Τετάρτη 26 Μαΐου 2010
Διορισμοί συνταξιούχων στα Νοσοκομεία, αλήθεια πόσο χρονών είναι ο νέος Διοικητής του Νοσοκομείου στην Άμφισσα;
Διαβάσαμε ότι:
«Στην ανάκληση του ΦΕΚ,με το οποίο ορίζονταν τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Ιωαννίνων, προχώρησε σήμερα το πρωί, το Υπουργείο Υγείας ! Αιτία; Η τοποθέτηση της κ. Αγγέλας Δημητρίου στο συμβούλιο, η οποία όμως έχει ήδη συνταξιοδοτηθεί από την νοσηλευτική υπηρεσία του Ιδρύματος!!! Μιλάμε για γκάφα ολκής!!! Κάποιοι, ασχολήθηκαν μόνο με το πως θα βολέψουν τους κολλητούς τους και τα έκαναν στην κυριολεξία "σαλάτα"!!! Τέτοια "ανοιχτή διαδικασία" ρε παιδιά....Η επιτροπή που έκανε την..."επιλογή", ... μέσω..."opengov",δεν κατάλαβε πως η κα Δημητρίου έχει πλέον συνταξιοδοτηθεί;»
Το ερώτημα το δικό μου είναι:
Μόνο η κυρία Δημητρίου διορίστηκε όντας συνταξιούχος??
Στις 18 Μαρτίου 2010 που ανακοινώθηκαν οι νέοι Διοικητές - αναπληρωτές Διοικητές και πρόεδροι νοσοκομείων και
ιδρυμάτων της περιφέρειας που όρισε η κυρία Υπουργός Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης στη συγκεκριμένη και μόνο λίστα περιλαμβάνονται συνολικά επτά (7) συνταξιούχοι:
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ Λέσβου
Ρουγγος Δημήτριος Συνταξιούχος Δάσκαλος
ΙΔΡΥΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΠΥΡΓΟΥ "Ο ΑΓΙΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ"
Φωτεινόπουλος Ευάγγελος Συνταξ.Δημοσίου, Εκπαιδευτικός
ΕΘΝΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΑΝΑΠΗΡΩΝ Ν. ΑΧΑΙΑΣ Διαμαντοπούλου Ιωάννα Συνταξιούχος Λιμενικού Σώματος (!!)
ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ
Μπενετάτος Άγγελος Συνταξιούχος Ιδιωτικού Τομέα
ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
Ψαρούλη Δήμητρα Κοινωνική Λειτουργός-Συνταξιούχος Δημοσίου
ΘΕΡΑΠΕΥΤΗΡΙΟ ΧΡΟΝΙΩΝ ΠΑΘΗΣΕΩΝ ΧΑΝΙΩΝ
Μπασια-Θεοδωράκη Αμαλία Συνταξιούχος Δημοσίου
ΚΕΝΤΡΟ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗΣ ΠΑΙΔΙΩΝ ΠΟΜΠΙΑΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
Μαλαδάκης Γιώργος Συνταξιούχος Αστυνομικός (!!).
Προφανώς όλοι αυτοί και όσοι άλλοι φιγουράρουν στη συγκεκριμένη λίστα σίγουρα έχουν προσληφθεί με αυστηρά αξιοκρατικά «αντικειμενικά-κομματικά» κριτήρια, που αν και συνταξιούχοι θα έχουν πολλά να προσφέρουν.
Ή μήπως πολλά να απολαύσουν??
Αυτά δεν τα έχει προσέξει κανείς από την δημοσιογραφική "κομπανία" να τα επισημάνει?
Κατά τα άλλα φταίνε τα "blogs" για τα όσα καταγγέλλονται μέσα από αυτά.
Από kafeneio-gr.blogspot.com
ΤΣΙΠΟΥΡΟΓΝΩΣΙΑ 2010-Σάββατο 29 Μαιου 2010 Φτέρη Σπερχειάδας Φθιώτιδας
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
σε μία σπάνια εμπειρία γευστικής δοκιμής ελληνικού ΤΣΙΠΟΥΡΟΥ.
Γνωρίστε πώς με την τέχνη του κάθε παραγωγού στην επιλογή της πρώτης ύλης
και την απόσταξη, ξεδιπλώνονται ξεχωριστές γεύσεις και αρώματα με μοναδικό τρόπο.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ...
12:00 ΕΩΣ 13:00 ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ
13:00 ΕΩΣ 15:00 ΓΕΥΣΤΙΚΗ ΔΟΚΙΜΗ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
16:00 ΕΩΣ 16:30 ΒΡΑΒΕΥΣΗ
19:30 ΕΚΘΕΣΗ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟ’Ι’ΟΝΤΑ
ΤΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΠΟΥ
ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ
( ΚΡΑΣΙ - ΤΣΙΠΟΥΡΟ )
22:00 ΓΛΕΝΤΙ ΜΕ ΤΗΝ ΟΡΧΗΣΤΡΑ
Από altpressfthiotida
Προς αποφυλάκιση οι Κορκονέας-Σαραλιώτης
Αυτό εκτιμούν νομικοί κύκλοι καθώς μέσα στην επόμενη εβδομάδα λήγει το 18μηνο, που είναι το ανώτατο όριο για την προσωρινή κράτηση (προφυλάκιση) των δύο ειδικών φρουρών και θα πρέπει να αφεθούν ελεύθεροι. Μάλιστα για... τον Επ. Κορκονέα το ανώτατο όριο προφυλάκισης λήγει στις 6 Ιουνίου του 2010 και η απόφαση του Μεικτού Ορκωτού Δικαστηρίου της Αμφισσας, που εκδικάζει την υπόθεση της δολοφονίας του Αλέξη Γρηγορόπουλου, δεν αναμένεται να έχει εκδοθεί ως τότε.
Γι΄ αυτό οι ίδιοι νομικοί κύκλοι τονίζουν ότι το δικαστικό συμβούλιο είναι υποχρεωμένο να επιληφθεί του θέματος, διότι σε διαφορετική περίπτωση οι ειδικοί φρουροί θα αφεθούν ελεύθεροι χωρίς να έχει τεθεί κάποιος περιοριστικός όρος που θα διασφαλίζει την παρουσία τους ενώπιον του δικαστηρίου. Στην υπόθεση συνεκτιμάται και η αντίδραση που θα υπάρξει σε περίπτωση που αποφυλακιστούν λόγω παρέλευσης του 18μήνου. Ετσι εξετάζεται να τεθεί ο όρος απαγόρευσης απομάκρυνσής τους από την πόλη όπου διεξάγεται η δίκη, την Αμφισσα, όχι μόνο για να διασφαλιστεί η παρουσία τους στο δικαστήριο αλλά και για λόγους της δικής τους προσωπικής ασφάλειας.
Χθες, στο δικαστήριο της Αμφισσας προβλήθηκε το βίντεο με τους πυροβολισμούς που είχε τραβήξει η αυτόπτης μάρτυρας κυρία Λητώ Βαλλιάτζα, και το οποίο απεικόνιζε τους δύο ειδικούς φρουρούς την ώρα που πυροβολούσαν προς την πλευρά της οδού Μεσολογγίου. Προηγήθηκε αντιπαράθεση μεταξύ των συνηγόρων υπεράσπισης και πολιτικής αγωγής. Ο κ. Αλέξης Κούγιας υποστήριξε ότι είναι «παραποιημένο», τονίζοντας ότι ο θόρυβος έχει προστεθεί και πως κάποιοι «θέλουν να δημιουργήσουν έναν ήρωα που εκτελέστηκε από την αστυνομία». «Ενάμιση χρόνο και δεν το προσέβαλε ποτέ» αντέτεινε ο κ. Νίκος Κωνσταντόπουλος, συνήγορος Πολιτικής Αγωγής.
Επίσης προβλήθηκαν σκηνές που είχαν καταγράψει τα τηλεοπτικά κανάλια κατά τη διάρκεια της διενέργειας αυτοψίας, προκειμένου να «απεικονιστεί» στα πλάνα η μαρτυρία του τεχνικού συμβούλου της οικογένειας του θύματος κ. Γιώργου Ραφτογιάννη, ο οποίος υποστήριξε ότι δράστης και θύμα βρίσκονταν απέναντι ο ένας στον άλλον όταν ο πρώτος πυροβόλησε.
Από www.tovima.gr
Αυτή την εποχή πρέπει να έχουμε τα αυτιά μας ανοιχτά, παρά τις όποιες επιφυλάξεις και τη δυσπιστία μας...
Διαβάζω την πρόσκληση:
ΜΕΤΩΠΟ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ
Σας καλούμε στην κεντρική συγκέντρωση που πραγματοποιεί το Μέτωπο Αλληλεγγύης και Ανατροπής στην Αθήνα την Πέμπτη 27 Μαΐου 2010 στις 7.30 μ.μ., στο γήπεδο του ΣΠΟΡΤΙΝΓΚ. Το θέμα της είναι : "Αγώνας μέχρι τέλους" και ομιλητές οι : Αλέκος Αλαβάνος, Χρήστος Κατσούλας, Μαρία Μπόλαρη.
Θα πάω να ακούσω και θα σας μεταφέρω -όσο μπορώ- τα συμπεράσματά μου. Αυτή την εποχή πρέπει να έχουμε τα αυτιά μας ανοιχτά, παρά τις όποιες επιφυλάξεις και τη δυσπιστία μας...
Το σίγουρο είναι πως πρέπει να υπάρξει απάντηση ...στα όσα συμβαίνουν. Μια εναλλακτική -ανατρεπτική πρόταση.
Ένα μέτωπο είναι αναγκαίο! Το ζήτημα είναι κάτω από ποιούς όρους θα συγκροτηθεί... Θα πρέπει να μη το στενεύουμε και παράλληλα να το οριοθετούμε από πολιτικές που συμβαδίζουν με τις επιλογές της Κατοχικής Κυβέρνησης.
Για να δούμε τι θα δούμε στο Σπόρτινγκ (που παρεπιμπτόντως βρίσκεται δίπλα στο σταθμό του Αγίου Ελευθερίου)
Από το Ημερολόγιο ενός πατέρα
Δείτε τα σημερινά θέματα και τις απαντήσεις στα Αρχαία Ελληνικά και την Φυσική
Σήμερα, Τετάρτη 26 Μαΐου οι υποψήφιοι εξετάστηκαν στα, ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ, (ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ) και στη ΦΥΣΙΚΗ ΘΕΤΙΚΗΣ και ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤ/ΝΣΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΥΟ ΚΥΚΛΩΝ, (ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ). Δείτε τώρα τα θέματα και τις απαντήσεις.
Συγκροτήθηκε το Αυτοδιοικητικό κίνημα περιφέρειας Στ. Ελλάδας και Εύβοιας
Η πρωτοβουλία αποτελεί μια προσπάθεια πλουραλιστικής έκφρασης του ζωντανού δυναμικού των τοπικών μας κοινωνιών, χωρίς ιδεολογικά προαπαιτούμενα και χωρίς καμία κομματική ...στοίχιση. Απεναντίας, πρόκειται για μια απόπειρα κοινής έκφρασης και δράσης, στο επίπεδο της περιφέρειάς μας, στη βάση μιας κοινής πολιτικής στάσης, η οποία:
• υποστηρίζει και προωθεί μιαν άλλη αντίληψη για την τοπική και περιφερειακή αυτοδιοίκηση, με βάση την οποία αποτιμά και το περιεχόμενο του σχεδίου “Καλλικράτης”
• ενθαρρύνει την επαναξιολόγηση των προτεραιοτήτων και των αναγκαίων πολιτικών, στο επίπεδο της περιφέρειας, με την ουσιαστική συμμετοχή των τοπικών κοινωνιών
Οι συμμετέχοντες στο Αυτοδιοικητικό κίνημα αισθανόμαστε την ανάγκη να διατυπώσουμε απερίφραστα την αντίθεσή μας στο σχέδιο “Καλλικράτης”. Εκτιμούμε ότι, η υιοθέτηση, με καθυστέρηση χρόνων, της αιρετότητας των περιφερειακών οργάνων, δεν μπορεί, σε καμία περίπτωση, να ανατρέψει τη βασική κατεύθυνση του σχεδίου, η οποία συνίσταται στον ολοκληρωτικό, σχεδόν, περιορισμό και των τελευταίων αυτοδιοικητικών χαρακτηριστικών της τοπικής και περιφερειακής δομής του κράτους. Δεν μπορούμε, επίσης, να μην παρατηρήσουμε ότι το συγκεκριμένο σχέδιο, παρά το ότι στην αρχική του μορφή προηγήθηκε χρονικά, φαίνεται να συμμορφώνεται πλήρως και να υπηρετεί την πολιτική των έκτακτων μέτρων και τον περιορισμό των μέσων και των πόρων που υπηρετούν κοινωνικές ανάγκες.
Στο αμέσως επόμενο διάστημα, στο οποίο θα κριθεί η τελική τύχη του σχεδίου “Καλλικράτης”, το Αυτοδιοικητικό κίνημα θα οργανώσει και θα ενθαρρύνει διαδικασίες συζήτησης σε όσο γίνεται περισσότερες περιοχές, ώστε οι ίδιοι οι πολίτες να εκφράσουν τις αγωνίες τους και τις προσδοκίες τους και, ταυτόχρονα, να τοποθετηθούν στο περιεχόμενο του σχεδίου. Σε μια επόμενη φάση, σκοπεύουμε να ανοίξουμε αντίστοιχες διαδικασίες διαλόγου και επεξεργασίας μιας εναλλακτικής πρότασης, προγραμματικού περιεχομένου, για τα μείζονα προβλήματα που μας απασχολούν σε επίπεδο περιφέρειας.
Με δεδομένο ότι οι μήνες που θα ακολουθήσουν είναι περίοδος προεκλογική για την αυτοδιοίκηση, θεωρούμε αναγκαίο να ξεκαθαρίσουμε ότι το Αυτοδιοικητικό κίνημα θα ρίξει το κύριο βάρος του στην προσπάθεια δημιουργίας των καλύτερων προϋποθέσεων για μια ουσιαστική παρέμβαση σε επίπεδο περιφέρειας, με τον τρόπο που θα κριθεί συλλογικά, σαν ο πλέον πρόσφορος. Ταυτόχρονα, όμως, θα επιδιώξει κάθε δυνατή συνεννόηση, ανταλλαγή απόψεων και κοινή δράση με όλες τις τοπικές αυτοδιοικητικές πρωτοβουλίες, που κινούνται στην ίδια κατεύθυνση.
Καλούμε τους ενεργούς πολίτες της περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και Εύβοιας, που συμμερίζονται αυτές τις σκέψεις και τον τρόπο δράσης να δηλώσουν τη συμμετοχή τους στην κοινή μας προσπάθεια, επικοινωνώντας στη διεύθυνση: protovoulia.stereas.evias@gmail.com ή στα τηλέφωνα: 6972409652 – 6942984299 - 6972850659 - 6937433623
Ακολουθούν τα ιδρυτικά μέλη του κινήματος, ενώ επισυνάπτεται αναλυτική κριτική και αποτίμηση του σχεδίου “Καλλικράτης”.
25/5/2010
Αγραφιώτης Γιώργος (Λιβαδειά)
Αλεξάνδρου Δημήτρης (Θήβα)
Βουκούτης Γιάννης (Χαλκίδα)
Γεωργαντά Ελίζα (Λιβαδειά)
Δελβενακιώτης Δημήτρης (Θήβα)
Θεοδοσίου Κώστας (Λαμία)
Κατσίκη Παγώνα (Θήβα)
Κεφαλάς Τάσος (Αγ. Άννα Βοιωτίας)
Κόλλιας Γιώργος (Καλοσκοπή Φωκίδας),
Κόλλιας Στέφανος (Καλοσκοπή Φωκίδας)
Κόρδατζης Γιάννης (Θήβα)
Κουρκούτης Κώστας (Θήβα)
Κυριακάκης Βασίλης (Λαμία)
Λαγός Δημήτρης (Στείρι Βοιωτίας)
Λέβα Βάσω (Λαμία)
Μαρίνου Δέσποινα (Αλιβέρι)
Μιχάλης Δημήτρης (Θίσβη Βοιωτίας)
Ντάντος Αποστόλης (Θήβα)
Ντούζγος Κώστας (Λαμία)
Ντούσικος Κώστας (Λαμία)
Παπαδημητρίου Ευθύμης (Ερατεινή Φωκίδας)
Σπανούδη Δέσποινα (Λιβαδειά)
Τσιάμης Αποστόλης (Ιτέα)
Τήνιος Γιάννης (Χαλκίδα)
Τσιάπας Αντώνης (Λαμία)
Τύμπας Αριστοτέλης (Λιβαδειά)
Φίλος Γιώργος (Θήβα)
Χαϊνάς Κώστας (Χαλκίδα)
Κριτική στο σχέδιο «Καλλικράτης»
Αναφορά στις αλλαγές που θεσπίζονται και στις συνέπειες τους
Η περίπτωση της Στερεάς Ελλάδας
Μόλις λίγα χρόνια μετά τη θεσμοθέτηση της νομαρχιακής αυτοδιοίκησης και των συνενώσεων Δήμων και Κοινοτήτων, διαπιστώθηκε η ανάγκη μιας νέας μεταρρύθμισης και, μάλιστα, με την επίκληση των ίδιων στόχων: “δημιουργία μεγαλύτερων, ισχυρότερων και πιο αποτελεσματικών Οργανισμών, ικανών να σχεδιάζουν την τοπική ανάπτυξη και να παρέχουν καλύτερες υπηρεσίες στους πολίτες”.
Σήμερα λοιπόν, είμαστε μπροστά σε μια μεταρρύθμιση, που παρά το ότι προαναγγέλλεται εδώ και καιρό, παρά το ότι συνεπάγεται σοβαρές επιπτώσεις στην καθημερινότητά μας, είχε απασχολήσει ελάχιστα, μέχρι την ανακοίνωση της “γεωγραφίας” των συνενώσεων.
Κι όμως, με την εμπειρία μιας αποτυχημένης μεταρρύθμισης, η εύλογη προσδοκία μας θα ήταν να ανοίξει ένας όσο το δυνατόν ευρύτερος διάλογος, ως προϋπόθεση για τη δημοκρατική νομιμοποίηση, αλλά και για την ανάδειξη των θεμάτων που οι άνθρωποι της αυτοδιοίκησης γνωρίζουν στην πράξη.
Αντίθετα, η Πολιτεία, αντί να ξεκινήσει συζήτηση από τη βάση, περιορίστηκε σε επαφές με την ΚΕΔΚΕ, ακυρώνοντας τη συμμετοχή των εκλεγμένων οργάνων και των τοπικών κοινωνιών. Το πρώτο σχέδιο με τις διοικητικές αλλαγές ανακοινώθηκε το Γενάρη. Οι συνελεύσεις και τα ψηφίσματα που ακολούθησαν σε Δήμους και ΤΕΔΚ, ήταν χωρίς ιδιαίτερο νόημα, αφού δεν προβλέπονταν κάποια διαδικασία ώστε να ληφθούν υπόψη.
Αλλά και η κατάρτιση του νέου χάρτη, που ανακοινώθηκε το Μάιο, έγινε εν κρυπτώ, χωρίς:
• Να αντιμετωπισθούν τα προβλήματα που προΰπήρχαν: χάριν συντομίας, και προκειμένου να μην αρχίσουν να ψάχνονται βουλευτές και αιρετοί για τις νέες εκλογικές περιφέρειες, δεν δόθηκε η δυνατότητα να μετακινηθούν χωριά από τους Καποδιστριακούς Δήμους, ούτε να γίνουν συνενώσεις ανάμεσα σε διαφορετικούς νομούς, ακόμη και σε εξόφθαλμες περιπτώσεις όπως π.χ. Αράχωβα - Δελφοί
• Να εφαρμοσθούν ουσιαστικά και ενιαία κριτήρια: με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν ανομοιόμορφοι Δήμοι και εύλογες δυσαρέσκειες
• Να εκφρασθεί η βούληση των τοπικών κοινωνιών
Η μεταρρύθμιση του σχεδίου Καποδίστριας
Μια πρώτη ερώτηση που εύλογα προκύπτει είναι γιατί χρειάστηκε η μεταρρύθμιση. Η αυτοδιοίκηση είναι ένας θεσμός με διαχρονικά ισχυρή παρουσία στη χώρα μας, ωστόσο με τους Δήμους και τις Κοινότητες προ - Καποδίστρια:
1. Υπήρχε ανισότητα ανάμεσα σε κατοίκους πόλεων – χωριών, σε σχέση με το επίπεδο των υπηρεσιών που απολάμβαναν
2. Δημιουργούσε δημοκρατικό έλλειμμα για τους κατοίκους των κοινοτήτων και των μικρών Δήμων, λόγω της μεγάλης απόστασης από το τοπικό (με τις ελάχιστες αρμοδιότητες) μέχρι το κρατικό επίπεδο των αποφάσεων
3. Υπήρχε έλλειμμα κοινωνικού ελέγχου και διαφάνειας
4. Η έννοια της αυτοδιοίκησης στηρίζονταν στην αιρετότητα των συμβουλίων και στην εγγύτητά τους με τον δημότη και όχι στην αυτοδιάθεση και τη συμμετοχή
Η προηγούμενη μεταρρύθμιση επιχείρησε – θεωρητικά - να απαντήσει στα τρία πρώτα προβλήματα. Από την ανάγνωση των μελετών, που κατά καιρούς έχει εκπονήσει η ίδια η Πολιτεία και συγκεκριμένα το Ινστιτούτο Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΙΤΑ), αλλά και από τα αιτήματα που διατυπώνονται από τους αιρετούς, προκύπτει ότι κατά την εφαρμογή της:
Α.
Η μεταφορά ουσιαστικών πόρων για την άσκηση των νέων αρμοδιοτήτων ήταν όχι μόνο ανεπαρκής αλλά και οι όποιες “οικονομίες κλίμακας”, ήταν σε βάρος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και υπέρ του κράτους. Από το 1998 μέχρι σήμερα δεν αποδόθηκαν στην Τοπική Αυτοδιοίκηση θεσμοθετημένοι πόροι πάνω από 4 δις ευρώ. Η Αυτοδιοίκηση, σήμερα, στην Ελλάδα διαχειρίζεται 500 ευρώ ανά κάτοικο, όταν στην Ευρώπη, κατά μέσο όρο, διαχειρίζεται 3.000 ευρώ ανά κάτοικο. Επιπλέον, η αναδιανομή πόρων στο εσωτερικό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης ήταν σε βάρος των μικρότερων ΟΤΑ, ενώ συνολικά οι λειτουργικές δαπάνες των ΟΤΑ αυξήθηκαν δραματικά.
Β.
Η δημιουργία των νέων ΟΤΑ, έγινε:
• Χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των τοπικών κοινωνιών, με «παντελή έλλειψη συμμετοχής των κοινωνικών φορέων, επαγγελματικών οργανώσεων και συνδικάτων»
• Με «μη ορθολογικό σχεδιασμό και κριτήρια συσχετισμών κομματικού - οικονομικού χαρακτήρα»
Με αποτελέσματα:
• Η πολιτεία «δεν υποστήριξε πολιτικές οργανωτικής και λειτουργικής αναβάθμισης των Δήμων».
• Τα «τοπικά συμβούλια των τέως ΟΤΑ περιορίσθηκαν σε διακοσμητικό ρόλο».
• Παρέμεινε «άθικτος ο κρατικός συγκεντρωτισμός - η Ελλάδα παραμένει η πιο συγκεντρωτική χώρα στην Ευρώπη»
• Εντάθηκε η «πλήρης επιβεβαίωση του τοπικού κοινοβουλευτικού κομματικού συστήματος»
Ενώ ακόμη:
• Μειώθηκε η προσβασιμότητα των πολιτών στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων
• Αυξήθηκε η διαφθορά,
• Ενισχύθηκε η εγκατάλειψη των χωριών
• Συνεχίζεται η χαμηλή αποτελεσματικότητα και η γραφειοκρατία
Αλλά και η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, παρότι είχε πιο οργανωμένες υπηρεσίες (κληρονομιά από τις Νομαρχίες), παρέμεινε χωρίς ουσιαστικές αρμοδιότητες και χωρίς οικονομική αυτοτέλεια. Έχοντας περιοριστεί σε γραφειοκρατική διεκπεραίωση και αναπαράγοντας την κομματική - πελατειακή λειτουργία, παρέμεινε ένας θεσμός απαξιωμένος, που καταργείται χωρίς αντιδράσεις.
Σχέδιο “Καλλικράτης”: περισσότερος συγκεντρωτισμός και λιγότεροι πόροι
Χωρίς επί της ουσίας να άρουν κανένα από τα προβλήματα της προηγούμενης μεταρρύθμισης, οι εισηγητές του “Καλλικράτη”, επικαλούμενοι το δημοκρατικό αίτημα της αποκέντρωσης:
1. καθιερώνουν ένα σύστημα ακόμη πιο συγκεντρωτικό και απομακρυσμένο από τους πολίτες, που οδηγεί σε λιγότερη δημοκρατία και λιγότερη αυτοδιοίκηση
2. μεταβιβάζουν δαπάνες έργων και υπηρεσιών στους Δήμους και τις περιφέρειες
1. Η Διακυβέρνηση των τοπικών υποθέσεων
Με το σύστημα εκλογής των οργάνων σε δύο γύρους, ο πρώτος σε ψήφους συνδυασμός, ανεξάρτητα από το ποσοστό που έλαβε στον πρώτο γύρο, γίνεται παντοδύναμος και εξασφαλίζει τα 3/5 των εδρών, όχι μόνο στο δημοτικό συμβούλιο, αλλά και σε όλες τις δημοτικές κοινότητες. Οι δημοτικοί σύμβουλοι εκλέγονται από τους ΟΤΑ που συνενώνονται, αναλογικά με τον πληθυσμό τους. Για να συμμετάσχει ένας συνδυασμός στις δημοτικές εκλογές απαιτούνται υποψήφιοι σε όλες τις δημοτικές ενότητες (Καποδιστριακοί ΟΤΑ) που αποτελούν τις εκλογικές περιφέρειες του νέου ΟΤΑ, αλλά και σε όλες τις δημοτικές κοινότητες (πρώην Δ.Δ. άνω των 2000 κατοίκων).
Χωριά, κωμοπόλεις και γειτονιές μεγαλουπόλεων (άνω των 100 χιλ. κατοίκων) χάνουν τη δυνατότητα να επηρεάζουν τις αποφάσεις για τα τοπικά τους θέματα, αφού εκλέγουν συμβούλια με κυρίως γνωμοδοτικό χαρακτήρα. Η δυνατότητα να ασκήσουν αρμοδιότητες δίνεται μόνο εάν τις μεταφέρει το δημοτικό συμβούλιο. Οι γειτονιές των πόλεων της Στερεάς, που θα ανήκουν στους διευρυμένους Δήμους δεν εκλέγουν ούτε καν γνωμοδοτικά συμβούλια.
Συνέπεια των παραπάνω είναι ότι: όσο περισσότεροι είναι οι Οργανισμοί που συνενώνονται, τόσο περισσότερα τμήματα των τοπικών κοινωνιών θα υποεκπροσωπούνται ή και δεν θα εκπροσωπούνται. Ομάδες ενεργών πολιτών, ανεξάρτητα σχήματα και μικρότερες πολιτικές δυνάμεις θα δυσκολεύονται ακόμη και να εκπροσωπηθούν στα όργανα της αυτοδιοίκησης.
Ο Δήμαρχος αναφέρεται σε όλους τους δημότες, σε αντίθεση με τους δημοτικούς συμβούλους που αντιστοιχούν σε μικρότερες εκλογικές περιφέρειες. Αρμοδιότητες αποφασιστικού χαρακτήρα, εκτός από το δημοτικό συμβούλιο ορίζεται ότι θα ασκούν Επιτροπές ως εξής:
• Η Εκτελεστική, που θα αποτελείται από το Δήμαρχο και τους διορισμένους από αυτόν αντιδημάρχους, θα λειτουργεί ως μικρή κυβέρνηση
• Η Οικονομική επιτροπή και η επιτροπή Ποιότητας Ζωής, στις οποίες θα εκπροσωπείται και ο δεύτερος κατά σειρά συνδυασμός, αλλά χωρίς μέριμνα για τη συμμετοχή των υπολοίπων.
Έτσι το δημοτικό συμβούλιο αποδυναμώνεται, ο δήμαρχος γίνεται πανίσχυρος και ο πολίτης απομακρύνεται ακόμη περισσότερο από την τοπική εξουσία.
Με το ίδιο εκλογικό σύστημα και με μικρές παραλλαγές συγκροτούνται και τα Περιφερειακά όργανα. Άμεσα εκλέγονται ο Περιφερειάρχης, οι Αντιπεριφερειάρχες και οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι που αντιστοιχούν σε κάθε νομό, αναλογικά με τον πληθυσμό.
Αρμοδιότητες αποφασιστικού χαρακτήρα θα ασκεί, και στην Περιφέρεια, η Εκτελεστική Επιτροπή που αποτελείται από τον Περιφερειάρχη και τους Αντιπεριφερειάρχες. Από το Περιφερειακό Συμβούλιο θα εκλέγεται η Οικονομική επιτροπή, στην οποία θα υπάρχει και μειοψηφία, ενώ μπορεί να αποφασίσει και μέχρι 2 ακόμη επιτροπές. Η εκλογή των περιφερειακών συμβούλων από εκλογικές περιφέρειες που αντιστοιχούν στους νομούς που συνενώνονται, εξασφαλίζει ότι καθολική δημοκρατική νομιμοποίηση θα έχουν μόνο οι περιφερειάρχες. Παράλληλα με τις 13 Περιφέρειες, θα συγκροτηθούν και 7 κρατικές διοικήσεις με αρμοδιότητες που αλληλοεπικαλύπτονται με των περιφερειών.
Τέλος η θητεία στους δήμους και τις Περιφέρειες, αυξάνει σε πέντε έτη, απομακρύνοντας έτσι περισσότερο τον έλεγχο έστω και μέσω της ψήφου.
Για να ολοκληρωθεί η εικόνα της μεταρρύθμισης πρέπει να αναφερθούν νέοι θεσμοί αλλά με αποκλειστικά γνωμοδοτικό χαρακτήρα:
• Οι Επιτροπές Διαβούλευσης, συγκροτούνται με απόφαση των συμβουλίων και θεωρητικά συνεδριάζουν τουλάχιστον ανά τρίμηνο. Το 1/3 των μελών είναι πολίτες κληρωτοί και οι υπόλοιποι είναι εκπρόσωποι φορέων.
• Ο Συμπαραστάτης για τους πολίτες και τις επιχειρήσεις σε Περιφέρειες και Δήμους (>20 χιλ) – προσωπικότητα που εκλέγεται από συμβούλιο για να ασχολείται με περιπτώσεις κακοδιοίκησης. Στο εξής, λοιπόν, οι πολίτες θα κάνουν «τα παράπονα τους στον Συμπαραστάτη» αντί για το Δήμαρχο.
• Τα Συμβούλια ένταξης μεταναστών στους Δήμους
Αξίζει να σημειωθεί ακόμη και αν ήταν όλα τα παραπάνω ήταν σε θετική κατεύθυνση, θα μπορούσαν να θεσμοθετηθούν και χωρίς την υπόλοιπη μεταρρύθμιση.
Συμπέρασμα 1ο
Το μεγαλύτερο μέγεθος των ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού, σε συνδυασμό με το εκλογικό σύστημα και το σύστημα διακυβέρνησης που ορίζεται:
• Μειώνει τον κοινωνικό έλεγχο και οδηγεί σε συγκεντρωτισμό και αδιαφάνεια
• Αυξάνει κατακόρυφα την επιρροή των κομμάτων εξουσίας αλλά και την εξυπηρέτηση οικονομικών συμφερόντων και ιδιαίτερα των μεγαλύτερων βιομηχανιών, επιχειρήσεων, εργολάβων κλπ.
2. Η οικονομική κατάσταση και η παροχή υπηρεσιών
Οι νέοι μεγαλύτεροι Οργανισμοί δεν θα είναι ούτε ισχυρότεροι, ούτε πιο αποτελεσματικοί. Σύμφωνα με το σχέδιο, στους Δήμους και στις Περιφέρειες μεταβιβάζονται πάρα πολλές αρμοδιότητες (περίπου 300 σε κάθε επίπεδο) κοινωνικής, περιβαλλοντικής, πολεοδομικής, αναπτυξιακής ευθύνης. Για να γίνουν όλες οι απαραίτητες αλλαγές και να εφαρμοσθεί κατ’ αρχήν η μεταρρύθμιση, απαιτείται ένα σημαντικό κόστος, που είχε εκτιμηθεί σε πάνω από 4 δις. Αντίθετα, η Κυβέρνηση δηλώνει ότι θα εξοικονομήσει 1,8 δις.
Στη συνέχεια, για να μπορούν οι Οργανισμοί να ασκούν τις επιπλέον αρμοδιότητες απαιτούνται πόροι. Το σχέδιο ορίζει συγκεκριμένα ποσοστά φόρων εισοδήματος, ΦΠΑ και ΦΑΠ, αλλά δεν προσδιορίζει αν είναι επαρκή. Απλώς, αναφέρει ότι εάν τελικά αποδειχθεί ότι οι πόροι δεν επαρκούν για την άσκηση των αρμοδιοτήτων, όταν και εφόσον εκτιμηθούν, θα μεταβιβαστούν με Προεδρικό Διάταγμα. Με την προηγούμενη εμπειρία συστηματικής παρακράτησης των εσόδων της Αυτοδιοίκησης από το κράτος και μπροστά σε πρόγραμμα ακραίας δημοσιονομικής περιστολής, η ανεπάρκεια των πόρων για την άσκηση των αρμοδιοτήτων πρέπει να θεωρείται η πιο πιθανή εξέλιξη.
Μείωση νομικών προσώπων και μείωση προσωπικού
Οι περισσότερες επιχειρήσεις των ΟΤΑ λειτούργησαν ως πελατειακοί μηχανισμοί με υπερβολικά έξοδα και αδιαφάνεια. Μια πραγματική λύση θα ήταν η κατάργηση αυτών των προβληματικών θεσμών, αφού τόσο οι κοινωνικές όσο και οι αναπτυξιακές δράσεις θα μπορούσαν να υλοποιηθούν από τους ΟΤΑ, με την πρόβλεψη των αναγκαίων μεταρρυθμίσεων στην διαχείριση και την διοίκηση. Μέσω του “Καλλικράτη”, οι επιχειρήσεις δεν καταργούνται αλλά μειώνονται: από περίπου 6.000 εκτιμάται ότι θα μειωθούν σε 2.000.
Το προσωπικό θα μειωθεί δραστικά από την αρχή: 35.000 συμβασιούχοι (συμβάσεις ορισμένου χρόνου και έργου) εκτιμάται ότι θα απολυθούν, χωρίς να έχει εκτιμηθεί η επάρκεια του προσωπικού για το σύνολο των αναγκών. Η μείωση θα συνεχισθεί και στο μέλλον αφού οι υπάλληλοι που μετατάσσονται από τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις, εντάσσονται σε θέσεις που καταργούνται όταν αποχωρήσουν.
Οργανισμοί υπό επιτήρηση και ασφυξία
Εθελοντικά ή υποχρεωτικά (με απόφαση του Υπ. Εσωτερικών), Δήμοι και Περιφέρειες που οφείλουν, εισάγονται σε Ειδικό πρόγραμμα εξυγίανσης που προβλέπει:
• Επιτήρηση από ελεγκτική επιτροπή
• Περιορισμό/αναστολή προσλήψεων
• Απαγόρευση νέου δανείου
• Διάθεση των εσόδων που έχει ο ΟΤΑ για έργα, δράσεις και υπηρεσίες
Ας σημειωθεί ότι οι Δήμοι που δημιούργησε ο Καποδίστριας, ιδιαίτερα οι μεγαλύτεροι, είναι ήδη κατά πλειοψηφία υπερχρεωμένοι.
Συμπέρασμα 2ο
Οι μεγαλύτεροι Οργανισμοί σε Δήμους και Περιφέρειες, χωρίς πόρους και προσωπικό, αλλά με πολλές νέες αρμοδιότητες, θα υποχρεωθούν:
• να μειώσουν τις παροχές υπηρεσιών και έργων
• να επιβάλλουν ανταποδοτική φορολογία στους δημότες
που θα έχουν ως αποτέλεσμα την κατακόρυφη αύξηση των κοινωνικών, ενδοδημοτικών και ενδοπεριφερειακών ανισοτήτων καθώς και των προβλημάτων των περιοχών.
Ανισότητες και προβλήματα που ταλαιπωρούν τους πολίτες της Στερεάς Ελλάδας - η παρέμβαση των πολιτών
Ενδεικτικά, και όχι εξαντλητικά, μπορούν να αναφερθούν:
• Συγκέντρωση δραστηριοτήτων κατά μήκος της ΠΑΘΕ (εθνικής οδού) και πλησίον της Αττικής. Υστέρηση των ορεινών περιοχών (κυρίως Φωκίδας, Ευρυτανίας, ορεινής Εύβοιας)
• Μείωση των παραγωγικών δραστηριοτήτων στον πρωτογενή και δευτερογενή τομέα - κυρίως των μικρών και μεσαίων
• Χαμηλή αξιοποίηση σημαντικών τουριστικών πόρων, όπως τα παράλια του Κορινθιακού, οι ορεινοί όγκοι, σημαντικά μνημεία και αρχαιολογικοί χώροι
• Αστικοποίηση και δημογραφική κατάρρευση των αγροτικών και των ορεινών οικισμών
• Υψηλό ποσοστό του πληθυσμού διατρέχει κίνδυνο φτώχειας (το 2003 ήταν 30%, έναντι 21% που είναι ο μ.ο. σε Ελλάδα - ΕΣΥΕ)
• Διάσπαρτη, εκτός σχεδίου, υπερσυγκέντρωση βαριών βιομηχανιών και μονάδων ΣΕΒΕΖΟ στην περιοχή Θήβας – Οινοφύτων – Σχηματαρίου - Χαλκίδας
• Έλλειψη διαχείρισης βιομηχανικών, επικινδύνων στερεών και υγρών αποβλήτων
• Ανεξέλεγκτη περιβαλλοντικά λειτουργία των μεγάλων βιομηχανικών πόλων: του Αλουμινίου της Ελλάδας, της ΛΑΡΚΟ, του πόλου ΑΓΕΤ - ΔΕΗ στο Αλιβέρι
• Ανεξέλεγκτη μεταλλευτική δραστηριότητα στην Οίτη, τη Γκιώνα, τη Δίρφυ και τον Ελικώνα
• Σοβαρή ρύπανση όλων των θαλασσών που την περιβάλλουν: Ευβοϊκού, Κορινθιακού, Μαλιακού
• Αυθαίρετη δόμηση σε ακτές και δάση με ακραίο παράδειγμα τον Παρνασσό
• Μετατροπή της Βοιωτίας, της Εύβοιας και, εν μέρει, της Φθιώτιδας σε τεράστιο, όσο και ανώφελο ενεργειακό κέντρο, με ανυπολόγιστες συνέπειες στην υγεία, στο περιβάλλον, την απασχόληση και την οικονομία.
Απέναντι σε όλα αυτά τα προβλήματα, την προηγούμενη περίοδο:
• Σπαταλήθηκαν πόροι σε επουσιώδη έργα και άχρηστα προγράμματα, με κριτήριο «το καλό του αναδόχου»
• Οι περισσότεροι αιρετοί λειτούργησαν ως εντολοδόχοι επιχειρήσεων, αγνοώντας το όποιο περιβαλλοντικό ή κοινωνικό κόστος
• Δεν ασκήθηκε ουσιαστική παρέμβαση για τα περιφερειακά προβλήματα
Ενεργοί πολίτες και τοπικές κοινωνίες επιχείρησαν, και τα κατάφεραν σε πολλές περιπτώσεις, να αντισταθούν: φρέναραν τις μονάδες λιθάνθρακα στην Αντίκυρα, το Μαντούδι, τη Λάρυμνα και το Αλιβέρι, διεκδίκησαν λύση για τη βιομηχανική ρύπανση στον Ασωπό και την Εύβοια, φρέναραν την καύση των αποβλήτων της Αττικής, ανέδειξαν τα προβλήματα του Μαλιακού, συγκρότησαν μαχητικές επιτροπές κατά των ληστρικών διοδίων και πολλά άλλα.
Η κοινωνία των πολιτών, όπως εκφράσθηκε από κάθε είδους συλλογικότητες, δημιούργησε μια πολύτιμη παρακαταθήκη στον πολιτισμό, την ενημέρωση, την κοινωνική αλληλεγγύη, ακόμη και στις οικονομικές δραστηριότητες.
Το δικαίωμα και τη δυνατότητα των πολιτών να παρεμβαίνουν, να αντιμάχονται τις παθογένειες της υφιστάμενης κατάστασης και να αμύνονται απέναντι στην αυθαιρεσία του συστήματος περιορίζει ακόμη περισσότερο η προτεινόμενη μεταρρύθμιση. Στις σημερινές συνθήκες η έννοια “αυτοδιοικητικό κίνημα” πρέπει να αποκτήσει ένα νέο περιεχόμενο, για να αντισταθούμε σε αυτό που μας επιβάλλεται και να διεκδικήσουμε αυτοδιοίκηση με κοινωνική συμμετοχή στη Στερεά Ελλάδα και σε όλη τη χώρα.
25/5/2010
Αυτοδιοικητικό κίνημα περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και Εύβοιας
Φωτογραφίες απο την κινητοποίηση της επιτροπής αγώνα για τον Δήμο Ιτέας στην Αθήνα
Φίλος μας έστειλε φωτογραφίες από την κινητοποίηση της επιτροπής αγώνα για τον Δήμο Ιτέας.
Δημοσιοποιούμε μερικές αρχικά και θα συνεχίσουμε να αναρτούμε και άλλες στην συνέχεια μιας και είναι πολλές και το μέγεθος τους είναι μεγάλο
Δείτε περισσότερες φωτογραφίες.........
Εστία φωτιάς εξ αμελείας (θέση (Λιμπίδι) κατασβέστηκε άμεσα από την Πυροσβεστική στον Δήμο Δελφών
Η εν λόγω Υπηρεσία διαθέτει τους θερινούς μήνες μόνιμα επανδρωμένο πυροσβεστικό όχημα για την πλήρη επιτήρηση κατά των πυρκαγιών.
Η σημερινή άμεση επέμβασή τους κατέδειξε τα οφέλη... της προληπτικής δράσης που πάντα φέρνει θετικά αποτελέσματα.
Ο Δήμος Δελφών θα ήθελε για ακόμα μία φορά να ενημερώσει πολίτες και επισκέπτες ότι θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί όταν χρησιμοποιούν εύφλεκτα υλικά αλλά και την ίδια την φωτιά. Αν και τα χόρτα έχουν καθαριστεί στις περισσότερες των περιπτώσεων, παραμένουν πάντα δυνητικές εστίες πυρκαγιάς.
Ο Γιώργος Γραμματικάκης στη Ναύπακτο
Στην ομιλία του ο κ. Γραμματικάκης θα αναφερθεί στις σύγχρονες επιστημονικές απόψεις για τη γένεση και την εξέλιξη του σύμπαντος, που άλλαξαν την ... εικόνα που έχουμε για τον κόσμο.
Όπως πιστεύει σήμερα η επιστήμη, το σύμπαν γεννήθηκε από μια αδιανόητη μεγάλη έκρηξη, που έγινε πριν από 14 περίπου δισεκατομμύρια χρόνια. Από τότε το σύμπαν εξακολουθεί να διαστέλλεται με κολοσσιαία ταχύτητα, ενώ η συγκλονιστική ανακάλυψη ενός “αρχέγονου φωτός”, που φθάνει στη Γη από όλες τις κατευθύνσεις του ουρανού, μας δίδει αποκαλυπτικές πληροφορίες για το απώτατό του παρελθόν.
Η ενδιαφέρουσα αυτή “ξενάγηση” στο Σύμπαν θα συνοδεύεται από την προβολή διαφανειών και βίντεο, που θα κάνουν ακόμη πιο εύκολη την κατανόησή της.
Να σημειώσουμε ότι η ομιλία που θα πραγματοποιηθεί στην Παπαχαλαράμπειο αίθουσα (Κυριακή 30 Μαΐου, ώρα 8μμ), τελεί υπό την αιγίδα των σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ναυπακτίας, στα πλαίσια των “Παιδευτικών Διαλόγων” που προσδοκούν να καθιερώσουν ως θεσμό.Από nafpaktia.com
Τρίτη 25 Μαΐου 2010
Συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις στο Ευπάλιο
Η κινητοποίηση ήταν πιο δυναμική από την προηγούμενη αφού έδωσαν το παρών και δεκάδες αγρότες του κάμπου του Μόρνου που έφτασαν στο μπλόκο με τα ... τρακτέρ τους και τα παρέταξαν κάθετα στο οδόστρωμα αναρτώντας πανό και μαύρες σημαίες.
Το παρών στην κινητοποίηση έδωσαν δημοτικοί σύμβουλοι του Ευπαλίου, Ο Πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Τολοφώνας και πλήθος κατοίκων.
Κοινό αίτημα όλων είναι να αρθεί η αδικία που όπως λένε υπήρξε με την μεταφορά της έδρας και το υπουργείο να αποφασίσει να επαναφέρει την έδρα στο Ευπάλιο εκεί που σύμφωνα με τους κατοίκους υπάρχουν όλα τα κριτήρια για το ενδεχόμενο αυτό. Αναφερόμενοι στα κριτήρια τόνισαν πως τόσο πληθυσμιακά όσο και αναπτυξιακά το Ευπάλιο υπερτερεί του Λιδορικίου.
Να σημειωθεί ότι η επιτροπή αγώνα έχει αποφασίσει και περαιτέρω κινητοποιήσεις τόσο στο Ευπάλιο όσο και στην Αθήνα. Κάλεσαν επίσης την βουλευτή του νομού να ανακαλέσει τα όσα είπε ενώ δεν έκαναν δεκτή την συγνώμη της που έστειλε μέσω της τηλεόρασης του λεπάντο στο δήμο Ευπαλίου.
Η κινητοποίηση των κατοίκων του Ευπαλίου είχαν ως αποτέλεσμα την ακινητοποίηση δεκάδων οχημάτων που επέλεξαν τον οδικό άξονα για να φθάσουν στον προορισμό τους. Μάλιστα δεν έλειψαν και οι διαμαρτυρίες των πολιτών που ήθελαν να συνεχίσουν το ταξίδι τους. Ωστόσο όπως λένε οι κάτοικοι και οι φορείς του Ευπαλίου δεν έχουν άλλο τρόπο άσκησης πίεσης και ζήτησαν συγνώμη από τους οδηγούς.
Από λepanto-rtv.gr
2ος Παμφωκικός διαγωνισμός ποήματος διηγήματος
Στην κατηγορία των ποιημάτων οι διαγωνιζόμενοι μπορούν να συμμετάσχουν με ένα
δακτυλογραφημένο ανέκδοτο κείμενο που δεν θα υπερβαίνει τους σαράντα στίχους και δεν Θα είναι μικρότερο από δέκα.
Σε αυτήν την κατηγορία ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί:
1) για μαθητές από 8 έως 12 ετών
2) για μαθητές από 13 έως 17ετών
3) για ενήλικες από 18 και πάνω Στην κατηγορία του διηγήματος οι διαγωνιζόμενοι μπορούν να ... συμμετάσχουν με ένα ανέκδοτο Κείμενο τριών έως έξι σελίδων με ελεύθερο θέμα.
Σε κάθε κατηγορία από τις παραπάνω θα δοθούν τρία βραβεία , τρεις έπαινοι καθώς και τιμητικές διακρίσεις. Οι διαγωνιζόμενοι θα πρέπει να αποστείλουν τα κείμενα τους σε πέντε αντίτυπα με απαραίτητη προϋπόθεσή να χρησιμοποιήσουν ψευδώνυμο. Θα πρέπει όμως στο εσωτερικό του φακέλλου να υπάρχουν Το ονοματεπώνυμο, η ηλικία , η διεύθυνση και το τηλέφωνο του δημιουργού.
Τα έργα δεν Θα επιστρέφονται ενώ ο διαγωνιζόμενος που δεν θα πληροί τους παραπάνω όρους αυτομάτως θα αποκλείεται.
Επιπλέον για να μπορέσει κάποιος να συμμετάσχει θα πρέπει απαραίτητα να εγγραφεί ως μέλος στο σύλλογο «Φίλων της τέχνης».
Οι διαγωνιζόμενοι Θα μπορούν να υποβάλουν τα έργα τους στα γραφεία του Συλλόγου (Κίρρας και Φωκίδη) μέχρι το τέλος Μαΐου 2010 κατά τις απογευματινές ώρες ενώ μπορούν, αν το θελήσουν, να διαγωνιστούν και στις δύο κατηγορίες. Ο τόπος και ο χρόνος βράβευσης θα ανακοινωθούν μόλις τελειώσει π διαδικασία συλλογής των έργων.
Τηλέφωνο γιο περαιτέρω πληροφορίες: 6972715454
Καρούτες Mountain Bike Marathon 2010
Οι Καρούτες, αυτό το όμορφο χωριό της Γκιώνας, αναγνωρίσθηκε ως Μαρτυρικό χωριό για τις θυσίες των κατοίκων του στην περίοδο του 2ου Παγκοσμίου πολέμου (΄40-΄44) και έγινε παγκοσμίως γνωστό για την Μάχη της Καρούτας στις 5/8/1944.
Για δύο δεκαετίες διεξαγόταν από το Ράλλυ Ακρόπολις η ειδική διαδρομή των Καρουτών, μια απ’ τις πιο όμορφες και συνάμα πιο δύσκολες ειδικές διαδρομές του ράλλυ.
Το σύλλογό μας εκπροσώπησε ο Δημήτρης Καραχάλιας.
Στη συνέχεια υπαρχουν φωτογραφίες από τον αγώνα.
Από lepantorunners.gr
Ενας Μαυρολιθαρίτης στο Everest.
Ο Κώστας Τζιβελέκας έλκει την καταγωγή του από το Μαυρολιθάρι και εξέφρασε την ευχαρίστησή του όταν πληροφορήθηκε ότι η νεολαία του χωριού μας έχει εκδηλώσει το ενδιαφέρον της για πεζοπορίες ... και ερασιτεχνικές ορειβασίες στα βουνά της περιοχής μας και ιδιαίτερα στην αδικημένη Οίτη. Ο σύλλογός μας τον προσκάλεσε τον Αύγουστο για να παρουσιάσει, σε μια εκδήλωση που θα γίνει προς τιμήν του στην πλατεία του χωριού μας, την πλούσια ορειβατική δραστηριότητά του, το πλούσιο αλλά αναξιοποίητο από ορειβατικής πλευράς υπόβαθρο της Οίτης, προτάσεις για την σήμανση του εγκαταλελειμμένου μονοπατιού Μαυρολιθαρίου-Καταβόθρας καθώς και την οργάνωση της εκδρομής-ορειβασίας της νεολαίας στην Οίτη με αρχηγό αποστολής τον ίδιο.
Από τους συνδημότες μας πλέον από το Μαυρολιθάριmavrolithari.blogspot.com
Αυτή η επίθεση δεν έχει τέλος! Ο ρόλος της αριστεράς ποιός είναι;
Χθες λοιπόν, εκεί που τις προηγούμενες μέρες οι αξιωματούχοι του ΔΝΤ μας διαβεβαίωναν ότι αυτοί απλώς αποδέχονται αυτά που τους προτείνει η κυβέρνηση, τώρα στείλαν ραπόρτο ότι δεν είναι ικανοποιημένοι με τα μέτρα αυτής της ανεξάρτητης κυβέρνησης και αξιώνουν να μην υπάρχει τίποτα που να ...θυμίζει υποχώρηση.
Οπότε μετά το διάλειμα της σκανδαλολογίας αρχίσαμε πάλι τα περί πιέσεων από τους "σωτήρες" και τι να γίνει, προκειμένου... να σωθεί η χώρα θα ξαναϋποχωρήσουμε! Θα ξαναβγάλει έρπη ο "Τζέφρι" θα ξαναπάθει το στομάχι του Λοβέρδου αλλά δεν γίνεται αλλιώς, τι να κάνουμε! Και δώστου πάλι Βατοπέδι και υπουργοί μπλεγμένοι στα σκάνδαλα μπας και ικανοποιηθούμε με τη "διαπόμπευση" και τυχόν "τιμωρία" των "υπεύθυνων" για τα χάλια μας.
Επειδή λοιπόν γίνεται αλλιώς, και ο λαός μας το έδειξε με τις τελευταίες απεργίες και συγκεντρώσεις θα πρέπει να συνεχίσει να το δείχνει πιο συχνά και πιο συνεχόμενα, δεν αρκούν οι κάθε δεκαπέντε μέρες απεργίες ή συγκεντρώσεις. Οι ευθύνες της αριστεράς είναι μεγάλες. Δυστυχώς το ΚΚΕ, μετά την επίδειξη δύναμης που έκανε το τελευταίο διάστημα έπιασε τα όρια του και άρχισε τις πορείες στη Πειραιώς προς το ...Θησείο, έχοντας τη συμπαράσταση του ΣΥΡΙΖΑ που τράβηξε τα ίδια πέρυσι. Τους τράβηξε τα αυτιά το σύστημα δηλαδή και αυτοί συμμορφώνονται. Αυτός ο τελευταίος περνάει και τη δική του κρίση ψάχνοντας να βρει τη πιο ..πιασάρικη κυβερνητική πρόταση (αριστερή πάντα!). Η εξωκοινοβουλευτική αριστερά, ενώ έχει αποδείξει πως όταν θέλει μπορεί να κινητοποιήσει κόσμο και να ξεπεράσει της ηγεσίες του συμβιβασμένου συνδικαλισμού το ρίχνει σε περισπούδαστες αναλύσεις για το ...χρέος που πάντως δεν το αναγνωρίζει! Και όλοι μαζί καταλήγουν σε ...αντικαπιταλιστικές προτάσεις τύπου Τσάβες ή Μοράλες. Σε διάφορες παραλλαγές δηλαδή, άλλες πιο "δεξιές" και άλλες πιο "αριστερές" της "λαϊκής οικονομίας και εξουσίας".
Δεν είναι λοιπόν καθόλου παράξενο που αγωνιστές όλων των τάσεων της αριστεράς αναρωτιούνται πως μπορούμε να πάμε μπροστά και να ανταπεξέλθουμε σε αυτή την ολομέτωπη επίθεση του συστήματος με αυτή την αριστερά, με τον τρόπο του ο καθένας.
Να κινηθούμε σύντροφοι και συναγωνιστές που αναρωτιόσαστε, επίμονα, στις γειτονιές, στις σχολές στις δουλειές μας παντού, όπου μπορούμε να μαζικοποιηθούν τα σωματεία και να ζωντανέψουν, όπου όχι να δημιουργηθούν επιτροπές αγώνα κατά της επίθεσης. Να δημιουργηθούν ή να δραστηριοποιηθούν οι επιτροπές και πρωτοβουλίες στις γειτονιές με πιο έντονο ρυθμό επιδιώκοντας και αυτών τη μαζικοποίηση με ουσιαστική συμμετοχή του κόσμου που απευθύνονται. Οι δυσκολίες πολλές, το έδαφος όμως είναι εύφορο και αυτό δεν είναι άλλο από την οργή του λαού που δε "μασάει" ούτε από χρέη ούτε σκάει για υπεύθυνες προτάσεις. Η δυνατότητα για κοινή δράση υπάρχει, η βάση για συμφωνία δε μπορεί να είναι η οποιαδήποτε πρόταση προοπτικής αλλά η ανάγκη που όλοι αναγνωρίζουμε για απόκρουση των μέτρων και ανατροπή τους, να βγει ο κόσμος στους δρόμους, να πιστέψει ότι μπορεί να υπερασπιστεί και να επιβάλει τα δικαιώματά του και τότε θα λυθούν και οι διαφορές της αριστεράς. Θα τις λύσει ο ίδιος ο λαός. Το πρόβλημα της αριστεράς δεν θα λυθεί στα γραφεία ούτε με τα πέρα-δώθε στα διάφορα "ενωτικά" σχήματα, θα λυθεί στο δρόμο. Η νέα αριστερά, το νέο επαναστατικό κομμουνιστικό κίνημα, θα προκύψει από την ίδια την ανάγκη του λαού, της εργατικής τάξης, να πάρει τη τύχη του στα χέρια του. Και τότε θα ξεπεραστούμε όλοι γιατί θα έχει προκύψει αυτό που έχουμε πραγματικά ανάγκη. Η ευθύνη της αριστεράς στις μέρες μας είναι να στηρίξει και να γονιμοποιήσει τις διαθέσεις του λαού. Αριστερό σήμερα είναι η κοινή δράση με βάση αυτά που συμφωνούμε, χωρίς προαπαιτούμενα, ανοιχτά και ξάστερα ο καθένας με την άποψή του μπροστά στο λαό που όλοι ισχυριζόμαστε ότι υπηρετούμε.
Ο κόσμος είναι εδώ, η Αριστερά που βρίσκεται;
Η Γενική απεργία της 20ης Μαΐου είχε μεγάλη επιτυχία όπως και η συμμετοχή του κόσμου στις συγκεντρώσεις και στις πορείες, παρόλο ότι δεν λειτουργούσαν στην Αθήνα το μετρό και τα λεωφορεία. Ο όγκος του συλλαλητηρίου πλησίαζε τα 2/3 αυτού που είχε γίνει στις 5η Μάη. Τα μαγαζιά στο κέντρο ήταν κλειστά σε μεγαλύτερο ποσοστό από ότι στις 5 Μάη. Σε αυτή την κινητοποίηση παρουσιάστηκαν μερικά ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά που θα θέλαμε να τα επισημάνουμε.
Στην Ολομέλεια της Βουλής ο Καλλικράτης. Yπερψηφίστηκε επί της αρχής. Αλλαγές στα "σημεία" από τον Ραγκούση
Πάντως παρά τις όποιες πολιτικές διαφωνίες και σποραδικές διαμαρτυρίες δήμων, η ψήφιση του Καλλικράτη θεωρείται δεδομένη
Εντωμεταξύ σύμφωνα με τις δηλώσεις του υπουργού Εσωτερικών, Γιάννη Ραγκούση, στη ... Βουλή, την προηγούμενη εβδομάδα, από το 2014 θα τεθεί σε ισχύ το επαγγελματικό ασυμβίβαστο για τους νεοεκλεγέντες δημάρχους σε δήμους με πληθυσμό κάτω των 25.000 κατοίκων, που προβλέπεται στον «Καλλικράτη».
Το νομοσχέδιο υπερψηφίστηκε επι της αρχής μόνο από τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ και αναμένεται να ξεκινήσει η συζήτησή του στην Ολομέλεια την ερχόμενη Τρίτη, προκειμένου να έχει ψηφισθεί στο τέλος της προσεχούς εβδομάδας.
Τροποποιήσεις στις ονομασίες δήμων και σε περιπτώσεις εδρών
ΑΡΚΑΔΙΑΣ: Ο δήμος Λεωνιδίου μετονομάζεται δήμος Νότιας Κυνουρίας και χαρακτηρίζεται ορεινός
ΑΡΤΑΣ: Στο δήμο Γ. Καραισκάκης ορίζεται ιστορική έδρα οι Πηγές Τετραφυλίας
ΒΟΙΩΤΙΑΣ: Ο δήμος Διστόμου και Αράχωβας μετονομάζεται σε δήμο Διστόμου, Αράχωβας και Αντίκυρας και χαρακτηρίζεται ορεινός
ΕΥΒΟΙΑΣ: Ο δήμος Μαντουδίου - Λίμνης μετονομάζεται σε δήμο Μαντουδίου - Λίμνης - Αγίας Άννας
ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ: Στο δήμο Ηρακλείου ορίζεται ως ιστορική έδρα η Νέα Αλικαρνασσός. Στο δήμο Αρχανών – Αστερουσίων προστίθονται ως ιστορική έδρα οι Αρχάνες. Στο δήμο Μίνωα Πεδιάδας καταργείται ως δεύτερη ιστορική έδρα το Αρκαλοχώρι και παραμένει το Καστέλλι
ΗΛΕΙΑΣ: Ο δήμος Ανδριτσαινας μετονομάζεται σε δήμο Ανδρίτσαινας- Κρεστένων. Ο δήμος Ανδραβίδας μετονομάζεται σε δήμος Ανδραβίδας – Κυλλήνης. Ο δήμος Αμαλιάδας μετονομάζεται σε δήμο Ίλιδος.
ΗΜΑΘΙΑΣ: Στο δήμο Βέροιας ορίζεται ιστορική έδρα η Βεργίνα
ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ: Στο δήμος Λαγκαδά ορίζεται ως ιστορική έδρα ο Λαχανάς
ΚΟΖΑΝΗΣ: Στο δήμος Βοίων η έδρα μεταφέρεται από τη Νέαπολη (μετατρέπεται σε ιστορική έδρα) στη Σιάτιστα. Ο δήμος Σερβίων μετονομάζεται σε δήμο Σερβίων – Βελβεντού
ΚΥΚΛΑΔΩΝ: Στο δήμο Τήνου ορίζεται ιστορική έδρα ο Πάνορμος
ΛΑΚΩΝΙΑΣ: Στο δήμο Σπάρτης ορίζεται ιστορική έδρα ο Μυστράς
ΛΑΣΙΘΙΟΥ: Ο δήμος Μιραμπέλου μετονομάζεται σε δήμος Αγίου Νικολαου
ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ: Ο δήμος Πύδνας μετονομάζεται σε δήμο Πύδνας - Κολινδρού
ΠΕΛΛΑΣ: Ο δήμος Αρχαίας Πέλλας μετονομάζεται σε δήμος Πέλλας
ΠΡΕΒΕΖΑΣ ο δήμος Πάργας θα έχει ιστορική έδρα την Πάργα
ΣΑΜΟΥ ο δήμος Σάμου με έδρα τη Σάμο αποκτά ιστορική έδρα το Πυθαγόρειο
ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ: Ο δήμος Καλλικράτειας – Μουδανιών μετονομάζεται σε δήμος Νέας Προποντίδας
ΧΑΝΙΩΝ: Ο δήμος Καντάνου - Σελίνου χαρακτηρίζεται ορεινός.
Από e-aftodioikisi.gr