Στην πραγματοποιηθείσα συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου στις 9 Ιουνίου 2011, με μοναδικό θέμα την ψήφιση του προϋπολογισμού του Δήμου Δελφών έτους 2011, η παράταξή μας ΚΑΤΑΨΗΦΙΣΕ το σχέδιο του προϋπολογισμού που συνέταξε η Οικονομική Επιτροπή του δήμου. Τα μέλη της παράταξή μας, μεταξύ των άλλων, στάθηκαν στα παρακάτω σημεία:
1ον) Της ψηφίσεως του προϋπολογισμού θα έπρεπε να είχε προηγηθεί ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου
με θέμα την "Απογραφή περιουσίας Δήμου - Ισολογισμός Έναρξης 01-01-2011". (Απόφαση ΥΠ.ΕΣ.Α&Η.Δ 74445/29.12.2010
Φ.Ε.Κ.2029). Σύμφωνα με την απόφαση στην συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου καλούνται ο ορκωτός ελεγκτής-λογιστής, ο οποίος οφείλει να εκδώσει πιστοποιητικό ελέγχου της έκθεσης απογραφής, καθώς επίσης και η επιτροπή απογραφής προκειμένου να δώσουν απαραίτητες ...
πληροφορίες-διευκρινήσεις επί του θέματος αυτού. Στην συνέχεια ο ισολογισμός έναρξης και η σχετική απόφαση του δημοτικού συμβουλίου αναρτώνται στο δικτυακό τόπο του δήμου και δημοσιεύονται σε μία τοπική εφημερίδα.
Η ανωτέρω διαδικασία είναι σημαντική μιας και ξεκαθαρίζει το τοπίο αναφορικά με την συνολική εικόνα απαιτήσεων και υποχρεώσεων του νέου δήμου, των διαθέσιμων χρηματικών μέσων και των πάσης φύσεως περιουσιακών στοιχείων. (Νόμος 3852/10 άρθρο 267).
2ον) Τα έσοδα του 2011 έχουν προϋπολογισθεί στο ποσό των 35.783.763,63 ευρώ ενώ τα βεβαιωθέντα έσοδα του 2010 ανήλθαν στο ποσό των 24.531.510,84 ευρώ. Η μεγάλη αυτή απόκλιση στα έσοδα καταδεικνύει την υπερεκτίμηση αυτών και ενδεχομένως υποκρύπτει ελλειμματικό προϋπολογισμό.
3ον) Τα διαμορφωθέντα έσοδα του έτους 2010 των οκτώ συνενωμένων δήμων (σημερινών δημοτικών ενοτήτων Άμφισσας, Γαλαξιδίου, Γραβιάς, Δελφών, Δεσφίνας, Ιτέας, Καλλιέων και Παρνασσού) ανήλθαν στο ποσό των 43.894.280,83 ευρώ ενώ αντιστοίχως τα διαμορφωθέντα έξοδα ανήλθαν στο ποσό των 28.614.856,42 ευρώ. Συνεπώς υπάρχει επίσης μία σημαντική απόκλιση η οποία σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογείται απο "την έλλειψη μηχανογράφησης των συνενωμένων ΟΤΑ, τη μη τήρηση της αρχής της καθολικότητας του προϋπολογισμού καθώς και του οτι τα διαχειριστικά αποτελέσματα του 2010 δεν παρουσιάζουν ακριβή εικόνα" όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η εισηγητική έκθεση της Οικονομικής Επιτροπής. Άλλωστε οι Καποδιστριακοί δήμοι όφειλαν να καταρτίζουν ισοσκελισμένους προϋπολογισμούς. (Δημοτικός και Κοινοτικός Κώδικας, άρθρα 159-162).
4ον) Αποκρύπτονται υποχρεωτικές δαπάνες στο σκέλος των εξόδων οι οποίες μπορούν ακόμη και να οδηγήσουν στην αναμόρφωση του προϋπολογισμού με απόφαση του Ελεγκτή Νομιμότητας. (ΚΥΑ οικ. 3966/24.01.2011 ΦΕΚ 141). Παραδείγματος χάρη ο κωδικός 85 "Προβλέψεις μη είσπραξης εισπρακτέων υπολοίπων βεβαιωθέντων κατά τα παρελθόντα έτη" εμφανίζεται μηδενικός. Κάτι τέτοιο οδηγεί σε μη ισοσκελισμένο προϋπολογισμό μιάς και υπάρχει υποεκτίμηση εξόδων, πράγμα το οποίο απαγορεύεται απο τον νόμο.
5ον) Εμφανίζεται εγγραφή ποσού 2.800.000,00 ευρώ στο τμήμα εσόδων κωδικός 31, η οποία αφορά νέο δανεισμό (Νόμος 3943/2011, άρθρο 49) για την αποπληρωμή χρεών. Κάτι τέτοιο οδηγεί σε πρόσθετα χρέη τον νέο δήμο και στην ουσία αποτρέπει τις μελλοντικές διοικήσεις του Δήμου Δελφών απο το να συνομολογήσουν δάνεια για καθαρά αναπτυξιακούς σκοπούς. Η πρότασή μας έχει να κάνει με τον περιορισμό των κονδυλίων των ελαστικών δαπανών καθώς και τον εξορθολογισμό αυτών όπως είναι δαπάνες συμμετοχής σε συλλογικά όργανα, προμήθειες, τηλεφωνικές συνδιαλέξεις, επιχορηγήσεις και άλλα. Συνεπώς ο δανεισμός θα έπρεπε να κυμαινόταν σε χαμηλότερα επίπεδα και εφόσον είχε εξαντληθεί κάθε περιθώριο μείωσης των δαπανών και αύξησης των εσόδων.
6ον) Οι υποχρεώσεις του νέου δήμου για αποπληρωμές έργων και απαιτήσεων παρελθόντων οικονομικών ετών (Π.Ο.Ε.), κωδικοί 81 και 82, αυξάνουν με γεωμετρική πρόοδο με αποτέλεσμα στην δύσκολη οικονομική συγκυρία που διανύει η χώρα μας να είναι παντελώς αδύνατο να εξοφληθούν οι υποχρεώσεις και κατά συνέπεια γίνονται εγγραφές στον προϋπολογισμό οι οποίες καταδεικνύουν την αδυναμία εκτέλεσης ουσιαστικού έργου και καταβολής των συμφωνηθέντων.
7ον) Η προχειρότητα στην επεξεργασία του προϋπολογισμού έχει ως αποτέλεσμα την μη εγγραφή αναγκαίων πιστώσεων σε κωδικούς των εσόδων και των δαπανών με αποτέλεσμα την αναμενόμενη συνεχή αναμόρφωση του προϋπολογισμού. Κάτι τέτοιο διαπιστώθηκε ακόμη και την ώρα της συνεδρίασης με την εγγραφή νέων πιστώσεων.
Ως γνωστόν κατά τη συζήτηση του Τεχνικού Προγράμματος αποχωρήσαμε απο την συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου καταγγέλλοντας την κατάρτιση αυτού με προχειρότητα και κατά παράβαση του νόμου. Το τεχνικό πρόγραμμα αποτελεί ουσιώδης μέρος του Προϋπολογισμού, συνεπώς η προχειρότητα του τεχνικού προγράμματος έχει ενσωματωθεί στον προϋπολογισμό και αποτελεί χαρακτηριστικό γνώρισμα αυτού.
Η μη τήρηση της διαδικασίας της Απογραφής, όπως ανωτέρω αναφέρθηκε έχει ως συνέπεια την μη εξασφάλιση της εγκυρότητας των στοιχείων του προϋπολογισμού.
Εξάλλου κατά την συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου διαπιστώθηκε ότι το σχέδιο του προϋπολογισμού δεν περιείχε την απαιτούμενη από τον νόμο αιτιολογία. Συγκεκριμένα το άρθρο 3 παράγραφος 3 της υπ' αριθμόν 3966/11 κοινής απόφασης των υπουργών εσωτερικών και οικονομικών ορίζει οτι " Η οικονομική επιτροπή καταρτίζει τον προϋπολογισμό του δήμου και υποβάλει το σχέδιο προϋπολογισμού, αιτιολογώντας κάθε εγγραφή για συζήτηση και απόφαση στο δημοτικό συμβούλιο. Στην αιτιολογική έκθεση δικαιολογείται, με συγκεκριμένα στοιχεία η πηγή προέλευσης κάθε πίστωσης, το ύψος της και οι λόγοι που υπαγόρευσαν τις τυχόν αυξομειώσεις της."
Για τους παραπάνω λόγους ΚΑΤΑΨΗΦΙΣΑΜΕ το σχέδιο του Προϋπολογισμού.
Από το Γραφείο Τύπου της παρατάξεως ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ
http://iteanet.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου