Κόντρα στο ρεύμα των ΜΜΕ που υμνούν τη συγχώνευση Ολυμπιακής και Aegean, η Παραπολιτική επιμένει να θεωρεί την υπόθεση αυτή λιγάκι...βρωμερή.
Βρήκαμε λοιπόν μια συνέντευξη του Ανδρέα Βγενόπουλο στον RealFm (που αλλού;) και στο Νίκο Χατζηνικολάου, την 5η Μαρτίου του 2009 όταν η διαδικασία πώλησης της Ολυμπιακής ήταν έτοιμη να ολοκληρωθεί...
Σας παραθέτουμε μερικά ενδεικτικά αποσπάσματα. Βρείτε το κουράγιο και διαβάστε τα προσεκτικά, ειδικά τα πιο έντονα γράμματα :...
Υπάρχει μια προσφορά από μία εταιρεία που λέγεται Chrysler η οποία όμως - από ό,τι τουλάχιστον διαβάζουμε - λέει ότι είναι subject to find, δηλαδή υπό την προϋπόθεση ότι θα βρουν τα χρήματα, άρα δεν φαίνεται ότι είναι μία οριστική πρόταση. Έχει κάποιο δρόμο έως ότου μπορέσουν να βρουν τα χρήματα. Και υπάρχει και μία πρόταση από την Aegean, η οποία, όπως όλοι γνωρίζουν, είναι μια πολύ σοβαρή, αξιόλογη και αξιόπιστη εταιρεία, όπου αυτή τη στιγμή δίνει μια εναλλακτική λύση στην κυβέρνηση να εφαρμόσει τη δική της την πολιτική βούληση. Εάν η...
...κυβέρνηση θεωρεί ότι δεν υπάρχει κάποιο θέμα στις συνθήκες ανταγωνισμού που θα δημιουργηθούν στο μέλλον, τότε έχει μια εναλλακτική λύση να προχωρήσει και να συνεχίσει να υπάρχει το όνομα Ολυμπιακή, έστω κι αυτό θα είναι με συγχώνευση με την Aegean.
Εμείς αυτή τη συμφωνία που κάναμε με την κυβέρνηση την τηρήσαμε και έχουμε φτάσει πλέον μία μέρα πριν από την υπογραφή της συμφωνίας. Προφανώς, εφόσον η κυβέρνηση έχει την πολιτική βούληση να προχωρήσει μαζί μας και να μη δημιουργηθεί ένα ιδιωτικό μονοπώλιο στον τομέα των αερομεταφορών, η συμφωνία αυτή θα υπογραφεί αύριο.
ΝΙΚΟΣ ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ: Πάντως, είναι σαφές ότι θεωρείτε ότι τυχόν συγχώνευση της Ολυμπιακής στην Aegean δημιουργεί μονοπωλιακές συνθήκες κι επομένως μπορεί να οδηγήσει σε μία προβληματική κατάσταση.
ΑΝΔΡΕΑΣ ΒΓΕΝΟΠΟΥΛΟΣ: Κοιτάξτε, το δεύτερο σκέλος αυτού που λέτε δεν συμφωνώ και δεν μπορώ να το γνωρίζω πού θα οδηγήσει. Ότι δημιουργείται ένα ιδιωτικό μονοπώλιο νομίζω είναι αυτονόητο. Οι δύο εταιρείες μαζί πετάνε το 95% της κίνησης στις πτήσεις εσωτερικού.
Είναι μόνο οι δύο εταιρείες, η Aegean και η Ολυμπιακή, και μία – δυο μικρές εταιρείες οι οποίες μόλις έχουν ξεκινήσει. Άρα, επί της ουσίας για τις πτήσεις εσωτερικού δημιουργείται μια μονοπωλιακή κατάσταση. Δεν λέω απαραίτητα ότι είναι προβληματική. Αυτό θα εξαρτηθεί στην πράξη. Αν υπάρχει κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης, θα είναι προβληματική, αν επικρατήσει μια λογική ότι μέσα από κάποια οικονομία κλίμακος μπορούμε να δώσουμε εξαιρετικές τιμές στον καταναλωτή, πιθανόν να μην είναι και προβληματική.
11 μήνες μετά, μπορούμε να ερμηνεύσουμε πολύ εύκολα αυτές τις ξεχασμένες τοποθετήσεις του Mr.Mig...
1. Εξαιρετικά λόγια για την Αegean
2. Προειδοποιήση στην κυβέρνηση Καραμανλή ότι θα γίνει ο κακός χαμός αν πουλήσει την Ολυμπιακή στην Aegean. Ο Βγενόπουλος θέλει να πει "αν δημιουργήσετε μονοπώλιο στο οποίο δεν θα συμμετάσχω, θα σας φάει το μαύρο φίδι.
3. Ναι μεν μονοπώλιο αλλά δεν ξέρεις καμιά φορά πως θα λειτουργήσει...
Από Παραπολιτική