Τρίτη, 3 Μαρτίου 2009

Μαύρη Μαγιονέζα

Με αφορμή την μουσική του Ανδρέα Ασημακόπουλου στην μουσική επένδυση της μάχης των στοιχειών και τον διαγωνισμό μουσικής στην Άμφισσα είναι η ώρα να παρουσιάσουμε την Μαύρη Μαγιονέζα.

Η Μαύρη Μαγιονέζα είναι ένα μουσικό σχήμα. Σε πολύ κόσμο αρέσουν οι ταμπέλες γι' αυτό ίσως θα έπρεπε να βάλουμε κι' εδώ μία. Ας πούμε ότι παίζουν γύρω από έναν πυρήνα σκληρού ροκ με αναφορές σε άλλα αγαπημένα τους ακούσματα όπως το hip-hop, το drum'n'bass, την electronica, το blues, το punk, το industrial..!! Οι ίδιοι το ονομάζουν για λόγους ευκολίας e-rock, αν και κανείς δεν γνωρίζει αν ... διατηρούν και την πατέντα του όρου.

Κατά τ' άλλα έχουν κι αυτό το περίεργο όνομα που κάνει, πολλούς να αναρωτιούνται για την προέλευση του. Περίπου όπως γίνεται με τον ορισμό της μουσικής τους. "Μαύρη Μαγιονέζα" για κάποιους επιστήμονες είναι το ίζημα που υπάρχει σε ορισμένους ωκεανούς, προερχόμενο από διάφορα λήμματα, που καταστρέφει ολόκληρη τη χλωρίδα ( και όχι μόνο ), στον πυθμένα τους. Τόσο λυπηρό, που μπορεί να ερμηνεύσει ακόμα και όνομα συγκροτήματος.

Η Μαύρη Μαγιονέζα πρωτοεμφανίζεται το 1996 όταν το συγκρότημα από τη Θεσσαλονίκη ονόματι "Νυχτοπούλι" αποφασίζει να αλλάξει το όνομά του. Το "Νυχτοπούλι" έκανε την πρώτη του πρόβα το 1994, δηλαδή δύο χρόνια πριν, τα οποία γέμισε με συναυλίες σε διάφορα μπαράκια της πόλης και ένα demo με τίτλο: "Σπουδή στο μωβ : ο λυρισμός του ατάλαντου λύκου."

Πίσω στο 1996, ο Ανδρέας Ασημακόπουλος, Κώστας Μαντζουκίδης και Θωμάς Αρβανίτης ηχογραφούν στο RIFF στούντιο ένα demo CD που δύο χρόνια αργότερα, το 1998 θα γινόταν ο πρώτος τους δίσκος. Το "Μαύρη Μαγιονέζα" ηχογραφείται στο "M Studio" του Γιώργου Μάνιου και κυκλοφορούν από την EROS Music. Λίγους μήνες αργότερα γυρίζονται και οι "Μέντορες" , το πρώτο τους video clip.

Πολλές συναυλίες ακολουθούν με αφετηρία τη Θεσσαλονίκη σε ιστορικά μπαράκια όπως το Residents και το Dizzy Dolls αλλά και σε μεγαλύτερους συναυλιακούς χώρους της Αθήνας όπως το "Woodstock" στο Περιστέρι και το Αν Club και χωρίς να σταματήσουν ούτε λεπτό, συνεχίζουν με συναυλίες στην επαρχία, ραδιοφωνικές συνεντεύξεις και τηλεοπτικές εμφανίσεις, πολλές φορές ζωντανά, στην ( τότε ) εκπομπή της ΕΤ3 "Jammin" .

To 1999, η EROS Music κυκλοφορεί το CD συλλογή "Παράλληλες Rock Διαδρομές", στο οποίο εκτος από τη Μαύρη Μαγιονέζα, συμμετέχουν οι Ενδελέχεια και οι Magic de Spell (το CD είναι και multimedia και περιέχει το video από τους "Μέντορες").

Το 2000 βρίσκει το συγκρότημα για μια ακόμη φορά στο Μ Studio να ηχογραφεί το δεύτερο album του με τίτλο "Παραμόρφωση". Αυτή τη φόρα στα τύμπανα κάθεται ο Γιώργος Γεωργίου, ο οποίος αντικαθιστά το Θωμά που υπηρετεί τη στρατιωτική του θητεία. Με τίτλο ερμηνευμένο από τις δυνατές κιθάρες και τους "τραχείς" στίχους, το album κυκλοφορεί την ίδια χρονιά, επίσης από την EROS Music.

Η συναυλιακή πορεία της μπάντας συνεχίζεται με τους ίδιους ρυθμούς. Παίζουν ξανά σε Υδρόγειο και Μύλο, ενώ στην Αθήνα παρουσιάζουν το δίσκο στον "Αέρα" της Πετρούπολης και στο Ρόδον, όπου και ανοίγουν τους βέλγους Deus.

Προς τα τέλη του 2000 ο Θωμάς απολύεται από φαντάρος και παίρνει ξανά τη θέση του πίσω από τα τύμπανα της Μαύρης Μαγιονέζας ενώ η EROS Music κυκλοφορεί ακόμα μία CD συλλογή με τίτλο "Η νέα σκηνή της EROS". Η εν λόγω συλλογή περιέχει δύο τραγούδια από την "Παραμόρφωση", ενώ συμμετέχουν ακόμα συγκροτήματα όπως η Γλυκιά Συμμορία, η Σαύρα των βασιλικών δρόμων, οι Fata Morgana, οι Soulbro και οι Ριφιφί.

Κάπου εκεί, γυρίζεται και το δεύτερο video clip του συγκροτήματος, "Η εντροπία σου είναι πολύ πιο μεγάλη", όπου το τραγούδι με τον παράξενο τίτλο, οπτικοποιείται πάνω σ' ένα σενάριο των ίδιων, στην πρώτη ουσιαστική απόπειρα του συγκροτήματος να περιγράψουν τη μουσική τους με εικόνες.

Οι συνεντεύξεις σε ραδιόφωνα και περιοδικά ( έντυπα και ηλεκτρονικά ), καθώς και οι συναυλίες συνεχίζονται μέχρι και το καλοκαίρι του 2001, όπου και παίζουν στο φεστιβάλ του Δρυμού. Σ' αυτό το σημείο η Μαύρη Μαγιονέζα αναστέλλει τη δράση της για περίπου ένα χρόνο, λόγο μουσικών σπουδών του Ανδρέα στο εξωτερικό.

Επιστρέφοντας μ' ένα master, πάνω στην Μουσική Τεχνολογία στις βαλίτσες του, ο Ανδρέας ξανασυναντά τον Κώστα και το Θωμά για να παίξουν για τη διεθνή αμνηστία στο Μύλο καθώς και στο Dizzy Dolls με συναυλία και after party με μουσική επιλεγμένη από τους ίδιους.

Το 2002 βρίσκει το συγκρότημα να ηχογραφεί τον τρίτο τους δίσκο "Μανιτάρια και Μανιφέστα", οι ηχογραφήσεις του οποίου ολοκληρώνονται προς το τέλος του ίδιου χρόνου και κυκλοφορεί τον επόμενο.

Οι συναυλίες συνεχίζονται σε Θεσσαλονίκη ( φεστιβάλ κατά της παγκοσμιοποίησης στην πλατεία Αριστοτέλους, club Μεσόγειος, Μύλος ), Κρήτη (φεστιβάλ σπουδαστών μουσικής Τεχνολογίας και Ακουστικής), ανοιχτό θέατρο Ξάνθης, φεστιβάλ " Ήχοι του Δάσους" στη Γκιόνα, κ.α. Οι συναυλίες έχουν πλέον εμπλουτιστεί με οπτικές προβολές και εξελίσσονται σ' ένα εντυπωσιακό πολυμεσικό θέαμα με πληθώρα μηνυμάτων για αυτιά και μάτια.

Κάπου εκεί ο Ανδρέας απορροφάται από ένα προσωπικό του project πειραματικής ηλεκτρονικής μουσικής ( το οποίο δεν έχει τελειώσει ακόμα !) και κερδίζει τιμητική διάκριση στον 1ο πανελλήνιο διαγωνισμό μουσικής με υπολογιστή που διοργανώθηκε από το περιοδικό RAM.

Η Μαύρη Μαγιονέζα στους χαλεπούς καιρούς που ακολουθούν δίνει σποραδικά συναυλίες χωρίς να εκβιάσει καμία δισκογραφική παρουσία χωρίς λόγο, τιμώντας τη μουσική της και τους φίλους της.

Μέχρι που κάποια στιγμή το καλοκαίρι του 2006 αποφασίζουν ότι ο καιρός της αδράνειας πέρασε. Ορμώμενοι από το σύγχρονο πολιτικοοικονομικό σκηνικό αποφασίζουν να γράψουν καινούργια τραγούδια και ξαναμπαίνουν στο studio με μεγάλη ΟΡΕΞΗ και με τη μεγάλη εμπειρία του Ανδρέα ως καθηγητή μουσικής τεχνολογίας, στη θέση του παραγωγού.

Αυτή τη φορά οι συνθέσεις αφήνουν τις όποιες ποιητικές της Μαύρης Μαγιονέζας κατά μέρους για να πουν, έξω απ' τα δόντια, πράγματα που όλοι βιώνουν αλλά ελάχιστοι έχουν τα κότσια να τραγουδήσουν. Η απίστευτη παραγωγή με τεχνικές που εφαρμόζονται στην Ελλάδα για πρώτη φορά, σε συνδυασμό με τις ευφάνταστες ενορχηστρώσεις και το ανακάτεμα ηλεκτρονικών και φυσικών οργάνων, δίνουν ένα album σφιχτό σαν γροθιά με 14 e-rock συνθέσεις γραμμένες όπως πάντα για τους απαιτητικούς φίλους και υποψιασμένους ακροατές.

Στο album συμμετέχουν ακόμα ο καταξιωμένος στο ραδιόφωνο της Θεσσαλονίκης, Γιάννης Σημαντήρας (παλιός φίλος της Μαύρης Μαγιονέζας) και η Μαρία Παπακυρίδου, μία νέα φωνή που, ανάμεσα στις πολλές που δοκιμάστηκαν, κατόρθωσε να ανταπεξέλθει αρτιότατα στις τεχνικές δυσκολίες των συνθέσεων.

Το τέταρτο album της Μαύρης Μαγιονέζας με γενικό τίτλο " Καλή Όρεξη" κυκλοφορεί από την Tech Killa Records, την ιδιόκτητη από τους ίδιους δισκογραφική, ανεξάρτητη, εταιρία. " Ήταν ο μόνος τρόπος να έχουμε τον πλήρη έλεγχο της μουσικής μας" λένε οι ίδιοι, " χωρίς καλλιτεχνικές παρεμβολές ή οικονομικά παζάρια πάνω στην παραγωγή".

Και πράγματι η Tech Killa Records τους δικαιώνει μ' ένα album με καταπληκτική παραγωγή, πρωτότυπο packaging, εξαίσιο artwork και 14 από τα καλύτερα τραγούδια που έχει ηχογραφήσει μέχρι στιγμής το σχήμα Η διανομή δε, γίνεται από την εξίσου ανοιχτή σε ακούσματα Music Kitchen, παλιούς γνώριμους (σε προσωπικό επίπεδο) και ήδη καταξιωμένους στο χώρο τους διανομείς.

Όσον αφορά τις τρέχουσες συναυλίες, τέλος, μετά τις τελευταίες αλλαγές, τα μέλη της μπάντας οι: Ανδρέας Ασημακόπουλος (Φωνή, Κιθάρες, Ηλεκτρονικά), Ορέστης Ναλμπάντης (Κιθάρες, Φωνητικά), Κώστας Μαντζουκίδης (Μπάσο, Φωνητικά), Νέστωρ Κάνιστρας (Τύμπανα), Αλεξάνδρα Πεσμαζόγλου (Φωνή, Φωνητικά) και η προσθήκη ζωντανών οπτικών εφφέ και happenings στις συναυλίες, εγγυούνται «οπτικοακουστικά φαγοπότια» που δύσκολα αφήνουν το κοινό στα καθίσματά τους!

Μετά δε και από την πρώτη ζωντανή συναυλία στο internet που διοργάνωσε με απόλυτη επιτυχία, το συγκρότημα επιστρέφει με μία ενιαία πολυμεσική παράσταση με εμβόλιμο video art και τραγούδια-σχόλια από όλους τους δίσκους για τα όσα συνέβησαν (και συμβαίνουν) γύρω μας στη σύγχρονη πραγματικότητα. Ξεχάστε ότι τρώγατε μέχρι τώρα. Η Μαύρη Μαγιονέζα σας εύχεται «Καλή Όρεξη» και ζωντανά, σύντομα κοντά σας.

Μπορείτε να δείτε ένα ωραίο βίντεο από την Μαύρη Μαγιονέζα εδώ

Βενζίνη. Η μεγάλη απάτη


Το πρόβλημα με την τιμή της βενζίνης το έχει καταλάβει και ο τελευταίος στην Ελλάδα, για να δούμε θα το καταλάβει και ο συντοπίτης μας ο Μπούγας που κάνει εξαγγελίες για τον έλεγχο των τιμών των καυσίμων;

Απο την Ζούγκλα
Χρυσό πληρώνει ο Έλληνας καταναλωτής τον αποκαλούμενο «μαύρο χρυσό», στα πρατήρια υγρών καυσίμων της χώρας.
Στο κράτος της άκρατης κερδοσκοπίας και της παντελούς έλλειψης ελέγχων, το ντόμινο της διεθνούς αγοράς λειτουργεί μόνο σε βάρος του μέσου καταναλωτή και ποτέ υπέρ του.
Όταν ανεβαίνει η διεθνής τιμή του πετρελαίου εν ριπή οφθαλμού έχει ανέβει και η μέση τιμή στα πρατήρια βενζίνης. Αντιθέτως, όταν πέφτει, η επίσημη δικαιολογία όλων μηδενός εξαιρουμένου είναι ότι η μείωση δεν έχει περάσει στην αντλία. Τουλάχιστον αστεία, αν όχι ... τραγικά πράγματα.
Και αυτό με την ανοχή της πολιτικής ηγεσίας, που αδυνατεί να ελέγξει την σαφέστατη ύπαρξη καρτέλ στο χώρο του πετρελαίου.
Είναι απλά τα πράγματα, κι ας προσπαθούν κάποιοι να μας πείσουν ότι το άσπρο είναι μαύρο κι ότι η αγορά λειτουργεί βάσει των κανόνων του ανταγωνισμού. Κανόνες δεν υπάρχουν, πολύ δε περισσότερο ο ανταγωνισμός τελεί εν υπνώσει.
Όταν η παγκόσμια τιμή του πετρελαίου ξεκίνησε τη φρενήρη κούρσα της στις αρχές του 2008, με αποκορύφωμα την εκτόξευση της τιμής στα μέσα του Ιουλίου στα 147 δολάρια ανά βαρέλι, η μέση τιμή της βενζίνης στην Ελλάδα ήταν κοντά στο 1 ευρώ και 30 έως 40 λεπτά ανά λίτρο.
Σχεδόν 8 μήνες μετά, και με αφορμή την παγκόσμια οικονομική κρίση, η διεθνής τιμή του πετρελαίου κυμαίνεται με μικρές αυξομειώσεις κοντά στα 40 δολάρια το βαρέλι. Στην Ελλάδα όμως η βενζίνη συνεχίζει σε κάποια πρατήρια ακόμη να κοστίζει πάνω από 90 λεπτά το λίτρο .
Σύμφωνα με τον πίνακα που μπορείτε να δείτε παρακάτω, η μέση τιμή σε ορισμένα ενδεικτικά πρατήρια βενζίνης σε διαφορετικές περιοχές ξεπερνά τα 85 λεπτά. Υπάρχουν δε βενζινάδικα που μεταπωλούν το λίτρο ακόμη και 95 λεπτά τη στιγμή που η τιμή του πετρελαίου είναι στα χαμηλότερα δυνατά επίπεδα καθώς η διεθνής ζήτηση είναι δραματικά μειωμένη.
Μόλις σήμερα στις αγορές εμπορευμάτων της Ασίας η τιμή του ελαφρού αργού για συμβόλαια παράδοσης Απριλίου υποχώρησε κάτω από τα 40 δολάρια.
Ακόμη και η τιμή του πάντα ακριβότερου Μπρεντ της Βόρειας Θάλασσας είναι κάτω από τα 42 δολάρια το βαρέλι.
Ουσιαστικά, ενώ ο μαύρος χρυσός έχει χάσει διεθνώς το ένα τέταρτο της ανώτερης ιστορικής τιμής του, στη χώρα μας αυτή η αναλογία στα πρατήρια δεν έχει περάσει. Η τιμή του πετρελαίου παραμένει δυσανάλογα υψηλή.
Δεν είναι υπερβολή να γίνει η εξής αναλογία: Αν με διεθνή τιμή ανά βαρέλι κατά μέσο όρο 40 δολάρια, η τιμή της βενζίνης στα ελληνικά πρατήρια είναι κοντά και πάνω από τα 90 λεπτά το λίτρο, τότε στην απευκταία περίπτωση που η παγκόσμια τιμή πιάσει τα επίπεδα του καλοκαιριού οι καταναλωτές θα πρέπει να αναμένουν τιμή κοντά στα 3 -3,5 ευρώ το λίτρο.
Προφανής λοιπόν η κερδοσκοπία που είναι σε πλήρη εξέλιξη χωρίς κανείς να νοιάζεται αν ο καταναλωτής έχει τη δυνατότητα να πληρώσει αυτό το «αποκριάτικο καπέλο».
Αιτία προφανώς της άκρατης ακρίβειας η δυσλειτουργία της ελεύθερης αγοράς, η έλλειψη κανόνων και κυρίως ελέγχων. Το καρτέλ, είτε είναι στο χώρο των διυλιστηρίων, είτε στη λιανική πώληση, λειτουργεί με δικούς του κανόνες υπερκέρδους. Πρόσφατα ο υπουργός Ανάπτυξης, Κωστής Χατζηδάκης, χαρακτήρισε αδικαιολόγητες τις αυξήσεις στις τιμές λιανικής, προαναγγέλλοντας τη λήψη περαιτέρω μέτρων μαζί με τα συναρμόδια Υπουργεία.
«Τις πρώτες ημέρες της ανάληψης των καθηκόντων μου κάλεσα όλους τους εμπλεκόμενους στο κύκλωμα πετρελαιοειδών και τους ζήτησα αυτοσυγκράτηση. Ωστόσο, οι τιμές λιανικής ανεβαίνουν, σε ένα βαθμό αδικαιολόγητα. Γι’ αυτό η κυβέρνηση δεν μένει με σταυρωμένα τα χέρια», παρατήρησε ο κ. Χατζηδάκης.
Ήδη, όπως είπε, μικτά κλιμάκια του υπουργείου, αποτελούμενα από υπαλλήλους του τομέα Ενέργειας και της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου, θα διενεργούν επιτόπιους ελέγχους σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα υγρών καυσίμων κατά το πρότυπο των κοστολογικών ελέγχων που γίνονται ήδη σε επιχειρήσεις.
Η κυβέρνηση διά του αρμόδιου υπουργού επιχειρεί να στείλει μήνυμα προς όλες τις πλευρές που εμπλέκονται στο κύκλωμα των υγρών καυσίμων, ότι σε καμιά περίπτωση δε θα ανεχθεί φαινόμενα κερδοσκοπίας.
Αλλά φαίνεται δεν το έχει καταφέρει -και είναι άγνωστο αν τελικά μπορεί να το καταφέρει...

Πανελλήνιοι Μαθητικοί Καλλιτεχνικοί Αγώνες, Αγώνες μουσικής 5 και 6 Μαρτίου στην Άμφισσα

Με θέμα «Η Παιδεία δυναμώνει τους Έλληνες – Η Παιδεία αλλάζει την Ελλάδα» το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων προκήρυξε και φέτος, για 15η συνεχή χρονιά, τους Πανελλήνιους Μαθητικούς Καλλιτεχνικούς Αγώνες. Λειτουργώντας ως επίσημος σχολικός θεσμός που αγκαλιάζει τις έννοιες της Τέχνης, της Παιδείας και του Πολιτισμού, με τους Πανελλήνιους Μαθητικούς Καλλιτεχνικούς Αγώνες επιδιώκεται ο μετασχηματισμός του σημερινού σχολείου σε χώρο δημιουργικής έκφρασης και συνεργασίας.
Μέσα από τη σύνθεση των γνώσεων, τη φαντασία, και την αγάπη του ωραίου, ενθαρρύνουν το ενδιαφέρον των μαθητών για τις τέχνες και κάνουν το σχολείο χώρο έκφρασης, δημιουργικής επικοινωνίας και έτσι ανοίγεται δυναμικά στην κοινωνία.
Μαθητές από όλη την Ελλάδα και από ελληνικά σχολεία του ... εξωτερικού ανταποκρίνονται θετικά στην σπουδαία αυτή πολιτισμική πρόκληση. Τόσο η ολοένα αυξανόμενη συμμετοχή τους, όσο και ο ενθουσιασμός τους, δείχνουν ξεκάθαρα πως οι Καλλιτεχνικοί Αγώνες διαθέτουν τεράστια δυναμική και υπόσχονται μια μεγάλη προοπτική.
Σχολική κοινότητα και κοινωνία αντιμετωπίζουν τους Αγώνες αυτούς ως δράση αγωγής της ψυχής (ψυχαγωγία), ως μείζον πολιτιστικό γεγονός που καλλιεργεί την ευγενή άμιλλα, την κριτική σκέψη, την πρόσβαση σε υψηλά νοητικά επίπεδα. Παρουσιάζοντας τα επιτεύγματά τους –μεγάλα ή μικρά, ατομικά ή ομαδικά-, τις δεξιότητες, το μεράκι, την ευαισθησία τους κα την αγάπη τους στη Μουσική, το Χορό, τη Ζωγραφική, το Αρχαίο Δράμα και το Σύγχρονο Θέατρο, οι νέοι έχουν την ευκαιρία να βγουν έξω από το σχολείο, να βγουν μπροστά στην κοινωνία, να καταθέσουν την ψυχή τους, να δημιουργήσουν πολιτισμό.
Η αξία αυτής της δράσης αποκτά ακόμα μεγαλύτερη σημασία στις μέρες μας, όπου οι εικόνες πολιτισμού γύρω μας μοιάζουν συχνά γκρίζες, καθοδηγούμενες, εγκλωβισμένες στις οθόνες της τηλεόρασης, του ηλεκτρονικού υπολογιστή και του Διαδικτύου, στα μοντέλα των reality shows, στην ύπουλη διαπόμπευση της Τέχνης και της ανθρώπινης υπόστασης, στα είδωλα και όχι στην πραγματική εικόνα του εαυτού μας και των πραγμάτων.
Οι Πανελλήνιοι Μαθητικοί Καλλιτεχνικοί Αγώνες οργανώνονται κάθε χρόνο από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων σε συνεργασία με το Εθνικό Ίδρυμα Νεότητας, τη Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς, την Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης και την Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας ενώ παράλληλα σημαντικό ρόλο παίζει η συμμετοχή της νομαρχιακής και της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Περιλαμβάνουν δύο φάσεις: την Περιφερειακή και την Πανελλήνια. Οι Αγώνες διοργανώνονται αρχικά σε περιφερειακό επίπεδο (σε κάθε εκπαιδευτική περιφέρεια διοργανώνονται όλες οι κατηγορίες Αγώνων και απονέμονται, σύμφωνα με την κρίση των Κριτικών Επιτροπών, Βραβεία, Ειδικές Διακρίσεις και Έπαινοι), αντίθετα, η Πανελλήνια φάση δεν έχει διαγωνιστικό χαρακτήρα.
Η διοργάνωση της Μαθητικής Εβδομάδας Καλλιτεχνικής Έκφρασης, η οποία έχει ως στόχο να ενισχύσει τη δημιουργικότητα και την ελεύθερη καλλιτεχνική έκφραση, δίνοντας την ευκαιρία στους μαθητές που έχουν διακριθεί σε Περιφερειακό επίπεδο να προβάλλουν το έργο τους σε συμμαθητές τους από όλη την Ελλάδα, μέσα σε κλίμα χαράς και συμμετοχής, απαλλαγμένοι από το άγχος της πανελλήνιας βράβευσης.
Μια αλλαγή στο θεσμό είναι η προσθήκη των Αγώνων Ελληνικής Γλώσσας, κατηγορία που δεν υπήρχε τα προηγούμενα χρόνια.
Με αυτό τον τρόπο, ο θεσμός των Πανελλήνιων Μαθητικών Καλλιτεχνικών Αγώνων ενισχύεται σε επίπεδο περιφέρειας, ενώ ταυτόχρονα, προχωρά και εξελίσσεται, ανταποκρινόμενος στα εκάστοτε κοινωνικά και παιδαγωγικά δεδομένα.
Οι Περιφερειακοί Αγώνες έχουν προγραμματιστεί για το πρώτο δεκαήμερο του Μαρτίου, ενώ η Εβδομάδα Καλλιτεχνικής Έκφρασης από 30 Μαρτίου έως 3 Απριλίου στην Κομοτηνή.
Η Πανελλήνια Συντονιστική Επιτροπή του Υπουργείου Παιδείας, σε συνεννόηση με την Περιφερειακή Οργανωτική Επιτροπή, επιλέγει τους νομούς και τις πόλεις στις οποίες διεξάγονται οι Αγώνες με βασικά κριτήρια το ενδιαφέρον και τη συμβολή της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης και του τοπικού Δήμου στις δαπάνες των Περιφερειακών Αγώνων, καθώς επίσης και στην υπάρχουσα υποδομή για την όσο το δυνατόν αρτιότερη διοργάνωσή τους.
Έτσι λοιπόν φέτος οι Αγώνες για την περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας θα διεξαχθούν στις παρακάτω πόλεις: Αγώνες Εικαστικών στην Χαλκίδα, Αγώνες Θεάτρου στην Λαμία, Αγώνες Μουσικής στην Άμφισσα, Αγώνες Ελληνικής Γλώσσας στo Καρπενήσι και Αγώνες Χορού στην Λιβαδειά.
Πέρα από τους ίδιους τους Αγώνες, μεγάλη σημασία δίνεται επίσης στην τελετή απονομής των βραβείων των Περιφερειακών Αγώνων –με επίσημο, δημόσιο χαρακτήρα- στην οποία προσκαλούνται να συμμετέχουν εκτός των μαθητών και των εκπαιδευτικών, οι αρχές της Νομαρχιακής και Τοπικής Αυτοδιοίκησης, οι γονείς, προσωπικότητες της πνευματικής και καλλιτεχνικής ζωής του τόπου και το ευρύ κοινό.
Στη δημόσια αυτή προβολή των δράσεων και του έργου των μαθητών είναι ιδιαίτερα σημαντική η συμβολή τω Μέσων Ενημέρωσης, και τα οποία καλούμε δίπλα μας στην προσπάθειά μας να κάνουμε πράξη το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία.
Τα σχολεία σήμερα είναι κάτι παραπάνω από ένας απλός χώρος παροχής γνώσεων. Στα σχολεία σήμερα οι μαθητές μαζί με τους υπεύθυνους καθηγητές τους εκφράζονται και δημιουργούν υπέροχα πράγματα που αξίζουν πραγματικά να βγουν προς τα έξω.
Οι νέοι άνθρωποι, το μέλλον αυτού του τόπου, έχουν πάντα κάτι καλό κι ελπιδοφόρο να πουν.
Οι Πανελλήνιοι Μαθητικοί Καλλιτεχνικοί Αγώνες δίνουν μια μεγάλη ευκαιρία και σ’ αυτούς να το πράξουν, και σε όλους εμάς να το διαπιστώσουμε.
Σας καλούμε λοιπόν στις 5 & 6 Μαρτίου 2009 στο Πνευματικό Κέντρο της Άμφισσας να παρακολουθήσετε μαζί μας τους Αγώνες Μουσικής Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας.