Τετάρτη 11 Φεβρουαρίου 2009
Θέση εργασίας ΠΕ Ηλεκτρονικών στους Δελφούς
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΠΕ
ΚΛΑΔΟΣ / ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ
ΘΕΣΕΙΣ 1
ΦΟΡΕΑΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΕΛΦΩΝ
ΕΔΡΑ / ΝΟΜΑΡΧΙΑ ΦΩΚΙΔΑΣ
ΦΕΚ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗΣ 24 2-2-2009
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΣΤΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ 210 3312781-5
Δείτε το ΦΕΚΑΟΡΙΣΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ (ΦΟΡΟΙΣ)
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΠΕ
ΚΛΑΔΟΣ / ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ
ΘΕΣΕΙΣ 1
ΦΟΡΕΑΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΕΛΦΩΝ
ΕΔΡΑ / ΝΟΜΑΡΧΙΑ ΦΩΚΙΔΑΣ
Δείτε το .... ΦΕΚ της προκήρυξης 24 2-2-2009 στο Εθνικό Τυπογραφείο
ΤΥΠΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ
1 Πτυχίο ή δίπλωμα Ηλεκτρονικού Μηχανικού ή Ηλεκτρονικής και Μηχανικών
Υπολογιστών ή Ηλεκτρονικού Μηχανικού και Μηχανικού Υπολογιστών ή Μη−
χανικού Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής ΑΕΙ ή το ομώνυμο
πτυχίο ή δίπλωμα Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (Ε.Α.Π) ΑΕΙ ή Προγραμ−
μάτων Σπουδών Επιλογής (Π.Σ.Ε) ΑΕΙ ή ταυτόσημο κατά περιεχόμενο ειδι−
κότητας πτυχίο ή δίπλωμα ΑΕΙ ή Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (Ε.Α.Π)
ΑΕΙ ή Προγραμμάτων Σπουδών Επιλογής (Π.Σ.Ε) ΑΕΙ της ημεδαπής ή ισότιμος
τίτλος σχολών της αλλοδαπής, αντίστοιχης ειδικότητας*.
X Χ
2 Άδεια άσκησης επαγγέλματος Μηχανικού αντίστοιχης ειδικότητας του τίτ−
λου σπουδών. Χ Χ
3 Εμπειρία Ηλεκτρονικού τουλάχιστον δύο (2) ετών. Χ Χ
4 Άριστη γνώση της αγγλικής γλώσσας. Χ −
5 Γνώση Χειρισμού Η/Υ στα αντικείμενα: ι) επεξεργασία κειμένων, ιι) υπολογι−
στικά φύλλα και ιιι) υπηρεσίες διαδικτύου.
Τρίτη 10 Φεβρουαρίου 2009
Σπύρος Βασιλείου
Ο Σπύρος Βασιλείου γεννήθηκε στο Γαλαξείδι το 1903. Η ταυτότητά του ωστόσο αναφέρει 1902 στη χρονολογία γέννησης, αφού ποτέ δεν δηλώθηκε από τους γονείς στο ληξιαρχείο η έλευση ενός νέου παιδιού που πήρε την θέση του αδελφού που χάθηκε λίγους μήνες πριν και που επίσης λεγόταν Σπύρος Βασιλείου. “έτσι έζησα (...) ογδόντα χρόνια, χωρίς να ξεκαθαρίσω αν είμαι εγώ ή ο αδελφός μου.
Χάρη σε μία μικρή και ολιγόχρονη υποτροφία των προκρίτων της γενέτειράς του, ο Σπύρος Βασιλείου έρχεται στην Αθήνα για να σπουδάσει ζωγραφική στη Σχολή Καλών Τεχνών. Πρώτος δάσκαλός του στη σχολή (1921-23) είναι ο Αλέξανδρος Καλούδης. Ο νεαρός φοιτητής απογοητεύεται από τη στείρα διδασκαλία και την υποχρεωτική μαθητεία στο κάρβουνο και το μολύβι. Μαζί με άλλους πρωτοστατεί σε μία κίνηση ανανέωσης της σχολής που είχε σαν αποτέλεσμα την εκλογή του Νικόλαου Λύτρα και την καθιέρωση του θεσμού των εργαστηρίων.
Η ζωηρή συντροφιά των “ταραξιών” της Σχολής εγγράφεται στο ...
εργαστήριο του Λύτρα (1923-26), κοντά στον οποίο μυείται “στις αρχές του ιμπρεσιονισμού και στις αξίες του καθαρού χρώματος”. Κάπου εδώ τοποθετείται η αφετηρία της πλούσιας καλλιτεχνικής διαδρομής του Σπύρου Βασιλείου, η οποία σημαδεύεται από την προσήλωσή της στην ανάδειξη του ιδιαίτερου χαρακτήρα μιας εθνικής τέχνης και την πρόθεσή της να προσεγγίσει σύγχρονα καλλιτεχνικά ρεύματα αντλώντας από τα διδάγματα της ελληνικής κληρονομιάς.
Με την αποφοίτησή του από τη σχολή (1926) εκθέτει στο “Φουαγιέ” του Δημοτικού Θεάτρου Αθηνών μαζί με τους Π. Ρέγκο, Σ. Κόκκινο και Α. Πολυκανδριώτη.
1927-1939
Η πρώτη σκηνογραφία [1929]
Το Μπενάκειο βραβείο της
Ακαδημίας Αθηνών για τα
σχέδια διακόσμησης του Αγ. Διονυσίου [1930]
Την περίοδο αυτή ξεκινά τη συνεργασία του με εφημερίδες και περιοδικά δημοσιεύοντας σχέδια και εικονογραφήσεις. Η πρώτη ατομική του έκθεση πραγματοποιείται στην “Aίθουσα τέχνης Στρατηγοπούλου” στα 1929. Όψεις της Αθήνας, νεκρές φύσεις και η ζωντανή και σαρκαστική αυτοπροσωπογραφία του συνθέτουν ένα μικρό αλλά σημαντικό πρώτο δείγμα εργασίας που αντιμετωπίζεται με ενδιαφέρον από την κριτική.
Με αφορμή ένα εξώφυλλό του στο περιοδικό Ελληνικά Γράμματα (1929), ο Φώτος Πολίτης, καθηγητής τότε της Επαγγελματικής Σχολής Θεάτρου, τον καλεί να σκηνογραφήσει τα Κορακιστικά του Ι. Ρίζου–Νερουλού για τις επιδείξεις της Σχολής. Έτσι ξεκινά μια πολύχρονη ενασχόληση με το θέατρο που πλησιάζει τις 140 παραστάσεις σε όλα τα θεατρικά είδη.
Στις 25 Μαρτίου του 1930, του απονέμεται το Μπενάκειο Βραβείο της Ακαδημίας Αθηνών για τα σχέδια διακόσμησης του Αγίου Διονυσίου του Αρεοπαγίτη. Χάρη στο χρηματικό έπαθλο ταξιδεύει στην Ευρώπη και έρχεται σε άμεση επαφή με τα αυθεντικά έργα των μεγάλων ζωγράφων και τη σύγχρονη τέχνη. Επηρεάζεται ιδιαίτερα από τους Guardi, C. Lorrain και Bruegel, γεγονός που αποτυπώνεται σε έργα όπως η Λαϊκή Αγορά (1934), το Καρναβάλι (1934) και το Ζάππειο (1935).
Στα 1930 επίσης συμμετέχει στην πρώτη έκθεση της ομάδας “Τέχνη”, της οποίας είναι και ιδρυτικό μέλος. Την ίδια χρονιά εκδίδει μαζί με τον Αγήνορα Αστεριάδη τα Παιδικά Σχέδια, αποτέλεσμα της διδακτικής τους εμπειρίας και της επαφής τους με τα παιδιά (στην Παπαστράτειο Σχολή Παιγνιδιών και στο Δημοτικό Σχολείο Γρεβενών, αντίστοιχα).
Αξίζει επίσης να σημειωθούν –στα 1934– η συμμετοχή του στην Μπιενάλε της Βενετίας και η έκδοση του λευκώματος Γαλαξειδιώτικα καράβια με δικά του κείμενα και απεικονίσεις των παλιών καραβιών του τόπου του. Από το 1933 έως το 1938 επιμελείται τα σκηνικά και τα κοστούμια παραστάσεων της Νέας Δραματικής Σκηνής του Σωκράτη Καραντινού (Κατά Φαντασίαν Ασθενής, Θυσία του Αβραάμ, Αγία Βαρβάρα, Υπηρέτης Δύο Αφεντάδων).
Το 1937 εκθέτει με την ομάδα “Τέχνη” στη Σόφια ενώ το 1938 συμμετέχει στην Πανελλήνια Έκθεση. Τον επόμενο χρόνο (1939) ολοκληρώνει την εικονογράφηση του ναού του Αγ. Διονυσίου (οι εργασίες ξεκίνησαν στα 1936).
1940-1949
Το παιχνίδι της τρέλλας και της φρονιμάδας [1947]
Ελληνικά απόκρια. Ελληνικό Χορόδραμα [1954]
Στις 27 Απριλίου του 1941, την ημέρα που οι Γερμανοί μπαίνουν στην Αθήνα, παντρεύεται την κόρη του Γεώργιου Κωνσταντακόπουλου, Κική. Από το γάμο αυτό θα αποκτήσει δύο κόρες, τη Δροσούλα και τη Δήμητρα.
Στα χρόνια της Κατοχής (1941-1945), καθώς “τα χρώματα είναι λιγοστά και ακριβά”, καταπιάνεται με τη χαρακτική. Τα χαρακτικά του Σπύρου Βασιλείου αποτελούν μία ξεχωριστή συμβολή “στον αγώνα του πνευματικού κόσμου κατά των κατακτητών” [με ιδιαίτερη έμφαση σε έργα όπως, Η ταφή του Παλαμά (1943) και Ο θρήνος των Καλαβρύτων (1943)]. Η δράση του περιλαμβάνει την εικονογράφηση και την παράνομη έκδοση τριών χειρόγραφων βιβλίων (Ακριτικά του Α. Σικελιανού, Μέσ’ από τα Τείχη του Σ. Σκίπη και Δρακογενιά του Α. Θέρου), καθώς και τη φιλοτέχνηση ξυλογραφιών για κάθε τεύχος της Νέας Εστίας για δύο χρόνια από τον Ιανουάριο του 1942.
Στα 1945 σχεδιάζει για το θίασο “Ενωμένοι Καλλιτέχνες” τα σκηνικά και τα κοστούμια για τις παραστάσεις Θεοδώρα του Δ. Φωτιάδη και Ρήγας ο Βελεστινλής του Βασίλη Ρώτα. Συνεργάζεται επίσης για πρώτη φορά με το Εθνικό Θέατρο φιλοτεχνώντας τα σκηνικά και τα κοστούμια για την παράσταση Στο γέρμα του χειμώνα σε σκηνοθεσία Σωκράτη Καραντινού.
Δύο χρόνια αργότερα, σκηνογραφεί για την παράσταση της Εταιρείας Ελληνικού Θεάτρου Το παιχνίδι της τρέλας και της φρονιμάδας του Γιώργου Θεοτοκά (1947), ενώ ξεκινά και το διδακτικό του έργο ως τακτικός καθηγητής του Μορφωτικού Συλλόγου “Αθήναιον”, του Αθηναϊκού Τεχνολογικού Ινστιτούτου και της Δραματικής Σχολής του Eθνικού Θεάτρου.
Το 1948 ξεχωρίζει η συμμετοχή του στην Πανελλήνια Έκθεση και η συνεργασία του – για πρώτη φορά – με την Εθνική Λυρική Σκηνή για τα σκηνικά και τα κοστούμια της παράστασης Ο βασιλιάς Ανήλιαγος. Tην επόμενη χρονιά, μεταξύ άλλων γραφιστικών εργασιών, εικονογραφεί το Αναγνωστικό της Ε’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου.
1950-1960
Η πρόσκληση για την έκθεση στην οικία Μαίλη στην Αίγινα [1960]
Το βραβείο Guggenheim για το ζωγραφικό έργο Φώτα και Σκιές [1960]
Το 1950 ο Σπύρος Βασιλείου μετέχει τόσο στην ίδρυση της καλλιτεχνικής ομάδας “Στάθμη”, όσο και στη σύσταση του Ελληνικού Χοροδράματος, παραμένοντας για πολλά χρόνια ένας από τους στενότερους συνεργάτες της Ραλλούς Μάνου. Επιμελείται τα σκηνικά και τα κοστούμια της παράστασης του Δον Ζουάν του Χοσέ Θορίλλια για το Εθνικό Θεάτρο, ενώ το Νοέμβριο του ίδιου χρόνου φιλοτεχνεί για την κεντρική αψίδα της Αίθουσας Τελετών της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης τη μνημειακών διαστάσεων εικόνα του Αγίου Δημητρίου. Η καλλιτεχνική του πορεία περιλαμβάνει το σχεδιασμό και την υλοποίηση πολλών διακοσμητικών προγραμμάτων με την αφορμή δημόσιων και ιδιωτικών αναθέσεων.
Τα χρόνια αυτά επίσης είναι ένας από τους γνωστούς ζωγράφους στους οποίους ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού αναθέτει τον σχεδιασμό αφισών και διαφημιστικού υλικού.
Το Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας και το Χειμωνιάτικο Παραμύθι ανεβαίνουν στο Εθνικό Θέατρο με δικά του σκηνικά και κοστούμια (1952), συμμετέχει στην Δ’ Πανελλήνια Έκθεση στο Ζάππειο και ένα χρόνο αργότερα (1953) στην έκθεση της καλλιτεχνικής ομάδας “Στάθμη”, στη “Galleria Nazionale d’Arte Moderna”, στη Ρώμη. Την ίδια χρονιά ξεκινά και η μακρά του συνεργασία με τον Μάνο Κατράκη, σχεδιάζοντας τα σκηνικά για την παράσταση Ευγενία Γκραντέ που ανεβαίνει στην Θεσσαλονίκη· τα κοστούμια είναι του Γιάννη Τσαρούχη.
Στη δεκαετία –μεταξύ των πολλών και διαφορετικών ενασχολήσεων του Βασιλείου– ξεχωρίζουν η συμμετοχή του σε ομαδική έκθεση Ελλήνων καλλιτεχνών στο Βελιγράδι (1954), η παράσταση του Ελληνικού Χοροδράματος Ελληνική Αποκριά (σε μουσική Μίκη Θεοδωράκη) -της οποίας ο Βασιλείου επιμελείται το θέμα, τα σκηνικά και τα κοστούμια-, η έκθεση Neo-Byzantine Church Art στο “Detroit Institute of Arts” (1955), οι συνεργασίες με το Ελληνικό Λαϊκό Θέατρο (Ο Αγαπητικός της Βοσκοπούλας, Ο Χριστός ξανασταυρώνεται, Καραϊσκάκης, Βασίλισσα Αμαλία), η έκθεση στο “Centro per la Cooperazione Mediterranea” στο Παλέρμο της Σικελίας (1957), σειρά ατομικών εκθέσεων (σημειώνουμε ιδιαίτερα την ετήσια παρουσία του από το 1956 έως και το 1959 στη γκαλερί “Ζυγός”), σκηνικά και κοστούμια για τη Θεοφανώ του Τερζάκη στη Ροτόντα Θεσσαλονίκης (1958), συμμετοχές ακόμη στις εκθέσεις Ελληνικού Σχεδίου «επί του Υπερωκεανίου Ολυμπία» (1956), Art Grec Contemporain στη “Gallerie Creuze” στο Παρίσι και Καλλιτεχνικό Βιβλίο και Χαρακτική στη “Γκαλερί Τέχνης” στην Αθήνα (1958), στις Πανελληνίους των ετών 1957 και 1960, παρουσίες στο διαγωνισμό έργων που εκπροσωπούν την Ελλάδα στο διεθνή διαγωνισμό του βραβείου Guggenheim (από το 1958), καθώς επίσης και στη Μπιενάλε του Sao Paulo (1959).
Tο 1960 το έργο του Φώτα και Σκιές τιμάται από το ελληνικό τμήμα της AICA με το βραβείο Guggenheim για την Ελλάδα.
1961-1967
Η ελληνική εκπροσώπηση στη Μπιενάλε της Βενετίας [1964]
Στην αφετηρία των χρόνων του ’60 βρίσκεται η συνεργασία με το Μιχάλη Κακογιάννη (1961) για την κινηματογραφική μεταφορά της Ηλέκτρας του Ευριπίδη. Την ίδια χρονιά ο Βασιλείου ολοκληρώνει την αγιογράφηση του Αγ. Βλάση στο Ξυλόκαστρο και πραγματοποιεί επετειακή ατομική έκθεση στη γκαλερί “Ζυγός”.
To 1962 επιμελείται την παράσταση του Ελληνικού Χοροδράματος Το τραγούδι του Νεκρού αδερφού σε μουσική Μίκη Θεοδωράκη. Το επόμενο έτος (1963) υπογράφει στην Όπερα της Στουτγκάρδης τα σκηνικά και τα κοστούμια για την Ηλέκτρα του Στράους και συνεργάζεται με τον Αλέξη Σολομό και το Εθνικό θέατρο για το Ονειρόδραμα του Στρίνμπεργκ. Το 1964 εργάζεται αντίστοιχα για τις παραστάσεις Βαβυλωνία του Βυζάντιου (σε σκηνοθεσία Κ. Κουν) και Ειρήνη του Αριστοφάνη (σε σκηνοθεσία Πέλου Κατσέλη) που παρουσιάζεται από το Άρμα Θεάτρου.
Στα 1965, στο πλαίσιο της προβολής του αιτήματος της αυτοδιάθεσης του κυπριακού λαού, φιλοτεχνεί για τη Γενική Διεύθυνση Τύπου καλλιτεχνικό χάρτη του νησιού (με το μήνυμα του Γεωργίου Παπανδρέου να προβάλλεται εμφατικά). Επίσης αναλαμβάνει τη διαμόρφωση της σκηνής του θεάτρου της Δώρας Στράτου στο λόφο του Φιλοπάππου.
Καθ’ όλη τη διάρκεια της δεκαετίας του ’60 εξάλλου -οπότε και ο Βασιλείου αναδεικνύεται σε έναν από τους συνεπέστερους καταγραφείς των μεταμορφώσεων του σύγχρονου αστικού τοπίου, ενώ συγχρόνως παγιώνει την εικαστική ταυτότητα του μονοχρωματικού βάθους, της καταξίωσης του καθημερινού και της ανορθόδοξης σύγκλησης ετερόκλητων αντικειμένων- συμμετέχει σε σειρά εκθέσεων στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Επιλεκτικά αναφέρονται η παρουσία του σε ομαδικές εκθέσεις Ελλήνων καλλιτεχνών στο Παρίσι και το Βελιγράδι αλλά και στην Ζ’ Πανελλήνια Έκθεση το 1963, η συμμετοχή του στην έκθεση Peinture Grecque Contemporaine στο Palais des Beaux-Arts στις Βρυξέλλες και στην Μπιενάλε της Βενετίας το 1964, η ατομική έκθεση στο Χίλτον το 1965 (υπό τον γενικό τίτλο Αθήνα-Ερέτρια· εναλλαγές με χειμωνιάτικο φως) και στην αίθουσα “Upper Grosvenor Galleries” στο Λονδίνο έναν χρόνο αργότερα, αλλά και η συμπερίληψη της δουλειάς του στην έκθεση La Semaine Grecque στις Βρυξέλλες, τον Απρίλιο του 1967.
1969-1985
Πρόσκληση για την πρώτη αναδρομική έκθεση στην Εθνική Πινακοθήκη [1975]
Λειτουργία κάτω από την Ακρόπολη η τελευταία σκηνογραφία [1982]
Το 1969 είναι έτος απολογισμού εκδίδει το αυτοβιογραφικό του λεύκωμα Φώτα και Σκιές και γιορτάζονται, ύστερα από πρωτοβουλία φίλων και συνεργατών του, τα 40 χρόνια παρουσίας του στη σκηνογραφία. Το 1970 εκθέτει στο Λονδίνο και στην Κύπρο και για πρώτη φορά ανεβαίνει παράσταση αρχαίας τραγωδίας με δική του καλλιτεχνική επιμέλεια στην Επίδαυρο (Ιφιγένεια εν Αυλίδι του Ευριπίδη από το Εθνικό Θέατρο σε σκηνοθεσία Τ. Μουζενίδη).
Από το 1971 έως το 1974 οργανώνει ατομικές εκθέσεις σε μεγάλες πόλεις της Ευρώπης: Βασιλεία, Παρίσι, Ζυρίχη, Γενεύη, Κολωνία ενώ το 1972 ξεκινά τη λειτουργία της η Στοά Σ.Β. ή Μαντρότοιχος στο εξοχικό του στην Ερέτρια με την έκθεση Σπονδή Φιλίας, στην οποία συμμετέχουν οι Ζογγολόπουλος, Γ. Κολέφας, Α. Μπαχαριάν, Θ. Πανουργιάς και Π. Τέτσης. Από το 1974 εντάσσεται στη διοίκηση της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και έως το 1981 διατελεί μέλος και πρόεδρος του Δ.Σ. καθώς και πρόεδρος της καλλιτεχνικής της επιτροπής. Την ίδια χρονιά εκθέτει στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών και οργανώνει την δεύτερη Σπονδή Φιλίας στον “Μαντρότοιχο” με τους παλιούς «συμμαθητές» Α. Αστεριάδη, Σ. Κόκκινο, Α. Πολυκανδριώτη κ.ά.
Το 1975 η Εθνική Πινακοθήκη διοργανώνει την πρώτη μεγάλη αναδρομική του έκθεση. Ο ίδιος υπολογίζει τότε τα έργα του γύρω στις 5.000. Παράλληλα συμμετέχει στην Πανελλήνια έκθεση μετά από δεκαετή απουσία και οργανώνει ατομική έκθεση στην Κολωνία (“Gallerie Lambert Monet”). Επίσης επιμελείται στο Ηρώδειο την όπερα του Μπερλιόζ Η καταδίκη του Φάουστ. (Ε.Λ.Σ.). Τα έτη 1976-77 εκθέτει εκτός Αθηνών: Ηράκλειο (Βασιλική Αγ. Μάρκου), Ρέθυμνο, Λονδίνο (“Villiers Gallery”), Γενεύη (“Gallery Dedale”), Θεσσαλονίκη (“Κοχλίας”), Γάνδη, Πάτρα. To 1978 επιμελείται την τελευταία του παράσταση στην Εθνική Λυρική Σκηνή: το Βαφτιστικό του Θ. Σακελλαρίδη. Το 1979 συμμετέχει σε ομαδική έκθεση Ελλήνων καλλιτεχνών στην Ιρλανδία και πραγματοποιεί ατομική έκθεση στο Πανεπιστήμιο της Κονστάντζας.
Ακολουθούν το 1980 ατομική επετειακή έκθεση στη Θεσσαλονίκη (“Κοχλίας”), η τελευταία δουλειά του για το θέατρο το 1982 -με πρωταγωνιστή το Μάνο Κατράκη και συνεργάτη στα κοστούμια τον Γιάννη Τσαρούχη (Λειτουργία κάτω από την Ακρόπολη του Νικ. Βρεττάκου)- και την ίδια χρονιά η τελευταία ατομική έκθεση στη γκαλερί “Ζυγός”. Η Εθνική Πινακοθήκη τιμά τον ζωγράφο με μία δεύτερη αναδρομική έκθεση το 1983.
O Σπύρος Bασιλείου έφυγε το 1985 σε ηλικία 83 ετών.
Στοιχεία μπορείτε να δείτε και σε δημοσιεύματα της Εφημερίδας Ριζοσπάστης
Ερώτηση στην Βουλή για τον εμπρησμό και η απάντηση της Αστυνομίας
ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ
ΦΩΤΗΣ ΚΟΥΒΕΛΗΣ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Β’ ΑΘΗΝΑΣ
Ερώτηση προς τον κ. Υπουργό Εσωτερικών
Θέμα: Εμπρησμός οικίας μέλους οικολογικής οργάνωσης στη Γκιώνα
Μια ημέρα μετά τα Χριστούγεννα σημειώθηκε ένας «περίεργος» εμπρησμός στην οικία μέλους της “Κίνησης για την Προάσπιση του Περιβάλλοντος στην Γκιώνα”.
Στη Γκιώνα, κάτοικοι έχουν προχωρήσει το τελευταίο διάστημα σε κινητοποιήσεις κατά της ανεξέλεγκτης λειτουργίας λατομείων στη περιοχή που υποβαθμίζουν και επιβαρύνουν το περιβάλλον.
Πρόσφατα, μάλιστα, στις 14 Δεκεμβρίου, η “Κίνηση για τη προάσπιση του περιβάλλοντος στην Γκιώνα” πραγματοποίησε σχετική συγκέντρωση στο χωριό Αποστολιάς Γραβιάς.
Σκοπός της συγκέντρωσης ήταν να αναδειχθούν τα προβλήματα που προξενεί στο περιβάλλον η εξορυκτική δραστηριότητα και ειδικότερα, οι καταστροφές σ’ ένα πολύ μεγάλο μέρος των περιοχών «ΝΑΤURΑ», οι επιπτώσεις για δύο χωριά από τα μπάζα των λατομείων και από τον ... τρόπο εξόρυξης, η αποτυχία να αποκαταστήσουν σι εταιρίες, ως οφείλουν, το περιβάλλον, παρότι έχουν περάσει και δεκαετίες από το κλείσιμο κάποιων εξορύξεων, η έλλειψη μέτρων προστασίας για τους εργαζόμενους με αποκορύφωμα το θάνατο πριν λίγους μήνες ενός εργάτη, οι επιπτώσεις στην ποιότητα και την ποσότητα του νερού.
Όπως ανέφεραν τα ΜΜΕ, στη συγκέντρωση επικράτησε μεγάλη ένταση ανάμεσα στα μέλη της κίνησης και εργαζόμενους στα λατομεία της εταιρείας που τα εκμεταλλεύεται, η οποία διαδίδει ότι εξαιτίας των δραστηριοτήτων της κίνησης οι εργαζόμενοι θα χάσουν τις δουλειές τους.
Με ανακοίνωσή της η Κίνηση έκανε λόγο για «μια καλά σχεδιασμένη και οργανωμένη απειλητική και εκφοβιστική ενέργεια».
Με βάση τα προαναφερόμενα,
ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
. Ποια η θέση της κυβέρνησης σχετικά με τον εμπρησμό της οικίας μέλους της Κίνησης για την Προάσπιση του
Περιβάλλοντος στην Γκιώνα; Έχει διαταχθεί ΕΔΕ και αν ναι, σε ποιο πόρισμα έχει καταλήξει;
8.1.2009
Ο ερωτών βουλευτής
Φώτης Κουβέλης
Για να δείτε την απάντηση της Αστυνομίας πατήστε επάνω στις φωτογραφίες.
Δευτέρα 9 Φεβρουαρίου 2009
Οι αγρότες και οι Μελισσοκόμοι τα πρώτα θύματα των μεταλλαγμένων
Πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 8 Φεβρουαρίου, στη Θήβα με μεγάλη συμμετοχή μελισσοκόμων η εκδήλωση του Μελισσοκομικού Συνεταιρισμού Θηβών που περιλάμβανε: Α] Συμπλήρωση ερωτηματολογίου με γενικά στοιχεία για τους μελισσοκόμους,
Β] Τέστ στο δηλητήριο της μέλισσας,
Γ] Λήψη αίματος για γενικές αλλεργικές εξετάσεις και
Δ] Τεστ δέρματος για διάφορες αλλεργίες.
Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν οκτώ γιατροί του Αττικού Νοσοκομείου Αθηνών με επικεφαλής την Επιμελήτρια Αλλεργιολόγο κ. Χλίβα καί μίλησε ο καθηγητής του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών Πασχάλης Χαριζάνης ο οποίος τόνισε μεταξύ άλλων: «Τα παράγωγα των μεταλλαγμένων και ιδιαίτερα του βαμβακόσπορου, ακόμα και η σκόνη από την συλλεκτική μηχανή, μπορεί να θανατώσουν τις μέλισσες. Υποθανατηφόρες δόσεις είναι αποθηκευμένες στην γύρη του βαμβακιού. Η κατάρρευση των μελισσιών στην Αμερική, Γερμανία και Ισπανία οφείλεται στον αποπροσανατολισμό που υφίστανται οι συλλέκτριες μέλισσες λόγω της μικρής δόσης δηλητηρίου που έχουν λάβει και δεν μπορούν να επιστρέψουν στην κυψέλη τους. Ευτυχώς στην Ελλάδα ακόμα δεν έχουμε αυτό το φαινόμενο».
Ο πρόεδρος του Μελισσοκομικού Συνεταιρισμού Θήβας Δημήτρης Ρουμελιώτης επί το ......έργον
Οι μελισσοκόμοι, όμως, όπως τόνισαν, γνωρίζουν καλά ότι τα πειράματα που διεξάγονται κρυφά και παράνομα στους κάμπους της Βοιωτίας και ιδιαίτερα στην Κωπαϊδα αλλά και η «νόμιμη» και ανεξέλεγκτη καλλιέργεια μεταλλαγμένων σε όλο και μεγαλύτερη κλίμακα, αποτελούν ένα πολύ μεγάλο κίνδυνο για την υγεία όλων των Βοιωτών και πρώτα και κύρια των αγροτών και των μελισσοκόμων αλλά και μια απειλή για το ίδιο το περιβάλλον που κινδυνεύει να μετατραπεί σε ένα μεταλλαγμένο περιβάλλον.
Τι είναι μεταλλαγμένα
Μεταλλαγμένα ή αλλιώς γενετικά τροποποιημένοι οργανισμοί είναι οι οργανισμοί εκείνοι οι οποίοι δημιουργήθηκαν τεχνητά από τους επιστήμονες με την αφαίρεση ή την προσθήκη γονιδίων που προέρχονται από οργανισμούς που μπορεί να ανήκουν ακόμα και σε εντελώς διαφορετικά είδη.
Παράδειγμα: Οι επιστήμονες μπορούν να πάρουν γονίδια από τα ζώα και να τα μεταφέρουν στα φυτά ή ακόμη γονίδια από μικρόβια και να τα προσθέσουν στο καλαμπόκι. Έτσι ο νέος οργανισμός που θα προέλθει με αυτόν τον τρόπο θα είναι ένας τροποποιημένος οργανισμός που δε θα γινόταν ποτέ με φυσικό τρόπο.
ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΜΕΤΑΛΛΑΓΜΕΝΩΝ
Οι επιδράσεις των μεταλλαγμένων αφορούν δυο βασικά σημεία: πρώτον, την υγεία των ανθρώπων και δεύτερο το περιβάλλον.
Για τον άνθρωπο: Από έρευνες που έχουν γίνει έχει αποδειχθεί ότι υπάρχει το ενδεχόμενο πρόκλησης αλλεργιών μέσω της κατανάλωσης μεταλλαγμένων, αύξηση της αντίστασης των μικροβίων στα αντιβιοτικά και μείωση της αποτελεσματικότητας αυτών των φαρμάκων. Παραγωγή νέων τοξινών από μεταλλαγμένα φυτά που βγάζουν τοξικές ουσίες ενάντια σε ζιζάνια και έντομα και οι οποίες μπορεί να είναι τοξικές και για τον άνθρωπο
Για το περιβάλλον : Οι κίνδυνοι από την απελευθέρωση των μεταλλαγμένων στο περιβάλλον είναι πολλοί και μεγάλοι.
Μέσω της γύρης μπορούν να μεταφερθούν γονίδια και σε άλλα φυτά που δεν είναι μεταλλαγμένα αλλά ακόμη και σε άγρια είδη και έτσι να έχουμε μια γενετική μόλυνση όπως π.χ. η γύρη από το μεταλλαγμένο καλαμπόκι είναι καταστρεπτική για ένα είδος πεταλούδας.
Μπορεί να αυξηθεί η ανθεκτικότητα ορισμένων ζιζανίων. Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα ορισμένα είδη να αυξηθούν υπερβολικά και άλλα να εξαφανιστούν εντελώς. Το ίδιο ισχύει φυσικά και για τα ζώα που τρώνε τα φυτά. Αυτό όμως είναι μια τεράστια ΑΠΕΙΛΗ για την ισορροπία του περιβάλλοντος..
Υπάρχει πιθανότητα εξαφάνισης των φυτών που δεν είναι μεταλλαγμένα γιατί δεν θα μπορούν να τα ανταγωνιστούν.
Η διασταύρωση των μεταλλαγμένων με την φυσική βλάστηση θα έχει τεράστιους κινδύνους για το περιβάλλον.
Το χειρότερο βέβαια είναι ότι έτσι και ελευθερωθούν τα μεταλλαγμένα στο περιβάλλον δεν θα μπορέσουμε να τα πάρουμε πίσω. Η ζημιά ήδη θα έχει γίνει.
[τα κείμενα «τι είναι μεταλλαγμένα» και «ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΜΕΤΑΛΛΑΓΜΕΝΩΝ» είναι από τις εργασίες των εκπαιδευτικών Θόδωρου Παπαδόπουλου και Φωτεινής Φωτειάδου].
Μακάρι να κάνανε λάθος και να πληρωθούν και για τον Παραδοσιακό Ελαιώνα.
Ανακοίνωσε το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων ότι
"Σε ό,τι αφορά τα βιολογικά προϊόντα ο κ. Παπαδόπουλος εξέφρασε τη βούληση του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων να στηριχτούν οι παραγωγοί τους. Μάλιστα προς την κατεύθυνση αυτή ανακοίνωσε ότι εγκρίθηκε ένα κονδύλι ύψους 170 εκατομμυρίων ευρώ για την εξόφληση οφειλών στο πρόγραμμα της βιολογικής γεωργίας."
Η μόνη μας ελπίδα είναι, να ...έκανε λάθος ο νέος Υφυπουργός και να εννοούσε όλα τα προγράμματα Βιολογική Γεωργία , Βιολογική Κτηνοτροφία, μαζί με το πρόγραμμα του Παραδοσιακού Ελαιώνα της Άμφισσας και όχι μόνο την Βιολογική Γεωργία.
Αλλιώς τα πράγματα είναι δύσκολα, γιατί από το καλοκαίρι που ψάχνουν χρήματα για να πληρώσουν, πέρασαν τα Χριστούγεννα, φτάσαμε στην Αποκριά και δεν ξέρουμε αν θα έχουμε κάνει και Πάσχα μέχρι να πληρωθούν όλοι.
Η ανωμαλία των ....blogers
Κάπως έτσι φαίνεται πως σκέπτεται η κυβέρνηση.
Από που έως που Κύριε ασχολείσαι με ιστοσελίδες, που περιέχουν ειδήσεις;
Αυτό το έργο το έχουμε αναλάβει εμείς, η Κυβέρνηση, άντε και βαριά βαριά όταν δεν ενοχλεί και η σώφρων αντιπολίτευση.
Τι το πέρασες δηλαδή, θα γράφεις την άποψή σου και θα σχολιάζεις;
Αυτό το έχουν αναλάβει άλλοι πάει και τελείωσε, αυτοί που είναι επαγγελματίες και πληρώνονται για να γράψουν κατά παραγγελία, την άποψη του κόσμου.
Πρέπει να είμαστε παρανοϊκοί, που θέλουμε να αγνοήσουμε τους ειδικούς και τους υπεύθυνους, δεν εξηγείται αλλιώς.
Ίσως να είμαστε και σεξουαλικά επικίνδυνοι και ίσως φοβούνται, ότι άμα μάθει ο κόσμος τις κομπίνες τους και τις ρεμούλες τους, μπορεί να τους μαμίσει κιόλας (σημείωση: απαγορεύεται η χυδαιολογία στο mplog)
Δεν εξηγείται αλλιώς η διπλή παρέμβαση που σχεδιάζει το Υπουργείο Δικαιοσύνης για την Παιδοφιλία και ....για τα blogs.
Κάπως πρέπει να συνδυάζεται αυτή τους η πρεμούρα.
Μήπως φταίει ότι τα βρήκαν ΠΑΣΟΚ και ΝΔ και τελείωσαν τα σκάνδαλα.
Ούτε το ΠΑΣΟΚ προανακριτική για το Βατοπέδιο, ούτε και η ΝΔ κουβέντα για την Siemens.
Τα πράγματα πρέπει να εξομαλυνθούν, να μην βγάζει ο ένας τα άπλυτα του άλλου στην φόρα , γιατί δεν βγαίνει έτσι αυτοδυναμία με τίποτα από τις κάλπες.
Θα είναι όλοι όσιες παρθένες και αν τύχει κανένας να γράψει στο ίντερνετ κάτι διαφορετικό, θα υποστεί τις συνέπειες .
Όσοι αγανακτούμε είμαστε για τα ψυχιατρεία και τις φυλακές.
Δες αυτούς που τα κάλυψαν όλα στο Βατοπέδιο, μέχρι και υπουργοί γίνανε όλοι τους.
Γράψτε κάτι επώνυμα εναντίον τους και θα δείτε που θα βρεθείτε.
διαβάστε τι γράφει το ... κομματόσκυλο για την ίδια είδηση.
Δευτέρα, 9 Φεβρουάριος 2009
Τέλος στην ανωνυμία
Διάβασα σήμερα μια ανάρτηση που έχει το καλό ιστολόγιο I-Reporter.
Λέει ότι ο νέος Υπουργός Δικαιοσύνης κ. Δένδιας έχει αναλάβει (προσωπικά κιόλας) να ξορκίσει και να επιβάλλει την πάταξη της ανωνυμίας από τον χώρο των εν Ελλάδι blogs.
Κύριε Δένδια έχετε δίκιο. Η ανωνυμία πρέπει να λάβει τέλος. Πρέπει κάποτε να βγουν τα ονόματα στην φόρα. Δεν πάει άλλο.
Πρέπει, επιτέλους, να οριστεί ποιοι είναι υπεύθυνοι σύμφωνα με το νόμο. Διότι σε περίπτωση αναζήτησης, και ενδεχομένως απόδοσης, ευθυνών πρέπει να ξέρουμε ποιοι θα πληρώσουν το μάρμαρο.
Να μάθουμε λοιπόν:
Τα ΟΝΟΜΑΤΑ εκείνων εξαιτίας των οποίων έχουν χρεωκοπήσει τα ασφαλιστικά ταμεία και φτάσαμε στο σημείο οι συντάξεις και τα νοσήλεια να πληρώνονται με δανεικά.
Τα ΟΝΟΜΑΤΑ εκείνων εξαιτίας των οποίων τα νοσοκομεία δεν έχουν χρήματα ούτε για ιώδιο.
Τα ΟΝΟΜΑΤΑ εκείνων εξαιτίας των οποίων κάθε καλοκαίρι απολαμβάνουμε αυτό το φαντασμαγορικό θέαμα με τα δάση να αφανίζονται το ένα πίσω από το άλλο. Τα ΟΝΟΜΑΤΑ των κτηματομεσιτών που έχουν θησαυρίσει. Τα ΟΝΟΜΑΤΑ των επιχειρηματιών που ανέγειραν μεγαθήρια πάνω στα καμμένα. Τα ΟΝΟΜΑΤΑ των δασαρχών, των υπεύθυνων των πολεοδομικών υπηρεσιών, των εφοριακών, των δικηγόρων και των συμβολαιογράφων που τσίμπησαν το «φοντανάκι» τους όπως λέει και ο Τράγκας. Τέλος να μάθουμε τα ΟΝΟΜΑΤΑ των υπουργών ΠΕΧΩΔΕ που υπογράφουνε διατάξεις περί αποχαρακτηρισμού δασικών εκτάσεων.
Τα ΟΝΟΜΑΤΑ εκείνων εξαιτίας των οποίων υφιστάμεθα εθνικές ξεφτίλες χρόνια τώρα. Τα ΟΝΟΜΑΤΑ εκείνων που παρέδωσαν σιδηροδέσμιο τον Οτσαλάν. Τα ΟΝΟΜΑΤΑ εκείνων που ευθύνονται για το εγκληματικό φιάσκο στα Ίμια. Τα ΟΝΟΜΑΤΑ εκείνων που αναγνωρίζουν εθνικές μειονότητες στην Θράκη. Τα ονόματα εκείνων που επιτρέπουν στις μυστικές υπηρεσίες των ΗΠΑ και του ΙΣΡΑΗΛ να αλωνίζουν ανενόχλητοι στην Ελλάδα μας. Τα ονόματα των συγκεκριμένων υπαλλήλων της ΕΥΠ που ως μοναδικό αντικείμενο έχουν να χαφιεδίζουν Έλληνες πολίτες στις ανωτέρω μυστικές υπηρεσίες.
Τα ΟΝΟΜΑΤΑ εκείνων που παρακολουθούν χωρίς κόστος το τηλέφωνο του Έλληνα πρωθυπουργού. Δεν ντρέπεστε λίγο ρε γαμώ το φιλότιμό μου;
Τα ΟΝΟΜΑΤΑ εκείνων εξαιτίας των οποίων το μέσο μεροκάματο του Έλληνα εργαζόμενου εξαργυρώνεται με 10 τυρόπιτες και μια πορτοκαλάδα.
Τα ΟΝΟΜΑΤΑ εκείνων εξαιτίας των οποίων εκατομμύρια Έλληνες έχασαν κόπους μιας ζωής στο Χρηματιστήριο. Τα ΟΝΟΜΑΤΑ των επιχειρηματιών που ξεσκίστηκαν στο φαγοπότι καθώς και τα ΟΝΟΜΑΤΑ των υπουργών-πρωθυπουργών που προέβλεπαν επίπεδα της τάξης των 7.000 μονάδων.
Τα ΟΝΟΜΑΤΑ εκείνων που αποφάσισαν ξεπούλημα δημόσιας περιουσίας. Επί τη ευκαιρία πείτε μας και τα ΟΝΟΜΑΤΑ των νομοθετών που σας καθιστούν ιδιοκτήτες δημοσίου κεφαλαίου αμύθητης αξίας ενώ είστε απλοί διαχειριστές.
Τα ΟΝΟΜΑΤΑ εκείνων των επιχειρηματιών και δημοσιογράφων που απολαμβάνουν την αστυνομική προστασία δημοσία δαπάνη.
Τα ΟΝΟΜΑΤΑ των αποδεκτών των μιζών της Siemens, των συναλλασόμενων με τα μοναστήρια καθώς και τα ΟΝΟΜΑΤΑ εκείνων που απεφάνθησαν ότι η εξιλέωση για έναν υπουργό έρχεται με μια απλή παραίτηση και όχι με παραπομή σε δίκη.
Τα ΟΝΟΜΑΤΑ των υπευθύνων όλων των ΜΚΟ και τα ποσά με τα οποία επιχορηγούνται από το Υπουργείο Εξωτερικών και άλλα ευαγή ιδρύματα.
Τα ΟΝΟΜΑΤΑ των 10-15 μεγαλεμπόρων της λαχαναγοράς και κρεαταγοράς που δουλεύουν με κέρδος πάνω από 500%
Τα ΟΝΟΜΑΤΑ εκείνων που συνέταξαν τον τρομονόμο.
Τα ΟΝΟΜΑΤΑ εκείνων –κύριε Καραμανλή σε εσάς απευθύνομαι- που ενώ στις εκλογές του 2000 είχατε στα χέρια σας αδιάσειστες αποδείξεις περί νοθείας και παράνομων ελληνοποιήσεων, δεν σας άφησαν να βγάλετε άχνα.
Τέλος, κύριε Υπουργέ της Δικαιοσύνης, αφού καταπολεμήσεις την δυσφήμιση, την συκοφαντική δυσφήμιση και την εξύβριση που διαπιστώνεις ότι λαμβάνει χώρα δια μέσω των blogs, μήπως μπορείς να μας πεις και πώς προτίθεσαι να καταπολεμήσεις την βάναυση προσβολή της νοημοσύνης;
Εδώ και δεκαετίες προσβάλλετε την νοημοσύνη μας. Υπάρχει υπεύθυνος σύμφωνα με το νόμο;
Αν μου πεις το όνομά του υπόσχομαι δημοσίως να αποκαλύψω όχι μόνο το όνομά μου αλλά επιπλέον:
ΑΦΜ
Αρ. Ταυτότητας
Αρ. Κυκλοφορίας
Αρ. Διπλώματος
Και τι χρώμα σώβρακο φοράω.
Κάνε γρήγορα όμως… Γιατί όσο παίζετε με τη νοημοσύνη μας, προβλέπω να κατεβαίνουν οι Έλληνες στο Σύνταγμα κατά κύματα… και να είσαι σίγουρος ότι δεν θα φοράμε σώβρακα, σε αντίθεση με εσάς που μάλλον θα φοράτε τσίγκινα.
«Αλουμίνιο της Ελλάδος»: Στη black list των ρυπαντών της Ε.Ε.
ΣΤΟ ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ Η ΚΟΚΚΙΝΗ ΛΑΣΠΗ ΣΤΟΝ ΚΟΛΠΟ ΤΗΣ ΑΝΤΙΚΥΡΑΣ
Στη μαύρη λίστα των ρυπαντών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχει μπει η «Αλουμίνιο της Ελλάδος» για παραβίαση της κοινοτικής νομοθεσίας που αφορά στην πρόληψη και στον έλεγχο της ρύπανσης (οδηγία 2006/21/ΕΚ).
Οπως προκύπτει από την απάντηση του Κοινοτικού Επιτρόπου για το περιβάλλον κ. Σταύρου Δήμα σε ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΠΑΣΟΚ κ. Αρναουτάκη, η Ε.Ε. έχει δρομολογήσει διαδικασία επί παραβάσει, καθώς οι εγκαταστάσεις της «Αλουμίνιο της Ελλάδος» - και όχι μόνο - δεν έχουν συμμορφωθεί με τις απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και δεν έχουν προχωρήσει σε επικαιροποίηση των περιβαλλοντικών αδειών τους. Επιπλέον, σύμφωνα με την απάντηση του Επιτρόπου, ο κόλπος της Αντίκυρας είναι πολύ πιθανόν να μην μπορεί να ανταποκριθεί στις προδιαγραφές που θέτει η “Οδηγία Πλαίσιο για τα Ύδατα”, λόγω της ισχυρής επιβάρυνσης που δέχεται από τα απόβλητα (κόκκινη λάσπη) της βιομηχανίας.
Με βάση τα ανωτέρω, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κ. Παπαγιαννάκης κατέθεσε σχετική ερώτηση προς τον Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ. Το κείμενο της ερώτησης περιέχει μεγάλο μέρος της προαναφερθείσας απάντησης του κ. Δήμα, καθώς και επιπλέον στοιχεία για τη βιομηχανική ρύπανση στον κόλπο της Αντίκυρας, γι’αυτό και παρατίθεται ολόκληρη:
28/01/2009
ΘΕΜΑ: Η κόκκινη λάσπη της Αλουμίνιο της Ελλάδας ξανά αντικείμενο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής
Η κόκκινη λάσπη την οποία απορρίπτει η εταιρεία Αλουμίνιων της Ελλάδος στον κόλπο της Αντίκυρας... στην περιοχή του Κορινθιακού κόλπου καταστρέφει την πανίδα και την χλωρίδα, ενώ δεν αποκλείεται τα βαρέα μέταλλα τα οποία περιέχει να έχουν εισέρθει στην τροφική αλυσίδα, σύμφωνα με τη μελέτη του Πανεπιστημίου Πατρών και μετά από έρευνες ετών. Η απόρριψη της κόκκινης λάσπης έχει δημιουργήσει δύο υποθαλάσσιους λόφους ύψους 30μ, και η παρουσία ραδιενεργών στοιχείων (ουράνιο, ράδιο, θόριο) ανιχνεύονται στην σύνθεση της λάσπης και η συγκέντρωσή τους ξεπερνά έως και δεκαέξι φορές τις επιτρεπόμενες τιμές. Σύμφωνα με μελέτη του προγράμματος ΜΕP POL, 17 ελληνικών πανεπιστημιακών και ερευνητικών ινστιτούτων, τονίζεται ότι στον Κορινθιακό η κινητικότητα βαρέων μετάλλων είναι ισχυρή και κατά συνέπεια απαιτούνται μελέτες για την διείσδυση των βαρέων μετάλλων στην τροφική αλυσίδα μέσω των αλιευμάτων.
Σε απάντηση σχετικής ερώτησης του ευρωβουλευτή κ. Αρναουτάκη, ο κ. Δήμα εξ ονόματος της αρμόδιας Ευρωπαϊκής Επιτροπής δηλώνει την άγνοια της Επιτροπής για τη εν λόγω μελέτη. Στην συνέχεια στην απάντηση διατυπώνεται ότι
«Η λειτουργία των εγκαταστάσεων της εταιρίας Αλουμίνιον της Ελλάδος υπόκειται στην οδηγία 2008/1/EΚ σχετικά με την ολοκληρωμένη πρόληψη και έλεγχο της ρύπανσης (IPPC) και την οδηγία 2006/21/ΕΚ σχετικά με τη διαχείριση των αποβλήτων της εξορυκτικής βιομηχανίας (οδηγία για τα απόβλητα από εξορυκτικές δραστηριότητες)
Οι υφιστάμενες εγκαταστάσεις, όπως η εγκατάσταση της Αλουμίνιον της Ελλάδος, όφειλαν να έχουν τεθεί σε πλήρη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις της οδηγίας IPPC έως τις 30 Οκτωβρίου 2007 και πρέπει να έχουν συμμορφωθεί με την οδηγία για τα απόβλητα ορυχείων το αργότερο μέχρι την 1η Μαΐου 2012. Τον Νοέμβριο του 2007, η Επιτροπή ζήτησε από τα κράτη μέλη στοιχεία για τον συνολικό αριθμό των υφιστάμενων εγκαταστάσεων σε λειτουργία πριν από την ημερομηνία θέσης σε ισχύ της οδηγίας IPPC και τον αριθμό των νέων, αναθεωρημένων και επικαιροποιημένων αδειών που έχουν εκδοθεί. Επειδή η Ελλάδα δεν εξέδωσε νέες ή επικαιροποιημένες άδειες για μεγάλο αριθμό εγκαταστάσεων εντός της καταληκτικής ημερομηνίας της οδηγίας IPPC, δηλαδή την 30ή Οκτωβρίου 2007, η Επιτροπή δρομολόγησε διαδικασία επί παραβάσει εναντίον της χώρας αυτής (και όλα τα λοιπά κράτη μέλη που παραβίασαν τη σχετική νομοθεσία) . Από την εξέταση της απάντησης των ελληνικών αρχών προέκυψε ότι 189 από τις 293 υπάρχουσες εγκαταστάσεις δεν συμμορφώνονται, δεδομένου ότι δεν διαθέτουν άδεια IPPC, συμπεριλαμβανομένης της εγκατάστασης της εταιρίας Αλουμίνιον της Ελλάδος. Κατά συνέπεια, στις 27 Νοεμβρίου 2008, η Επιτροπή αποφάσισε να συνεχίσει τη διαδικασία επί παραβάσει και να εκδώσει αιτιολογημένη γνώμη, σύμφωνα με το άρθρο 226 της συνθήκης ΕΚ
Επιπλέον, η οδηγία πλαίσιο για τα ύδατα (ΟΠΥ) 2000/60/ΕΚ ορίζει προστασία όλων των επιφανειακών και υπόγειων υδάτων, με την υποχρέωση να αποφευχθεί οποιαδήποτε επιδείνωση της κατάστασης, ώστε, κατά κανόνα έως το 2015, να έχει επιτευχθεί καλή κατάσταση των υδάτων. Σύμφωνα με την οδηγία πλαίσιο, τα κράτη μέλη είχαν την υποχρέωση να διεξάγουν εκτίμηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των λεκανών απορροής των ποταμών και να έχουν αποστείλει συνοπτική έκθεση στην Επιτροπή μέχρι το Μάρτιο του 2005 (ΟΠΥ, άρθρο 5 παράγραφος 1 και άρθρο 15 παράγραφος 2). Στην έκθεση που υπέβαλε η Ελλάδα επισημαίνεται ο κίνδυνος, ο κόλπος της Αντίκυρας να μην ανταποκριθεί στους στόχους της ΟΠΥ, προσδιορίζοντας ως κύριο πρόβλημα τις εγκαταστάσεις IPPC. Αυτό σημαίνει ότι ο κόλπος της Αντίκυρας πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο του προγράμματος μέτρων της οδηγίας πλαίσιο για τα ύδατα, προκειμένου, έως το 2015, να έχει επιτευχθεί καλή κατάσταση ή, υπό ορισμένες αυστηρές προϋποθέσεις, να μπορεί να υπόκειται σε εξαιρέσεις. Το πρόγραμμα των μέτρων είναι μέρος των σχεδίων διαχείρισης λεκάνης απορροής ποταμού της ΟΠΥ, που αναμένεται να δημοσιευτούν τον Δεκέμβριο του 2009. Η Επιτροπή θα παρακολουθήσει εκ του σύνεγγυς τα επόμενα βήματα στην εφαρμογή της οδηγίας πλαίσιο για τα ύδατα, προκειμένου να εξασφαλιστεί ότι οι ελληνικές αρχές εκπληρώνουν τις υποχρεώσεις τους.
Όσον αφορά τις ραδιενεργές ουσίες, αυτές υπόκεινται στις διατάξεις της οδηγίας 96/29/Ευρατόμ του Συμβουλίου. Τα ραδιενεργά στοιχεία στην κόκκινη λάσπη είναι τα αποκαλούμενα φυσικά ραδιονουκλεΐδια και οι απαιτήσεις για τις εν λόγω ουσίες περιέχονται στα άρθρα 40 και 41 της οδηγίας Ευρατόμ. Εναπόκειται στο κράτος μέλος να εξασφαλίσει τον προσδιορισμό των δραστηριοτήτων στις οποίες υπεισέρχονται φυσικές πηγές ακτινοβολίας που μπορεί να προκαλούν ανησυχίες από άποψη ακτινοπροστασίας. Για τις δραστηριότητες αυτές, το κράτος μέλος απαιτεί τη θέσπιση κατάλληλων μέσων για την παρακολούθηση της έκθεσης στην ακτινοβολία.»Λαμβάνοντας υπόψη τα θέματα που θίγονται τόσο στην ερώτηση του κ. Αρναουτάκη όσο και στην απάντηση της Επιτροπής που υπόσχεται ότι θα διερευνήσει τα μέτρα που έχουν ληφθεί για την εφαρμογή της οδηγίας IPPC και της οδηγίας για τα απόβλητα από εξορυκτικές δραστηριότητες για την εν λόγω εγκατάσταση και, εάν χρειαστεί, θα προωθήσει περαιτέρω τη διαδικασία επί παραβάσει,
ερωτάται ο κ.κ. Υπουργός:
1. Είναι ενήμερος για τα συμπεράσματα των εν λόγω μελετών και εάν ναι, τι προτίθεται να πράξει έτσι ώστε να προστατευθεί το οικοσύστημα, ο πληθυσμός της περιοχής και βέβαια να αποφευχθεί η περαιτέρω διαδικασία επί παραβάσει για την εφαρμογή της οδηγίας IPPC και της οδηγίας για τα απόβλητα από εξορυκτικές δραστηριότητες για την εν λόγω εγκατάσταση;
2. Γιατί το νομοθετικό πλαίσιο αδειοδότησης της διάθεσης της ερυθράς ιλύος από την Αλουμίνιο της Ελλάδας, από τον Οκτώβρη του 2007 δεν συνάδει με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς και με το εθνικό δίκαιο;
3. Ποιο είναι το πρόγραμμα μέτρων προκειμένου μέχρι το 2015 να έχει επιτευχθεί καλή κατάσταση στον κόλπο της Αντίκυρας, όπως επιτάσσει και η οδηγία πλαίσιο για τα ύδατα;
4. Τι μέτρα έχουν θεσπιστεί για την παρακολούθηση της έκθεσης στην ακτινοβολία ώστε να εξασφαλίζεται ο προσδιορισμός των δραστηριοτήτων στις οποίες υπεισέρχονται φυσικές πηγές ακτινοβολίας που μπορεί να προκαλούν ανησυχίες από άποψη ακτινοπροστασίας;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Μιχάλης Παπαγιαννάκης
Νικόλαος Τσούκαλης
Κυριακή 8 Φεβρουαρίου 2009
Θετικά τα αποτελέσματα στους Αγώνες της Κυριακής
ΦΩΚΙΚΟΣ: Τακίδης, Ζυγογιάννης, Τριανταφύλλου, Τσελέμπης, Φλώρος, Κουτελιέρης, Σκαρίμπας (82’ Βαρβαρέσος), Καραγκούνης (87’ Τερζής), Μπρης, Χιντζίδης, Νουτσκόφσκι (85’ Πάντεφ).
ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ: Τοπούδης, Ραπτόπουλος (59' Αετός), Τριανταφυλλίδης, Λαζαρίδης, Παναγιωτόπουλος, Καλαμπάκας (70’ Ντούλας), Δημητρίου, Χρυσόπουλος (59’ Σαμανίδης), Κορμαρής, Κεστελίδης, Ποτουρίδης
Ο Αστέρας Ιτέας απέσπασε ισοπαλία εκτός έδρας απο τον τρίτο στην Βαθμολογία Πυργετό Λάρισας με σκορ 1 - 1
Ο Κεχαγιάς Προσηλίου έκανε το πιο εντυπωσιακό σκορ της ημέρας νικώντας εντός έδρας με 7 - 2 τα Mεγάλα Kαλύβια
Αυξήσεις στα διόδια του Ρίο Αντίριο
Σε αυξήσεις στα τιμολόγιά της προχώρησε και φέτος, όπως κάθε χρόνο η Γέφυρα ΑΕ, με 6 κατηγορίες διελεύσεων να παραμένουν ίδιες με πέρσι, λόγω... οικονομικής κρίσης. Στα 11,70 ευρώ πάει η απλή μετάβαση για ΙΧ, απο 11,20 (δηλαδή ....μόνο 170 δρχ η αύξηση λόγω κρίσης) ενώ ίδιες παραμένουν οι τιμές για τις μοτοσυκλέτες.
Σύμφωνα με το σχετικό δελτίο που εξέδωσε η εταιρία, παρότι η σύμβαση παραχώρησης παρέχει τη δυνατότητα στη δεύτερη να αναπροσαρμόζει κάθε χρόνο στις αρχές Ιανουαρίου τις τιμές των διοδίων διέλευσης για όλες τις κατηγορίες οχημάτων, φέτος η Γέφυρα παρέτεινε για ένα και πλέον μήνα την ισχύ των τιμών διοδίων “προσεγγίζοντας με αίσθημα ευθύνης τις συνέπειες του διεθνούς οικονομικού κλίματος”.
Το δελτίο τύπου συνεχίζει λέγοντας ... πως “στο διάστημα αυτό επεξεργάσθηκαν εναλλακτικές διεξόδους, προκειμένου να εξασφαλισθεί η οικονομική ισορροπία της παραχώρησης και ταυτόχρονα να διατηρηθεί η πολιτική διακριτικής μεταχείρισης προς την τοπική κοινωνία, για την οποία το έργο αποτελεί βασικό μοχλό ανάπτυξης”.
Με αυτό το σκεπτικό για φέτος διατηρούνται οι τιμές του 2008 για
1. τη διέλευση μετ’ επιστροφής εντός διώρου της κάρτας ALLER- RETOUR (αλέ – ρετούρ),
2. τη διέλευση μέσω ηλεκτρονικού διοδίου «e-pass»
3. την εβδομαδιαία κάρτα 10 διελεύσεων επιβατηγών και
4. τη μηνιαία κάρτα 10 διελεύσεων επιβατηγών,
δηλαδή για τα προϊόντα εκείνα που, σύμφωνα πάντα με την Γέφυρα, “κυριότατα εξυπηρετούν τους τοπικούς χρήστες, οι οποίοι είναι και οι συχνότεροι”.
Επίσης διατηρούνται οι τιμές του 2008 για την απλή διέλευση μοτοσικλετών και την κάρτα 10 διελεύσεων μοτοσικλετών.
Όλες οι υπόλοιπες χρεώσεις αυξάνονται. Ενδεικτικά η απλή διέλευση για ΙΧ αυτοκίνητο από 11,20 ευρώ που κόστιζε μέχρι σήμερα, από τις 9 Φεβρουαρίου που θα ισχύσουν οι νέες τιμές διοδίων, θα κοστίζει 11,70 ευρώ.
Εκτός τουριστικής προβολής απο την περιφέρεια Στερεάς οι ακτές της Βοιωτίας
Απο την Συμπαράταξη Βοιωτών για το περιβάλλον
Αποκλείσθηκαν οι βοιωτικές ακτές του Κορινθιακού
Σάββατο 7 Φεβρουαρίου 2009
Θερμά συγχαρητήρια
Εκφράζω τα συγχαρητήριά μου στον συμπολίτη μας κύριο Γεώργιο Ε. Κουκουσούλη για τις επιδόσεις του στον Μαραθώνιο δρόμο και τερματισμό του στον πρόσφατο μαραθώνιο δρόμο που έγινε στην Αθήνα.
Τάκης Παναγόπουλος
Η φωτογραφία είναι από την συλλογή του sot
Results
Bib: 3908
Athlete: KOUKOUSOULIS GEORGIOS
Race: 26th Athens Classic Marathon
Start: 01:46
5km: 23:59
10km: 45:39
21km: 1:35:14
30km: 2:20:04
Finish: 3:27:18
Χρήσιμα Τηλέφωνα
Αστυνομία Άμφισσας 22650 28623
Τροχαία Άμφισσας 22650 28221
Ειρηνοδικείο Ιτέας 2265033280
Κέντρο Υγείας Ιτέας 2265351000
Υπηρεσίες Δημόσιας Τάξης Τμήμα Αμέσου Δράσης 100
Αστυνομικό Τμήμα Ιτέας 2265033333
Τμήμα Τροχαίας 2265034444
Τμήμα Τουριστικής Αστυνομίας 2265033333
Πυροσβεστικό Τμήμα Ιτέας 2265035121,35122
Υπολιμεναρχείο Ιτέας 2265032319,34888
Δημοτική Βιβλιοθήκη Ιτέας 22650 33845
Τουριστικές Πληροφορίες Φωκίδας 22650 82227
ΛΟΙΠΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
ΟΤΕ 2265034999
ΕΛΤΑ 2265032282,33604
ΙΚΑ (ΙΤΕΑΣ) 2265032253
ΤΕΛΩΝΕΙΟ ΙΤΕΑΣ 2265033308
ΔΑΣΟΝΟΜΙΑ 2265032430
ΕΘΝΙΚΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΙΤΕΑΣ-ΚΙΡΡΑΣ 2265033306
Τράπεζες
Εθνική Τράπεζα Ιτέας 2265032317,32201
Αγροτική Τράπεζας Ιτέας 2265033062
Alpha Bank –Πίστεως 2265034060
Φαρμακεία Ιτέας
Βακάλης Γεώργιος 2265032212
Λαίνη Παναγιώτα 2265033210
Πολυζώης Παναγιώτης 2265033777
Ράπτης Γεώργιος 2265033213
Φαρμακεία Κίρρας
Ευθυμία –Μαρία Τζαμτζή 2265034100
Αγροτικό Ιατρείο Γαλαξιδίου 22650 41312
Αστυνομία Γαλαξιδίου 22650 41222
Λιμενική Αρχή Γαλαξιδίου 22650 41390
Αρχαιολογική Συλλογή Γαλαξιδίου 22650 41558
Λαογραφικό Μουσείο Γαλαξιδίου 22650 41910
Αγροτικό Ιατρείο Δελφών 22650 82307
Αστυνομία Δελφών 22650 82222
Τουριστική Αστυνομία Δελφών 22650 82220
Αρχαιολογικό Μουσείο Δελφών 22650 82312
Εθνική Βιβλιοθήκη Δελφών 22650 82617
Αστυνομία Γραβιάς 22650 91222
Κινηματογραφική Λέσχη ΤΕΙ (Ναυπακτος)
Μια και αναφερθήκαμε στην Νάυπακτο όσοι μένετε κοντά μπορείτε να δείτε Κινηματογράφο
στην Κινηματογραφική Λέσχη ΤΕΙ Την ταινία Slumdog millionaire θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν την Κυριακή 8 Φεβρουαρίου, όσοι βρεθούν στο αμφιθέατρο του ΤΕΙ Ναυπάκτου στις 7 το βράδυ. Είσοδος ελεύθερη
Ενας αγράμματος νεαρός Ινδός, ο Τζαμάλ, παίζει στην ινδική version του τηλεπαιχνιδιού “Ποιός θέλει να γίνει εκατομμυριούχος”. Από καθαρή τύχη, ξέρει σχεδόν όλες τις απαντήσεις που του κάνει ο υπολογιστής. Η αστυνομία τον ... συλλαμβάνει, με την υποψία κομπίνας. Σε κάθε απάντηση του Τζαμάλ, γίνεται και ένα flash back στην ζωή του νεαρού, το οποίο μας δείχνει πότε και από που έμαθε τη συγκεκριμένη πληροφορία. Έτσι γνωρίζουμε σιγά-σιγά το παρελθόν του Τζαμάλ και παράλληλα βλέπουμε να εξελίσσεται και το παρόν του, που είναι βασικά η αγωνία του να τον δει στο τηλεπαιχνίδι η Λατίκα, η κοπέλα με την οποία είναι ερωτευμένος από μικρό παιδί.
Σκηνοθεσία: Danny Boyle
Σενάριο: Simon Beaufoy
Πρωταγωνιστούν: Dev Patel, Freida Pinto, Anil Kapoor, Madhur Mittal, Tanay Chheda
Ώρα προβολής: 7 το απόγευμα
Οι προβολές πραγματοποιούνται στο αμφιθέατρο του ΤΕΙ Ναυπάκτου
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΟΥ ΚΟΡΙΝΘΙΑΚΟΥ ΚΟΛΠΟΥ (Σ.Π.Ο.Α.Κ )«Ο ΑΡΙΩΝ»
Στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Ναυπάκτου, πραγματοποιήθηκε η τακτική συνεδρίαση του Δ.Σ. Σ.Π.Ο.Α.Κ. το περασμένο Σάββατο 31 Ιανουαρίου 2009, με τη συμμετοχή του Προέδρου κ. Γιάννη Νταουσάνη (π. Δημάρχου Ναυπάκτου), του Αντιπροέδρου Δρ. Ανδρέα Θανασούλια (π. Αντιδημάρχου Αιγίου), Μελών της Επιστημονικής Επιτροπής του Συνδέσμου, εκπροσώπων της Ομοσπονδίας Οικολογικών Οργανώσεων «ΑΛΚΥΩΝ», κ.α.
Συμμετείχαν επίσης, Δήμαρχοι των Δήμων - Μελών του Σ.Π.Ο.Α.Κ. όπως οι κ.κ. Αλέξανδρος Πνευματικός (Δήμαρχος Κορίνθου), Δημήτρης Καλογερόπουλος (Δήμαρχος Συμπολιτείας), Δημήτρης Μυλωνάς (Δήμαρχος Αιγείρας), Νικόλαος Κουρτζής (Δήμαρχος Ευρωστίνης), Κωνσταντίνος Κοβάνης (Δήμαρχος Θίσβης) κ.α.
Η θεματολογία της ημερήσιας διάταξης ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρουσα, σημειώνοντας αμείωτο ενδιαφέρον και οι αποφάσεις που λήφθηκαν έχουν ως εξής:
1) Αναφορικά με το πρώτο θέμα της ημερήσιας διάταξης, για την επίσκεψη κλιμα-κίου του Σ.Π.Ο.Α.Κ. στο εργοστάσιο «Αλουμίνιο της Ελλάδος» με σκοπό την ενημέρωσή του σχετικά με την εγκατάσταση δεύτερης μονάδας επεξεργασίας λυμάτων, ορίστηκε ραντεβού στις 14/2, ενώ η ξενάγηση στους χώρους του εν λόγω εργοστασίου θα γίνει από τον κ. Δημήτρη Μπουφούνο (Τομεάρχη Ποιότητας, Ασφάλειας & Περιβάλλοντος της Αλου-μίνιον της Ελλάδος). Στη συνάντηση αυτή θα συμμετέχουν Βουλευτές Ν. Βοιωτίας, Δήμαρ-χοι και Μέλη της Επιστημονικής Επιτροπής του Σ.Π.Ο.Α.Κ.
2) Εγκρίθηκε από το ΥΠΕΧΩΔΕ ο φάκελος ολοκληρωμένου προγράμματος «Life +» για τον Κορινθιακό Κόλπο, τον οποίο υπέβαλε ο Αρίωνας και προωθήθηκε στην Ευρω-παϊκή Επιτροπή προκειμένου να αξιολογηθεί από εμπειρογνώμονες για την τελική έγκρισή του. Η πορεία του παρακολουθείται στενά από τον κ. Ανδρέα Θανασούλια, Αντιπρόεδρο του Σ.Π.Ο.Α.Κ., ο οποίος είναι ο πλέον αρμόδιος σε ευρωπαϊκά θέματα. Η χρηματική συμμετοχή του Σ.Π.Ο.Α.Κ. στο πρόγραμμα αυτό θα ανέλθει στα 50.000 € εντός τριετίας, αρχο-μένης από την ημερομηνία έναρξης του προγράμματος.
3) Κατόπιν πολλών ενεργειών του Σ.Π.Ο.Α.Κ., ορίστηκε συνάντηση μεταξύ αντιπροσωπείας του Συνδέσμου και Βουλευτών με τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων κ. Σωτήρη Χατζηγάκη, με σκοπό να γίνει αποδεκτό το αίτημα του Συνδέσμου να χαρακτηριστεί ο Κορινθιακός Κόλπος ως «Θαλάσσια Περιοχή Προστασίας από την Αλιεία». Υπενθυμίζουμε ότι σχετικό αίτημα έχει υπογραφεί από τους Βουλευτές των 6 Νομών του Κορινθιακού Κόλπου.
4) Αποφασίστηκε η διοργάνωση εκδήλωσης διαμαρτυρίας στα Διόδια του Ρίου στις 10/4, σε συνεργασία με Δήμους - Μέλη του Σ.Π.Ο.Α.Κ. και Νομαρχίες, για την άμεση έναρξη των εργασιών υλοποίησης του αυτοκινητόδρομου Κορίνθου - Πατρών με προδιαγραφές της εθνικής οδού Αθηνών - Κορίνθου. Ο Σύνδεσμος έχει εκδώσει σχετικό ψήφισμα διαμαρτυρίας, το οποίο έχει επιδώσει σε όλους τους αρμόδιους φορείς, ζητώντας την μη πληρωμή των διοδίων σ' αυτόν τον δρόμο, έως ότου γίνουν οι απαραίτητες εργασίες.
5) Στα πλαίσια του Χωροταξικού Σχεδιασμού, αίτημα του Σ.Π.Ο.Α.Κ. είναι η ένταξη όλων των παράκτιων περιοχών του Κορινθιακού Κόλπου για την αειφόρο ανάπτυξη του Τουρισμού του, όπως ακριβώς τόνισε ο κ. Ανδρέας Θανασούλιας στην εισήγησή του.
6) Σε ότι αφορά την εκπόνηση μελέτης προς ένταξη προγράμματος στο ΕΣΠΑ σχετικά με ανάλυση, αποτίμηση και παρακολούθηση της ορθολογικής ανάπτυξης του Κορινθιακού Κόλπου, το θέμα εισηγήθηκε ο κ. Σπύρος Φράγκος (Πολιτικός Μηχανικός, Δρ. Διαχείρισης Υδατικών Πόρων / Πρόεδρος Επιστημονικής Επιτροπής του Σ.Π.Ο.Α.Κ.), ο οποίος αναφερόμενος δήλωσε ότι, είναι απόλυτα ώριμες οι συνθήκες για να προχωρήσει ένα πρόγραμμα στο ΕΣΠΑ και αποφασίστηκε να προετοιμαστεί σχετικός φάκελος έργου.
7) Εγκρίθηκε η συμμετοχή του Σ.Π.Ο.Α.Κ. με δικό του περίπτερο στην Έκθεση Τουρισμού «Τουριστικό Πανόραμα» που θα διεξαχθεί στην Αθήνα στις 7-10 Μαΐου, σε συνεργασία με όλους τους Δήμους - Μέλη του. Ωστόσο ολοκληρώνεται και ο Τουριστικός οδηγός του Κορινθιακού Κόλπου, τον οποίο ο Αρίωνας έχει αναθέσει σε αρμόδιο γραφείο και θα διανέμεται στην εν λόγω έκθεση.
8) Αποφασίστηκε η μετάφραση από τα γαλλικά στα ελληνικά σημαντικής μελέτης με θέμα «Γενική μελέτη εξυγίανσης του Κορινθιακού Κόλπου από τα απόβλητα», η οποία εκπονήθηκε στις Βρυξέλλες από Έλληνες και Βέλγους επιστήμονες και θα αποτελέσει χρήσιμο εργαλείο για δράσεις του Συνδέσμου.
9) Αποφασίστηκε η επικαιροποίηση της παραπάνω μελέτης, προς ένταξή της στο Δ´ ΚΠΣ.
10) Εγκρίθηκε η παραλαβή της περιβαλλοντικής μελέτης για την κατασκευή και λειτουργία των θερμοηλεκτρικών σταθμών στην περιοχή του κόλπου Αντίκυρας στη βόρεια ακτή του Κορινθιακού Κόλπου, την εκπόνηση της οποίας ο Αρίωνας είχε αναθέσει σε ομάδα επιστημόνων στο Πανεπιστήμιο Πατρών. Η παρουσίαση έγινε από τον κ. Διονύσιο Μάργαρη (Καθηγητή Πανεπιστημίου Πατρών, Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών).
11) Εγκρίθηκε η συμμετοχή του Σ.Π.Ο.Α.Κ. στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Interreg IVC με θέμα "ForEUBioWood Project" της Provincia di Teramo της Κεντρικής Ιταλίας (επικεφαλής του προγρ/τος) το οποίο εισηγήθηκε ο κ. Ανδρέας Θανασούλιας. Πρόκειται για ένα πιλοτικό πρόγραμμα, αντικείμενο του οποίου είναι εξοικονόμηση ενέργειας από βιομά-ζα και στο οποίο συμμετέχουν 12 χώρες. Παράλληλα ένα ακόμα ενδιαφέρον ευρωπαϊκό πρόγραμμα στο οποίο αποφασίστηκε να μετάσχει ο Σ.Π.Ο.Α.Κ. είναι το Πρόγραμμα MED, αντικείμενο του οποίου είναι η «Βιώσιμη Τοπική Ανάπτυξη». Επικεφαλής του προγράμ-ματος είναι φορείς των Περιφερειών Γαλλίας και Ιταλίας.
12) Επί του θέματος των Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων, εισηγητής υπήρξε ο κ. Αλέξανδρος Πνευματικός (Δήμαρχος Κορινθίων), ο οποίος τόνισε πόσο σημαντικό είναι να περιέλθει στα χέρια των Δήμων ο έλεγχος των λιμανιών. Επ' αυτού ζήτησε τη στήριξη του Σ.Π.Ο.Α.Κ. ο οποίος και απεφάσισε να στηρίξει το αίτημα αυτό.
13) Αποφασίστηκε, προκειμένου ο Σ.Π.Ο.Α.Κ. να λειτουργήσει εύρυθμα ότι, είναι ανάγκη να στελεχωθεί με μόνιμο προσωπικό για τη διοικητική εργασία του.
Τέλος, εγκρίθηκε η συμμετοχή του Σ.Π.Ο.Α.Κ. στη συνεδρίαση του ΚΑΣ, προκειμένου να συμπαρασταθεί στον αγώνα του Δήμου Θίσβης για την διαφύλαξη του αρχαιολογικού του χώρου από τη ΒΙ.ΠΕ Θίσβης.
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΟΥ
ΚΟΡΙΝΘΙΑΚΟΥ ΚΟΛΠΟΥ (Σ.Π.Ο.Α.Κ )«Ο ΑΡΙΩΝ»