Κυριακή 27 Σεπτεμβρίου 2009

33ο Ράλλυ ΕΛΠΑ: Η μάχη των ελαστικών και της βροχής! 26/9/2009

Παρά τις λανθασμένες επιλογές ελαστικών, ο Basso βρίσκεται στην κορυφή της κατάταξης.
Κρίσιμη η επιλογή των ελαστικών και για τον Γιάννη Παπαδημητρίου και τον Alan Harryman, ο οποίοι και φιγουράρουν στην 2η θέση της γενικής.
Ένα τετ α κε στην τελευταία ε.δ., σε συνδυασμό με ένα πρόβλημα στην όπισθεν ήταν αρκετό για να ρίξει τον Michal Solowow στην 3η θέση.
Άτυχοι oι Βωβός-"ΕΛ-ΕΜ", εγκατέλειψαν από διαφορικό στην 4η ε.δ.
Παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισαν οι Νιώρας-Κακκαλής βρίσκονται στην ... 4η θέση της κατάταξης.
Ο Corrado Fontana βρίσκεται 5ος, μία ανάσα από το πλήρωμα του Impreza.
Οι Παναγιωτόπουλος-Αχτίδας εκμεταλλεύονται την εμπειρία τους και διακρίνονται!
Πρώτος ανάμεσα στα αυτοκίνητα με κίνηση στους δύο τροχούς, είναι ο Todor Slavov.
Αμφίρροπη και συγκλονιστική σε εξέλιξη αποδείχθηκε η πρώτη ημέρα του 33ου Ράλλυ ΕΛΠΑ, 9ου γύρου του ERC και 7ου γύρου του Παν.Π.Ρ. Οι καιρικές συνθήκες και η κατάσταση των ειδικών διαδρομών, έμελλε να κρίνουν μεγάλο μέρος του αγώνα και ιδιαίτερα σε επίπεδο επιλογής ελαστικών, κάτι που ουσιαστικά μεταφράζεται και σε επιδόσεις. Οι τρεις σημερινές ειδικές διαδρομές, το Δροσοχώρι, η Παύλιανη και η Στρώμη, εμφάνισαν δύο διαφορετικά πρόσωπα για τους οδηγούς, με αποτέλεσμα οι περισσότεροι να προχωρήσουν σε λάθος επιλογή ελαστικών και ιδιαίτερα στο πρώτο πέρασμα. Βλέπετε, η βροχή αργά το βράδυ της προηγούμενης νύχτας, είχε σαν αποτέλεσμα η Παύλιανη και η Στρώμη να έχουν αρκετά κομμάτια τα οποία δεν προλάβει να στεγνώσουν. Και σαν να μην έφτανε αυτό, στο δεύτερο πέρασμα από τις ειδικές, και συγκεκριμένα τις ίδιες με παραπάνω, η καταρρακτώδης βροχή και η ομίχλη, σε συνδυασμό με τη λάσπη, τους έδωσαν μία εικόνα από RAC.

Κάπως έτσι, η πρώτη ημέρα είχε αρκετές αλλαγές στην κορυφή, την ώρα που οι χρόνοι στις ειδικές διαδρομές είχαν διαφορετική εικόνα κάθε φορά, και μάλιστα με σημαντικές διαφορές! Στο τέλος του σκέλους, ο παράγοντας τύχη έπαιξε το ρόλο του, και τελικά ο Giandomenico Basso είναι αυτός που έχει κάθε λόγο να είναι χαρούμενος. Βλέπετε, μέχρι την τελευταία ε.δ. ο μεγάλος του αντίπαλος, ο Michal Solowow ήταν επικεφαλής της κατάταξης εκμεταλλευόμενος την λάθος επιλογή ελαστικών του ιταλικού πληρώματος. Τότε όμως, ο Πολωνός έκανε ένα τετ α κε και στην προσπάθεια του να επανέλθει στη φορά της ε.δ., έσπασε το καλώδιο ασφαλείας της όπισθεν, με αποτέλεσμα να χάσει περισσότερα από δύο λεπτά στην προσπάθεια του να επιστρέψει στο δρόμο. Ο Basso προδόθηκε και στα δύο loop από την επιλογή των ελαστικών του. Αρχικά, επέλεξαν πολύ σκληρή γόμα, με αποτέλεσμα να γλιστρούν σε μεγάλο βαθμό, ενώ στη συνέχεια που επέλεξαν πιο μαλακή γόμα, η φθορά ήταν πολύ μεγάλη, με αποτέλεσμα να μπουν στις δύο τελευταίες υπό καταρρακτώδη βροχή, έχοντας δύο καινούργια ελαστικά εμπρός και τελείως φθαρμένα πίσω. Παρόλα αυτά, η τύχη ήταν με το μέρος τους, αφού ο Solowow έκανε ένα λάθος που του στοίχισε, με αποτέλεσμα να απολαμβάνει μία διαφορά της τάξεως του ενός λεπτού από τους Παπαδημητρίου-Harryman που ακολουθούν στη δεύτερη θέση της γενικής!

Ο Πρωταθλητής Ελλάδος του 1999, ο οποίος κέρδισε και τους βαθμούς της πρώτης θέσης για την πρώτη ημέρα του αγώνα, έκανε και ο ίδιος λάθος επιλογή ελαστικών, με αποτέλεσμα να μην κινηθεί όπως ο ίδιος θα ήθελε. Αρχικά, επέλεξε πολύ σκληρή γόμα, με αποτέλεσμα να γλιστράει πολύ στα γλιστερά κομμάτια, ενώ στη συνέχεια η επιλογή του δεν ήταν η πλέον ενδεδειγμένη για τη βροχή, την ώρα που έχασε πολύτιμο έδαφος και στην ομίχλη στην Παύλιανη μετά από ένα τετ α κε. Παρόλα αυτά, αποφεύγοντας τα προβλήματα βασιζόμενος και στην μεγάλη του εμπειρία, έχει καταφέρει να βρεθεί ανάμεσα στους δύο διεκδικητές του ευρωπαϊκού στέμματος, έχοντας μάλιστα και σημαντική διαφορά από τον τρίτο Michal Solowow. Ο Πολωνός οδηγός, είναι σαφές ότι έχει βελτιώσει κατά πολύ τις επιδόσεις του, ειδικά αν θέσουμε σαν μέτρο σύγκρισης την παρουσία του τα προηγούμενα χρόνια. Η στρατηγική του ήταν συγκεκριμένη, αφού και στα δύο loop των ειδικών προτίμησε να φυλάξει τα ελαστικά του στο «σκληρό» οδόστρωμα στο Δροσοχώρι και να επιτεθεί στην συνέχεια. Μια τακτική που τον βοήθησε, χωρίς όμως να έχει υπολογίσει ο ίδιος στον παράγοντα τύχη, με την τελευταία να του γυρνάει την πλάτη λίγο πριν το τέλος.
Άτυχοι, όμως, στάθηκαν και οι Βωβός-«ΕΛ-ΕΜ», οι οποίοι αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν μετά την 4η ειδική του αγώνα από πρόβλημα στο διαφορικό. Το κατά πολλούς ταχύτερο ελληνικό πλήρωμα, είχε αρχικά ένα πρόβλημα με το κεντρικό διαφορικό του Lancer, ενώ δύο φορές (μία στην 1η και μία στην 3η ε.δ.) έκαναν και από ένα τετ α κε. Σαν να μην έφτανε αυτό, στην έναρξη του δεύτερου περάσματος από το ειδικές, και συγκεκριμένα στο Δροσοχώρι, το διαφορικό του Lancer ένατης γενιάς παρέδωσε το πνεύμα, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψουν αμέσως μετά την προσπάθεια τους. Αναμφίβολα, ένα ατυχές αποτέλεσμα, αν και αύριο αναμένεται να βρεθούν και πάλι στις ειδικές διαδρομές, επανεκκινώντας την προσπάθεια τους στο πλαίσιο του ογδόου γύρου του Παν.Π.Ρ.

Πιο πίσω, τώρα, οι Νιώρας-Κακκαλής με το Subaru Impreza N12, επέστρεψαν στη δράση μετά από το Ράλλυ Φθιώτιδας και κατάφεραν να βρεθούν στην 4η θέση της γενικής κατάταξης. Και αυτοί με τη σειρά τους αντιμετώπισαν προβλήματα πρόσφυσης, την ώρα που τα προβλήματα μεγάλωσαν στη Στρόμη όταν και χάλασε η ενδοσυνεννόηση τους. Μάλιστα, στην ίδια ειδική, έσπασε η βάση του εγκεφάλου του κεντρικού διαφορικού, ο οποίος και βρίσκεται κάτω από το τιμόνι του αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα ο οδηγός να προσπαθεί να τον κρατήσει με το πόδι του για να καταφέρει να φρενάρει! Σίγουρα, οι βαθμοί της δεύτερης θέσης για το ελληνικό Πρωτάθλημα αποτελούν επιβράβευση της προσπάθειας τους. Μάλιστα, το έργο τους δεν είναι εύκολο για την αυριανή ημέρα, σε επίπεδο Ράλλυ ΕΛΠΑ, αφού τους ακολουθεί κατά πόδας ο Corrado Fontana με το Mitsubishi Lancer EVO IX, ο οποίος και προσπαθεί να εξοικειωθεί με το αυτοκίνητο, το οποίο και είναι αρκετά διαφορετικό σε σχέση με το Peugeot 207 S2000 που οδηγεί συνήθως. Ο Ιταλός, τρίτος διεκδικητής του ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος, είχε και δύο κλαταρισμένα ελαστικά, τα οποία του κόστισαν πολύτιμο χρόνο.

Σε απόσταση βολής, όμως, βρίσκονται και οι Παναγιωτόπουλος-Αχτίδας, οι οποίοι εκμεταλλευόμενοι την τεράστια εμπειρία του οδηγού, έχουν φέρει το Lancer τους στην 3η θέση της ελληνικής κατάταξης, βρισκόμενοι και στην 6η της γενικής. Μάλιστα, αν το πολύπειρο πλήρωμα δεν είχε και ένα τετ α κε στη λασπωμένη Παύλιανη, το οποίο τους κόστισε περισσότερα από 30 δευτερόλεπτα, θα μπορούσε να βρισκόταν ακόμα πιο ψηλά. Πίσω τους, και πρώτος ανάμεσα στα αυτοκίνητα με κίνηση στους δύο τροχούς, βρίσκεται ο Βούλγαρος Todor Slavov με το Renault Clio R3, ο οποίος παρά τη μειωμένη του εμπειρία από τις χωμάτινες επιφάνειες, έχει καταφέρει να βρεθεί ψηλά στην κατάταξη της γενικής και σχεδόν 11 λεπτά μπροστά από τον αντίπαλο του στο 2WD Cup του ERC, Antonin Tulstak. Πίσω τους, αλλά με αρκετή διαφορά, βρίσκονται οι Γαζετάς-Φασκιώτης με το Opel Corsa S1600, οι οποίοι βρίσκονται στην 8η θέση της γενικής και σημειώνουν εξαιρετικούς χρόνους, παρά το κοντό κιβώτιο του αυτοκινήτου τους. Την πρώτη δεκάδα, συμπληρώνουν οι Κωνσταντάκος-Σιδεράκης με Lancer όγδοης γενιάς, μπροστά από τους Νίκο Χαλιβελάκη-Μαλακτάρη, με ίδιο αυτοκίνητο, με τα δύο πληρώματα να έχουν τη δική τους μάχη με φόντο την ένατη θέση της γενικής! Παράλληλα, στην Α/5, οι Κοτσίκης-Φούκης βρίσκονται στην πρώτη θέση της Α/5 με το VW Polo, την ώρα που το αποτέλεσμα κρίνεται σημαντικό στη μάχη του τίτλου στην κατηγορία, με δεδομένη την εγκατάλειψη των Πάζη-Κιρλαγκίτση με το Toyota Yaris!

Η αυριανή, δεύτερη και τελευταία ημέρα του αγώνα, περιλαμβάνει έξι ακόμα ειδικές διαδρομές, τρεις επαναλαμβανόμενες. Με 122,70 χιλιόμετρα να μας χωρίζουν από τον τερματισμό, αλλά και ουσιαστικά από την αρχή και το τέλος του όγδοου γύρου του Παν.Π.Ρ. είναι δεδομένο ότι το ενδιαφέρον θα είναι αντίστοιχο με το σημερινό. Με δεδομένες τις άστατες καιρικές συνθήκες, κανείς δεν μπορεί να προδικάσει το τελικό αποτέλεσμα, την ώρα που αύριο στους εκκινήσαντες θα προστεθούν και οι συμμετέχοντες του Πρωταθλήματος Ιστορικών!_Π.Τ.panost@4troxoi.gr

Michal Solowow: «Ήμουν άτυχος στο τέλος. Κάναμε ένα τετ ακε και εν συνεχεία έσπασε η ασφάλεια της όπισθεν. Ήταν πολύ δύσκολα. Είμαι απογοητευμένος από το σημερινό αποτέλεσμα. Οι ειδικές είχαν βρεγμένο οδόστρωμα και πολλές πέτρες, μοιάζοντας περισσότερο με αυτές του Ραλλυ Ουαλίας. Αύριο θα κάνουμε τα πάντα για να ανακάμψουμε».

Giandomenico Basso: «Ήταν μια περίεργη μέρα. Όλες οι ειδικές είχαν διαφορετικούς νικητές. Ξεκινήσαμε με εντελώς διαφορετική επιλογή ελαστικών σε σχέση με τον Solowow και στις δύο τελευταίες ειδικές του πρώτου σκέλους χάσαμε πολύ χρόνο γιατί γλιστρούσαμε. Στο δεύτερο πέρασμα κάναμε και πάλι λάθος επιλογή ελαστικών. Η πρώτη ειδική ήταν εντελώς στεγνή. Και τα εμπρός ελαστικά γιατί είχαν καταστραφεί, αλλά και τα πίσω είχαν επίσης φθαρεί με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο με δύο καινούργια ελαστικά και δύο φθαρμένα εμπρός να μην έχει τη σωστή ισορροπία».

Γιάννης Παπαδημητρίου: «Ήταν μία πολύ δύσκολη μέρα γιατί έπιασε βροχή και δεν είχαμε επιλέξει λάστιχα για αυτές τις συνθήκες. Στην 5η ειδική είχε ομίχλη και κάναμε κι ενα τετ α κε. Όσο προσπαθούσα να πάω πιο γρήγορα τόσο πιο αργά πήγαινα. Τα λάστιχα είχαν γίνει σλικ. Δεν είμαστε ικανοποιημένοι από το αποτέλεσμα. Αύριο θα προσπαθήσω περισσότερο. Σήμερα δεν έκατσε τίποτα καλά. Είναι μεγάλος ο αγώνας. Μπορεί να αλλάξουν άρδην τα αποτελέσματα».

Corrado Fontana: «Είναι σημαντικό που τερματίσαμε την 1η ημέρα χωρίς να κάνουμε λάθη. Είχαμε δύο σκασμένα ελαστικά και ήμασταν τυχεροί που ήταν τα πίσω. Ήταν δύσκολες οι ειδικές γιατί είχε πολύ βροχή, το οδόστρωμα ήταν γλιστερό και ήταν πολύ εύκολο να κάνεις λάθος. Αύριο πρέπει να συνεχίσουμε με τον ίδιο ρυθμό. Νομίζω ότι αύριο θα έχει ηλιοφάνεια. Το προτιμώ».

Γρηγόρης Νιώρας: «Το δεύτερο πέρασμα από τις ε.δ. ήταν δύσκολο, κουραστικό και απαιτητικό. Η βροχή και η ομίχλη στις δύο τελευταίες ειδικές έκαναν πιο δύσκολες τις συνθήκες και μπορούσες να βγεις από το δρόμο ανά πάσα στιγμή. Στην 6η εδική αντιμετωπίσαμε πρόβλημα και στα τελευταία 5 χλμ μας χάλασε η ενδοσυνεννόηση. Από την στιγμή που βγήκαμε είμαστε ευχαριστημένοι. Θα δούμε αύριο αν θα στεγνώσουν οι δρόμοι. Αν δεν φτιάξει ο καιρός και δεν στρώσουν οι ειδικές θα γλιστράμε».

Μανώλης Παναγιωτόπουλος: «Στην δεύτερη Παύλιανη ίσως το παράκανα λίγο. Κάναμε ένα τετ α κε, κολλήσαμε στη λάσπη, ενώ μας έσβησε και το αυτοκίνητο. Πάνω από μισό λεπτό χάσαμε εκεί. Είχε ομίχλη, βροχή και λάσπες. Οι ειδικές ήταν χωρίς σέρβις οπότε τα πληρώματα επέλεξαν σκληρά λάστιχα. Αύριο θα είναι άλλες οι ειδικές και πολλά θα κριθούν από τις καιρικές συνθήκες».

Aναλυτικά αποτελέσματα των ειδικών και του αγώνα, μπορείτε να βρείτε στο www.ethea-live.gr.

Στο παρακάτω link, μπορείτε να δείτε πως έχει διαμορφωθεί η βαθμολογία, μετά την ολοκλήρωση του 7ου γύρου του Παν.Π.Ρ.
Συνημμένα Αρχεία
περιγραφή όνομα τύπος αρχείου μέγεθος (ΜΒ)
Αποτελέσματα 1ης ε.δ. SSGC01 PDF 0,1
Αποτελέσματα 2ης ε.δ. SSGC02 PDF 0,09
Αποτελέσματα 3ης ε.δ. SSGC03 PDF 0,09
Αποτελέσματα 4ης ε.δ. SSGC04 PDF 0,09
Αποτελέσματα 5ης ε.δ. SSGC05 PDF 0,09
Αποτελέσματα 6ης ε.δ. SSGC06 PDF 0,09


Πρώτοι στην Α/5 τερμάτισαν οι Κοτσίκης-Φούκης με το VW Polo, με αποτέλεσμα η βαθμολογία στην Α/5 να πάρει φωτιά!

Δεύτεροι στην F2 βρίσκονται οι Γαζετάς-Φασκιώτης με το Opel Corsa S1600.
Με διαφορά που αγγίζει το ένα λεπτό από τους δεύτερους Παπαδημητρίου-Harryman, οι Basso - Dotta οδηγούν τον αγώνα μετά το τέλος της πρώτης ημέρας.
Από rally.grστο οποιό μπορείτε να βρείτε και άλλες φωτογραφίες.

Aλλαγές στα διόδια Aθηνών - Λαμίας

Αλλάζει ο τρόπος πληρωμής των διοδίων στην Eθνική Oδό Aθηνών Λαμίας από την ερχόμενη Tρίτη

Tο κόστος διαδρομής από Aθήνα προς Λαμία με επιστροφή αυξάνεται κατά 4,35 ευρώ για τα I.X. και από 8,25 ευρώ που κοστίζουν σήμερα διαμορφώνεται σε 12,6 ευρώ συνολικά. Παράλληλα καταργείται ο σταθμός διοδίων στο Σχηματάρι και αντικαθίσταται με τον σταθμό Θηβών που βρίσκεται λίγο πριν από τις στροφές της Yλίκης. Eπίσης, οι οδηγοί θα πληρώνουν πλέον και στα δυο ρεύματα και όχι όπως ίσχυε έως τώρα όπου στις Aφίδνες και στο Σχηματάρι πλήρωνε το ρεύμα προς Λαμία και στη Tραγάνα το ρεύμα προς Aθήνα.

Eισάγονται επίσης πλευρικά διόδια και τμηματικές χρεώσεις που σύμφωνα με ... την εταιρεία «Νέα Οδός», εξασφαλίζουν ως ένα βαθμό τιμή διοδίου ανάλογη με τα χιλιόμετρα που έχουν διανυθεί. Έτσι λοιπόν, οι οδηγοί που κινούνται στο ρεύμα προς Λαμία θα πληρώνουν στην έξοδο προς Θήβα και στις εισόδους των κόμβων Kαπανδριτίου, Mαλακάσας, Oινοφύτων και Tραγάνας.

Στο ρεύμα προς Aθήνα, οι οδηγοί θα πληρώνουν στην είσοδο από τον κόμβο της Θήβας και στις εξόδους της Tραγάνας, των Oινοφύτων, της Mαλακάσας και του Kαπανδριτίου. Kερδισμένοι σε κάθε περίπτωση οι οδηγοί που κινούνται από Aθήνα προς Xαλκίδα και αντίστροφα αφού μετά την κατάργηση του σταθμού Σχηματαρίου, το κόστος ταξιδιού θα είναι 3,70 ευρώ αντί των 5,50 ευρώ που πληρώνουν σήμερα. Kατά 10 λεπτά φθηνότερα θα κοστίζει το ταξίδι από Aθήνα προς Θήβα με επιστροφή. Kερδισμένοι είναι σε γενικές γραμμές όσοι κάνουν τμηματικές διαδρομές σε αντίθεση με όσους διανύουν το σύνολο του άξονα, για τους οποίους η αύξηση του κόστους είναι πάνω από 50%.

Kασσιανός Tζέλης Από Ημερησία

Με αλεξίσφαιρα και κλούβες θεραπεύουν τα αδιέξοδα...

Είδα τις φωτογραφίες από την προσαγωγή των νεαρών τρομοκρατών στην Εισαγγελία κι ο γνώριμος κόμπος στο στομάχι επανήλθε . Αυτός που με μάγκωνε και τον Δεκέμβρη...

Σας ομολογώ ότι με τα παιδιά αυτά θα μπορούσα να έχω πιει μαζί καφέ ή να τα έχω δει στο γήπεδο ή σε έναν κινηματογράφο των Εξαρχείων.

Είδα τέσσερα 20χρονα παιδιά να οδηγούνται στην Εισαγγελία με συνοδεία δεκάδων "ράμπο" με αυτόματα και περίστροφα ανα χείρας προς ευχαρίστηση των απογοητευμένων Νεοδημακρατών που πρέπει να συσπειρωθούν . Γιατί να πάνε στον ... Καρατζαφέρη;
Τα φοβικά τους σύνδρομα μπορούν να ικανοποιηθούν κι αλλού...

Θα με συγχωρήσετε αλλά δεν μπορώ να χαρακτηρίσω τα παιδιά αυτά "Τρομοκράτες" όταν έχω παρακολουθήσει την δράση της 17 Νοέμβρη , των Ερυθρών Ταξιαρχιών κτλ.

Τα παιδιά αυτά επιβεβαίωσαν τους φόβους μου . Πέρασαν από τη μολότοφ στο γκαζάκι κι από εκεί στις βόμβες . Πίστεψαν ότι έτσι θα αλλάξουν τον κόσμο . Πίστεψαν ότι έτσι θα χτυπήσουν τους καταχραστές της Δημόσιας εξουσίας και τους υποστηρικτές των κοινωνικών ανισοτήτων . Φευ...

Το αποτέλεσμα ήταν ακριβώς το αντίθετο . Τους προσέφεραν πολύτιμα....τηλεοπτικά λεπτά "Δημόσιας Τάξης κι Ασφάλειας" και μερικά πρωτοσέλιδα περί εξάρθρωσης της Τρομοκρατίας Τους προσέφεραν μια επιχειρηματολογία ικανή να γεμίσει την Αθήνα με κάμερες . Να γεμίσει τα Εξάρχεια με πεζές περιπολίες . Να καταργήσει το πανεπιστημιακό άσυλο.

Να ξεκαθαρίσω κάτι . Θεωρώ σωστή τη σύλληψη τους . Θα θεωρούσα όμως αναποτελεσματική μια ποινή 20 ετών φυλάκισης . Αμφιβάλω αν στην φυλακή θα βάλουν "μυαλό".

Αν και δεν θέλω να αλλάξουν τις αντιλήψεις τους . Θέλω να αλλάξουν τις πρακτικές τους...

Ο "μπάτσος" δεν είναι εχθρός . Είναι κι αυτός θύμα .
Από Παραπολιτική