Πέμπτη, 25 Μαρτίου 2010

Η σημερινή παρέλαση στην Ιτέα, ολοκληρωμένο με όλες τις φωτογραφίες

Πραγματοποιήθηκε σήμερα η παρέλαση στην Ιτέα. Ο καιρός ήταν καλός παρά τις αντίθετες προβλέψεις της μετεωρολογικής.
Με την απουσία της αστυνομίας του λιμενικού και της Πυροσβεστικής που φέτος δεν παρέλασαν οι μαθητές με την φιλαρμονική ήταν οι μόνοι πρωταγωνιστές της ημέρας.
Οι γονείς καμάρωσαν τα παιδιά τους, φίλοι γνωστοί και συγγενείς συναντήθηκαν στους δρόμους, με την ευκαιρία της αργίας και όλοι μαζί κατευθύνθηκαν κατόπιν στα παραλιακά καταστήματα της πόλης μας.
Θα αναρτήσουμε μερικές φωτογραφίες από την ... παρέλαση και αν έχετε και εσείς δικές σας μπορείτε να μας στέλνετε. Απλά μην τις περιμένετε όλες μαζί θα τοποθετούμε σταδιακά σε αυτήν την σελίδα όσες ετοιμάζουμε όταν βρίσκουμε τον χρόνο.
Εν το μεταξύ μπορείτε να κοιτάτε εικόνες απο προηγούμενες παρελάσεις
http://iteanet.blogspot.com/2009/10/blog-post_5742.html
http://iteanet.blogspot.com/2009/10/blog-post_5731.html
http://iteanet.blogspot.com/2009/04/25.html

























Δενδροφύτευση στην Ελαία Φωκίδος απο τον Πολιτιστικό Σύλλογο


Ο πολιτιστικός Σύλλογος της Ελαίας Φωκίδος το Μεγάλο Σάββατο οργανώνει μια μικρή δενδροφύτευση στο χωριό. Με δεδομένη την ανάγκη για πράσινο έχουμε αποφασίσει, αρχής γινομένης από φέτος, να φυτεύουμε λίγα δένδρα κάθε χρόνο. Η κίνησή μας ευχόμαστε να αποτελέσει κίνητρο και για άλλους φορείς μιας και το πράσινο είναι πνοή ζωής όσο και να υπάρχει. Ιδιαίτερα σήμερα που οι κλιματολογικές συνθήκες έχουν αλλάξει τόσο.
Γεώργιος Κούτρας
Πρόεδρος Συλλόγου

Οι Σύλλογοι συνεργάζονται ενάντια στην πολιτική που μας επιβάλουν.

Πάτρα 22-3-2010
ΚΟΙΝΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Των Α΄ ΕΛΜΕ ΑΧΑΪΑΣ, ΕΜΥΔΑΣ/ΔΕ, Συλλόγου Δασκάλων &
Νηπιαγωγών Πάτρας, ΣΥΠΔΕ
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΟΜΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ
Μετά την απόφαση της κυβέρνησης, για το πακέτο μέτρων που μας πλήττουν
βάναυσα τα ΔΣ των Α΄ ΕΛΜΕ ΑΧΑΪΑΣ, ΕΜΔΥΑΣ/ΔΕ, Συλλόγου
Δασκάλων & Νηπιαγωγών Πάτρας, ΣΥΠΔΕ αποφάσισαν τη συμμετοχή μας σε κινητοποίηση αποτροπής της λειτουργίας των διοδίων της ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΟΔΟΥ στο Ρίο διεκδικώντας:
• ΚΑΜΙΑ ΜΕΙΩΣΗ ΣΤΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΜΑΣ
• ΚΑΜΙΑ ΥΠΟΧΩΡΗΣΗ ΚΑΙ ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΗ ΤΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΩΝ ΜΑΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ
• ΟΧΙ ΑΛΛΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ ΒΑΡΗ
• ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΠΕΡΑ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ
• ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ.
Η πολιτική της παράδοσης των οδικών και άλλων υποδομών (σιδηροδρομικό δίκτυο, λιμάνια, αεροδρόμια, σχολεία) στους ιδιώτες μας βρίσκει αντίθετους Το κράτος έχει υποχρέωση να ... κατασκευάζει το ίδιο τους δρόμους και τις δημόσιες υποδομές μια που γι’ αυτό φορολογεί άμεσα και έμμεσα τους πολίτες.
Τα δημόσια έργα αποτελούν κοινωνικό αγαθό και όχι εμπόρευμα Τα έργα ΣΔΙΤ και οι Συμβάσεις Παραχώρησης δεν υπόκεινται στους νόμους περί Δημοσίων έργων παρ’ όλο που συγχρηματοδοτούνται από το Δημόσιο, με ότι αυτό συνεπάγεται στον έλεγχο της κατασκευής, τις προδιαγραφές που πρέπει να τηρούν και της συντήρησής τους.
Σύμφωνα με τα οικονομικά τους στοιχεία έχει αποδειχθεί ότι αυτά κοστίζουν ακριβότερα αποκομίζοντας τεράστια κέρδη στις κατασκευάστριες εταιρείες που βαρύνουν τον Δημόσιο Προϋπολογισμό και άρα τον Έλληνα πολίτη που πληρώνει βαρύ αντίτιμο και για τη χρήση τους.
Τέλος θέλουμε να επισημάνουμε ότι η πολιτική της εκχώρησης της Δημόσιας περιουσίας σε μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα οδηγεί στην απαξίωση των Δημόσιων Τεχνικών Υπηρεσιών και στην υποβάθμιση του ρόλου των μηχανικών Δημοσίων Υπαλλήλων αλλά και ευρύτερα όλου του δημόσιου τομέα.
Αγωνιζόμαστε για:
• Τον προγραμματισμό, σχεδίαση και κατασκευή των έργων με βάση τις ανάγκες και τα συμφέροντα του λαού και όχι των ιδιωτικών εταιρειών
• Την αναβάθμιση των δημόσιων τεχνικών Υπηρεσιών της χώρας και την κατάργηση του νόμου περί των ΣΔΙΤ.
• Όχι στα διόδια, ελεύθεροι δρόμοι για όλους.
Καλούμε κάθε πολίτη, σύλλογο, επιτροπή και φορέα που θέλει να αντιδράσει,
σε κινητοποίηση την Κυριακή 28 Μαρτίου στις 12.00 το μεσημέρι για να
ανοίξουμε τους σταθμούς διοδίων στο Ρίο.
Τα Δ.Σ.
Α΄ Ένωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης ΑΧΑΪΑΣ
Ένωσης Μηχανικών Δημοσίων Υπαλλήλων Διπλωματούχων Αν. Σχ./ Ε
Συλλόγου Δασκάλων & Νηπιαγωγών Πάτρας
Συλλόγου Υπαλλήλων Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας

Πιστοληπτική υποβάθμιση και για την Πορτογαλία από τη Fitch , ενώ η Δανία αναβάλει την αγορά αεροσκαφών

Τα συμπτώματα της Οικονομικής κρίσης στην ευρωπαϊκή ένωση αυξάνονται.

Μετά την Ελλάδα και η Πορτογαλία μπήκε στο στόχαστρο των διεθνών αξιολογητικών οίκων εξαιτίας του υψηλού δημοσιονομικού ελλείμματος. Χθες η Fitch προχώρησε σε υποβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας της Πορτογαλίας, προκαλώντας πιέσεις στα κρατικά ομόλογα της χώρας και στο τοπικό χρηματιστήριο. Συγκεκριμένα, η βαθμολογία για τη μακροπρόθεσμη πιστοληπτική ικανότητα της χώρας αναθεωρήθηκε σε «ΑΑ-» από «ΑΑ». Η εξέλιξη αυτή σύμφωνα με την εταιρεία είναι αποτέλεσμα των δημοσιονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει... η πορτογαλική κυβέρνηση, καθώς και των προβλέψεών της για μικρότερου βαθμού σε σχέση με την ΕΕ των «15» ανάκαμψη. Παράλληλα η υποβάθμιση αντικατοπτρίζει την εκτόξευση του ελλείμματος του περυσινού προϋπολογισμού στα επίπεδα του 9,3% του ΑΕΠ έναντι 6,5% που προέβλεπε η Fitch.

Αμεση ήταν η απάντηση της κυβέρνησης της Πορτογαλίας στην ανακοίνωση της εταιρείας αξιολόγησης, διά του υπουργού Οικονομικών κ. Φερνάντο Τεϊξέιρα ντος Σάντος, ο οποίος δήλωσε προσηλωμένος στον στόχο του περιορισμού του δημοσιονομικού ελλείμματος μέσω του Προγράμματος Σταθερότητας και Ανάπτυξης που έχει κατατεθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Αμεση ήταν η αντίδραση των αγορών, με τις αποδόσεις των ομολόγων του πορτογαλικού Δημοσίου να καταγράφουν άνοδο. Συγκεκριμένα, η διαφορά απόδοσης (spread) μεταξύ 10ετούς πορτογαλικού τίτλου και του αντίστοιχου γερμανικού αναρριχήθηκε πάνω από τις 125 μονάδες βάσης (μ.β.) έναντι 104 μ.β. στις αρχές του μήνα.

Δανία: Αναβολή προμήθειας νέων αεροσκαφών

Η Δανία ανέβαλε τη λήψη απόφασης για την αγορά νέων μαχητικών αεροσκαφών, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Άμυνας.

H απόφαση πλήττει τις εταιρίες πώλησης αμυντικού υλικού, καθώς ήδη έχουν μειωθεί οι παραγγελίες που δέχονται λόγω της περικοπής των δαπανών που κάνουν οι κυβερνήσεις λόγω της κρίσης.

Η απόφαση βασίζεται στην ανάλυση του υφιστάμενου στόλου της δανικής πολεμικής αεροπορίας, που διαθέτει 46 μαχητικά F16 της Lockheed Martin >

«Τα πρώτα αποτελέσματα δείχνουν ότι είναι δυνατό να πετούμε για άλλα 2 έως 4 χρόνια με τα F-16», ανακοίνωσε το υπουργείο.

«Με αυτά τα δεδομένα η κυβέρνηση κρίνει ότι είναι λογικό να αναβληθεί η προμήθεια νέων μαχητικών αεροσκαφών», προστίθεται στην ανακοίνωση. Το θέμα θα επανεξεταστεί το αργότερο έως το 2014, σύμφωνα με το υπουργείο Άμυνας της Δανίας.

Ο υπουργός Άμυνας, Γκίτε Λίλελουντ Μπεκ δήλωσε ότι είναι «κοινή λογική» να εξετασθεί το θέμα της νέας αγοράς αεροσκαφών σε λίγα χρόνια.

Πηγές: ΑΠΕ -ΜΠΕ Reuters


ΤΟ «ΦΑΝΕΡΟ» ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΦΕΡΕ ΤΟΝ... ΞΕΣΗΚΩΜΟ Μύθοι και σκληρές αλήθειες για την Επανάσταση του 1821

Χάρη στον πασίγνωστο πίνακα του Νικολάου Γύζη, που φιλοτεχνήθηκε το 1886, πέρασε στη συλλογική συνείδηση ο όρος «Κρυφό σχολειό».
Στο δεύτερο ήμισυ του 19ου αιώνα κατασκευάστηκαν, λένε σήμερα οι ιστορικοί, οι «μύθοι» για την ικανότητα των Ελλήνων να αντιστέκονται στους Οθωμανούς και να βρίσκουν διαύλους διάσωσης της ελληνικής ταυτότητας. Τότε διαδόθηκε και εδραιώθηκε η άποψη ότι η Εκκλησία λειτούργησε κρυφά ελληνικά σχολειά κάτω από τη μύτη των Τούρκων. Μύθος που συντηρείται και σήμερα με «Κρυφά σχολειά»-μουσεία σε όλη την Ελλάδα: στην Πεντέλη, στο Θέρμο Αιτωλοακαρνανίας και, επάνω, σε κρύπτη της Μονής Αγίου Γεωργίου Φενεού, στην Κορινθία
Το ελληνικό σχολειό επί Τουρκοκρατίας όχι μόνο δεν ήταν κρυφό αλλά και οδήγησε, μέσω του εκσυγχρονισμού του, στην Επανάσταση του ΄21, υποστηρίζουν ιστορικοί που αναλύουν στα «ΝΕΑ» παρανοήσεις και πραγματικότητες του Αγώνα της Ανεξαρτησίας
«Τα ελληνικά διδάσκονταν ελεύθερα επί Τουρκοκρατίας ήδη από τον 14ο αιώνα, οπότε οι Τούρκοι ... άρχισαν να ελέγχουν περιοχές με χριστιανικούς πληθυσμούς», λέει στα «ΝΕΑ» ο Αλέξης Πολίτης, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Κρήτης στον Τομέα Βυζαντινής και Νεοελληνικής Φιλολογίας. Άρα δεν υπήρχε «κρυφό σχολειό», αλλά... φανερό.

«Οι Τούρκοι, έχοντας οι ίδιοι ένα γραπτό ιερό κείμενο, το Κοράνι, ήξεραν καλά ότι χωρίς ιερά βιβλία δεν υπάρχει χριστιανική εκκλησία. Και γνωρίζουμε ότι αναγνώριζαν τον χριστιανισμό, όπως και τον εβραϊσμό ως θρησκεία κατώτερη μεν της μουσουλμανικής, αλλά νόμιμη. Άδεια απαιτείτο μόνο για την ανέγερση καινούργιων ναών και αυτό, μάλλον, για λόγους φορολόγησης. Δεν ξέρουμε περίπτωση που να μη δόθηκε αυτή η άδεια. Αυτά πρακτικά σημαίνουν ότι δεν υπήρχε χωριό από τα βάθη της Ασίας έως τα Βαλκάνια, στο οποίο να μη βρίσκεται έστω ένας εγγράμματος άνθρωπος, ο παπάς, που να μπορεί να διαβάσει το Ευαγγέλιο και τα βιβλία της θείας λειτουργίας», υποστηρίζει ο Αλέξης Πολίτης.

Ως προς τη διδασκαλία των ελληνικών, «δεν υπάρχει ούτε μία μαρτυρία που να λέει ότι εμποδιζόταν. Για την πρώιμη οθωμανική περίοδο ξέρουμε ότι υπήρχαν χιλιάδες άνθρωποι που γνώριζαν γράμματα. Αυτοί κάπου θα τα είχαν διδαχθεί. Και το ότι δεν διασώζονται πολλές πρώιμες πηγές οφείλεται στον τρόπο που οι άνθρωποι σημείωναν στα λεγόμενα παράφυλλα, δηλαδή στα άγραφα λευκά φύλλα των βιβλίων και σε οποιοδήποτε σημείο τους υπήρχε ελεύθερος χώρος όσα ήθελαν να διατηρήσουν στη μνήμη τους. Μπλοκάκι δεν υπήρχε. Τα παλιά βιβλία (κυρίως ευαγγέλια και λειτουργικά κείμενα) όμως φθείρονταν και αντικαθίσταντο. Και έτσι χάνονταν πολλές πληροφορίες για τη ζωή τους».

Από μια εποχή και πέρα υπάρχουν, συνεχίζει ο Αλέξης Πολίτης, «ατελείωτες μαρτυρίες για σχολεία και πληρωμές δασκάλων από την κοινότητα. Και καμία ότι κάποιος εμποδίστηκε να μάθει ελληνικά. Ειδικά από τα μέσα του 18ου αιώνα έχουμε σημαντική αύξηση του αριθμού των σχολείων. Είναι πολλά τα σχολεία που μνημονεύονται. Αντίθετα, πουθενά δεν μνημονεύεται ότι ένας παπάς διδάσκει κρυφά στο σπίτι του.

Στο Λεξικό του Γεώργιου Κωνσταντίνου (α΄ έκδοση 1757, αναφέρεται η ύπαρξη 35 ανώτερων σχολείων σε 29 πόλεις, κάτι ανάλογο των σημερινών γυμνασίων, όπου δηλαδή υπάρχουν περισσότεροι του ενός δάσκαλοι. Για το Αϊβαλί ή Κυδωνίες έχουμε και τα σχέδια του σχολείου (1817) με αίθουσα διδασκαλίας, βιβλιοθήκη, δωμάτια για τους οικοτρόφους και παρεκκλήσι. Γιατί, βέβαια, η εκ παίδευση ήταν στενά συνδεδεμένη με τη θρησκευτική ζωή. Μετά το 1800 στα Γιάννενα αναφέρονται τρία σχολεία. Σε Αϊβαλί, Χίο και Σμύρνη τα σχολεία, πάλι, δεν ελέγχονταν από την Εκκλησία. Οι πλουσιότεροι του τόπου έφτιαχναν νέα σχολεία προκειμένου να εισαχθεί η νέα μόρφωση, κυρίως η πειραματική φυσική και τα μαθηματικά. Το 1820, πριν από την Επανάσταση, το Πατριαρχείο κατάφερε να τα διαλύσει (με διάφορους τρόπους: μετακαλούσε, ας πούμε, τους καθηγητές στην Κωνσταντινούπολη) γιατί διαφωνούσε με τους νεωτερισμούς των εκπαιδευτικών».

Με άλλα λόγια υπήρχαν σχολεία και δεν ήταν καθόλου κρυφά. «Ήταν στη μέση της Σμύρνης, στη μέση της Πόλης. Το 1758 χτίστηκε ένα τεράστιο κτίριο στον Άθω. Στο περίφημο στις μέρες μας Βατοπέδι. Ο Κ. Θ. Δημαράς πρόλαβε και φωτογράφισε τα ελάχιστα ερείπια που είχαν απομείνει το 1930. Λέγεται μάλιστα ότι ταξίδεψε στο Άγιον Όρος ως θεοσεβούμενος και επέστρεψε άθεος!».

«Κρίμας τα μαύρα τα παιδιά»
«Υπήρχαν πολλοί μορφωμένοι παπάδες. Οι περισσότεροι όμως, οι παπάδες στα χωριά δηλαδή, ήταν ανίκανοι να διδάξουν κάτι περισσότερο από γραφή και ανάγνωση. Γι΄ αυτό και ο Διαφωτισμός φτιάχνει δικά του σχολεία, στέλνοντας εκπαιδευτικούς στο εξωτερικό με υποτροφία. Μέχρι το 1780, χονδρικά, η μόρφωση ήταν μια ανακύκλωση, σταθερά επαναλαμβανόμενη στον χρόνο. Οι μαθητές μάθαιναν να διαβάζουν, δεν έπαιρναν γνώσεις. Όπως τώρα μαθαίνει κάποιος αγγλικά, να ξέρουν απλώς τον κώδικα (γραπτής) επικοινωνίας».

Προς το τέλος του 18ου αιώνα, ένας πολύ σημαντικός εκπρόσωπος του Διαφωτισμού, ο Δημη τράκης Καταρτζής, έκανε τη θλιβερή διαπίστωση: «Άρα είναι πάλε για δάσκαλος, ότ΄ αυτό έμαθε κι άλλο δεν ξέρει, γιατί δεν έμαθε τίποτες στον κόσμο και στον τόπο που βρίσκεται, στον αιώνα και στον καιρό που ζει. Κρίμας τα μαύρα τα παιδιά». «Ο Κοραής πάλι, στα σύντομα απομνημονεύματά του, γράφει για τη μαθητεία του στην Ευαγγελική Σχολή της Σμύρνης τα ίδια περίπου χρόνια ότι "περισσότερο ξύλο έφαγε εκεί παρά γράμματα έμαθε"», παρατηρεί ο Αλέξης Πολίτης. «Με λίγα λόγια, για να παραφράσουμε και το γνωστό ποιηματάκι "Φεγγαράκι μου λαμπρό", γράμματα μαθαίνανε, όχι όμως πράγματα. Αυτό άλλαξε μετά το 1780 γιατί οι έμποροι χρειάζονταν και άλλες γνώσεις. Έπρεπε να ξέρουν λ.χ. τι παράγει η Γαλλία και ποια προϊόντα είναι φτηνά στη Βιέννη. Το αίτημα είχε ωφελιμιστική βάση. Ταυτόχρονα όμως, επειδή κάθε έμπορος είχε έναν ανταποκριτή- συνήθως συγγενή του- στην Ευρώπη, προκειμένου να οργανώνει τη διακίνηση των προϊόντων, μαζί διακινούνταν και οι καινούργιες ιδέες. Και διαμορφώνονταν νέες απαιτήσεις: είτε πολιτικές (για δημιουργία δικού τους κράτους) είτε καθαρά κοινωνικές.

Κάπου εκεί, 1791, εκδίδεται και το "Σχολείον των ντελικάτων εραστών" του Ρήγα Βελεστινλή, μετάφραση (και παράφραση) γαλλικών διηγημάτων, που εισάγει το θέμα της ατομικής διασκέδασης. Έως τότε η διασκέδαση ήταν ομαδική υπόθεση, στα πανηγύρια. Από εκείνη την περίοδο και μετά, ένας γραμματικός - σήμερα θα λέγαμε κατώτερος υπάλληλοςμπορούσε πλέον να διαβάσει και τα λεγόμενα ερωτικά μυθιστορήματα. Αναζητούσε δηλαδή και τη διασκέδαση μέσα από τη μόρφωση. Η τεχνολογία των γραμμάτων τού έδινε πρόσβαση σε μια ζωή που δεν μπορούσε να ζήσει και που τη ζούσε μέσω της φαντασίας», εξηγεί ο καθηγητής.


«Η δημόσια ιστορία βρίσκεται σε καθυστέρηση»

«Η απόκλιση ανάμεσα στην επιστημονική και τη δημόσια ιστορία αποτελεί σοβαρό πολιτιστικό πρόβλημα για την Ελλάδα», λέει στα «ΝΕΑ» ο ιστορικός Βασίλης Παναγιωτόπουλος, ομότιμος διευθυντής ερευνών στο Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών. «Η δημόσια ιστορία κυριαρχείται από μύθους και αφηγήσεις φορτισμένες συναισθηματικά. Και την ώρα που η επιστημονική ιστορία γίνεται όλο και πιο σοβαρή, λύνει προβλήματα της εθνικής συγκρότησης, η δημόσια ιστορία- σχολικά εγχειρίδια, τηλεόραση, εκλαϊκευτικά βιβλία- αναπαράγει στερεότυπα, συνήθως μέσω ερασιτεχνών λογίων».

Οι ιστορικοί αισθάνονται πικρία γιατί ενώ παράγουν υπεύθυνο έργο, η γενική εικόνα που αναπαράγει η δημόσια ιστορία βρίσκεται σε καθυστέρηση. «Υπάρχουν δράσεις που βελτιώνουν την κατάσταση» λέει ο Βασίλης Παναγιωτόπουλος. «Παράδειγμα η έκδοση βιβλίων υψηλής εκλαΐκευσης που επιχειρείται στα «ΝΕΑ» (Ιστορική Βιβλιοθήκη). Ενώ έριξε στην αγορά έργα δύσκολα, γραμμένα επιστημονικά και κάπως βαριά, που δεν υπηρετούν τη λαϊκή μυθολογία, το εγχείρημα πέρασε με επιτυχία στο ευρύ κοινό».


Οι ιστορικοί επιμένουν:

● «Κρυφό σχολειό» δεν υπήρξε ποτέ. Κατά το μεγαλύτερο μέρος της οθωμανικής περιόδου δίδασκαν, πράγματι, παπάδες. Από τα τέλη του 18ου αιώνα αρχίζουν και διδάσκουν και μη ιερωμένοι- κάποιοι έμπαιναν στην τάξη με κοστούμι, άλλοι πετούσαν τα ράσα. Από το 1818 εφαρμόζεται η αλληλοδιδακτική μέθοδος- ο καλός μαθητής δίδασκε τους νεώτερους.

● Ο Παλαιών Πατρών Γερμανός δεν βρισκόταν στην Αγία Λαύρα την 25η Μαρτίου και δεν ευλόγησε λάβαρο. Βρισκόταν στην Πάτρα όπου, στην πλ.

Αγίου Γεωργίου (λέει ο Σπυρίδων Τρικούπης), «διέταξε και έστησαν σταυρόν».

● Ο ορισμός ως αφετηρία της Επανάστασης της 25ης Μαρτίου 1821 είναι μέρος μιας αφήγησης που ενέχει από τη μεριά της Εκκλησίας τον συμβολισμό του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου. Στην πραγματικότητα, όλο τον Μάρτιο οι ελληνοτουρκικές συγκρούσεις στην Πελοπόννησο ήταν καθημερινές.

● Στρατιωτικά, η Ελλάδα ηττήθηκε κατά κράτος. Στα τέλη του 1827 ο Ιμπραήμ ήλεγχε την Πελοπόννησο και ο Κιουταχής τη Στερεά. Ο Γάλλος στρατηγός Μαιζόν έδιωξε από την Πελοπόννησο τον Ιμπραήμ.
«Η Ελλάδα ήταν το Βιετνάμ των Ευρωπαίων»

«Η καλύτερη ζωή ζητάει και ελευθερίες», υπογραμμίζει ο Αλέξης Πολίτης. «Και πολιτικές ελευθερίες. Που αναζητήθηκαν, φυσιολογικά, στο ήδη υπάρχον κεφάλαιο του τόπου, δηλαδή τις αρχαιοελληνικές ρίζες. Όμως, στα χρόνια του Διαφωτισμού, και ιδίως τη Γαλλικής Επανάστασης, η αρχαία Ελλάδα ταυτιζόταν με την αρχαία Αθήνα, με τη Δημοκρατία (το ζήτημα των δούλων, βέβαια, ξεχνιόταν και τότε εύκολα). Η στροφή λοιπόν των Νεοελλήνων από το 1780, ακόμη περισσότερο από το 1800 προς την αρχαιότητα εμπεριείχε και μια δημοκρατική συνδήλωση. Από την άλλη, η σύνδεση των Νεοελλήνων με τους αρχαίους επέτρεπε πιο εύκολα στους Ευρωπαίους να θεωρήσουν τους Έλληνες ισότιμο με αυτούς έθνος. Και η ύπαρξη μιας μεσαίας ελληνόφωνης τάξης- κυρίως έμποροι- έκανε την ευρωπαϊκή αστική τάξη που τότε συγκρουόταν με τους ευγενείς να αισθάνεται αλληλέγγυη με τους επαναστατημένους χριστιανούς».

«Για να κατανοήσουμε καλύτερα την ευρωπαϊκή υποστήριξη προς τον ελληνικό αγώνα, θα πρέπει να δούμε τη στάση εκείνης της γενιάς Ευρωπαίων αστών κάπως σαν τη στάση της δικής μου γενιάς απέναντι στο Βιετνάμ. Το 1965 το Βιετνάμ ήταν το αδύνατο σημείο των Αμερικανών. Για τους Ευρωπαίους αστούς, η στάση των βασιλιάδων της Ιεράς Συμμαχίας (με τους οποίους συγκρούονταν οι αστοί) που το 1814 ενίσχυσαν τον αλλόθρησκο σουλτάνο, ήταν ένα ανάλογο αδύνατο σημείο. Ως αστούς εκείνη την εποχή εννοούμε ανθρώπους που εργάζονται με το μυαλό τους χωρίς να λερώνουν τα χέρια τους. Σε αντίθεση με τους χειρώνακτες και με τους ευγενείς που δεν δουλεύουν καθόλου. Οι αστοί είδαν ότι υπήρχαν Έλληνες όμοιοί τους και τους στήριξαν».
Από Τα Νέα

Κινητοποιήσεις στην Φθιώτιδα για τα διόδια


Η συντονιστική επιτροπή Τραγάνας την Πέμπτη 1/4/2010 και ώρα 5 με 8 το απογευμα, θα κάνει κατάληψη - άνοιγμα των διοδίων Τραγάνας για ελεύθερη διέλευση των οχημάτων.

Καλούμε όλους τους κατοίκους της Φθιώτιδας να συμμετέχουν ώστε να δώσουμε μια βροντερή απάντηση στην προετοιμασία του νέου σταθμού διοδίων στο Μώλο απο την εταιρία παραχώρησης.


Συνεχίζουμε δυναμικά τον αγώνα μας και σας περιμένουμε όλους στα διόδια Τραγάνας
ΚΑΙ
την Κυριακή 28/3/2010 και ώρα 12 το μεσημέρι συμμετέχοντας στην απόφαση του Πανελλαδικού συντονιστικού για 2ωρη κατάληψη - άνοιγμα των ... διοδίων.
Συμπαράσταση και συμμετοχή στις κινητοποιήσεις δήλωσαν η Κίνηση πολιτών Δήμου Αταλάντης καθώς και ο σύλλογος Σκάλας Αταλάντης.
Όπως κάθε φορά,προσυγκέντρωση 15 λεπτά νωρίτερα στον κόμβο της Τραγάνας. www.fthiotidaoxidiodia.blogspot.com