Κυριακή, 2 Αυγούστου 2009

Ξύπνησε η δημόσια διοίκηση!

Ξύπνησε τελικά η δημόσια διοίκηση. Διαβάσαμε την ανακοίνωση της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης για τα επικίνδυνα λύματα στον αγωγό ομβρίων της ΒΙΠΕ και στην τάφρο Τ3.
Ο Μαλιακός, οι αγρότες, το περιβάλλον, η αξιοπρέπειά μας είναι τα θύματα μιας πρακτικής και μιας τακτικής που θυμίζει προηγούμενο αιώνα. Το λέμε γιατί: τηλεφωνήσαμε στην Αγροφυλακή εδώ και μια βδομάδα, πήγε ο αρμόδιος υπάλληλος, αλλά ακόμα η αναφορά δεν πήγε στις αρμόδιες υπηρεσίες. Τηλεφωνήσαμε στην Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωροταξίας και ήρθε ο αρμόδιος υπάλληλος, προς τιμήν του. Όμως δεν έκανε τον κόπο να ενημερώσει κανέναν. Ειδικά, ενώ μίλησε με τον αρμόδιο υπάλληλο της Διεύθυνσης Υγείας και Πρόνοιας την επόμενη μέρα το πρωί, δεν του ανέφερε τίποτα για το συγκεκριμένο θέμα. Τηλεφωνούσαμε στην Διεύθυνση Υγείας, αλλά ... απουσίαζαν όλοι οι αρμόδιοι. Όταν την επόμενη μέρα βρήκαμε τον αρμόδιο επόπτη υγείας, μας είπε χωρίς καμιά ντροπή: "κάντε μας επιστολή για να πάμε να πάρουμε δείγματα". Αυτή είναι η δημόσια διοίκηση που θα προστατέψει το περιβάλλον και τον Μαλιακό!!

Σε ό,τι αφορά το συγκεκριμένο. Το Δελτίο της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης εστιάζεται κυρίως στην άρδευση των χωραφιών με το βρώμικο νερό. Ναι, είναι σοβαρό και αφορά στην υγεία των αγροτών. Ελάχιστα έως καθόλου αναφέρεται το Δελτίο στο Μαλιακό, τον τελικό αποδέκτη των λυμάτων. Καθόλου δεν αναφέρεται στην παραδειγματική τιμωρία των ενόχων και στην ανάγκη να βρεθεί λύση στο πρόβλημα της απομάκρυνσης των λυμάτων, τα οποία λιμνάζουν στην λεκάνη του αγωγού ομβρίων της ΒΙΠΕ. Καθόλου δεν αναφέρεται στις καθυστερήσεις και στην έλλειψη προληπτικής πολιτικής και ελέγχου από μέρους των υπαλλήλων της ΒΙΠΕ και των αρμοδίων υπηρεσιών.

Για μας το σημαντικό είναι ότι το "επεισόδιο" είναι μια ακόμα απόδειξη της ασυδοσίας και της παράνομης λειτουργίας επιχειρήσεων - ρυπαντών του Μαλιακού. Αν δεν ήταν περίοδος ποτίσματος, κανένας δεν θα ενοχλούνταν, κανείς δεν θα το πρόσεχε, όπως και δεν το "πρόσεξε" κανένας όλο τον χρόνο, αφού ο αγωγός με τον ίδιο τρόπο μετέφερε τα λύματα καθ' όλη τη διάρκεια του έτους στη σούδα Τ3 και στον Μαλιακό. Λέμε δεν το "πρόσεξε" γιατί ήταν πολλοί ενημερωμένοι, είτε με τις επιστολές του ΔΣ της ΒΙΠΕ, είτε γιατί έβλεπαν τα λύματα και το χρώμα της τάφρου. Απλά προσπαθούσαν να το κουκουλώσουν, γιατί έτσι έχουν μάθει. Να τα κουκουλώνουν, να μην συγκρούονται με τους “κολλητούς” και … προχωράμε.

Κι αυτή τη φορά θα το κουκούλωναν. Όμως η παρουσία της “ΜΑΛΙΑΚΟΣ SOS” δεν τους “επέτρεψε” να το κάνουν. Γι’ αυτό είμαστε εδώ! Σε κάθε περίπτωση θα ζητήσουμε το φάκελο της υπόθεσης για να δούμε ποιοι ολιγώρησαν ή αδιαφόρησαν για τη ρίψη λυμάτων στον αγωγό ομβρίων της ΒΙΠΕ. Ο φάκελος βεβαίως θα πάει στον κ εισαγγελέα, μαζί με τους άλλους που αφορούν στους ρυπαντές του Μαλιακού.

Από “ΜΑΛΙΑΚΟΣ SOS” ΚΙΝΗΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ
Διαβάστε εδώ την ανακοίνωση της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Φθιώτιδας


"Σχετικά με το πρόβλημα της απόρριψης λυμάτων, που παρουσιάστηκε στον κλειστό αγωγό ομβρίων υδάτων της ΒΙ.ΠΕ Λαμίας, η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Φθιώτιδας, με τη δημοσιοποίηση του προβλήματος αυτού, έλαβε άμεσα τα απαραίτητα μέτρα για τη διακρίβωση των αιτίων της ρύπανσης και την προστασία του περιβάλλοντος.

Χθες Πέμπτη 30-09-2009 επιτροπή, που συγκρότησε ο αναπληρωτής νομάρχης κ. Παναγιώτης Ρίζος και αποτελούμενη από εκπροσώπους των υπηρεσιών της ΝΑΦ, της Δ/νσης Υγείας, Εγγείων Βελτιώσεων, Περιβάλλοντος και Ανάπτυξης, πραγματοποίησε επιτόπια αυτοψία σε συγκεκριμένα σημεία.

Διαπιστώθηκε, ότι στον προαναφερθέντα αγωγό το χρώμα του νερού οδηγεί στην αναγκαιότητα για επισταμένη έρευνα και λεπτομερή έλεγχο.

Έχουν ήδη ληφθεί σχετικά δείγματα νερού και σήμερα έγιναν και νέες δειγματοληψίες, που εστάλησαν στα αρμόδια εργαστήρια αναφοράς, για ανάλυση και εξαγωγή συμπερασμάτων.
Η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Φθιώτιδας, σε συνεργασία με τη ΒΙ.ΠΕ και τη Δ.Ε.Υ.Α Λαμίας, καταβάλλει προσπάθεια για την άμεση εξεύρεση λύσης σε ό,τι αφορά την άρδευση της παρακείμενης καλλιεργούμενης έκτασης με κατάλληλο νερό".

Απόσυρση αυτοκινήτων

Σήμερα η Συναυλία του Μητροπάνου στην Δεσφίνα

Βίντεο και φωτογραφίες απο την συναυλία του Διονύση Τσακνή στην Ιτέα

Διάφορες αναρτήσεις έγιναν για την συναυλία του Διονύση Τσακνή στην Ιτέα, ξεκινώντας από τα Βοιωτικά, που γράφουν χαρακτηριστικά :
ο Διονύσης Τσακνής σε μια απολαυστική συναυλία στην προβλήτα της Ιτέας, το Σάββατο 25-7-2009 με τους επίσης πολύ καλούς Φιόνα Τζαβάρα και Αποστόλη Ψυχράμη. Παλιότερα αγαπημένα και νεώτερα κομμάτια, κέφι και πολύ καλές ερμηνείες.
Δείτε το βίντεο με το τραγούδι που έκλεισε την βραδυά (ήμουν δίπλα σε αυτόν που το τραβούσε και σήμερα είδα ότι τα ανέβασε και στο διαδίκτυο).
εννοώντας τον φίλο απο την Ιστοσελίδα hallucinations1.blogspot.com της Ιτέας.
Εμείς σας παρουσιάζουμε ένα άλλο βίντεο που μας έστειλε ένας φίλος.

Προχωράει το φτιάξιμο του σπιτιού του Στέφανου Κόλλια

Συνεχίζονται οι εργασίες για το φτιάξιμο του σπιτιού του Στέφανου Κόλλια στην Καλοσκοπή, όπως σας είχαμε γράψει και σε προηγούμενο άρθρο.
Απο την Σελίδα της Οίτης βλέπουμε μια φωτογραφία με τις εργασίες κατασκευής της στέγης και το εξής σχόλιο:
Προχωράει η στέγη του σπιτιού του Στέφανου Κόλλια στην Καλοσκοπή.
Όσα και να μας κάψουν, εμείς τα ξαναφτιάχνουμε.
Η Γκιώνα να είναι καλά...

Το Λιμεναρχείο μοιράζει κλήσεις για τραπεζοκαθίσματα

Μην ανησυχείτε αυτά δεν μπορούν να συμβούν στην Ιτέα όπου κανένας δεν βλέπει τίποτα, αλλά στην Ναύπακτο.
Με τους καταστηματάρχες του λιμανιού και των δύο παραλιών να βρίσκονται σε φουλ ρυθμούς εργασίας, άρχισαν να καταφθάνουν τα κακά μαντάτα.
Το Λιμεναρχείο Πατρών ξεκίνησε την προηγούμενη εβδομάδα να στέλνει τις “λυπητερές” για παράνομη ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων. Το τραγελαφικό της υπόθεσης είναι ότι τα εν λόγω πρόστιμα επιβλήθηκαν όχι γιατί οι επαγγελματίες δεν είχαν υποβάλει αιτήσεις αδειοδότησης, αλλά γιατί κατά τον διενεργούμενο έλεγχο, δεν είχαν... προλάβει να εκδοθούν οι απαιτούμενες άδειες!
Για κάποιους εξ αυτών, ακόμη και σήμερα, 4 μήνες μετά την σχετική αίτηση, οι αδειοδοτήσεις εκκρεμούν...
Κλασσικό παράδειγμα ελληνικής γραφειοκρατικής τρέλας η συγκεκριμένη υπόθεση καθώς εμπλέκονται αρκετές δημόσιες υπηρεσίες που καθ’ όπως φαίνεται αδυνατούν να συντονιστούν....
Ας δούμε όμως πως έχει η κατάσταση.
Κάθε χρόνο οι καταστηματάρχες των δύο παραλιών και του λιμανιού είναι υποχρεωμένοι να καταθέτουν αιτήσεις προς το Λιμενικό Ταμείο Αιτωλοακαρνανίας προκειμένου να τους παραχωρηθεί χώρος ανάπτυξης τραπεζοκαθισμάτων.
Για να τύχει έγκρισης η αίτησή τους, απαιτείται σύμφωνη γνώμη του Λιμενικού Σταθμού Ναυπάκτου (που υπάγεται στο Λιμεναρχείο Πατρών) , της Νομαρχίας Αιτ/νίας, του Λιμενικού Ταμείου Αιτωλοακαρνανίας ενώ η απόφαση παίρνει την τελική έγκριση από την Περιφέρεια. Για δε τα καταστήματα του λιμανιού απαιτείται και σύμφωνη γνώμη της Αρχαιολογίας.
Όπως γίνεται αντιληπτό, απ’ την πληθώρα των υπηρεσιών, η έκδοση μιας τέτοιας άδειας δεν είναι εύκολη υπόθεση...
Μέχρι τέλος Μαρτίου έπρεπε να έχει κατατεθεί η αίτηση, συνοδευόμενη από τοπογραφικό διάγραμμα κάλυψης, αλλά στις 29 Απριλίου που το κλιμάκιο του Λιμενικού Σταθμού Ναυπάκτου προχώρησε σε έλεγχο, καμία άδεια δεν είχε εκδοθεί με αποτέλεσμα να βεβαιωθούν παραβάσεις καλώντας τους ...”κατηγορούμενους” σε έγγραφη απολογία.
Στις απολογίες τους οι καταστηματάρχες ισχυρίστηκαν ότι είχαν καταθέσει εμπρόθεσμα αιτήσεις και πως οι υπηρεσίες ήταν αυτές που δεν είχαν εκδώσει τις απαιτούμενες άδειες.
Ωστόσο, σύμφωνα με την απόφαση καταβολής προστίμου, επί του συγκεκριμένου ελέγχου, που λήφθηκε στις 25 Ιουνίου και κοινοποιήθηκε την τρέχουσα εβδομάδα στους ενδιαφερόμενους, ο ισχυρισμός αυτός κρίνεται ανεπαρκής διότι οι καταστηματάρχες όφειλαν, σύμφωνα πάντα με την υπηρεσία, εφόσον καταλαμβάνουν χώρο της χερσαίας ζώνης λιμένος να έχουν εφοδιαστεί με τη σχετική άδεια. Ως εκ τούτου θα πρέπει να πληρώσουν το πρόστιμο.
Το παράλογο της υπόθεσης είναι ότι ακόμη και σήμερα, τέλος Ιούλη, τέσσερις μήνες μετά την κατάθεση της αίτησης εκκρεμούν ακόμη περιπτώσεις αδειοδοτήσεων! Τελειώνει δηλαδή το καλοκαίρι και οι άδειες δεν έχουν ακόμη εγκριθεί. Ή απορριφθεί.
Σε επικοινωνία που είχαμε με τον πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου Αιτωλοακαρνανίας Κώστα Σταράμο, παραδέχθηκε ότι η υπήρξε καθυστέρηση. Χαρακτήρισε μάλιστα τον τρόπο έκδοσης αδειών ως “δράμα”, ωστόσο υποστήριξε ότι οι περισσότερες έχουν “περάσει” απ’ το Λιμενικό Ταμείο, πλην αυτών του λιμανιού που υπάρχει πρόβλημα με την αρχαιολογία.
Απ’ τη μεριά τους οι καταστηματάρχες υποστηρίζουν ότι κανείς τους δεν έχει ειδοποιηθεί να παραλάβει την άδεια και οι περισσότεροι εξ αυτών δηλώνουν ότι δεν πρόκειται να πληρώσουν το πρόστιμο, προσφεύγοντας ενάντια στην απόφαση.
Για όλο αυτό το μπάχαλο μερικοί αποδίδουν μερίδιο ευθύνης και στους ίδιους τους καταστηματάρχες που έχουν χαμηλά στις προτεραιότητές τους την έκδοση της σχετικής άδειας, ωστόσο, ένας επιχειρηματίας, σε ένα κράτος που θεωρητικά προάγει την επιχειρηματικότητα, δεν θα έπρεπε να τρέχει από υπηρεσία σε υπηρεσία για να προωθηθεί το αίτημά του.
Υπάρχει μάλιστα και σχετική νομολογία (Ν. 2690/1999) που θέτει ως μέγιστο χρόνο απάντησης αιτήματος από δημόσια υπηρεσία τις 50 ημέρες (ή 60 αν εμπλέκονται κι άλλες υπηρεσίες), μετά το πέρας της οποίας ο πολίτης μπορεί να διεκδικήσει αποζημίωση.
Δυστυχώς όμως στην Ελλάδα η επιχειρηματικότητα είναι κάτι σαν... αδίκημα, σε θέτει συνεχώς απολογούμενο, οι κανόνες είναι ασαφής, οι ελεγκτικοί μηχανισμοί δρουν ανεξάρτητα απ’ τις υπηρεσίες αδειοδότησης και τα αιτήματα μετακινούνται με αργούς ρυθμούς από πρωτόκολλο σε πρωτόκολλο.
Όσο το θεσμικό πλαίσιο παραμένει βραδυκίνητο και όσο οι επαγγελματίες δρουν ατομικά και όχι μέσα από το συλλογικό τους όργανο, αλλαγή στην κατάσταση δεν πρέπει να αναμένουμε. Και πέρσι υπήρξαν πρόστιμα και του χρόνου θα υπάρξουν. Όπως μάλιστα μας δήλωσε ο λιμενοσταθμάρχης Αλέξης Τσαφαλόπουλος “τα περιθώρια έχουν στενέψει” και μεις, ερμηνεύοντας τα λόγια του, υποψιαζόμαστε ότι κάποιος (ή κάποιοι) το “σκαλίζουν” το θέμα.
Μοναδική ασπίδα λοιπόν για τους επιχειρηματίες είναι η διεκδίκηση θέσπισης σαφών κανόνων, η οργάνωση και η κοινή δράση. Διαφορετικά θα παραμείνουν... “κατηγορούμενοι”.

Έκρηξη με ένα νεκρό στη «Λάρκο»

Έκρηξη σημειώθηκε σήμερα το πρωί Κυριακή 2 Αυγούστου στις εγκαταστάσεις της «Λάρκο», στη Λάρυμνα Φθιώτιδας, με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή της ένας εργαζόμενους και άλλοι τρεις να τραυματιστούν.

Τα αιτία του δυστυχήματος δεν έχουν διευκρινιστεί .Ο νεκρός ήταν πατέρας 4 παιδιών.

Πηγή :sky.gr