Τρίτη 20 Οκτωβρίου 2009
Τα προβλήματα της Βοιωτίας παραμένουν και οξύνονται- Κάλεσμα για παράσταση στο Νομαρχιακό Συμβούλιο την Τετάρτη 21/10
Τους προηγούμενους μήνες, στο μέτωπο της βιομηχανικής ρύπανσης δεν σημειώθηκαν ουσιαστικές βελτιώσεις αντίθετα τόσο στον Ασωπό, όσο και στην Αντίκυρα υπήρξαν αρνητικές εξελίξεις. Πρόσφατα ο Νομάρχης Βοιωτίας ... εξέδωσε άδεια με την οποία παρατείνει για άλλα τρία χρόνια τη διάθεση της κόκκινης λάσπης του Αλουμινίου της Ελλάδας στη θάλασσα, παρά το γεγονός ότι πριν απο ένα χρόνο διαβεβαίωνε κατηγορηματικά για το αντίθετο και πριν απο δύο χρόνια, το Νομαρχιακό Συμβούλιο είχε γνωμοδοτήσει πανηγυρικά κατά της ανανέωσης των περιβαλλοντικών όρων του Αλουμινίου.
Αντίστοιχα, η μη λειτουργία του βιολογικού καθαρισμού Σχηματαρίου -Οινοφύτων συμβάλλει στην ρύπανση του Ασωπού και δημιουργεί αφόρητες συνθήκες σε ολόκληρο τον οικισμό των Οινοφύτων.
Στην Θήβα, η έγκαιρη δημοσιοποίηση και κινητοποίηση κατά της σχεδιαζόμενης εγκατάστασης του εργοστασίου καύσης απορριμμάτων, ανάγκασε ακόμη και το δήμαρχο της πόλης να δηλώσει την αντίθεσή του στο σχέδιο. Ωστόσο μήνες μετά την αποκάλυψη ότι η μελέτη είχε έρθει στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, δεν έχει δημοσιοποιηθεί ακόμη το περιεχόμενο της, γεγονός ανησυχητικό.
Σε εξέλιξη βρίσκονται τα έργα για τρεις νέες μονάδες φυσικού αερίου στην Αντίκυρα, τη Θήβα και τη Θίσβη ενώ κατασκευάζεται με γοργούς ρυθμούς τόσο ο αγωγός φυσικού αερίου Μαυρομάτι-Θίσβη, όσο και η γραμμή μεταφοράς ρεύματος.
Στον ορεινό όγκο του Ελικώνα, συνεχίζονται οι χωρίς σχέδιο αδειοδοτήσεις αιολικών πάρκων που μαζί με τα νέα μεταλλεία, διαγράφουν ένα δυσοίωνο μέλλον για τα τελευταία δάση της Βοιωτίας. Πρόσφατα μάλιστα το δημοτικό συμβούλιο Κορώνειας, γνωμοδότησε θετικά σε επέκταση και νέα αιολικά παρκα, ανατρέποντας προηγούμενη απόφαση του και σε αντίθεση με την προσφυγή που έχει καταταθέσει κατά της υφιστάμενης εγκατάστασης!
Με βάση όλα τα παραπάνω, διαπιστώσαμε ότι απαιτείται ανασύνταξη της δράσης όσων αντιστέκονται σε αυτές τις επιλογές.
Αποφασίσαμε να παρασταθούμε στο νομαρχιακό συμβούλιο την Τετάρτη 21/10 και να καλέσουμε όλους όσους ενδιαφέρονται για τη διάσωση του Ελικώνα να συμμετέχουν. Οι εξελίξεις, μας χρειάζονται όλες και όλους παρόντες.
Δευτέρα 19 Οκτωβρίου 2009
Τα γράμματα της Ντόρας
Όταν άρχισα να διαβάζω τα γράμματα ήξερα λίγα πράγματα για την Ντόρα, μόνο ότι ήταν γιατρός, διορισμένη στα μέσα του 50 στην Άμφισσα, μια ιδιόμορφη προσωπικότητα, ... αντικομφορμιστική, και ότι η σχέση της με το Φώτη υπήρξε τρικυμιώδης. Διαβάζοντας τα δεν έμαθα και περισσότερα, η ερωτική αλληλογραφία δεν πληροφορεί, απλώς μιλά, μιλά σε αυτόν που δεν μιλά, που κρύβεται μέσα στους αδύναμους αντικατοπτρισμούς του. Τον Φεβρουάριο του 57 η Ντόρα φεύγει από την Άμφισσα γιατί διορίζεται στα Τρίκαλα. Δεν πηγαίνει όμως αμέσως αλλά μένει για λίγες μέρες στο πατρικό της στην Αθήνα, απ’ όπου και τα πρώτα της γράμματα προς τον Φώτη. Οι επιστολές αυτές στέλνονταν ταχυδρομικά αλλά και με το λεωφορείο του ΚΤΕΛ, έμπαιναν μέσα σ’ ένα βιβλίο, σ’ ένα μικρό δεματάκι και με το τελευταίο δρομολόγιο έστελναν και το δεύτερο γράμμα τους. Ήθελε να πληροφορεί στο Φώτη την κάθε στιγμή της, να τον κάνει κοινωνό της καθημερινότητα της. Το μόνο όμως που κατορθώνει είναι να εκθέτει το πάθος της, αυτό που τελικά δεν πληροφορείται. Είναι τόσο έντονος ο τόνος των συναισθημάτων της που διασαλεύει κάθε δυνατότητα δομής, κάθε συνθήκη οργάνωσης. Γίνεται έτσι μια αφόρητη γλώσσα, αυτή η γλώσσα της αναμονής. Η αλληλογραφία τους θα διαρκέσει έναν ολόκληρο χρόνο. Θα του μιλά σχεδόν καθημερινά, παράφορα, όπως κάθε ερωτευμένος. Θα ξενυχτά γράφοντας, «έγινε ολόκληρη η ζωή μου μια συνεχής πέννα που γράφει», θα θυμάται, τα χρόνια που πέρασαν μαζί, τις τρυφερές τους στιγμές, τις εντάσεις, τη συμφιλίωση που ακολουθούσε, το τοπίο του ελαιώνα, τα σοκάκια της πόλης. Ο Φώτης θα σιωπά. Πως αλλιώς…
Από leximata.blogspot.com που μπορείτε να διαβάσετε και την συνέχεια αν θέλετε.
Η ομιλία της Αφροδίτης Παπαθανάση στη Βουλή
ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ της ΒΟΥΛΗΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
18.10.2009
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, επιτρέψτε μου από το βήμα αυτό να ευχαριστήσω τους πολίτες της Φωκίδας, σε μια μονοεδρική περιφέρεια, που μου έδωσαν την τιμή να υπηρετήσω τον τόπο μου από τη θέση αυτή.
Σε μια από τις πιο δύσκολες στιγμές στην ιστορία της χώρας μας και λόγω της οικονομικής συγκυρίας ο ελληνικός λαός έδωσε ψήφο ελπίδας, ψήφο εμπιστοσύνης στο ΠΑ.ΣΟ.Κ.
Η κρίση που βιώνουμε έχει πολύπλευρα και δομικά χαρακτηριστικά. Είναι κρίση θεσμών, κρίση αξιών, κρίση εμπιστοσύνης του κόσμου στο πολιτικό σύστημα, είναι κρίση οικονομική και κοινωνική.
Η κοινωνία εισπράττει τα αποτελέσματα των πολιτικών επιλογών στην άσκηση της οικονομικής ... πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας, αλλά και της πολιτικής διαχείρισης - του ύφους της εξουσίας από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Η κρίση που βιώνουμε οδηγεί τις γενιές να βαδίζουν με διαφορετικές ταχύτητες, να έχουν διαφορετικά δικαιώματα και ευκαιρίες, για παράδειγμα, στο ασφαλιστικό, στην αγορά εργασίας, το δικαίωμα των νέων ανθρώπων στο περιβάλλον, το δικαίωμα των νέων ανθρώπων στην παιδεία και τον πολιτισμό.
Όλοι, λοιπόν, συμφωνούμε ότι η κατάσταση αυτή δεν πάει άλλο.
Ο ελληνικός λαός ,μέσα στην κρίση αυτή ,μας τίμησε και μας δέσμευσε με την ψήφο του για αλλαγές και ανατροπές. Στον ελληνικό λαό είπαμε την αλήθεια, είπαμε πως η έξοδος από την κρίση απαιτεί να δεις κατάματα όλες τις αλήθειες του συστήματος, τις στρεβλώσεις, τα συμφέροντα και τις αδυναμίες. Η έξοδος από την κρίση απαιτεί ευρύτερη κοινωνική συμμαχία και συμφωνία και τέλος, η έξοδος από την κρίση απαιτεί ουσιαστικές ανατροπές του μέχρι σήμερα οικονομικού και διοικητικού μοντέλου.
Γνωρίζουμε ότι τίποτα δεν μπορεί να είναι το ίδιο και γνωρίζουμε ότι με ημίμετρα και χωρίς τη στήριξη των νοικοκυριών και των εργαζομένων δε μπορούμε να ξεφύγουμε από την οικονομική κρίση. Δε μπορούμε με ημίμετρα να θεραπεύσουμε τη χρόνια και δομική κρίση του παραγωγικού μας μοντέλου. Χρειαζόμαστε νέο πρότυπο παραγωγικού μοντέλου. Τέλος, δε μπορούμε με ημίμετρα και συμβιβασμούς να χτίσουμε ένα σύγχρονο, λειτουργικό και φιλικό προς τον πολίτη δημόσιο τομέα.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ο ελληνικός λαός μάς ζήτησε να πούμε αλήθειες, μας ζήτησε να τολμήσουμε ανατροπές.
Οι Έλληνες πολίτες ζητούν από εμάς να διασφαλίσουμε το κράτος πρόνοιας, την παροχή δημόσιας υγείας, την παροχή δημόσιας παιδείας. Δε μπορούμε να συνεχίσουμε ως κοινωνία χωρίς την ουσιαστική στήριξη της αγοράς εργασίας και του ασφαλιστικού συστήματος. Πρέπει και οφείλουμε να προστατεύσουμε τις υπάρχουσες θέσεις εργασίας μέσα από τα μέτρα των πρώτων εκατό ημερών, με τα πέντε νομοσχέδια που θα κατατεθούν.
Πρέπει και οφείλουμε να δώσουμε κίνητρα για την είσοδο των νέων ανθρώπων στην αγορά εργασίας με το νομοσχέδιο που θα δίνει τη δυνατότητα για τη στήριξη των ασφαλιστικών εισφορών για τέσσερα χρόνια. Και τέλος, έχουμε υποχρέωση να δημιουργήσουμε νέες, μόνιμες θέσεις εργασίας με την αλλαγή του παραγωγικού μας μοντέλου και την αξιοποίηση των χρηματοδοτικών εργαλείων για νέες επενδύσεις και την αύξηση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, η ελληνική περιφέρεια επί των ημερών διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας εγκαταλείφθηκε. Παντού γυρίστε να δείτε, υπάρχουν ημιτελή και εγκαταλειμμένα δημόσια έργα. Παντού εξαγγελίες κενού περιεχομένου. Παντού νοσοκομεία σε κατάρρευση. Αγρότες και κτηνοτρόφοι αντιμέτωποι με χρέη, αντιμέτωποι με μία δαιδαλώδη δημόσια διοίκηση που δεν εξυπηρετεί κανέναν. Η ελληνική περιφέρεια επί των ημερών διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας αντιμετωπίστηκε με ψηφοθηρικές λογικές, χωρίς ουσιαστικό σχέδιο ανάπτυξης.Θα σας πω δύο χαρακτηριστικά παραδείγματα.
Παραμονές Νομαρχιακών Εκλογών του 2006 στη Φωκίδα εξαγγέλθηκε από τον τότε Υπουργό Οικονομίας κ. Αλογοσκούφη πρόγραμμα 120.000.000 ευρώ με εθνικούς πόρους. Σήμερα, το πρόγραμμα αυτό αδυνατεί να πληρώσει τις ήδη υπάρχουσες εργολαβίες και οι εργολάβοι εγκαταλείπουν τα έργα.Δεύτερο παράδειγμα. Παραμονή ευρωεκλογών στο Γαλαξίδι -ήταν ο κ. Καμμένος νωρίτερα εδώ- έγινε τελετή με αγήματα, μπάντες, Υπουργούς για υπολιμεναρχείο στο Γαλαξίδι. Ξέρετε πόσα πλωτά μέσα υπάρχουν; Κανένα. Κανένα ακόμη και μέχρι την ημέρα που έφυγαν από την Κυβέρνηση.
Η ανάπτυξη, λοιπόν, της περιφέρειας οφείλει να ακουμπά σε περιφερειακό σχέδιο ανάπτυξης και όχι στην καλή θέληση ή φιλανθρωπία ή απόφαση της στιγμής του κάθε Υπουργού που έλκει ή όχι καταγωγή από κάθε τόπο.Διαφέρουμε σε αυτό. Οφείλουμε και θα το κάνουμε, να δούμε την ανάπτυξη της περιφέρειας με οριζόντιες, αλλά και εξειδικευμένες ανά περιοχή δράσεις, κάτω από την ομπρέλα της μεγάλης διοικητικής μεταρρύθμισης και κάτω από την αλλαγή κουλτούρας που θέλει κέντρο και περιφέρεια να έχουν ίση πολιτική μεταχείριση.
Η προστασία του περιβάλλοντος θα γίνει η ασπίδα των δικαιωμάτων της γενιάς που έρχεται, θα γίνει μοχλός ανάπτυξης και δε θα επιτρέψουμε στο όνομα καμίας κρίσης τη ληστρική εκμετάλλευση των παραγωγικών πόρων.
Σήμερα, η μείωση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και η στασιμότητα στο ΕΣΠΑ αδυνατούν να αντιμετωπίσουν ζητήματα περιβαλλοντολογικά, ζητήματα ανάπτυξης, ζητήματα ουσιαστικής προστασίας της φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς.
Πρώτο παράδειγμα.
Στη Στερεά Ελλάδα, στο ΕΣΠΑ, 8.000.000 ευρώ για την προστασία των αρχαιολογικών χώρων και ιστορικών μνημείων. Σε μια περιοχή όπου υπάρχουν οι Δελφοί και μόνο για το Αρχαίο Στάδιο και για το Αρχαίο Θέατρο δεν έχει γίνει η παραμικρή κίνηση συντήρησης. Και δε μιλώ καθόλου, βέβαια, για τη μελλοντική δραστηριότητα, την ενοποίηση του αρχαιολογικού χώρου. Μόλις 8.000.000 ευρώ για όλη την Περιφέρεια , να κάνεις τί;
Δεύτερο παράδειγμα.
Η Στερεά Ελλάδα, λόγω της περιοχής των Οινοφύτων, έχει εξαιρεθεί από τον Στόχο Ι. Στο ΕΣΠΑ αυτή τη στιγμή υπάρχουν 120.000.000 ευρώ για προσπελασιμότητα για πέντε νομούς. Φυσικά και τα χρήματα δεν αρκούν , και η αδικία αυτή πρέπει να αρθεί με ειδικό σχέδιο από το Π.Δ.Ε.Τρίτο παράδειγμα. Στη Φωκίδα υπάρχει ο ταμιευτήρας του Μόρνου απ’ όπου εξυπηρετούνται οι ανάγκες του Λεκανοπεδίου. Και όμως, εμείς στη Φωκίδα, αυτή τη στιγμή έχουμε περιοχές ολόκληρες χωρίς νερό.Τέταρτο παράδειγμα. Στη Φωκίδα υπάρχουν οι ορεινοί όγκοι. Μπορεί με πολύ δυναμικό τρόπο να ενισχυθεί η τουριστική ανάπτυξη.
Χρειαζόμαστε, όμως, κανόνες και οι κανόνες αυτοί έχουν να κάνουν με τους δασικούς χάρτες και τα Μεταλλεία Βωξίτη. Δεν μπορούμε να στερήσουμε θέσεις εργασίας ούτε από τη ΛΑΡΚΟ, ούτε από το Αλουμίνιο, ούτε από τα Μεταλλεία Βωξίτη. Χρειαζόμαστε κανόνες και κανόνες σαφείς για να μπορέσουμε να συμπορευτούμε με τις δράσεις αυτές.Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, θα δουλέψουμε με λογοδοσία και διαφάνεια προς όφελος όλων των πολιτών για κοινωνική δικαιοσύνη, για μια χώρα που δίνει ίσες ευκαιρίες στους πολίτες της. Δική μας ευθύνη είναι να υπηρετήσουμε τον τόπο μας κάθετα απέναντι σε μικρά ή μεγάλα συμφέροντα και ενάντια σε κάθε είδους διαπλοκή. Δίνουμε ψήφο εμπιστοσύνης στην Κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου και υπηρετούμε την εντολή των πολιτών.
Σας ευχαριστώ.
ΜΕΤΕΚΛΟΓΙΚΑ..ΠΑΡΑΛΕΙΠΟΜΕΝΑ ..όπως τα σκέφτονται στο Λιδορίκι
Είναι πράγματα , που δεν τ’ ακούμε γιά πρώτη ..φορά , πάντα τις πρώτες ..μετεκλογικές μέρες , τα ίδια πράγματα , περίπου ακούγαμε και ..ακούμε , κι’ απ’ τους..μεν , κι’ απ’ τους..δεν , γι’ αυτό και τα ακούμε πάντα με΄κάποια..επιφύλαξη..
Πόσες , αλήθεια , φορές , δεν έχουμε ακούσει γιά τους..χιλιάδες αστυνομικούς που, ... βολευόμενοι μεν και οι..ίδιοι , ασκούν καθήκοντα..Φιλιππινέζων , αφού όπως ακούσαμε , εκτός της..υπηρεσιακής ..ασυλίας , έχουν και το..κάτι τις τους , όπως επίσης , χρόνια και ..χρόνια , ακούμε και..ξαναματακούμε , γιά τα περιβόητα αυτοκίνητα του Δημοσίου , και αυτά που κάθε φορά ακούμε , γιά..μέτρα και..σταθμά , είναι ..χιλιοειπωμένα και..ξεχασμένα , λάδι..λάδι , δηλαδή και ..τηγανίτα …γιόκ ..
Βιάστηκε , κατά την ταπεινή μας γνώμη η Κυβέρνηση , κι’ ο κατά τα άλλα συμπαθής Κ. Χρυσοχοίδης , να μας πει τα…αυτονόητα , δηλαδή αν δεν γίνουν , όπως ΄χρόνια και..χρόνια , δεν έγιναν , τι θα ..γίνει ; Kαι..μεταξύ μας , γιατί όλα αυτά που μας ανέφερε , ΟΛΑ ΣΩΣΤΑ ΚΑΙ..ΣΟΒΑΡΑ , δεν τα ‘κανε ο ίδιος όταν ματαξαναήταν ..Υπουργός ; Γιατί ; Τι και..ποιός τον..αμπόδαγε ; Aτύχησε , πιστεύουμε , ο κ.Υπουργός , γιατί..βιάστηκε , ίσως..πιεζόμενος , απ’ τις..προεκλογικές υποσχέσεις , να ..εξαγγείλει πως , επί τέλους , θα κάνει τη..δουλειά του , γιατί , αν δεν κάνουμε λάθος , αυτό είναι το καθήκον της πολιτικής ηγεσίας κάθε Υπουργείου , να..συμμαζεύει τα..ασυμμάζευτα , οπότε , προς..τι , αυτές οι μακρόσυρτες ..αναφορές στα ίδια και στα..ίδια , ενώ μάλλον θα ‘πρεπε , πρώτα – πρώτα , να ζητηθεί μιά..συγγνώμη , απ’ τον έρμο τον Ελληνικό λαό , γιά όσα τράβηξε , τραβάει , κι’ ενδεχομένως να..τραβήξει , απ’ το ό,τι κάποιοι αρμόδιοι δεν έκαναν , μέχρι τώρα , σωστά τη δουλειά τους ..
Βιάστηκε ακόμα , ανακοινώνοντας την..επιστροφή 25 αστυνομικών στις..παλιές τους θέσεις , και βιάστηκε αλλά και..λάθεψε , γιατί , σαν..επίτευγμα είναι..μηδαμινό , εδώ μιλάμε γιά…ΧΙΛΙΑΔΕΣ , αστυνομικούς , που κανένας δεν ξέρει που..τρώνε ψωμί , αλλά όμως..πληρώνονται ..ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΑΤΑ , ύστερα αυτοί οι 25 , ..παλλινοστήσαντες , γύρισαν..αυτοδικαίως , αφού τ’ αφεντικά τους δεν ..βγήκαν πιά βουλευτές , αλλά και πάλι ..λίγοι είναι , πολύ..λίγοι , αφού οι μη..εκλεγέντες είναι πολύ..περισσότεροι , οι..άλλοι δηλαδή που είναι ; Τι..έγιναν ; Δεν θα..επανακάμψουν ;…Είδατε ;…
Προσωπικά , δεν έχουμε κάνει..Υπουργοί , δεν ξέρω αν αυτό είναι..ντροπή , αλλά το..ομολογούμε , απλά..Τραπεζικοί υπάλληλοι , αλλά και εκεί , ο Τραπεζικός χώρος δηλαδή , μη νομίζετε , μιά..μικρογραφία του ..Κράτους μας είναι , και εκεί τα..ίδια προβλήματα υπάρχουν και..σέρνονται χρόνια , αν λοιπόν ο κ.Υπουργός , ΗΘΕΛΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ , να..μαζέψει , στο..μαντρί , όλους που γυρνάνε..σιαδώ..σιακεί , δεν χρειάζονταν ..πολλά και διάφορα , όοοχι αδέρφια , όοοοχι , μιά και μόνη..ΑΠΟΦΑΣΟΥΛΑ , που θα έβαζε το ..όλον θέμα σε..ΜΗΔΕΝΙΚΗ ΒΑΣΗ , δηλαδή , ΓΥΡΝΑΝΕ ΟΛΟΙ ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥΣ , ΟΛΟΙ..ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ , και από ‘κεί και μετά , θα γίνονταν οι..πρέπουσες και..αναγκαίες ..αποσπάσεις , έτσι ξεκαθαρίζει το..πράμα , και όλα τα..άλλα , λυπούμαστε αλλά είναι..απλά , απλούστατα , απλές..επαναληπτικά..επαναλαμβανόμενες..ΕΠΑΝΑΛΗΨΕΙΣ , και θα το..δείτε ..ύστερα , υπάρχει και κάτι..άλλο , πιστεύετε στ’ αλήθεια αδέρφια , πως γνωρίζουν οι..αρμόδιες υπηρεσίες , πόσοι και που είναι..αποσπασμένοι ; Λυπάμαι ..αδέρφια , που σας..απογοητεύω , αλλά πολύ..φοβάμαι , πως δεν το..γνωρίζουν , γι’ αυτό λοιπόν , εμείς θα περιμέναμε την…άνευ..πρεμούρας , μελέτη του θέματος , την..επισήμανση ..όοοολων των..ξενοδουλευόντων αστυνομικών , και μετά με την..ΑΠΟΦΑΣΟΥΛΑ ΑΥΤΗ ΠΟΥ..ΕΙΠΑΜΕ..ΠΑΡΑΠΑΝΟΥΛΙΑ , όλα..τα προβλήματα ..λύνονταν..τώρα…αν ματαξανακούσετε περί γιά το..θέμα αυτό , να με λέτε..Αλέκο..άμποτε..να βγούμε..ψεύτες , άμποτε..
‘Οσο , τώρα , αφορά στα ..αυτοκίνητα , ε..μία απ’ τα..ίδια , θα είναι , τα ‘χουμε , ακούσει και..ματαξανακούσει , πάμπολλες ..φορές , θα μου πείς κι’ άλλη μία..βλάφτει ; Όχι βέβαια , δεν..βλάφτει , αλλά..να..περνάει ο ..καιρός…έτσι , μήπως αδέρφια πιστεύετε , πως όοοολοι αυτοί οι..μικρόβαθμοι , εν..πολλοίς , που..βολεύονται με..αυτοκινητάκια..τζάμπα , θα..δεχτούν να..ξεβολευτούν ; Δεν το..πιστεύουμε…αλλά θα..δούμε..εδώ θα ‘μαστε..
Τελειώνοντας ..τελικά , θα θέλαμε να ..συμπληρώσουμε , πως παρακολουθήσαμε , όπως προείπαμε , με μεγάλη προσοχή , τις ομιλίες και μάλιστα του κ. Χρυσοχοίδη , τον οποίο εκτιμούμε ιδιαιτέρως , πιστεύουμε πως..ατύχησε , ίσως..παρασυρμένος , από ..υπερβάλλον πάθος , ίσως , πάντως αυτές οι..ομοβροντίες , οι..βολές κατα..ριπάς , με..άσφαιρα πυρά , με πυρά..κρότου και..λάμψης , δεν συγκινούν και δεν..εντυπωσιάζουν , πιά ..κανένα , και φυσικά δεν ..πείθουν , ο κόσμος , ο..κοσμάκης , όπως μας λένε κάποιοι , θέλει ..πραγματικά ..πυρά και , ει δυνατόν , κατά…βολάς , αλλά..κάθε..βλήμα και…στόχος …
Καλό σας βράδυ…..Κ.-
Από lidoriki.com
Πρακτικό Αυγούστου - Πεντεόρια ΝΟΜΟΣ ΦΩΚΙΔΑΣ ΠΕΝΤΕΟΡΙΑ 31/8/2009
Ο Δήμος Γαλαξιδίου δείχνει να κινείται προς την σωστή κατεύθυνση.
Πρακτικό Αυγούστου - Πεντεόρια
ΔΗΜΟΣ ΓΑΛΑΞΙΔΙΟΥ Τ.Δ.. ΠΕΝΤΕΟΡΙΩΝ ΠΕΝΤΕΟΡΙΑ 31/8/2009Π Ρ Α Κ Τ Ι Κ Ο ΑΡΙΘΜ. 7
Ο Πρόεδρος αφού διαπίστωσε ότι όλοι οι Σύμβουλοι ήταν παρόντες κηρύσσοντας την έναρξη της συνεδρίασης είπε τα εξής .
-- ολοκληρώθηκε όχι μόνο η ασφαλτόστρωση του υπόλοιπου τμήματος του δρόμου προς τους ... Αγίους Πάντες αλλά και επισκευάστηκαν ατέλειες του δρόμου από τον εργολάβο που είχε αναλάβει το έργο για το νερό προς τους Αγίους Πάντες.
-- στις 27/7/2009 στείλαμε νέο έγγραφο στο Δήμο για την καθαριότητα και τον εργολάβο καθαριότητας . Ύστερα από αυτό είχαμε σύγκλιση συμβουλίου με τους κ.κ. Αντιδημάρχους και τον εργολάβο με αποτέλεσμα ο εργάτης στο χωριό να οριστεί ολικής απασχόλησης και να δοθεί εντολή στον εργολάβο για την κοπή των χόρτων στους δρόμους και στην ΠΑΝΑΓΙΑ .
Λόγω μη καλής εκτέλεσης των εργασιών προσκάλεσα τους κ.κ. Αντιδημάρχους στο χωριό οι οποίοι μετά επιτόπια επίσκεψη διαπίστωσαν τα όσα τους είχα αναφέρει δίνοντας νέα εντολή προς τον εργολάβο να καθαρίσει το δρόμο προς την ΠΑΝΑΓΙΑ και όλο τον περιβάλλοντα χώρο της . Επειδή ο εργάτης που όρισε ο εργολάβος διαπίστωσε ότι όλα ήταν καθαρά και δεν καθάρισε τους χώρους που είχαν προσδιοριστεί , ενημέρωσα τον Αντιδήμαρχο κ. Κοντό ο οποίος έδωσε εντολή σε άλλο εργολάβο ο οποίος καθάρισε τους χώρους.
--στις 16 Αυγούστου στην Παναγία έγινε η ετήσια επιμνημόσυνη δέηση προς τους πεσόντες κατά τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας .
Στη συνέχεια στην πλατεία του χωριού είχαμε μουσικοχορευτική εκδήλωση η οποία τελείωσε τις πρωινές ώρες..Όλες τις επόμενες όμως μέρες γίναμε δέκτες παραπόνων για το ότι δεν υπήρχε καθόλου εξυπηρέτηση δεν σερβιρίστηκαν όλα τα τραπέζια με ψητό και οι τιμές ιδίως στις μπύρες ήταν πανάκριβες [ 4.00 e ] .Σημειώνω ότι είχα προβλέψει και τονίσει για τις δυσμενείς επιπτώσεις που μπορεί να έχουμε από τη απλή διαβεβαίωση του μαγαζάτορα ότι θα αντεπεξέλθει στις υποχρεώσεις του χωρίς να ληφθούν υπ ΄όψη οι υποδείξεις μου. Επί πλέον και για μείωση των δυσμενών επιπτώσεων με δικά μου έξοδα είχα παραγγείλει στο ΚΟΝΑΚΙ ψητό 11-12 κιλά του οποίου διέθεσα δωρεάν σε τραπέζια που δεν τους είχε δοθεί ψητό.
Για τα υπό εκτέλεση έργα των Πάρκινγκ κ.τ.λ. και σε έγγραφο αίτημα του Δήμου προς την Πολεοδομία είχαμε απαντητική επιστολή από την τελευταία με την οποία μας γνωρίζεται ότι αυτά απαλλάσσονται της υποχρέωσης υποβολής περιβαλλοντι-κής μελέτης.. Ύστερα από αυτά η σχετική μελέτη του έργου μαζί με την απάντηση της Πολεοδομίας θα πρέπει να αποσταλούν στην Περιφέρεια για έγκριση ώστε στη συνέχεια ο Δήμος να προβεί στη δημοπράτηση του έργου .
Επίσης σε προσωπική συνάντηση με τον κ. Νομάρχη είχα τη διαβεβαίωση ότι εγκρίθηκε το ποσό των 70.000.00 e για το δρόμο στο ΛΑΚΚΟ. Στη συνέχεια ο Πρόεδρος είπε ότι ο κ. Ανδρέας Θεοχάρης υπέβαλε μία αίτηση με την οποία ζητά βεβαίωση στην οποία να φαίνεται ότι παλιά η τότε Κοινότητα Πεντεορίων είχε κατεδαφίσει αχυρώνα του για διαπλάτυνση του κεντρικού δρόμου και σε αντικατάσταση αυτού του κατασκεύασε άλλη αποθήκη στο οικόπεδό του .Επειδή για παρόμοια περίπτωση στην υπόθεση του κ. Ευθυμίου Μαμαρέλη είχε ασχοληθεί ο Δήμος θα διαβιβάσω την υπόθεση στο Δήμο για τις δικές του ενέργειες υπό ειδοποίηση μας.
ΤΟ ΤΟΠΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΑ ΜΕΛΗ
ΕΥΣΤΑΘ. ΜΑΡΜΑΤΑΚΗΣ ΗΛΙΑΣ ΜΑΜΑΡΕΛΗΣ
ΜΑΝΘΟΣ ΚΩΣΤΑΚΟΣ
Σχέδιο πόλεως Ιτέας
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΘΕΜΑ: «Σχέδιο Πόλεως Ιτέας».
Τη Δευτέρα 12/10/2009 παραδόθηκε στη Διεύθυνση Πολεοδομίας και Περιβάλλοντος της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Φωκίδας από το μελετητικό γραφείο του κ. Ντρούμπη Ρακάν η «Μελέτη: Εναρμόνιση Συντεταγμένων Σχεδίου Πόλεως Ιτέας και Ταύτιση με τις Συντεταγμένες Κτηματολογίου».
Με το υπ’ αριθμόν Πρωτοκόλλου 6502/12-10-2009 έγγραφο του μελετητή (αντίγραφο επισυνάπτεται), την Παρασκευή 16/10/2009 η Δ/νση Πολεοδομίας και Περιβάλλοντος της ... Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Φωκίδας κατέθεσε «Αίτηση καταχώρησης εγγραπτέας πράξης» στο Κτηματολογικό Γραφείο Ιτέας διαβιβάζοντας έτσι τη μελέτη προκειμένου αυτή να εγγραφεί στο Εθνικό Κτηματολόγιο.
Με το υπ’ αριθμόν πρωτοκόλλου 6658/16-10-2009 (αντίγραφο επισυνάπτεται) η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Φωκίδας είχε αναθέσει την εν λόγω μελέτη στον ανάδοχο μελετητή με το από 17/6/2008 ιδιωτικό συμφωνητικό (αντίγραφο επισυνάπτεται).
Με τη μελέτη αυτή:
α) Επιλύθηκε το μεγάλο θέμα της εναρμόνισης των συντεταγμένων του Σχεδίου Πόλεως Ιτέας με τις συντεταγμένες του Κτηματολογίου και δίνεται πλέον η δυνατότητα εφαρμογής του Σχεδίου Πόλεως Ιτέας και
β) Επιλύθηκαν προβλήματα δεκαετιών στην επέκταση του Σχεδίου Πόλεως Ιτέας που αφορούσαν αυτή καθ’ αυτή την πράξη εφαρμογής του σχεδίου.
Σημειώνεται επίσης ότι η μελέτη έχει ήδη ελεγχθεί και εγκριθεί από τις υπηρεσίες της ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Α.Ε. και είναι απολύτως εφαρμόσιμη.
Η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Φωκίδας ευχαριστεί τα στελέχη της ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Α.Ε. που βοήθησαν καθοριστικά στην άρτια ολοκλήρωση του εγχειρήματος.
Τέλος προκειμένου να ενημερωθούν τόσο οι πολίτες της Ιτέας όσο και οι εμπλεκόμενοι συμβολαιογράφοι και μηχανικοί θα οργανωθεί το αμέσως προσεχές χρονικό διάστημα συνάντηση-παρουσίαση του θέματος.
ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
Από Fokida.gr
Αιρετός ο περιφερειάρχης, εξήγγειλε ο νέος Υπουργός Εσωτερικών
Από Βοιωτικά
Θεόδωρος Πάγκαλος: Ο Γιώργος Παπανδρέου δεν κάνει για πρωθυπουργός!
ΕΡ.: Επιμένετε στην απόφαση ότι αν γίνει πρωθυπουργός ο Γ. Παπανδρέου εσείς θα αποχωρήσετε;
Θ.Πάγκαλος.: Αυτό δεν οφείλεται σε μια προσωπική αντιπάθεια, οφείλεται σε δύο σκέψεις: Η πρώτη είναι ότι βρίσκω απαράδεκτη την κατάθεση υποψηφιοτήτων πριν από το συνέδριο και ενόψει εκλογών στις οποίες επικεφαλής θα είναι ο Κ. Σημίτης. Αν στις εκλογές πάει ο Κ. Σημίτης συνοδευόμενος από τον κ. Παπανδρέου, ο οποίος έχει ανακηρύξει εαυτόν διάδοχό του, είναι προφανές ότι η θέση του αδυνατίζει. Θεωρώ, λοιπόν, κάθε τέτοια κίνηση υπονομευτική της δυνατότητας του κόμματος να πείσει. Τη θεωρώ στρατηγική ήττας. Η δεύτερη σκέψη είναι ότι εγώ δεν θεωρώ ότι ο κ. Παπανδρέου έχει τα προσόντα να γίνει πρωθυπουργός της Ελλάδας. Εχω συνεργαστεί μαζί του, έχει πολλά προτερήματα, αλλά θα μου επιτρέψετε να σας πω ότι δεν ... τον θεωρώ κατάλληλο για να γίνει πρωθυπουργός, ασχέτως αν είναι σήμερα πολύ της μόδας ο κ. Παπανδρέου.
Πιστεύω επιπλέον και για λόγους αισθητικούς ότι θα είναι απαράδεκτη εξέλιξη, θα είναι παλινδρόμηση, αν η χώρα πάει πίσω προς τον ανιψιό του ενός και το γιο του άλλου. Το βασικό επιχείρημα αυτών που προωθούν τον κ. Παπανδρέου είναι ότι τ’ όνομά του ενώνει. Εγώ δεν δέχομαι να με ενώσει με κανέναν άλλο ένα όνομα. Θέλω ιδέες για να ενωθώ και θέλω μια προσωπικότητα που να έχει συνέπεια στην προώθηση των ιδεών. Ο Κ. Σημίτης είναι μια τέτοια προσωπικότητα. Ο κ. Παπανδρέου, με συγχωρείτε που διαφωνώ τόσο πολύ με το συρμό, δεν είναι.
ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ – 16/09/2001
(Συνέντευξη στον Τάσο Παππά)
Σχόλιο: Κι αυτός ο άνθρωπος ανερυθρίαστα δέχτηκε τη θέση του Αντιπροέδρου στη κυβέρνηση Παπανδρέου!!!
Από stoforos.blogspot.com
Κυριακή 18 Οκτωβρίου 2009
Εμπειρίες από το άσυλο και την κοινότητα
Να ηρεμήσω, δεν αντέχω άλλο, υποφέρω. Δεν έχω τις δυνάμεις να τους βοηθήσω. «Τι να κάνω, ας με συγχωρήσουν».
Η μάνα μου, μου είπε: «Που μας αφήνεις;»
Αλλά τι να κάνω, να βοηθήσω λίγο τον εαυτό μου. Έχω ανάγκη από σταθερή θεραπεία και από τα ... χρήματα του προγράμματος. Νευρίαζα και θύμωνα με τον πατέρα μου και τη μάνα μου, και τους λυπόμουνα συγχρόνως. Τώρα σιγά-σιγά καταλαβαίνω, πόσο τους αγαπώ. Διότι ο αγώνας που έκανε ο πατέρας για να μη μας λείψει τίποτε, ξυπνούσε 5 το πρωί να πάει στο ζαχαροπλαστείο που ήταν συνέταιρος και στα 40 του σπούδαζε συγχρόνως και γαλλική φιλολογία στο Κάιρο της Αιγύπτου όπου ήμασταν, ακόμα και όταν εδώ στην Ελλάδα δούλεψε στο Εθνικό Ίδρυμα Νεότητος, αλλά πλέον ήταν ήδη κουρασμένος και βγήκε με αναπηρική σύνταξη. Πόσα του αξίζουν!
Η μάνα. Ήθελε να σπουδάσω. Πέτυχα στη σχολή Μηχανολόγων-Μηχανικών του ΕΜΠ, ως ημεδαπός εξ αλλοδαπής. Και με καλή σειρά, αφού πήρα και υποτροφία. Από κει και πέρα τα πράγματα χάλασαν. Χάνω τη χρονιά, χάνω και την υποτροφία. Αρχίζει ο Γολγοθάς. Στάθηκε σταθερά δίπλα μου. Με το ποσό που πήρα από το πρόγραμμα, μπόρεσα και τους πρόσφερα λίγες μέρες διακοπές στην Ερατεινή Φωκίδας. Θα μου πείτε: Έτσι τελείωσες; Όχι βέβαια.
Ακόμα και στην Άμφισσα τους έφερα, όπου ενθουσιάστηκαν από το δωμάτιο μου. Ο πατέρας μου μάλιστα, έριξε και έναν υπνάκο στο κρεβάτι μου. Οι συγκάτοικοι μου τους δέχτηκαν φιλόξενα, και υπεύθυνη ψυχολόγος τους έκανε το τραπέζι σε διπλανή ψησταριά. Στο δρόμο για το διαμέρισμά μας υπάρχουν δύο περίπτερα και ένα καφενείο. Αναγκαστικά κάθε ημέρα περνάμε από εκεί. Κάποτε αγόραζα μόνο από το πάνω περίπτερο. Μου έδινε και βερεσέ στο τέλος του μηνός. Όμως περνούσα και από το άλλο περίπτερο όταν ανέβαινα. Να μην πω καλημέρα στην περιπτεριούχο; έτσι άρχισα να αγοράζω και από τους δύο. Και τους είπα: είστε και οι δύο γνωστοί. Με εξυπηρετείτε. Θα ψωνίσω λοιπόν πότε από τον ένα και πότε από τον άλλο. Αυτό μου βγήκε σε καλό, γιατί η περιπτεριούχος όταν έμαθε ότι φοίτησα στο Πολυτεχνείο, μου ζήτησα να προγυμνάσω την κόρη της στα μαθηματικά. Υπήρξαν μερικές φορές στο καφενείο ή και στο δρόμο που προσπάθησαν να με πειράξουν. Δεν έδωσα σημασία και δεν ξαναενοχλήθηκα. Επίσης, έχουμε δύο γερόντους, γειτόνους από κάτω μας που μας φωνάζουν για τη μουσική. Αλλά έχουμε δίπλα και την αξιοθαύμαστη κυρία Βάσω που όποτε μπορεί μας φέρνει γλυκά που φτιάχνει η ίδια.
Επίσης, παρακολουθώ και μαθήματα ηθοποιίας. Πολύ ενδιαφέροντα! Γνώρισα αξιόλογα άτομα εκεί, είναι πραγματικά ένας φάρος αυτό το πράγμα. Βλέπετε λοιπόν, ότι από εμάς εξαρτάται πως θα μας δει ο άλλος. Έστω και αν είναι προκατειλημμένος.
Όταν λέμε άσυλο, στην περίπτωση μας εννοούμε τον περιορισμένο χώρο εντός του οποίου ισχύουν ορισμένοι νόμοι και συνήθειες.
Στο άσυλο ζουν άτομα επικίνδυνα για τον εαυτό τους και ενοχλητικά για την υπόλοιπη κοινωνία, μη δυνάμενα να ζήσουν σύμφωνα με τους κανονισμούς της τα ήθη και έθιμά της. Στρέφοντας τις περισσότερες φορές τα βέλη τους εναντίον του εαυτού τους.
Δεν ξέρω αν αυτού του είδους τα άσυλα μπορούν να θεωρηθούν σωφρονιστικά. Όταν κατά κάποιον τρόπο αυτοσυντηρείσαι, έστω και βοηθούμενος. Έχεις συνηθίσει πλέον το πρωί να ξυπνάς με ξυπνητήρι την ώρα που θέλεις για να ετοιμαστείς τη δουλειά, γιατί αν δεν πας θα χάσεις το ημερομίσθιο και επίσης νιώθεις ότι κάτι σου λείπει.
Δεν ξυπνάς πλέον με τις φωνές του νοσοκόμου που σου φωνάζει να πλυθείς. Μετά τη δουλειά γυρίζεις σπίτι και σε συνεργασία με τους άλλους τρεις συγκατοίκους σου, άλλος πάει στο μανάβη, άλλος στο σούπερ-μάρκετ, άλλος στο φούρναρη. Ανάλογα με το πρόγραμμα της μέρας, όποιος είναι σειρά του μαγειρεύει. Μετά πλύσιμο πιάτων. Ο καθένας στο δωμάτιο του. Τέσσερα άτομα σε ένα διαμέρισμα σε ένα δρόμο της Άμφισσας.
Όχι αυτό δεν είναι άσυλο κύριοι. Μπορούμε οποιαδήποτε στιγμή να κυκλοφορήσουμε στην πόλη.
Άσυλο είναι όταν είναι επτά άτομα σε ένα δωμάτιο 5 χ 5, όταν οι τουαλέτες βρωμάνε, το φαγητό είναι προχθεσινό, όταν τρως αποφάγια, όταν είσαι ντυμένος με ξένα βρώμικα ρούχα. Τότε είναι ΑΣΥΛΟ."
Χριστόφορος Παναγής
Χρήστης Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας
Από την Περιοδική Επιστημονική Έκδοση για Θέματα Ψυχικής Υγείας "Ακούω Φωνές" του Κέντρου Ψυχικής Υγείας Ρεθύμνου.
Φωτογραφία: Heather Beveridge "Τhe art of walking"
Από psi-action.blogspot.com
ΦΩΚΙΚΟΣ - ΠΑΟΝΕ 1-0
Τα στοιχεία του σημερινού αγώνα:
ΦΩΚΙΚΟΣ - ΠΑΟΝΕ 1-0 (Δημ. Στ. Άμφισσας)
Το γκολ στο (90+3' Νουτσκόφσκι)
ΔΙΑΙΤΗΤΗΣ: Νταγιούκλας (Αχαΐας)
ΒΟΗΘΟΙ: Λουκέρης (Κεφαλλονιάς), Κούτσης (Αχαΐας)
ΛΑΜΙΑ - ΑΣΤΕΡΑΣ ΙΤΕΑΣ 3-0
Από ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ
Καθαρή νίκη για τη Λαμία που είχε την συντριπτική κατοχή και υπεροχή του αγώνα. Χαρακτηριστικό είναι ότι οι φιλοξενούμενοι δεν απείλησαν σε κανένα σημείο του παιχνιδιού. Παρά το γεγονός ότι προηγήθηκε μεσεβδομαδιαίο παιχνίδι για το Κύπελλο, η Λαμία έδειξε ότι βρίσκεται σε πολύ καλό επίπεδο φυσικής κατάστασης καθώς οι παίκτες της δεν σταμάτησαν το τρέξιμο και το πρέσινγκ προς τον αντίπαλο. Όσο για την κ. Μπουμπουρή τα είπαμε κατά τη διάρκεια του αγώνα. Αντί να μιλάμε για ένα εύκολο απόγευμα δεν απέφυγε τα σοβαρά λάθη, με αποκορύφωμα ότι χαρίστηκε σε δύο περιπτώσεις κόκκινης κάρτας.
1′ Έναρξη αγώνα.
5′ Ο Βάσος μπήκε επικίνδυνα στην περιοχή από δεξιά κι απ’ το ύψος την μικρής περιοχής γύρισε παράλληλα, εκεί όπου δεν ακολουθούσε κανείς.
17′ ΓΚΟΟΟΛ Πέναλτι για τη Λαμία σε ανατροπή στον Θεοδοσόπουλο, μετά από προσπάθεια του Γουργιώτη. Ο δεξιός μπακ των “κυανόλευκων” έγινε αποδέκτης της μπάλας από ωραία σέντρα του Άγγελου Κάππου και με διπλή προσπάθεια δεν κατάφερε να νικήσει τον τερματοφύλακα της ομάδας της Ιτέας. Η μπάλα έφτασε στον Θεοδοσόπουλο που ανατράπηκε στη μεγάλη περιοχή. Έντονες οι διαμαρτυρίες προς την διαιτητή Μπουμπουρή που επέφεραν την κίτρινη κάρτα στον Τσώνη για διαμαρτυρία και στον Λινάρδο για την ανατροπή. Στην εκτέλεση ο Σερπάνος που έστειλε τη μπάλα στη δεξιά γωνία του Πιλάλα για το 1-0.
23′ ΓΚΟΟΟΛ Ωραία σέντρα του Μπαγινέτα Η. στην μεγάλη περιοχή για τον Γουργιώτη, ο οποίος κοντρόλαρε και με σουτ στην κίνηση διπλασίασε τα τέρματα της Λαμίας.
26′ Μεγάλη ευκαιρία για τη Λαμία να κάνει το 3-0. Ο Σερπάνος ξεπέρασε τον αντίπαλό του, μπήκε από δεξιά στην περιοχή και σέντραρε στο πίσω δοκάρι που περίμενε ο Κάππος Α., ο οποίος με κεφαλιά ψαράκι δεν κατάφερε να νικήσει τον Πιλάλα.
29′ Απευθείας εκτέλεση φάουλ του Τσώνη λίγο κάτω απ’ τη σέντρα παραλίγο να ανησυχήσει τον Μπαγινέτα Β. Πέρασε λίγο άουτ πάνω απ’ το οριζόντιο δοκάρι.
Κάκιστη η κατάσταση του αγωνιστικού χώρου του ΔΑΚ αφού σε όλες σχεδόν τις συρτές πάσες η μπάλα αναπηδά.
42′ Κίτρινη κάρτα στον Χουλιάρα.
45′+1 Επικίνδυνο μαρκάρισμα του Λινάρδου στον Γουργιώτη ο οποίος πήγε καθαρά με πρόθεση να πάρει τα πόδια του παίκτη της Λαμίας. Η Μπουμπουρή αντί για απευθείας κόκκινη χάρισε και τη δεύτερη κίτρινη κάρτα στον παίκτη του Αστέρα Ιτέας, δίνοντας απλά φάουλ. Κάτι είναι κι αυτό…
45′+2 Κόρνερ Σερπάνου από αριστερά στο πίσω δοκάρι, κεφαλιά γύρισμα του Γουργιώτη στον Χουλιάρα ο οποίος με νέα κεφαλιά δεν κατάφερε να νικήσει τον τερματοφύλακα των φιλοξενούμενων.
45′+3 Λήξη πρώτου ημιχρόνου.
Δίκαιο το προβάδισμα στο ημίχρονο για την ομάδα της Λαμίας αφού υπερέχει καθολικά στον αγωνιστικό χώρο. Με επιθέσεις κυρίως από τα πλάγια καταφέρνει και διασπά την άμυνα των φιλοξενουμένων. Εκτός αυτού έχασε ευκαιρίες για ακόμη δύο γκολ. Αντίθετα οι φιλοξενούμενοι αυτό που καταφέρνουν με το σκληρό, έως αντιαθλητικό, παιχνίδι τους και τις διαμαρτυρίες είναι να εκνευρίζουν τους περίπου 300 φίλους της Λαμίας που βρίσκονται στο γήπεδο.
46′ Έναρξη δευτέρου ημιχρόνου.
46′ Δύο αλλαγές για τη Λαμία. Οι Ελευθεριάδης και Βαρυπάτης στις θέσεις των Κάππου Α. και Γουργιώτη.
46′ Καταπληκτική κάθετη του Αντωνιάδη στον Θεοδοσόπουλο μες στην περιοχή. Το σουτ του τελευταίου κόντραρε και πέρασε κόρνερ που πέρασε ανεκμετάλλευτο.
49′ Ακόμη μία μεγάλη ευκαιρία για τη Λαμία για το 3-0. Ο Σερπάνος εκτέλεσε φάουλ λίγο έγω απ’ την περιοχή και από δεξιά στο πίσω δοκάρι, ο Χουλιάρας πήρε την κεφαλιά η οποία σταμάτησε στο δεξί κάθετο δοκάρι. Στην επαναφορά ο Μπαγινέτας Η. σούταρε πάνω στους αμυντικούς οι οποίοι απομάκρυναν.
60′ Σέντρα του Σερπάνου από δεξιά, κεφαλιά του Αντωνιάδη στα χέρια του Πιλάλα.
Είναι η πρώτη φορά που διαβάζετε κριτική στον διαιτητή από το FthiotidaSport αλλά η τα λάθη της κ. Μπουμπουρή είναι πολλά. Στο 56′, μετά από εκτέλεση πλάγιου άουτ ο Τσώνης κοντρόλαρε τη μπάλα με το χέρι. Και σ’ αυτή την περίπτωση η δεύτερη κίτρινη κάρτα χαρίστηκε…
61′ Αφού δεν απέβαλλε τον Τσώνη η κ. μπουμπουρή τον άλλαξε ο προπονητής του με τον Μαστρογιάννη.
62′ ΓΚΟΟΟΛ Σέντρα από φάουλ του Σερπάνου, κεφαλιά του Αντωνιάδη και 3-0 με συνοπτικές διαδικασίες…
63′ Αλλαγή για τον Αστέρα Ιτέας. Ο Μάζης στη θέση του Ταμπάκη.
66′ Κίτρινη κάρτα στον Μαρτιναίο.
67′ Κίτρινη και στον Καλύβα.
70′ Τέλος αλλαγών για τον Αστέρα Ιτέας. Ο Μανιώτης στη θέση του Καρδαρά.
78′ Ο Μάζης μπήκε στην περιοχή από αριστερά, σούταρε αλλά ο Βάιος Μπαγινέτας ήταν σε ετοιμότητα και απέκρουσε.
80′ Τρίτη αλλαγή και για τη Λαμία. Ο Θυμιάκος πήρε τη θέση του Ζέρβα.
89′ Ο Θεοδοσόπουλος μπήκε από δεξιά γύρισε παράλληλα για τον Θυμιάκο ο οποίος έστρωσε ωραία στον Σερπάνο, το σουτ του οποίου κατέληξε άουτ.
90′+4 Λήξη της αναμέτρησης.
Διοργάνωση: Δ’ Εθνική (4ος όμιλος)
Αγωνιστική: 4η
Αγώνας: Λαμία - Αστέρας Λαμίας
Γήπεδο: ΔΑΚ Λαμίας
Διαιτητές: Μπουμπουρή Κ., Τσάμπρας Χ., Γκαλιμάνης Η.
Συνθέσεις
Λαμία (Π. Πανόπουλος): Μπαγινέτας Β., Γουργιώτης, Αποστολακόπουλος, Μπαγινέτας Η., Χουλιάρας, Λαΐνας, Θεοδοσόπουλος, Κάππος, Ζέρβας, Σερπάνος, Αντωνιάδης
Αστέρας Ιτέας (Κ. Καραγιάννης): Πιλάλας, Βάσος, Ταμπάκης, Λινάρδος, Χριστόπουλος, Καλύβας, Τσώνης, Καρδαράς, Τσίγκας, Μαρτιναίος, Μπαϊρακτάρης
Από fthiotidasport.com
2 Θέσεις εργασίας στον Δήμο Βαρδουσίων
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΔΕ
ΚΛΑΔΟΣ / ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΟΔΗΓΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ...
ΘΕΣΕΙΣ 1
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΔΕ
ΚΛΑΔΟΣ / ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΕΚΣΚΑΦΕΑ
ΘΕΣΕΙΣ 1
ΦΟΡΕΑΣ ΔΗΜΟΣ ΒΑΡΔΟΥΣΙΩΝ
ΕΔΡΑ / ΝΟΜΑΡΧΙΑ ΦΩΚΙΔΑΣ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΣΤΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ 2266041244
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΕΓΚΡΙΣΗΣ 8/10/2009
ΔΗΜΟΣ ΒΑΡΔΟΥΣΙΩΝ Ιστοσελίδα
Τηλέφωνα: 22660-41244, 22660-41151
Σάββατο 17 Οκτωβρίου 2009
Ολη η αλήθεια για το λιμάνι
Η τότε κυβέρνηση είχε εκφράσει τα επιχειρήματά της γι' αυτή την απόφαση, επικεντρώνοντας σε θέματα ανάπτυξης αλλά είχε βρει αντίθετη σύσσωμη την τότε αντιπολίτευση, φυσικά τους εργαζόμενους και φορείς του Πειραιά, όπως τη Νομαρχία, τους Δήμους Πειραιά και Περάματος, το Εργατικό Κέντρο κ.α. Ωστόσο, έστω και μετ’ εμποδίων η σύμβαση του ΟΛΠ με την κινέζικη εταιρεία προχώρησε. Κυρώθηκε με νόμο από τη Βουλή με τις ψήφους μόνο των τότε κυβερνητικών βουλευτών.
Φτάσαμε έτσι στην 1η Οκτωβρίου, οπότε προβλεπόταν να εγκατασταθεί η κινέζικη εταιρεία, για την οποία η επένδυση στον Πειραιά φαίνεται να είναι εξαιρετικά σημαντική.
Εκείνο, που πριν από μερικούς μήνες κανείς δεν μπορούσε να προβλέψει είναι ότι η προκαθορισμένη ημερομηνία εγκατάστασης θα συνέπιπτε με τη διενέργεια των εθνικών εκλογών της 4ης Οκτωβρίου.
Η νέα κυβέρνηση κληρονόμησε το θέμα και πλέον καλείται να δώσει λύσεις σε ένα ζήτημα που έχει πολλές παραμέτρους και γεννά αρκετά ερωτηματικά. Ας δούμε τα βασικότερα από αυτά μέσα από 12 ερωτήσεις και απαντήσεις.
1.Πόσοι είναι οι εργαζόμενοι στον ΟΛΠ και με τι καθεστώς εργάζονται εκεί;
Στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά (ΟΛΠ ΑΕ) απασχολούνται περίπου 1600 εργαζόμενοι, διαφόρων ειδικοτήτων. Από αυτούς, περίπου 1200 είναι υπάλληλοι και περίπου 400 είναι οι λιμενεργάτες. Ο διαχωρισμός, που είχε σχέση και με το εργασιακό καθεστώς, ισχύει από πολύ παλιά αλλά εδώ και δύο δεκαετίες λόγω των εξελίξεων στην παγκόσμια ναυτιλία σε αρκετούς τομείς, όπως στα κοντέϊνερ, υπάλληλοι και λιμενεργάτες εργάζονται από κοινού στην φορτοεκφόρτωση. Οι υπάλληλοι, βέβαια, στελεχώνουν και τις διοικητικές και τεχνικές υπηρεσίες. Από τους περίπου 1200 υπαλλήλους, περίπου 850, που είναι και οι παλαιότεροι, έχουν εκ του νόμου καθεστώς μονιμότητας, αφού ήταν δημόσιοι υπάλληλοι, ενώ άλλοι 350 έχουν συμβάσεις αορίστου χρόνου. Με συμβάσεις αορίστου χρόνου απασχολούνται και οι λιμενεργάτες.
2. Ακούμε ότι η μεγαλύτερη διαφωνία των λιμενεργατών είναι να μη λειτουργήσει μία δεύτερη προβλήτα την οποία θα λειτουργεί αποκλειστικά η COSCO. Γιατί ακριβώς αντιδρούν; Δεν θα διευκολυνθεί έτσι η δική τους δουλειά;
Η Cosco αναλαμβάνει να λειτουργήσει την προβλήτα ΙΙ του Σ.ΕΜΠΟ, με υποχρέωση κατασκευής του προβλήτα ΙΙΙ. Οι εργαζόμενοι αντιδρούν διότι αυτή την στιγμή ο προβλήτας ΙΙ είναι ο μοναδικός εν λειτουργεία προβλήτας του Σ.ΕΜΠΟ, αφού ο προβλήτας Ι είναι κλειστός λόγω έργων επέκτασης και αναβάθμισης του εξοπλισμού του. Από εκεί και πέρα, οι εργαζόμενοι είναι αντίθετοι διότι όπως επισημαίνουν ο προβλήτας ΙΙ έχει κατασκευαστεί με κεφάλαια του ΟΛΠ, είναι βασική πηγή εσόδων του Οργανισμού και με την παραχώρησή του τίθεται σε κίνδυνο η εργασία τους.
3.Δεν διασφαλίζεται όμως η μονιμότητα των περίπου 1.600 εργαζομένων μετά τη σύμβαση COSCO - Δημοσίου;
Όχι. Η ανατροπή των εργασιακών σχέσεων με τα μέχρι τώρα ισχύοντα είναι δεδομένη και γι' αυτό ανησυχούν οι εργαζόμενοι. Στις δύο προβλήτες του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά απασχολούνται σήμερα περίπου 600 εργαζόμενοι. Με την παραχώρηση της μιας προβλήτας το αντικείμενο του ΟΛΠ ΑΕ θα μειωθεί τουλάχιστον κατά 50%, οπότε θα "περισσέψουν" τουλάχιστον 300 θέσεις εργασίας και σαφώς θα τεθεί θέμα απασχόλησης. Από την άλλη πλευρά, η σύμβαση δεν δεσμεύει την Cosco να προσλάβει εργαζόμενους του ΟΛΠ.
4. Πόσο φθηνότεροι (εάν πράγματι) είναι οι Κινέζοι στις υπηρεσίες τους;
Η τιμολογιακή πολιτική, που θα ακολουθήσει η Cosco είναι ακόμα άγνωστη, κατά συνέπεια δεν μπορούμε να γνωρίζουμε εάν θα είναι φθηνότερη ή όχι στις υπηρεσίες της σε σχέση με τον ΟΛΠ ΑΕ. Μέχρι τον Ιούνιο του 2010 βάσει της σύμβασης η Cosco υποχρεούται να ακολουθεί τα τιμολόγια του ΟΛΠ ΑΕ, αφού και οι δύο θα λειτουργούν από κοινού στην προβλήτα ΙΙ μέχρι να τεθεί εκ νέου σε λειτουργία η προβλήτα Ι, τον οποίο διατηρεί ο ΟΛΠ ΑΕ. Από εκεί και πέρα, η κινέζικη εταιρεία θα ακολουθήσει την δική τιμολογιακή πολιτική. Κύκλοι της αγοράς εκτιμούν ότι οι τιμές θα είναι ανταγωνιστικές στο φορτίο διαμετακόμισης για να προσελκύσει πελάτες αλλά δεν θα πρέπει να αναμένονται σοβαρές διαφοροποιήσεις στο "ανελαστικό" εισαγωγικό- εξαγωγικό φορτίο, που έτσι και αλλιώς θα "περάσει" από τον Πειραιά.
5. Γιατί «μας ήρθαν» οι Κινέζοι;
Κατ’ αρχάς να σημειωθεί ότι οι λιμενικές υπηρεσίες αποτελούν τη μοναδική, ίσως, αγορά στην Ευρωπαϊκή Ένωση που δεν έχει απελευθερωθεί. Και αυτό διότι η σχετική πρόταση Οδηγίας παρότι τέθηκε προς έγκριση δύο φορές στα ευρωπαϊκά όργανα καταψηφίστηκε τελικά και τις δύο φορές από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
Ωστόσο, η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, που υποστήριζε την απελευθέρωση των λιμενικών υπηρεσιών, προώθησε, από το 2006, τη σχετική διαδικασία μετά από ένα ταξίδι του πρώην πρωθυπουργού Κ. Καραμανλή στην Κίνα. Αρχικά, με μια προσπάθεια διακρατικής συμφωνίας, που δεν έγινε αποδεκτή από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ακολούθως με προσπάθεια για παραχώρηση μέσω διαγωνισμού και των δύο προβλητών του ΣΕΜΠΟ. Τελικά προχώρησε στην παραχώρηση με διαγωνισμό της προβλήτας ΙΙ.
Το επιχείρημα, που προεβλήθη για αυτές τις διαδικασίες ήταν ότι ο ανάδοχος θα κάνει επενδύσεις στον προβλήτα ΙΙ, θα κατασκευάσει τον προβλήτα ΙΙΙ και θα προσελκύσει εμπορεύματα.
6.Το 2005 το ΥΕΝ είχε δημοσιεύσει λίστα αμοιβών λιμενεργατών με μισθούς έως 10.527 ευρώ. Τιτλοφορούσε δε την ανακοίνωσή του: "Οι αριστοκράτες λιμενεργάτες των ρετιρέ που αμείβονται με 150.000 ευρώ ετησίως διαμαρτύρονται". Πόσοι αμείβονται σήμερα με εκείνα τα προκλητικά ποσά και τι δουλειά κάνουν; Ποιος είναι κατά προσέγγιση ο μέσος όρος μηνιαίων αμοιβών;
Σήμερα, κανείς δεν αμείβεται με τέτοια ποσά. Εκείνο το διάστημα υπήρχαν ορισμένοι, ελάχιστοι λιμενεργάτες, με την ειδικότητα του "εναερίτη", που έκαναν μια εξαιρετικά δύσκολη και επικίνδυνη εργασία "κλειδώματος" και "ξεκλειδώματος" τεράστιων... βουνών κοντέϊνερ, αναγκαζόμενοι λόγω έλλειψης προσωπικού να εργάζονται διπλοβάρδια μέσα στην ημέρα, αργίες και σαββατοκύριακα, με αποτέλεσμα οι αποδοχές τους λόγω των υπερωριών να αυξάνονται. Ακολούθως, έγιναν προσλήψεις και σήμερα, ο μέσος όρος μηνιαίων αμοιβών των εργαζόμενων στο λιμάνι με υπερωρίες είναι περίπου 2000- 2100 ευρώ.
Ωστόσο, την τελευταία διετία λόγω της αποχής από τις υπερωρίες, που έκαναν οι εργαζόμενοι στο πλαίσιο των κινητοποιήσεών τους ο μέσος μηνιαίος μισθός διαμορφώνεται περίπου στα 1.700 ευρώ.
Από τους ισολογισμούς του ΟΛΠ προκύπτει πάντως ότι το ετήσιο εργοδοτικό κόστος ανά εργαζόμενο είναι της τάξης των 50.000 ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί σε μηνιαίες απολαβές (14 μισθοί) περίπου 3.600 ευρώ (μικτά) .
7. Υπάρχουν διεθνείς και ανεξάρτητοι δείκτες ανταγωνιστικότητας των υπηρεσιών λιμένων; Σε τι θέση κατατάσσονται οι ελληνικές υπηρεσίες;
Υπάρχουν διεθνείς δείκτες κατάταξης των λιμανιών ανάλογα με το διακινούμενο όγκο κοντέϊνερ, αφού άλλωστε αυτός είναι ο σημαντικότερος τρόπος μεταφορών στον χώρο του γενικού φορτίου. Ο Πειραιάς το 2003 βρισκόταν στην 47η Θέση της παγκόσμιας κατάταξης σε διακίνηση κοντέϊνερ αλλά κυρίως λόγω της αναστάτωσης, που έχει δημιουργηθεί από το 2005, σημειώνει μεγάλες απώλειες και πλέον βρίσκεται κάτω από την 120η θέση της παγκόσμιας κατάταξης σε διακίνηση κοντέϊνερ.
8. Που αλλού στον κόσμο έχει επενδύσει η COSCO; Με τι αποτελέσματα;
Όταν αναφερόμαστε στην COSCO πρέπει να είναι αντιληπτό ότι πρόκειται για έναν τεράστιο Όμιλο με πολλές δραστηριότητες γύρω από τη ναυτιλία και γενικότερα τις μεταφορές, Στον χώρο των λιμενικών υπηρεσιών δραστηριοποιείται η θυγατρική της Cosco Pacific, η οποία είναι ο 5ος μεγαλύτερος διαχειριστής κοντέϊνερ (container terminal) στον κόσμο, διαχειριζόμενη 18 τέρμιναλ στην Κίνα και 3 στο εξωτερικό. Στη Μεσόγειο η εταιρεία έχει παρουσία στο τέρμιναλ της διώρυγας του Σουέζ και στο λιμάνι της Νάπολης. Και στις δύο περιπτώσεις έχει μετοχική συμμετοχή μέχρι 25% σε σχήματα, όπου μετέχουν και άλλες εταιρείες αλλά και το Δημόσιο των δύο κρατών. Άλλωστε, η ίδια η εταιρεία σε ανακοίνωσή της στις 7 Οκτωβρίου 2009 για την ανάληψη της διαχείρισης του προβλήτα ΙΙ και του (υπό κατασκευή) ΙΙΙ του Πειραιά υπογράμμισε ότι είναι το "πρώτο αποκλειστικής ιδιοκτησίας εξωχώριο κοντέϊνερ τέρμιναλ, που αναλαμβάνει να διαχειριστεί".
9. Τι κυρώσεις υπάρχουν σε περίπτωση μη εφαρμογής της σύμβασης και από πότε αρχίζουν να «τρέχουν» ποινικές ρήτρες;
Σε γενικές γραμμές ποινικές ρήτρες αρχίζουν να "τρέχουν" από τη 1η Νοεμβρίου. Η σύμβαση προβλέπει αρκετές περιπτώσεις υποχρεώσεις καταβολής ρητρών και από τις δύο πλευρές, που φυσικά αποτελούν νομικά θέματα.
10. Ποια ήταν ακριβώς η στάση του ΠΑΣΟΚ όταν ήταν στην αντιπολίτευση;
Το ΠΑΣΟΚ είχε καταψηφίσει στη Βουλή το νόμο, με τον οποίο κυρώθηκε η σύμβαση παραχώρησης, η οποία είχε συναφθεί μεταξύ της ΟΛΠ ΑΕ και της Cosco Pacific ενώ στο προεκλογικό του πρόγραμμα είχε δεσμευτεί για επαναδιαπραγμάτευση σε βάθος για την διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος.
11. Είναι γνωστό ότι η COSCO έχει εξασφαλίσει ειδικά προνόμια (που δεν απολαμβάνει ο ΟΛΠ) για τις υπηρεσίες της, όπως απαλλαγή φόρου εισοδήματος επί τη βάσει αποφυγής διπλής φορολογίας, απαλλαγή τελών χαρτοσήμου για δανεικά κεφάλαια που αντλήθηκαν για τη χρηματοδότηση του έργου, επιστροφή ΦΠΑ εντός 60 ημερών έντοκα, (έναντι άτοκης επιστροφής με καθυστέρηση 2-3 χρόνων Ενημέρωσε για αυτά η Ελληνική κυβέρνηση την Ευρωπαϊκή Επιτροπή;
Με τα άρθρα 2 και 3 του κυρωτικού νόμου της σύμβασης παραχώρησης δίνονται μια σειρά φορολογικά και άλλα προνόμια, τα οποία σύμφωνα με νομικούς δεν υπήρχαν στην διακήρυξη του διαγωνισμού, ώστε να είναι γνωστά σε όλους τους ενδιαφερόμενους ενώ λέγεται ότι υπάρχουν και άλλες προβλέψεις, που δεν ισχύουν για καμία άλλη εταιρεία στον ελληνικό χώρο, όπως π.χ. η επ' αόριστον δυνατότητα συμψηφισμού κερδών και ζημιών. Για το θέμα δεν είχε ενημερωθεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και όπως απάντησε ο αρμόδιος επίτροπος κ. Ταγιάνι σε πρόσφατη ερώτηση των ευρωβουλευτών του ΠΑΣΟΚ Μαριλένας Κοππά και του ΣΥΡΙΖΑ Νίκου Χουντή θα ζητηθούν περαιτέρω πληροφορίες προκειμένου να εκτιμηθεί κατά πόσο οι διατάξεις των άρθρων 2 και 3 το νόμου 3755 συμβιβάζονται με τους κοινοτικούς κανόνες για τις κρατικές ενισχύσεις
12.Πως είναι μια ημέρα ρουτίνας στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά;
Από τα τέλη της δεκαετίας του 1970 άρχισε να διαφαίνεται η κυριαρχία στο παγκόσμιο εμπόριο των μεταφορών με κοντέϊνερ . Έτσι, σιγά - σιγά σε όλα τα λιμάνια του κόσμου άρχισαν να αναπτύσσονται Σταθμοί Εμπορευματοκιβωτίων (κοντέϊνερ τέρμιναλ), που αποτελούν μια νευραλγική δραστηριότητα για κάθε λιμάνι. Στον Πειραιά, όπως και σε όλα τα λιμάνια του κόσμου, η λειτουργία είναι 24ωρη. Βάρδιες λιμενεργατών φορτοεκφορτώνουν και ταξινομούν κοντέϊνερ. Σε κανονικούς ρυθμούς υπολογίζεται ότι από το ΣΕΜΠΟ του Πειραιά εξυπηρετούνται στο 24ωρο περίπου 5.500 "κουτιά", εισαγωγής, εξαγωγής ή διαμετακόμισης.
Από www.ethnos.gr
Κινητοποιήσεις 8 δήμων την Κυριακή στη Μαλακάσα για τα διόδια
Oι δήμαρχοι και κοινοτάρχες Αγίου Στεφάνου, Πολυδενδρίου, Καπανδριτίου, Κρυονερίου, Αφιδνών, Ωρωπού, Μαλακάσας και Αυλώνα, καθώς και ... εκπρόσωποι δεκάδων φορέων μετείχαν σε σύσκεψη όπου αποφασίστηκε η συγκρότηση συντονιστικής επιτροπής που θα ζητήσει συνάντηση με τη νέα ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, και συγκέντρωση που ορίστηκε για την Κυριακή στις 10.30 π.μ. στα διόδια της Μαλακάσας.
Θα ακολουθήσει πορεία ώς τον σταθμό Αφιδνών, όπου προγραμματίζονται συμβολικές κινήσεις.
Από Βοιωτικά και diodiastop.blogspot.com/
ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ : ΑΙΣΧΡΟΚΕΡΔΕΙΑ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΤΙΜΗ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 0,52 ΤΟ ΛΙΤΡΟ. ΣΤΑ 0,50 ΛΕΠΤΑ Η ΕΥΛΟΓΗ ΤΙΜΗ
Θέσαμε το όριο της αισχροκέρδειας στα 0,52 Ευρώ ανά λίτρο.
Εν τω μεταξύ, ο υφυπουργός κ. Μανιάτης πραγματοποιούσε συνάντηση με φορείς της αγοράς. Το αποτέλεσμα που ανακοινώθηκε είναι ότι οι τιμές θα κυμανθούν μεταξύ 0,52 και 0,58 Ευρώ το λίτρο. Δηλαδή πάνω από το όριο της αισχροκέρδειας και πολύ πάνω από την... μέγιστη εύλογη τιμή.
Αυτές τις τιμές δεν θα τις δεχτούμε, αυτές τις τιμές θα τις χτυπήσουμε και θα τις προσβάλλουμε.
Η κοινωνία θα αυτοπροστατευτεί με μηνύσεις και με αγωγές (ακόμα και με μποϋκοτάζ εάν χρειαστεί).
Εμείς θα προστατεύσουμε και το ατομικό συμφέρον του πολίτη και το δημόσιο συμφέρον. Γιατί είναι θέμα και δημοσίου συμφέροντος, έντονα και άμεσα είναι θέμα του φορολογούμενου πολίτη και του κράτους του.
Αναρωτιόμαστε:
Πόσα χρήματα παραπάνω θα πληρώσουν οι φορολογούμενοι πολίτες ;
Πόσα εκατομμύρια λίτρα θα βάλει το δημόσιο : νοσοκομεία, σχολεία, παιδικοί σταθμοί, γήπεδα, γυμναστήρια, υπουργεία, υπηρεσίες, δήμοι, νομαρχίες κλπ ... .
Βγάλτε τον λογαριασμό της αισχροκέρδειας που τον πληρώνουμε όλοι !!!.
Δεν θα το επιτρέψουμε σε κανένα, εμείς οι ίδιοι οι πολίτες θα προστατεύσουμε το κράτος μας.
Παρεμπιπτόντως : Οι ενώσεις καταναλωτών πρέπει να έχουν οπωσδήποτε θέση σε τέτοιες επαφές και συναντήσεις. Εάν θέλει η νέα κυβέρνηση να αξιώσει το καταναλωτικό κίνημα, που είναι κίνημα της κοινωνίας της ίδιας, οφείλει να καλεί σε κάθε τέτοια συνάντηση τους φορείς της κοινωνίας των πολιτών και τουλάχιστον τις μεγάλες οργανώσεις και κοινούς εκπροσώπους των μικρότερων. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι η νέα κυβέρνηση δεν θα ακολουθήσει την πεπατημένη της προηγούμενης και θα ανοίξει την πόρτα της κοινωνίας σε τέτοιες επαφές, αυτό επιβάλλει κατ’ ελάχιστο η συμμετοχική δημοκρατία. Το ζητούμε άμεσα.
Από ΙΝΚΑ