Τετάρτη 30 Σεπτεμβρίου 2009
Δελτίο Τύπου του Δήμου Ιτέας για δημοσιεύματα του Γιώργου Δρακάκη στο Iteanet
Θα σας παρουσιάσουμε αργότερα την άποψή μας γι αυτό το Δελτίο Τύπου από την θέση των σχολίων, για να διαβάσετε ανεπηρέαστοι τις απόψεις του Δημάρχου.
ΠΡΟΣ: ΜΜΕ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Α. Ολοκληρώθηκε ο καθιερωμένος έλεγχος από τους ορκωτούς λογιστές στο Δήμο Ιτέας ο οποίος διήρκησε περίπου ένα μήνα και παρουσιάστηκε σε ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου στις 28-9-09 όπου και υπερψηφίστηκε ο Ισολογισμός.
Εντύπωση θετική για το Δήμο προκάλεσαν οι παρατηρήσεις και τα σχόλια των ορκωτών για τη λειτουργιά του Δήμου, οι οποίοι εκτός από την βελτίωση που ... διαπίστωσαν σε όλους τους δείκτες και μεγέθη, ανέφεραν ότι ο Δήμος Ιτέας αποτελεί παράδειγμα και στόχο για πολλούς δήμους της πατρίδας μας. (Ενδεικτικά αναφέρθηκαν στην ολοκλήρωση σημαντικών έργων, απορρόφηση κονδυλίων, αποτελεσματικότητα των προϋπολογισθέντων δαπανών, διαφάνεια και καθαρότητα διαδικασιών κ.ο.κ.)
Ο Δήμαρχος εξέφρασε την ικανοποίηση του προς το Δημοτικό Συμβούλιο και συνεχάρη την Οικονομική υπηρεσία και όλους τους υπαλλήλους του Δήμου γενικότερα για τα αποτελέσματα αυτά του Ισολογισμού.
Β. Συνεχίζονται με ταχείς ρυθμούς τα έργα που εκτελούνται από τη ΔΕΗ και το Δήμο Ιτέας για την υπογείωση των καλωδίων στην κεντρική οδό Μεταμορφώσεως. Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό αναπτυξιακό περιβαλλοντολογικό έργο αφού θα καταργήσει τις τεράστιες κολόνες και τους υποσταθμούς της ΔΕΗ από τους κοινόχρηστους χώρους καθώς και από τα μπαλκόνια των κατοικιών, θα δώσει ιδιαίτερο χρώμα και θα αυξήσει την εμπορική κίνηση στη περιοχή.
Επίσης στην οδό Μεταμορφώσεως θα συνεχιστούν τα έργα με εργασίες ανάπλασής της από την παραλία μέχρι την οδό Άστιγγος (σε πρώτη φάση), ενώ δημοπρατείται παρόμοιο έργο επί της οδού Καραϊσκάκη στο εμπορικό κέντρο, το οποίο θα ολοκληρωθεί μέχρι τέλος του έτους.
Δημοπρατούνται ακόμη φέτος η πλατεία της Κίρρας και η ανακαίνιση του «Μερκουρίου» ακινήτου, ενώ έχουν ξεκινήσει οι εργασίες στο «Καψάλειο» εκπαιδευτήριο.
Γ. Σχετικά με συκοφαντικές επιστολές στον τοπικό τύπο και στον δικτυακό τόπο «Iteanet» του Δημοτικού Συμβούλου κ. Δρακάκη πριν ακόμη ολοκληρωθούν οι διαδικασίες νομιμοποίησης των αποφάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου, σας δηλώνω υπεύθυνα ότι τα όσα αναφέρονται είναι ΑΝΑΚΡΙΒΗ, ΑΝΑΞΙΟΠΙΣΤΑ, ΚΑΚΟΒΟΥΛΑ και ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΤΙΚΑ. Σε ότι δε αφορά τις ΟΜΟΦΩΝΕΣ αποφάσεις τόσο για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις όσο και για τις τροποποιήσεις του Σχεδίου Πόλεως είναι τελεσίδικα ορθότατες και νομιμότατες.
Η παραπληροφόρηση αυτού του είδους από τον κ. Δρακάκη προκαλεί ζημιά στην πρόοδο και στην ανάπτυξη του τόπου μας, σύγχυση στους πολίτες και φυσικά αυτοεξευτελισμό εκείνου ο οποίος βεβιασμένα επιδιώκει ή αναδεικνύει την παραπληροφόρηση για προσωπικό του όφελος.
Ο Δήμαρχος Ιτέας
Αριστείδης Ηλ. Παπαλάιος
Τρίτη 29 Σεπτεμβρίου 2009
Τι καιρό θα κάνει στις εκλογές για να έρθουν οι ετεροδημότες για την ψήφο;
Το να μαντέψετε αν αύριο θα κάνει κρύο η..λιακάδα η θα ρίχνει ..χιόνι , δεν θα είναι και τόσο δύσκολο , πλέον , με τα παρακάτω "σημάδια" που ιδιαίτερα ..εκτιμώνται στον τόπο μας . Το δύσκολο είναι , στις μέρες μας , να βρεθούν - και ιδίως στις πόλεις - τα "σημάδια" : πλιά , κουκότια , λύκοι , μπακακάκια , σκλιά , κρούνις , γμάρια , κλπ . Το πρόβλημα είναι , δηλαδή , να μαντέψτε πρώτα , που μπορούν να βρεθούν όλα τα παραπάνω , κι' ύστερα τον ..καιρό !
Πάντως γιά να σας βοηθήσουμε , σημειώνουμε τι , από αιώνες , κοιτάνε οι Δωριείς και κανονίζουν αν την άλλη μέρα θα 'χει...αλέτρι η......πρέφα !
Θα 'χουμι αύριου χ'μώνα :
"΄Άμα σκούζ'νι τα πλιά ", " Άμα οι κρούνις πιτάνι χαμπλά κι πιρπατάνι καταής ", " 'αμα του βόιδ' τ'νάζι του πουδάρ' τ' ", " Άμα γκαρίζ' του..γμαρ' ", " Άμα τα πράτα τ'νάζουντι στιγνά η ρεύουντι όταν πάνι του βράδ' να μπούνι στου..μαντρί ", " Άμα τα γρούνια γκουρλίζ'νι ", " Άμα ουρλιάζουντι τα σκ'λιά " , " Άμα σκούζ'νι οι λύκοι " , " Άμα είνι καλός ου κιρός κι..λαλήσ' η κόκουτους του ..βράδ' " .
Τ'ν αλλ' μέρα θα βρέξ' :
" Άμα τ'νάζιτι η κότα " , " Άμα σκουζ'νι οι κίσσις ", " Άμα τα γίδια κ'βαριάζουντι " , " Άμα η γάτα νιαουρίζ' κατ 'τουν Νουτιά ", " Άμα βγαίν' νι τα μπακακάκια απ' του ..νιρό ", " Άμα..ζιματάει ου ήλιους ..".
Θα καμ' καλό κιρό :
" Άμα είνι χ'μώνας κι λαλήσ' η κόκουτους του..βράδ' ", " Άμα η γάτα , τ'νάζιτι κι νιαουρίζ' κατ' ν .. Ανατουλή ".
Καλό σας βράδυ........Κ.-
Το έγραψε ο Κώστας Καψάλης
Ενίσχυση της Αριστεράς σε Γερμανία-Πορτογαλία
Ενίσχυση της Αριστεράς σε Γερμανία-Πορτογαλία
Εκλογές εχθές σε Γερμανία και Πορτογαλία
Η ριζοσπαστική Αριστερά σε όλη την Ευρώπη, δίνει μάχη για την αλλαγή των συσχετισμών προς.... μία ειρηνική και δίκαιη κοινωνία, βασισμένη στην ποικιλομορφία των δεδομένων, των ιστοριών μας και στις κοινές αξίες μας. Στην Γερμανία, η Αριστερά (με τον πρόεδρο του Κόμματος της Ευρωπαϊκής Αριστεράς, Λόταρ Μπίσκι) και στην Πορτoγαλία το Αριστερό Μπλοκ, ανέβασαν εντυπωσιακά τα ποσοστά τους, στέλνοντας ενθαρρυντικά μηνύματα για την ενδυνάμωση της Ευρ. Αριστεράς . Παρακάτω, τα αποτελέσματα των εκλογών σε Γερμανία και Πορτογαλία
1. Αποτελέσματα βουλευτικών εκλογών 2009 στη Γερμανία
(σε παρένθεση τα αποτελέσματα του 2005)
Συμμετοχή 70,8% (77,7%)
Άκυρα 1,5% (1,3%)
Χριστιανοδημοκράτες (CDU+CSU) 27,3% (27,8%)+ 6,5% (7,4%)= 33,8% (35,2%)
Σοσιαλδημοκράτες (SPD) 23,1% (34,2%)
Ελεύθεροι Δημοκράτες (FDP) 14,6% (9,8%)
Κόμμα Αριστεράς (Die Linke) 11,9% (8,7%)
Πράσινοι 10,7% (8,1%)
Πειρατές 2,0% (–)
Ακροδεξιά (NPD+REP) 1,9% (2,1%)
Λοιποί 2,0% (1,9%)
2. Αποτελέσματα βουλευτικών εκλογών 2009 στην Πορτογαλία
(σε παρένθεση τα αποτελέσματα του 2005)
Συμμετοχή 60,60% (65,03%)
Λευκά + Άκυρα 3,06% (2,93%)
Σοσιαλιστικό κόμμα (PS) 36,56% (45,05%)
Σοσιαλδημοκράτες (PSD, κεντροδεξιά) 29,09% (28,70%)
Λαϊκό κόμμα (CDS/PP, λαϊκιστική δεξιά) 10,46% (7,26%)
Μπλόκο της Αριστεράς (Bloco de Esquerda) 9,85% (6,38%)
Κ.Κ.Πορτογαλίας+Πράσινοι (CDU: PCP+PEV) 7,88% (7,56%)
Κ.Κ.Πορτογάλων Εργατών (PCTP/MRPP, μαοϊκοί) 0,93% (0,84%)
Λοιποί 5,23% (4,21%)
Από ΣΥΡΙΖΑ
Ταλαιπωρούν χιλιάδες πολίτες στη Λιβαδειά για την επίσκεψη Καραμανλή
Για την προγραμματισμένη ομιλία του κ. Καραμανλή στη Βοιωτία ήδη από χθες το απόγευμα έχει κλείσει ο κεντρικός δρόμος της Λιβαδειάς η οδός Αθηνών όπου θα πραγματοποιηθεί η συγκέντρωση σήμερα στις 7:30 το βράδυ. Έκλεισαν δηλαδή τον δρόμο 24 ώρες!!! νωρίτερα για να κατασκευάσουν την εξέδρα στην οποία θα ανέβει ο πρωθυπουργός. Και πιο συγκεκριμένα ένα μικρό σε μήκος κομμάτι του δρόμου μπροστά στο ... Πανεπιστήμιο που όμως κόβει την πόλη στα δύο. Από χθες μέσα σε λίγα λεπτά, μονόδρομοι έγιναν διπλής κυκλοφορίας, η στάθμευση έγινε απαγορευτική στους γύρω δρόμους και σε γενικές γραμμές τόσοι οι ντόπιοι όσο και οι διερχόμενοι υφίστανται μια άνευ λόγου ταλαιπωρία. Εντύπωση επίσης προκαλεί το γεγονός ότι εφόσον το τμήμα του δρόμου που θα χρησιμοποιηθεί είναι μικρό γιατί δεν επελέγη ένα άλλο σημείο της Λιβαδειάς για την ομιλία. Σίγουρα οι εντυπώσεις σε μια κρίσιμη προεκλογική περίοδο παίζουν ρόλο καλό όμως θα είναι να λαμβάνονται υπόψη και οι ανάγκες των πολιτών οι οποίοι έχουν δικαίωμα στην εύκολη πρόσβαση.
Από www.tabloid.gr
Δευτέρα 28 Σεπτεμβρίου 2009
Συνεντεύξεις στα ραδιόφωνα του υποψήφιου του ΣΥΡΙΖΑ Τσιάμη Απόστολου
θα μιλήσει στο Ραδιόφωνο Στο Κόκκινο 105,5 στον Μ. Διανέλλη στις 8:30 το πρωί.
Θα συμμετέχει επίσης και στην Εκπομπή του Άρη Πορτοσάλτε στις 12:30 -13:00 στο Ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ
Από ΣΥΡΙΖΑ Φωκίδας
Ακόμα ένας νεκρός στην άσφαλτο
Όπως έγινε γνωστό από την Αστυνομία, το περιστατικό συνέβη το απόγευμα της περασμένης Κυριακής. Το ζευγάρι, μελισσοκόμοι στο επάγγελμα, μαζί με τον εργάτη κατευθύνονταν σε δασική περιοχή όπου θα τοποθετούσαν τις κυψέλες. Ο 72χρονος οδηγός του φορτηγού έχασε τον ... έλεγχο του οχήματος με αποτέλεσμα να τραυματιστεί θανάσιμα η γυναίκα του και να τραυματιστούν ελαφρά ο ίδιος και ο αλλοδαπός εργάτης.
Στο σημείο έσπευσαν περιπολικά της τροχαίας και πυροσβεστικά οχήματα της Άμφισσας, όμως το φορτηγό που μετέφερε δεκάδες κυψέλες έκαναν δύσκολο το έργο των πυροσβεστών που προσπαθούσαν να απεγκλωβίσουν τους επιβάτες, καθώς δημιουργήθηκε σμήνους μελισσών γύρω από το σημείο του δυστυχήματος.
Προανάκριση για τα ακριβή αίτια του δυστυχήματος διενεργεί το τμήμα τροχαίας Άμφισσας.
Από Λεπάντο
Σύλλογος Αρτοτινών Αθήνας
Οι ώρες και μέρες συναντήσεων θα διαμορφωθούν μετά από συνεννόηση με τους συμμετέχοντες.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δηλώσουν το ενδιαφέρον τους καλώντας στα τηλ.: 6938354528 και 6977002861
«Χ» ο Αστέρας στην Ιτέα
Το σκόρ διαμορφώθηκε με δύο πέναλτι στο ισόπαλο 1-1 που σημειώθηκε στην Ιτέα ανάμεσα σε Αστέρα και τα Μετέωρα.
Μόλις στο 14’ ο Καλύβας του Αστέρα ευστόχησε από τα έντεκα βήματα, ενώ στο 61’ ο Σκόνδρας έφερε το ματς στα ίσια με τον ίδιο τρόπο. Διαιτητής της συνάντησης ήταν ο Κωστής (ΣΔ Ευρυτανίας)
ΑΣΤΕΡΑΣ: Πιλάλας, Σκεπαρνιάς, Βάσος, Μαρτιναίος (59’ Καρδαράς), Τσίκας (70’ Πετρόπουλος), Καλύβας, Τσώνης, Λέτσας, Μάζης (63’ Ταμπάκης), Μπαϊρακτάρης, Λινάρδος.
ΜΕΤΕΩΡΑ: Πάμπαρης, Ζαχαράκης, Κοντός, Τράπας, Ανδρέου, Τσιούκας Α., Κεραμάς, Χαϊτάνης, Τσιούκας Ε., Σκόνδρας, Ζίνος (71 Γούλας).
Έργο Κασάπη....η μεγάλη νίκη του Φωκικού
Το 1-0 διαμόρφωσε ο Φονσέκα στο 48', ενώ στο 64' ο Βαβάτσικος σφράγισε τη νίκη της Φωκικάρας κάνοντας το 2-0.
Ένα αποτέλεσμα μάλλον άδικο για τον Φωκικό, ο οποίος έχασε πολλές ευκαιρίες και με ένα αμφιλεγόμενο οφσάιτ, κόντρα σε έναν... ανύπαρκτο Εορδαικό.
Από τις στιγμές που ξεχώρισαν ήταν οι χαμένες ευκαιρίες του Νουτσκόφσκι στο 54΄και 73.
Πολύ λίγη εμφανίστηκε η ομάδα του Εορδαικού, η οποία, δεν μπόρεσε να κάνει φάσεις, δεν ... πίεσε και δεν προβλημάτισε καθόλου την ομάδα της Άμφισσας.
Πριν την έναρξη του αγώνα, ο αρχηγός της ομάδας του Φωκικού πρόσφερε μια ανθοδέσμη στον πρώην προπονητή της ομάδας, Απ. Χαραλαμπίδη, ως ένδειξη αναγνώρισης στην περσινή του βοήθεια. Ωστόσο, ο Χαραλαμπίδης λόγω τιμωρίας, αναγκάστηκε να παρακολουθήσει εκτός αγωνιστικού χώρου τον αγώνα.... και έτσι έχασε όλα τα γκόλ και τις ευκαιρείες του Φωκικού.
Σήμερα έκανε και την επίσημη πρώτη του με τη φανέλα με το νούμερο 30, ο Άλκη Κρούτι, το δελτίο του οποίου παρέλαβε ο Φωκικός λίγο πριν την έναρξη του αγώνα, αφήνοντας θετικές εντυπώσεις.
Σήμερα, όλοι μιλούσαν για το έργο που έχει κάνει ο Μιχάλης Κασάπης στην ομάδα. Έχει καταφέρει σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα να μεταμορφώσει την ομάδα και να είναι 100% βελτιωμένη σε σχέση με την εμφάνιση του Φωκικού στο κύπελλο. Το μεγαλύτερο κατόρθωμα ωστόσο του κόουτς είναι ότι έχει δημιουργήσει ένα πολύ θετικό κλίμα με τους παίχτες στα αποδυτήρια, οι οποίοι ακολουθούν πιστά τις εντολές του φτάνοντας στο σημερινό αποτέλεσμα.
Η διοίκηση είναι φυσικά πολύ ευχαριστημένη με το αποτέλεσμα, ο Πρόεδρος είχε ζητήσει από τους παίχτες όπως μας είπε αποκλειστικά στο fokikara.blogspot.com να κάνουν 2 τις νίκες της ομάδας και έτσι ο Φωκικός είναι η μοναδική ομάδα αυτή τη στιγμή που έχει στυο ενεργητικό της ΜΟΝΟ ΝΙΚΕΣ. Ένα ιδανικό δηλαδή ξεκίνημα για την ομάδα της Άμφισσας..... ωστόσο ο Μ. Κασάπης λίγο μετά τον αγώνα δήλωσε πως: "Παίξαμε καλά, είμαι ευχαριστημένος από τους παίχτες του, ωστόσο... μπορούσαμε και καλύτερα και θα το καταφέρουμε με αρκετή δουλειά".
Ελπίζουμε την επόμενη φορά, το γήπεδο να μαζέψει ακόμα πιο πολύ κόσμο, καθώς η συμμετοχή των φιλάθλων σήμερα μπορούσε να είναι πιο μαζική. Η ομάδα απέδειξε όμως σήμερα, πως έχει δουλέψει, πως μπορεί και πως αξίζει ΠΟΛΛΑ!!!!
OI ΣΥΝΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ
ΦΩΚΙΚΟΣ: Καντιμοίρης, Θωμόπουλος, Ζυγογιάννης, Δημητρίου, Ευθυμιάδης, Δήμας, Σκαρίμπας, Ταμπάκης (77΄ Ταμπάκης), Φονσέκα (60΄ Κρούτι), Νουτσκόφσκι, Νταλαπέρας (57΄ Βαμβάτσικος).
ΕΟΡΔΑΪΚΟΣ: Παρασκευάς, Μερεσιώτης, Καραμπατσάκης, Γεροντίδης, Δεληζήσης, Τσελέπης, Οικονόμου (75΄ Μαργιορίδης), Κουλίδης (65΄ Κωνσταντινίδης), Διαμαντόπουλος, Τσουλάκος, Ιβάνοφ (46΄ Σερσέμης).
Από Φωκικάρα
Με ανοιχτή τιμή παίρνει τις Ελιές και η ΕΑΣ Πηλίου
Από www.agroschannel.com
33ο Ράλλυ ΕΛΠΑ: Νίκη σε ελληνικό φόντο! Βίντεο απο τον αγώνα
Σε συνδυασμό με την εγκατάλειψη του Solowow, o Basso έκανε σήμερα ένα αποφασιστικό βήμα για την κατάκτηση του Πρωταθλήματος Ευρώπης.
Στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκαν οι Fontana-Cassina, εκμεταλλευόμενοι και τις ατυχίες των ελληνικών πληρωμάτων.
Παρά τα προβλήματα, η εμπειρία των Παναγιωτόπουλου-Αχτίδα τους έφερε στην 4η θέση της γενικής.
Άτυχοι οι Νιώρας-Κακκαλής, που ολοκλήρωσαν στην 5η θέση της γενικής, αφού αν ... δεν είχαν ένα κλαταρισμένο ελαστικό θα μπορούσαν να διεκδικήσουν μέχρι και την 3η.
Νικητής στα αυτοκίνητα με κίνηση στους δύο τρόχους, αναδείχθηκε ο Todor Slavov.
Εξαιρετική επίδοση από τους Ν.Χαλιβελάκη-Μαλακτάρη, αναμφίβολα η καλύερη τους με το EVO IX.
Πρώτοι στην ελληνική F2 στον διήμερο αγώνα, αναδείχθηκαν οι Γκάλλο-Τσαούσογλου.
Αντίστοιχα, στην Α/5 ταχύτεροι αναδείχθηκαν οι Κοτσίκης-Φούκης με το VW Polo.
Οι Βωβός-"ΕΛ-ΕΜ" επέστρεψαν σήμερα, ήταν ο ταχύτερος συνδυασμός του αγώνα κερδίζοντας τον "ελληνικό γύρο" και κρίμα που το διαφορικό εχθές δεν τους επέτρεψε να διεκδικήσουν τη νίκη σε επίπεδο γενικής.
Εντυπωσιακές επιδόσεις σημείωσαν σήμερα οι Αναγνωστάκος-Μουζάκης, στην πρώτη τους με το Lancer EVO IX, τερματίζοντας στην 3η θέση του σημερινού αγώνα.
Μετά από οκτώ ολόκληρα χρόνια, ένας Έλληνας οδηγός κατάφερε να κερδίσει το Ράλλυ ΕΛΠΑ, σπάζοντας την κυριαρχία των πληρωμάτων από το εξωτερικό στον δικό μας αγώνα στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα, η οποία και διαρκούσε από το 2001, μέχρι και σήμερα. Ο Γιάννης Παπαδημητρίου, έχοντας στο δεξί του μπάκετ τον Alan Harryman, μπορεί να είχε κερδίσει και πέρσι τον αγώνα, αλλά χωρίς να προσμετρά στο ERC. Φέτος, τα προβλήματα του πρόσφατος παρελθόντος δεν υπήρξαν, και ο Έλληνας Πρωταθλητής του 1999 κατάφερε να σημειώσει τη δεύτερη συνεχόμενη του νίκη στο ΕΛΠΑ, με έδρα μάλιστα την πόλη της Ιτέας, σπάζοντας μία κυριαρχία των ξένων που διαρκούσε από το 2001, όταν οι Βωβός-«ΕΛ-ΕΜ» είχαν κερδίσει τον αγώνα στη Χαλκιδική. Το έργο του Γιάννη Παπαδημητρίου δεν ήταν καθόλου εύκολο, αφού ο συναγωνισμός με τους Giandomenico Basso και Michal Solowow ήταν έντονος κατά τη διάρκεια και των δύο ημερών! Ο Έλληνας οδηγός, όμως, ακολούθησε σοφή στρατηγική και στις δύο ημέρες του αγώνα. Οδηγώντας γρήγορα στις ειδικές, έμεινε στη διεκδίκηση της νίκης ακόμα και μετά τη χθεσινή λανθασμένη επιλογή ελαστικών, και σήμερα όταν ο Basso είχε ένα κλαταρισμένο ελαστικό φρόντισε να περάσει στην κορυφή και να παραμείνει ως εκεί ελέγχοντας με μαεστρία τον ανταγωνισμό, σημειώνοντας μία πολύ σημαντική νίκη.
Μία επικράτηση που έρχεται ως συνέχεια της επίδοσης του Λάμπρου Αθανασούλα, δείχνοντας ότι ο ελληνικός μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι εδώ. Είναι εδώ, γεννώντας ελπίδες σε όλους μας για την επόμενη μέρα, παρά τις αντίξοες συνθήκες. Διότι κακά τα ψέματα. Με εξαίρεση την εμπειρία, οδηγοί όπως ο νικητής του αγώνα, Γιάννης Παπαδημητρίου και ο Άρης Βωβός, δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν σε επίπεδο ταχύτητας από οδηγούς επιπέδου Michal Solowow και Corrado Fontana. Εξαίρεση; Η εμπειρία, αφού ειδικά ο Πολωνός είναι τρανό παράδειγμα οδηγού που έχει δουλέψει και έχει βελτιωθεί μέσα από τα αγωνιστικά χιλιόμετρα. Και όμως, αυτοί οι οδηγοί καταφέρνουν και διακρίνονται σε επίπεδο Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ.
Η επιτυχία είναι πολύ σημαντική λοιπόν και μάλιστα ειδικά από τη στιγμή που η εξέλιξη του αποδείχθηκε δραματική, με αντίξοες καιρικές συνθήκες και εναλλαγές στην κορυφή, μέχρι σχεδόν και το τέλος. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, είναι η εξέλιξη στη μάχη του ERC, με τον Giandomenico Basso να παθαίνει ένα κλαταρισμένο ελαστικό και ουσιαστικά να χάνει κάθε ελπίδα για τη νίκη, περιοριζόμενος στη δεύτερη θέση της γενικής. Την ίδια ώρα, ο Michal Solowow τον πλησίαζε σε απόσταση βολής, ενώ ο Γιάννης Παπαδημητρίου ξεκινούσε το ταξίδι του για μία ονειρεμένη νίκη. Όμως, η τύχη έμελλε σε αυτόν τον αγώνα να είναι με το μέρους του Basso, αφού μία ειδική πριν το ενδιάμεσο σέρβις, ο Solowow χτύπησε στο κάτω μέρος το Peugeot 207 S2000, με αποτέλεσμα να χτυπήσει το κιβώτιο του και να εγκαταλείψει την προσπάθεια του. Κάτι που επέτρεψε στον Basso να τερματίσει άνετα δεύτερος, γνωρίζοντας ότι είναι πολύ δύσκολο να πλησιάσει τον Παπαδημητρίου που προηγούταν. Έτσι, με δεδομένο το πόσο σημαντικός είναι ο αγώνας για την Abarth στο κυνήγι του τίτλου, ο Ιταλός προτίμησε τους βαθμούς της πρώτης θέσης στο ERC, ένα αποτέλεσμα που τον φέρνει στην κορυφή της βαθμολογίας δύο αγώνες πριν το τέλος.
Η τύχη, όμως, ήταν γενικότερα με το μέρος των Ιταλών, αφού ο Corrado Fontana κατάφερε να τερματίσει εν τέλει τρίτος, παρά τα όποια προβλήματα αντμετώπισε με κλαταρισμένα ελαστικά εχθές, αλλά και με τα ηλεκτρικά του αυτοκινήτου σήμερα. Βλέπετε, ο Ιταλός σε καμία περίπτωση δεν ήταν ταχύτερος από συνδυασμούς όπως ο Μανώλης Παναγιωτόπουλος και ο Γρηγόρης Νιώρας, οι οποίοι αντιμετώπισαν προβλήματα και περιορίστηκαν στην 4η και 5η θέση της γενικής κατάταξης, αντίστοιχα. Συγκεκριμένα, οι Παναγιωτόπουλος-Αχτίδας αντιμετωπίζουν από εχθές πρόβλημα με τα ενεργά διαφορικά του Lancer EVO IX, με αποτέλεσμα να χάνουν αρκετό χρόνο στις ειδικές διαδρομές. Παρόλα αυτά, εκμεταλλευόμενος την τεράστια εμπειρία του, ο «Βασιλιάς» κατάφερε να προσθέσει ακόμα ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα στο πλούσιο παλμαρέ του, απολαμβάνοντας ακόμα περισσότερο αυτό που αποζητά κάθε φορά με την παρουσία του. Τη συμμετοχή του στους αγώνες και την ευχαρίστηση. Ίσως το αποτέλεσμα να είναι ιδανικό.
Γλυκόπικρη, όμως, είναι η γεύση που αφήνει ο αγώνας και στους Νιώρα-Κακκαλή, οι οποίοι είχαν ένα κλαταρισμένο ελαστικό στην πρώτη ειδική του σκέλους, με αποτέλεσμα να χάσουν τέσσερα ολόκληρα λεπτά και μαζί τις σημαντικές ελπίδες που είχαν για μία θέση στο βάθρο. Κακά τα ψέματα, ο Νιώρας μπορούσε να περάσει το εμπόδιο του Fontana και να είχαμε δύο Έλληνες οδηγούς στο βάθρο, αλλά η τύχη δεν ήταν με το μέρους του. Στην 7η θέση της γενικής, και ταχύτερο πλήρωμα με κίνηση στους δύο τροχούς, αναδείχθηκαν οι Βούλγαροι Slavov-Filipov με το Renault Clio R3. Το βουλγάρικο πλήρωμα κατάφερε να κινηθεί πολύ γρήγορα στις ειδικές του ΕΛΠΑ και να αποκομίσει τον μέγιστο αριθμό βαθμών για το 2WD Cup, χωρίς όμως να διατηρούν σημαντικές ελπίδες για την κατάκτηση του τίτλου, αφού η δεύτερη θέση που κατέκτησε ο Antonin Tulstak με το Citroen C2 S1600 τον φέρνει μία ανάσα από την κατάκτηση του τίτλου.
Πίσω από τον Βούλγαρο οδηγό, ακολούθησαν οι Νικόλας Χαλιβελάκης-Μαλακτάρη, με το Mitsubishi Lancer όγδοης γενιάς, με τον νεαρό οδηγό να πραγματοποιεί την καλύτερη του εμφάνιση στο τιμόνι του τετρακίνητου EVO VIII. Μάλιστα, είναι χαρακτηριστικό ότι σε όλη τη διάρκεια του αγώνα βελτίωνε με το πέρας κάθε ειδικής της επιδόσεις του, καταφέρνοντας μάλιστα να κερδίσουν με διαφορά τη μάχη που είχαν από εχθές με τους Κωνσταντάκο-Σιδεράκη με ίδιο αυτοκίνητο. Οι τελευταίοι, πραγματοποίησαν μία πολύ καλή εμφάνιση και τις δύο ημέρες ενός πολύ δύσκολου και απαιτητικού αγώνα. Οι Γκάλλο-Τσαούσογλου και Αλυγιζάκης-Χατζιδάκης, με Peugeot 206 και Citroen C2 R2, συμπλήρωσαν την πρώτη δεκάδα, με τους πρώτους να επικρατούν στην Α/6 και να σημειώνουν ειδικά εχθές πολύ καλούς χρόνους στις ειδικές. Τέλος, στην Α/5 σε επίπεδο γενικής ταχύτεροι αναδείχθηκαν οι Κοτσίκης-Φούκης με το VW Polo, ακολουθώντας έναν σταθερό ρυθμό, όντας μόνοι σε επίπεδο διήμερου αγώνα, αφού από εχθές είχαν δημιουργήσει σημαντική διαφορά από τους διώκτες τους.
Όμως, ο αγώνας δεν προσμετρούσε μόνο στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ, αλλά και στο ελληνικό, και μάλιστα με τη σημερινή δεύτερη να αποτελεί ξεχωριστή περίπτωση βαθμολογικά. Έτσι, οι Βωβός-«ΕΛ-ΕΜ» με το Mitsubishi Lancer EVO IX επέστρεψαν σήμερα στον αγώνα μετά τη χθεσινή τους εγκατάλειψη από διαφορικό, καταφέρνοντας να κινηθούν ταχύτερα από όλους, κερδίζοντας και τις τέσσερις από τις έξι ειδικές του σκέλους. Αναμφίβολα, το κατά πολλούς ταχύτερο ελληνικό πλήρωμα θα ήθελε να είναι στη μάχη της διεκδίκησης της νίκης, και είναι κρίμα που για ακόμα μία χρονιά, όπως το 2007, ένα διαφορικό τους στέρησε τη δυνατότητα. Όμως, με τις επιδόσεις τους, αλλά και τους βαθμούς της πρώτης θέσης, επέστρεψαν στην κορυφή της βαθμολογίας. Οι Παπαδημητρίου-Harryman, έχοντας το μυαλό τους στην κατάκτηση της νίκης, περιορίστηκαν στην δεύτερη θέση της ελληνικής κατάταξης για την δεύτερη ημέρα. Ανάμεσα στους πρωταγωνιστές του σκέλους, όμως, ήταν και οι Αναγνωστάκος-Μουζάκης, με τον πρώην «Γίνε Πρωταθλητής» να επανεκκινεί σήμερα και να καταφέρνει στην πρώτη του συμμετοχή με αυτοκίνητο της κατηγορίας Ν, και συγκεκριμένα ένα Lancer EVO IX, κα σκαρφαλώνει στο τρίτο σκαλί του βάθρου! Ο ταλαντούχος οδηγός, έδειξε εξαιρετικά στοιχεία του πλούσιου ταλέντου του και κρίμα που το αυτοκίνητο δεν στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων και εχθές για να μπορέσει να πραγματοποιήσει ολόκληρο τον αγώνα. Μακάρι, η εμφάνιση αυτή του πρώην Γίνε να έχει και ανάλογη συνέχεια, όσο δύσκολο και αν είναι αυτό στους χαλεπούς καιρούς που διανύουμε. Παράλληλα, αναφορικά με τη δεύτερη ημέρα, αξίζει να σημειώσουμε την εξαιρετική επίδοση του Κωνσταντίνου Χαλιβελάκη, που με τον πολύπειρο Λεωνίδα Μαχαίρα στο δεξί του μπάκετ, κατάφερε να τερματίσει στην πρώτη θέση της F2, σημειώνοντας εξαιρετικούς χρόνους και σε επίπεδο γενικής, εντυπωσιάζοντας παράλληλα και με τα περάσματα του! Αυτή είναι αναμφίβολα η καλύτερη εμφάνιση του πρώην νικητή του 206 Junior Cup και επιθυμία όλων είναι η συνέχεια να είναι αντίστοιχη στο τιμόνι του Peugeot 206 της Α/6. Τέλος, στην Α/5, με δεδομένη την απουσία του Γιώργου Πάζη, ο οποίος και σήμερα δεν επανεκκίνησε, το ενδιαφέρον επικεντρώθηκε στη μάχη ανάμεσα στους «Αρμα»-«Αρμάκι» με το Nissan Micra και τους Κοτσική-Φούκη με το VW Polo. Οι πρώτοι κατάφεραν να σημειώσουν την παρθενική τους φετινή νίκη στην κλάση, μετά από μεγάλη μάχη με το πλήρωμα του Polo, την ώρα που οι τελευταίοι με τη δεύτερη θέση που κατέκτησαν, φιγουράρουν πλέον στην κορυφή της βαθμολογίας! Και με δεδομένο ότι απομένουν τρεις γύροι για την ολοκλήρωση του Πρωταθλήματος, εύλογα καταλαβαίνει κανείς ότι το ενδιαφέρον κορυφώνεται.
Η δεύτερη μέρα του Ράλλυ ΕΛΠΑ, όμως, προσμετρούσε και στο Πρωτάθλημα Ιστορικών Αυτοκινήτων, με τους Βασίλη και Γιάννη Βελάνη να καταφέρνουν να σημειώσουν ακόμα μία νίκη φέτος, η οποία εκτός από πειστική, τους έφερε ακόμα πιο κοντά στην κατάκτηση του τίτλου. Ενός τίτλου, που όπως όλα δείχνουν θα κατακτήσουν στον επόμενο γύρο του θεσμού. Πιο πίσω, στη μάχη της δεύτερης θέσης, οι Οικονόμου-Γαρυφάλλης, κατάφεραν να ανέβουν με το Ford Escort στο δεύτερο σκαλί του βάθρου, έχοντας μάχη με τους Λυκάκη-Χατζηθεωδορίδη με ίδιο αυτοκίνητο, οι οποίοι αν και δεύτεροι εγκατέλειψαν στην τελευταία ειδική. Έτσι, οι Γιαννακούλης-Πετρόπουλος ανέβηκαν με την λευκή-κόκκινη Porsche 911 στο τρίτο σκαλί του βάθρου, ένα αποτέλεσμα που τους διατηρεί στη μάχη του τίτλου, αν και οι ελπίδες τους είναι πλέον σαφώς λιγότερες.
Το 33ο Ράλλυ ΕΛΠΑ πέρασε στην ιστορία, λοιπόν, αφήνοντας μία γλυκιά γεύση στους περισσότερους. Στους αγωνιζόμενους, που αγωνίστηκαν σε ειδικές διαδρομές που προσφέρουν μέγιστη οδηγική απόλαυση, έχοντας η κάθε μία από αυτές όνομα βαρύ σαν ιστορία. Αλλά και σε όλους όσους τον παρακολούθησαν, αφού ήταν ένας αγώνας με εναλλαγές στην κορυφή, αντίξοες καιρικές συνθήκες όπως βροχή, λάσπη, ομίχλη, με ιδιαίτερη σημασία στις επιλογές ελαστικών, και γενικότερα με χαρακτηριστικά ενός πραγματικού αγώνα Ράλλυ. Και όλα αυτά, με την ελληνική σημαία να κυματίζει και πάλι στην πρώτη θέση του Ράλλυ ΕΛΠΑ, και ένα ελληνικό πλήρωμα να κατακτά τη νίκη σε έναν αγώνα του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος._Π.Τ.panost@4troxoi.gr
Ας δούμε,όμως, τι είπαν οι πρωταγωνιστές του αγώνα, λίγο πριν ανέβουν τη ράμπα του τερματισμού:
Γιάννης Παπαδημητρίου: «Ο αγώνας ήταν πιο δύσκολος από ό,τι περιμέναμε. Ιδιαίτερα χθες. Ευτυχώς η τύχη μας χαμογέλασε και ήρθε το επιθυμητό αποτέλεσμα.Προσπαθούσαμε και να φυλάξουμε το αυτοκίνητο και τα λάστιχα για να μην πάθουμε ζημιά και ταυτόχρονα να κρατηθούμε μπροστά. Ο Basso με το Abarth δεν ήταν εύκολοι αντίπαλοι και μέχρι να τερματίσω στην τελευταία ειδική είχα πάντοτε το νου μου. Αν ήθελε θα μπορούσε να επιτεθεί στην τελευταία ειδική και θα έπρεπε να πάμε κι εμείς γρήγορα. Πιστεύω όμως ότι ήταν τέτοια η διαφορά ασφαλείας που είχαμε και μπορέσαμε να την κρατήσουμε, αλλά όχι εύκολα. Ηταν ένα μικρό Ακρόπολις με πολύ πιο αντίξοες συνθήκες. Mε αυτοκίνητα χαμηλά όχι WRC τα οποία είναι σίγουρα πιο ενισχυμένα με πολύ καλές αναρτήσεις και χωρίς λάστιχα που χρησιμοποιούνται στο WRC που επίσης είναι πιο ενισχυμένα. Ήταν ένας αγώνας που θα τον θυμάμαι πάντα για το πόσο δύσκολος ήταν».
Giandomenico Basso: «Είμαστε χαρούμενοι. Οι βαθμοί που κατακτήσαμε ήταν πολύ σημαντικοί για το ERC. Τώρα βρισκόμαστε μπροστά με 11 βαθμούς διαφορά από τον Solowow. Ήταν εντελώς διαφορετικός αγώνας από ότι τα προηγούμενα χρόνια. Μας άρεσε πολύ το χώμα. Ήταν δύσκολος αγώνας και οι ειδικές ήταν σκληρές με πολλές πέτρες και ήταν δύσκολο να καταφέρουμε να φτάσουμε στον τερματισμό».
Corrado Fontana: «Είναι πολύ σημαντικό που τερματίσαμε σε καλή θέση στη γενική κατάταξη. Είμαστε ικανοποιημένοι με την απόδοση και τους βαθμούς που πήραμε για το ERC. Τώρα σκεφτόμαστε το Rally Antibes. Με την εγκατάλειψη του Solowow η κατάκτηση του τίτλου του ERC παραμένει ανοικτή, αν και ο Basso βρίσκεται αρκετούς βαθμούς μπροστά μας. Νομίζω ότι ο Βasso είναι ο νέος πρωταθλητής του ERC γιατί είναι πολύ γρήγορος και θα είναι δύσκολο να τον φτάσουμε. Πάντως θα δώσουμε τον καλύτερό μας εαυτό»!
Μανώλης Παναγιωτόπουλος: «Είμαστε ευχαριστημένοι γιατί είμαστε ψηλά στη γενική, έστω με κάποιες κακοτυχίες των άλλων. Βέβαια, και εμείς σταθήκαμε άτυχοι χθες και σήμερα. Άλλωστε αυτό που θέλω εγώ είναι να παραμένω στη συμμετοχή. Από εκεί και πέρα τα υπόλοιπα θα έρθουν. Μου άρεσε ο αγώνας. Είχε χρόνια να γίνει στην Ελλάδα τέτοιος αγώνας, εκτός του Ακρόπολις. Μην ξεχνάμε ότι τα Ράλλυ Χαλκιδικής άφησαν εποχή και ήταν οι καλύτεροι ευρωπαϊκοί αγώνες για πολλά χρόνια. Ήταν πολύ καλός αγώνας σχεδιαστικά».
Γρηγόρης Νιώρας: «Ο αγώνας μας αφήνει μία πικρία γιατί ήμασταν ταχύτεροι και δεν είχαμε κάποιο πρόβλημα. Αυτό που μας έβαλε σε περιπέτειες ήταν το κλατάρισμα. Από εκεί και έπειτα, αναγκαστήκαμε να κινηθούμε πιο γρήγορα από ό,τι έπρεπε. Δεν θέλαμε να πιέσουμε το αυτοκίνητο. Είναι δύσκολες εποχές για να διαθέτεις πολλά χρήματα για επισκευές. Ηταν ένας δύσκολος αγώνας, αλλά αφού γυρίσαμε πίσω όλα καλά. Πήραμε και βαθμούς για το ελληνικό πρωτάθλημα, με αποτέλεσμα να είμαστε ικανοποιημένοι. Τώρα θα τρέξουμε στο Μαύρο Ρόδο και από εκεί και πέρα αν υπάρχει δυνατότητα θα τρέξουμε και στο Παλλάδιο για να συμπληρώσουμε τα έξι αποτελέσματα που θέλουμε για το Παν.Π.Ρ.».
Άρης Βωβός: «Ο αγώνας μας αφήνει μία πικρία, γιατί στόχος μας ήταν να κερδίσουμε. Δυστυχώς για ακόμη μία φορά, όπως και πριν από δύο χρόνια στην Χαλκιδική, μάς στερήθηκε η δυνατότητα διεκδίκησης της νίκης λόγω προβλημάτων που αντιμετωπίσαμε με το αυτοκίνητο. Όμως, έτσι είναι οι αγώνες. Σήμερα νομίζω ότι κάναμε έναν πολύ καλό αγώνα. Στο δεύτερο πέρασμα βελτιώσαμε πάρα πολύ τους χρόνους μας και νομίζω ότι αν δεν υπήρχαν τα χθεσινά προβλήματα θα μπορούσαμε να είχαμε διεκδικήσει τη νίκη. Βέβαια σήμερα ο αγώνας μετά τις τρεις πρώτες ειδικές έπαψε να έχει ενδιαφέρον λόγω των προβλημάτων που είχαν οι πρωτοπόροι. Συγχαρητήρια στον Γιάννη που κέρδισε. Εμείς έχουμε στόχο την κατάκτηση του ελληνικού πρωταθλήματος και σήμερα πήραμε 20 βαθμούς. Καταφέραμε να κερδίσαμε την ελληνική κατάταξη, όντας και ταχύτεροι στο σκέλος, αλλά είμαστε στενοχωρημένοι για το συνολικό αποτέλεσμα. Θα πάμε στο Ράλλυ Αχαιός για να είμαστε σίγουροι ότι θα εξασφαλίσουμε το πρωτάθλημα, ενώ στη συνέχεια θα προσπαθήσουμε να κερδίσουμε το Μαύρο Ρόδο, κι αν χρειαστεί θα πάμε και στον τελευταίο αγώνα, στο Παλλάδιο. Δεν σας κρύβω ότι θέλω να πάρω ένα Πρωτάθλημα. Έχω να το κατακτήσω από το 2001. Επειδή πλησιάζει το τέλος της οδηγικής μου σταδιοδρομίας θέλω να κλείσω τα τελευταία μου χρόνια με την κατάκτηση ενός πρωταθλήματος. Αυτό δεν σημαίνει τίποτα σαν τίτλος, περισσότερο σαν προσωπική ευχαρίστηση».
Γιάννης Αναγνωστάκος: «Το γεγονός ότι μείναμε την 1η μέρα μας στενοχώρησε λιγάκι. Τουλάχιστον την 2η μέρα καταφέραμε να τερματίσουμε τις ειδικές που αγαπάμε και ευχαριστηθήκαμε πολύ με το αυτοκίνητο. Ήταν η πρώτη φορά που τρέχαμε με τέτοιου είδους αυτοκίνητο. Είναι απίστευτο. Το χαίρεσαι και είναι πιο εύκολο να το οδηγείς από ότι αυτοκίνητα μικρότερης κατηγορίας, με τα οποία έπαιρνα μέρος στους αγώνες μέχρι τώρα. Θέλει όμως μεγάλη εξοικείωση για να μπορέσεις να πας γρήγορα».
Το κείμενο από το www.rally.gr στο οποίο μπορείτε να βρείτε περισσότερες εικόνες των αγώνων.
Δείτε κι ένα βίντεο