Παρασκευή 14 Μαΐου 2010
Παρέμβαση Γίωτας Γαζή για τον Καλλικράτη
Μέλους Δ.Σ. Ένωσης Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων Ελλάδας (Ε.Ν.Α.Ε.),Νομαρχιακής Συμβούλου Φωκίδας
στο Έκτακτο Συνέδριο της Ε.Ν.Α.Ε.
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,
Στη σημερινή δύσκολη συγκυρία για τη χώρα, η κοινωνία, η σύγχρονη κοινωνία των πολιτών, δεν ζητά απλά εκπροσώπηση.
Απαιτεί ουσιαστική συμμετοχή σε όλα τα επίπεδα και παράλληλα ένα σύστημα εγγυήσεων αυτής της εκπροσώπησης.
Απαιτεί να θεραπεύσουμε τα αίτια που προκάλεσαν την ... κρίση, να κάνουμε προτάσεις για την έξοδο από αυτήν.
Και τώρα είναι ο κατάλληλος πολιτικά χρόνος να πάρουμε πρωτοβουλίες, να απαντήσουμε επιθετικά και δυναμικά στον συγκεντρωτισμό, την γραφειοκρατία, το αδιέξοδο πολιτικό σύστημα.
Όλοι έχουμε νοιώσει ότι βρίσκεται σε εξέλιξη ένα σχέδιο απαξίωσης της ηθικής υπόστασης της πολιτικής. Όσο απαξιώνονται και αποδυναμώνεται το κύρος των αιρετών οργάνων της συντεταγμένης Πολιτείας, τόσο υπονομεύονται, αποδυναμώνονται και γίνονται ευάλωτοι οι θεσμοί.
Χρειάζονται πρωτοβουλίες. Τη σημερινή μέρα που έχει σημαδευτεί από τα χθεσινά γεγονότα, καλούμαστε να πάρουμε σημαντικές αποφάσεις για το μέλλον το δικό μας, της χώρας. Δίνουμε εξετάσεις πολιτικού ήθους, συνέπειας και πολιτικής ωριμότητας.
Δεν ταιριάζει στην Αυτοδιοίκηση με μιζέρια και μεμψιμοιρία να αλώνεται και να καταναλώνεται στα επί μέρους και τα δευτερεύοντα. Της ταιριάζει να ανοίγει τα φτερά της, να ανοίγει τους ορίζοντές της.
Αυτό φυσικά σημαίνει ή όποια απόφασή μας να έχει τα χαρακτηριστικά της μετριοπάθειας, του διανοητικού μόχθου, με επίγνωση των δυσκολιών των ανοικτών ερωτημάτων.
Αγαπητοί συνάδελφοι,
Αυτό το συνέδριο είναι χρέος όλων μας να είναι συνέδριο σημαντικών αποφάσεων, μεγάλων συγκλίσεων, συνέδριο προοπτικής για τη χώρα, που θα αναδείξει το ρόλο των νέων αυτοδιοικητικών θεσμών αλλά και το κύρος των αιρετών.
Επιβάλλεται εμείς εδώ να αποτρέψουμε και να εξοβελίσουμε λογικές που θέλουν να μετατρέψουν το κορυφαίο γεγονός της Αυτοδιοίκησης σε προεκλογική πασαρέλα και σε μπακαλίστικο τεφτέρι.
Τη μεταρρύθμιση, τους νέους θεσμούς, έχουμε χρέος εμείς να εμπλουτίσουμε, να τους αναδείξουμε, να τους θωρακίσουμε και να τους διαφυλάξουμε.
Με αυτές τις σκέψεις θα ήθελα σημειακά να υπογραμμίσω τα εξής
Ο κεντρικός στόχος
Επιτελικό κράτος
Υπηρεσίες στους Δήμους
Ανάπτυξη στην Περιφέρεια
με το νομοσχέδιο σε μεγάλο ποσοστό ικανοποιείται.
Είναι το δάσος που δεν πρέπει να χάσουμε.
Μας δίνονται αρμοδιότητες όπως ο αναπτυξιακός σχεδιασμός , η διαχείριση των Π.Ε.Π., Ε.Σ.Π.Α., του Περιφερειακού Ταμείου ανάπτυξης, ο αναπτυξιακός νόμος, τα δημόσια έργα, η πολιτική προστασία, αρμοδιότητες για την βιομηχανία, για την επιχειρηματικότητα, για τους υδατικούς πόρους, στον τομέα ενέργειας ,στην τουριστική ανάπτυξη, διαχείριση απορριμμάτων, τα Νοσοκομεία και Κέντρα Υγείας.
Χρέος μας είναι να θωρακίσουμε περισσότερο τον αναπτυξιακό ρόλο της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης, μη αφήνοντας ούτε φραστικά παράθυρα παρερμηνείας.
Μπορούμε και πρέπει μέχρι την κατάθεση του νομοσχεδίου να διεκδικήσουμε
Α)Tα τομεακά προγράμματα του Ε.Σ.Π.Α. να σχεδιάζονται με τη συμμετοχή της Αυτοδιοίκησης ώστε να είναι συμβατά με το συνολικό σχεδιασμό της περιφέρειας.
Η ανεργία να αντιμετωπίζεται περιφερειακά. Σε ποιο σύγχρονο κράτος είναι αρμοδιότητα κεντρική. Τι νόημα έχει ο Ο.Α.Ε.Δ. να εκπονεί προγράμματα για τις ανάγκες της Λαμίας και της Δράμας.
Οι πολιτικές ανεργίας, η εφαρμογή προγραμμάτων απασχόλησης και κοινωνικής ενσωμάτωσης πρέπει να περάσουν στην Αυτοδιοίκηση.
Β) σε ποιο σύγχρονο κράτος οι ανάγκες εργατικής κατοικίας σχεδιάζονται κεντρικά και τι νόημα έχει η ύπαρξη του Ο.Σ.Κ. όταν όλες οι αρμοδιότητες έχουν έρθει στην Αυτοδιοίκηση.
Για το θέμα των πόρων είμαστε ευχαριστημένοι, όσο ευχαριστημένοι μπορεί να είναι οι έλληνες πολίτες και όλοι οι οργανισμοί, θεσμοί για την χρηματοδότηση τους. Είναι μία δύσκολη οικονομική συγκυρία και οφείλουμε να χαμηλώσουμε τον πήχυ χωρίς να απεμπολήσουμε τις διεκδικήσεις μας, γιατί τα οικονομικά μας αιτήματα δεν ήταν αιτήματα προσωπικά αλλά για όφελος των πολιτών και της χώρας.
Πρέπει να απαιτήσουμε κοστολόγηση των αρμοδιοτήτων, ενταγμένη σε μία συνολικότερη μελέτη πού θα αφορά τα οικονομικά μας, μια και θα είναι το πρώτο πρόβλημα που θα αντιμετωπίσουμε, και η κινητήριος δύναμη στο ξεκίνημά μας.
Δεν πρέπει όμως να ξεχνάμε ότι και η περιφέρεια είναι Αυτοδιοίκηση και όχι μηχανισμός του κράτους, επομένως θα είναι σε μια συνεχή διαδικασία διεκδίκησης, αυτή εξ άλλου είναι η αύρα της, η αίγλη της, η δυναμική της.
Για το θέμα των αντιπεριφερειαρχών η κόκκινη γραμμή που είχαμε θέσει ήταν στην άμεση εκλογή του περιφερειάρχη. Από τη στιγμή που θέλουμε να διατηρήσουμε την διοικητική οντότητα των Νομών και οι αντιπεριφερειάρχες θα είναι με τον περιφερειάρχη εκτελεστική εξουσία γιατί να μη ψηφίζονται άμεσα . Κάθε πολίτης θα ξέρει ποιος στον νομό του θα είναι ο επικεφαλής των υπηρεσιών.
Αρκετά με τα Δήμαρχο-νομαρχο-περιφερειαρχο-κεντρικά συστήματα. Με φοβίζουν οι 13 μικροί πρωθυπουργοί, οι 13 πρίγκιπες κλπ. Συναλλαγές για αξιώματα έχουν ταλαιπωρήσει τις τοπικές κοινωνίες.
Η ζωή έχει δείξει ότι οι υπερεξουσίες αλλοτριώνουν τους πολιτικούς, τους ανθρώπους.
Αντίθετα με εξιτάρει η συλλογικότητα, η συλλογική ευθύνη, το μοίρασμα της και η άμεση εκλογή που είναι εκ των πραγμάτων πιο δημοκρατική από την άμεση.
Και θα είναι ένα στοίχημα για τον περιφερειάρχη, ο οποίος θα είναι εκ των πραγμάτων πρόσωπα υψηλού πολιτικού κύρους, να μπορέσει να συνθέσει τυχόν συγκρούσεις, να έχει την πολιτική ικανότητα της συνεργασίας, της συλλογικότητας, της συνέργειας, του μοιράσματος ρόλων.
Το παράδειγμα της Υπερνομαρχίας είναι ατυχές. Εδώ συμβαίνει το αντίθετο. Ο περιφερειάρχης έχει αρμοδιότητες και πόρους κάτι που δεν είχε ο Υπερνομάρχης και εκεί ήταν η αδυναμία του.
Εξ άλλου εγώ είχα άλλη πρόταση που την κατέθεσα στο συνέδριο του Φεβρουαρίου. Οι περιφερειακοί σύμβουλοι (εκτός Αθήνας και Θεσσαλονίκης) να εκλέγονται από όλη την περιφέρεια, με ασφαλιστικές δικλείδες για το πολιτικό χρήμα και οι αντιπερειφεριάρχες να είναι μόνο θεματικοί με στόχο την απόκτηση περιφερειακής συνείδησης και αντίληψης.
Η αποκέντρωση, είναι βαθιά πολιτική έννοια, μια συνεχής άσκηση Δημοκρατίας. Δεν μπορεί και δεν πρέπει να σταματά στην μεταφορά αρμοδιοτήτων και πόρων από το κεντρικό κράτος στον περιφερειάρχη. Πρέπει να διατρέχει όλο το φάσμα του αυτοδιοικητικού συστήματος και να έχει τελικό δικαιούχο τον πολίτη.
Να επαναπροσδιοριστούν και να εμπλουτιστούν οι αρμοδιότητες του περιφερειακού συμβουλίου ,το οποίο συλλογικό όργανο θα είναι ο μοχλός της ανάπτυξης της περιφέρειας.
Για το εκλογικό σύστημα η επαναφορά του 50% επαναφέρει την ισορροπία στην πολιτική έκφραση των πολιτών και ενδυναμώνει την δημοκρατική νομιμοποίηση των αιρετών οργάνων.
Είναι αναγκαίο και επιβεβλημένο να εξασφαλισθεί η ελάχιστη εκπροσώπηση των νομαρχιακών διαμερισμάτων στους 5 και όχι στους 3 περιφερειακούς συμβούλους . Αν ισχύσει το 3 τότε η εκπροσώπηση θα είναι ισχνότατη με 2 συμβούλους της πλειοψηφίας και 1 της μειοψηφίας . και 1 ίσον κανένας.
Για παράδειγμα στην Στερεά Ελλάδα 2 Νομοί Φωκίδα και Ευρυτανία θα έχουν 6 μόνο συμβούλους, και οι 3 Νομοί 45!
Οι επιτροπές διαβούλευσης ,για μεν τους Δήμους θα πρέπει να προσδιοριστούν επακριβώς οι συμμετέχοντες, ώστε να μη μπορεί ο κάθε Δήμαρχος να επιλέγει με απροσδιόριστα κριτήρια τους συμμετέχοντες ,στην δε περιφέρεια ,πιστεύω ότι το προτεινόμενο σχήμα δεν μπορεί να λειτουργήσει γιατί το εύρος αλλά και η ουσία των αρμοδιοτήτων, προϋποθέτει γνώσεις του χώρου και των προβλημάτων, γεωγραφική αναφορά κλπ. Αντ αυτών θα μπορούσαμε να αξιοποιήσουμε το σχήμα των ΝΟΚΕ και με πλαίσιο λειτουργίας συγκεκριμένο και πιο αποδοτικό να αντικαταστήσουν τις προτεινόμενες επιτροπές διαβούλευσης.
Ο συμπαραστάτης του δημότη είναι ένας καινούργιος θεσμός που θα κριθεί εκ του αποτελέσματος. Ειδικά για τις περιφέρειες που το αντικείμενο της ανάπτυξης θέλει εξειδικευμένες γνώσεις και δεν έχει να κάνει με προβλήματα καθημερινότητας ,πιστεύω ότι αποκεντρωμένη υπηρεσία του «συνήγοροι του πολίτη» θα ήταν ιδανικότερη. Με αυτό τον τρόπο δεν θα έχουμε διαφορετικές απόψεις για τα ίδια προβλήματα, θα αποφύγουμε την όποια συναλλαγή λόγω «γνωριμιών».
Εμείς οι άνθρωποι της Αυτοδιοίκησης οφείλουμε να διεκδικήσουμε μέχρι την τελευταία στιγμή όσα περισσότερα έχουμε συμφωνήσει και αποφασίσει. Και θα το κάνουμε με τον πολιτικό πολιτισμό που μας διακρίνει.
Και θα αγωνιστούμε όλοι μαζί για να είναι ισχυρή η απόφασή μας.
Γιατί κανένας δεν είναι τόσο μεγάλος που να μπορεί μόνος του και κανείς τόσο μικρός ώστε να θεωρείται αμελητέος και περιττός.
Το στοίχημα το κερδίσαμε. Η αρχή έγινε.
Οι άνθρωποι της αυτοδιοίκησης είμαστε ρεαλιστές, χωρίς αφοριστικές λογικές. Η απόρριψη δεν είναι στο DNA μας.
Ο εμπλουτισμός των θεσμών ,η θωράκιση των αρμοδιοτήτων και η κατοχύρωση των αναγκαίων πόρων είναι η παραπέρα στόχοι μας.
Οι Λιδορικιώτες στην Άμφισσα για τον Καλλικράτη
Τα αυτοκίνητα ήταν γύρω στα εκατό , ιδιωτικής χρήσης γεμάτα με κατοίκους και είχαν καταλάβει ολόκληρο τον δρόμο μπροστά στην Νομαρχία και η ουρά έφτανε μέχρι και γύρω από την πλατεία της Άμφισσας....
Νέοι γέροι ακόμα και μωρά ήταν σήμερα στον αγώνα για να μην χαθεί ο Δήμος του Λιδωρικίου.
Οι επικεφαλής επισκεύθηκαν τον Νομάρχη και εξέθεσαν τις απόψεις τους και κατόπιν οι Λιδωρικιώτες αποχώρησαν για να επιστρέψουν στην πόλη τους.
Κατατέθηκε ο Καλλικράτης στην Βουλή, με αλλαγές στο χωροταξικό σε 20 νομούς, χωρίς αλλαγές στην Φωκίδα
Κατατέθηκε ο Καλλικράτης στη Βουλή.
325 τελικα οι δημοι.
Ολόκληρο το κείμενο στην Ηλεκτρονική Αυτοδιοίκηση
Στη Βουλή κατατέθηκε το σχεδιο νόμου για τον Καλλικράτη.
Με δεδομένες τις ημερομηνίες ο Καλλικράτης θα εχει γινει νόμος του κράτους μεχρι το τέλος του μήνα. Το σχεδιο τελικα προβλέπει τη δημιουργια 325 ισχυρων δημων σε όλη τη χώρα
Όσον αφορα τις αλλαγές στο χωροταξικό εχουν ως εξης ...
ΝΟΜΟΣ ΚΑΒΑΛΑΣ
Συνίσταται 1 δήμος στην Επαρχία Παγγαίου με έδρα την Ελευθερούπολη
Α’ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ
Ο δήμος Αγίου Παύλου συνενώνεται με τις Συκιές αντί με το δήμο Θεσσαλονίκης. Η Νεάπολη συνενώνεται με τις Συκιές.
Β’ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ
Ο δήμος Εγνατίας συνενώνεται στο δήμο Βόλβης. Αντίθετα, ο δήμος Καλλινδοίων συνενώνεται με το δήμο Λαγκαδά.
ΝΟΜΟΣ ΗΜΑΘΙΑΣ
Οι δήμοι Ανθεμίων και Ειρηνουπόλεως συνενώνονται στο δήμο Νάουσας
ΝΟΜΟΣ ΠΕΛΛΑΣ
Ο δήμος Κρύας Βρύσης και ο δήμος Μεγάλου Αλεξάνδρου συνενώνονται στο δήμο Αρχαίας Πέλλας
ΝΟΜΟΣ ΠΙΕΡΙΑΣ
Οι δήμοι Πέτρας και Πιερίων συνενώνονται στο δήμο Κατερίνης
ΝΟΜΟΣ ΚΟΖΑΝΗΣ
Ο δήμος Βελβεντού συνενώνεται με το δήμο Σερβίων
ΝΟΜΟΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
Ο προτεινόμενος δήμος Μακεδνών συνενώνεται με το δήμο Καστοριάς
ΝΟΜΟΣ ΓΡΕΒΕΝΩΝ
Ο προτεινόμενος δήμος Βασιλίτσας συνενώνεται με το δήμο Γρεβενών
ΝΟΜΟΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Ο δήμος Κατσανοχωρίων συνενώνεται με το δήμο Βορείων Τζουμέρκων αντί με το δήμο Δωδώνης
ΝΟΜΟΣ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ
Ο δήμος Παραποτάμου συνενώνεται με το δήμο Ηγουμενίτσας αντί με το δήμο Φιλιατών
ΝΟΜΟΣ ΛΑΡΙΣΑΣ
Οι δήμοι Νίκαιας και Κραννώνα συνενώνονται με το δήμο Κιλελέρ
ΝΟΜΟΣ ΤΡΙΚΑΛΩΝ
Δεν δημιουργείται ο προτεινόμενος δήμος Νεοχωρίτη. Ο προτεινόμενος δήμος Καστανιάς συνενώνεται με το δήμο Καλαμπάκας
ΝΟΜΟΣ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ
Δημιουργείται ένας δήμος στη Δυτική Φθιώτιδα με συνένωση των δήμων Μακρακώμης, Σπερχιάδας, Τυμφρυστού και Αγίου Γεωργίου.
ΝΟΜΟΣ ΕΥΒΟΙΑΣ
Δημιουργείται ένας δήμος με συνένωση των δήμων Ταμινεών, Κύμης, Αυλώνος, Κονιστρών και Διστύων
Β’ ΑΘΗΝΑΣ
Ο δήμος Αγίων Αναργύρων συνενώνεται με το δήμο Καματερού
ΝΟΜΟΣ ΑΡΚΑΔΙΑΣ
Συνιστώνται 5 δήμοι αντί για τους προτεινόμενους 7.
ΝΟΜΟΣ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ
Συνίσταται ο Δήμος Άργους – Μυκηνών
ΝΟΜΟΣ ΑΧΑΙΑΣ
Συνίσταται ένας δήμος στη Αιγιαλεία.
ΝΟΜΟΣ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ
Οι δήμοι Αρακύνθου και Μακρυνείας συνενώνονται στο δήμο Αγρινίου
ΝΟΜΟΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
Ο δήμος Αρφαρών συνενώνεται με το δήμο Καλαμάτας αντί με το δήμο Οιχαλίας.
ΝΟΜΟΣ ΛΑΣΙΘΙΟΥ
Ο δήμος Μακρύ Γιαλού συνενώνεται με το δήμο Ιεράπετρας αντί με το δήμο Σητείας.
ΝΟΜΟΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
Ο δήμος Φαιστού αποτελείται από τους δήμους Τυμπακίου, Μοιρών και Ζαρού. Ο δήμος Γόρτυνας αποτελείται από το δήμο Κόφινα, Γόρτυνας, Ρούβα και Αγίας Βαρβάρας. Ο δήμος Αστερουσίων συνενώνεται με τους δήμους Αρχανών και Νίκου Καζαντζάκη. Ο δήμος Καστελλίου συνενώνεται με τον Αρκαλοχώρι και το Θραψανό.
Κατεβάστε τον πίνακα με τους δήμους ανα νομό πατωντας εδω SYNOLO_DHMON
Κατεβάστε τον πίνακα με τους δήμους ανα πληθυσμό DIMOIANAPLITHISMOS
Κατεβάστε ολόκληρο το κείμενο του σχεδίου νόμου πατώντας εδω KALLIKRATIS_TELIKO
Από αυτοδιοίκηση
Επαφές Παπαλάιου με Παπαθανάση,
Στις 9 Μαΐου 2010 ημέρα Κυριακή πραγματοποιήθηκε στο Δημαρχείο συνάντηση της Βουλευτού κ. Αφροδίτης Παπαθανάση με την Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Ιτέας για το Χωροταξικό του σχεδίου «Καλλικράτης», παρουσία και του Δημάρχου Ιτέας κ. Αριστείδη Παπαλάιου.
Κατά τη συζήτηση, που έγινε σε ήπιους τόνους και σε πολιτισμένο επίπεδο, η κ. Παπαθανάση υπεραμύνθηκε με θάρρος την πρόταση της κυβέρνησης και προς τιμήν της ...δήλωσε ότι τον τελευταίο λόγο τον έχουν τα όργανα της Αυτοδιοίκησης. Τα μέλη της Επιτροπής αντέτειναν τα δικά τους γνωστά επιχειρήματα και ζήτησαν συνάντηση με τον αρμόδιο υπουργό, αίτημα που έγινε αποδεκτό από την Βουλευτή.
Πράγματι η κ. Παπαθανάση προκάλεσε επικοινωνία του Υφυπουργού Εσωτερικών κ. Γεωργίου Ντόλιου με τον Δήμαρχο Ιτέας η οποία και έγινε το βράδυ της Τρίτης 15 Μαΐου τ.έ. Ο Υφυπουργός άκουσε με προσοχή τις απόψεις του Δημάρχου ο οποίος μετέφερε τα αιτήματα της Συντονιστικής Επιτροπής και δεσμεύτηκε να τα εξετάσει με προσοχή.
Μετά τα ανωτέρω θέλω να εκφράσω την ικανοποίησή μου τόσο για τις ενέργειες της Συντονιστικής Επιτροπής των Ιτιωτών όσο και για την ανταπόκριση της Βουλευτού κ. Παπαθανάση και του Υφυπουργού κ. Ντόλιου.
Ο Δήμαρχος Ιτέας
Αριστείδης Ηλ. Παπαλάιος
Πρόληψη Παιδικής Παχυσαρκίας στην Άμφισσα
ΔΗΜΟΣ ΑΜΦΙΣΣΑΣ Άμφισσα 13-05-2010
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
_____________
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ο Δήμος Άμφισσας στα πλαίσια των δραστηριοτήτων του για γενικότερη ενημέρωση και πρόληψη σε θέματα υγείας που επιθυμεί να παρέχει προς τους δημότες του, συμμετέχει δυναμικά στο Πρόγραμμα Πρόληψης Παιδικής Παχυσαρκίας « ΠΑΙΔΕΙΑΤΡΟΦΗ by EPODE », έχοντας σαν στόχο την ουσιαστική πληροφόρηση πάνω στο συγκεκριμένο θέμα.
Σκοπός της συμμετοχής του Δήμου στο Πρόγραμμα είναι η εκπαίδευση του πληθυσμού της πόλης σε έναν υγιεινό και ισορροπημένο τρόπο διατροφής και την αύξηση της φυσικής δραστηριότητας με στόχο τη μείωση της παιδικής παχυσαρκίας.
Η έναρξη του Προγράμματος στην πόλη της Άμφισσας, θα πραγματοποιηθεί με τη ... συνέντευξη τύπου, την Τετάρτη 19-05-2010 και ώρα 19.00 μ.μ., στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δήμου Άμφισσας στην πλατεία Κεχαγιά.
Επίσκεψη ΓΑΠ στη Λαμία , αντιπαράθεση μελών του ΠΑΣΟΚ με διαδηλωτές, βίντεο
Η επιτροπή Λαμίας ενάντια στα μέτρα, ο τοπικός ΣΥΡΙΖΑ και φοιτητές επιχείρησαν παρέμβαση έξω από το κτήριο της Νομαρχίας όπου θα γινόταν η φιέστα με πανό και συνθήματα.
Στελεχη του ΠΑΣΟΚ, λίγα σε αριθμό μιας και ο κόσμος του ΠΑΣΟΚ δεν ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα τους για θερμή υποδοχή του ΓΑΠ, επιτέθηκαν με βρισιές και σπρωξιές και με την ανοχή της αστυνομίας και τον ΟΠΚΕ στους διαμαρτυρόμενους με σκοπό να σκίσουν πανό και να διαλύσουν τη συγκέντρωση.
Παρόλη την απομόνωση των διαμαρτυρόμενων σε ένα μικρο μέρος του δρόμου η επιμονή τους σε συνθήματα με ιδιαίτερο παλμό και ένταση επηρέασε τη φιέστα και...την νωχελικότητα του κέντρου της πόλης
Δείτε τα βίντεο
Δυναμική διαδήλωση πολιτών της Επιτροπής Λαμίας Ενάντια στα μέτρα, ΣΥΡΙΖΑ Φθιώτιδας και φοιτητών κατά την επίσκεψη Παπανδρέου στη Λαμία, παρά τους τραμπουκισμούς ελάχιστων θερμοκέφαλων εγκάθετων πασόκων, που υλοποιούσαν το "όχι στη βία" του αρχηγού τους...
Οι αρχικομματάρχες του ΠΑΣΟΚ Φθιώτιδας έστησαν μια ισχνή αντισυγκέντρωση ελάχιστων εγκαθέτων που επιδόθηκαν σε ... μη βίαιες ενέργειες προς μέλη της Επιτροπής Λαμίας Ενάντια στα Μέτρα, ΣΥΡΙΖΑ Φθι/δας και φοιτητών για να καλύψουν την παντελή απουσία φίλων ή οπαδών του ΠΑΣΟΚ στην υποδοχή Παπανδρέου...
Είχαμε την ευκαιρία να "απολαύσουμε" και τις υπηρεσίες του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη... μην τυχόν και ξεμυτίσουμε...
Από athens.indymedia
Πανελλήνιες εξετάσεις 2010, θέματα και απαντήσεις
Με πρώτο εξεταζόμενο μάθημα τη Νεοελληνική γλώσσα άρχισαν σήμερα οι Πανελλήνιες εξετάσεις 2010 για τους υποψήφιους της Γ’ τάξης των Γενικών Λυκείων και ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑΣ Β’). Δείτε τώρα το ΘΕΜΑ και σε λίγο την ΑΠΑΝΤΗΣΗ. ...
ΑΡΧΗ 1ΗΣ ΣΕΛΙ∆ΑΣ
ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ Γ΄ ΤΑΞΗΣ
ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΑΙ ΠΑΝΕΛΛΑ∆ΙΚΕΣ
ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ Γ΄ ΤΑΞΗΣ ΕΠΑΛ (ΟΜΑ∆Α Β΄)
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 14 ΜΑΪΟΥ 2010
ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ:
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙ∆ΕΙΑΣ
ΣΥΝΟΛΟ ΣΕΛΙ∆ΩΝ: ΤΕΣΣΕΡΙΣ (4)
ΚΕΙΜΕΝΟ
Με τον όρο αυτομόρφωση περιγράφουμε μία σύνθετη
εκπαιδευτική διαδικασία της οποίας θεμελιώδης κινητήρια δύναμη
είναι ο ίδιος ο άνθρωπος, ο οποίος, έχοντας επίγνωση των αναγκών
και των επιθυμιών του, καλείται να συμβάλει αποφασιστικά στην
πορεία της εκπαιδευτικής και επαγγελματικής του κατάρτισης. Σε
αυτή την ατομική, και πολλές φορές εξαιρετικά δύσκολη, πορεία
κατάκτησης νέων γνώσεων, δεν ενεργεί μόνος του, όπως θα
μπορούσαμε να υποθέσουμε με βάση το πρώτο συνθετικό της λέξης
αυτο-μόρφωση. Ο άνθρωπος δεν δραστηριοποιείται μέσα σε ένα
κοινωνικό κενό, αλλά μέσα σε ένα κοινωνικό περιβάλλον. Βρίσκεται
δηλαδή σε συνεχή επικοινωνία με τους άλλους, σε επαφή και
ανταλλαγή με τους επίσημους ή ανεπίσημους εκπαιδευτικούς
θεσμούς, με ποικίλους οργανισμούς και κέντρα κατάρτισης, ακόμη
και όταν οι νέες τεχνολογίες του επιτρέπουν να μαθαίνει και να
εργάζεται σε φυσική απόσταση από τους άλλους.
Με αυτή την έννοια, οι διαδικασίες και οι πρακτικές
αυτομόρφωσης στη σημερινή εποχή δεν σημαίνουν την απουσία των
άλλων, θεσμών και ατόμων, ούτε την κοινωνική απομόνωση του
καθενός ατόμου, αλλά την ενεργητική στάση του, αφού το ίδιο
αποφασίζει, άλλοτε αυτοβούλως και άλλοτε κάτω από την πίεση
συγκεκριμένων αναγκών, να εκπαιδευθεί. Η ενεργητική στάση
συνίσταται στο ότι ο άνθρωπος καλείται να διαμορφώσει μαζί με
τους άλλους συμμετέχοντες (οργανισμούς, εκπαιδευτές,
εκπαιδευόμενους) το περιεχόμενο, τη διαδικασία και τους τρόπους
της εκπαίδευσής του.
ΤΕΛΟΣ 1ΗΣ ΑΠΟ 4 ΣΕΛΙ∆ΕΣ
ΑΡΧΗ 2ΗΣ ΣΕΛΙ∆ΑΣ
Όμως οι πρωταρχικοί παράγοντες που καθιστούν την
αυτομόρφωση αναγκαία για τα άτομα των σύγχρονων κοινωνιών
είναι οι νέες επιστημονικές και τεχνολογικές ανακαλύψεις και οι
συνεπακόλουθες μεταμορφώσεις της αγοράς εργασίας. Μία από τις
συνέπειες αυτών των αλλαγών είναι ότι πολλά επαγγέλματα χάνουν
γρήγορα την αξία και τη χρησιμότητά τους, ενώ οι γνώσεις και οι
δεξιότητες που τα άτομα κατέκτησαν στα πρώτα στάδια της ζωής
τους καθίστανται ανεπαρκείς για το παρόν και το μέλλον. Η
συνολική τεχνολογική αναδιάρθρωση της εργασιακής
δραστηριότητας στερεί όλο και περισσότερο στα άτομα τη
δυνατότητα να διατηρούν μία και μοναδική επαγγελματική
ταυτότητα σε όλη τη διάρκεια της ενεργού ζωής τους. Κατά
συνέπεια, ανεξάρτητα από τις ψυχοκοινωνικές συνέπειες αυτής της
κατάστασης για τα άτομα, οι νέοι άνθρωποι των τεχνολογικών
κοινωνιών καλούνται να αλλάξουν δύο ή τρία επαγγέλματα στην
επαγγελματική πορεία τους. Το γεγονός αυτό επιβάλλει στα άτομα
να κατακτούν διαρκώς γνώσεις, να ανανεώνουν τις δεξιότητές τους,
να αποκτούν γρήγορα νέες ειδικεύσεις, δηλαδή, να εκπαιδεύονται
συνεχώς.
Η εκπαίδευση δεν νοείται πια ως η απλή, κανονιστική μετάδοση
γνώσεων από τις μεγαλύτερες γενιές στις νεότερες, όπως την όριζε ο
E. Durkheim κατά τον 19ο αιώνα. Και τούτο επειδή, τόσο το
περιεχόμενο της εκάστοτε εκπαιδευτικής πράξης όσο και ο χρόνος
που αφιερώνεται σε αυτήν, αποτελούν αντικείμενο διαπραγμάτευσης
ανάμεσα στις διαφορετικές γενιές, τα δύο φύλα και τις διαφορετικές
κουλτούρες των ανθρώπων, γεγονός που παρατηρείται σε όλες τις
σύγχρονες πρακτικές της καθημερινής ζωής. Η εκπαιδευτική πράξη
καθίσταται επομένως μια διαδικασία που δεν περιορίζεται στο χώρο
(το σχολείο) και το χρόνο (περίοδος της νεότητας), αλλά
επεκτείνεται σε όλη τη διάρκεια της ζωής και πέραν των σχολικών
τειχών.
Αλεξάνδρα Κορωναίου, Εκπαιδεύοντας Εκτός Σχολείου, 2002
(∆ιασκευή)
ΤΕΛΟΣ 2ΗΣ ΑΠΟ 4 ΣΕΛΙ∆ΕΣ
ΑΡΧΗ 3ΗΣ ΣΕΛΙ∆ΑΣ
Α1. Να γράψετε στο τετράδιό σας την περίληψη του κειμένου που
σας δόθηκε (100-120 λέξεις).
Μονάδες 25
Β1. Να αναπτύξετε σε μια παράγραφο 80 έως 100 λέξεων το
περιεχόμενο του παρακάτω αποσπάσματος του κειμένου: ... οι
νέοι άνθρωποι των τεχνολογικών κοινωνιών καλούνται να
αλλάξουν δύο ή τρία επαγγέλματα στην επαγγελματική
πορεία τους ...
Μονάδες 12
Β2. α) Με ποιον τρόπο αναπτύσσεται η τελευταία παράγραφος
του κειμένου; (Η εκπαίδευση δεν νοείται ... των σχολικών
τειχών) (μονάδες 4)
β) Να εντοπίσετε τα δομικά μέρη της ίδιας παραγράφου του
κειμένου (μονάδες 3)
Μονάδες 7
Β3. α) Να γράψετε ένα α ν τ ώ ν υ μ ο για καθεμιά από τις
παρακάτω λέξεις:
ατομική, επιτρέπουν, ανεπαρκείς, διαφορετικές,
επεκτείνεται. (μονάδες 5)
β) Να γράψετε ένα σ υ ν ώ ν υ μ ο για καθεμιά από τις
παρακάτω λέξεις:
συνεχή, χρησιμότητα, συνέπειες, δεξιότητες, καθίσταται.
(μονάδες 5)
Μονάδες 10
Β4. Να επισημάνετε τρία χαρακτηριστικά γνωρίσματα
επιστημονικού λόγου στο κείμενο που σας δίνεται.
Μονάδες 6
Γ1. Σε άρθρο που θα δημοσιευθεί στην εφημερίδα του σχολείου σας
να αναφερθείτε στη σημασία της αυτομόρφωσης και να
προτείνετε τρόπους πραγμάτωσής της σε όλη τη διάρκεια της
ζωής του ανθρώπου. (500-600 λέξεις).
Μονάδες 40
ΤΕΛΟΣ 3ΗΣ ΑΠΟ 4 ΣΕΛΙ∆ΕΣ
ΑΡΧΗ 4ΗΣ ΣΕΛΙ∆ΑΣ
Ο∆ΗΓΙΕΣ (για τους εξεταζομένους)
1. Στο τετράδιο να γράψετε μόνο τα προκαταρκτικά (ημερομηνία,
εξεταζόμενο μάθημα). Να μην αντιγράψετε τα θέματα στο
τετράδιο.
2. Να γράψετε το ονοματεπώνυμό σας στο πάνω μέρος των
φωτοαντιγράφων αμέσως μόλις σας παραδοθούν. ∆εν επιτρέπεται
να γράψετε καμιά άλλη σημείωση. Κατά την αποχώρησή σας να
παραδώσετε μαζί με το τετράδιο και τα φωτοαντίγραφα.
3. Να απαντήσετε στο τετράδιό σας σε όλα τα θέματα.
4. Να γράψετε τις απαντήσεις σας μόνο με μπλε ή μόνο με μαύρο
στυλό ανεξίτηλης μελάνης.
5. Κάθε απάντηση τεκμηριωμένη είναι αποδεκτή.
6. ∆ιάρκεια εξέτασης: τρεις (3) ώρες μετά τη διανομή των
φωτοαντιγράφων.
7. Χρόνος δυνατής αποχώρησης: 10.00 π.μ.
KΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ
ΤΕΛΟΣ ΜΗΝΥΜΑΤΟΣ
ΤΕΛΟΣ 4ΗΣ ΑΠΟ 4 ΣΕΛΙ∆ΕΣ
Δείτε τις απαντήσεις ΕΔΩ
Μόνο η φυλακή σε σώζει
Είναι ποτέ δυνατόν οι φοιτητές να επιτίθενται φραστικά στον κ. Αλογοσκούφη; Χάθηκαν τα γιαούρτια;
Δεν καταλαβαίνω γιατί οι φοιτητές έμειναν στα λόγια. Ακόμα κι αν ... έριχναν ένα ομαδικό φατούρο ή μερικές σφαλιάρες στον κ. Αλογοσκούφη, θα ήταν απόλυτα δικαιολογημένοι εξαιτίας του νεαρού της ηλικίας τους. Παιδιά είναι – βράζει το αίμα.
Και λίγη ωμή βία εναντίον του κ. Αλογοσκούφη δεν θα ήταν άσχημη – μπορεί και να του άρεσε. Την καταδικάζω, βέβαια, την ωμή βία -η βία πρέπει να είναι σενιάν.
Δεν ξέρω πώς το έχει γλιτώσει ακόμα το ξύλο ο Αλογοσκούφης. Βέβαια, έχει και σωματοφύλακες, οι οποίοι μπαίνουν μαζί του στο αμφιθέατρο και προσπαθούν να κρατήσουν τους φοιτητές μακριά από την έδρα.
Πάντως, θα πρέπει να ήταν σοκαριστική για τον Γιώργο Αλογοσκούφη η φραστική επίθεση που δέχτηκε στην ΑΣΟΕΕ. Ξέρεις τι είναι να γνωρίζεις παντού την αποθέωση και να σε βρίζουν στην ΑΣΟΕΕ;
Έχει περάσει κάπως απαρατήρητο το γεγονός ότι ο Γιώργος Αλογοσκούφης διδάσκει στην ΑΣΟΕΕ. Αφού κατέστρεψε την Οικονομία της χώρας, τώρα προσπαθεί να καταστρέψει και την Παιδεία.
Ίσως, να είναι θετικό το ότι ο κ. Αλογοσκούφης διδάσκει στην ΑΣΟΕΕ. Όταν τον βλέπουν οι φοιτητές, καταλαβαίνουν πως στην Ελλάδα δεν έχουν ελπίδα και πως πρέπει να φύγουν στο εξωτερικό για να σωθούν.
Το 2007, ο Αλογοσκούφης είχε ψηφιστεί «πολιτικός της χρονιάς» σε ένα περιοδικό του κώλου. Από «πολιτικός της χρονιάς», τώρα κινδυνεύει να φάει το ξύλο της χρονιάς. Πρέπει να τον βάλουν αμέσως στη φυλακή, για να τον σώσουν.
Από pitsirikos.net
Η επιτροπή αγώνα για τον Δήμο Ιτέας και η δεύτερη κινητοποίηση
Με απόλυτη επιτυχία και μεγάλη συμμετοχή πραγματοποιήθηκε από τις 6 π.μ. έως τις 6 μ.μ. η 2η κινητοποίηση της Επιτροπής Αγώνα... με τον αποκλεισμό της Εθνικής Οδού ΙΤΕΑΣ – ΑΜΦΙΣΣΑΣ, στο ύψος των ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ, αντιδρώντας στην αδικία όσον αφορά τον χωροταξικό σχεδιασμό που αφορά την πόλη μας.
Η επιτυχία μας δίνει δύναμη για την περαιτέρω συνέχιση των κινητοποιήσεών μας.
Ευχαριστούμε τους κατοίκους της Ιτέας που βρέθηκαν και συμμετέσχαν μαζικά και δυναμικά στην κινητοποίηση και την Ελληνική Αστυνομία που βοήθησε ώστε να ολοκληρωθεί με τις ελάχιστες δυνατές εντάσεις, βοηθώντας όσους είχαν ανάγκη να μην καθυστερήσουν εξ αιτίας του μπλόκου.
ΙΤΕΑ 12-5-2010
Η ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ ΔΗΜΟΥ ΙΤΕΑΣ ΦΩΚΙΔΑΣ
Έκθεση φωτογραφίας του Γιάννη Κουλελή
στα πλαίσια του εορτασμού της Διεθνούς ημέρας Μουσείων με θέμα "Μουσεία για την κοινωνική αρμονία"έχουν την τιμή να σας προσκαλέσουν στα εγκαίνια της έκθεσης φωτογραφίας του Γιάννη Κουλελή
"Δελφών Τόπος"
και σε μουσική ... βραδιά την Τρίτη 18 Μαίου 2010 και ώρα 20:00 στον προθάλαμο του Αρχαιολογικού Μουσείου Δελφών
Πέμπτη 13 Μαΐου 2010
ΑΝΟΙΧΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΓΙΑ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ ΣΤΗΝ ΓΡΑΒΙΑ
Η απήχηση του κόσμου ήταν μεγάλη και η συζήτηση επικεντρώθηκε στο χωροταξικό πρόβλημα σύμφωνα με τον διαχωρισμό του Υπουργείου Εσωτερικών, τις αποφάσεις- ευθύνες της ΤΕΔΚ, της ... Βουλευτή του Νομού μας κ. Αφροδίτης Παπαθανάση και παραγόντων.
Έπειτα απο την αναλυτική ενημέρωση του Δημάρχου Γραβιάς κ. Αθανάσιου Μανανά, τοποθετήσεις Δημοτικών Συμβούλων και δημοτών δόθηκε εξουσιοδότηση στο Δημοτικό Συμβουλίο ώστε να προβεί σε οποιαδήποτε περαιτέρω ενέργεια - δυναμική αντίδραση.
«Με επιτυχία η επιχείρηση καθαρισμού όρμου Αϊ Μηνά Δεσφίνας»
Παρά την επικινδυνότητα της επιχείρησης λόγω της μεγάλου βάθους που βρίσκονταν τα δίχτυα (από 30- έως 35 μέτρα) τα μέλη μας λειτούργησαν επαγγελματικά και μπόρεσαν να ... αποκολλήσουν από τους βράχους στον πυθμένα περί τα 150 μέτρα διχτύων, τα οποία εμπόδιζαν τα ψάρια να δημιουργούν τις φωλιές τους στην περιοχή αυτή, περιορίζοντας την βιοποικιλότητα και την ανάπτυξη της θαλάσσιας πανίδας. Σημειωτέον είναι ότι στην ομάδα που συμμετείχε για την ανάσυρση ήταν και η κα. Μαρίνα Γεωργούντζου σχεδιάστρια στην εφορία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων στην περιφέρεια Ναυπάκτου.
Από την πλευρά μας θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τους θεσμικούς φορείς του Νομού μας, την Βουλευτή ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΗ Αφροδίτη, τον Νομάρχη ΦΟΥΣΕΚΗ Νικόλαο, τον Αντ/ρχη ΙΝΤΕΡΝΟ Δημήτριο, τον Δήμαρχο Γαλαξιδίου ΑΓΓΟΥΡΑ Δρόσο, και Δεσφίνας ΜΑΝΤΖΩΡΟ Ευστάθιο για την ηθική τους συμπαράσταση καθώς επίσης τον Λιμενάρχη Ιτέας Υποπλοίαρχο Λ.Σ ΖΕΡΒΑ Ζήσιμο για την διάθεση του πλωτού περιπολικού σκάφους με πλήρωμα τους Κελ/στη Λ.Σ ΜΙΧΑΛΗ Σπυρίδων και Λ/Φ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ Κων/νο και τα αδέλφια επαγγελματίες αλιείς ΒΑΛΣΑΜΗ Ευάγγελο και Κων/νο οι οποίοι διέθεσαν το αλιευτικό σκάφος τους καθώς επίσης και τα ψάρια για το γεύμα των συμμετεχόντων μετά το πέρας της επιχείρησης.
Τέλος, παράλειψή μας θα ήταν να μην αναφερθούμε και να μην ευχαριστήσουμε τα τοπικά Μ.Μ.Ε τα οποία μας πρόβαλαν μέσω των εντύπων τους εφημερίδες «Εν ΔΕΛΦΟΙΣ» και «Η Φωνή της Δεσφίνας» καθώς και την προβολή των ενεργειών μας από το τοπικό κανάλι LEPANTO.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Φωτογραφικό υλικό καθώς και ρεπορτάζ από την επιχείρηση μπορείτε να δείτε στο blog μας τις επόμενες ημέρες καθώς και σήμερα στο δελτίο ειδήσεων των 21.00 από την τηλεόραση στο τοπικό κανάλι LEPANTO.
Γαλαξίδι 13/5/2010
το Δ.Σ
Από krissaiosdive.blogspot.com/
Και ο Γ. Παπανδρέου στις κινητοποιήσεις κατά του ασφαλιστικού νομοσχεδίου!!!
από "Η μνήμη ενάντια στη λήθη" Τετάρτη 12 Μαΐου 2010
... Τότε ο Γιωργάκης μας διαδήλωσε μαζί με τους εργαζόμενους για να μην περάσει ένα ασφαλιστικό νομοσχέδιο, που μοιάζει με παιδική χαρά μπροστά στο σημερινό. Για να μην ξεχνάμε λοιπόν πόσο αδιανόητα και προκλητικά απατεώνες ... είναι απολαύστε 2 φωτογραφίες από τις 38 που έχει στο site του Παπανδρέου από αυτή την πορεία. Και επειδή θα πληρώνουμε πια και τον αέρα ο Γιωργάκης μας παρέχει τις φωτογραφίες όπως γράφει στο site του ΔΩΡΕΑΝ! Για να περνάμε προφανώς την ώρα μας ως άνεργοι χαζεύοντας.
Από Βοιωτικά
Παραιτήθηκε το Δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Λιδορικίου
Ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου
Ιωάννης Ν. Κρικέλας
Ελαφρύς τραυματισμός στο χθεσινό μπλόκο στην Ιτέα
Μας έστειλαν και ονόματα αλλά δεν πιστεύουμε ότι υπάρχει λόγιος δημοσιοποίησης των στοιχείων τους.
Την ώρα που τα κρουαζιερόπλοια που έδεσαν χθες στο Λιμάνι δεν εμποδίστηκαν και οι τουρίστες μεταφέρθηκαν κανονικά με Πούλμαν στους προορισμούς τους, καλό είναι να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε και τους κατοίκους της πόλης μας ... και να μην αυξάνουμε κι άλλο την ένταση.
Η επιτροπή αγώνα καλό είναι να κλείνει την πόλη όταν έχει απεργίες και μπορεί να μαζευτεί ο κόσμος στα μπλόκα, ή όταν είναι Κυριακή για τον ίδιο λόγο, μιας και μεγαλύτερη μαζικότητα θα υπάρχει και δεν θα εμποδίζονται έτσι οι εργαζόμενοι από τις εργασίες τους.