημείο θα αναδειχτεί και οι καμπύλες θα εμποδίζουν την ανάπτυξη μεγάλων ταχυτήτων.

    *όπως έγινε με αυτό της Ναυμαχίας της Αγκάλης με τη μεταφορά του

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το ζήτημα των μονοδρομίσεων είναι σημαντικό και γίνεται επιτακτικό για ορισμένες περιοχές της πόλης που έχουν αυξηθεί τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα και το φάρδος του δρόμου δεν επιτρέπει την διπλή κυκλοφορία οχημάτων.

    Οι μονοδρομίσεις ενώ προσφέρουν θέσεις παρκαρίσματος για τα αυτοκίνητα , μειώνουν ταυτόχρονα την ευκολία στην οδική πρόσβαση σε ορισμένα σημεία.

    Δεν καταλαβαίνω τον λόγο για τον οποίο χρειάζεται να κοπεί η πλατεία της Ιτέας για να δημιουργηθεί άλλος ένας δρόμος, στο σημείο αυτό.
    Η μονοδρόμιση μπροστά απο το Δημαρχείο θεωρώ ότι ήταν λάθος μιας και ο δρόμος είναι αρκετά φαρδύς , δεν χρειάζεται να διορθώσουμε ένα λάθος κάνοντας ένα ακόμα μεγαλύτερο.

    Οι άξονες που συνδέουν την Ιτέα με την εθνική οδό δεν έχουν φτιαχτεί, για ποιόν λόγο να χαλάσει η πλατεία, για να παρκάρουν πιο εύκολα αυτοί που θέλουν να πάνε να ψωνίσουν στο Σούπερ Μάρκετ της περιοχής;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Οσο για τον Δήμαρχο και την στάση του μόνο ένα μπορώ να πω, η αίσθηση οτι η πόλη είναι δικό του τσιφλίκι τον έχει κάνει να χάσει το μέτρο.
    Δεν σκέφτεται τις συνέπειες των πράξεών του.
    Μπροστά σε άσχετους ανθρώπους που ήρθαν στην πόλη μας ρεζιλεύτηκε τόσο ο ίδιος όσο και οι πολίτες της πόλης μας , που τον εκλέγουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. για την απρέπεια του δημάρχου, όπως αυτή περιγράφεται στο άρθρο και στα σχόλια, τι να πει κανείς;

    το θέμα όμως των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στην πόλη μας, είναι πολύ σοβαρό. όπως επίσης και αυτό των χώρων στάθμευσης.

    και δυστυχώς η συμπεριφορά και των οδηγών της ιτέας δεν διαφέρει και πολύ από αυτή του δημάρχου. καλώς ή κακώς τοποθετήθηκαν κάποιες πινακίδες και έγιναν κάποιες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις.

    δείξτε λίγο σεβασμό και στους άλλους που κάνουν χρήση των δρόμων.

    είναι ζήτημα ασφάλειας να οδηγείς σύμφωνα με τη σήμανση και όχι μαγκιάς να πας ανάποδα στο μονόδρομο επειδή έτσι ήξερες και έτσι σε βολεύει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ρε παιδιά τι συζητάμε;Υποτίθεται ότι γίνονται μελέτες γι' αυτά τα πράγματα,κάποιοι άνθρωποι έχουν σπουδάσει συγκινωνιολόγοι,δεν πάει ο κάθε δήμαρχος να στήσει πινακίδες όπου γουστάρει αυτός κι οι φίλοι του.
    Συμφωνώ ότι πρέπει να υπάρχουν προτάσεις απ' τους πολίτες που γνωρίζουν τα κατά τόπους προβλήματα, αλλά υπάρχουν και επιστήμονες ρε παιδιά.
    Αλλιώς ας μοιράσει από μια πινακίδα στους δημότες ο δήμαρχος μια Κυριακή, αφού έχει τόσες πολλές, κι ας τις βάλει ο καθένας όπου τον φωτίσει ο Θεός.
    Αλλά προπάντων να τις σεβόμαστε, όπως έγραψε κάποιος από πάνω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ας κοιτάξει ο κύριος Δήμαρχος να φτιάξει πρώτα τους δρόμους της Ιτέας (λακούβες, νέες ασφαλτοστρώσεις) κ.λπ και ας αφήσει λιγάκι τις πινακίδες και τις μονοδρομήσεις. Επίσης μην ξεχντάτε: Οι Δημοτικές Εκλογές έρχονται και οι ιτιώτες θέλουμε να δούμε έργο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. εχω μια απορία. γιατί όλοι δρόμοι να γίνονται μονόδρομοι εφόσον δεν υπάρχει πρόβλημα? ειδικά στην ιτέα είναι τόσο άνετοι που χωρούν τουλάχιστον 4 αυτοκίνητα το ένα δίπλα στο άλλο! επίσης οι πινακίδες που έγραφαν τις οδούς στις γωνίες των δρόμων ήταν πολύ καλόγουστες και πρωτότυπες. γιατί τις αφαίρεσαν?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αυτό έγραψα και εγώ πριν και μου είπαν ότι το αποφάσισε κάποιος που σπούδασε Συγκοινωνιολόγος.
    Α
    ς απαντήσει αυτός λοιπόν αν υπάρχει η δυνατότητα γιατί εμείς οι ασπούδαχτοι θα μείνουμε με την απορία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Συμφωνώ μαζί σου ρε Iteanet,αυτό είπα κι εγώ, να πάρουμε όλοι στον ώμο από μια πινακίδα και να πάμε να τη βάλουμε όπου πιστεύει ο καθένας μας ότι χρειάζεται.
    Αυτό είναι σοσιαλισμός....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. καλά, εκεί στο iteanet εκτός από ασπούδαχτοι που λέτε πως είστε, πρέπει να έχετε και προβλήματα αντίληψης.

    που το είδατε σε 10-12 μέτρα πλάτος που έχουν οι δρόμοι της ιτέας, πλην της παραλιακής, να παρκάρουν δεξιά-αριστερά και να είναι και διπλής κατεύθυνσης με 50-60 χλμ που πάνε όλοι σε αστική περιοχή; 4 κάρα στο δρόμο;;;

    εκτός αν εννοείται πως πάμε με ποδήλατα και παπάκια, τότε συμφωνώ.

    αλλιώς το να πηγαίνουμε όπου θέλουμε και να παρκάρουμε όπου μας καπνίσει, ξεχάστε το, μας τελείωσε και εδώ στην ιτέα αυτή η πολυτέλεια μάγκες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. φίλοι του Iteanet
    πράγματι υπάρχει πρόβλημα αντίληψης.
    Ο πρώτος που έγραψε τον Συγκοινωνιολόγο στα παλιά του τα παπούτσια και πήγαινε και άλλαζε και έβαζε όπου ήθελε τις ταμπέλες ήταν ο Δήμαρχος.
    Αυτόν κατηγόρησε για σοσιαλισμό αν θες, αλλά μάλλον λάθος θα κάνεις γιατί άλλο ΕΚΟΦ και άλλο σοσιαλισμός.
    Όσο για τον συγκοινωνιολόγο πρέπει να εξηγήσει σε εμάς τους ασπούδαχτους γιατί ένας δρόμος που χωράνε να παρκάρουν και απο τις δύο πλευρές όπως ο δρόμος μπροστά στο δημαρχείο ή όπως η Σαλώνων πρέπει να γίνουν μονόδρομοι.

    Δεν είναι πολυτέλεια να υπάρχει πλατεία στην πόλη μας ούτε να πάμε στο σπίτι μας χωρίς να σπάμε το αμάξι μας από τις λακκούβες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Για καθήστε ρε παιδιά γιατί μπερδεύτηκα:Ποιος είναι αυτός ο Συγκοινωνιολόγος;Τον ξέρει κανείς ή είναι φανταστικό πρόσωπο;Έχει κάποιο πρόβλημα με το Δήμαρχό μας;Ήταν μαζί στην ΕΚΟΦ και τσακωθήκαν;Τι έγινε;Και ποιος δρόμος είναι η Σαλώνων;Δώστε στίγμα, κάνα μαγαζί, κάνα σπίτι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. καλά, αν εσύ στο δρόμο μπροστά από το δημαρχείο, με αυτοκίνητα παρκαρισμένα εκατέρτωθεν του δρόμου, μπορείς να οδηγήσεις με 40 km/h, με άλλο αμάξι στο αντίθετο ρεύμα, πάω πάσο.

    είσαι ο βατάνεν μεγάλε!

    μόνο πρόσεχε τους απέναντιιιιι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. PS: οι λακκούβες φυσικά και δεν έχουν καμμία σχέση με τις όποιες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις. το ένα δεν εμποδίζει, ούτε προϋποθέτει το άλλο και να μην την βούρτσα με τη ... χτένα όταν κάνουμε αντιπολίτευση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Ιτέα όλους τους προηγούμενους μήνες και οι οποίες επέφεραν μεγάλη αναστάτωση στην πόλη ήταν μία σειρά αυθαίρετων και παράνομων πράξεων της Δημοτικής Αρχής αφού οι παρεμβάσεις που έγιναν (μονοδρομήσεις σήματα στάθμευσης κ.λ.π) δεν ήταν αποτέλεσμα μιας πολύμηνης προσπάθειας και διαλόγου της Δημοτικής Αρχής με τους εξωραϊστικούς Συλλόγους και τους κατοίκους, καθώς και πολύωρων συζητήσεων στις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου όπως προβλέπει ο ΔΚΚ παρά αυθαίρετες ενέργειες !!!
    Επίσης δεν είχαν επικυρωθεί με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου όπως προβλέπει ο ΔΚΚ άρθρο 79 παρ. 2 του Ν.3463/2009 .
    Θα έπρεπε να είχε εκδοθεί «Κανονιστική απόφαση κυκλοφοριακών ρυθμισεων στην πόλη της Ιτέας με βάση σχετική απόφαση της δημαρχιακής επιτροπής .
    Φυσικά ο Δήμαρχος γνωρίζοντας ότι είναι έκθετος αναγκάστηκε να εισαγάγει το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο μόλις στις 14/09/09 και να πάρει απόφαση κατά πλειοψηφία (με τις ψήφους της παράταξής του και ενός της ελάσσονος μειοψηφίας) . Και αυτό για να δώσει χαρακτήρα νομιμότητας σε μία σειρά άστοχων παρεμβάσεων .
    Εκτός όμως των παράνομων διαδικασιών που ακολουθήθηκαν όπως προανέφερα εδώ υπάρχει υποκρισία και εμπαιγμός της δημοτικής αρχής :
    Tο Δημοτικό Συμβούλιο της Ιτέας το Αύγουστο του 2008 ενέκρινε μία κυκλοφοριακή μελέτη η αποία προέβλεπε τρία σενάρια παρέμβασης εκ των οποίων εγκρίθηκαν και ψηφίστηκαν το Δεύτερο (Β) και το Τρίτο (Γ). Στα σενάρια αυτά που εγκρίθηκαν προβλέπονται ΔΙΑΝΟΙΞΕΙΣ ΔΡΟΜΩΝ, ΑΝΑΠΛΑΣΕΙΣ κ.λ.π. και κυρίως διανοίξεις που αφορούν τις Εισόδους και Εξόδους της πόλης Κεντρικά, Ανατολικά και Δυτικά με σκοπό την αποσυμφόρεση της πόλης . Τόσο στην μελέτη αλλά και κατά την κοινή λογική είναι αυτονόητο ότι οι οποιεσδήποτε παρεμβάσεις (μονοδρομήσεις , σήματα ελέγχου στάθμευσης κ.λ.π) θα έπρεπε να εξεταστούν αφού γίνουν οι διανοίξεις δρόμων πεζοδρομήσεις , αναπλάσεις διαφορετικά δεν υπάρχει κανένα νόημα παρέμβασης .
    Η δημοτική αρχή όμως μη έχοντας στις προθέσεις της την ΔΙΑΝΟΙΞΗ ΤΩΝ ΔΡΟΜΩΝ μόνο και μόνο για να δικαιολογήσει τις ταμπέλες που πρόσφατα προμηθεύτηκαν προέβη σε αυτές τις κυκλοφοριακές παρεμβάσεις οι οποίες αφενός δεν έχουν κανένα νόημα αφετέρου επιφέρουν αναστάτωση στην πόλη.
    Σημειώνω επίσης ότι στο Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου για το 2009 η δημοτική αρχή για διανοίξεις δρόμων δεν προέβλεψε ούτε ΕΝΑ ΕΥΡΩ πράγμα που ενισχύει την άποψη ότι το μόνο που τους ενδιέφερε ήταν η προμήθεια και κατανάλωση των σημάτων κυκλοφορίας και ότι «δήθεν κάτι αλλάζει» .
    Αφού δεν έχουν να παρουσιάσουν τίποτα !!!
    Τουλάχιστον ας μην κάνουν ζημιά στην πόλη !!!
    Γεώργιος Δρακάκης
    Επικεφαλής της Μείζονος Μειοψηφίας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. παιδιά ο μήνας σήμερα έχει 25, έχουν περάσεςι τόσες μερες απο την τοποθετηση των πινακιδων και ποιος κυκλοφορεί normal στους δρόμους της ιτεας? ο καθενας όπου θελει παει! προσπάθησα και τήρησα τους κανονισμούς αλλά πάντα βρίσκω τους άλλους στην παρανομία! έπειτα τωρα τους έπιασε η καψα να κανουν εργα? δεν μπορουσεν να περιμενουν να τελειωσει το rally?

    ΑπάντησηΔιαγραφή