Τρίτη 7 Ιουλίου 2009

Το Lepanto για το τροχαίο στην Κακανού

5 σχόλια:

  1. Καλώς ή κακώς (κακώς κατά την προσωπική μου άποψη), ο δρόμος είναι αυτός που ξέρουμε. Μήπως όμως θα έπρεπε και το θύμα να περιορίσει λίγο την ταχύτητά του? Σε κάποια σημεία του οδικού δικτύου οι πινακίδες δε γράφουν λάθος όρια ταχύτητας, π.χ. όταν από τα 90χλμ./ώρα πέφτει στα 50 ή στα 40 χλμ./ώρα, συνήθως κάποιος σοβαρός λόγος υπάρχει (εκτός του ότι συνηθίζεται κάποιοι αστυνομικοί να κρύβονται με το ραντάρ πίσω από την τελευταία πινακίδα!).

    Το συγκεκριμένο περιστάτικό θέλει πολύ κουβέντα και οι ρίζες του προβλήματος φθάνουν αρκετά χρόνια πίσω, όταν σχεδιάστηκε ο δρόμος. Μήπως κάποιοι κτηματίες γύρω από το σημείο δεν άφησαν να περάσει ο δρόμος μέσα από τα χωράφια τους για να μη χάσουν λίγα μέτρα γης, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουμε όσοι περνάμε από το συγκεκριμένο σημείο (και από πολλά αντίστοιχα σε όλη τη χώρα)?

    Δυστυχώς, αυτό γίνεται στις περισσότερες περιπτώσεις. Δεν αφήνουν κάποιοι να τους πάρει ο δρόμος λίγα μέτρα χωραφιού, λες και θα το πάρουν μαζί τους άμα φύγουν από αυτή τη ζωή. Η εκάστοτε δημοτική ή νομαρχιακή αρχή δύσκολα προχωρά σε αναγκαστική απαλλοτρίωση, αφού μπορεί να πληρώσει με ήττα στις εκλογές και ας πρόκειται για το δημόσιο συμφέρον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΕΝ ΜΕΡΗ ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ. ΚΑΤΑ
    ΤΗΝ ΔΙΕΘΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΣΕ ΕΝΑ
    ΤΡΟΧΑΙΟ ΕΞΕΤΑΖΟΝΤΑΙ 80 ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ
    ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ .ΑΣ ΜΗ ΓΙΝΟΜΑΣΤΑΙ ΟΛΟΙ
    ΕΙΔΙΚΟΙ.Η ΕΠΙΘΕΤΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ ΕΧΕΙ ΑΚΡΙΒΟ ΑΝΤΙΤΗΜΟ.ΓΕΓΟΝΟΣ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ
    ΚΑΤΑ 99% ΣΤΑ ΤΡΟΧΑΙΑ ΣΤΗΝ ΦΩΚΙΔΑ
    ΕΜΠΛΕΚΟΝΤΑΙ ΝΤΟΠΟΙ ΚΑΤΗΚΟΙ.Η ΣΥΓΟΥΡΙΑ ΒΛΕΠΕΤΕ ΚΑΙ Η ΜΑΓΚΙΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σε όλα τα ατυχήματα την ευθύνη την έχει το ανθρώπινο λάθος.

    Ο κάθε ένας όμως που οδηγεί έχει υποπέσει σε ανθρώπινο λάθος, αυτό δεν θα έπρεπε να σημαίνει και αυτόματα το χάσιμο της ζωής του.

    Πέρα απο το ανθρώπινο λάθος, πρέπει να εξετάσουμε τις συνθήκες έτσι ώστε αυτό να μην αποβαίνει μοιραίο.
    Αυτό το ονομάζουμε μέτρα ασφαλείας.

    Η στροφή είναι για κλάματα ο σχεδιασμός απαράδεκτος όπως και τα μέτρα ασφαλείας.
    Σε αυτές τις συνθήκες και το επόμενο ανθρώπινο λάθος σε αυτό το σημείο, θα έχει τα ίδια τραγικά αποτελέσματα.
    Χρειάζεται όλοι να προσέχουμε περισσότερο αλλά και να αλλάξουν αυτήν την στροφή καρμανιόλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Γι' αυτό κάποιοι πρέπει να πάνε φυλακή, γιατί πέρα από το ανθρώπινο λάθος ως προς την οδήγηση, υπάρχει και η εγκληματική αδιαφορία των κάθε είδους αρχών, αλλά και εκείνων που χάραξαν το δρόμο και αυτών που δεν παραχώρησαν λίγα μέτρα χωραφιού. Συνήθως οι μελέτες βγαίνουν σωστές, αλλά μετά από διάφορες πιέσεις καταλήγουν πετσοκομένες και τέτοιες που εξοικονομούν χρήμα εις όφελος του εργολάβου (ΠΑΝΤΑ!!!).

    Επειδή ακριβώς η στροφή είναι για κλάματα, πρέπει κάποιοι ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ να πάνε φυλακή, αφού προηγουμένως καταργηθεί ο νόμος για την παρέλευση δεκαετίας από το συμβάν (=συμβάν εδώ είναι η χάραξη του δρόμου).

    Λύσεις για τη βελτίωση του δρόμου υπάρχουν. Ποιός όμως θα προχωρήσει στην υλοποίησή τους? Και αν προχωρήσει, είναι σίγουρο ότι θα φθάσει στο τέλος ή θα πέσουν τηλέφωνα, υποσχέσεις και απειλές για να μην ολοκληρωθεί ποτέ? Αν δεν αλλάξουμε νοοτροπία, θα μείνουμε στα λόγια...

    Μπορώ να γράφω συνέχεια, να κάνω προτάσεις σε πολλούς φορείς και να εκφράζω δημοσίως τις απόψεις μου και τις απόψεις των πολιτών (μέρος της δουλειάς μου είναι), αλλά δεν πρόκειται να βγει άκρη. Το θέμα, όπως τα περισσότερα που σχετίζονται με τροχαία δυστυχήματα, είναι πολυσύνθετο. Οι πιθανές αιτίες για την πρόκληση ενός δυστυχήματος είναι πάντοτε πολλές (ενδεικτικά αναφέρω: το ανθρώπινο λάθος, η κούραση, η υπνηλία, η μέθη, τα φάρμακα, η κακή συντήρηση του οχήματος, η λάθος κλίση του οδοστρώματος, η λάθος χάραξη του δρόμου, η λάθος ποιότητα της ασφάλτου - υπάρχει διαφορετική ποιότητα μείγματος πίσσας για κάθε δρόμο, αλλά συνήθως επιλέγεται η πιο οικονομική-, η σωστή συντήρηση του οχήματος αλλά με αστοχία κάποιου υλικού λόγω τυχαίου περιστατικού ή φθοράς - συμβαίνει τα τελευταία χρόνια, κ.ά.). Σύνηθες περιστατικό αποτελεί και η τύφλωση του οδηγού από τους πολλούς προβολείς των μεγάλων φορτηγών, που κανονικά απαγορεύονται από κάποιον αριθμό και πάνω...

    Γι' αυτό λέω ότι θέλει πολύ κουβέντα. Έχω ασχοληθεί με το συγκεκριμένο ζήτημα επαγγελματικά και έχω γράψει δεκάδες σελίδες στα πιο γνωστά περιοδικά αυτοκινήτων του χώρου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σίγουρα παίζει μεγάλο ρόλο η ταχύτητα και γενικά η οδική συμπεριφορά, όμως εκεί έγκειται η αξία μιας σωστής μελέτης. Δεν είναι τυχαίο πως η συντριπτική πλειοψηφία των ατυχημάτων γίνεται σε συγκεκριμένα σημεία. Επίσης στα ατυχήματα είναι πιθανό να εμπλακούν οχήματα που κινούνται 100% σύμφωνα με τους κανόνες. Ακόμα και σε περιπτώσεις αστοχίας πρέπει να γίνονται παρεμβάσεις για τη εξάλειψη των προβλημάτων. Στη συγκεκριμένη περίπτωση η παρέμβαση αποδεικνύεται αστοχότερη από την προϋπάρχουσα κατάσταση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή