Πέμπτη 10 Ιουνίου 2010

Μουσικό κάμπινγκ τον Ιούλιο στους Δελφούς


«“Ζητιάνευα” για να μάθω να παίζω κρουστά»
Πέτρος Κούρτης

Ενας από τους πιο σημαντικούς δεξιοτέχνες κρουστών οργάνων, γνωστός στο ευρύ κοινό ως μέλος των συγκροτημάτων Ιασις και Κρόταλα, μιλάει για τα έθνικ ταξίδια αλλά και για το μουσικό κάμπινγκ που θα λειτουργήσει τον Ιούλιο στους Δελφούς

Τα παιδικά σου χρόνια είναι αυτά που κατά κάποιον τρόπο σε σημαδεύουν και πολλές φορές σού δείχνουν τον δρόμο που θα ... ακολουθήσεις. «Γεννήθηκα και μεγάλωσα στη Λευκάδα. Εκεί όπου, από τα μέσα της δεκαετία του ΄50, γινόταν το πρώτο έθνικ φολκλόρ φεστιβάλ στην Ελλάδα.Από μωρό είχα εικόνες, χρώματα και αρώματα απ΄ όλον τον κόσμο, απ΄ όλες τις φυλές και τις θρησκείες. Από τη Μαλαισία και το Κονγκό ως το Μεξικό και τα πρώην ανατολικά κράτη. Θυμάμαι πήγαινα στα πάρτι των συγκροτημάτων και “ζητιάνευα” για να μάθω για τα κρουστά». Ο Πέτρος Κούρτης , από τους σημαντικότερους κρουστούς και διακεκριμένος καθηγητής, όχι μόνο στην πατρίδα μας αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο, συνεχίζει να κουβαλάει τον παιδικό μουσικό πλούτο του. Και να τον καταθέτει με κάθε ευκαιρία.


Από τα δεκατέσσερα χρόνια του, όταν και συνειδητοποίησε την κλίση του στα κρουστά όργανα, τα πάντα στη ζωή του περιστρέφονται γύρω από αυτά. Σπούδασε κλασικά κρουστά στο Δημοτικό Ωδείο Ζωγράφου απ΄ όπου αποφοίτησε το 2000 και συνέχισε τις σπουδές του στο Βerklee College of Μusic των ΗΠΑ. Από το 1994 διδάσκει στο Ωδείο Φίλιππος Νάκας, το οποίο συνεργάζεται με το Βerklee στα τμήματα μοντέρνας και παραδοσιακής μουσικής, ενώ έχει διδάξει και ως επισκέπτης καθηγητής στο Βerklee. Ο Πέτρος Κούρτης έχει μελετήσει κυρίως τα ελληνικά, αραβικά, κουβανέζικα και βραζιλιάνικα κρουστά- το 1990 βρέθηκε γι΄ αυτόν τον λόγο στη Βραζιλία. Επιπλέον, έχει συγγράψει δύο βιβλία για εκμάθηση κρουστών οργάνων, ενώ ετοιμάζει άλλα δύο.

Το 1995, μαζί με τους Κώστα Μπαλταζάνη και Γιώτη Κιουρτσόγλου , σχημάτισε τους Ιασις, δύο χρόνια αργότερα ένωσε τις δυνάμεις του με τους βιρτουόζους των κρουστών Βαγγέλη Καρίπη και Ανδρέα Παππά και δημιούργησε τα Κρόταλα, ενώ το 2006 τα Κρόταλα συνεργάστηκαν με τη Λορίνα Μακ Κένιτ και συμμετείχαν στο άλμπουμ της «Αn ancient muse». Τον ερχόμενο Ιούλιο, μαζί με τον έτερο κρουστό Δημήτρη Δεσύλλα, θα βρεθεί στους Δελφούς για ένα πρωτότυπο πρόγραμμα μουσικών εργαστηρίων.

Μια ζωή κρουστός ο Πέτρος Κούρτης. Του ζητήσαμε λοιπόν να μιλήσει για την τέχνη του αλλά και για την παρουσία της στην Ελλάδα. «Στις αρχές της δεκαετίας του 2000, με την παρουσία των Ιασις, των Κροτάλων και των Ηuman Τouch, παρατηρήθηκε μια “φούντωση”. Κάθε σπίτι είχε και ένα τουμπερλέκι. Ολοι έπαιζαν και όλοι “παρήγαν” θόρυβο. Τα κρουστά δεν παράγουν θόρυβο,παράγουν μουσική» λέει. «Ενδιαφέρον υπάρχει στην Ελλάδα,αλλά δεν μπορούμε να κάνουμε λόγο για σκηνή. Δεν αποτελούμε ρυθμική κοινότητα, δεν γνωριζόμαστε μεταξύ μας. Το project των Δελφώναυτό έχει στόχο. Να συνομιλήσουν οι μοντέρνοι με τους παραδοσιακούς και τους κλασικούς κρουστούς».

Ο Πέτρος Κούρτης δηλώνει ότι με τη μουσική τον δένει «μια ειλικρινής σχέση, την οποία ποτέ δεν αντιμετώπισα ως επάγγελμα.Αυτό λέω και στους μαθητές μου. Αν την κάνεις επάγγελμα, σου κλείνει την πόρτα. Εγώ από τη μουσική δεν ζήτησα ποτέ τίποτε παραπάνω απ΄ όσα μπορούσε να μου δώσει».

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
η Το Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών, στο πλαίσιο της Συνάντησης «Νέοι Δημιουργοί», διοργανώνει από τις 5 ως τις 12 Ιουλίου στους Δελφούς ένα πρωτότυπο πρόγραμμα μουσικών εργαστηρίων (master classes), διαλέξεων και μουσικών performances με τίτλο «Ο ήχος των κρουστών: Crossroads project», στο οποίο θα συμμετάσχουν οι Πέτρος Κούρτης και Δημήτρης Δεσύλλας. η Πληροφορίες στο τηλ. 210 3312.781. η Περισσότερα για τον Πέτρο Κούρτη στην ιστοσελίδα www.petroskourtis.gr. «Δισκογραφικές και ραδιόφωνα αδιαφορούν»

Τον Πέτρο Κούρτη (φωτογραφία) δεν τον αποθαρρύνει το γεγονός ότι ο χώρος του δεν διαθέτει λάμψη και προβολή. «Ακόμη και σήμερα, ύστερα απ΄ όλα όσα έχω κάνει, συνεχίζω να ζητιανεύω τη γνώση. Και έχω διαπιστώσει ότι το κοινό ενδιαφέρεται. Εχω βρεθεί σε βραδιές όπου οι θεατές κάθονται... παναγίες και ακούν τους σολίστες. Από την άλληόμωςοι δισκογραφικές αδιαφορούν. Οι ραδιοφωνικοί σταθμοί δεν παίζουν τη μουσική μας. Πώς να ενημερωθεί το κοινό; Στις μουσικές σκηνές σού λένε “έλα να παίξεις και φέρε τους φίλους σου”. Τι σημαίνει αυτό; Δεν πιστεύουν στη σκηνή,πιστεύουν μόνο στην ανακύκλωση 100-200 ατόμων. Εγώ όμως πιστεύω στο εισιτήριο. Ετσι θα γίνουμε σκηνή. Στο εξωτερικό η σκηνή των κρουστών βράζει και εμείς δεν έχουμε πάρει χαμπάρι τίποτε. Και να σκεφθείς ότι έχουμε πολλούς και καλούς μουσικούς».
Από tovima.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου