Παρασκευή 26 Φεβρουαρίου 2010

Το σχέδιο ήταν έτοιμο από την πρώτη στιγμή

Μια προφητική συνέντευξη

Κόντρα στο ρεύμα των ΜΜΕ που υμνούν
τη συγχώνευση Ολυμπιακής και Aegean, η Παραπολιτική επιμένει να θεωρεί την υπόθεση αυτή λιγάκι...βρωμερή.

Βρήκαμε λοιπόν μια συνέντευξη του Ανδρέα Βγενόπουλο στον RealFm (που αλλού;) και στο Νίκο Χατζηνικολάου, την 5η Μαρτίου του 2009 όταν η διαδικασία πώλησης της Ολυμπιακής ήταν έτοιμη να ολοκληρωθεί...

Σας παραθέτουμε μερικά ενδεικτικά αποσπάσματα. Βρείτε το κουράγιο και διαβάστε τα προσεκτικά, ειδικά τα πιο έντονα γράμματα :...

Υπάρχει μια προσφορά από μία εταιρεία που λέγεται Chrysler η οποία όμως - από ό,τι τουλάχιστον διαβάζουμε - λέει ότι είναι subject to find, δηλαδή υπό την προϋπόθεση ότι θα βρουν τα χρήματα, άρα δεν φαίνεται ότι είναι μία οριστική πρόταση. Έχει κάποιο δρόμο έως ότου μπορέσουν να βρουν τα χρήματα. Και υπάρχει και μία πρόταση από την Aegean, η οποία, όπως όλοι γνωρίζουν, είναι μια πολύ σοβαρή, αξιόλογη και αξιόπιστη εταιρεία, όπου αυτή τη στιγμή δίνει μια εναλλακτική λύση στην κυβέρνηση να εφαρμόσει τη δική της την πολιτική βούληση. Εάν η...

...κυβέρνηση θεωρεί ότι δεν υπάρχει κάποιο θέμα στις συνθήκες ανταγωνισμού που θα δημιουργηθούν στο μέλλον, τότε έχει μια εναλλακτική λύση να προχωρήσει και να συνεχίσει να υπάρχει το όνομα Ολυμπιακή, έστω κι αυτό θα είναι με συγχώνευση με την Aegean.

Εμείς αυτή τη συμφωνία που κάναμε με την κυβέρνηση την τηρήσαμε και έχουμε φτάσει πλέον μία μέρα πριν από την υπογραφή της συμφωνίας. Προφανώς, εφόσον η κυβέρνηση έχει την πολιτική βούληση να προχωρήσει μαζί μας και να μη δημιουργηθεί ένα ιδιωτικό μονοπώλιο στον τομέα των αερομεταφορών, η συμφωνία αυτή θα υπογραφεί αύριο.

ΝΙΚΟΣ ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ: Πάντως, είναι σαφές ότι θεωρείτε ότι τυχόν συγχώνευση της Ολυμπιακής στην Aegean δημιουργεί μονοπωλιακές συνθήκες κι επομένως μπορεί να οδηγήσει σε μία προβληματική κατάσταση.

ΑΝΔΡΕΑΣ ΒΓΕΝΟΠΟΥΛΟΣ: Κοιτάξτε, το δεύτερο σκέλος αυτού που λέτε δεν συμφωνώ και δεν μπορώ να το γνωρίζω πού θα οδηγήσει. Ότι δημιουργείται ένα ιδιωτικό μονοπώλιο νομίζω είναι αυτονόητο. Οι δύο εταιρείες μαζί πετάνε το 95% της κίνησης στις πτήσεις εσωτερικού.

Είναι μόνο οι δύο εταιρείες, η Aegean και η Ολυμπιακή, και μία – δυο μικρές εταιρείες οι οποίες μόλις έχουν ξεκινήσει. Άρα, επί της ουσίας για τις πτήσεις εσωτερικού δημιουργείται μια μονοπωλιακή κατάσταση. Δεν λέω απαραίτητα ότι είναι προβληματική. Αυτό θα εξαρτηθεί στην πράξη. Αν υπάρχει κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης, θα είναι προβληματική, αν επικρατήσει μια λογική ότι μέσα από κάποια οικονομία κλίμακος μπορούμε να δώσουμε εξαιρετικές τιμές στον καταναλωτή, πιθανόν να μην είναι και προβληματική.

11 μήνες μετά, μπορούμε να ερμηνεύσουμε πολύ εύκολα αυτές τις ξεχασμένες τοποθετήσεις του Mr.Mig...

1. Εξαιρετικά λόγια για την Αegean

2. Προειδοποιήση στην κυβέρνηση Καραμανλή ότι θα γίνει ο κακός χαμός αν πουλήσει την Ολυμπιακή στην Aegean. Ο Βγενόπουλος θέλει να πει "αν δημιουργήσετε μονοπώλιο στο οποίο δεν θα συμμετάσχω, θα σας φάει το μαύρο φίδι.

3. Ναι μεν μονοπώλιο αλλά δεν ξέρεις καμιά φορά πως θα λειτουργήσει...

Είπατε τίποτα;

Από Παραπολιτική

O Γ.Σ. Ιτεας παίζει με την Μαλεσινα σε αγώνα Ανδρικής κατηγορίας


Το Σάββατο
27 Φεβρουαρίου 2010
Ώρα: 6:00 μ.μ. - 8:30 μ.μ.
στο κλειστό γήπεδο της Ιτέας
ο Γ.Σ. Ιτέας αντιμετωπίζει την Μαλεσίνα.

Πώς μας πούλησαν και μας αγόρασαν

του Γιώργου Δελαστίκ

Ανατριχιαστικός είναι ο μηχανισμός με τον οποίον συγκεκριμένοι τραπεζικοί κολοσσοί κερδοσκόπησαν εναντίον της χώρας μας, με αποτέλεσμα αυτοί μεν να κερδίσουν ποσά ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, η Ελλάδα δε να τεθεί υπό ξένη οικονομική κηδεμονία. Αξίζει να τον περιγράψουμε σε αδρές γραμμές. Το αποφασιστικό εργαλείο στο παιχνίδι που παίχτηκε εναντίον της Ελλάδας είναι ένα εντελώς πρόσφατο χρηματοπιστωτικό προϊόν που ονομάζεται CDS (από τα αρχικά των αγγλικών λέξεων credit default swaps).

Πρόκειται για ασφάλιση κατά της περίπτωσης μη αποπληρωμής ενός χρέους. Μια τράπεζα π.χ. ... που αγοράζει ομόλογα ενός κράτους ασφαλίζει το ποσό που έδωσε σε μια άλλη τράπεζα, η οποία είναι υποχρεωμένη να της δώσει αυτή τα λεφτά της, αν το κράτος χρεοκοπήσει και βρεθεί σε αδυναμία να εξοφλήσει τα ομόλογά του όταν λήξουν ή να πληρώσει ενδιαμέσως τους τόκους.
Εννοείται ότι όσο πιο επισφαλής είναι η οικονομική κατάσταση μιας χώρας τόσο υψηλότερα ασφάλιστρα θα απαιτήσει η τράπεζα που ασφαλίζει το χρέος.
Το στοιχείο που σοκάρει είναι ότι τρεις και μόνο τραπεζικοί κολοσσοί, η γερμανική Ντόιτσε Μπανκ και οι αμερικανικές Γκόλντμαν Ζαξ και Τζ. Π. Μόργκαν ελέγχουν τον 75% (!) της παγκόσμιας αγοράς των CDS.

Πάμε τώρα στην περίπτωση της Ελλάδας. Περί τα μέσα Γενάρη, περίπου δέκα ημέρες πριν η χώρα μας αναζητήσει αγοραστές για το πενταετές ομόλογό της, η Ντόιτσε Μπανκ δημοσιοποιεί μια έκθεση - φωτιά για την ελληνική οικονομία, όπου αναφέρει πως πάμε χάλια και δεν αποκλείεται κατάρρευση.
Αμέσως μετά κινητοποιείται το τμήμα της CDS της Ντόιτσε Μπανκ. Ζητάει πολύ υψηλότερα ασφάλιστρα για το ελληνικό χρέος, αφού υποτίθεται ότι η χώρα μας βρίσκεται σε επικίνδυνη κατάσταση, όπως λέει το τμήμα μελετών της... ίδιας τράπεζας!

Αφού το επιτόκιο των CDS για την Ελλάδα ανεβαίνει, περνάει αμέσως το μήνυμα παγκοσμίως στο χρηματοπιστωτικό σύστημα: τα διεθνή ΜΜΕ που δρουν ως «παπαγαλάκια» των κερδοσκόπων ουρλιάζουν ότι η ελληνική οικονομία παραπαίει, η ανενημέρωτη κοινή γνώμη τρομοκρατείται και οι επαΐοντες καταλαβαίνουν ότι στοχοποιήθηκε η Ελλάδα και οδεύει προς οικονομικό «γδάρσιμο».

Εν συνεχεία η ίδια η Ντόιτσε Μπανκ μαζί με την Γκόλντμαν Ζαξ αναλαμβάνουν να... πουλήσουν τα ελληνικά ομόλογα! Να τα προωθήσουν στους υποψήφιους αγοραστές! Ναι, αυτοί ακριβώς που συμμετείχαν ενεργά στην οργάνωση του κλίματος καταρράκωσης της ελληνικής οικονομίας για να διευκολυνθούν οι κερδοσκοπικές επιθέσεις!

Δεν πρόκειται περί κακόγουστου αστείου. Μιλάμε εντελώς σοβαρά. Η ελληνική κυβέρνηση, όπως και πάμπολλες άλλες κυβερνήσεις, υποχρεώνεται αντικειμενικά να προστρέξει στις τράπεζες που ελέγχουν την αγορά CDS, παρ’ όλο που υπονομεύουν την Ελλάδα. Τους πληρώνει ουσιαστικά «προστασία», με τη χυδαία έννοια του όρου, ελπίζοντας να τις εξευμενίσει ώστε να την βοηθήσουν να δανειστεί με ανεκτά επιτόκια.

Η Ντόιτσε Μπανκ λοιπόν ως ανάδοχος τράπεζα μαζί με την Γκόλντμαν Ζαξ και άλλες, που παίζουν πολύ δευτερεύοντα ρόλο, καθορίζουν ουσιαστικά το επιτόκιο με το οποίο θα διαθέσει τα ομόλογά της η κυβέρνηση Παπανδρέου, η οποία στην πραγματικότητα δεν έχει περιθώρια να μη συμμορφωθεί στις υποδείξεις τους.
Εννοείται ότι η Ντόιτσε Μπανκ και η Γκόλντμαν Ζαξ έχουν ενημερώσει τους πελάτες τους, οι οποίοι τρέχουν σαν τρελοί να αγοράσουν ελληνικά ομόλογα με επιτόκιο 6,2%, γιατί φυσικά οι τράπεζες αυτές γνωρίζουν εκ των ένδον πως έχει στηθεί το παραμύθι της δήθεν επαπειλούμενης χρεοκοπίας.
Η Ντόιτσε Μπανκ και η Γκόλντμαν Ζαξ εισπράττουν παχυλές προμήθειες εκατομμυρίων ευρώ από τους πελάτες τους, ενώ αγοράζουν και οι ίδιες μεγάλες ποσότητες χρυσοφόρων ελληνικών ομολόγων.
Τώρα ετοιμάζουν τον επόμενο γύρο ελληνικού δανεισμού, στήνοντας σκηνικό για ακόμη μεγαλύτερα κέρδη φυσικά...

ΤΩΡΑ ΤΡΕΜΟΥΝ
Τα κράτη, όμηροι των τραπεζών

ΚΑΘΥΒΡΙΖΟΥΝ την Ελλάδα οι Γερμανοί. Εχουν όμως ταραχθεί ακόμη και αυτοί από την επίδειξη δύναμης των τραπεζών. «Η Κοινότητα θα έπρεπε να σκεφθεί πώς θα μπορέσει να αποξηράνει αυτόν τον βάλτο (των τραπεζών) που πιάνει ομήρους ολόκληρες χώρες» έγραψε σε πρωτοσέλιδο κύριο άρθρο της η «Φράνκφουρτερ Αλγκεμάινε». Η «Μοντ» είναι εξοργισμένη: «Μόλις έναν χρόνο αφότου τα κράτη έσωσαν τις τράπεζες αφιερώνοντας κολοσσιαία ποσά και στις δύο όχθες του Ατλαντικού -25% του ΑΕΠ σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα- τα χρεωμένα κράτη πέφτουν θύματα επιθέσεων από τα ίδια τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα που διέσωσαν. Αυτό είναι ένα από τα πικρά μαθήματα της ελληνικής κρίσης» ομολογεί η γαλλική εφημερίδα.

Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Το Έθνος, της 16ης Φεβρουαρίου 2010

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΧΕΙΜΩΝΙΑΤΙΚΟΥ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΟΣ ΣΚΑΚΙ

Στον δεύτερο γύρο του Χειμωνιάτικου Πρωταθλήματος που διοργανώνει η Σκακιστική Νεανική Ομάδα Λαμίας τα αποτελέσματα των αγώνων έχουν ως εξής:
Πήγασος Αγ. Κων/νου - Ιτέας «Ιππόκαμπος με Φτερά Αγγέλου»: 3.5 - 7.5
Σ.Ν.Ο.Λ - Αμφίκλεια: 2 - 7.5
Σ.Ο.Λ-Σ.Ο.Β. Εύβοιας: αναβλήθηκε (λόγω αδυναμίας προσέλευσης της ομάδας της Εύβοιας)
Η βαθμολογία:...
1. Σ.Ο.Λαμίας 2 βαθμοί (9 πόντοι)
2. Αμφίκλεια 2 βαθμοί (7.5 πόντοι)
3. Ιτέα 2 βαθμοί (7.5 πόντοι)
4. Σ.Ο.Β.Εύβοιας 2 βαθμοί (7 πόντοι)
5. Πήγασος* 0 βαθμοί (8.5 πόντοι)
6. Σ.Ν.Ο.Λαμίας* 0 βαθμοί (5 πόντοι)
*Σε δύο αγώνες
Από fthiotidasport

Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2010

Avatar Η ταινία της Κυριακής

Η κινηματογραφική λέσχη της Άμφισσας παρουσιάζει την Κυριακή και την Δευτέρα στο Πνευματικό κέντρο Άμφισσας την ταινία AVATAR
Το "Avatar", μια τρισδιάστατη ταινία δράσης που χρησιμοποιεί ειδικά εφέ νέας γενιάς, μας μεταφέρει σε έναν θεαματικό κόσμο πέρα από κάθε φαντασία, όπου ένας απρόθυμος ήρωας ξεκινά ένα ταξίδι λύτρωσης και εξερεύνησης, καθώς ηγείται μιας επικής μάχης προκειμένου να σώσει έναν πολιτισμό.

Ο ήρωας της ταινίας είναι ο Τζέικ Σάλι, ένας πρώην ναυτικός, που είναι πλέον καθηλωμένος σε αναπηρικό καροτσάκι. Αν και απογοητευμένος, είναι ακόμη πολεμιστής κατά βάθος. Αυτό που ήθελε πάντα ο Τζέικ είναι να βρει κάτι για το οποίο να αξίζει να αγωνιστεί, και το βρίσκει σε ένα μέρος που δεν μπορούσε να φανταστεί: σε έναν μακρινό κόσμο. Ο Τζέικ έχει στρατολογηθεί για μια αποστολή στον πλανήτη Πανδώρα, ο οποίος έχει τραβήξει το ενδιαφέρον εταιρειών ανά τον κόσμο, λόγω της εκμετάλλευσης ενός ορυκτού, που αξίζει 20 εκατομμύρια δολάρια το κιλό στη Γη. Για να διευκολύνουν τη δουλειά ... τους, οι άνθρωποι χρησιμοποιούν ένα σύστημα που μεταφέρει τη συνείδηση ενός ατόμου σε ένα υβρίδιο ανθρώπων και ιθαγενών ανθρωποειδών του πλανήτη Πανδώρα, των λεγόμενων Na'vi. Αυτό το υβρίδιο ανθρώπου με Na'vi - ένα πλήρως ζωντανό σώμα που μοιάζει με τους Na'vi αλλά κατέχει ανθρώπινα συναισθήματα, σκέψεις και προσωπικότητα - είναι γνωστό ως "avatar". Στη νέα του avatar μορφή, ο Τζέικ μπορεί να περπατήσει ξανά. Η αποστολή του είναι να έρθει σε επαφή και να παρεισφρύσει στους Na'vi, με την ελπίδα να εξασφαλίσει τη βοήθειά τους - ή τουλάχιστον τη συναίνεσή τους - στην εξόρυξη του ορυκτού. Μια όμορφη θηλυκή Na'vi, η Νέφτιρι, σώζει τη ζωή του Τζέικ, αν και απρόθυμα, επειδή ακόμη και στο avatar σώμα του, ο Τζέικ αντιπροσωπεύει γι' αυτήν την ανθρώπινη καταπάτηση στον αμαγάριστο κόσμο των Na'vi. Καθώς η σχέση του Τζέικ και της Νέφτιρι γίνεται πιο δυνατή, ενώ ο Τζέικ μαθαίνει να εκτιμά τους Na'vi, ο ίδιος θα έρθει αντιμέτωπος με την απόλυτη δοκιμασία, καθώς θα ηγηθεί μιας επικής μάχης που θα καθορίσει τη μοίρα ολόκληρου του κόσμου

Όσοι θέλετε μπορείτε να δείτε μια παλιότερη δημοσίευση που βασίστηκε στο δικό μας avatar που υπάρχει στην Φωκίδα



Ένταση μεταξύ της μητέρας του Γρηγορόπουλου και Αλ.Κούγια σήμερα στη δίκη και παράξενη παρέμβαση του Προέδρου

Από την ένταση αυτή και τους διαλόγους που θα διαβάσετε παρακάτω εκτός απο το ασήμαντο επεισόδιο με τον Κούγια, διαπιστώσαμε ένα πολύ μεγαλύτερο πρόβλημα.
Το πρόβλημα είναι ότι ο πρόεδρος δείχνει παράξενη διάθεση προς την μητέρα του δολοφονηθέντα, έτσι αντί να ρίξει τους τόνους και να τελειώσει με το θέμα, σπεύδει να υπερασπίσει τον Κούγια κατακρίνοντας την ίδια για ...άλλα άσχετα γεγονότα.!!! τις επιστολές για την σύνθεση του Δικαστηρίου και τις προσπάθειές της να γίνει η δίκη στην Αθήνα.
Η αναφορά αυτών των γεγονότων σαν κατηγορίες απέναντι στην μητέρα του θύματος και μάλιστα χωρίς σχετική αφορμή προκαλούν προβληματισμό.

Διαβάστε παρακάτω:

Ένταση σημειώθηκε στο Μεικτό Ορκωτό Δικαστήριο Αμφισσας, όπου διεξάγεται η δίκη για τη δολοφονία Γρηγορόπουλου, όταν η μητέρα του 15χρονου παιδιού, Τζίνα Τσαλικιάν, αποκάλεσε τον συνήγορο του βασικού κατηγορούμενου Επ.Κορκονέα, Αλέξη Κούγια, «ηθικό δολοφόνο» του παιδιού της. Ο κ. Κούγιας αποχώρησε από τη δικαστική αίθουσα.

Λίγο πριν ξεκινήσει η κατάθεση της μητέρας, ο κ. Κούγιας δήλωσε στο δικαστήριο ότι δεν προτίθεται να κάνει ερωτήσεις στην κ. Τσαλικιάν «ως ελάχιστο φόρο τιμής στη μνήμη του Αλέξανδρου».

Η κ. Τσαλικιάν κατέθεσε για την προσωπικότητα του παιδιού της, που -όπως ανέφερε- δεν είχε επιθετική συμπεριφορά, αλλά και για όσα έμαθε ότι συνέβησαν το βράδυ της 6ης Δεκεμβρίου 2008 στη συμβολή της οδού Τζαβέλλα και Μεσολογγίου, στα Εξάρχεια, όταν ο Αλέξανδρος Γρηγορόπουλος έπεφτε νεκρός, χτυπημένος στο στήθος από σφαιρά του ειδικού φρουρού.

Η μάρτυρας αναφέρθηκε σε όσα ακούστηκαν για τον γιο της, μετά τον θάνατό του, από την πλευρά των κατηγορουμένων ειδικών φρουρών.

- Τζ.Τσαλικιάν: «Ποτέ δεν συκοφαντήθηκε κάποιος τόσο πολύ, όσο το παιδί μου, μετά τη δολοφονία του από αυτούς τους δολοφόνους».

- πρόεδρος (Αντζελίτα Παπαβασιλείου): «Σας παρακαλώ, μέχρι να βγει η απόφαση, οι κατηγορούμενοι δεν έχουν την ιδιότητα του δολοφόνου».

- Τζ.Τσαλικιάν: «Και θα αποκαλέσω ηθικό δολοφόνο του παιδιού μου τον κ. Κούγια».

Στο σημείο αυτό, ο συνήγορος του Επαμεινώνδα Κορκονέα, χωρίς να κάνει σχόλιο, αποχώρησε από την αίθουσα.

- πρόεδρος: «Παρεκτρέπεστε, κα Τσαλικιάν, σας παρακαλώ να ανακαλέσετε».

- Τζ.Τσαλικιάν: «Έχει επιδοθεί (σσ. ο κ. Κούγιας) σε σωρεία συκοφαντιών σε βάρος του παιδιού μου».

- πρόεδρος: «Και κάποια δημοσιεύματα στον Τύπο, που φέρονται υπογεγγραμμένα από εσάς, δεν είχαν τιμητικό περιεχόμενο για την σύνθεση του δικαστηρίου. Φέρεστε να αμφισβητείτε το δικαστήριο, πριν δώσει δείγματα γραφής. Πρέπει να σας θεωρήσω γι' αυτό ηθικό συκοφάντη; Φέρεστε σαν να μας έχετε κρίνει εκ προοιμίου».

- Τζ.Τσαλικιάν: «Θέλω ένα δίκαιο δικαστήριο».

- πρόεδρος: «Σας σεβόμαστε απερίοριστα. Υπάρχει αμέριστη ηθική συμπαράσταση και σεβασμός για ό,τι σάς συνέβη. Ο Θεός να με φυλάξει, μη ζήσω τίποτα τέτοιο».

- Τζ.Τσαλικιάν: «Το παιδί μου είναι νεκρό...».

- πρόεδρος: «Δεν λέω να μην υπερασπιστείτε την μνήμη του παιδιού σας, μην προσωποποιείτε όμως...».

- Τζ.Τσαλικιάν: «Το δικαστήριό σας είναι ζωντανό, το παιδί μου είναι νεκρό...».

- πρόεδρος: «Και αυτό τι σημαίνει; Πρέπει να το συκοφαντούμε;».

- Τζ.Τσαλικιάν: «Εγώ πρέπει να αμυνθώ για το παιδί μου».

Ο εισαγγελέας έδρας, Χαράλαμπος Λακαφώσης, είπε στη μάρτυρα ότι ο σεβασμός του δικαστηρίου στην απώλεια του παιδιού της είναι δεδομένος, αλλά -όπως της ανέφερε- η συμπάθεια στο πρόσωπό της «θα υποχωρήσει μπροστά στην υποχρέωσή μου να υπερασπιστώ τη θέση μου σε αυτό το δικαστήριο. Το δικαστήριο αυτό είναι πράγματι ζωντανό και να είστε βέβαιη ότι το πόνημά του θα αποτελεί έκφραση δικαιοσύνης ανεπηρέαστης από έστω παρελθοντικές αναφορές και βόλτες στον 4ο όροφο του Μεγάρου της Λεωφόρου Αλεξάνδρας (σσ. Αρειος Πάγος). Εκφράσεις του τύπου 'ηθικός δολοφόνος], σας παρακαλώ πολύ, να μη φεύγουν από το στόμα σας».

Νωρίς το πρωί κατέθεσε 18χρονος αυτόπτης μάρτυρας του περιστατικού στα Εξάρχεια, ο οποίος, μεταξύ άλλων, ανέφερε ότι άκουσε τους αστυνομικούς να προκαλούν λεκτικά και με χειρονομίες τα συγκεντρωμένα στον πεζόδρομο παιδιά.

Όπως κατέθεσε ο μάρτυρας, ο Αλέξανδρος και ο φίλος του κάθονταν σε υπόστεγο επί της οδού Τζαβέλλα και κανείς δεν πέταξε τίποτα εναντίον των αστυνομικών. Είπε ακόμη πως κάποια στιγμή, όταν οι δύο ειδικοί φρουροί ήταν πεζοί στην Τζαβέλλα, κάποιος από πίσω του πέταξε ένα μπουκάλι πλαστικό με νερό.

Τέλος, κατέθεσε ότι άκουσε δύο πυροβολισμούς, χωρίς να δει ποιος πυροβόλησε. Ανέφερε, μάλιστα, πως συνειδητοποίησε ότι ήταν πυροβολισμοί, όταν είδε πεσμένο κάτω τον Αλέξανδρο.


Από tovima.gr

Επιτέλους έχουμε Γυμναστήριο! στο Γαλαξίδι

...Κρόσια τα νεύρα μας ...κρόσια και ο δρόμος Άμφισσας Λιδορικίου

Υπό απόλυση 35.000 δημοτικοί υπάλληλοι

Οι περισσότεροι υπηρετούν με συμβάσεις έργου στις υπό κατάργηση 1.800 επιχειρήσεις της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Με το «λουκέτο» που θα μπει σε περίπου 1.800 δημοτικές επιχειρήσεις και θα έχει άμεσο επακόλουθο να απολυθούν περίπου 35.000 υπάλληλοι, οι περισσότεροι εκ των οποίων υπηρετούν με συμβάσεις έργου, ξεκινά η μείωση του κράτους, για το οποίο, εκτός των άλλων, έχει δεσμευθεί η κυβέρνηση και στο Πρόγραμμα Σταθερότητας και Ανάπτυξης. Η απόφαση αυτή της κυβέρνησης αναμένεται να συμπεριληφθεί στη νομοθετική ρύθμιση για τον «Καλλικράτη», την οποία καταρτίζει ο υπουργός Εσωτερικών κ. Ι.Ραγκούσης και θα έχει ψηφιστεί από τη Βουλή το αργότερο ως τα μέσα Μαΐου 2010.

Το κλείσιμο των δημοτικών επιχειρήσεων εντάσσεται στη δέσμευση που έχει αναλάβει ο κ. .... Ραγκούσης να μειωθούν από τις αρχές του νέου έτους τα περίπου 6.000 Νομικά Πρόσωπα που ελέγχονται, με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, από την Τοπική Αυτοδιοίκηση σε 2.000, έτσι ώστε να εξοικονομηθούν πόροι. Παράλληλα, συμπεριελήφθη και στις δεσμεύσεις που ανέλαβε ο υπουργός Οικονομικών κ. Γ. Παπακωνσταντίνου στην πρόσφατη συνεδρίαση του Εco/Fin για τη μείωση του αριθμού των εργαζομένων του δημόσιου τομέα.

Από την κατάργηση των 1.800 δημοτικών επιχειρήσεων η κυβέρνηση φιλοδοξεί να εξοικονομήσει περίπου 500 εκατ. ευρώ, που αποτελούν και τον ετήσιο τζίρο τους, ενώ θα πρέπει να θεωρείται βέβαιον ότι η συντριπτική πλειονότητα των εργαζομένων σ΄ αυτές θα απολυθεί. Ενδεικτικό του κλίματος που έχει διαμορφωθεί στους κόλπους της κυβέρνησης είναι η τοποθέτηση του κ. Θ. Πάγκαλου, ο οποίος υποστήριξε ότι εν όψει της διαδικασίας κατάργησης και συγχώνευσης δημοσίων φορέων και οργανισμών οι υπάλληλοι που σήμερα εργάζονται σε αυτούς μπορούν να βγουν στον δρόμο ή να μεταταγούν. Η μονιμότητά τους μάλιστα, όπως επεσήμανε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, μπορεί να αρθεί, καθώς δεν υπάρχουν συνταγματικά κωλύματα. Παρά ταύτα, στόχος του υπουργείου Εσωτερικών είναι οι μόνιμοι δημόσιοι υπάλληλοι, που υπηρετούν σήμερα στις δημοτικές επιχειρήσεις, να μεταταγούν στις θέσεις των υπό σύσταση δήμων του «Καλλικράτη», στις οποίες θα μεταφερθούν και οι αρμοδιότητες των υπό κατάργηση δημοτικών επιχειρήσεων. Η πλειονότητά τους όμως, που εργάζεται με συμβάσεις έργου, θα απολυθεί.

Σύμφωνα με σχετική μελέτη, σήμερα στην Ελλάδα υπάρχουν 1.800 δημοτικές επιχειρήσεις με ετήσιο τζίρο 500 εκατ. ευρώ στις οποίες εργάζονται περίπου 35.000 άτομα, ενώ στον αριθμό αυτόν θα πρέπει να προστεθούν και περισσότερα από 10.000 άτομα, αιρετά ή μη, που συμμετέχουν στα Διοικητικά Συμβούλια. Μόνο την τελευταία τριετία οι ζημιές των δημοτικών επιχειρήσεων, που επιχορηγούνται κατά κύριο λόγο από το κράτος, αυξήθηκαν κατά 65%. Μ΄ άλλα λόγια, στην πλειονότητά τους οι δημοτικές επιχειρήσεις που δεν είναι ανενεργές είναι ζημιογόνες. Παράλληλα, έχουν συγκεντρώσει το... ενδιαφέρον των ελεγκτικών μηχανισμών, καθώς αποτελούν τους φορείς στους οποίους καταγράφονται τα περισσότερα κρούσματα διαφθοράς, κακοδιοίκησης και ρουσφετολογικών προσλήψεων, κυρίως συμβασιούχων, με την παράκαμψη του ΑΣΕΠ. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε δήμο με περίπου 2.500 κατοίκους στην περιοχή της Μαγνησίας είχαν συσταθεί 25 δημοτικές επιχειρήσεις και νομικά πρόσωπα, στις οποίες ο δήμαρχος είχε διορίσει τους πάντες. Οι δαπάνες που θα εξοικονομηθούν από το κλείσιμο των δημοτικών επιχειρήσεων και των περίπου 2.500 Νομικών Προσώπων που υπάρχουν στον χώρο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (στον αριθμό αυτόν δεν συμπεριλαμβάνονται οι περίπου 9.000 σχολικές επιτροπές που αποτελούν Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου) θα διατεθούν για την οικονομική στήριξη της διοικητικής μεταρρύθμισης. Η κυβέρνηση ως το Πάσχα θα έχει δώσει στη δημοσιότητα το νέο Χωροταξικό των δήμων, ενώ έχει σχεδόν ολοκληρωθεί η επεξεργασία του νομοσχεδίου που αφορά τη μεταφορά των αρμοδιοτήτων και τα οικονομικά. Με βάση τις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου όλες οι αρμοδιότητες των σημερινών περιφερειών και κυρίως ο αναπτυξιακός σχεδιασμός, η διαχείριση του ΕΣΠΑ, τα δημόσια έργα, οι συγκοινωνίες και το οδικό δίκτυο θα μεταφερθούν στις αιρετές περιφέρειες. Στις αιρετές περιφέρειες θα μεταφερθούν και οι αρμοδιότητες των υφισταμένων νομαρχιών, με εξαίρεση ορισμένες αρμοδιότητες, όπως ο ΟΣΚ, οι άδειες των μικρών επιχειρήσεων κ.λπ., τις οποίες θα αναλάβουν οι δήμοι.
Από Το ΒΗΜΑ

Βίντεο από την απεργιακή συγκέντρωση στην Αθήνα 24-2-2010

Πεζοδρομήσεις και αλλαγές στις μονοδρομήσεις στην Άμφισσα

Η Άμφισσα αλλάζει.
Όσοι κατευθυνθείτε προς το κέντρο της πόλης, θα διαπιστώσετε οτι τα δρομολόγια που κάνατε χρησιμοποιώντας το αυτοκίνητό σας δεν θα μπορείτε να τα κάνετε με τον ίδιο τρόπο πλέον .
Ήδη κατά την διάρκεια της χθεσινής απεργίας τοποθετήθηκαν σιδερένιοι πάσσαλοι που μετέτρεψαν το τμήμα του δρόμου από το κατάστημα (ΓΕΡΜΑΝΟΣ) μέχρι την επάνω πλατεία σε πεζόδρομο. Η κάθετη κίνηση στον δρόμο αυτό επιτρέπεται.
Ταυτόχρονα η αλλαγή αυτή έφερε αλλαγή και στις μονοδρομήσεις , έτσι νέες πινακίδες έχουν τοποθετηθεί στους δρόμους . Αυτό το γεγονός θα πρέπει να κάνει τους κάτοικους και τους ταξιδιώτες πιο προσεκτικούς γιατί δεν έχουν εξοικειωθεί οι οδηγοί με τα σήματα και πιθανόν να δημιουργηθούν κάποια προβλήματα.

2,5 εκατομμύρια εργαζόμενοι που δεν υπάρχουν!

Η προπαγανδιστική μηχανή της κυβέρνησης συνεχίζει το έργο της... Αυτή τη φορά εξαφάνισαν 2,5 εκατομμύρια εργαζόμενους που απήργησαν εναντίον των κυβερνητικών μέτρων.
Έτσι ως πρώτη είδηση εμφανίζουν το Γιωργάκη να λέει ότι ο λαός είναι μαζί του!!!
Προφανώς ο αριθμός των απεργών δεν "κολλούσε" με τα νούμερα που παρουσιάζουν τα διάφορα γκάλοπ και δημοσκοπήσεις περί αποδοχής των κυβερνητικών μέτρων.
Στα λίγα που έχουν γράψει ή αναφέρει για την απεργία δίνουν βάρος σε μικροεπεισόδια...
Σήμερα ακούγοντας Σκάι, διαβάζοντας in.gr και άλλους λαμπρούς υπηρέτες της ενημέρωσης, νόμιζα ότι εγώ χθες ήμουνα ...αλλού. Το ονειρεύτηκα ότι βρέθηκα ανάμεσα σε ... χιλιάδες κόσμο; Τους είδα στον ύπνο μου όλους τους παλιούς γνώριμους που μετά από καιρό κατέβηκαν στο δρόμο; Ήταν οφθαλαμαπάτη η ειρηνική πορεία μέχρι το Σύνταγμα, που λόγω πλήθος δεν μπόρεσα να φτάσω στην κορυφή της; Όλος αυτός ο κόσμος από Συλλόγους Αρχαιολόγων μέχρι απολυμένους του Δημοσιογραφικού Οργανισμού Λαμπράκη και από μέλη του "Δικαιώματος" μέχρι τους ψυκτικούς και τους ηθοποιούς, ήταν μια οπτασία;
Πάντως σίγουρα είδα όλη την ομάδα της εφημερίδας "Δρόμος" εν δράσει (Συντόμως θα σας παρουσιάσω και την εξαιρετικά ενδιαφέρουσα θεματολογία του 2ου τεύχους της εφημερίδας)
Στις ώρες που περιμέναμε συγκεντρωμένοι να ξεκινήσει η πορεία συζητήσαμε πολύ και με πολλούς. Ξέρουμε ότι οι μάχες είναι δύσκολες. Όμως όλοι μοιάζουν πιο αποφασισμένοι. Αν περιμένουν ο Γιωργάκης και η παρέα του να δεχθούμε τα πάντα με σκυμμένο το κεφάλι, είναι γελασμένοι!
Όσο για τα ...επεισόδια ο κόσμος πιο πολύ τρόμαζε από την παραστρατιωτική λειτουργία των ΜΑΤ (με εντολές προφανώς για "μηδενική ανοχή", όρμησαν μέσα στη συγκέντρωση εξαπολύοντας δακρυγόνα επί δικαίων και αδίκων. Στους παράδρομους, μέλη της ομάδας Δ -"Νίκος Γκοτζαμάνης" (κύριε Κλουζοχοΐδη καιρός να την βαφτίσετε σε επίσημη τελετή)περίμεναν να πέσουν πάνω σε διαδηλωτές με τα μηχανάκια τους.
Γενικώς οι στυλοβάτες αυτοί του καθεστώτος προσπάθησαν να δημιουργήσουν κλίμα και με τα δολοφονικά τους δακρυγόνα. Ακόμη και σε μεγάλη απόσταση δεν μπορούσες να ανασάνεις...
Από Ημερολόγιο ενός Πατέρα

Ανακοίνωση φορέων της Άμφισσας για το ΤΕΙ

Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η
Συλλογικών Φορέων της Άμφισσας

Μετά από μια μαραθώνια διαδρομή, πεντέμισι ολόκληρα χρόνια από τη στιγμή που διακόπηκαν οι εργασίες ανέγερσης του κτηρίου Τ.Ε.Ι. στην πόλη μας και σχεδόν τέσσερα χρόνια από την ημέρα που ξεκίνησε η έντονη κινητοποίηση της τοπικής κοινωνίας με την πρωτοβουλία των συλλόγων της Άμφισσας, φτάνουμε πλέον σ’ ένα πρώτο ορατό αποτέλεσμα που γεννά σε όλους μας ελπίδες για ένα νέο ξεκίνημα.
Το τεχνικό δελτίο για την ένταξη του έργου στο Ε.Σ.Π.Α. υποβλήθηκε στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας!
Παρά τις πολλές (και εν μέρει αναμενόμενες…) διαφωνίες, γκρίνιες και καθυστερήσεις, ο ...καθένας από τους εμπλεκόμενους φορείς έπραξε εν τέλει το καθήκον του, όπως το είχε αναλάβει. Η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Φωκίδας εκπόνησε με δική της δαπάνη τη νέα μελέτη και ολοκλήρωσε την απαραίτητη για τη διάνοιξη δρόμου πράξη αναλογισμού, ο Οργανισμός Σχολικών Κτηρίων επέφερε τις κατά την κρίση του αναγκαίες προσαρμογές στη μελέτη σε συνεργασία με τη Νομαρχία και προετοίμασε το τεχνικό δελτίο, το Τ.Ε.Ι. Λαμίας κατέθεσε τις χρηματικές του οφειλές από την πράξη αναλογισμού και υπέβαλε το τεχνικό δελτίο, ενώ και η Βουλευτής του νομού μας δραστηριοποιήθηκε έντονα για την επιτάχυνση της διαδικασίας. Οι εμπλεκόμενοι (αρμοδίως, αλλά και αναρμοδίως…) πολιτικοί και υπηρεσιακοί παράγοντες κινήθηκαν -κατά τη γνώμη μας, προκύπτουσα από στενή παρακολούθηση των πραγμάτων- με αληθινό ζήλο για το ζωτικό αυτό έργο και κατέφεραν να το ξεκολλήσουν από το τέλμα στο οποίο είχε βυθιστεί, μέσω μιας μακράς, σύνθετης και γεμάτης δυσχέρειες διαδικασίας. Αξίζουν σε όλους συγχαρητήρια (μολονότι υπάρχει ανήφορος ακόμη μπροστά μας…)!
Τώρα η υπόθεση περνά στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, δηλαδή στην κυβέρνηση! Το έργο πρέπει άμεσα να ενταχθεί στο σχετικό κωδικό του Ε.Σ.Π.Α. και να προκηρυχθεί!
Πιστεύουμε ότι δε θα υπάρξουν αναβολές ή καθυστερήσεις… Δεν αφήνει άλλωστε περιθώρια για κάτι τέτοιο η ρητή και κατηγορηματική δέσμευση του σημερινού πρωθυπουργού, κυρίου Γεωργίου Παπανδρέου, κατά την επίσκεψή του της 03ης Ιουνίου 2007 στην πόλη μας.
Είμαστε βέβαιοι ότι η Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας, κυρία Αικατερίνη Διαμαντοπούλου, έχει πλήρως αντιληφθεί την τεράστια σημασία του μεγάλου αυτού εκπαιδευτικού και αναπτυξιακού έργου για την Άμφισσα και τη Φωκίδα, καθώς και τον κορυφαίο συμβολισμό που έχει πλέον αποκτήσει για το λαό της Φωκίδας η αποπεράτωση του κτηρίου, που πεντέμισι χρόνια τώρα στοιχειώνει με το εγκαταλειμμένο του κουφάρι την προοπτική και την ελπίδα της ιστορικής μας πόλης.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Άμφισσα, 22 Φεβρουαρίου 2010
(Με πρωτοβουλία της Συντονιστικής Επιτροπής Συλλογικών Φορέων της Άμφισσας)

1. Κινηματογραφική Λέσχη Άμφισσας
2. Πολιτιστικό Κέντρο Φωκίδος
3. Δικηγορικός Σύλλογος Άμφισσας
4. Σύνδεσμος Εφέδρων Αξιωματικών Νομού Φωκίδος
5. Σύλλογος ¨ΕΛΙΑ¨
6. Ελληνικός Ορειβατικός Σύλλογος Άμφισσας
7. Σύλλογος Εθελοντών Αιμοδοτών Άμφισσας «Οι Άγιοι Ανάργυροι»
8. Γ.Α.Σ. ¨Μάκαρος¨ Άμφισσας
9. Σύλλογος Γυναικών Φωκίδας
10. Εμπορικός Σύλλογος Άμφισσας

Πρόγραμμα "Καλλικράτης"... Δημοκρατικό έλλειμμα και προώθηση της ενός ανδρός αρχής

Πρόγραμμα "Καλλικράτης"...

Δημοκρατικό έλλειμμα και προώθηση της ενός ανδρός αρχής. Επιβάλλεται η διατήρηση των Νομαρχιών και η ανάδειξη της Περιφέρειας ως αιρετής αυτοδιοικούμενης αρχής. Απαραίτητη η δημοκρατική νομιμοποίηση όλων των οργάνων από τα Συμβούλια

Του Βασίλη Κεδίκογλου πρώην Υπουργού

Το «Πρόγραμμα Καλλικράτης» καθορίζει τους άξονες της προτεινόμενης αναδιάρθρωσης, της οποίας χαρακτηριστικό είναι η έλλειψη απογραφής της υφιστάμενης Αυτοδιοίκησης και Περιφερειακής διοίκησης με αξιολόγηση της υπάρχουσας δομής και της επίδρασής τους στις κοινωνικές και παραγωγικές σχέσεις της χώρας.
Το Πρόγραμμα δομημένο στη βάση του άρθρου 102 Σ. σύμφωνα με το οποίο «Η διοίκηση των...
τοπικών υποθέσεων ανήκει στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης πρώτου και δεύτερου βαθμού» ασφυκτιά να περιλάβει όλες τις δραστηριότητες μεταξύ Δήμου και Περιφέρειας σε μία βαθμίδα και να αποδείξει ότι αυτές είναι τοπικές υποθέσεις ώστε να καλυφθεί το γράμμα του Σ. Οι τοπικές υποθέσεις έχουν σχέση με την παράδοση, τον τόπο, με την αμεσότητα και δεν υπάρχουν αποφάσεις δικαστικές ή κανονιστικές που να αναγνωρίζουν μια υπόθεση ως τοπική αν δεν εξελίσσεται μέσα στα όρια του Νομού.
Οι επί μέρους υποθέσεις που εξελίσσονται στα όρια της περιφέρειας είναι περιφερειακές υποθέσεις. Μια υπόθεση δεν μπορεί να είναι ταυτόχρονα περιφερειακή και...

τοπική: ή το ένα θα είναι ή το άλλο, είναι δύο διαφορετικές έννοιες και ποιότητες. Κοντολογίς Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση και άρθρο 102 Σ είναι έννοιες και καταστάσεις ασύμπτωτες. Το Σύνταγμα προβλέπει μόνο δύο βαθμούς Αυτοδιοίκησης για τη διοίκηση των τοπικών υποθέσεων, δεν αναφέρεται σε Περιφερειακές.
Η δομή του Προγράμματος διακατέχεται από δημοκρατικό έλλειμμα, το οποίο εκδηλώνεται στην παντοδυναμία των Περιφερειαρχών, των Δημάρχων, στην έλλειψη δημοκρατικής νομιμοποίησης των οργάνων, προσώπων και Επιτροπών και στην απαξίωση των βασικών συμβουλίων Περιφερειακών και Δημοτικών. Θεσμοθετείται η ενός ανδρός αρχή.
Έλλειμμα δημοκρατίας και απαξίωση των υπηρεσιών είναι οι θεματικοί αντιπεριφερειάρχες και αντιδήμαρχοι. Τι σημαίνει θεματικός. Υποθέτω «ειδικός». Τα Συμβούλια, Περιφερειακά και Δημοτικά, είναι πολιτικά όργανα, εκδίδουν πολιτικές αποφάσεις. Η εκλογή και συμμετοχή σ’ αυτά κατά το Σύνταγμα προϋποθέτει, μόνον, ο εκλεγόμενος να έχει πολιτικά δικαιώματα και δεν απαιτείται καν η γνώση ανάγνωσης και γραφής. Πως στερείται του δικαιώματος ένας πολίτης να είναι θεματικός αντιπεριφερειάρχης ή αντιδήμαρχος. Τα θεματικά ζητήματα επιλύονται από τις υπηρεσίες, οι οποίες ενισχύονται με μετακλητούς υπαλλήλους. Οι υπηρεσίες εκτελούν τις πολιτικές αποφάσεις, λειτουργούν σύμφωνα με το νόμο και δεν μπορεί να προΐσταται πολιτικό πρόσωπο, αιρετός.
Ο Δήμος: Είναι μια γεωγραφική και πληθυσμιακή ενότητα , μια αρχή αυτοδιοικούμενη με χαρακτηριστικό την αμεσότητα πρόσβασης μεταξύ Άρχοντος και Αρχομένων. Η αρχή είναι αυτοδιοίκηση, δεν είναι διοίκηση. Η διοίκηση προϋποθέτει ιεραρχία, η οποία στην αυτοδιοίκηση δεν υπάρχει.
Ο αυτοδιοικητικός άρχων ούτε διατάσσεται ούτε πειθαρχεί, μπορεί οι πράξεις του να ακυρώνονται , όμως διαταγή να εκτελέσει ή να συμμορφωθεί είναι αδιανόητη. Προϊστάμενος του αυτοδιοικητικού άρχοντα Δημάρχου, Νομάρχη ή Περιφερειάρχη είναι μόνον ο Νόμος και οι Δικαστικές Αποφάσεις και κριτής των πράξεων του ο λαός.
Ο Δήμος πρέπει να είναι τόσο μεγάλος, ώστε να διατηρείται η αμεσότητα, η παράδοση της αυτοδιοίκησης και τόσο μικρός, ώστε να είναι οικονομικά και λειτουργικά αυτοδύναμος οργανισμός, για να εκτελεί όσα ο νόμος επιτάσσει και η τοπική κοινωνία απαιτεί, με κορυφαίο καθήκον τη μεγέθυνση της ντόπιας παραγωγής και της απασχόλησης και πέραν αυτού της κοινωνικής ευημερίας της Δημοτικής περιοχής.
Στην προτεινόμενη δομή και λειτουργία του Δήμου υπάρχει μείζον πρόβλημα δημοκρατίας. Η εξουσία δεν εκπορεύεται από το δημοτικό συμβούλιο, το οποίο δε συμμετέχει ούτε στο συμβούλιο διαβούλευσης. Οι αντιδήμαρχοι. Για αυτούς έως τώρα δεν υπάρχει μια απογραφή ως προς τους λόγους ύπαρξης και τον αριθμό τους, δεν έχει δε απαντηθεί το ερώτημα κατά πόσον στη θέση ορισμένων αντιδημάρχων είναι σκοπιμότερο να τεθούν τεχνοκρατικά στελέχη, ως μετακλητοί υπάλληλοι.
Βάση μιας ανεξάρτητης και δημοκρατικής λειτουργίας του Δήμου είναι οι Δήμαρχοι και Αντιδήμαρχοι να παύσουν να είναι προϊστάμενοι των υπηρεσιών.
Την αρχή αυτή αντιστρατεύονται οι θεματικοί αντιδήμαρχοι, οι οποίοι, είναι βέβαιον, θα καταλήξουν κεφαλές των υπηρεσιών με απροσμέτρητη ζημία στη διοίκηση.
Ο Δήμος είναι δημοκρατικός, όταν η εξουσία, όλων όσων την ασκούν, (προσώπων και επιτροπών), πηγάζει από τη βάση του Δήμου, το δημοτικό συμβούλιο, όταν τυγχάνουν της εμπιστοσύνης του. Είναι εξόχως αντιδημοκρατικό οι αντιδήμαρχοι και οι Επιτροπές καθώς και κάποια μετακλητά στελέχη να είναι μόνον της εμπιστοσύνης των Δημάρχων, προέκταση της εξουσίας τους, να ορίζονται από αυτούς, όπως προβλέπει το κείμενο της διαβούλευσης. Στις συνεδριάσεις της εκτελεστικής επιτροπής είναι αδικαιολόγητο να μην συμμετέχουν όλοι οι δημοτικοί σύμβουλοι.
Το σύνολο της δημοτικής κίνησης, ο παλμός της κοινωνίας του Δήμου αντανακλάται στο Δημοτικό Συμβούλιο και αυτό επιβάλλει τον έλεγχό του σε όλο το σύστημα. Αυτή είναι και η αιτιολογία του αυξημένου ποσοστού: το 60% των συμβούλων να ανήκουν στην πλειοψηφία και είναι στοιχειώδες να εφαρμοστεί η αρχή - ιδιαίτερα για το ΠΑΣΟΚ - «οι πολίτες συμμετέχουν στις αποφάσεις που τους αφορούν».
Η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση (Ν.Α): Καταργείται, ο αρχαιότερος και επιτυχέστατος θεσμός. Τίποτε δεν είναι ευκολότερο από την κατάργηση και την κατεδάφιση. Ό,τι υπάρχει σε Περιφερειακή Ανάπτυξη στη χώρα είναι έργο της Ν.Α και ό,τι ελλείπει δεν οφείλεται στην αδυναμία , αλλά στη στέρηση της αρμοδιότητας απ’ αυτήν. Η παράλειψη αξιολόγησης του έργου της Ν.Α είναι ομολογία ενοχής, έλλειψης επιχειρημάτων για την κατάργηση.
Περιφερειακή ανάπτυξη δεν είναι οι οδικοί άξονες, οι μεγάλοι λιμένες, οι εμπορευματικοί σταθμοί ή τα εθνικά αεροδρόμια. Αυτά είναι εθνική υποδομή, είναι υποχρεώσεις και έργα της Κεντρικής Κυβέρνησης.
Περιφερειακή ανάπτυξη είναι το σύνολο της υλικής και άΰλης υποδομής που επιτρέπει και δίδει τη δυνατότητα στους κατοίκους να έχουν παραγωγή και απασχόληση, με αίσθημα μονιμότητας και ταυτόχρονα να παρέχεται ένα πλήρες δίκτυο κοινωνικών παροχών και ένα πλέγμα πολιτιστικών προσφορών. Ό,τι υπάρχει από αυτά είναι έργο της Ν.Α.
Τα πρώτα προβλήματα που θα αντιμετωπίσουν αύριο οι νέοι Δήμοι θα είναι Διαδημοτικά ζητήματα, τόσο σε εγκαταστάσεις έργων (Φράγματα άρδευσης, ύδρευσης, υδραγωγεία, διυλιστήρια, σφαγεία, κτηνοκομεία) όσο και υπηρεσιών (παιδείας, υγείας, πρόνοιας, πολιτισμού, παραγωγής) κ.λ.π.
Τα διαδημοτικά ζητήματα είναι αδύνατο να αντιμετωπίσουν αφ’ εαυτών οι Δήμοι. Τόσον αυτά όσο και τα βασικά παραγωγικά δίκτυα, τα δίκτυα των υποδομών απαιτούν την παρουσία άρτιας και οργανωμένης Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης. Οι διαδημοτικές εγκαταστάσεις απαιτούν μια ικανή Ν.Α η οποία να εποπτεύσει τις κατασκευές και να τις παραδώσει εν λειτουργία σε διαδημοτικά νομικά πρόσωπα.
Οι συνενώσεις των Δήμων θα φέρουν αλλαγές κοινωνικές και οικονομικές που είναι αδύνατο να προβλεφθούν στο σύνολο και οι οποίες θα απαιτήσουν ισχυρές Νομαρχιακές υπηρεσίες. Αυτές με τη σειρά τους προϋποθέτουν ισχυρή αυτοδιοικούμενη Νομαρχία.
Πρόσφατα ζήσαμε τη δίκαιη κραυγή των αγροτών: Είμαστε το 12-15% του πληθυσμού και απολαμβάνουμε μόνον το 4% ή 5% του Α.Ε.Π. Δώστε μας βιώσιμες εκμεταλλεύσεις να ανταγωνιστούμε.
Για τη δημιουργία βιώσιμων εκμεταλλεύσεων είναι αναγκαία και απαραίτητη η αναδιάρθρωση της εγγείου ιδιοκτησίας του 1920-1930, του κατακερματισμένου κλήρου. Με ένα νομοθετικό πλαίσιο και μια πρακτική που με κίνητρα, δάνεια, φορολογικές απαλλαγές , αναδασμούς και επιχορηγήσεις να οδηγείται η γαιοκτησία, η αγροκτησία και η γεωδιαχείριση σε αυτούς που μένουν στην πρωτογενή παραγωγή.
Η αναδιάρθρωση της εγγείου ιδιοκτησίας είναι όρος επιβίωσης, προϋποθέτει και απαιτεί ισχυρούς Δήμους και άρτιες και ευέλικτες Νομαρχιακές υπηρεσίες. Με την εποπτεία κάποιου αντιπεριφερειάρχη, έστω και ως μακρά χειρ του Περιφερειάρχη. Δεν επιτυγχάνεται..
Η ιστορία και η απόδοση των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων ούτε συγχωρεί, ούτε δικαιολογεί την κατάργησή τους. Απεναντίας επιβάλλει τη διεύρυνση των αρμοδιοτήτων και τη διατήρησή τους.
Οι Περιφερειάρχες: Γι’ αυτούς υπάρχει συσσωρευμένη εμπειρία. Καίτοι διοριζόμενοι από το Υπουργικό Συμβούλιο, ώστε να έχουν αυξημένο κύρος δεν δικαίωσαν την ύπαρξή τους. Εξαρτημένοι καταθλιπτικά στάθηκαν ανήμποροι να υπηρετήσουν την κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη. Η ανάγκη του αιρετού άρχοντα και αιρετού Περιφερειακού Συμβουλίου έχει προ πολλού καταστεί προφανής.
Το Πρόγραμμα θεσμοθετεί Περιφερειάρχη, παντοδύναμο παράγοντα χωρίς εξάρτηση από την εμπιστοσύνη του Περιφερειακού Συμβουλίου, χωρίς άμεσα αιρετούς Νομάρχες και Νομαρχιακά Συμβούλια που θα ήταν ένα κάτω όριο, ανάχωμα και φρένο στην παντοδυναμία του, είναι προφανές και ηλίου φαεινότερο πως θα εξελιχθεί σε μια αυτοδιοικούμενη ανεξάρτητη διοίκηση, όχι αυτοδιοίκηση, σε μια ενός ανδρός αρχή (!), που δεν θα έχει καμιά σχέση με την Περιφερειακή ανάπτυξη. Η Περιφερειακή ανάπτυξη απαιτεί λαϊκή συμμετοχή σε όλες τις βαθμίδες από το Δήμο, έως τη Νομαρχία και την Περιφέρεια. Οι αντιπεριφερειάρχες, σύμβουλοι του ψηφοδελτίου, επιλεγόμενοι από τον Περιφερειάρχη θα είναι η προέκταση της προσωπικής εξουσίας του και διοριζόμενοι από τον ίδιο , δίχως τη στοιχειώδη δημοκρατική νομιμοποίηση του Περιφερειακού Συμβουλίου, θα είναι μαριονέτες μιας δημοκρατικής επίφασης.
Το όλο σύστημα Περιφερειάρχη - Αντιπεριφερειαρχών θα καταλήξει σύντομα σε μια καρικατούρα περιφερειακής «δημοκρατικής» εξουσίας.
Οι θεματικοί Περιφερειάρχες που θα σκεπάσουν ως καπέλο τις υπηρεσίες και οι τοπικοί που δεν θα είναι παρά ανεξέλεγκτοι ως Νομάρχες, τοποτηρητές, γκαουλάϊτερ, της βούλησης του Περιφερειάρχη θα κυκλώσουν το θίασο των μαριονετών ώστε να έχομε μια ισόρροπη περιφερειακή κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη.!!!! Την αυλαία θα κλείσουν οι επτά προϊστάμενοι των διοικητικών Περιφερειών, επτά στους 10 (!!!).
Από όσα παραπάνω αναλυτικά αναπτύχθηκαν αβίαστα προκύπτει ως αναπόδραστη αναγκαιότητα η τροποποίηση του Προγράμματος:
1. Να προχωρήσουν οι συνενώσεις των Δήμων με εκχώρηση πρόσθετων αρμοδιοτήτων, όσες από την εμπειρία κρίνεται σκόπιμο να περιέλθουν στους Δήμους και να ισχύσει το Πρόγραμμα, με την προσθήκη της δημοκρατικής νομιμοποίησης όλων, των οργάνων και προσώπων εξουσίας.
2. Να παραμείνουν οι Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις, όμως με εκχώρηση των αρμοδιοτήτων που έχουν κριθεί απαραίτητες για την αποστολή τους, όπως η ενοποίηση των Τεχνικών υπηρεσιών, ευέλικτη διαχείριση, πρόσβαση για χρηματοδότηση στον ιδιωτικό τομέα κ.α.
3. Να θεσμοθετηθεί η Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση από τον κοινό Νομοθέτη, ως αυτοδιοικούμενη αρχή με αιρετούς Περιφερειάρχη, Περιφερειακό Συμβούλιο και με αρμοδιότητες τον προγραμματισμό, την ισόρροπη ανάπτυξη, την κατανομή των πόρων, τη διανομαρχιακή εποπτεία, την εκτέλεση περιφερειακών υποδομών, μεγαλυτέρας κλίμακας κ.λ.π. Ο Περιφερειάρχης να έχει την εμπιστοσύνη του Περιφερειακού Συμβουλίου.
4. Κάθε Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση να είναι και έδρα διοικητικής Περιφέρειας με επικεφαλής τακτικό δημόσιο λειτουργό επί θητεία.
Από press-gr. /

8 Θέσεις εργασίας στον Δήμο Παρνασσού


ΣΥΜΒΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΟΡΙΣΜΕΝΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΜΕΡΙΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΔΕ ΚΛΑΔΟΣ / ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΘΕΣΕΙΣ 3
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΔΕ ΚΛΑΔΟΣ / ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΟΔΗΓΩΝ ΘΕΣΕΙΣ 2...
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΥΕ ΚΛΑΔΟΣ / ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΕΡΓΑΤΩΝ ΘΕΣΕΙΣ 2
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΥΕ ΚΛΑΔΟΣ / ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΘΑΡΙΣΤΡΙΩΝ ΘΕΣΕΙΣ 1
ΦΟΡΕΑΣ ΔΗΜΟΣ ΠΑΡΝΑΣΣΟΥ
ΕΔΡΑ / ΝΟΜΑΡΧΙΑ ΦΩΚΙΔΑΣ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΣΤΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ 2234350403
ΒΑΣΕΙ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ Ν.3250/2004
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΕΓΚΡΙΣΗΣ 19/2/2010
ΔΗΜΟΣ ΠΑΡΝΑΣΣΟΥ Ιστοσελίδα
Τηλέφωνα: 2234350400-1,