Πέμπτη 25 Μαρτίου 2010
Οι Σύλλογοι συνεργάζονται ενάντια στην πολιτική που μας επιβάλουν.
ΚΟΙΝΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Των Α΄ ΕΛΜΕ ΑΧΑΪΑΣ, ΕΜΥΔΑΣ/ΔΕ, Συλλόγου Δασκάλων &
Νηπιαγωγών Πάτρας, ΣΥΠΔΕ
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΟΜΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ
Μετά την απόφαση της κυβέρνησης, για το πακέτο μέτρων που μας πλήττουν
βάναυσα τα ΔΣ των Α΄ ΕΛΜΕ ΑΧΑΪΑΣ, ΕΜΔΥΑΣ/ΔΕ, Συλλόγου
Δασκάλων & Νηπιαγωγών Πάτρας, ΣΥΠΔΕ αποφάσισαν τη συμμετοχή μας σε κινητοποίηση αποτροπής της λειτουργίας των διοδίων της ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΟΔΟΥ στο Ρίο διεκδικώντας:
• ΚΑΜΙΑ ΜΕΙΩΣΗ ΣΤΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΜΑΣ
• ΚΑΜΙΑ ΥΠΟΧΩΡΗΣΗ ΚΑΙ ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΗ ΤΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΩΝ ΜΑΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ
• ΟΧΙ ΑΛΛΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ ΒΑΡΗ
• ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΠΕΡΑ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ
• ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ.
Η πολιτική της παράδοσης των οδικών και άλλων υποδομών (σιδηροδρομικό δίκτυο, λιμάνια, αεροδρόμια, σχολεία) στους ιδιώτες μας βρίσκει αντίθετους Το κράτος έχει υποχρέωση να ... κατασκευάζει το ίδιο τους δρόμους και τις δημόσιες υποδομές μια που γι’ αυτό φορολογεί άμεσα και έμμεσα τους πολίτες.
Τα δημόσια έργα αποτελούν κοινωνικό αγαθό και όχι εμπόρευμα Τα έργα ΣΔΙΤ και οι Συμβάσεις Παραχώρησης δεν υπόκεινται στους νόμους περί Δημοσίων έργων παρ’ όλο που συγχρηματοδοτούνται από το Δημόσιο, με ότι αυτό συνεπάγεται στον έλεγχο της κατασκευής, τις προδιαγραφές που πρέπει να τηρούν και της συντήρησής τους.
Σύμφωνα με τα οικονομικά τους στοιχεία έχει αποδειχθεί ότι αυτά κοστίζουν ακριβότερα αποκομίζοντας τεράστια κέρδη στις κατασκευάστριες εταιρείες που βαρύνουν τον Δημόσιο Προϋπολογισμό και άρα τον Έλληνα πολίτη που πληρώνει βαρύ αντίτιμο και για τη χρήση τους.
Τέλος θέλουμε να επισημάνουμε ότι η πολιτική της εκχώρησης της Δημόσιας περιουσίας σε μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα οδηγεί στην απαξίωση των Δημόσιων Τεχνικών Υπηρεσιών και στην υποβάθμιση του ρόλου των μηχανικών Δημοσίων Υπαλλήλων αλλά και ευρύτερα όλου του δημόσιου τομέα.
Αγωνιζόμαστε για:
• Τον προγραμματισμό, σχεδίαση και κατασκευή των έργων με βάση τις ανάγκες και τα συμφέροντα του λαού και όχι των ιδιωτικών εταιρειών
• Την αναβάθμιση των δημόσιων τεχνικών Υπηρεσιών της χώρας και την κατάργηση του νόμου περί των ΣΔΙΤ.
• Όχι στα διόδια, ελεύθεροι δρόμοι για όλους.
Καλούμε κάθε πολίτη, σύλλογο, επιτροπή και φορέα που θέλει να αντιδράσει,
σε κινητοποίηση την Κυριακή 28 Μαρτίου στις 12.00 το μεσημέρι για να
ανοίξουμε τους σταθμούς διοδίων στο Ρίο.
Τα Δ.Σ.
Α΄ Ένωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης ΑΧΑΪΑΣ
Ένωσης Μηχανικών Δημοσίων Υπαλλήλων Διπλωματούχων Αν. Σχ./ Ε
Συλλόγου Δασκάλων & Νηπιαγωγών Πάτρας
Συλλόγου Υπαλλήλων Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας
Πιστοληπτική υποβάθμιση και για την Πορτογαλία από τη Fitch , ενώ η Δανία αναβάλει την αγορά αεροσκαφών
Μετά την Ελλάδα και η Πορτογαλία μπήκε στο στόχαστρο των διεθνών αξιολογητικών οίκων εξαιτίας του υψηλού δημοσιονομικού ελλείμματος. Χθες η Fitch προχώρησε σε υποβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας της Πορτογαλίας, προκαλώντας πιέσεις στα κρατικά ομόλογα της χώρας και στο τοπικό χρηματιστήριο. Συγκεκριμένα, η βαθμολογία για τη μακροπρόθεσμη πιστοληπτική ικανότητα της χώρας αναθεωρήθηκε σε «ΑΑ-» από «ΑΑ». Η εξέλιξη αυτή σύμφωνα με την εταιρεία είναι αποτέλεσμα των δημοσιονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει... η πορτογαλική κυβέρνηση, καθώς και των προβλέψεών της για μικρότερου βαθμού σε σχέση με την ΕΕ των «15» ανάκαμψη. Παράλληλα η υποβάθμιση αντικατοπτρίζει την εκτόξευση του ελλείμματος του περυσινού προϋπολογισμού στα επίπεδα του 9,3% του ΑΕΠ έναντι 6,5% που προέβλεπε η Fitch.
Αμεση ήταν η απάντηση της κυβέρνησης της Πορτογαλίας στην ανακοίνωση της εταιρείας αξιολόγησης, διά του υπουργού Οικονομικών κ. Φερνάντο Τεϊξέιρα ντος Σάντος, ο οποίος δήλωσε προσηλωμένος στον στόχο του περιορισμού του δημοσιονομικού ελλείμματος μέσω του Προγράμματος Σταθερότητας και Ανάπτυξης που έχει κατατεθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Αμεση ήταν η αντίδραση των αγορών, με τις αποδόσεις των ομολόγων του πορτογαλικού Δημοσίου να καταγράφουν άνοδο. Συγκεκριμένα, η διαφορά απόδοσης (spread) μεταξύ 10ετούς πορτογαλικού τίτλου και του αντίστοιχου γερμανικού αναρριχήθηκε πάνω από τις 125 μονάδες βάσης (μ.β.) έναντι 104 μ.β. στις αρχές του μήνα.
Διαβάστε περισσότερα: http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=32&artId=322187&dt=25/03/2010#ixzz0jB1YPosI
Δανία: Αναβολή προμήθειας νέων αεροσκαφών
Η Δανία ανέβαλε τη λήψη απόφασης για την αγορά νέων μαχητικών αεροσκαφών, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Άμυνας.H απόφαση πλήττει τις εταιρίες πώλησης αμυντικού υλικού, καθώς ήδη έχουν μειωθεί οι παραγγελίες που δέχονται λόγω της περικοπής των δαπανών που κάνουν οι κυβερνήσεις λόγω της κρίσης.
Η απόφαση βασίζεται στην ανάλυση του υφιστάμενου στόλου της δανικής πολεμικής αεροπορίας, που διαθέτει 46 μαχητικά F16 της Lockheed Martin >
«Τα πρώτα αποτελέσματα δείχνουν ότι είναι δυνατό να πετούμε για άλλα 2 έως 4 χρόνια με τα F-16», ανακοίνωσε το υπουργείο.
«Με αυτά τα δεδομένα η κυβέρνηση κρίνει ότι είναι λογικό να αναβληθεί η προμήθεια νέων μαχητικών αεροσκαφών», προστίθεται στην ανακοίνωση. Το θέμα θα επανεξεταστεί το αργότερο έως το 2014, σύμφωνα με το υπουργείο Άμυνας της Δανίας.
Ο υπουργός Άμυνας, Γκίτε Λίλελουντ Μπεκ δήλωσε ότι είναι «κοινή λογική» να εξετασθεί το θέμα της νέας αγοράς αεροσκαφών σε λίγα χρόνια.
Πηγές: ΑΠΕ -ΜΠΕ Reuters
ΤΟ «ΦΑΝΕΡΟ» ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΦΕΡΕ ΤΟΝ... ΞΕΣΗΚΩΜΟ Μύθοι και σκληρές αλήθειες για την Επανάσταση του 1821
Στο δεύτερο ήμισυ του 19ου αιώνα κατασκευάστηκαν, λένε σήμερα οι ιστορικοί, οι «μύθοι» για την ικανότητα των Ελλήνων να αντιστέκονται στους Οθωμανούς και να βρίσκουν διαύλους διάσωσης της ελληνικής ταυτότητας. Τότε διαδόθηκε και εδραιώθηκε η άποψη ότι η Εκκλησία λειτούργησε κρυφά ελληνικά σχολειά κάτω από τη μύτη των Τούρκων. Μύθος που συντηρείται και σήμερα με «Κρυφά σχολειά»-μουσεία σε όλη την Ελλάδα: στην Πεντέλη, στο Θέρμο Αιτωλοακαρνανίας και, επάνω, σε κρύπτη της Μονής Αγίου Γεωργίου Φενεού, στην Κορινθία
Το ελληνικό σχολειό επί Τουρκοκρατίας όχι μόνο δεν ήταν κρυφό αλλά και οδήγησε, μέσω του εκσυγχρονισμού του, στην Επανάσταση του ΄21, υποστηρίζουν ιστορικοί που αναλύουν στα «ΝΕΑ» παρανοήσεις και πραγματικότητες του Αγώνα της Ανεξαρτησίας
«Τα ελληνικά διδάσκονταν ελεύθερα επί Τουρκοκρατίας ήδη από τον 14ο αιώνα, οπότε οι Τούρκοι ... άρχισαν να ελέγχουν περιοχές με χριστιανικούς πληθυσμούς», λέει στα «ΝΕΑ» ο Αλέξης Πολίτης, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Κρήτης στον Τομέα Βυζαντινής και Νεοελληνικής Φιλολογίας. Άρα δεν υπήρχε «κρυφό σχολειό», αλλά... φανερό.
«Οι Τούρκοι, έχοντας οι ίδιοι ένα γραπτό ιερό κείμενο, το Κοράνι, ήξεραν καλά ότι χωρίς ιερά βιβλία δεν υπάρχει χριστιανική εκκλησία. Και γνωρίζουμε ότι αναγνώριζαν τον χριστιανισμό, όπως και τον εβραϊσμό ως θρησκεία κατώτερη μεν της μουσουλμανικής, αλλά νόμιμη. Άδεια απαιτείτο μόνο για την ανέγερση καινούργιων ναών και αυτό, μάλλον, για λόγους φορολόγησης. Δεν ξέρουμε περίπτωση που να μη δόθηκε αυτή η άδεια. Αυτά πρακτικά σημαίνουν ότι δεν υπήρχε χωριό από τα βάθη της Ασίας έως τα Βαλκάνια, στο οποίο να μη βρίσκεται έστω ένας εγγράμματος άνθρωπος, ο παπάς, που να μπορεί να διαβάσει το Ευαγγέλιο και τα βιβλία της θείας λειτουργίας», υποστηρίζει ο Αλέξης Πολίτης.
Ως προς τη διδασκαλία των ελληνικών, «δεν υπάρχει ούτε μία μαρτυρία που να λέει ότι εμποδιζόταν. Για την πρώιμη οθωμανική περίοδο ξέρουμε ότι υπήρχαν χιλιάδες άνθρωποι που γνώριζαν γράμματα. Αυτοί κάπου θα τα είχαν διδαχθεί. Και το ότι δεν διασώζονται πολλές πρώιμες πηγές οφείλεται στον τρόπο που οι άνθρωποι σημείωναν στα λεγόμενα παράφυλλα, δηλαδή στα άγραφα λευκά φύλλα των βιβλίων και σε οποιοδήποτε σημείο τους υπήρχε ελεύθερος χώρος όσα ήθελαν να διατηρήσουν στη μνήμη τους. Μπλοκάκι δεν υπήρχε. Τα παλιά βιβλία (κυρίως ευαγγέλια και λειτουργικά κείμενα) όμως φθείρονταν και αντικαθίσταντο. Και έτσι χάνονταν πολλές πληροφορίες για τη ζωή τους».
Από μια εποχή και πέρα υπάρχουν, συνεχίζει ο Αλέξης Πολίτης, «ατελείωτες μαρτυρίες για σχολεία και πληρωμές δασκάλων από την κοινότητα. Και καμία ότι κάποιος εμποδίστηκε να μάθει ελληνικά. Ειδικά από τα μέσα του 18ου αιώνα έχουμε σημαντική αύξηση του αριθμού των σχολείων. Είναι πολλά τα σχολεία που μνημονεύονται. Αντίθετα, πουθενά δεν μνημονεύεται ότι ένας παπάς διδάσκει κρυφά στο σπίτι του.
Στο Λεξικό του Γεώργιου Κωνσταντίνου (α΄ έκδοση 1757, αναφέρεται η ύπαρξη 35 ανώτερων σχολείων σε 29 πόλεις, κάτι ανάλογο των σημερινών γυμνασίων, όπου δηλαδή υπάρχουν περισσότεροι του ενός δάσκαλοι. Για το Αϊβαλί ή Κυδωνίες έχουμε και τα σχέδια του σχολείου (1817) με αίθουσα διδασκαλίας, βιβλιοθήκη, δωμάτια για τους οικοτρόφους και παρεκκλήσι. Γιατί, βέβαια, η εκ παίδευση ήταν στενά συνδεδεμένη με τη θρησκευτική ζωή. Μετά το 1800 στα Γιάννενα αναφέρονται τρία σχολεία. Σε Αϊβαλί, Χίο και Σμύρνη τα σχολεία, πάλι, δεν ελέγχονταν από την Εκκλησία. Οι πλουσιότεροι του τόπου έφτιαχναν νέα σχολεία προκειμένου να εισαχθεί η νέα μόρφωση, κυρίως η πειραματική φυσική και τα μαθηματικά. Το 1820, πριν από την Επανάσταση, το Πατριαρχείο κατάφερε να τα διαλύσει (με διάφορους τρόπους: μετακαλούσε, ας πούμε, τους καθηγητές στην Κωνσταντινούπολη) γιατί διαφωνούσε με τους νεωτερισμούς των εκπαιδευτικών».
Με άλλα λόγια υπήρχαν σχολεία και δεν ήταν καθόλου κρυφά. «Ήταν στη μέση της Σμύρνης, στη μέση της Πόλης. Το 1758 χτίστηκε ένα τεράστιο κτίριο στον Άθω. Στο περίφημο στις μέρες μας Βατοπέδι. Ο Κ. Θ. Δημαράς πρόλαβε και φωτογράφισε τα ελάχιστα ερείπια που είχαν απομείνει το 1930. Λέγεται μάλιστα ότι ταξίδεψε στο Άγιον Όρος ως θεοσεβούμενος και επέστρεψε άθεος!».
«Κρίμας τα μαύρα τα παιδιά»
«Υπήρχαν πολλοί μορφωμένοι παπάδες. Οι περισσότεροι όμως, οι παπάδες στα χωριά δηλαδή, ήταν ανίκανοι να διδάξουν κάτι περισσότερο από γραφή και ανάγνωση. Γι΄ αυτό και ο Διαφωτισμός φτιάχνει δικά του σχολεία, στέλνοντας εκπαιδευτικούς στο εξωτερικό με υποτροφία. Μέχρι το 1780, χονδρικά, η μόρφωση ήταν μια ανακύκλωση, σταθερά επαναλαμβανόμενη στον χρόνο. Οι μαθητές μάθαιναν να διαβάζουν, δεν έπαιρναν γνώσεις. Όπως τώρα μαθαίνει κάποιος αγγλικά, να ξέρουν απλώς τον κώδικα (γραπτής) επικοινωνίας».
Προς το τέλος του 18ου αιώνα, ένας πολύ σημαντικός εκπρόσωπος του Διαφωτισμού, ο Δημη τράκης Καταρτζής, έκανε τη θλιβερή διαπίστωση: «Άρα είναι πάλε για δάσκαλος, ότ΄ αυτό έμαθε κι άλλο δεν ξέρει, γιατί δεν έμαθε τίποτες στον κόσμο και στον τόπο που βρίσκεται, στον αιώνα και στον καιρό που ζει. Κρίμας τα μαύρα τα παιδιά». «Ο Κοραής πάλι, στα σύντομα απομνημονεύματά του, γράφει για τη μαθητεία του στην Ευαγγελική Σχολή της Σμύρνης τα ίδια περίπου χρόνια ότι "περισσότερο ξύλο έφαγε εκεί παρά γράμματα έμαθε"», παρατηρεί ο Αλέξης Πολίτης. «Με λίγα λόγια, για να παραφράσουμε και το γνωστό ποιηματάκι "Φεγγαράκι μου λαμπρό", γράμματα μαθαίνανε, όχι όμως πράγματα. Αυτό άλλαξε μετά το 1780 γιατί οι έμποροι χρειάζονταν και άλλες γνώσεις. Έπρεπε να ξέρουν λ.χ. τι παράγει η Γαλλία και ποια προϊόντα είναι φτηνά στη Βιέννη. Το αίτημα είχε ωφελιμιστική βάση. Ταυτόχρονα όμως, επειδή κάθε έμπορος είχε έναν ανταποκριτή- συνήθως συγγενή του- στην Ευρώπη, προκειμένου να οργανώνει τη διακίνηση των προϊόντων, μαζί διακινούνταν και οι καινούργιες ιδέες. Και διαμορφώνονταν νέες απαιτήσεις: είτε πολιτικές (για δημιουργία δικού τους κράτους) είτε καθαρά κοινωνικές.
Κάπου εκεί, 1791, εκδίδεται και το "Σχολείον των ντελικάτων εραστών" του Ρήγα Βελεστινλή, μετάφραση (και παράφραση) γαλλικών διηγημάτων, που εισάγει το θέμα της ατομικής διασκέδασης. Έως τότε η διασκέδαση ήταν ομαδική υπόθεση, στα πανηγύρια. Από εκείνη την περίοδο και μετά, ένας γραμματικός - σήμερα θα λέγαμε κατώτερος υπάλληλοςμπορούσε πλέον να διαβάσει και τα λεγόμενα ερωτικά μυθιστορήματα. Αναζητούσε δηλαδή και τη διασκέδαση μέσα από τη μόρφωση. Η τεχνολογία των γραμμάτων τού έδινε πρόσβαση σε μια ζωή που δεν μπορούσε να ζήσει και που τη ζούσε μέσω της φαντασίας», εξηγεί ο καθηγητής.
«Η δημόσια ιστορία βρίσκεται σε καθυστέρηση»
«Η απόκλιση ανάμεσα στην επιστημονική και τη δημόσια ιστορία αποτελεί σοβαρό πολιτιστικό πρόβλημα για την Ελλάδα», λέει στα «ΝΕΑ» ο ιστορικός Βασίλης Παναγιωτόπουλος, ομότιμος διευθυντής ερευνών στο Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών. «Η δημόσια ιστορία κυριαρχείται από μύθους και αφηγήσεις φορτισμένες συναισθηματικά. Και την ώρα που η επιστημονική ιστορία γίνεται όλο και πιο σοβαρή, λύνει προβλήματα της εθνικής συγκρότησης, η δημόσια ιστορία- σχολικά εγχειρίδια, τηλεόραση, εκλαϊκευτικά βιβλία- αναπαράγει στερεότυπα, συνήθως μέσω ερασιτεχνών λογίων».
Οι ιστορικοί αισθάνονται πικρία γιατί ενώ παράγουν υπεύθυνο έργο, η γενική εικόνα που αναπαράγει η δημόσια ιστορία βρίσκεται σε καθυστέρηση. «Υπάρχουν δράσεις που βελτιώνουν την κατάσταση» λέει ο Βασίλης Παναγιωτόπουλος. «Παράδειγμα η έκδοση βιβλίων υψηλής εκλαΐκευσης που επιχειρείται στα «ΝΕΑ» (Ιστορική Βιβλιοθήκη). Ενώ έριξε στην αγορά έργα δύσκολα, γραμμένα επιστημονικά και κάπως βαριά, που δεν υπηρετούν τη λαϊκή μυθολογία, το εγχείρημα πέρασε με επιτυχία στο ευρύ κοινό».
Οι ιστορικοί επιμένουν:
● «Κρυφό σχολειό» δεν υπήρξε ποτέ. Κατά το μεγαλύτερο μέρος της οθωμανικής περιόδου δίδασκαν, πράγματι, παπάδες. Από τα τέλη του 18ου αιώνα αρχίζουν και διδάσκουν και μη ιερωμένοι- κάποιοι έμπαιναν στην τάξη με κοστούμι, άλλοι πετούσαν τα ράσα. Από το 1818 εφαρμόζεται η αλληλοδιδακτική μέθοδος- ο καλός μαθητής δίδασκε τους νεώτερους.
● Ο Παλαιών Πατρών Γερμανός δεν βρισκόταν στην Αγία Λαύρα την 25η Μαρτίου και δεν ευλόγησε λάβαρο. Βρισκόταν στην Πάτρα όπου, στην πλ.
Αγίου Γεωργίου (λέει ο Σπυρίδων Τρικούπης), «διέταξε και έστησαν σταυρόν».
● Ο ορισμός ως αφετηρία της Επανάστασης της 25ης Μαρτίου 1821 είναι μέρος μιας αφήγησης που ενέχει από τη μεριά της Εκκλησίας τον συμβολισμό του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου. Στην πραγματικότητα, όλο τον Μάρτιο οι ελληνοτουρκικές συγκρούσεις στην Πελοπόννησο ήταν καθημερινές.
● Στρατιωτικά, η Ελλάδα ηττήθηκε κατά κράτος. Στα τέλη του 1827 ο Ιμπραήμ ήλεγχε την Πελοπόννησο και ο Κιουταχής τη Στερεά. Ο Γάλλος στρατηγός Μαιζόν έδιωξε από την Πελοπόννησο τον Ιμπραήμ.
«Η Ελλάδα ήταν το Βιετνάμ των Ευρωπαίων»
«Η καλύτερη ζωή ζητάει και ελευθερίες», υπογραμμίζει ο Αλέξης Πολίτης. «Και πολιτικές ελευθερίες. Που αναζητήθηκαν, φυσιολογικά, στο ήδη υπάρχον κεφάλαιο του τόπου, δηλαδή τις αρχαιοελληνικές ρίζες. Όμως, στα χρόνια του Διαφωτισμού, και ιδίως τη Γαλλικής Επανάστασης, η αρχαία Ελλάδα ταυτιζόταν με την αρχαία Αθήνα, με τη Δημοκρατία (το ζήτημα των δούλων, βέβαια, ξεχνιόταν και τότε εύκολα). Η στροφή λοιπόν των Νεοελλήνων από το 1780, ακόμη περισσότερο από το 1800 προς την αρχαιότητα εμπεριείχε και μια δημοκρατική συνδήλωση. Από την άλλη, η σύνδεση των Νεοελλήνων με τους αρχαίους επέτρεπε πιο εύκολα στους Ευρωπαίους να θεωρήσουν τους Έλληνες ισότιμο με αυτούς έθνος. Και η ύπαρξη μιας μεσαίας ελληνόφωνης τάξης- κυρίως έμποροι- έκανε την ευρωπαϊκή αστική τάξη που τότε συγκρουόταν με τους ευγενείς να αισθάνεται αλληλέγγυη με τους επαναστατημένους χριστιανούς».
«Για να κατανοήσουμε καλύτερα την ευρωπαϊκή υποστήριξη προς τον ελληνικό αγώνα, θα πρέπει να δούμε τη στάση εκείνης της γενιάς Ευρωπαίων αστών κάπως σαν τη στάση της δικής μου γενιάς απέναντι στο Βιετνάμ. Το 1965 το Βιετνάμ ήταν το αδύνατο σημείο των Αμερικανών. Για τους Ευρωπαίους αστούς, η στάση των βασιλιάδων της Ιεράς Συμμαχίας (με τους οποίους συγκρούονταν οι αστοί) που το 1814 ενίσχυσαν τον αλλόθρησκο σουλτάνο, ήταν ένα ανάλογο αδύνατο σημείο. Ως αστούς εκείνη την εποχή εννοούμε ανθρώπους που εργάζονται με το μυαλό τους χωρίς να λερώνουν τα χέρια τους. Σε αντίθεση με τους χειρώνακτες και με τους ευγενείς που δεν δουλεύουν καθόλου. Οι αστοί είδαν ότι υπήρχαν Έλληνες όμοιοί τους και τους στήριξαν».
Από Τα Νέα
Κινητοποιήσεις στην Φθιώτιδα για τα διόδια
Καλούμε όλους τους κατοίκους της Φθιώτιδας να συμμετέχουν ώστε να δώσουμε μια βροντερή απάντηση στην προετοιμασία του νέου σταθμού διοδίων στο Μώλο απο την εταιρία παραχώρησης.
Συνεχίζουμε δυναμικά τον αγώνα μας και σας περιμένουμε όλους στα διόδια Τραγάνας
ΚΑΙ την Κυριακή 28/3/2010 και ώρα 12 το μεσημέρι συμμετέχοντας στην απόφαση του Πανελλαδικού συντονιστικού για 2ωρη κατάληψη - άνοιγμα των ... διοδίων.
Συμπαράσταση και συμμετοχή στις κινητοποιήσεις δήλωσαν η Κίνηση πολιτών Δήμου Αταλάντης καθώς και ο σύλλογος Σκάλας Αταλάντης.
Όπως κάθε φορά,προσυγκέντρωση 15 λεπτά νωρίτερα στον κόμβο της Τραγάνας. www.fthiotidaoxidiodia.blogspot.com
Τετάρτη 24 Μαρτίου 2010
Το φαράγγι της Κλεισούρας και τα όρνια
Το τοπίο είναι έντονο, με μεγάλο γεωλογικό, ορνιθολογικό και βοτανικό ενδιαφέρον. Το βραχόφυτο Centaurea niederi ανθίζει κάθε άνοιξη κρεμασμένο στα γκρεμνά. Πρόκειται για σπάνιο φυτό με τοπικό ενδημισμό. Το συναντούμε αποκλειστικά και μόνο στα τέσσερα φαράγγια του Αράκυνθου που αναπτύσσονται μεταξύ της Κλεισούρας και του χωριού Ρέτσινα Μεσολογγίου, καθώς και σε μικρά γκρεμνά στους λόφους στη χερσόνησο του Αράξου. Σε συγκεκριμένες θέσεις του φαραγγιού ανθίζει κάθε Μάη ο λευκός κρίνος (Lilium albanicum) ή κρίνο της Παναγίας όπως είναι γνωστό. Στο φαράγγι φωλιάζουν όρνια, βραχοκιρκίνεζα, βουνοσταχτάρες, βραχοχελίδονα, κάργιες, κόρακες, γαλαζοκότσυφες, βραχοτσοπανάκοι, ενώ στην έκταση πλησίον του φαραγγιού φωλιάζουν ακόμα είδη όπως ... ο δενδρογέρακας, η γερακίνα, το ξεφτέρι, ο φιδαετός, ο πετρίτης κα. Οι λύκοι αποίκησαν την περιοχή πάλι τα τελευταία έτη, μετά από τρεις δεκαετίες απουσίας. Στα αναπτυγμένα και εκτεταμένα δάση με μεσογειακή πυκνή βλάστηση και φυλλοβόλες βελανιδιές που άπτονται του φαραγγιού ζουν θηλαστικά όπως ο αγριόχοιρος, το ζαρκάδι, η αγριόγατα κ ά.
Όλα αυτά συνθέτουν μια μοναδικότητα και απαντώνται πολύ κοντά στο μεγάλο υγροτοπικό σύμπλεγμα Μεσολογγίου – Δέλτα Αχελώου. Συλλειτουργούν ως ορεινό οικοσύστημα με αυτό των υγροτόπων, αποτελώντας παράλληλα γεωγραφική του συνέχεια. Γι’ αυτό η περιοχή έχει ενταχθεί υπό την αρμοδιότητα του Φορέα Διαχείρισης του Εθνικού Πάρκου Υγροτόπων Μεσολογγίου. Το 1970 περίπου, με την κατασκευή του δρόμου εντός του φαραγγιού, χάθηκε ο χρυσαετός που φώλιαζε. Κάπου στη δεκαετία του ’80 εξαφανιστήκαν από την ευρύτερη περιοχή του Αράκυνθου – Τριχωνίδας – Λυσιμαχείας αρπακτικά όπως ο σπιζαετός, ο κραυγαετός, και το χρυσογέρακο. Ακόμα παλαιότερα, αλλά άγνωστο πότε, χάθηκαν απειλούμενα είδη όπως ο γυπαετός, ο μαυρόγυπας, ο ασπροπάρης, ο βασιλαετός και ο σταυραετός.
Προ ολίγων ετών (το 2004 αν θυμάμαι) εκπονήθηκε από τη Ν. Αυτ/ση Αιτωλ/ας η «Μελέτη ανάδειξης φαραγγιού Κλεισούρας», η οποία κόστισε 200.000 ευρώ! Αντίστοιχες μελέτες κοστίζουν συνήθως ως 50.000 ευρώ. Βάσει του σκεπτικού της, ο χώρος αντιμετωπιζόταν όπως ένα αστικό ή περιαστικό άλσος κι όχι ως άγριο φυσικό οικοσύστημα, το οποίο αυθύπαρκτο αποτελεί οικότοπο προτεραιότητας και επίσης αποτελεί ενδιαίτημα απειλούμενων και ενδημικών ειδών των οδηγιών 92/43 και 79/409. Πρότεινε αρκετές κατασκευαστικές παρεμβάσεις, όπως κιόσκια, παγκάκια, πλακοστρώσεις κ.λπ. οικοδομικά.
Επίσης, πρότεινε την φωταγώγηση των γκρεμνών με προβολείς σε όλο το μήκος τους, χάριν εντυπωσιασμού των διερχομένων. Οι ανάδοχοι αλλά και αυτοί που παρήγγειλαν τη μελέτη ίσως δεν αντελήφθησαν την ανεπάρκεια που προκύπτει από προτάσεις όπως αυτή της φωταγώγησης. Πράγμα παντελώς ασύμβατο με την προστασία και ανάδειξη του εν λόγω χώρου. Απεναντίας, η ενέργεια αυτή θα επέφερε σοβαρή υποβάθμιση στους πληθυσμούς συνολικά των πουλιών του φαραγγιού, ενώ θα αποτελούσε αιτία αφανισμού για όλα τα είδη αρπακτικών και ιδιαίτερα για τα όρνια. Προ διετίας περίπου, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας χρηματοδότησε την φωταγώγηση του φαραγγιού όπως πρότεινε η μελέτη. Ξεκίνησε η τοποθέτηση συστήματος μεγάλων προβολέων στραμένων ψηλά προς τα κάθετα βράχια, όπως εφαρμόζεται αντίστοιχα σε κτίρια ή κάστρα. Αντιμετώπισε όμως αντίδραση από περιβαλλοντική οργάνωση και ενημερώθηκε (!!!) για το παράνομο της πράξης αυτής. Δηλαδή, η κοινωνία των πολιτών (έστω αυτών των λίγων), ενημέρωσε την Πολιτεία και τους μηχανισμούς της ότι αυτή η πράξη είναι ασύμβατη με την προστασία, είναι παράνομη και μας εκθέτει διεθνώς. Η Πολιτεία ως τότε δεν τα γνώριζε αυτά! Αντέδρασε επίσης αποτρεπτικά και η Ν. Αυτ/ση Αιτωλ/ας όταν ενημερώθηκε. Παρόλα αυτά, η εκκλησία προέβη πρόσφατα στην ενέργεια να τοποθετήσει προβολείς στην Αγία Ελεούσα, που φωτίζουν σήμερα τα βράχια πάνω από το μοναστήρι.
Το 1985 υπήρχε στο φαράγγι υγιής πληθυσμός από 30 τουλάχιστον όρνια (προσωπικές παρατηρήσεις). Το 2003 το είδος μελετήθηκε σχολαστικά, στα πλαίσια ενός μικρού προγράμματος (προστασία περιβάλλοντος και βιώσιμη ανάπτυξη) που χρηματοδότησε τότε το ΥΠΕΧΩΔΕ και που δεν αποπληρώθηκε ποτέ, όταν το 2004 άλλαξε η διοίκηση του υπουργείου, παρά το ότι είχε αισίως ολοκληρωθεί. Τότε φώλιασαν τέσσερα ζεύγη από ένα πληθυσμό 12 ντόπιων πουλιών, ο οποίος το χειμώνα γινόταν μεγαλύτερος (ως 28 άτομα), με την προσθήκη διαχειμαζόντων ατόμων από βορειότερες βαλκανικές χώρες. Φέτος (2010) φωλιάζουν μόλις δύο ζευγάρια. Κάνω τακτικά στάσεις εκεί διερχόμενος, συλλέγοντας πληροφορίες για την άγρια ζωή. Τα όρνια αρχίζουν το φώλιασμά τους τον Γενάρη και το ολοκληρώνουν τον Ιούλη.
Έχω φέτος εντοπίσει τις θέσεις των δύο φωλιών. Τις ημέρες αυτές κλωσούν το μοναδικό αβγό τους. Το Σάββατο όμως στις 13 Μαρτίου τα πουλιά ήταν απόντα από τις φωλιές και συνολικά από το φαράγγι. Άκουσα ψηλά στα γκρεμνά δυνατό ήχο τρυπανιού που δημιουργούσε έντονο αντίλαλο. Εντόπισα ομάδα αναρριχητών που διάνοιγε νέες αναρριχητικές διαδρομές, έτσι, αυθαίρετα. Τοποθετούσαν τις ατσάλινες ασφάλειες που θα μείνουν μόνιμα στο βράχο και θα εξυπηρετούν οποιονδήποτε πλέον θέλει να αναρριχηθεί εκεί. Όπως πρακτικά συμβαίνει, οι επόμενοι αναρριχητές που θα έλθουν, θα διανοίξουν κι αυτοί τις δικές τους διαδρομές. Σταδιακά δημιουργείται ένα πλέγμα διαδρομών, βαθμολογημένων ως προς τον βαθμό δυσκολίας και το χρόνο και το αναρριχητικό πεδίο καθιερώνεται και δέχεται πυκνές επισκέψεις. Τα νέα αυτά δεδομένα διαχέονται μέσω ορειβατικών εντύπων κ.λπ. στον κόσμο που ασκεί αυτή τη δραστηριότητα.
Όμως, για τη συγκεκριμένη θέση, αυτό σημαίνει την απαρχή ενός μόνιμου παράγοντα όχλησης. Η απρόσμενη ενόχληση που παρατήρησα εκδίωξε το όρνια από τις φωλιές τους και πιθανά να αποτέλεσε και αιτία καταστροφής των νεοσσών μέσα στα απροστάτευτα από το κρύο αβγά. Την Τρίτη 16 Μαρτίου επισκέφθηκα πάλι το φαράγγι. Τα δύο πουλιά ήταν στις φωλιές και συνέχιζαν το κλώσσημα των αυγών τους. Ενημερώνω ότι το όρνιο είναι πλέον από τα πιο σπάνια και απειλούμενα είδη της ελληνικής ορνιθοπανίδας και αποτελεί είδος – κριτήριο του δικτύου Natura. Το ερώτημα είναι πότε θα ξεπεράσουμε το στάδιο της αδιαφορίας και της ανεπάρκειας, ώστε να καταφέρουμε κάποτε να διαφυλάξουμε επί της ουσίας το πολυτιμότερο που έχουμε ως έθνος και χώρα. Τη φυσική μας κληρονομιά.Από nafpaktia.com
Νέο site από την Χρυσή Ευκαιρία για μεταχειρισμένα αυτοκίνητα!
Αν αποφασίσατε οτι δεν πάει άλλο χωρίς αμάξι, βρήκαμε μια νέα ωραία ιστοσελίδα για να διαλέξετε αυτοκίνητο.
Μπείτε στο http://www.automoto.gr και βρείτε το δικό σας μεταχειρισμένο αυτοκίνητο ευκαιρίας μέσα από τα χιλιάδες αυτοκίνητα & μοτοσυκλέτες που παρουσιάζονται μέσα στο νέο Site της Χρυσής Ευκαιρίας. Ο καινούριος κόμβος μεταχειρισμένων οχημάτων είναι λειτουργικός, άρτια δομημένος και περιέχει μια τεράστια βάση δεδομένων για μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και μηχανές. Εκεί μπορείτε να δημοσιεύσετε δωρεάν την δική σας αγγελία πώλησης όπως επίσης και να αναζητήσετε με την χρήση πολλών επιλογών κάποιο ή κάποια μοντέλα για τα οποία ενδιαφέρεστε. Επίσης το site περιέχει πλήθος βοηθητικών λειτουργιών όπως π.χ. σύγκριση επιλεγμένων μοντέλων, προτεινόμενα αυτοκίνητα κ.λπ. Το www.automoto.gr παρόλο που είναι ακόμη σε Beta version και εξελίσσεται διαρκώς, είναι πλήρως λειτουργικό και φυσικά αξίζει να το επισκεφτείτε!
http://www.automoto.gr
Από autocarnet.blogspot.com
Η "ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ" Ιτέας και τα ...Κινέζικα
Ποιόν περιµένετε να 'ρθει, ποιον καρτεράτε να σας σώσει; εσείς οι ίδιοι µε τα χέρια σας, µε το µυαλό σας µε τη πράξη! αν δεν αλλάξετε τη µοίρα σας ποτέ της δεν θ' αλλάξει!!
Φ. Αγγουλές
Οι ΚΙΝΕΖΟΙ κάνανε απόβαση στην Ιτιά κι' εµάς µας ακούτε και μας διαβάζετε στα "ΚΙΝΕΖΙΚΑ"
Το καλοκαίρι του 2009, η κυβέρνηση της Ν.Δ. ψήφισε νόµο στη Βουλή που παραχωρούσε τα λιµάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης στη πολυεθνική εταιρεία COSCO κινέζικων συµφερόντων.
Στις Εθνικές Εκλογές της 4ης10/2009 το αποτέλεσµα τους έφερε το ΠΑΣΟΚ στην κυβερνητική εξουσία, σαν εναλλαγή και όχι σαν αλλαγή πολιτικής. Η πολιτική ξεπουλήµατος συνεχίζεται, ο νόµος για τα λιµάνια ΔΕΝ καταργήθηκε αν και οι εργαζόµενοι κατέβηκαν σε πολυήµερη απεργία και σήµερα εν µέσω της καπιταλιστικής κρίσης ΖΟΥΜΕ το... «τσουνάµι» των αντιλαϊκών µέτρων που κάνουν τους κεφαλαιοκράτες ΠΛΟΥΣΙΟΤΕΡΟΥΣ και µισθωτούς, αγρότες,συνταξιούχους και σας τους αυτοαπασχολούµενους ΦΤΩΧΟΤΕΡΟΥΣ.
Τώρα, είναι γνωστό σε όλους πως για να ανοίξει κάποιος ένα µαγαζί για να βγάλει µεροκάµατο, «κάνει» έναρξη εργασιών στην εφορία. Το ίδιο έκαναν και οι Κινέζοι και το ίδιο κάνουν τα τελευταία χρόνια σ' όλη τη χώρα µας στα πλαίσια του καπιταλιστικού συστήµατος του οποίου όλοι και στην πόλη µας και όχι µόνο βιώνουµε τις καταστροφικές συνέπειες, τις «σαρκοβόρες επιθέσεις των λεγόµενων αγορών, την ανταγωνιστικότητα και επιχειρηµατικότητα, ΔΗΛΑΔΗ τις συνέπειες της συµφωνίας του ΜΑΑΣΤΡΙΧΤ.
Εµείς, που όλα αυτά τα τελευταία χρόνια και από τη θέση του Δηµ.Συµβούλου όπου µας αναδείξατε δυο φορές, πρώτα µε 181 ψήφους (περίοδος 2003-2006) και τη τρέχουσα µε 470 ψήφους σας µιλούσαµε, σας µιλάµε και σας γράφουµε σε µια γλώσσα που σας µοιάζει «ΚΙΝΕΖΙΚΗ». Σας λέµε δηλαδή πως η συσπείρωση και η αντικαπιταλιστική πάλη είναι που θα µας βγάλει όλους τους εργαζόµενους από τη δεινή θέση που µας έχει οδηγήσει η αντιλαϊκή πολιτική της ΕΕ του ΔΝΤ και όλων αυτών των αρπακτικών που έχουν ΟΝΟΜΑ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΣ κι' αρπάζουν το πλούτο του Έλληνα εργαζόµενου, συνθλίβοντας τις ανάγκες της εργατικής οικογένειας.
Είναι οι αντιλαϊκές πολιτικές των κυβερνήσεων της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ που βρίσκουν στήριγµα στα δεκανίκια του ΛΑΟΣ και του ΣΥΝ για να εφαρµόζουν τις επιταγές της ντοπιας και ξένης πλουτοκρατίας και όχι οι Κινέζοι, οι Αλβανοί και οι άλλοι οικονοµικοί µετανάστες, που παλεύουν κι' αυτοί για το µεροκάµατο. Σας τά'παµε και σας τα ξανάπαµε! Δηλαδή:
ί) Σας είπαµε στις 17 Δεκέµβρη να κλείσετε τα µαγαζιά σας και να ενώστε τη φωνή σας µε τους άλλους εργαζόµενους της περιοχής µας που απέργησαν εκείνη τη µέρα.
iί) Σας το ξανάπαµε στις 10 και στις 24 Φλεβάρη και σας µοιράσαµε και την ανακοίνωση που σας ξαναµοιράζουµε σήµερα για να µην ξεχνάτε ποιοι µας κάνουν τη ΖΩΗ ΜΑΥΡΗ.
ίiί) Σας τα ξανάπαµε στις 5 και 11 του Μάρτη και µας λέγατε πως θα ρωτήστε το Δ.Σ. του Εµπορικού και Εξαγωγικού σας Συλλόγου για να σας πει τι να κάνετε! Τώρα το Δ.Σ. «τα βάζει» µε τους Κινέζους και τους άλλους µετανάστες!
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΙ Ο ΕΧΘΡΟΣ ΣΑΣ!!
Είναι ο ΚΑΠΙΤ ΑΛΙΣΜΟΣ, η ΕΕ, οι ΠΛΟΥΤΟΚΡΑΤΕΣ και οι πολιτικοί τους εκπρόσωποι, Ν.Δ. ΠΑΣΟΚ, ΛΑΟΣ και ΣΥΝ που εκείνη τη Παρασκευή στις 5 Μάρτη ήταν µέσα στη Βουλή και ψήφιζαν και «ψήφιζαν» το τσουνάµι των µέτρων. Ενώ οι 22 βουλευτές του ΚΚΕ ήταν έξω µε το λαό και διαδήλωναν την αντίθεσή τους στα αντιλαϊκά µέτρα. Εµείς εκείνη τη πλατεία Λαού στην Άµφισσα και κλείνοντας το χαιρετισµό µας αυτό µε το Θούριο του Ρήγα που σήµερα και µέχρι την νικηφόρα έκβαση του ταξικού πολέµου, θα διατηρεί την επικαιρότητά του:
... στοχάσου πως σε ψήνουν καθ' ώρα στη φωτιά
βεζύρης, δραγουµάνος, αυθέντης κι' αν σταθής
ο τύραννος αδίκως σε κάµνει να χαθής
δουλεύεις όλη µέρα εις ότι κι' αν σε πει
κι αυτός πασχίζει πάλιν το αίµα να σου πιη ...
.. Βουλγάροι κι Αλβανίται, Αρµένιοι και Ρωµιοί,
αράπηδες και άσπροι µε µιαν κοινή ορµή,
για την ελευθερία να ζώσουµεν σπαθί, ....
Η Γνώση είναι Δύναµη. Έρχονται τα χειρότερα.
Μη σε φοβίζουν, φόβισέ τους ΕΣΥ. ΠΑΣΟΚ και ΝΔ δεν αλλάζουν, άλλαξ' εσύ.
Νόµος είναι το δίκιο του εργάτη, του υπάλληλου, του αγρότη,
Του συνταξιούχου, του αυτοαπασχολούµενου.
ΟΛΟΙ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ Αν. Βασιλόπουλος
Ο Σκαρίμπας και «το ’21 και η αλήθεια»
Παρολαυτά το έργο του δεν προβάλλεται σχεδόν καθόλου στον τόπο που τον ανέθρεψε.
Χαρακτηριστικό είναι πως στα σχολεία μας ποτέ δεν μας είπαν γι' αυτόν και βέβαια ποτέ δεν αναφέρεται αυτό το μνημειώδες ιστορικό του έργο για την επανάσταση του 1821, που όποιος το διάβασε άλλαξε μια για πάντα η οπτική που βλέπει την ελληνική ιστορία.
Γιάννης Σκαρίμπας-Το 1821 και η αλήθεια
Αν ο μόνος σκοπός που αξίζει τον κόπο κανείς να γεννηθεί, είναι η λεφτεριά, και μόλις γεννηθεί του την
υποθηκεύσουν τα συμφέροντα, τι άλλο του απομένει...
αν όχι η επανάσταση;
(ο συγγραφέας)
Μεταξύ δουλείας και δουλείας δεν υπάρχει καμμιά διαφορά.
Με το να κάμεις μιαν επανάσταση κι αποτινάξεις το ζυγό,δεν έκαμες τίποτα.
Το ‘21 αυτό έκαμε. Το να μην ξαναεμπέσεις σε ζυγό-αυτό είναι επανάσταση.
(ο συγγραφέας)
Το θαύμα του ‘21 δεν έγκειται στη στρατιωτική ήττα της Τουρκίας-πράγμα ευκολώτερο-αλλά στο (ως εκ θαύματος) σώσιμό του από την εχθρότητα των κοτζαμπάσηδων,των λογίων και του Κλήρου.
(ο συγγραφέας)
Ο κατά μόνο, το γένος και το θρήσκευμά του διαφέρων είναι ένας άγιος, μπρος στον κατά μόνο το “κατεστημένο” του διαφέροντα.
Οι Τούρκοι δεν ήσαν οι χειρότεροι…Ο ελληνικός λαός δε θάκανε την επανάσταση για ν’αποκαταστήσει και πολιτικά τους κοτζαμπάσηδες.Οι λέγοντες ότι η Επανάσταση ήταν μόνον Εθνική, ή είναι αδιάβαστοι, ή δε μας λένε την αλήθεια.
Σκοτώνοντας τους Τούρκους ήξερε ότι σκοτώνει το σύμμαχο των κοτζαμπάσηδων.
Χωρίς τον αφανισμό πρώτα αφτουνού, δεν μπόραε να ξεπάτωνε τους άλλους.
Το ότι σ’αυτό η Επανάσταση γελάστηκε, δεν πάει ναπεί διόλου ότι τους εφείσθη.
Θα τους πέρναε εν στόματι μαχαίρας,
Το ότι νόμισε ότι για τούτο είχε καιρό,αυτό την έφαγε…Η Επανάσταση απότυχε…
(ο συγγραφέας)
ΤΑ ΔΥΟ ‘21
Το Εικοσιένα,όπως το ξέρουμε μέσα από την επίσημη ιστορική παράδοση,μοιάζει με τ’αναστραμμένο είδωλο που βλέπουμε να καθρεφτίζεται στα θαμπά νερά μιας λίμνης.
Είναι βέβαια η ίδια εικόνα,μα δοσμένη από την ανάποδη.
Για να γνωρίσει κανείς τ’αληθινό Εικοσιένα πρέπει να σκύψει πάνω σ’άλλα κείμενα, σ’εκείνα που προετοίμασαν το σηκωμό, σ’αυτά που γράφτηκαν όσο βρόνταγε το καρυοφύλλι κι άστραφτε το γιαταγάνι και στ’απομνημονεύματα των αγωνιστών -του Μακρυγιάννη,του Κασομούλη,του Κολοκοτρώνη,του Φωτάκου,του Σπυρομήλιου, του Περραιβού,του Σπηλιάδη και τόσων άλλων.
Δύο ήταν τα Εικοσιένα: Το ένα του λαού και των πιο προοδευτικών ανθρώπων εκείνου του καιρού, το άλλο των κοτζαμπάσηδων και των πολιτικάντηδων. Του πρώτου οι ρίζες αντλούνε τους χυμούς τους από τα “Δίκαια του ανθρώπου” του Ρήγα Βελεστινλή, πάνω στ’άλλο πέφτει βαρύς ο ίσκιος της “Πατρικής Διδασκαλίας” του Μακαριωτάτου Πατριάρχη της Αγίας Πόλης Ιερουσαλήμ Κυρ Ανθίμου ή πιο σωστά του Γρηγορίου.
Δημήτρης Φωτιάδης
Διαβάστε το βιβλίο σε PDF «το ’21 και η αλήθεια»
για το βιβλίο του Γιάννη Σκαρίμπα ‘Tο 1821 και η αριστοκρατία του’
Εμμονή σε αξίες, όπως η φράση του Ταλλεϋράνδου «Υπάρχει ένα πολύ τρομερότερο όπλο από τη συκοφαντία – η αλήθεια» ή ο χαρακτηρισμός «αλλουβρεχείτες» για τους ιστορικούς που αποσιωπούν την ουσία της επανάστασης του 1821.
Ευκαιρία έχει και το γεγονός ότι ο Σκαρίμπας με το λόγο του θίγει σε κάθε ευκαιρία και την «αριστοκρατία» του καιρού του/μας. Το Μ. Θεοδωράκη, (σελ. 99-101) την Ακαδημία Αθηνών (σελ. 119-122)... Απαξιώνει ως ιστορικούς τον Μαρκεζίνη και τον Παπαρηγόπουλο. Εκτιμά τον Κορδάτο. Σ’ αυτόν κυρίως τεκμηριώνει τις θέσεις του, χωρίς να κάνει «ακαδημαϊκή» ιστορία. Πηγή του αποτελεί και ο Γερμανός ιστορικός Μέντελσον Μπάρτολυ. Επίσης η τεκμηρίωσή του είναι διαρκής και σε άλλες πηγές.
Εν τέλει για το συγγραφέα το 1821 ήταν η μοναδική εθνική και κοινωνική επανάσταση ταυτόχρονα. Έθεσε ερωτήματα χωρίς να δώσει απαντήσεις, όπως αν η εθνική απελευθέρωση ενός λαού είναι προϋπόθεση για την κοινωνική.
Επανέρχεται συνεχώς στον αντιδραστικό ρόλο του ανώτερου κλήρου – ιερατείου και των κοτζαμπάσηδων – φοροεισπρακτόρων. Απαξιώνει τον Κοραή – σημείο που διαφωνεί με τον Κορδάτο και αναφέρει το γράμμα του Δυσσέα (Ανδρούτσου) προς αυτόν [Κοραη], κάλεσμα ν’ αφήσει τη συγγραφή και να ‘ρθει στην Ελλάδα (σελ. 140).
Στο τέλος του βιβλίου πυκνώνουν οι συγκεκριμένες αναφορές – παραθέματα του Κορδάτου από το βιβλίο «Η κοινωνική σημασία της ελληνικής επαναστάσεως του 1821».
Ένα χαρακτηριστικό απόσπασμα από τον πρόλογο του βιβλίου "το 1821 και η αλήθεια" του μεγάλου συντοπίτη μας λογοτέχνη Γιάννη Σκαρίμπα σα φόρος τιμής σ' αυτούς που αγωνίστηκαν για την ελευθερία.
Από sentefi.wordpress.com
Φωτιά στο Λιβάδι Αράχωβας
Τελικά οι τρεις κατοικίες καταστράφηκαν ολοσχερώς
Σύμφωνα με την Αστυνομία δεν απειλήθηκαν ζωές και δασική έκταση ενώ άγνωστοι είναι οι λόγοι πρόκλησης της φωτιάς
Τα κολονάκια έγιναν γλάστρες και έβγαλαν εκτός πλειοψηφούσας δημοτικής ομάδας την Παπακώστα στην Άμφισσα
ΔΗΜΟΣ ΑΜΦΙΣΣΑΣ Άμφισσα 24-03-2010
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
_____________
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Σύμφωνα με το άρθρο 94 παρ. 5 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, ο επικεφαλής της Δημοτικής ομάδας της πλειοψηφίας και Δήμαρχος Άμφισσας κ. Ασημακόπουλος Ασημάκης, και με ... την ομόφωνη γνώμη των Δημοτικών Συμβούλων της πλειοψηφίας, αποφάσισε την απομάκρυνση της Δημοτικής Συμβούλου κας Παπακώστα Ανδριανής από την Δημοτική ομάδα της πλειοψηφίας.
ΔΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΑΛ. ΓΡΗΓΟΡΟΠΟΥΛΟΥ . Ερωτηματικά από κατάθεση αστυνομικού
Αρση του απορρήτου των επικοινωνιών μεταξύ των μαρτύρων Δ. Μηνούδη και Αντας Τζορμπατζιούδη - για τα σταθερά και κινητά τους τηλέφωνα, και για χρονικό διάστημα 6 μηνών πριν και 6 μηνών μετά τη δολοφονία του 15χρονου μαθητή Α. Γρηγορόπουλου - ζήτησε χθες ο εισαγγελέας του δικαστηρίου στη δίκη που διεξάγεται στην Αμφισσα. Ο εισαγγελέας προχώρησε σε αυτή την απόφαση ύστερα από τη χθεσινή κατάθεση του αστυνομικού Δ. Μηνούδη, ο οποίος υπέπεσε σε πλήθος αντιφάσεων, οι οποίες δημιούργησαν, τουλάχιστον, ερωτηματικά για την εμπλοκή και τα ...κίνητρα του ιδίου και της Τζορμπατζιούδη στην υπόθεση της δολοφονίας του νεαρού μαθητή.
Στην υπόθεση, ο αστυνομικός Δ. Μηνούδης ενεπλάκη ως προανακριτικός υπάλληλος, ενώ, όπως έχει κατατεθεί, η Αντα Τζορμπατζιούδη, μέσω του κινητού του Μηνούδη, καθοδηγούσε τον τότε επικεφαλής του Τμήματος Ανθρωποκτονιών Κ. Κουζέλη, για το πού είχε πέσει νεκρός ο 15χρονος μαθητής. Τη συγκεκριμένη μάρτυρα, ο Δ. Μηνούδης είπε πως τη γνώριζε από υγειονομικό έλεγχο που είχε διεξάγει στο κυλικείο σχολείου των Εξαρχείων κι από τότε είχε καταχωρημένο το τηλέφωνό της στο προσωπικό του κινητό (όπως έκανε και με άλλο κόσμο στην περιοχή των Εξαρχείων, γιατί ήταν κάτι σαν αστυνόμος της γειτονιάς). Στον, τότε, όμως, προϊστάμενό του Κ. Κουζέλη, είχε πει ότι έψαξε στο αρχείο του Τμήματος Εξαρχείων και βρήκε τα στοιχεία της... Το ερωτηματικό της σχέσης Μηνούδη - Τζορμπατζιούδη ενδεχομένως να διευκρινιστεί μετά την εισαγγελική εντολή για άρση του απορρήτου των επικοινωνιών τους. Αξίζει, πάντως, να σημειωθεί ότι η μητέρα του Αλ. Γρηγορόπουλου έχει μηνύσει την Τζορμπατζιούδη για ψευδορκία.
Ο αστυνόμος Μηνούδης, στη χτεσινή του κατάθεση στο δικαστήριο, επανέλαβε πως για την υπόθεση γνωρίζει μόνον ό,τι αφορά στο σκέλος της αυτοψίας που διενέργησε στο περιπολικό των δύο κατηγορουμένων, αφού αυτό είχε μεταφερθεί στη ΓΑΔΑ. Αξιοπερίεργο, πάντως, είναι ότι του ανατέθηκε να ενεργήσει ως προανακριτικός υπάλληλος στην υπόθεση, παρά το γεγονός ότι οι κατηγορούμενοι ήταν συνάδελφοί του στο Αστυνομικό Τμήμα των Εξαρχείων. Αν και κατέθεσε πως ο ίδιος ούτε είδε ούτε άκουσε για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες έχασε τη ζωή του ο Αλ. Γρηγορόπουλος (μιλούσε, λέει, εκείνη την τραγική βραδιά, μόνο με τον προϊστάμενό του και είχε μόνο απ' αυτόν ενημέρωση), εντούτοις, αναφερόμενος στην υπόθεση, χρησιμοποίησε όρους όπως «περιστατικό», «συμβάν», «συμπλοκή», για να περιγράψει ένα γεγονός που ουδείς αμφιβάλλει (ούτε το κατηγορητήριο) πως είναι δολοφονία. Στις επίμονες μάλιστα ερωτήσεις των συνηγόρων Πολιτικής Αγωγής Ν. Κωνσταντόπουλου και Ζ. Κωνσταντοπούλου, απάντησε ότι συμβάν και συμπλοκή είναι το ίδιο πράγμα. Δήλωσε, όμως, ότι δε γνωρίζει πως προσφέρονται αθωωτικές υπηρεσίες στους κατηγορούμενους εφόσον σε έκθεση πραγματογνωμοσύνης η εν λόγω δολοφονία καταγράφεται με τον όρο «συμπλοκή».
Από Ριζοσπάστη
Flight Of Icarus live στο Roadhouse Blues Club στην Ιτέα
Το επόμενο Σάββατο θα εμφανισθούν στο Roadhouse Blues Club στην Ιτέα οι Flight Of Icarus
Η είσοδος θα είναι ελεύθερη για όσους έχουν κάρτα μέλους Μαρτίου ή ΑπριλίουΣυλλαλητήριο της ΑΔΕΔΥ στα Προπύλαια, δημιουργία επιτροπών αγώνα παντού
Στη συγκέντρωση στα Προπύλαια εκ μέρους της ΑΔΕΔΥ μίλησε ο Σωτήρης Μάρταλης, ο οποίος κάλεσε τους εργαζομένους να αντισταθούν στα «αντικοινωνικά, άδικα και αδιέξοδα μέτρα της κυβέρνησης» και να ... απαιτήσουν την άμεση ανάκλησή τους.
Επίσης τους κάλεσε να μην πληρώσουν αυτοί την κρίση αλλά οι πλούσιοι και ζήτησε την δημιουργία επιτροπών αγώνα παντού. Τέλος, έστειλε μήνυμα προς όλους για συνέχιση του αγώνα.
Ακολούθησε πορεία μέσω των οδών Πανεπιστημίου μέχρι τα Χαυτεία και μετά μέσω της οδό Σταδίου προς το Σύνταγμα.
Πορεία διαμαρτυρίας για τα οικονομικά μέτρα της κυβέρνησης διοργάνωσαν εξάλλου στη Θεσσαλονίκη η Πρωτοβουλία Σωματείων Ιδιωτικού και Δημοσίου Τομέα, η Αυτόνομη Παρέμβαση στο ΕΚΘ, καθώς και κινήσεις της εξωκοινοβουλευτικής αριστεράς.
Η συγκέντρωση πραγματοποιήθηκε στο Αγαλμα του Ελ.Βενιζέλου και στη συνέχεια, υπό βροχή, έγινε πορεία μέσω των οδών Εγνατίας, Αγ.Σοφίας, Τσιμισκή και Ι.Δραγούμη, η οποία κατέληξε στο σημείο από όπου ξεκίνησε.
Τρίτη 23 Μαρτίου 2010
Ο ποταμός Κότσαλος στην Ναυπακτία
Μετά την έξοδο του Κάκαβου, κάτω απ' τη Πόδο, το ποτάμι κυλάει ... ανάμεσα σε βαθιά, δασωμένα φαράγγια. Μια ιδέα του ποταμού μπορούμε να πάρουμε από ψηλά, ακολουθώντας το χωματόδρομο από Ποκίστα προς Μηλιά, Δορβιτσιά και Πόδο.
Το Σάββατο 20 Μαρτίου προσεγγίσαμε απ' αυτή ακριβώς τη διαδρομή τον Κότσαλο και ακολουθήσαμε με τα καγιάκ μας τη ροή του, από τη γέφυρα Πόδου - Αμπελακιότισας ως τη γέφυρα Ποκίστας - Πλάτανου. Ενδιάμεσα περάσαμε κι απ' τη γέφυρα της Χόμορης.
Εικόνες απ' την είσοδο του ποταμού
Το ποτάμι είναι πολύ όμορφο. Δασωμένο με πλατάνια σ' όλη του την πορεία και στολισμένο με βράχινα χαμηλά φαράγγια, που όμως δεν απαγορεύουν την πρόσβαση με τα πόδια. Στην κατά τη ροή δεξιά όχθη μάλιστα, υπάρχει στο πρώτο κομμάτι και παλιό πέτρινο μονοπάτι. Μετά τη Χόμορη, πέφτει απ' τ' αριστερά και ένα ακόμη μεγάλο ρέμα, η Δρακόβρυση.
Εικόνες απ' το κομμάτι του ποταμού, μεταξύ Πόδου και Χόμορης
Δυστυχώς σε αυτό το κομμάτι του ποταμού δεν συναντήσαμε κάποια τοξωτή γέφυρα, απ' αυτές που κοσμούν τα περισσότερα ελληνικά ποτάμια - μόνο κάτι ερείπια πριν τη γέφυρα της Χόμορης. Τα εναπομείναντα πέτρινα γεφύρια είναι πιο ψηλά στον Κάκαβο και πιο χαμηλά, μετά τη Δορβιτσιά. Συναντήσαμε όμως ένα τοπίο εξαιρετικής φυσικής ομορφιάς και μια εικόνα που θα μείνει για πάντα χαραγμένη στη μνήμη.
Στο φαράγγι της Χόμορης, στα μισά περίπου για τη γέφυρα της Ποκίστας, τα δέντρα που στέκονται ψηλά πάνω απ' τις δυο όχθες, έχουν λυγίσει τα κλαριά τους φτιάχνοντας μια φυσική αψίδα που υποδέχεται και τιμά τους τυχερούς επισκέπτες. Αυτή την εικόνα θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας.
Δυστυχώς, ο Κότσαλος, όπως και τα μικρότερα ρέματα που τον τροφοδοτούν, η Δρακόβρυση και το Ξηρόρεμα του Πόδου, απειλούνται άμεσα από την κατασκευή υδροηλεκτρικών έργων. Έχουν κατατεθεί αιτήσεις και έχουν εκδοθεί άδειες παραγωγής για τρία υδροηλεκτρικά έργα, το ένα μάλιστα δίδυμο.
Στο χάρτη επάνω (τμήμα του υπό κατασκευή χάρτη με τα σχεδιαζόμενα υδροηλεκτρικά στην Ελλάδα) βλέπετε στο κέντρο τα τρία σχεδιαζόμενα υδροηλεκτρικά στον Κότσαλο. Αριστερά ανάλογα ΥΗΕ στα Φιδάκια και δεξιά στο Μόρνο. (Μπορείτε πάντα να κλικάρετε πάνω στη φωτό για μεγαλύτερη διάσταση)
Μικρό ΥΗΕ Ρέμα Κότσαλος & Ρέμα Δρακόβρυση
Ισχύς: 2.79 MW
Φορέας: ΑΜΙΑΝΤΙΤ Greek Power AE
Θέση 1ης Υδροληψίας στο συμβολή του ρέματος της Χόμορης
Θέση 2ης Υδροληψίας στο ρέμα της Δρακόβρυσης στο ύψος της Μηλιάς
Θέση Υδροηλεκτρικού Σταθμού στον Κότσαλο, στο ύψος της Αγίας Τριάδας
Βρίσκεται στο στάδιο αδειοδότησης. Έχει την Άδεια Παραγωγής ΑΔ-00431
Το ρέμα της Δρακόβρυσης
Μικρό ΥΗΕ Πόδος, Ρέμα Ξηρόρεμα
Ισχύς: 0.60 MW
Φορέας: Ηλέκτωρ ΑΕ
Θέση Υδροληψίας στο ρέμα Ξηρόρεμα, στη θέση του δρόμου από την Πόδο.
Θέση Υδροηλεκτρικού Σταθμού στη συμβολή με τον Κότσαλο, 300 περίπου μέτρα μετά τη γέφυρα Πόδος - Αμπελακιώτισσα.
Βρίσκεται στο στάδιο αδειοδότησης. Έχει την Άδεια Παραγωγής ΑΔ-00424
Το τρίτο υδροηλεκτρικό είναι περίπου 1200 μέτρα μετά
Μικρό ΥΗΕ Πηγή Κότσαλου
Ισχύς: 3.18 MW
Φορέας: Ηλέκτωρ ΑΕ
Θέση Υδροληψίας στον Κότσαλο 1200 περίπου μέτρα ανάντι της γέφυρας Ποκίστας-Πλάτανου
Θέση Υδροηλεκτρικού Σταθμού 1000 περίπου μέτρα μετά τη γέφυρα Ποκίστας-Πλάτανου
Βρίσκεται στο στάδιο αδειοδότησης. Έχει την Άδεια Παραγωγής ΑΔ-00426
Επάνω και κάτω:Ο Κότσαλος στη γέφυρα της Χόμορης. Αν υλοποιηθούν τα υδροηλεκτρικά, μόνο φωτογραφίες σαν αυτές θα μας θυμίζουν το ποτάμι όταν αυτό ζούσε...
Να σημειώσω εδώ πως εφόσον έχει δοθεί Άδεια Παραγωγής, το έργο μπορεί να γίνει εφόσον δεν υπάρχουν αντιρρήσεις από το Δασαρχείο, την Αρχαιολογία, τις τοπικές κοινότητες και δημοτικές αρχές.
Οι Φίλοι των Ποταμών βρέθηκαν στον Κότσαλο και πιστεύουν πως το όμορφο αυτό ποτάμι μπορεί να αξιοποιηθεί τουριστικά, είτε ως προορισμός για καγιάκ, μια και το επίπεδο δυσκολίας που συναντάμε είναι εύκολο έως μέτριο, είτε ως γενικός φυσιολατρικός προορισμός.
Το υπάρχον πέτρινο μονοπάτι που κατασκεύασαν οι παλιοί στα βράχινα τοιχώματα του Κότσαλου (φωτό επάνω), σίγουρα μπορεί να συντηρηθεί - συμπληρωθεί και ν' αποτελέσει μια υπέροχη πεζοπορική εκδρομή, όπως αυτή που υπάρχει και το επάνω τμήμα του Κότσαλου, το φαράγγι του Κάκαβου.
Πεζοπόρος στη γέφυρα του Κάκαβου. Φωτό από Blog Κλεπά Ναυπακτίας
Η ομορφιά είναι εκεί. Θα την αφήσουμε να χαθεί; Οι δυνατότητες πρόσβασης και αξιοποίησής της για έναν υγιειή φυσιολατρικό τουρισμό είναι στο χέρι μας.