Χριστιανικού Ομίλου
Ορθοδόξου
Ιεραποστολής
έκοψε σήμερα την πρωτοχρονιάτικη πίτα του.
Παραβρέθηκαν οι τοπικές αρχές κ πολύς κόσμος
Από τους ανωτέρω συλληφθέντες, δύο (2) κατηγορούνται επιπλέον για «επικίνδυνη σωματική βλάβη», ένας (1) για «επικίνδυνη σωματική βλάβη» και «απειλή», οκτώ (8) για «εξύβριση» και ένας (1) για «ηθική αυτουργία» για τις ως άνω πράξεις.
Ειδικότερα οι ανωτέρω συλληφθέντες την 12.00 ώρα της 23-1-2010,στην Πλατεία Κανελλοπούλου στους Αμπελόκηπους (σταθμός μετρό Πανόρμου) και ενώ βρισκόταν σε εξέλιξη, προγραμματισμένη αντιρατσιστική συγκέντρωση κατοίκων και φορέων των Αμπελοκήπων, πλησίασαν τους συγκεντρωμένους με απειλητικές διαθέσεις, έχοντας στην κατοχή τους ξύλινα κοντάρια και εκτοξεύοντας ύβρεις.
Ακολούθησαν αντεγκλήσεις και συμπλοκή μεταξύ τους, με αποτέλεσμα των τραυματισμό τριών (3) ατόμων από τους αρχικά συγκεντρωθέντες και ενός (1) ατόμου, από την ομάδα που προσέγγισε στο σημείο.
Οι αστυνομικές δυνάμεις απώθησαν τα επιτιθέμενα άτομα και μετά από επιχείρηση τα συνέλαβαν.
Οι συλληφθέντες οδηγούνται σήμερα 24-1-2010 στον κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Αθηνών οι ενήλικες και στον κ. Εισαγγελέα Ανηλίκων Αθηνών οι ανήλικοι."
Το σπέρμα του ναζισμού
Οι ιστορίες της «Λευκής κορδέλας»- χρησιμοποιούμε πληθυντικό διότι δεν είναι μία ιστορία αλλά πολλές- τοποθετούνται σε κάποιο ανώνυμο χωριό της Βόρειας Γερμανίας το 1913-1914. Από τον περασμένο Μάιο, όταν η ταινία έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Φεστιβάλ των Καννών (όπου και απέσπασε τον Χρυσό Φοίνικα αλλά και το Οικουμενικό Βραβείο), η εποχή που πραγματεύεται ο Χάνεκε έδωσε την αφορμή στον διεθνή Τύπο να μιλήσει για την περίοδο που γεννιόταν ο ναζισμός στη Γερμανία. Τα ανήλικα παιδιά με τα φοβισμένα ή απορημένα πρόσωπα που κυριαρχούν στα περισσότερα πλάνα της ταινίας είναι το μέλλον της Γερμανίας, η γενιά που αργότερα θα γίνει υπεύθυνη για τις απίστευτες βαρβαρότητες του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου και του Ολοκαυτώματος.
Ο Χάνεκε, ο οποίος δεν μιλά εύκολα γιατις ταινίες του, παραδέχεται ότι δεν επέλεξε τυχαία την εποχή αλλά συμπληρώνει ότι ποτέ δεν θέλησε να περιοριστεί σε αυτό το «συγκεκριμένο μοντέλο φασισμού». Το πώς γεννιέται ο ολοκληρωτισμός είναι ερώτημα διαχρονικό και ο σκηνοθέτης πιστεύει ότι το αποτέλεσμα θα ήταν το ίδιο αν η ταινία, για παράδειγμα, πραγματευόταν την κατάσταση στο σύγχρονο Ιράν. «Σε περιοχές όπου ο κόσμος υποφέρει η ιδεολογία γίνεται πολύ εύκολα αποδεκτή, επειδή οι άνθρωποι αναζητούν κάτι για να πιαστούν- ένα καλάμι που θα τους βγάλει από τη μιζέρια τους» δήλωσε πρόσφατα ο σκηνοθέτης στον «Οbserver». «Οταν η ιδεολογία μετατρέπεται σε φανατισμό, η ανάγκη για την απάντηση ερωτημάτων σταματά να υπάρχει. Οσο λιγότερο έξυπνος είμαι τόσο ευκολότερα θα ακολουθήσω κάποιον που θα μου δώσει απαντήσεις ».
Η «μαύρη εκπαίδευση»
Τα χρόνια που προηγούνται του ξεσπάσματος του Α Δ Παγκοσμίου Πολέμου είναι μια περίοδος που μπορεί να ερευνηθεί με προσοχή και μέσα από «τόνους βιβλίων» τα οποία ο σκηνοθέτης και το επιτελείο του μελέτησαν εξονυχιστικά. Μεγάλη σημασία εδώ έχει η «μαύρη περίοδος εκπαίδευσης», όπως αποκαλείται στη Γερμανία. «Μαύρη εκπαίδευση» είναι μια έκφραση που άρχισε να χρησιμοποιείται τον 19ο αιώνα και επικράτησε πολλά χρόνια μετά τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο ως το 1968: Δάσκαλοι και παιδαγωγοί ακολουθούσαν ένα συγκεκριμένο, συντηρητικό, αυστηρό σύστημα εκπαίδευσης του οποίου η ιδεολογία μπόλιασε τα παιδιά με τις ρίζες του τρόμου που αργότερα θα γινόταν μανιφέστο. Επίσης ο ρόλος της θρησκείας υπήρξε καίριος διότι τα παιδιά που έμελλε να γίνουν οι σημαιοφόροι της ναζιστικής Γερμανίας είχαν γαλουχηθεί σε ένα αυστηρό προτεσταντικό πλαίσιο.
Ωστόσο η «Λευκή κορδέλα» δεν εξηγεί το πώς ακριβώς υιοθετήθηκε η φιλοσοφία του ναζισμού διότι ο Μίχαελ Χάνεκε δεν δίνει ποτέ απαντήσεις στα ερωτήματα που θέτει. «Είναι μια από τις πηγές της θεμελιώδους σκέψης» είπε. «Κάποια στιγμή είχα σκεφτεί να ονομάσω την ταινία “Το δεξί χέρι του Θεού” που σημαίνει ότι αυτά τα παιδιά θεωρούν τους εαυτούς τους δεξί χέρι του Θεού επειδή γνωρίζουν τη διαφορά ανάμεσα στο Καλό και στο Κακό και πιστεύουν ότι έχουν το δικαίωμα να δικάζουν τους άλλους. Αυτό ανέκαθεν ήταν η αρχή της τρομοκρατίας».
Διόλου τυχαία, η «Λευκή κορδέλα» τελειώνει με την ανακοίνωση της δολοφονίας του αρχιδούκα της ΑυστροουγγαρίαςΦραγκίσκου Φερδινάνδουστο Σαράγεβο, την τότε πρωτεύουσα της αυστροουγγρικής περιοχής Βοσνία- Ερζεγοβίνη. Ο Φερδινάνδος και η εγκυμονούσα σύζυγός τουΣοφία φον Τσότεκ δολοφονήθηκαν στις 28 Ιουνίου του 1914 από τον 19χρονοΓαβρίλο Πρίντσιπ , μέλος του απελευθερωτικού κινήματος «Νέα Βοσνία». Η δολοφονία του αρχιδούκα έδωσε τέλος στα χρόνια της βασιλείας του Οίκου των Αψβούργων στην Ευρώπη, αφού σήμανε το ξεκλήρισμα ενός από τους σημαντικότερους βασιλικούς οίκους στη Γηραιά Ηπειρο, με διάρκεια ηγεμονίας πάνω από έξι αιώνες. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι η «δολοφονία του Σαράγεβο», όπως ονομάστηκε, θεωρείται η αφορμή του Α Δ Παγκοσμίου Πολέμου ο οποίος κηρύχθηκε δύο μήνες αργότερα.
Το ασπρόμαυρο φιλμ
Ο Μίχαελ Χάνεκε δυσκολεύεται να βλέπει ιστορικές ταινίες, ιδίως αυτές που μιλούν για τη σχετικά πρόσφατη Ιστορία, διότι οι εικόνες που έχει συγκεντρώσει στη μνήμη του, εικόνες που προέρχονται από ντοκουμέντα αυτών των περιόδων, είναι ασπρόμαυρες (ας σημειωθεί ότι ακόμη και οι ιστορικές σειρές που έχει σκηνοθετήσει για την τηλεόραση είναι ασπρόμαυρες). Δεν ήταν λοιπόν μόνο η αγάπη του για το ασπρόμαυρο φιλμ που τον ώθησε να γυρίσει ασπρόμαυρη τη «Λευκή κορδέλα». Η απόφασή του στηριζόταν σε συγκεκριμένο λόγο: στην πιστή απεικόνιση της μνήμης.
Η δημιουργία της «Λευκής κορδέλας» από τη στιγμή που γεννήθηκε η ιδέα της ως την παρουσίασή της εφέτος στις αίθουσες είχε διάρκεια περίπου δέκα χρόνων, κατά τα οποία ο σκηνοθέτης και το επιτελείο του όργωσαν όλη τη Βόρεια Γερμανία για να εντοπίσουν τον ιδανικό χώρο γυρισμάτων αλλά και τα πρόσωπα. Επισκέφτηκαν σχολεία, εκκλησίες και άλλα διατηρητέα κτίρια από εκείνη την εποχή και κυρίως μελέτησαν πάρα πολλές φωτογραφίες. Υπάρχει πλούσιο υλικό από εκείνη την περίοδο και οι έρευνες που έγιναν υπήρξαν συγκεκριμένες, χωρίς όμως τίποτε να είναι βασισμένο σε προσωπικές εμπειρίες ή μαρτυρίες.
Οντισιόν με 7.000 παιδιά
Αθώες έκρινε το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθήνας τις δασκάλες Στέλλα Πρωτονοταρίου και Ντενάντα Καρκάλο, που κατηγορούνταν για παράνομη παραχώρηση σχολικού χώρου. Πιέσεις από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας για τη διακοπή των εξωσχολικών μαθημάτων παιδιών μεταναστών είπε ότι δέχθηκε ο μηνυτής.
επωφελούνται της θεομηνίας που έπληξε την Αϊτή για να αρπάξουν τη χώρα και να τη θέσουν υπό την κατοχή τους.
Περίπου 11.000 πεζοναύτες και λοιπές ειδικότητες (μόνον αλεξιπτωτιστές δεν έχουν ρίξει ακόμα) έχουν αποβιβαστεί και πρόκειται να φτάσουν εντός των προσεχών ημερών.
Αριθμός μάλλον υπερβολικός για να σχετίζεται μόνον με την ανθρωπιστική βοήθεια, τη διαχείριση και την προστασία της (καθώς σημειώνει πάλι ο Αμερικανικός Τύπος).
Οι φωτογραφίες των Αμερικανών στρατιωτών να προσεδαφίζονται με ελικόπτερα μπροστά απ' το ερειπωμένο Προεδρικό Μέγαρο της Αϊτής είναι εμβληματικές.
Μετά τον σεισμό η ακρίδα.
Ηδη η Γαλλική Κυβέρνηση (διά του υφυπουργού που ευθύνεται για την ανθρωπιστική βοήθεια) μιλάει, ή μάλλον διαμαρτύρεται για Αμερικανική κατοχή στην Αϊτή.
Μια περιοχή άκρως ευαίσθητη, δίπλα στην Κούβα, στην... καρδιά της Καραϊβικής, στην πόρτα της Λατινικής Αμερικής (απ' το μέσα μέρος).Να σημειωθεί πρέπει επίσης ότι στην καταστροφή της Νέας Ορλεάνης απ' τον τυφώνα Κατρίνα, ούτε τόσο πολύ στράτευμα στάλθηκε (μάλιστα σε μητροπολιτικό έδαφος) ούτε τόσο γρήγορα.
Τι συμβαίνει λοιπόν;
Βρήκαν την ευκαιρία οι Αμερικανοί να αγκιστρωθούν σε μια γονατισμένη χώρα; Δεν θα ήταν πολύ παράξενο. Οι Αμερικανοί έχουν ιστορικό (όχι μόνον επεμβάσεων αλλά και) πολλών μικρών πολέμων στην περιοχή, όπως στον Παναμά, των μόνων άλλωστε που μπόρεσαν να κερδίσουν πολεμώντας μόνοι τους - παντού αλλού έχασαν. Και σε μεγάλους πολέμους (Βιετνάμ) και σε μικρούς (Σομαλία, Λίβανος κι αλλού). Ομως επειδή οι ΗΠΑ πολεμούν ακαταπαύστως από ιδρύσεώς τους (έχουν συμμετάσχει σε πάνω από 100 πολέμους, πραξικοπήματα κι επεμβάσεις) κι επειδή
πλέον η οικονομία τους τείνει να γίνεται κυρίως πολεμική, το άρπαγμα της Αϊτής, ένα ανθρωπιστικό πάντα άρπαγμα, ουδόλως αποκλείεται.
Η σιωπή του υποταγμένου ΟΗΕ είναι ανησυχητική κι ακόμη πιο ανησυχητική είναι η στρατηγική Ομπάμια, ο οποίος στην εξωτερική (πάντα επεκτατική κι επιθετική) πολιτική των ΗΠΑ βαδίζει την πεπατημένη των Μπους-Κλίντον-Μπους
έναν «οδικό χάρτη» που έχει οδηγήσει στη διάλυση και κατοχή του Ιράκ, στην επί εννιαετίαν καταστροφή του Αφγανιστάν, στη ναζιστικού τύπου αποθηρίωση του Ισραήλ, στην αποσταθεροποίηση του Πακιστάν, στην απειλητική περικύκλωση του Ιράν, στην αναβάθμιση της Τουρκίας σε Οθωμανικό Βρυκόλακα - σε μία
στρατηγική δηλαδή πολλών λεγεώνων για πολλά λάφυρα - πολλών φεδεράτων για τις λεγεώνες.
Πιθανόν εκ πρώτης όψεως θα φαινόταν παράλογο να «φάνε» έτσι, στην ψύχρα, ο Αμερικανοί μια φτωχή μεν και κατεστραμμένη, αλλά πάντως ακόμα ανεξάρτητη και κυρίαρχη χώρα.
Ομως δεν θα 'ναι η πρώτη φορά που ο ισχυρός θα προβάλλει στον ανίσχυρο το Μήλιο Δίλημμα, πόσω μάλλον όταν οι πληρωμένες και αποβλακωμένες γραφίδες της κυρίαρχης διεθνώς νεοταξίτικης προπαγάνδας, θα παρενδύουν αυτό το Δίλημμα, εμφανίζοντάς το ως «βοήθεια», «ανθρωπιστική επέμβαση» και άλλα στερεότυπα, παρόμοια.
Και τα στρατεύματα προς τούτο διαθέτουν και τους μισθοφόρους (μη κυβερνητικές οργανώσεις και τα συναφή σινάφια).
Αλλωστε και οι Αϊτινοί
ένα έθνος που επινόησε τον εαυτόν του είναι κι αυτοί.