Τετάρτη 30 Δεκεμβρίου 2009
ΕΞΩΔΙΚΟ ΠΡΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ από τους εργαζόμενους στα Ελληνικά Ταχυδρομεία
Οι εργαζόμενοι στα Ελληνικά Ταχυδρομεία με την ουσιαστική συμμετοχή τους, την αποτελεσματικότητα και την εργατικότητα τους έχουν διαμορφώσει όλες τις προϋποθέσεις για μια πολιτική που να διασφαλίζει τη βιωσιμότητα του ΕΛ.ΤΑ., να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του λαού και της χώρας και να αποτελεί το Δημόσιο Ταχυδρομείο δυναμικό μοχλό ανάπτυξης για όλη την Ελληνική Περιφέρεια.
Παράλληλα, με αγώνες έχουν κατακτήσει εργασιακά, οικονομικά, θεσμικά και ασφαλιστικά δικαιώματα που βελτιώνουν τη θέση των εργαζόμενων στο διαρκώς μεταβαλλόμενο διεθνές και εθνικό περιβάλλον.
Αυτή η συμμετοχή, η διαχρονική κοινωνική προσφορά των εργαζόμενων και του Ταχυδρομείου ... έχει καταξιώσει τον Ταχυδρομικό Κόσμο στη συνείδηση του λαού και έχει διαμορφώσει άρρηκτους δεσμούς με όλη την κοινωνία.
Ο λαός και η χώρα έχουν άμεση ανάγκη από ένα σύγχρονο, Δημόσιο και αποτελεσματικό Ταχυδρομείο που θα δίνει συνέχεια και προοπτική μέσα από πλήρεις ποιοτικές και προσιτές ταχυδρομικές υπηρεσίες σε κάθε πολίτη σε όποιο σημείο αυτός κι αν κατοικεί.
Οι πολιτικές που ασκήθηκαν από την προηγούμενη Κυβέρνηση δεν ανταποκρίνονταν σε αυτή την κοινωνική απαίτηση, δεν υποστήριζαν τον Δημόσιο χαρακτήρα του ΕΛ.ΤΑ., υποβάθμιζαν τον κοινωνικό προσανατολισμό του Ταχυδρομείου.
Είναι πολιτικές που επιβάλλει ο άκρατος νεοφιλελευθερισμός και τα μεγάλα συμφέροντα, για το ξεπούλημα των δημοσίων επιχειρήσεων και την περιθωριοποίηση των κοινωνικών αξιών.
Αναμέναμε ότι, μετά τις εκλογές της 4ης Οκτώβρη 2009 θα λαμβάνατε τις απαραίτητες αποφάσεις που θα σταματούσαν την φθίνουσα πορεία που οδηγεί στα ελλείμματα, τη διάλυση και τη συρρίκνωση του Ταχυδρομείου.
Αναμέναμε ότι θα κατανοούσατε το μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο ΕΛ.ΤΑ. και όπως σας το έχουμε εκφράσει σε όλους τους τόνους στις θεσμικές μας συναντήσεις και σας το έχουμε αναλύσει στα κείμενα μας, θα πράττατε το αυτονόητο.
Θα τοποθετούσατε το συντομότερο Διοίκηση που θα αναλάμβανε ένα πρόγραμμα άμεσης σωτηρίας και εξόδου του ΕΛ.ΤΑ. από την καταστροφική του πορεία.
Δυστυχώς μέχρι σήμερα έχουμε διαψευστεί.
Δεν τοποθετήσατε Διοίκηση στην επιχείρηση και την υπολειτουργείτε με ένα Δ. Σ. που το έχουμε καταγγείλει για σωρεία παράνομων αποφάσεων και κατ’ ουσία ανύπαρκτο.
Αφήνετε ανεκμετάλλευτη την εορταστική περίοδο, που θα μπορούσε να αξιοποιηθεί στην κατεύθυνση αύξησης των εσόδων.
Ο ΕΛ.ΤΑ. λειτουργεί μόνο και μόνο από συνήθεια.
Αποκλείετε τον ΕΛ.ΤΑ. από το Δ. Σ. του Ταμιευτηρίου χωρίς λόγο και αιτία.
Παράλληλα, η συνεχιζόμενη μείωση εσόδων και η διόγκωση του καταγραφόμενου ελλείμματος δεν σας συγκινούν.
Η υποβάθμιση της ποιότητας των υπηρεσιών δεν σας προβληματίζει.
Οι μεγάλες ελλείψεις προσωπικού, η αποδιοργάνωση των υπηρεσιών, η απομόνωση και η περιθωριοποίηση του υπηρεσιακού ιστού, η παντελής έλλειψη διοικητικού συντονισμού, κατευθύνσεων και επίλυσης προβλημάτων οδηγούν τον ΕΛ.ΤΑ. στη διάλυση και έχουν φέρει τους εργαζόμενους σε απόγνωση.
Καθημερινά η κατάσταση σε όλα τα επίπεδα χειροτερεύει. Απουσιάζετε προκλητικά από τον αγώνα που δίνουν οι εργαζόμενοι σε κάθε υπηρεσιακή λειτουργία για να διατηρήσουν τον ΕΛ.ΤΑ. σε ένα ανεκτό επίπεδο λειτουργίας, για να ανατρέψουν την πλήρη κατάρρευση του Ταχυδρομείου.
Κύριοι,
Σας έχουμε ενημερώσει και έχουμε παρουσιάσει τα προβλήματα του ΕΛ.ΤΑ. και τις θέσεις των εργαζόμενων τόσο αναλυτικά που σε καμιά περίπτωση δεν μπορείτε να επικαλεστείτε άγνοια.
Σήμερα στο τέλος μιας δύσκολης χρονιάς ο ΕΛ.ΤΑ. βρίσκεται στο κρισιμότερο σημείο, έχει οδηγηθεί σε αδιέξοδα και δεν σχεδιάζονται πολιτικές για την αντιμετώπιση της κρίσης, τη διασφάλιση της βιωσιμότητας του και την παροχή των Καθολικών Υπηρεσιών.
Η τεράστια έλλειψη προσωπικού με την εμμονή της προηγούμενης Κυβέρνησης να ανατρέψει το ισχύον Θεσμικό Πλαίσιο και να απορυθμίσει τις εργασιακές σχέσεις, έχει φέρει τον ΕΛ.ΤΑ. σε οριακό σημείο λειτουργίας.
Το Ταχυδρομείο ανταποκρίνεται στις υποχρεώσεις του και εξυπηρετεί τους πολίτες χάρη στον πατριωτισμό και τις υπεράνθρωπες προσπάθειες των εργαζόμενων.
Ο αναγκαίος προγραμματισμός των προσλήψεων εποχικού προσωπικού που θα ενισχύσει τον ΕΛ.ΤΑ. για την ομαλή λειτουργία του καθυστερεί αδικαιολόγητα.
Σ΄ αυτό το περιβάλλον, η αποδιοργάνωση των υπηρεσιών, η διαμόρφωση κλίματος ανασφάλειας, η αδυναμία σας να λάβετε άμεσα αποφάσεις για την επίλυση των προβλημάτων πυροδοτούν ανεξέλεγκτες καταστάσεις.
Άλλο χρόνο αναμονής και περίοδο ανοχής δεν επιτρέπουν οι συνθήκες και τα προβλήματα. Απαιτούνται άμεσες αποφάσεις.
Σ΄ αυτή την κατεύθυνση το Δ. Σ. της Π.Ο.Σ.Τ. συνεδρίασε την Παρασκευή 18/12/2009 και αποφάσισε ομόφωνα την προκήρυξη αγωνιστικών κινητοποιήσεων και στις επόμενες ημέρες θα ενημερωθείτε για το χρόνο πραγματοποίησης τους.
Εμείς απαιτούμε άμεσες λύσεις και απάντηση στα μεγάλα ζητήματα που αντιμετωπίζει η επιχείρηση.
Σας καλούμε να διαμορφώσετε χρονοδιάγραμμα για την έξοδο του ΕΛ.ΤΑ. από την κρίση και να ασχοληθείτε με τα πραγματικά προβλήματα του Ταχυδρομείου.
Σας δηλώνουμε ότι οι εργαζόμενοι θα αντιδράσουν, με κάθε νόμιμο αγωνιστικό μέσο, στην απραξία και στην αδιαφορία. Η αναπτυξιακή προοπτική του ΕΛ.ΤΑ. είναι η μεγάλη μας προτεραιότητα.
Είμαστε αποφασισμένοι μέσα από δυναμικές αγωνιστικές κινητοποιήσεις να επιβάλλουμε λύσεις και πολιτικές που θα υπηρετούν τα συμφέροντα του Ταχυδρομείου και των εργαζόμενων.
Η προοπτική, η ανάπτυξη και η βιωσιμότητα του ΕΛ.ΤΑ., η νομιμότητα, το Θεσμικό Πλαίσιο, οι Συλλογικές Συμβάσεις, οι κατακτήσεις και το μέλλον των εργαζόμενων είναι δική μας υπόθεση.
Αρμόδιος δικαστικός επιμελητής εντέλλεται να επιδώσει την παρούσα προς τον Υπουργό και Υφυπουργό Υποδομών-Μεταφορών & Δικτύων, που εδρεύει στην Αθήνα, οδός Αναστάσεως 2 Παπάγου, και σε όσους κοινοποιείται, προς γνώση τους, αντιγράφοντας ταύτη ολόκληρη στην έκθεση επιδόσεως του.
Κοινή χοροεσπερίδα απο Συλλόγους του Πολύδροσου
Την κοινή αυτή εκδήλωση πραγματοποιούμε, οι δύο Σύλλογοι, εγκαινιάζοντας έτσι μια νέα περίοδο καλών σχέσεων και συνεργασίας που θεωρούμε ότι πρέπει να διέπουν τους συλλόγους και φορείς που δραστηριοποιούνται στους διάφορους τομείς (πολιτισμό, αθλητισμό, τουρισμό, κ.λ.π.) στο χωριό μας και στα ... άλλα Δ.Δ. του Δήμου Παρνασσού, προκειμένου να ειναι χρήσιμοι για τον τόπο μας και ιδιαίτερα για τους νέους μας.
Επειδή, σ' αυτή μας την προσπάθεια, θεωρούμε απαραίτητη την συμπαράσταση, συμμετοχή και αρωγή όλων σας καλούμε να προσέλθετε και να τιμήσετε με την παρουσία σας την πρώτη μας αυτή κοινή εκδήλωση.
Δίνεται το επίδομα αλληλεγγύης απο τον ΟΓΑ .
Το κόψιμο της Βασιλόπιτας του "Πελεκάνου"
το Σάββατο 2 Ιανουαρίου 2010 & ώρα 7:00 μ.μ. στο Κυριακοπούλειο Πολιτιστικό Κέντρο Δ.Ιτέας .
Η παρουσία σας θα μας δώσει κουράγιο για να συνεχίσουμε την προσφορά μας στον άγνωστο Συνάνθρωπο.
Στο τέλος της εκδήλωσης θα διανεμηθεί στα μέλη το ετήσιο δώρο του Συλλόγου.
Λιδορίκι-Ευπάλιο
Χρήστου Βλάχου Τοπογράφου Ε.Μ.Π
Η Εθνική οδός Ναυπάκτου, Ευπαλίου, Λιδορικίου, Άμφισσας κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1930 για σύνδεση της Ανατολικής (Αθήνα, Λαμία) με τη Δυτική Στερεά. Η έλλειψη χαρτών για ορθή μελέτη και τα περιορισμένα μέσα κατασκευής την εποχή εκείνη, μας κληρονόμησαν ένα δρόμο, επαρκή ίσως για την κυκλοφορία και τα αυτοκίνητα του 1930, αλλά τελείως ακατάλληλο για σήμερα.
Η ασφαλτόστρωση του 1965 και η αύξηση της κυκλοφορίας με καλύτερα και πιο γρήγορα αυτοκίνητα, ανέδειξαν τις αδυναμίες του δρόμου, στα περισσότερα σημεία του, καθιστώντας τον επικίνδυνο.
Ο δρόμος χωρίζεται σε δύο τμήματα. Το πρώτο μέχρι το Φράγμα περίπου, που η χάραξή του παραμένει σχεδόν η αρχική. Είναι 45χλμ. και χρειάζεται μελέτη από την αρχή.. Το δεύτερο, ... σχετικά καλό, από το φράγμα έως το Λιδορίκι, που ξανασχεδιάστηκε και επανακατασκευάστηκε μαζί με το Φράγμα, μπορεί να βελτιωθεί με τοπικές παρεμβάσεις. Το πρώτο τμήμα έχει πολλές και επικίνδυνες στροφές, καθώς και Γεφύρια της δεκαετίας του 30, που χωράνε ένα μόνο αυτοκίνητο. Ως αρχή του δρόμου προτείνεται η νέα γέφυρα του Μόρνου στην Εθνική οδό Ναυπάκτου-Ιτέας, με κατασκευή κατάλληλου κόμβου και αξιοποίηση των υπόγειων διαβάσεων για Μαλάματα και Μανάγουλη. Οι δυνατότητες βελτίωσης είναι πολλές, με τις οποίες θα παρακάμπτονται τα ακατάλληλα και επικίνδυνα τμήματα του δρόμου με σύγχρονη και ασφαλή χάραξη, μεγάλες γέφυρες κλπ. Εννοείται ότι θα αποκαθίστανται οι συνδέσεις των οικισμών με τα καινούργια τμήματα.
Λύσεις με αποσπασματικές τοπικές παρεμβάσεις στο δρόμο, χωρίς συνολική μελέτη, θα οδηγήσουν σε σπατάλη χρημάτων και διαιώνιση του προβλήματος. Τις περισσότερες φορές δε, κοστίζουν συνολικά, περισσότερο και από το έργο ολοκληρωμένο.
Με έναν ορθά μελετημένο και κατασκευασμένο δρόμο, η πρόσβαση στο Φράγμα και στους ορεινούς οικισμούς της Δωρίδας και της Ναυπακτίας, θα είναι γρηγορότερη και ασφαλέστερη, προϋπόθεση απαραίτητη για την προσέλκυση επισκεπτών και την ανάπτυξη του τόπου.
Η συμβολή των οδικών δικτύων στην περιφερειακή ανάπτυξη: η περίπτωση του οδικού άξονα Ναυπάκτου -Ευπαλίου --Λιδορικίου Εισήγηση στην ημερίδα του Δήμου Ευπαλίου για τον «Εκσυγχρονισμό της Εθνικής Οδού Ναυπάκτου -Λιδορικίου»
του Δρα Κωνσταντίνου Ν .Κανελλόπουλου Ερευνητή Α Βαθμίδας, Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών (ΚΕΠΕ)
Emai1 kkane1@kepe.gr Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.
Ευχαριστώ τον Δήμο Ευπαλίου και την Πρωτοβουλία πολιτών του Δήμου Ευπαλίου για τον εκσυγχρονισμό της ΕΟ Ναυπάκτου -Λιδορικίου για την πρόσκληση να συμμετάσχω στη σημερινή τους ημερίδα με θέμα τον τίτλο της πρωτοβουλίας. Κατ' αρχήν να σας συστηθώ. Είμαι οικονομολόγος και εργάζομαι στο Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών, γνωστό ως ΚΕΠΕ. Ασχολούμαι κυρίως με θέματα ανθρωπίνων πόρων και οικονομικής ανάπτυξης. Πολλές φορές, από χρόνια ο συμπολίτης σας και πολύ αγαπητός μου φίλος Κώστας Κάρμας, συνάδελφoς στο ΚΕΠΕ και τον οποίο ακόμη και τώρα με εκτίμηση τον προσφωνώ προϊστάμενο, με είχε προσκαλέσει να επισκεφθώ τα μέρη σας και να με φιλοξενήσει. Τελικά για να επιβεβαιωθεί το ρητό των οικονομολόγων ότι «δεν υπάρχει δωρεάν γεύμα» σημειώνω ότι είναι η πρώτη φορά που έρχομαι εδώ φιλοξενούμενος αλλά ταυτόχρονα ανέλαβα και την υποχρέωση να λάβω ενεργά μέρος σε αυτή την εκδήλωσή σας.
Οι οικονομολόγοι όταν πρόκειται να μιλήσουν για ένα έργο, ένα δημόσιο έργο, ο νους τους πηγαίνει σε δύο συμπληρωματικά εργαλεία της οικονομικής επιστήμης: ήτοι τη θεωρία της οικονομικής ανάπτυξης, καθώς και την ανάλυση κόστους οφέλους. Η πρώτη προσέγγιση προσπαθεί να εξετάσει κατά πόσο το συζητούμενο έργο αποτελεί προϋπόθεση ή συμπλήρωμα της οικονομικής ανάπτυξης μιας περιοχής, καθώς και να ποσοτικοποιήσει τη συμβολή του έργου σε αυτή τη διαδικασία. Η δεύτερη προσέγγιση ουσιαστικά εκτιμά αφενός το κόστος της κοινωνίας για την κατασκευή του έργου και αφετέρου τα κοινωνικά οφέλη που δημιουργεί. Κατόπιν από τη σύγκριση κόστους και οφέλους εκτιμάμε την κοινωνική απόδοση του έργου. Χωρίς να μπω σε τεχνικές λεπτομέρειες θα αναφέρω ορισμένα επιχειρήματα και από τις δύο προσεγγίσεις που θεωρώ ότι καθιστούν σαφέστερα τα επιχειρήματα υπέρ της δρομολόγησης του συζητούμενου έργου.
Η οικονομική ανάπτυξη μιας περιοχής εξαρτάται από την παραγωγική αξιοποίηση των φυσικών και των ανθρώπινων πόρων που διαθέτει. Οι φυσικοί πόροι είναι η προίκα της περιοχής που της έδωσε η φύση με τα εύφορα εδάφη, τις λαμπερές παραλίες, τα όμορφα των παλιότερων γενιών που μας κληρονομήθηκαν ως ιστορικοί, πολιτιστικοί ή προσκυνηματικοί πόροι. Οι δε ανθρώπινοι πόροι με τις γνώσεις και εμπειρίες τους, που είναι και ο βασικός συντελεστής και το υποκείμενο της ανάπτυξης, μπορεί να είναι είτε ντόπιοι ή να έχουν προσελκυσθεί από άλλες περιοχές, ακόμη και από το εξωτερικό (μετανάστευση -παλιννόστηση) ανάλογα με το πόσο ελκυστική είναι η εξεταζόμενη περιοχή. Το ερώτημα που τίθεται είναι ποιες προϋποθέσεις απαιτούνται ούτως ώστε να επιτύχουμε την άριστη παραγωγική αξιοποίηση των πόρων μιας περιοχής. Παλαιότερα η προσπάθεια επικεντρωνόταν στη μεγιστοποίηση κυρίως της αγροτικής παραγωγής για την ικανοποίηση της Εσωτερικής- διεθνούς ζήτησης παραδοσιακών προϊόντων. Για να γίνει αυτό έπρεπε οι άνθρωποι, ιδιαίτερα της υπαίθρου, να εργάζονται στα χωράφια τους με τα όποια εργαλεία και μέσα διέθεταν , να αυτοκαταναλώνουν μέρος της παραγωγής τους και να πωλούν ό, τι τους περίσσευε. Οπότε χρειαζόντουσαν καλά χωράφια, καλά λιπάσματα, μηχανοποίηση της παραγωγής και καλή εμπορία της πλεονάζουσας παραγωγής τους. Το τελευταίο εξυπηρετείτο από την ύπαρξη ή όχι των αναγκαίων δρόμων και άλλων υποδομών, τις οποίες λόγω των εξωτερικών οικονομιών προσέφερε ή έστω επιδοτούσε το κράτος. Το δε παλιό οδικό δίκτυο φαίνεται ότι πραγματοποιήθηκε στο παρελθόν για την εξυπηρέτηση των τοπικών οικισμών (να περνάει μέσα από όσο γίνεται περισσότερους), και για στρατιωτικούς σκοπούς, αλλά και με τους περιορισμούς που επέβαλε η μορφολογία του εδάφους. Με αποτέλεσμα αυτοί οι δρόμοι να έχουν γραφικότητα όχι όμως άνεση, ασφάλεια και συντομία. Θα έλεγα ότι στη χάραξη του οδικού δικτύου δεν υιοθετήθηκε το υπόδειγμα της ευθείας γραμμής μεταξύ αφετηρίας και τέρματος, όπως έγινε σε άλλες χώρες, κυρίως στην Ιταλία
Σταδιακά ωστόσο η παραγωγική δομή της χώρας, όπως εξάλλου και των άλλων ευρωπαϊκών χωρών, έχει πλέον αλλάξει τόσο σε εθνικό όσο και περιφερειακό επίπεδο. Το κέντρο βάρους μεταφέρεται σιγά -σιγά από τη γεωργία (και τη βιομηχανία, όπου υπάρχει) προς τις υπηρεσίες. Χωρίς να μειωθεί αναγκαστικά η γεωργική ή η βιομηχανική παραγωγή η οικονομική ανάπτυξη, λόγω βελτίωσης της τεχνολογίας και της παραγωγικότητας, ελευθερώνει εργατικό δυναμικό από αυτούς τους κλάδους το οποίο στρέφεται προς τις υπηρεσίες. Οι υπηρεσίες πλέον απορροφούν την πλειοψηφία των εργαζομένων, ενώ άλλες ανεπτυγμένες χώρες ήδη εμφανίζουν ακόμη υψηλότερα ποσοστά εργαζόμενων στον τομέα των υπηρεσιών. Η διεθνής τάση της ενίσχυσης των υπηρεσιών παρά την τρέχουσα χρηματοοικονομική κρίση θα συνεχιστεί. Οι άνθρωποι όσο μεγαλώνει το εισόδημά τους, όσο μειώνεται ο εβδομαδιαίος χρόνος εργασίας τους, όσο αυξάνεται ο χρόνος αδειών και επειδή ζουν περισσότερα χρόνια, τόσο περισσότερο θα ταξιδεύουν θα βλέπουν και γνωρίζουν πολλών «ανθρώπων άστεα και νόες». 'Ετσι περιοχές που κατέχουν αξιqλογους τουριστικούς πόρους και ποικιλία τοπίου αναμένεται να προσελκύσουν μεγαλύτερα κύματα επισκεπτών. Η ανάπτυξη όμως των υπηρεσιών, - όπως είναι ο τουρισμός (εναλλακτικός χειμερινός, περιπατικός, θρησκευτικός, ορειβατικός, αγροτοτουρισμός), η υγεία, η εκπαίδευση -προϋποθέτουν την φυσιτη παρουσία στον τόπο παραγωγής τους τόσο του παραγωγού όσο και του καταναλωτή των υπηρεσιών την ώρα της παραγωγής. Οι υπηρεσίες, σε αντίθεση με τα εμπορεύματα δεν αποθηκεύονται. 'Ετσι περιοχές όπως η διτη σας που επιδιώκουν την ανάπτυξη τέτοιων υπηρεσιών πρέπει να διαθέτουν σύγχρονα δίκτυα πρόσβασης των επισκεπτών σε αυτές. Για τη συγκεκριμένη περιοχή η οποία μας ενδιαφέρει σε αυτή την Ημερίδα (δηλαδή οι δήμοι της Δωρίδας και Ναυπακτίας) πρέπει να διαθέτουν δρόμους άνετους και ασφαλείς. Χωρίς την ύπαρξη τέτοιας υποδομής είναι εξαιρετικά δύσκολο να υπάρξει υπολογίσιμη ανάπτυξη της οποιαδήποτε περιοχής. Διαφαίνεται λοιπόν ότι υπάρχει σχέση συμπληρωματιτη μεταξύ δικτύων μεταφορών και περιφερειατης ανάπτυξης, η οποία καθίσταται διαχρονικά πιο στενή. Και τούτο διότι οι. συνθήκες έχουν αλλάξει και ο ταξιδιώτης -επισκέπτης απαιτεί άνεση, ασφάλεια και συντομία στις μετακινήσεις του, οι οποίες πλέον καθίστανται όλο και πιο συχνές, πιο φτηνές και πιο μαζικές. Ειδικότερα για το γεωγραφικό χώρο που μιλάμε σήμερα (Επαρχία Δωρίδας της Φωκίδας και Επαρχία Ναυπάκτου της Αιτωλοακαρνανίας) θα μπορούσε κάποιος να σημειώσει ότι διαθέτει αρκετούς φυσικούς και πολιτιστικούς πόρους οι οποίοι έχουν συμβάλει στην τουριστική του ανάπτυξη. Αυτή όμως η ανάπτυξη δεν υπήρξε ισόρροπη σε όλες τις περιοχές του αλλά και σε σχέση με τις γειτονικές περιοχές. Συγκεντρώνεται σε μεγάλο βαθμό στην περιοχή των Δελψών για τον Νομό Φωκίδας και στην Ναύπακτο για την Ναυπακτία, ενώ τα υπόλοιπα διαμερίσματα των δύο Επαρχιών, παρά τη φυσικη τους ομορφιά και τους αξιόλογους ιστορικούς πόρους που διαθέτουν, έχουν μείνει πολύ πίσω. Η κατασκευή του συζητούμενου δρόμου εκτιμάται ότι θα συμβάλει στον μετριασμό αυτού του δυϊσμού, μιας και θα καταστήσει ευκολότερα προσβάσιμα τα αξιόλογα μέρη που διαθέτει, ενώ θα επιτρέψει την προσφορά πληρέστερου και διαφοποποιημένου πακέτου υπηρεσιών στους επισκέπτες των παραδοσιακών τουριστικών προορισμών της περιοχής. Το ζήτημα που τίθεται είναι πώς αυτός που διαχειρίζεται τους αναγκαίους χρηματικούς πόρους για την κατασκευή του έργου, του δρόμου στην περίπτωσή μας, θα πεισθεί ότι πρέπει να τον χρηματοδοτήσει. Αυτό που χρειάζεται να καταδειχθεί είναι ότι ο συγκεκριμένος δρόμος δεν είναι λιγότερο αναγκαίος από άλλα έργα που συνήθως εντάσσονται στο ΠΔΕ. Η αξιολόγηση της κατασκευής ενός δρόμου δεν μπορεί να γίνει αποκλειστικά με χρηματοδοτικά κριτήρια, όπως λχ γίνεται η αξιολόγηση της κατασκευής ενός εργοστασίου. Εδώ τα μεγέθη που μας ενδιαφέρουν δεν είναι μόνο τα οικονομικά οφέλη αλλά και τα κοινωνικά οφέλη. Επίσης και το κόστος της κατασκευής του δρόμου δεν είναι το οικονομικό αλλά το Kοινονικό 'Ολα όμως αυτά δεν είναι συνήθως εύκολο να εκτιμηθούν επακριβώς. Στα κοινωνικά οφέλη, πέρα από τη μείωση του χρόνου ταξιδίου, την μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια των χρηστών του δρόμου, πρέπει να συνυπολογισθούν οι θετικές εξωτερικές θετικές επιδράσεις του δρόμου σε άλλες οικονομικές δραστηριότητες της περιοχής. 'Οπως αναφέρθηκε παραπάνω η κατασκευή του δρόμου αναμένεται να βοηθήσει τον τουρισμό της περιοχής, ο οποίος συνεπάγεται την ανάπτυξη άλλων παραγωγικών κλάδων , από τον κατασκευαστικό μέχρι τα καταστήματα τροφίμων. Αλλά και οι προοπτικές απασχόλησης των ντόπιων κατοίκων θα αυξηθούν συμβάλλοντας έτσι στη συγκράτησή τους στον τόπο τους. Επίσης θα διευρυνθούν οι δυνατότητες εργασίας των ντόmων σε γειτονικά κέντρα με ταυτόχρονη διαμονή στον τόπο τους. Με αυτή την έννοια ο δρόμος έχει χαρακτηριστικά δημόσιου αγαθού. Από την άλλη πλευρά και το κοινωνικό κόστος κατασκευής του συζητούμενου δρόμου μπορεί να είναι μικρότερο στον βαθμό που εάν κάποιοι από όσους απασχοληθούν στην κατασκευή του θα παρέμεναν άνεργοι εάν δεν εργάζονταν εκεί. Με άλλα λόγια η απασχόληση ανέργων στην κατασκευή του έργου δεν συνεπάγεται κάποιο κόστος για την κοινωνία, μιας και δεν θυσιάζεται κάτι για την κατασκευή του δρόμου αλλά ενεργοποιούνται άνεργοι που διαφορετικά δεν θα παρήγαγαν τίποτα. Σε αυτή την περίπτωση η σκιώδης τιμή της εργασίας είναι ουσιαστικά μηδέν .
Επίσης από τέτοια έργα συνήθως δημιουργούνται και χρηματικές εξωτερικές επιδράσεις που προέρχονται από αυξήσεις στις αξίες της γης κοντά στον δρόμο λόγω αύξησης της ζήτησής της ή καμιά φορά και μείωση λόγω τεμαχισμού ιδιοκτησιών. Επειδή πολλά από τα οφέλη από την κατασκευή ενός δρόμου δεν μπορούν να ποσοτικοποιηθούν με δείκτες και τιμές αγοράς, καθίσταται αναγκαία για την αξιολόγηση και την ένταξή τους στο ΠΔΕ η προσφυγή σε πολιτικές και κοινωνικές κρίσεις και επιλογές οι οποίες γίνονται από τους εκλεγμένους πολιτικούς μας, προς τους οποίους επίσης πρέπει να στραφείτε για την τελική επιλογή.
Από potidaneia.net όπου θα βρείτε και τους δύο χάρτες που χρησιμοποιήθηκαν
Τρίτη 29 Δεκεμβρίου 2009
Τα τέλη κυκλοφορίας ή κυβερνώντας με τη μέθοδο ...Jack Daniels!
Όταν όμως η "οικολογία" τύπου Μπιρμπίλη συναντά τη βλακεία και την εισπρακτική πολιτική, τότε γίνονται πραγματικά θαύματα. Όπως αυτό με τα τέλη κυκλοφορίας...
Κυρία Μπιρμπίλη μου φαντάζεστε ποιοί μπορεί να έχουν αυτά τα παλιά αυτοκίνητα; Ή μήπως εκεί που συχνάζετε δεν υπάρχουν άνθρωποι που να έχουν κάτω από τζιπ (όπως εσείς άλλωστε);
Αν θέλετε αν βάλετε πράσινα τέλη και αν γεμίσετε τα ταμεία του κράτους γιατί δεν πάτε μια βόλτα ως τη Φωκίδα να δείτε τι γίνεται πάνω στα βουνά και πως η ληστεία του εθνικού πλούτου... συνδυάζεται αρμονικά με την καταστροφή του περιβάλλοντος; Γιατί δεν ρωτάτε να μάθετε τι γίνεται στη Χαλκιδική με το χρυσάφι;
Γιατί δεν συζητάτε με τους συναδέλφους σας που απαξιώνουν καθημερινά τα μέσα μεταφοράς και υποχρεώνουν χιλιάδες πολίτες να χρησιμοποιούν αυτοκίνητο ρυπαίνοντας το περιβάλλον;
Έχετε μπει στον Ηλεκτρικό κυρία Μπιρμπίλη μου ή εσείς, μια περιβαλλοντικά "ευαίσθητη" πάτε παντού με το ΙΧ σας;
Καλή η "πράσινη ανάπτυξη" αρκεί να την πληρώνουν οι άλλοι...
Καλό θα ήταν να θυμηθεί ο Γιωργάκης (κάθε μέρα που περνά όλο και πιο Γιωργάκης αποδεικνύεται) ότι πριν από δυο χρόνια στις δημοσκοπήσεις ήταν κάτω και από τον "Κανένα" και πολύ σύντομα μπορεί να βρεθεί και πάλι εκεί!
Το ρεπορτάζ από τα φιλοκυβερνητικά Νέα, τα λέει όλα...
Αντί για τέλη δίνουν τις... πινακίδες
Ουρές στις Εφορίες από ιδιοκτήτες Ι.Χ. που δεν αντέχουν να πληρώσουν Από Ημερολόγιο ενός πατέρα
Η Βοιωτία λέει όχι στον Κοπελούζο
Η Βοιωτία λέει όχι στον Κοπελούζο from tv xoris sinora on Vimeo.
Η Δέσποινα Σπανούδη, μέλος της Συμπαράταξης Βοιωτών για το Περιβάλλον μιλά στο tvxs για την σχεδιαζόμενη εγκατάσταση μια τεράστιας μονάδας ηλεκτροπαραγωγής στον αρχαιολογικό χώρο της Χαιρώνειας. Καταγγέλλει τις μεθοδεύσεις που έχουν ... γίνει μέχρι σήμερα για την «παράκαμψη» του αρχαιολογικού συμβουλίου και του Υπουργείου Πολιτισμού και υπενθυμίζει πως νομική υποστήριξη στο συγκεκριμένο έργο παρείχε το γραφείο του πρώην υπηρεσιακού υπουργού Εσωτερικών Σπύρου Φλογαϊτη και της συμβούλου του Γ. Παπανδρέου Γλυκερίας Σιούτη.
Η σχεδιαζόμενη επένδυση, στην ήδη επιβαρυμένη περιοχή της Βοιωτίας, προβλέπει την κατασκευή μονάδας φυσικού αερίου, 447 MW συμφερόντων της πολυεθνικής ENEL και του ομίλου Κοπελούζου. Η μονάδα, τεχνολογίας συνδυασμένου κύκλου, θα καταλάβει χώρο 150 στρεμμάτων σε κοιλάδα που διαρρεέται από τον Β. Κηφισό αποτελεί πεδίο της μάχης της Χαιρώνειας, είναι διάσπαρτη από αρχαιολογικά και προϊστορικά ευρήματα και αρχαιότητες παγκόσμιας ακτινοβολίας (Λέων, Αρχαιολογικό Μουσείο, Αρχαίο Θέατρο, Ακροπόλεις Χαιρώνειας, Πανοπέα, Δαύλειας).
Για το θέμα έχουν προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας ο Δήμος χαιρώνειας αλλά και κάτοικοι της περιοχής ενώ τη δυσάρεστη έκπληξη των κατοίκων προκάλεσε η αιφνιδιαστική ανατροπή της απόφασης του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, το οποίο αν και τον Ιούλιο του 2008 απέρριψε την επένδυση εντούτοις, λίγους μήνες μετά επανέφερε το θέμα και ενέκρινε την επένδυση με απλή επαναφορά των όρων που είχαν ήδη συζητηθεί και απορριφθεί και παρά την απόλυτη αντίθεση της Θ Εφορείας Αρχαιοτήτων, του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων και της γενικής συνέλευσης του Συλλόγου εργαζομένων στο ΥΠΠΟ.
Από tvxs.gr
Αυξήσεις στα Διόδια Ρίου Αντιρρίου
Συγκεκριμένα η Γέφυρα Α.Ε ανακοίνωσε αυξήσεις τιμών για τις απλές διελεύσεις από 0,10 έως 1 ευρώ αλλά και «πάγωμα» τιμών» για όλες τις κάρτες πολλαπλών διελεύσεων. Ειδικότερα, «παγωμένες» παραμένουν 20 από τις συνολικά 27 κατηγορίες τιμών ... διέλευσης από τη γέφυρα.
Αναλυτικά, οι νέες τιμές διαμορφώνονται στα 11,80 ευρώ από 11,70 ευρώ για τα ΙΧ αυτοκίνητα, παραμένουν στο 1,80 ευρώ για τα δίκυκλα, ενώ αυξάνονται έως και 1 ευρώ για τα λεωφορεία άνω των 40 θέσεων. Παράλληλα, στάσιμες μένουν οι τιμές στο σύστημα e-pass, τις μηνιαίες - εβδομαδιαίες κάρτες Ι.Χ., κάρτες μοτοσικλετών και το βασικό «αλέ-ρετούρ».
Εν τω μεταξύ πληροφορίες αναφέρουν ότι σε αυξήσεις των τιμών των διοδίων πρόκειται να προχωρήσει από το νέο έτος και η Αττική Οδός, ωστόσο η ίδια η εταιρεία δεν έχει προβεί σε κάποια συγκεκριμένη ανακοίνωση.
Την ίδια ώρα η Ολυμπία Οδός, ανακοίνωσε αυξήσεις στις τιμές των διοδίων Ελευσίνας και Ζευγολατιού στο ρεύμα προς Πάτρα, Ρίο και Ισθμό στο ρεύμα προς Αθήνα, καθώς και στους παράπλευρους σταθμούς Νέας Περάμου στην είσοδο προς Κόρινθο και Αγίων Θεοδώρων και στις δύο εισόδους, οι οποίες θα τεθούν σε ισχύ από τον καινούργιο χρόνο. Όπως ανακοίνωσε η Ολυμπία Οδός, αμέσως μετά τις γιορτές οι τιμές για τα δίκυκλα ανεβαίνουν στα 2 ευρώ από 1,90 σήμερα, δηλαδή σημειώνουν αύξηση της τάξεως του 5% περίπου (0,10 ευρώ), ενώ για τα Ι.Χ. και ελαφρά φορτηγά διαμορφώνονται στα 2,90 ευρώ έναντι 2,80 ευρώ σήμερα.
Από ΛΕΠΑΝΤΟ
Χρόνια πολλά απο τον Δήμο Καλλιέων
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ
Παρέα με τους Λύκους της Ναυπακτίας!
Η επίσκεψή μου στην Κλεπά ήταν σύντομη και πρακτικά μόνο για 48 ώρες... Πολύ λίγος χρόνος για να απολαύσω την μαγεία της Κραβαρίτικης Φύσης και έτσι ακόμη και την μέρα των Χριστουγέννων αποφάσισα να την εκμεταλλευθώ... για ολιγόωρη πεζοπορεία. Δεν θα αποκαλύψω το μονοπάτι που ακολούθησα, γιατί δυστυχώς η Λαθροθηρία "καλά κρατεί" στην Ορεινή Ναυπακτία... Πάντως όχι πολύ μακριά από τον δημόσιο δρόμο και ενώ πεζοπορούσα μέσα στο ελατόδασος, θέλησα να βγάλω μια φωτογραφία! Άφησα λοιπόν το μονοπάτι και ανέβηκα μόνο λίγα μέτρα πιο πάνω, μέσα στο πυκνό δάσος, όταν άξαφνα άκουσα υπόκωφο ποδοβολητό... Γύρισα το βλέμμα μου προς το μονοπάτι και ...παγώνω! ... Ένας Λύκος έτρεχε αντίθετα στην κατεύθυνση που λίγο πριν ακολουθούσα εγώ! Αν λίγα δευτερόλεπτα πριν, δεν είχα αφήσει το μονοπάτι, θα είχαμε συγκρουστεί! Ήταν η πρώτη φορά που έβλεπα απο κοντά Λύκο , και πέρα από τον θαυμασμό που ένιωσα για την ρώμη του, δεν ντρέπομαι να πώ ότι με κυριεύσε και ο αρχέγονος φόβος του ανθρώπου απέναντι του κορυφαίου θηρευτή των ελληνικών δασών... Και μέσα στην ένταση των στιγμών αντί να πιάσω την φωτογραφική μηχανή και να τον αποθανατίσω , άρχισα να ψάχνω για κάποιο χονδρό κλαδί ώστε να το χρησιμοποιήσω για προστασία απέναντί του (!!!)... Λίγα δευτερόλεπτα αργότερα και χωρίς να αλλάξει ρυθμό στο τρέξιμό του, το μεγαλοπρεπές ζώο χάθηκε στο δάσος! Και εγώ ακόμη πάλευα να σπάσω ένα κλαδί από έναν ξέρακα, ενώ μέσα μου πάλευαν ο φόβος, ο θαυμασμός, η περιέργεια και η συγκίνηση. Δεν πέρασαν λίγα δευτερόλεπτα και ξανακούω το ίδιο ποδοβολητό... Γυρίζω πάλι το βλέμα μου στο μονοπάτι και τώρα βλέπω δύο λύκους να τρέχουν στην ίδια κατεύθυνση με τον προηγούμενο λύκο! Τώρα πλέον τα πόδια μου κόπηκαν... Και τα δύο αυτά ζώα ήταν εξίσου ρωμαλαία όπως το πρώτο! Άρχισα να φωνάζω και να κουνώ σαν ρόπαλο το κλαδί που επιτέλους έσπασα από τον πεσμένο έλατο... Κανένα από τα δύο ζώα δεν έδειξε κάποια αντίδραση - ούτε καν έστρεψαν το βλέμα τους προς το μέρος μου! Απλά συνέχισαν να τρέχουν με σταθερό ρυθμό και με λίγες δρασκελιές χάθηκαν στο πυκνό δάσος, εκεί που είχε χαθεί και ο πρώτος λύκος! Όταν κατάφερα να ηρεμήσω, κατάλαβα και πόσο ηλίθια φέρθηκα! Πλέον το μόνο που μπόρεσα να κάνω ήταν να φωτογραφήσω τα χνάρια τους στο μονοπάτι! Και όσο περνούσε η ώρα συνειδητοποιούσα την ανεπάντεχη τύχη μου! Το καλύτερο χριστουγεννιάτικο δώρο που μου έγινε ποτέ, μου το έδωσε η Μάνα Φύση! Και εγώ εν μέρει το κατάστρεψα... Θα μπορούσα να έχω καταπληκτικές φωτογραφίες από αυτήν την ... συνάντηση! Και τώρα έχω απλά μια φωτογραφία απο "ντουρό"...
Αλλά και φωτογραφία να είχα και πάλι δεν θα μπορούσα να σας μεταφέρω τα συναισθήματα και την συγκίνηση που μου γέννησε αυτή η συνάντηση! Όταν ο φόβος εξαφανίσθηκε από μέσα μου, τότε η αγαλίαση που ένιωσα ήταν μοναδική! Ένιωσα λες και βρήκα τον πραγματικό εαυτό μου και την χαμένη μου αθωότητα! Μέσα σ' αυτό το δάσος, εκείνες τις μαγικές στιγμές, ένιωσα λες και είχα γίνει ένα με την Μάνα Γη- ένιωθα πλέον ότι είμαι κομμάτι της Φύσης και μέρος του Δάσους! Και ήθελα να γύριζα λίγο τον χρόνο πίσω ώστε να είχα μια δεύτερη ευκαιρία στην συνάντηση μου με τους Λύκους... Όχι για να τους φωτογραφίσω αλλά για να τους δείξω τον σεβασμό μου!
ΥΓ1) Και οι τρείς Λύκοι ήταν σχεδόν ίδιου μεγέθους, σαφώς μεγαλύτεροι από λυκόσκυλα, και με πολύ μεγάλο δρασκελισμό... Είχαν σκούρο, σχεδόν μαύρο χρώμα στην ράχη και ανοιχτό καφέ στην κοιλιά, τον θώρακα και τον λαιμό. Μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση η χαρακτηριστική θωριά τους, με τα μεγάλα και μακριά πόδια και τον χοντρό λαιμό, που σίγουρα τους κάνει να ξεχωρίζουν από τα λυκόσκυλα... Νομίζω ότι ο χαρακτηρισμός «ρωμαλαία» ζώα τους αδικεί!
ΥΓ2) Λίγες ώρες αργότερα από αυτή μου την συνάντηση, έμαθα ότι στην περιοχή επανεμφανίσθηκε και Αρκούδα! Αυτή όμως είναι μια ανεπιβεβαίωτη πληροφορία! Παρόλα αυτά νομίζω, ότι τουλάχιστον η δική μου μαρτυρία επιβεβαιώνει την Υγεία του Οικοσυστήματος στην Ορεινή Ναυπακτία! Και συνηγορεί με τον καλύτερο τρόπο στην Προσπάθεια που γίνεται για να δημιουργηθεί Εθνικό Φυσικό Πάρκο στα Κραβαρίτικα Βουνά.
ΥΓ3) Απευθύνω έκκληση προς όλους τους αρμόδιους φορείς να αναλάβουν τις ευθύνες τους απέναντι στο Φυσικό Περιβάλλον της Ναυπακτίας! Από την υπουργό Περιβάλλοντος κα. Μπιρμπίλη μέχρι και τον δήμαρχο Πλατάνου Ναυπακτίας κ.Δρόσο, από τις πολυπληθείς και πανελλαδικής εμβέλειας Περιβαλλοντικές Οργανώσεις όπως η «Καλλιστώ», μέχρι και τον τελευταίο υπάλληλο του Δασαρχείου Ναυπάκτου: Ας λάβουν όλα τα απαραίτητα προληπτικά μέτρα ώστε οι λύκοι της Ορεινής Ναυπακτίας να συνεχίσουν να επιβιώνουν, και το Περιβάλλον των Κραβαρίτικων Βουνών να παρεμείνει Παρθένο όπως είναι! Το οφείλουν στις επόμμενες γενιές! Το χρωστάμε όλοι μας στα παιδιά μας! Και ευελπιστώ ότι με την ευαισθητοποίηση και την δράση όλων μας, θα υπάρξουν και άλλοι άνθρωποι που θα ζήσουν αυτή την μοναδική εμπειρία που χάρισε σε εμένα η Κραβαρίτικη Φύση!
Από konstantinosdavanelos
Ένας χρόνος απο τον πόλεμο στην Γάζα
To Gaza Freedom March, μία από τις 2 αποστολές ... που είναι σε εξέλιξη (μαζί με το VivaPalestina) φέρεται να δέχεται παρενοχλήσεις από τις αιγυπτιακές αρχές, οι οποίες αρνούνται να επιτρέψουν τη διέλευση των ακτιβιστών. Συνολικά, 1.400 μέλη οργανώσεων από 43 χώρες είχαν προγραμματίσει τη διοργάνωση πορείας μέσω της Ράφαχ, μεθοριακό πέρασμα ανάμεσα στην Αίγυπτο και τη Γάζα, με την ευκαιρία της επετείου από την ισραηλινή εισβολή στα παλαιστινιακά εδάφη.
Γάλλοι ακτιβιστές συγκεντρώθηκαν χθες βράδυ μπροστά από την πρεσβεία της Γαλλίας στο Κάιρο, περιμένοντας τα λεωφορεία που θα τους μετέφεραν. Ωστόσο, το ταξιδιωτικό γραφείο στο οποίο ανήκαν τα λεωφορεία τους ειδοποίησε πως δεν είχε λάβει «άδεια από τις αιγυπτιακές αρχές». Οι ακτιβιστές έχουν κατέλαβαν το δρόμο μπροστά από την πρεσβεία, στήνοντας σκηνές και φωνάζοντας συνθήματα όπως: «Η Παλαιστίνη θα ζήσει, η Παλαιστίνη θα νικήσει», «Δεν θα κουνηθούμε έως ότου έλθουν τα λεωφορεία μας».
Στο Gaza Freedom March συμμετέχει και ελληνική αντιπροσωπεία, αποτελούμενη από 32 άτομα. Μιλώντας πριν από λίγο (18.00 ώρα Ελλάδας) στο tvxs.gr, το μέλος του Free Gaza Movement, Βαγγέλης Πισσίας, μετέφερε ότι οι Έλληνες ακτιβιστές βρίσκονταν -ενσωματωμένοι σε γαλλική αντιπροσωπεία- ακινητοποιημένοι στον αυτοκινητόδρομο που οδηγεί στο Ελ Αρίς. Εδώ και περίπου 5 ώρες διαπραγματεύονται με Αιγύπτιους αστυνομικούς, οι οποίοι επιμένουν ότι δεν θα τους επιτρέψουν τη διέλευση προς τη Γάζα. Ανάμεσα στα επιχειρήματα που προβάλλουν (όποτε το κάνουν) είναι η εκτίμηση ότι η κατάσταση στη Γάζα είναι έκρυθμη και πως η παρουσία των ακτιβιστών μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα. Ο κ. Πισσίας υπογραμμίζει ότι η γαλλική πρεσβεία έχει μεσολαβήσει, τασσόμενη υπέρ του αιτήματος των διαδηλωτών, ωστόσο, ο ίδιος μεταφέρει την επιμονή των αρχών της Αιγύπτου και εκτιμά ότι οι διαδηλωτές θα αναγκαστούν να επιστρέψουν.
Σύμφωνα με πληροφορίες που μεταφέρουν δύο Καναδοί ακτιβιστές του Gaza Freedom March, και τις οποίες επικαλείται το intifada.gr, η Hedy Epstein, 85χρονη επιζών του Ολοκαυτώματος, ανακοίνωσε ότι θα ξεκινήσει απεργία πείνας, ως απάντηση στην άρνηση των αιγυπτιακών αρχών να επιτρέψουν στους διαδηλωτές την είσοδο στη Γάζα. «Η κ. Epstein θα παραμείνει έξω από το κτίριο του ΟΗΕ στο Παγκόσμιο Κέντρο Εμπορίου στο Κάιρο, στην οδό Cornish al-Nil 1911 , όλη μέρα σήμερα, μαζί με άλλους απεργούς πείνας», αναφέρεται.
«Τις τελευταίες μέρες, έχουν αυξηθεί οι παρενοχλήσεις από φανερούς και κρυφούς αστυνομικούς. Συχνά, αστυνομικοί με πολιτικά πάνε στα ξενοδοχεία αφού έχουν φύγει οι συμμετέχοντες στην πορεία και αποσπούν πληροφορίες για τους διαδηλωτές. Το Gaza Freedom March και άλλες διεθνείς αποστολές παρενοχλούνται και τους έχει απαγορευτεί η είσοδος στη Γάζα.
Το κίνημα αλληλεγγύης από τη Γαλλία κατασκήνωσε στο δρόμο έξω από τη γαλλική πρεσβεία στο Κάιρο. Τους δόθηκαν διαβεβαιώσεις ότι θα τους επιτραπεί να φύγουν με λεωφορεία για τα σύνορα με τη Γάζα, αλλά αυτό δεν συνέβη ποτέ. Λίγο αργότερα (μερικές ώρες πριν), περικυκλώθηκαν από τα αιγυπτιακά ΜΑΤ μπροστά στην πρεσβεία τους!», προσθέτει ο έτερος Καναδός διαδηλωτής.
Σημειώνεται ότι για αύριο, Τρίτη 29 Δεκεμβρίου στις 18.00, είναι προγραμματισμένη συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην ισραηλινή πρεσβεία στην Αθήνα.
Από tvxs.gr
Το μυαλό στην Άμφισσα
Η «βασίλισσα» δίνει το πρώτο φετινό επίσημο παιχνίδι της στην Άμφισσα κι όλοι γνωρίζουν ότι πέρα από τη δυσκολία της αποστολής, εφόσον καταφέρουν να αποσπάσουν θετικό αποτέλεσμα, μπορούν να πλησιάσουν ακόμα πιο κοντά στην κορυφή. Από την απογευματινή προπόνηση απουσίαζαν δικαιολογημένα οι Ένκβιστ, Ράνιτς που είχαν μια μέρα περισσότερη άδεια, το ... ίδιο ισχύει και για τον Μπαχράμη. Οι υπόλοιποι όμως ήταν κανονικά στη διάθεση του προπονητή Γιώργου Κικερίδη. Ξεπέρασαν τα προβλήματα τραυματισμών τους οι Τζημογιάννης, Μαντζιαρίδης, όχι όμως και ο Καλτσάς. Στην τελική ευθεία μπαίνουν και τα μεταγραφικά και οι πληροφορίες αναφέρουν ότι σύντομα θα υπάρχουν νέες ανακοινώσεις.
Από gazzetta.gr
ΓΙΑ ΝΑ ΘΥΜΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΠΑΛΙΟΙ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΟΙ ΝΕΟΙ, για το Κόκκινο Χούμα και για τον Δήμο Λιδορικίου
Μόλις ανελαβα καθήκοντα , τηλεφώνησαν και ζήτησαν συνάντηση από την εταιρία.΄΄Βωξιτες…΄΄. Δέχτηκα δυο στελέχη της εταιρίας, παρουσία και ενός τουλάχιστο Κοινοτικού Συμβούλου, αν θυμάμαι καλά του Μάκη Κλωσσα.
Σε ερώτηση μου για τον λογο της επίσκεψης, απάντησαν ότι επισκέπτονται ΄΄ εθιμοτυπικά΄΄΄τους νεοεκλεγέντες κοινοτάρχες της περιοχής εξορύξεων γιατί η εταιρία συνηθίζει να παρέχει΄΄ βοήθεια΄΄στις κοινότητες και δήμους που θίγονται και ρώτησαν για τις ανάγκες μας και πως μπορούν να ... βοηθήσουν την κοινότητα Λιδωρικιου.
Απάντησα ότι όπως φαίνεται και στο προγραμματικό μας κείμενο [που μάλλον είχαν διαβάσει], δεν θέλουμε ούτε δεχόμαστε καμιά ΄΄βοήθεια΄΄ άλλα απαιτούμε προστασία του τόπου μας από επιφανειακές εξορύξεις, σωστή αποκατάσταση του περιβάλλοντος , κλείσιμο των ανοιχτών πληγών με επιχωμάτωση και φύτευση, προτείνοντας να μεταφέρουν χώμα από τα χωράφια που καλύπτει η λίμνη. Αντιθετα μαλιστα από αυτά που ειχαν συνηθισει[όπως ειπε αργοτερα στελεχος της εταιριας δεν τους ξανατυχε κοινοτητα που δεν ζητησε η δεχτηκε ΄΄βοηθεια΄΄] προσφερθηκαμε να τους βοηθησουμε με εμπειριες από το εξωτερικο για την αποκατασταση των πληγων στο τοπίο.
Η αντιδραση τους παραξενεψε αλλα την δεχτηκαν, ηρθε σε επαφη μαζί μας δασολογος της εταιριας υπευθυνος αποκαταστασης περιβαλλοντος στον οποιο με τον χρονο δώσαμε εντυπο υλικο με φυτα και τροπους αποκαταστασης μεταλλειων στο εξωτερικο,που εξασφαλισαμε, πιεζαμε συνεχως για αποκατασταση ενώ πρασπαθουσαμε να βρουμε συμμαχους [πραγμα δυσκολο] σε ομορες κοινοτητες και δημους καθως και στην κοινωνια.
Ένα περιπου χρονο αργοτερα στελεχος των βωξιτων μαζί με τον διευθυντη δασων Φωκιδας ζητησαν συναντηση και αυτοψια στην θεση Βλαχοθαναση ΄πανω από το κοκκινο χουμα [χωρος καρουτων στα ορια όμως με Λιδωρικι],οπου όπως μας ειπαν σχεδιαζαν επιφανειακη εξορυξη.Πηγαμε στην περιοχη και αφου μας υπενθυμισαν διπλωματικα ότι η τοπικη αυτοδιοικηση δεν εχει αρμοδιοτητα στο θεμα ,αλλα η εταιρια δεν επιθυμει να βρεθει σε συγκρουση μαζί μας,ρωτησαν αν επιτρεπει η κοινοτητα Λιδωρικιου μετα την ενδεχομενη εξορυξη,να ριξουν καποια αδρανη υλικα[κοτρωνια κλπ]στην πλαγια προς κοκκινο χουμα με ελαχιστες κατά τη γνωμη τους επιπτωσεις σε βοσκοτοπο του Λιδωρικιου.Απαντησα ξεκαθαρα όχι και ζητησα συμπαρασταση από τον δασαρχη που ειπε κατι μασημενο ότι δεν είναι δασος η περιοχη ,αρα δεν είναι αρμοδιος.
Παρα το ότι η αρνηση μας δεν δεσμευε νομικα την εταιρια, αυτή δεν προχωρησε σε εργασιες που εθιγαν τον τοπο μας στο διαστημα της θητειας μας.Μολις όμως ανελαβε νεα δημοτικη αρχη αρχες του 1994,η εταιρια προσεφερε ΄΄βοηθεια΄΄ στον Δημο πια Λιδωρικιου ,η οποια εγινε δεκτη από τον τοτε δημαρχο,αναλαμβανοντας [αν είναι δυνατον]την δαπανη βαψιματος του δημαρχειου,γεγονος που επικριναμε ως αντιπολιτευση.Λιγους μηνες αργοτερα αρχισε νεα επιφανειακη εξορυξη στου Βλαχοθαναση,ανοιξαν δρομο προς κοκκινο χουμα και γεμισαν την πλαγια μας με κοτρωνια καταστρεφοντας το τοπιο.Εκτοτε δεν γνωριζω αν και ποτε δοθηκε ΄΄βοηθεια΄΄στο Δημο Λιδωρικιου,αλλα αξιζει να απαντηθει το ερωτημα.; Διαχρονικα ποτε,πως και για πιο λογο ο Δημος Λιδωρικιου ζητησε η δεχτηκε οικονομικη βοηθεια η αλλες εκδουλευσεις απομια ιδιωτικη εταιρια που εχει προκαλεσει τεραστια καταστροφη στον χωρο του.Ακομα με ποιο σκεπτικο ο Δημος μετεχει σε ανωνυμη εταιρια κυριος μετοχος της οποιας είναι εταιρια βωξιτων με την οποια πρεπει να βρισκεται σε διαρκη πολεμο για την προστασια και ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ του τοπου μας. Τελος και με την βοηθεια της εκαστοτε αντιπολιτευσης ας ψαξουμε το αν και ποτε μετα το 1994 ο Δημος Λιδωρικιου ασχοληθηκε με την καταστροφη των βουνων μας ,καποιος αρχοντας παρακολουθει την κατασταση,αν το ΔΣ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΗΘΗΚΕ αυτοβουλα η σε συνεργασια με αλλους φορεις και τελικα τι σταση κραταει σημερα
Δικη μου εμπειρια είναι ότι η εταιρια παρα την αδειοδοτηση από το κρατος δεν προχωραει σε εξορυξεις με κατηγορηματικη αρνηση της Δημοτικης Αρχης αν συνοδευεται από καθολικη αρνηση κάθε συναλλαγης,αποδοχης βοηθειας ,εκδουλευσεων κλπ δηλαδη λαδωματος.
Το ιδιο οσο αφορα την κοινωνια των πολιτων.,αν δεν είναι στην πλειονοτητα αδιαφορη και αφηνει την εταιρια να διαπραγματευεται τον δημοσιο χωρο συναλλασσομενη με τους τσοπανηδες ως τους μονους ενδιαφερομενους.
Καλη επιτυχια στην αποψινη εκδηλωση ,ευχες σε ολους. .
Γιωργος Φωτοπουλος - Κοπεγχάγη
Από Λιδωρίκι
Δευτέρα 28 Δεκεμβρίου 2009
Επεισόδια με νεκρούς στο Ιράν
Από την μία πλευρά οι εκσυγχρονιστές από την άλλοι οι συντηρητικοί, έτσι μας περιγράφουν τα γεγονότα τα διεθνή ΜΜΕ που έχουν ταχθεί εδώ και χρόνια ενάντια στο ΙΡΑΝ και προσπαθούν να ολοκληρώσουν το ντόμινο της κατάληψης των χωρών της περιοχής.
Ένα καθεστώς που δεν έχει Δημοκρατικότητα από την μία και οι Δυτικοί που επιβουλεύονται την κυριαρχία του Ιραν από την άλλη, συνθέτουν ένα σκηνικό παρόμοιο με αυτά που έφεραν αίμα και συγκρούσεις και στο ... παρελθόν.
Η απελευθέρωση των Ιρανών δεν μπορεί να προέλθει από τους Δυτικούς αλλά από τα ίδια τους τα χέρια.
Το κείμενο αυτό μας το έστειλε Ο/Η kindzadza και αποτέλεσε την αφορμή για αυτήν την δημοσίευση.
Η δεύτερη δυναμική εξέγερση των Ιρανών μετά τις 'εκλογές' του καλοκαιριού και η εξίσου δυναμική αντίδραση του καθεστώτος που οδηγεί σε άλλο ένα λουτρό αίματος, μα δείχνει να μην κάμπτει τον κόσμο που βγαίνει στο δρόμο.
Δυστυχώς η ενημέρωση είναι δύσκολη λόγω λογοκρισίας, πόσο μάλλον μια σοβαρή ανάλυση για το τι στον Αλλάχ συμβαίνει εκεί κάτω.
Για μένα πάντως είναι από τα πιο σοβαρά γεγονότα της δεκαετίας,
γι' αυτό παραθέτω ένα link με κάποια video διαδηλωτών:
http://www.pbs.org/wgbh/pages/frontline/tehranbureau/2009/12/ashura-videos.html
Όποιος έχει κάποια αλλή πηγή εκτός CNN ας τη μοιραστεί μαζί μας.
ΥΣ:Σ' αυτή τη 'δημοκρατία' κινδυνεύουν να σταλούν οι 15 Ιρανοί πολιτικοί πρόσφυγες πρώην απεργοί πείνας, λόγω αναλγησίας του Ελληνικού Κράτους....
Παράνομος χώρος απόρριψης αδρανών υλικών πάνω απο την Σεγδίτσα
"Χώρος απόρριψης αδρανών υλικών (τουλάχιστον), φάτσα κάρτα στον οδικό άξονα Λαμία - Άμφισσα πάνω από τη Σεγδίτσα.
Τα πεταμένα μπάζα είναι φρεσκότατα, όπως και τα ίχνη από τα φορτηγά άλλωστε....
Βρε μάγκες, οργανωμένη χωματερή γι' αυτή τη δουλειά δεν υπάρχει;
Είναι ανάγκη να τα πετάτε καταμεσής του δρόμου;"