Κυριακή 8 Νοεμβρίου 2009

Το ΠΑΣΟΚ για το Λιμάνι του Πειραιά, τι έλεγε πρίν και τι τώρα. Βίντεο του Παπανδρέου με αυτά που έλεγε πριν τις εκλογές

ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΔΩΡΑΚΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΕΛΑΦΡΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗΝ COSCO,Η ΟΠΟΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΣΗΜΑ ΕΧΕΙ ΠΑΡΕΙ ΤΟΝ ΟΛΠ ΓΙΑ ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΣΗ ΤΗΣ...

ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ-ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΜΕΡΟΣ ΤΩΝ ΕΥΝΟΪΚΏΝ ΟΡΩΝ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ-COSCO ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΛΠ.ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΩΣΤΕ ΝΑ ΚΑΤΑΓΓΕΛΘΕΙ- ΑΚΥΡΩΘΕΙ Η ΣΥΜΦΩΝΙΑ...ΑΛΛΑ ΤΟ ΠΑΣΟΚ,ΔΕΝ ΓΟΥΣΤΑΡΕΙ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ.

Με βάση το υπόμνημα που έστειλε στην κυβέρνηση η Ε.Ε. για τη συμφωνία ΟΛΠ-Cosco, προκύπτουν αρκετά σημεία που ενδέχεται να στοιχειοθετούν προνομιακή μεταχείριση της Cosco, με φορολογικές ελαφρύνσεις, επιστροφές ΦΠΑ και φοροαπαλλαγές.
Επιπλέον, φωτογραφίζεται «παράθυρο» για να λειτουργήσει στο λιμάνι του Πειραιά μια ... διότυπη ζώνη αφορολογήτων ειδών υπό τον έλεγχο των Κινέζων.

Στο άρθρο 2 (παρ. 5), προβλέπεται ότι οι τυχόν συσσωρευμένες ζημιές της Cosco μπορούν να μεταφέρονται για συμψηφισμό με φορολογητέα κέρδη επόμενων χρήσεων, χωρίς χρονικό περιορισμό. Αντίθετα, για όλες τις άλλες επιχειρήσεις που λειτουργούν στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένου του ΟΛΠ, η δυνατότητα αυτή περιορίζεται σε πέντε χρόνια.
Για το συγκεκριμένο θέμα, η Ε.Ε. ζητάει από την κυβέρνηση να της εξηγήσει αν το συγκεκριμένο μέτρο είναι συμβατό με όσα ισχύουν στην Ε.Ε. για την απαγόρευση κρατικών ενισχύσεων προς επιχειρήσεις.

Στο ίδιο άρθρο (παρ. 7) της σύμβασης προβλέπεται ότι οι εταιρείες που παρέχουν υλικά, εργασίες ή υπηρεσίες στην Cosco, εκτός Ελλάδος, δεν υπόκεινται στο φόρο εισοδήματος νομικών προσώπων στην Ελλάδα. Υπό την προϋπόθεση ότι βρίσκεται σε ισχύ διμερής σύμβαση αποφυγής διπλής φορολογίας. Αυτή ακριβώς είναι η πρόβλεψη που εκτιμάται ότι αφήνει ανοικτό παράθυρο για να μπορεί να λειτουργήσει η Cosco ενός είδους αφορολόγητη Ζώνη στον Πειραιά.
Σενάρια ήθελαν την Cosco να έχει τη δυνατότητα βάσει της σύμβασης να δημιουργήσει ακόμα και εργοστάσιο στο λιμάνι, το οποίο θεωρητικά θα έχει τη δυνατότητα να προσφέρει ευρύ φάσμα αφορολόγητων προϊόντων και υπηρεσιών. Σε πρόσφατο ταξίδι του στην Ελλάδα ο πρόεδρος της Cosco, Wei Jiafu, αρνήθηκε ότι είναι στις προθέσεις της Cosco να δημιουργήσει στο λιμάνι μονάδα μεταποίησης κινεζικών προϊόντων.

Στο υπόμνημά της η Ε.Ε. καλεί την κυβέρνηση να εξηγήσει αν η διάταξη αυτή δημιουργεί το έδαφος για φοροαποφυγή και αν με αυτό τον τρόπο η κινεζική Cosco θα απολαμβάνει φορολογικού πλεονεκτήματος.
Στο άρθρο 2 (παρ. 1) της σύμβασης προβλέπεται ότι η Cosco απαλλάσσεται από την πληρωμή φόρου εισοδήματος επί των δεδουλευμένων τόκων που αποκτά μέχρι τη στιγμή που θα αρχίσει να λειτουργεί ο νέος προβλήτας ΙΙΙ. Ομως, τα έργα διαμόρφωσης του νέου προβλήτα δεν έχουν καν ξεκινήσει και δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα για το πότε θα ολοκληρωθούν. Ετσι, η Cosco μπορεί βάσει της συμφωνίας να απαλλάσσεται από τους συγκεκριμένους φόρους για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Στο ίδιο άρθρο (παρ. 3 και 4) προβλέπεται η επιστροφή στην Cosco του πιστωτικού υπολοίπου του ΦΠΑ, το αργότερο εντός εξήντα ημερών από την ημερομηνία υποβολής της σχετικής αίτησης επιστροφής ΦΠΑ. Αν δεν συμβεί κάτι τέτοιο, η σύμβαση προβλέπει ότι το Δημόσιο υποχρεώνεται να καταβάλλει στην κινεζική εταιρεία τόκο υπερημερίας. Στο υπόμνημα που έστειλε η Ε.Ε. στο υπ. Οικονομικών ρωτάει αν αυτή η ρύθμιση προβλέπεται από γενική φορολογική διάταξη που αφορά όλες τις επιειρήσεις ή αν αφορά μόνο την Coso. Επιπλέον, ζητά να διευκρινιστούν οι όροι υπό τους οποίους μπορεί ο ΟΛΠ να λάβει επιστροφή ΦΠΑ.

Από ΠΡΕΖΑ TV
8-11-2009
ι

3 σχόλια:

  1. Αλήθεια, αυτή τη σύμβαση θα μπορούσαμε να τη δούμε στο opengov.gr μαζί με την αλληλογραφία της Ε.Ε., για μια δημόσια διαβούλευση αδελφέ.

    Διαβάζω από τη σελίδα του Πρωθυπουργού:

    "Η ανοικτή διακυβέρνηση αποτελεί μια από τις θεμελιώδεις προεκλογικές δεσμεύσεις της κυβέρνησης.
    Αναπόσπαστα στοιχεία της πολιτικής αυτής είναι η αξιοκρατία και η διαφάνεια στην επιλογή των στελεχών της διοίκησης αλλά και η δημόσια διαβούλευση.
    Ήδη, η κυβέρνηση δίνει το πρώτο δείγμα γραφής με την ανοικτή διαδικασία των θέσεων των Γενικών και Ειδικών Γραμματέων και με την δημόσια διαβούλευση για κρίσιμα επίκαιρα θέματα."

    Το λιμάνι του Πειραιά δεν αποτελεί κρίσιμο επίκαιρο θέμα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η αξιοπιστία του ΠΑΣΟΚ είναι κρίσιμο θέμα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. το ΠΑΣΟΚ καλά κάνει και ακολουθεί συγκεκριμένη πολιτική στο θέμα του λιμανιού του Πειραιά. Έχει την εμπιστοσύνη του ελληνικού λαού. Όχι τίποτα άλλο, αλλά το λέω αυτό για να μάθουν τη γκάφα τους εκείνοι οι χαμένοι που το ψήφισαν και το ανέβασαν στην εξουσία, πιστεύοντας για πολλοστή φορά τις προεκλογικές δεσμεύσεις του συγκεκριμένου κόμματος. Τώρα, θα μας πηδήξει όλους ο Γιώργος και η παρέα του

    ΑπάντησηΔιαγραφή