Τρίτη 21 Απριλίου 2009

Αποσπάσεις Εκπαιδευτικών και Οργανικά Κενά 2009

Το συμπιεσμένο αρχείο περιέχει:
την εγκύκλιο για τις αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε φορείς του ΥΠ.Ε.Π.Θ.,
την εγκύκλιο για τις αποσπάσεις εκπαιδευτικών από Π.Υ.Σ.Δ.Ε. σε Π.Υ.Σ.Δ.Ε.,
οδηγίες συμπλήρωσης των εντύπων για τις αποσπάσεις εκπαιδευτικών και
πρηροφορίες σχετικά με την τριετή διάρκεια των αποσπάσεων.
Κάντε λήψη του συμπιεσμένου αρχείου πατώντας εδώ.

Οι εκπαιδευτικοί που μετατέθηκαν στο ΠΥΣΔΕ Φωκίδας, οι εκπαιδευτικοί που έχουν υποβάλλει αίτηση βελτίωσης θέσης, οι ...νεοδιόριστοι σχολικού έτους 2009-2010 που δεν μετατέθηκαν και οι εκπαιδευτικοί που βρίσκονται στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ Ν. Φωκίδας, οφείλουν να υποβάλλουν δήλωση τοποθέτησης από τις 21-04- 2009 μέχρι και τις 08-05-2009. Οι εκπαιδευτικοί που υπέβαλαν αίτηση βελτίωσης θέσης και δεν επιθυμούν να υποβάλλουν δήλωση τοποθέτησης, παρακαλούμε να ενημερώσουν εγγράφως.
Πληροφορίες και τα οργανικά κενά θα βρείτε στο σχετικό έγγραφο. Κατεβάστε τη δήλωση τοποθέτησης πατώντας εδώ

21 Απριλίου 1967 - 21 Απριλίου 2009

όπως τα θυμάμαι…
Γράφει ο Ευθύλογος

Ημέρα Παρασκευή. Ακριβώς μια βδομάδα πριν από τη Μ. Παρασκευή. Ώρα 7.30 πμ. περίπου. Ετοιμαζόμουν για το σχολείο. Πήγαινα στην «ογδόη» Γυμνασίου, όπως λέγαμε τότε. Αντιστοιχεί στην σημερινή Γ΄ Λυκείου.
Δεν είχαμε ραδιόφωνο στο πατρικό μου σπίτι – εκεί θα βλέπατε τι θα πει φτώχεια – αλλά κάθε μέρα άκουγα τις πρωινές ειδήσεις από το ραδιόφωνο του γείτονα. Τα αυτοκίνητα ήταν ελάχιστα στην επαρχία και ο μόνος θόρυβος προέρχονταν από τις φωνές των γυναικών που συνεννοούνταν από αυλή σε αυλή.. Μόνο που αυτή επικοινωνία άρχιζε κατά τις εννιά. Έτσι κάθε ραδιόφωνο εξυπηρετούσε και κάποιους πρωινούς «τζαμπατζήδες» σαν την αφεντιά μου. Ειδικά αν ο ευτυχής ιδιοκτήτης ήταν βαρήκοος όπως ο κυρ Μίλτος, και το έβαζε στη «διαπασών».
Κι εκεί λοιπόν που περίμενα να ακούσω ειδήσεις, ακούω εμβατήρια. Παραξενεύτηκα. Δεν είχαμε καμιά εθνική γιορτή και δεν ήξερα ότι κάθε χούντα δηλώνει την παρουσία της με εμβατήρια
Η μάννα αγράμματη, ο πατέρας είχε φύγει για το ... πενιχρό και αμφίβολο μεροκάματο κι έτσι στο σχολείο έμαθα τα καθέκαστα. Κι αυτά λειψά και κατευθυνόμενα γιατί η κύρια πηγή πληροφόρησης ήταν ένας συμμαθητής μας, γιος συνταγματάρχη.
Δυο τρεις καθηγητές που τους εκτιμούσα ιδιαίτερα και τους είχα κατατάξει στα «ανοιχτά μυαλά» φαίνονταν ιδιαίτερα προβληματισμένοι. Το ίδιο και ο Γυμνασιάρχης που ήξερα ότι στη διάρκεια της κατοχής ήταν στην Αντίσταση, κάτι λέγανε και για εξορία αλλά δεν το επιβεβαίωσα ποτέ.
Καμιά σχετική κουβέντα στην τάξη.
Σε ένα διάλειμμα κοίταξα επίμονα και ερωτηματικά στα μάτια έναν από αυτούς τους καθηγητές – νέος τότε, κοφτερό μυαλό, χιουμορίστας και καλλιεργημένος, μετά τη χούντα υπήρξε ένας από τους συγγραφείς του βιβλίου των Νέων Ελληνικών της Β΄ Λυκείου.
Παρά το ότι πήγαινα στο «πρακτικό» - τμήμα που το κύριο βάρος έπεφτε στα Μαθηματικά και στη Φυσικοχημεία – είχαμε αναπτύξει μια αμοιβαία εκτίμηση.
Κατάλαβε, με πλησίασε κι αν θυμάμαι καλά, μου είπε «Δύσκολα τα πράγματα». Τίποτε άλλο.
Το μεσημέρι – πάλι ο μακαρίτης ο κυρ Μίλτος, ο γείτονας με το ραδιόφωνο - άκουσα το διάγγελμα του Παπαδόπουλου. Βραχνή και «σφιγμένη» φωνή, σαν να προέρχονταν από τον λάρυγγα ανθρώπου που είχε μόνιμη δυσκοιλιότητα και ζορίζονταν.
«Ελληνικέ λαέ,

Από μακρού χρόνου η χώρα διήρχετο μιαν κρίσιν αναζητούσα διέξοδον εξ ενός αδιεξόδου εις το οποίον είχεν εισέλθει. (. . .) Προ αυτής της καταστάσεως ο εθνικός στρατός, αι ένοπλοι δυνάμεις της χώρας … .»
Ο τόνος της φωνής του και η περίεργη καθαρεύουσά του δε θα σβηστούν ποτέ από τη μνήμη μου. Αργότερα προστέθηκαν και τα γυάλινα μάτια του.
Το απόγευμα μαζευτήκαμε όλα τα παιδιά της γειτονιάς – ναι τότε βρίσκαμε λίγο καιρό να παίξουμε και να ερωτευθούμε - και κάποια στιγμή άρχισα μιμούμενος τη φωνή του Παπαδόπουλου να λέω.
Ελληνικέ λαέ, από μακρού χρόνου … κλπ.
Γυρίζοντας στο σπίτι με περίμενε η μάννα μου τρομοκρατημένη.
Παιδί μου, ήρθε η Λαμπρινή και μου είπε να προσέχεις. Σε άκουσε ο Γιώργος να κοροϊδεύεις τον Παπαδόπουλο.
Γιώργος ήταν ο άντρας της Λαμπρινής, ένας καλοκάγαθος αστυνομικός που με άκουσε φαίνεται και έστειλε τη γυναίκα του να με προφυλάξει. (Ναι υπήρχαν και τότε καλοί αστυνομικοί όπως και τώρα).
Μέχρι το βράδυ είχαμε καταλάβει καλά τι είχε συμβεί. Μάθαμε και τα ονόματα των άλλων φαιδρών πλην επικίνδυνων πρωταγωνιστών.
Το ίδιο βράδυ κιόλας εφαρμόστηκε το μέτρο για την απαγόρευση της κυκλοφορίας.
Ήδη είχαν μπει σε εφαρμογή κι άλλα μέτρα όπως η απαγόρευση συγκεντρώσεων, η υποχρέωση να δηλώνουμε στην αστυνομία ποιον φιλοξενούμε, άρχισε η λογοκρισία εφημερίδων και περιοδικών απαγορεύτηκαν συγκεκριμένα βιβλία καθώς και η μουσική του Θεοδωράκη κλπ.
Σε καναδυό μέρες ακούσαμε και τον δεκάρικο του προέδρου της Κυβέρνησης Κωνσταντίνου Κόλλια. Ο μόνος μη στρατιωτικός στην Κυβέρνηση. Αυτός ήταν εισαγγελέας του Αρείου Πάγου.
Η διάβρωση της δικαιοσύνης είναι παλιά υπόθεση!
Φαίνεται πως πάντα στην Ελλάδα απατούνται «ιδιαίτερα προσόντα» για να φτάσει κάποιος σε ψηλές θέσεις.
Κι αν τους ξεφύγει και κανένας άλλος, φροντίζουν να τον παροπλίσουν γρήγορα….
Πέρασε ένας περίπου μήνας αβεβαιότητας και φόβου.
Και τότε κάποιο μεσημέρι διάβασα στο περίπτερο της γειτονιάς, που είχε αναρτημένες τις εφημερίδες, την είδηση
«Πτώμα αγνώστου ανδρός εξεβράσθη σε παραλία της Ρόδου. Εικάζεται ότι πρόκειται περί γνωστού δικηγόρου».
Και πράγματι επρόκειτο για τον Μαντηλαρά.
Τότε κατάλαβα για τα καλά τι εννοούσαν οι «αγανακτισμένοι πολίτες» που αναζητούσαν μέχρι τις 20 Απριλίου 1967 «έναν λοχία να μας σώσει».
Ο χουντικός μεσαίωνας κράτησε 7 χρόνια.
Στο διάστημα αυτό ακούγαμε πότε – πότε
«Πάει ο Νίκος, τον πήραν» ή «Πάλι εξορία ο μπάρμπα Χρήστος, όπως παλιά»
Η αιτία; «Δεν εμφορείτο από υγιείς απόψεις και ήτο εθνικώς επικίνδυνος»
Λένε πως κάποιος παλιός πολιτικός είπε κάποτε σε έναν από τους χουντικούς παράφρονες: Καλά ήρθατε. Να δω πως θα φύγετε!
Και πράγματι η αποχώρησή τους συνδέθηκε με την τραγωδία της Κύπρου.
Ώρες – ώρες σκέφτομαι ότι ποτέ δεν μάθαμε με βεβαιότητα αν κινήθηκαν μόνοι τους ή αν ήταν όργανα ξένων συμφερόντων. Για ένα πράγμα είμαι σίγουρος.
Ότι την πάθαμε σαν οι Γάλλοι.
Επαναστάτησαν, έδιωξαν τους Λουδοβίκους και ανέδειξαν τον Βοναπάρτη ισόβιο αυτοκράτορα!
Κάτι ανάλογο κι εμείς. Απαλλαγήκαμε [1] από τους ηλίθιους χουντικούς και πέσαμε στα νύχια μιας κοινοβουλευτικής ολιγαρχίας!

* * * * * * *

[1] Πάει πολύ να πω «επαναστατήσαμε εναντίον της χούντας». Υπήρξαν εστίες αντίστασης με κορυφαία το Πολυτεχνείο, όπως υπήρξαν και ομάδες καθώς και μεμονωμένοι πολίτες που έδρασαν εναντίον της χούντας αλλά αυτές οι ενέργειες δεν συνιστούν επανάσταση.
Ακριβώς γι αυτό οφείλουμε ιδιαίτερη τιμή σε όσους δολοφονήθηκαν, βασανίστηκαν ή εξορίστηκαν από το χουντικό καθεστώς. Είχαν το θάρρος να αντισταθούν.

Υ.Γ. Δεν θα μάθουμε ποτέ πλήρως την Ιστορία της Αντίστασης κατά της χούντας. Πάντως όποιος ενδιαφέρεται να πάρει μια ιδέα των αντιστασιακών ενεργειών και μάλιστα κατά χρονολογική σειρά μπορεί να ανατρέξει (εδώ)

Φυλάκιση για τις καμπάνες


Οι καταδικαστικές αποφάσεις για την χρήση των καμπανών δεν αποτελεί πλέον σπάνια είδηση.
Το πρόβλημα δημιουργήθηκε από την στιγμή που καταργήθηκε το παραδοσιακό εδώ και αιώνες χτύπημα της καμπάνας και αντικαταστάθηκε από αυτόματα συστήματα κωδωνοκρουσίας, με τα οποία οι εφημέριοι και τα εκκλησιαστικά συμβούλια ξεκουφαίνουν πλέον τον κόσμο από το χάραμα μέχρι τα μεσάνυχτα
Αυτό έχει σαν συνέπεια οι κάτοικοι να αντιδρούν και οι εφημέριοι και τα εκκλησιαστικά συμβούλια να καταδικάζονται για ηχορύπανση
Έτσι σε 5 μήνες φυλάκιση καταδικάστηκαν από το ... δικαστήριο του Καρπενησίου τα μέλη του εκκλησιαστικού συμβουλίου του Ιερού Ναού της Αγίας Παρασκευής. Ο ναός βρίσκεται στην Αμπλιανη του Δήμου Δομνίστας. Το εκκλησιαστικό συμβούλιο εγκατέστησε στο ναό αυτόματο σύστημα κωδωνοκρουσίας παρά το γεγονός πως αυτό δεν επιτρέπεται αφού πρόκειται για ιστορικό μνημείο. Αυτή η κίνηση του εκκλησιαστικού συμβουλίου προκάλεσε την αντίδραση των κατοίκων που διαμαρτυρήθηκαν για τον δυνατό θόρυβο με αποτέλεσμα την καταδίκη του συμβουλίου.
Άντε να παίρνουμε σειρά και στην Ιτιά γιατί μας έχουν τρελάνει με τις καμπάνες που καλοκαιριάτικα δεν σέβονται τίποτα και τις χρησιμοποιούν με λάθος τρόπο.

Ο μικρός χθεσινός σεισμός στην Ιτέα

Δεν λένε να μας ξεχάσουν οι σεισμοί στην Ιτέα έτσι άλλον έναν σεισμό αισθανθήκαμε χθές.
Η διάθεση της ημέρας μας κάνει να διασκεδάσουμε την αιτία του και να πούμε οτι φταίει που βούλιαξε η Ιτέα απο τον κόσμο για το γεγονός, ή το οτι βγήκαν λίγο βαριά τα αρνιά φέτος, μιας και το χορτάρι δεν έλειψε.
Τα στοιχεία του σεισμού...
2009-04-20 09:35:51.7700
38.42°N, 22.41°E
1.0 km from Itéa, Greece 4.8 km 2.8 ML

Δεν είναι σεισμοί αυτοί στην Ιτέα


ΕΠΕΙΔΗ ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΑΝΗΣΥΧΟΥΝ ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΟΤΙ ΚΑΙ Ο ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΣΕΙΣΜΟΣ ΜΕ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ ΤΗΝ ΘΑΛΛΑΣΣΑ ΤΗΣ ΙΤΕΑΣ ΣΕ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΛΙΓΩΝ ΩΡΩΝ
ΗΤΑΝ ΤΗΣ ΤΑΞΕΩΣ ΤΩΝ 2,8 ΤΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ ΡΙΧΤΕΡ ΣΕ ΕΣΤΙΑΚΟ ΒΑΘΟΣ 5 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΩΝ. ΤΙΠΟΤΑ ΔΗΛΑΔΗ. ΟΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ, ΚΑΘΕ ΩΡΑ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ. ΠΑΝΩ ΑΠΌ 4 ρίχτερ κουνιόμαστε όλοι.

Πάσχα στην Ιτέα

Ο καιρός μας έκανε το χατίρι και περάσαμε ένα πολύ ωραίο Πάσχα φέτος.
Το ρητό η φτώχεια θέλει καλοπέραση τελικά έδειξε να αποτελεί το πιο αποτελεσματικό φάρμακο του κόσμου ενάντια στην οικονομική κρίση.
Από τις προηγούμενες ημέρες φάνηκε ότι η προσέλευση του κόσμου θα ήταν μεγάλη. Λίγο ο καιρός που μας έκανε το χατίρι και μας έδειξε το καλοκαιρινό του πρόσωπο, μετά από ένα χειμώνα με ικανοποιητικές βροχοπτώσεις, λίγο η οικονομική κρίση που επέβαλε τα πατρικά χώματα αντί για τους εξωτικούς προορισμούς, η Ιτέα ...βούλιαξε από τον κόσμο αυτές τις ημέρες.
Το πρωί της Κυριακής του Πάσχα η πόλη ήταν μια καπνισμένη πολιτεία με τους λάκκους και τις ψησταριές να έχουν πάρει φωτιά. Ένα σύννεφο καπνού είχα καλύψει τα πάντα. Οι λάκκοι και οι ψησταριές είχαν τοποθετηθεί στην μέση του δρόμου και η κυκλοφορία με αυτοκίνητο ανάμεσα από τους κλειστούς δρόμους, αποτελούσε σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες.
Οι λάκκοι κράτησαν και φέτος τους οπαδούς τους αν και οι ψησταριές έχουν αρχίσει να τους αντικαθιστούν σε μεγάλο ποσοστό. Οι δυσκολίες με τις κληματόβεργες, η ανάγκη συνεννόησης και ομαδικής δουλειάς και το πρωινό ξύπνημα έχουν προσανατολίσει αρκετούς στην ψησταριά, τα κάρβουνα και τα ηλεκτρικά μηχανάκια για την περιστροφή του αρνιού.
Δική μου γνώμη είναι ότι αν δεν γυρίσεις τα αρνί στην σούβλα δεν καταλαβαίνεις Πάσχα, η παρέα και η ομαδική δουλειά είναι αυτό που σε δένει με τους άλλους, και τις απαιτήσεις της γιορτής.
Έχουμε περιθώριο ένα χρόνο ακόμα μέχρι το επόμενο Πάσχα για να φτιάξουμε τις παρέες μας και να ψήσουμε μαζί.
Ο μικρός σεισμός που έγινε τα πρωί της Δευτέρας κατά τις 5:30 δεν ανησύχησε πολλούς μιας και ο ύπνος μετά την κοπιαστική ημέρα γλεντιού ήταν αρκετά βαρύς και όσοι τον καταλάβαμε έχουμε πλέον συνηθίσει και δεν ανησυχούμε.
Το πρόβλημα με την πόλη ήταν ότι έδειξε ένα απεριποίητο πρόσωπο στο παραλιακό της μέτωπο που έδειχνε εγκαταλειμμένη. Χαλασμένη παιδική χαρά, σπασμένα παγκάκια ακούρευτα γκαζόν και ακλάδευτοι θάμνοι έδειχναν έλλειψη ενδιαφέροντος για μια πολιτισμένη εικόνα που θα προσελκύει τον ταξιδιώτη.
Από την τσικνισμένη πόλη της Ιτιάς σας εύχομαι:
καλή σας χώνεψη με το αρνί και του χρόνου να έχουμε υγεία και να περάσουμε ακόμα καλύτερα.

Παρασκευή 17 Απριλίου 2009

Γιορτές στην Ιτέα

Γέμισε η παραλία της Ιτέας σήμερα από κόσμο που εκμεταλλεύθηκε τον καλό καιρό για να κάνει μια βόλτα.
Οι επισκέπτες φαίνεται να είναι αυξημένοι , δυσκολεύεσαι πλέον να παρκάρεις στην παραλία. Οι φοιτητές μας έχουν επιστρέψει στον τόπο τους, όπως και αυτοί που κατάγονται από την περιοχή και έρχονται εδώ για το Πάσχα.
Ελπίζουμε να περάσουμε με καλό καιρό τις γιορτές και να τις θυμόμαστε για αρκετά χρόνια.
Η προσέλευση συνεχίζεται να γίνεται με γοργούς ρυθμούς και η κίνηση στις εθνικές οδούς είναι αυξημένη.
Ας προσέξουμε τις μετακινήσεις μας, γιατί πολλές λύπες μας έχουν δώσει ο δρόμοι και δεν χρειαζόμαστε άλλες.

Καλή Ανάσταση σε όλους.

Κρουαζιερόπλοιο στην Ιτέα

Το κρουαζιερόπλοιο Artemis ήρθε σήμερα στην Ιτέα. Θυμίζει από μακριά τα πλοία των άγονων γραμμών του Αιγαίου, πριν από μερικές δεκαετίες που πήγαιναν στις Κυκλάδες.
Τέτοια πλοία τώρα χρησιμοποιούνται σαν κρουαζιερόπλοια και μεταφέρουν τουρίστες και στην περιοχή μας.
Πάντως βγήκαν μερικά πούλμαν προς τους Δελφούς.
Ας ελπίσουμε η τουριστική χρονιά να πάει καλά για όλους φέτος παρά τις κακές μέχρι στιγμήν προβλέψεις.

Πέμπτη 16 Απριλίου 2009

Βόλτα στα μονοπάτια της Ποτιδάνειας

Οι διακοπές του Πασχα μας φέρνουν πιο κοντά στην φύση. Σαν διαδρομή σήμερα σας προτείνουμε τα μονοπάτια της Ποτιδάνειας έτσι όπως τα περιγράφει η ιστοσελίδα της Ένωσης Ποτιδάνειων και η εφημερίδα τους

Το μονοπάτι μας

Πολλοί χωριανοί έχουν δει την μεγάλη ταμπέλα που υπάρχει στην κεντρική πλατεία του χωριού μας που δείχνει το διάγραμμα του μονοπατιού, αλλά και τα ταμπελάκια που σε καθοδηγούν στο μονοπάτι. Ελάχιστοι το περπατούν όμως αν και βρίσκεται σε πολύ καλή κατάσταση. και η σήμανση δεν σε αφήνει να χαθείς. Η πεζοπορική διαδρομή ΕΥ3 ξεκινά απο το χωριό Ποτιδάνεια (850 μ.), διασταυρώνεται δύο φορές με δασικούς δρόμους περνάει από το εξωκλήσι του Αγίου Κων/νου, συνεχίζει σε πυκνό δάσος ελάτης φτάνοντας σε γυμνή ράχη μέχρι να καταλήξει στη ... κορυφή του βουνού Τρικόρφου (1549 μ.). Πρόκειται για μια πολύ όμορφη διαδρομή με όμορφη θέα προς την Γκιώνα, τα Βαρδούσια και τον Κορινθιακό κόλπο από το εξωκλήσι του Αγίου Κων/νου και την κορυφή. Είναι πολύ ευχάριστη καθώς στο μεγαλύτερο μέρος της κινείται μέσα σε πολύ όμορφο δάσος ελάτης και στο φυτώριο του δασαρχείου.
ΕΥ3 Αρχή: Ποτιδάνεια και Τέλος: κορυφή Τρίκορφα. Έχει μήκος 5,2 χλμ. Χρόνος να διανυθεί, 2ώρ. 15, ανήκει στην κατηγορία Ορεινή Πεζοπορία, η Υψομετρική διαφορά της διαδρομής είναι 758 μ με χαμηλότερο στο χωριό μας 850 μ. και υψηλότερο την κορυφή σε υψόμετρο 1549 μ. Τα 3850 μ. είναι μονοπάτι, τα 900 μ. είναι χωματόδρομος και 200 μ. άσφαλτος. Καλό είναι να συνδιάζουμε την βόλτα στο χωριό με μιά μικρή βόλτα από το μονοπάτι προς το βουνό.
Ακόμα στον καναπέ σου είσαι;

Καλή ανάσταση απο την Άμφισσα, καλή ανάσταση απο το Λιδορίκι

η φωτο απο το http://www.lidoriki.com/

Επιτέλους έσπασε το φράγμα της σιωπής


Η ιδιότυπη "ομερτά" που επί δεκαετίες βασίλευε στη Φωκίδα, επιτέλους έσπασε. Η πιο κάτω ανακοίνωση αποδεικνύει με ... ανάγλυφο τρόπο ότι το περιβαλλοντικό έγκλημα που συντελείται στη Γκιώνα και οι εμπρησμοί- τραμπουκισμοί, οδήγησαν στη συσπείρωση ενός ευρύτερου φάσματος φορέων, που έχουν αποφασίσει να πουν πια ένα μεγάλο ΟΧΙ. Από το Σύλλογο Εφέδρων Αξιωματικών μέχρι το Εργατικό Κέντρο και από τους εθελοντές αιμοδότες μέχρι τους εμπόρους, όλοι πια καταδικάζουν τη ληστρική εκμετάλλευση του ορυκτού μας πλούτου.
Υπάρχουν όμως και εξαιρέσεις: Ο βουλευτής Φωκίδας και υφυπουργός κ.Μπούγας θα συμπαραταχθεί ή θα συνεχίσει να σιωπά; Δεν χρειάζεται και πολύ για να θεωρηθεί συν-ενοχος (άλλωστε της αρμοδιότητάς του είναι τα μεταλλεία)
Όσοι δήλωσαν περιχαρείς από την υπουργοποίηση του (ανάμεσα τους και η εφημερίδα του χωριού μου -τα Καστελλιώτικα Νέα) καιρός να κάνουν την αυτοκριτική τους. Όσοι δε τον ψήφισαν μπορούν να ενταχθούν στους ..."κοψοχέρηδες".
Στις επόμενες εκλογές -όποτε γίνουν- πρέπει να καλέσουμε όλους τους υποψήφιους βουλευτές να δηλώσουν ξεκάθαρα τη θέση τους για τα μεταλλεία. Όσοι είναι υπέρ των εταιρειών -"αποικιοκράτες" τους χαρακτηρίζει ουσιαστικά η ανακοίνωση των φορέων της Φωκίδας- ας ψηφιστούν μόνον από τους ..."σπόνσορές" τους!
Επίσης περιμένω από όλους τους Συλλόγους να συνυπογράψουν το κείμενο.

Από Ημερολόγιο ενός πατέρα

Τετάρτη 15 Απριλίου 2009

Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η Συλλογικών Φορέων και Πολιτών της Άμφισσας και της Φωκίδας

Με αφορμή την αίτηση της εταιρείας ΕΛΜΙΝ Α.Ε. για χορήγηση άδειας ερευνών και εξορύξεως βωξίτη στη Γκιώνα, αποφασίσαμε να τοποθετηθούμε επί της βάσης του ζητήματος αυτού και να θέσουμε την εικόνα στο γενικό της πλαίσιο. Έχει έλθει άλλωστε –πιστεύουμε- ο καιρός που πρέπει αυτή η συζήτηση να διεξαχθεί ευρέως και ανοιχτά στον τόπο μας και ασφαλώς έχει έλθει η εποχή να ληφθούν συγκεκριμένες αποφάσεις που αφορούν στο μοντέλο ανάπτυξης και στην ποιότητα ζωής που οραματιζόμαστε και προσδοκούμε για τη Φωκίδα του 21ου αιώνα.
Η εξορυκτική δραστηριότητα των μεταλλευτικών εταιρειών βασίζεται στην παραχώρηση δικαιωμάτων μεταλλειοκτησίας, που τους έχουν μεταβιβαστεί μέσα από αδιαφανείς διαδικασίες στο απώτερο, αλλά και σχετικά πρόσφατο παρελθόν. Αποτέλεσμα: Ολόκληρη σχεδόν η Φωκίδα είναι χωρισμένη σε μεγάλα παραλληλόγραμμα μεταξύ τριών μεταλλευτικών εταιρειών. Η εικόνα που αντικρύζει, όποιος μελετήσει το μεταλλευτικό χάρτη του νομού μας, δημιουργεί συνειρμούς αποικιοκρατικών καταστάσεων. Ακόμη και μέσα στην πόλη της Άμφισσας υφίσταται δικαίωμα μεταλλειοκτησίας υπέρ μεταλλευτικής εταιρείας και θεωρητικά υπάρχει πάντα η δυνατότητα να μας διώξουν από τα σπίτια μας για να σκάψουν…
Κανείς λογικός άνθρωπος δεν επιθυμεί να σταματήσει η μεταλλευτική δραστηριότητα, αρκεί ο τρόπος, με το ... οποίο οι μεταλλευτικές εταιρείες εκμεταλλεύονται τον ορυκτό πλούτο του τόπου μας, να μην παραβιάζει τις κοινά πλέον αποδεκτές αρχές της προστασίας του περιβάλλοντος και της αειφόρου ανάπτυξης και φυσικά να λειτουργούν στα πλαίσια του νόμου.
Είναι όμως βέβαιο ότι επιτέλους πρέπει να τεθούν κάποια όρια, τα οποία απαιτεί πλέον και η τοπική μας κοινωνία (κατά τη γνώμη μας, στη μεγάλη της πλειοψηφία…). Ας συμφωνήσουμε στα ελάχιστα αυτονόητα:
1. Καμιά νέα επιφανειακή εξόρυξη.
2. Καμιά έρευνα ή εξόρυξη οποιουδήποτε τύπου μέσα στους οικισμούς, στις πόλεις και τα χωριά μας.
3. Καμιά έρευνα ή εξόρυξη οποιουδήποτε τύπου μέσα στα δάση (οφείλει ασφαλώς και το κράτος μας να οριοθετήσει τα δάση με τη σύνταξη επιτέλους Δασολογίου…).
4. Καμιά έρευνα ή εξόρυξη οποιουδήποτε τύπου μέσα σε καθορισμένες ζώνες προστασίας του περιβάλλοντος, του τοπίου ή της βιοποικιλότητας (λ.χ. NATURA, Δελφικό Τοπίο, Καταφύγια Άγριας Ζωής).
Τι είδους νομοθεσία και τι κατοχυρωμένα δικαιώματα μπορεί να είναι αυτά που αντιβαίνουν τόσο προκλητικά στη συνταγματική προστασία των δασών; Τι είδους νόμιμα δικαιώματα είναι αυτά που προσβάλλουν βάναυσα την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και προσπερνούν ανέξοδα κάθε έννοια στοιχειώδους προστασίας του περιβάλλοντος;
Το λόγο έχουν πλέον η πολιτεία, τα πολιτικά κόμματα και η τοπική ηγεσία. Το ζήτημα είναι βαθιά πολιτικό και δευτερευόντως νομικό! Είναι ζήτημα επιλογών και προτεραιοτήτων. Επιτέλους η άσκηση πολιτικής δε μπορεί να είναι μόνο διαχειριστική. Οι ανάγκες της Ελλάδας του 2010 είναι διαφορετικές από εκείνες του 1950 ή του 1970. Η κατάργηση (απαλλοτρίωση, περιορισμός ή όπως αλλιώς…) του δικαιώματος μεταλλειοκτησίας ή πολύ απλά η νομοθετική απαγόρευση ερευνών και εξορύξεων στις παραπάνω αναφερόμενες περιπτώσεις είναι επιβεβλημένη και αποτελεί ευθύνη ασφαλώς της Πολιτείας και όχι των εταιρειών.
Σε τελευταία ανάλυση, πιστεύουμε ότι η θέσπιση και η εφαρμογή ενός σαφούς χωροταξικού πλαισίου λειτουργίας, που θα οριοθετεί τη μεταλλευτική δραστηριότητα με κριτήρια που ανταποκρίνονται στις σημερινές καταστάσεις, ζωτικές ανάγκες και ευαισθησίες, είναι προς το όφελος και των μεταλλευτικών εταιρειών, τουλάχιστον όσων έχουν εντάξει στην επιχειρηματική τους δράση τις έννοιες της κοινωνικής ευθύνης και της αειφορίας.
Η Φωκίδα και ιδίως οι μελλοντικές γενιές δικαιούνται να τους παραδώσουμε το ελάχιστο εναπομένον φυσικό περιβάλλον απείραχτο. Δεν επιτρέπεται η δική μας γενιά να επιβιώσει εις βάρος των παιδιών μας και να κατασπαταλήσουμε όλους τους φυσικούς πόρους, καταστρέφοντας ταυτόχρονα δάση, αλπικά λιβάδια, φαράγγια, βιοτόπους, γενικότερα φύση και τοπίο που κληρονομήθηκε διά μέσω των αιώνων σ’ αυτήν εδώ την ευλογημένη περιοχή!
Με το ανωτέρω σκεπτικό αποκρούουμε κατηγορηματικά κάθε περίπτωση ερευνών και εξορύξεων στα παρθένα δάση και προστατευόμενα φυσικά τοπία, για τα οποία αιτείται να της δοθεί σχετική άδεια οποιαδήποτε μεταλλευτική εταιρεία.
Επιπλέον καλούμε τους συμπολίτες μας και τους συλλογικούς φορείς, με πνεύμα ενότητας, με δημοκρατική ευαισθησία, αλλά χωρίς αφορισμούς ή φανατισμούς, να εξελίξουν και να εμπλουτίσουν τον ανοιχτό διάλογο για το σημαντικό αυτό θέμα. Ζητούμε ιδίως την άμεση ενασχόληση της τοπικής και κεντρικής πολιτικής ηγεσίας και την ανάληψη όλων των απαραίτητων πρωτοβουλιών σ’ ένα ζήτημα που επηρεάζει καθοριστικά την προοπτική του τόπου μας για τις επόμενες δεκαετίες.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Άμφισσα, 14 Απριλίου 2009
(Με πρωτοβουλία της Συντονιστικής Επιτροπής Συλλογικών Φορέων της Άμφισσας)
1. Κινηματογραφική Λέσχη Άμφισσας
2. Πολιτιστικό Κέντρο Φωκίδας
3. Σύλλογος Εθελοντών Αιμοδοτών Άμφισσας ¨Οι Άγιοι Ανάργυροι¨
4. Εμπορικός Σύλλογος Άμφισσας
5. Σύνδεσμος Εφέδρων Αξιωματικών Νομού Φωκίδας
6. Ελληνικός Ορειβατικός Σύλλογος Άμφισσας
7. Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Νομού Φωκίδας
8. Πανελλήνια Ένωση Τεχνικών Ο.Τ.Ε. Νομού Φωκίδας

Κράτος, εκκλησία και Τ.Α. έχουν υποχρέωση να προστατέψουν τον Όσιο Λουκά

Απο το Πολιτιστικό Κέντρο Στρώμης η ακόλουθη επιστολή, για το θέμα της Μονής και των απειλών "αξιοποίησης". Πολύ ενδιαφέροντα τα στοιχεία και η άποψη που ακολουθούν, αξίζει να τα σημειώσουμε για το μέλλον.

Πολιτιστικό Κέντρο Στρώμης Δήμου Καλλιέων
Ν.Α. Φωκίδας
Έδρα: Στρόμη – Φωκίδας
Διεύθυνση Επικοινωνίας: Διοφάντου 4, 11635, Αθήνα Τηλ.: 210 7019541 Κιν. : 6944358824 Fax : 210 7271897 Email: petsotas@mfa.gr
ΚΡΑΤΟΣ, ΕΚΚΛΗΣΙΑ,ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΕΧΟΥΝ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΣΟΥΝ ΑΠΟ THN ΟΠΟΙΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΗ ΜΟΝΗ ΤΟΥ ΌΣΙΟΥ ΛΟΥΚΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ ΧΩΡΟ.

Η Συμπαράταξη Βοιωτών για το Περιβάλλον, αναδημοσιεύει στο ιστολόγιο της, σχόλια και αντιδράσεις στην απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, να εγκρίνει την αδειοδότηση κτηνοτροφικών μονάδων εντός της Ζώνης Προστασίας της Μονής του Οσίου Λουκά, Μνημείου που έχει ενταχθεί στον κατάλογο της Παγκόσμιας Πολιτιστικής και Φυσικής Κληρονομιάς της ΟΥΝΕΣΚΟ.

Πληροφορούμαστε επίσης, ότι ......στις προθέσεις της Ιεράς Μητρόπολης Θηβών και Λεβαδείας, είναι η δημιουργία Συνεδριακού Κέντρου (σημ.Συμπ.: ή ξενώνα), με αιτιολογικό την ανάπτυξη του θρησκευτικού τουρισμού και τα οικονομικά οφέλη για την περιοχή. Η απόφαση αυτή του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, έρχεται να προστεθεί σε ανάλογες αποφάσεις όπου πρόσφατα και κατόπιν αντιδράσεων, ανεστάλη άδεια που είχε χορηγηθεί σε μεταλλευτική εταιρία για εξόρυξη βωξίτη εντός της Αρχαιολογικής Ζώνης Β΄του Δελφικού Τοπίου, όπως και άδεια κατασκευής ξενοδοχειακής μονάδας επίσης εντός της Αρχαιολογικής Ζώνης Β΄ του Δελφικού Τοπίου.
Με αφορμή τα γεγονότα αυτά, παρατίθενται κατωτέρω ορισμένα στοιχεία και σκέψεις, αναφορικά με τις υποχρεώσεις και ευθύνες μιάς χώρας όπως η Ελλάδα, η οποία έχει εντάξει 17 Μνημεία στον Κατάλογο της Παγκόσμιας Πολιτιστικής και Φυσικής Κληρονομιάς της ΟΥΝΕΣΚΟ :

ΟΥΝΕΣΚΟ ΚΑΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ Η UNESCO (United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization) είναι ο Εκπαιδευτικός, Επιστημονικός και Πολιτιστικός Οργανισμός των Ηνωμένων Εθνών. Ιδρύθηκε στις 16 Νοεμβρίου 1945, και η Ελλάδα ήταν ένα από τα 20 ιδρυτικά μέλη. Στόχος της UNESCO είναι η προώθηση της διεθνούς συνεργασίας μεταξύ των 193 Κρατών Μελών της και των 6 Συνδεόμενων Μελών της στους τομείς της εκπαίδευσης, της επιστήμης, του πολιτισμού και της επικοινωνίας. Επιδιώκει να ενθαρρύνει την αναγνώριση, την προστασία και τη διατήρηση της πολιτιστικής και φυσικής κληρονομιάς ανά τον κόσμο, που θεωρείται ότι είναι ιδιαίτερης αξίας για την ανθρωπότητα. Όλα αυτά περικλείονται στη διεθνή Σύμβαση για την Προστασία της Παγκόσμιας Πολιτιστικής και Φυσικής Κληρονομιάς, που υιοθετήθηκε από την UNESCO το 1972. Για να ενταχθεί ένας τόπος στον κατάλογο της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της ΟΥΝΕΣΚΟ, συντάσσεται ένας φάκελος υποψηφιότητας ο οποίος στη συνέχεια, αξιολογείται και κρίνεται από διεθνείς, μη κυβερνητικούς οργανισμούς που είναι σύμβουλοι της UNESCO (ICOMOS, IUCN, ICCROM). Η υποβολή υποψηφιότητας πρέπει να συνοδεύεται από τεκμηριωμένο Σχέδιο Διαχείρισης και καθορισμό Ζώνης Προστασίας, τα οποία αποτελούν βασική προυπόθεση κατά την επεξεργασία των φακέλων. Πρίν από τη συμπερίληψη ενός μνημείου στον ενδεικτικό κατάλογο θα πρέπει να ληφθεί υπόψη σαφώς το όριο της ζώνης προστασίας.
Η Επιτροπή Παγκόσμιας Κληρονομιάς (World Heritage Committee), συνεδριάζει μια φορά το χρόνο και αποφασίζει ποια από τα υποψήφια μνημεία που έχουν αξιολογηθεί, θα ενταχθούν στον κατάλογο.

Η ΜΟΝΗ TOY ΌΣΙΟΥ ΛΟΥΚΑ & Ο ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ ΤΗΣ ΟΥΝΕΣΚΟ

Η Μονή του Όσιου Λουκά, βρίσκεται σε απόσταση 37 χλμ από τους Δελφούς, στους πρόποδες του Ελικώνα, όπου ο Όσιος Λουκάς ο Στειριώτης εγκαταστάθηκε το 946 μ.Χ. σαν ερημίτης, όχι μακρυά από την Ακρόπολη όπου και η αρχαία πόλη Στείρις, στα ερείπια ενός ναού της θεάς Δήμητρας. Το ICOMOS, Διεθνές Συμβούλιο Μνημείων και Τοποθεσιών, αξιολόγησε τη Μονή Οσίου Λουκά, σε κοινή υποψηφιότητα με την Μονή Δαφνίου και τη Νέα Μονή Χίου, ως μνημείο τέχνης που κατέχει εξέχουσα θέση, σημασία και απαράμιλλο αρχιτεκτονικό και αισθητικό πλούτο στην ιστορία της Βυζαντινής τέχνης, σε συνδυασμό με το ανυπέρβλητο φυσικό περιβάλλον, το οποίο διατηρεί μέχρι σήμερα τα χαρακτηριστικά του σε μεγάλο βαθμό αναλλοίωτα. Η Μονή του Όσιου Λουκά, αξιολογήθηκε ότι πληρεί τις προυποθέσεις εγγραφής στον κατάλογο της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της ΟΥΝΕΣΚΟ διότι έχει εξέχουσα οικουμενική αξία, πολιτιστική η/και φυσική, η οποία είναι τόσο εξαιρετική ώστε να υπερβαίνει τα εθνικά σύνορα και να είναι σημαντική για τις παρούσες και μελλοντικές γεννιές όλης της ανθρωπότητας. Υπό αυτή την έννοια, η διαρκής προστασία αυτής της κληρονομιάς είναι υψίστης σημασίας για τη διεθνή κοινότητα ως όλου.

Τα οφέλη από την εισαγωγή ενός τόπου στον κατάλογο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO είναι αφενός η παγκόσμια προβολή και ανάδειξή του και αφετέρου η παροχή χρηματοδοτικών προγραμμάτων, για την καλύτερη διαχείριση του κηρυγμένου χώρου. Επιπλέον, ο τόπος επωφελείται από το σχέδιο διαχείρισης που καταρτίζεται, αφού αυτό καθορίζει μέτρα προστασίας και μηχανισμούς ελέγχου. Τελικά, η ένταξη ενός τόπου στον κατάλογο αυξάνει το ενδιαφέρον της διεθνούς κοινότητας, με αποτέλεσμα η περιοχή να αποτελεί παγκόσμιο πόλο έλξης, με άμεση συνέπεια την αναβάθμιση της τοπικής οικονομίας και του τουρισμού. Στον αντίποδα, ένα μνημείο το οποίο έχει ενταχθεί στον κατάλογο της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς, αν δεν τηρηθούν οι όροι και τα κριτήρια ένταξης, μπορεί να συμπεριληφθεί στον ενδεικτικό κατάλογο επικινδυνότητας, και να διαγραφεί από τον κατάλογο. Πρόσφατα η Μεσαιωνική Πόλη της Ρόδου απασχόλησε την επιτροπή Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς και την εγγραφή της στην λίστα επικινδυνότητας. Είναι αυτονόητο, ότι η Ελλάδα, για τα μνημεία που έχουν ενταχθεί στον κατάλογο της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς, υποχρεούται να τα προστατεύει από κάθε παρέμβαση η αλλοίωση του χαρακτήρα τους, για τα οποία άλλωστε οι δικές της υπηρεσίες έχουν υποβάλλει φάκελλο με τα κριτήρια των προς αξιολόγηση υποψηφιοτήτων. Η παραβίαση των όρων και η αλλοίωση των στοιχείων εκείνων που αποτελούν κριτήρια αξιολόγησης, αποτελεί αθέτηση όρων, αναξιοπιστία και βεβαίως απομάκρυνση από τους στόχους και τα ιδεώδη της διεθνούς Σύμβασης για την Προστασία της Παγκόσμιας Πολιτιστικής και Φυσικής Κληρονομιάς.

ΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
Υπο το φώς των ανωτέρω, το δημοσίευμα της Συμπαράταξης Βοιωτών για το Περιβάλλον έχει ιδιαίτερη σημασία για την τύχη της Μονής του Όσιου Λουκά, για τους κατωτέρω λόγους :
1. Το ΥΠΠΟ έχει υποχρέωση να υλοποιήσει το Σχέδιο Διαχείρισης και τον καθορισμό Ζώνης Προστασίας. Οι ευθύνες του είναι τεράστιες διότι είναι το
αρμόδιο Υπουργείο για την προστασία του Μνημείου. Οι υπηρεσίες του ΥΠΠΟ κατέθεσαν το φάκελλο υποψηφιότητας για την εγγραφή της Μονής του Όσιου Λουκά στον Κατάλογο Παγκόσμιας Κληρονομιάς. Μετά την ένταξη έχουν υποχρέωση να προστατέψουν και συντηρήσουν το μνημείο. Εχουν υποχρέωση επίσης να συνεργαστούν με τα συναρμόδια υπουργεία για την αποτροπή παρεμβάσεων που αλλοιώνουν το χαρακτήρα του μνημείου.
2. Το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο , έχει ευθύνες διότι με την εν λόγω αδειοδότηση, αθετεί υποχρεώσεις και όρους προστασίας
3. Η Ιερά Μητρόπολη Θηβών και Λεβαδείας, θα έπρεπε να λάβει υπόψιν, το μοναστικό χαρακτήρα της Μονής, το βίο και το παράδειγμα του Οσίου Λουκά, το κατανυκτικό περιβάλλον και την ομορφιά του τοπίου, τα οποία επ΄ουδενί πρέπει να αλλάξουν χαρακτήρα. Κατασκευές και δραστηριότητες που δεν συνάδουν με την μοναστική ζωή που δημιούργησε την αρμονική σχέση περιβάλλοντος και Μονής στην περιοχή, εδώ και αιώνες, πρέπει να αποφευχθούν. Συνεδριακά κέντρα και κτηνοτροφικές μονάδες μπορούν να γίνουν και αλλού. Μονή του Όσιου Λουκά δεν ξαναγίνεται.
4. Τοπική αυτοδιοίκηση και φορείς έχουν υποχρέωση να λάβουν όλα τα απαραίτητα μέτρα και αποφάσεις για να αποτρέψουν την αλλαγή της φυσιογνωμίας του Πολιτιστικού αυτού τοπίου και φυσικού περιβάλλοντος.
5. Οι ανωτέρω υποχρεώσεις και ευθύνες, είναι ακόμη μεγαλύτερες, δεδομένου ότι ένα μνημείο ως πόλος παγκόσμιας έλξης, έχει άμεση συνέπεια την αναβάθμιση της τοπικής οικονομίας και του τουρισμού.
Εν κατακλείδι, η μεγάλη ευθύνη και υποχρέωση του Ελληνικού κράτους, των υπουργείων, της τοπικής αυτοδιοίκησης, των ελλήνων πολιτών και οργανώσεων, είναι να αποδείξουν και στην πράξη ότι δικαίως η Μονή του Όσιου Λουκά, αξιολογήθηκε ότι πληρεί τις προυποθέσεις εγγραφής στον κατάλογο της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της ΟΥΝΕΣΚΟ διότι έχει εξέξουσα οικουμενική αξία, πολιτιστική και φυσική, η οποία είναι τόσο εξαιρετική ώστε να υπερβαίνει τα εθνικά σύνορα και να είναι σημαντική για τις παρούσες και μελλοντικές γενιές όλης της ανθρωπότητας και ότι η διαρκής προστασία αυτής της κληρονομιάς είναι υψίστης σημασίας για την διεθνή κοινότητα ως όλου. Η Μονή του Όσιου Λουκά στην Βοιωτία, σε 37 χλμ απόσταση από τους Δελφούς, Μνημείο της Παγκόσμιας Πολιτιστικής και Φυσικής Κληρονομιάς, ανήκει στην ανθρωπότητα ολόκληρη. Χρειάζεται την έννοια και την φροντίδα όλων μας.

12/4/2009 Γιώργος Πετσωτάς, Πρόεδρος Πολιτιστικού Κέντρου Στρώμης

Αρνιά απο την Βουλγαρία για ελληνοποίηση στην Φωκίδα

Περισσότερα από 500 σφάγια (αρνιά), τα οποία δεν έφεραν τη σφραγίδα κτηνιατρικού ελέγχου της χώρας προέλευσής τους, προσπάθησε να εισάγει παράνομα ένας Βούλγαρος οδηγός νταλίκας - ψυγείου, με την οποία μετέφερε συνολικά 1.739 σφάγια αμνοεριφίων.

Στο πλαίσιο των ελέγχων, που διενεργούν στον μεθοριακό σταθμό του Προμαχώνα, οι ελεγκτές της Διεύθυνσης Κτηνιατρικής της νομαρχίας Σερρών, ήλεγξαν, τη Μεγάλη Τρίτη το μεσημέρι και τη βουλγάρικη νταλίκα, η οποία είχε ......προορισμό τον Πολύβρυσο Φωκίδας. Έτσι, διαπίστωσαν πως μεταξύ των 1.739 σφαγίων (σύμφωνα με τα συνοδευτικά έγγραφα), υπήρχαν και αρκετά, χωρίς σφραγίδα κτηνιατρικού ελέγχου από τη χώρα προέλευσης τους και διέταξαν την κατάσχεσή τους.

«Προφανώς η παράλειψη δεν ήταν τυχαία και στόχος ήταν τα ασφράγιστα να ελληνοποιηθούν στον τόπο προορισμού τους», δήλωσε ο διευθυντής της κτηνιατρικής υπηρεσίας Σερρών Δημήτρης Τζήκας. Ανέφερε, επίσης, πως το φορτίο της νταλίκας βρίσκεται στο χώρο του σφαγείου στο Χορτερό, όπου οδηγήθηκε συνοδεία αστυνομικών και ελεγκτών της υπηρεσίας του.

Εκεί συνεχιζόταν μέχρι αργά το απόγευμα της Μεγάλης Τρίτης ο διαχωρισμός των νόμιμων σφαγίων από εκείνα που δε φέρουν τη σφραγίδα κτηνιατρικού ελέγχου της χώρας προέλευσής τους. Μετά την πλήρη καταμέτρηση και το διαχωρισμό, τα ασφράγιστα θα κατασχεθούν και θα καταστραφούν σε ειδικό μηχάνημα που διαθέτει το σφαγείο.

Απο το Αθήνα 9,84
Πιθανόν να εννοεί Πολύδροσσο Φωκίδας και να έχει κάνει λάθος η αρθρογράφος

Τρίτη 14 Απριλίου 2009

Επιτείνονται οι έλεγχοι σε μεταλλευτικές και λατομικές εκμεταλλεύσεις

Επιτείνονται με απόφαση του ΥΠΑΝ οι έλεγχοι σε μεταλλευτικές και λατομικές εκμεταλλεύσεις.

Πιο συγκεκριμένα, ο υφυπουργός Ανάπτυξης Ιωάννης Μπούγας υπέγραψε απόφαση με την οποία ενεργοποιούνται οι πρόνοιες του Μεταλλευτικού Κώδικα και του Κανονισμού Μεταλλευτικών και Λατομικών Εργασιών για τη σύμπραξη μηχανικών της κεντρικής υπηρεσίας του ΥΠΑΝ σε ελέγχους μεταλλευτικών και λατομικών εκμεταλλεύσεων.

Με τον τρόπο αυτό, σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση του υπουργείου, διευκολύνεται η άσκηση του κατά νόμο προβλεπόμενου κρατικού ελέγχου επί των δραστηριοτήτων αυτών και ενισχύεται η προσπάθεια των Επιθεωρήσεων Μεταλλείων, ώστε, με τη διάθεση κατάλληλου και εξειδικευμένου προσωπικού της κεντρικής υπηρεσίας του υπουργείου, να καταστεί δυνατή η ... ανταπόκρισή τους στα ελεγκτικά τους καθήκοντα.

Σε εφαρμογή της υπουργικής απόφασης, οι μηχανικοί των Επιθεωρήσεων και της κεντρικής υπηρεσίας, βάσει τριμηνιαίων προγραμματισμών, πρόκειται να ελέγξουν μεταλλευτικές και λατομικές δραστηριότητες, προκειμένου να διαπιστωθεί η τήρηση των κανόνων ασφαλείας, των μέτρων υγιεινής, της ορθολογικής εκμετάλλευσης του φυσικού πλούτου και της προστασίας του περιβάλλοντος, όπως οι νόμοι, οι κανόνες της επιστήμης και της τεχνικής, καθώς και οι σχετικές διοικητικές άδειες παραχώρησης προβλέπουν.
από Ναυτεμπορική

Ταμπλό για "Τελετές" και αφισοκόλληση στην Ιτέα

Τοποθετήθηκαν 5 ταμπλό για την ενημέρωση των πολιτών από τον Δήμο Ιτέας
Όμως καταγγελία έκανε το Εργατικό Κέντρο Φωκίδας για τον Δήμο Ιτέας γιατί
" Δύο ημέρες πριν την απεργιακή κινητοποίηση του φορέα ο Αντιδήμαρχος Ιτέας με δημοτικούς υπαλλήλους κατέβασε όλες τις αφίσες και απείλησε με συλλήψεις, απαγορεύοντας στην ουσία συνταγματικές αρχές όπως είναι η διακίνηση ιδεών και εκφράζοντας προφανώς δημοκρατικές ευαισθησίες"
Κοιτάζοντας τα Ταμπλό καλά καλά και διαβάζοντας την επικεφαλίδα τους αναρωτιόμαστε αν από εκεί θα μας ενημερώνει ο Δήμος. Με δύο ιστοσελίδες και ακόμα δεν τα κατάφερε, τώρα θα βάζει και δικό του υπάλληλο για αφισοκολλήσεις;
Αν θέλουμε η πόλη μας να είναι δημοκρατική και ... καθαρή πρέπει να δημιουργηθούν χώροι ανάρτησης ανακοινώσεων και αφισών σε ικανοποιητικό αριθμό και στην παραλία που περνάει όλος ο κόσμος.
Πρώτα δημιουργείς χώρους ενημέρωσης και κατόπιν κατακρίνεις όσους τον παραβιάζουν.
Αυτά τα ταμπλό που τοποθετήθηκαν πάντως δεν ικανοποιούν, ούτε σε αριθμό όσο και σε μεθοδολογία ανάρτησης, μιας και πρέπει να αναρτηθούν απο υπάλληλο του Δήμου αφοού πρώτα παραδωθούν σε κάποιο απο τους δύο αντιδήμαρχους.
Η χρήση αυτών των ταμπλό δεν μπορει να χρησημοποιηθεί σαν πρόσχημα για την απαγόρευση της ενημέρωσης των πολιτών.