Τετάρτη 30 Δεκεμβρίου 2009

Νέες εκδόσεις Νομαρχίας Φωκίδος

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΘΕΜΑ : Νέες ειδικές εκδόσεις


Δύο νέες εκδόσεις της Νομ/κής Αυτ/σης Φωκίδας έρχονται να συμπληρώσουν το εποπτικό διαφημιστικό υλικό της για την προβολή του νομού.

Πρόκειται για το ειδικό έντυπο του εναλλακτικού τουρισμού:«Περιήγηση και ορειβασία στην ορεινή Φωκίδα» Γκιώνα –Βαρδούσια –Παρνασσός , καθώς και τον ορειβατικό χάρτη του νομού , που κυκλοφόρησαν στη ελληνική και αγγλική γλώσσα .Αποτελούν αναμφισβήτητα μια προσφορά στα πανέμορφα επιβλητικά βουνά του τόπου μας και των δυνατοτήτων που παρέχουν στον επισκέπτη για ανάπτυξη ... δραστηριοτήτων.

Τα ειδικά έντυπα θα διανεμηθούν στους ορειβατικούς συλλόγους της χώρας και θ’ αποσταλούν στα γραφεία ΕΟΤ Εξωτερικού ,κυρίως της ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ και ΙΣΠΑΝΙΑΣ, όπου υπάρχει έντονα, έκδηλο ενδιαφέρον.

Οι εκδόσεις αποτελούν συνεργασία της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Φωκίδας, με την εκδοτική «ΑΝΑΒΑΣΗ», την κατ΄ εξοχή εξειδικευμένη στο είδος αυτό, εταιρεία.


ΤΜΗΜΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Πόσιμο το νερό στην Άμφισσα

Βόλτα στην παραλία της Ιτέας

Ένας φίλος μας έστειλε κάποιες φωτογραφίες και μερικά σχόλια από την βόλτα του στην παραλία της Ιτέας


Εικόνες παρακμής από την παραλία της Ιτέας, λίγες ώρες πριν μπει το 2010.
Τώρα και ψόφιες γάτες στο μενού.
Στην 3η εικόνα είναι ένα από τα βαρέα ανυψωτικά μηχανήματα που ... είναι αραγμένα στο μώλο, της Ανυψωτική Α.Ε.
Από μια επίσκεψη στο site της εταιρίας, υποψιάζομαι πως είναι εκεί περιμένοντας καράβι με εξαρτήματα ανεμογεννητριών.
Γνωρίζει κανείς στα σίγουρα περί τίνος πρόκειται;

Η ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΒΡΑΒΕΥΕΙ ΤΟΝ ΠΑΠΑ-ΓΙΑΝΝΗ ΤΟΥ ΑΣΩΠΟΥ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΤΟΥ

Η Ακαδημία Αθηνών αποφάσισε να του απονείμει βραβείο «για πράξη κοινωνικής αρετής και ανθρωπισμού, σε τομέα που η μέριμνα της πολιτείας ήταν ανύπαρκτη ή ανεπαρκής»!

Ο Πατέρας Ιωάννης Οικονομίδης γνωστός σε μας τους Βοιωτούς για το περιβαλλοντικό του έργο στα Oινόφυτα.... και όχι μόνο ... Ο πατέρας Iωάννης Oικονομίδης είναι ενεργό μέλος του συντονιστικού της Συμπαράταξης Βοιωτών για το περιβάλλον και δίνει μαζί με όλους , αγώνες για να μη ... μετατραπεί η Βοιωτία σε ζώνη ανεξέλεγκτης εγκατάστασης βιομηχανικών μονάδων...
Ολη η συνέντευξη του Π.Οικόνομίδη στον ΑΡΗ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ από την ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΊΑ
Του ΑΡΗ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ

Κλείνει τον ηλεκτρονικό υπολογιστή, τακτοποιεί τα φωτογραφικά σύνεργα στις θήκες τους, φοράει το ράσο του. Είναι ένα ξεχωριστό απόγευμα για τον παπα-Γιάννη Οικονομίδη, που πρωτογνωρίσαμε σχεδόν τρία χρόνια πριν. Η Ακαδημία Αθηνών αποφάσισε να του απονείμει βραβείο «για πράξη κοινωνικής αρετής και ανθρωπισμού, σε τομέα που η μέριμνα της πολιτείας ήταν ανύπαρκτη ή ανεπαρκής»!

«Το πρόβλημα αναδείχθηκε, τώρα ήρθε η δύσκολη ώρα να παρθούν αποφάσεις απέναντι σε συγκεκριμένους ρυπαντές, συγκεκριμένους αρμοδίους», λέει ο παπα- Γιάννης Οικονομίδης, περπατώντας στην τοξινωμένη όχθη του Ασωπού «Το πρόβλημα αναδείχθηκε, τώρα ήρθε η δύσκολη ώρα να παρθούν αποφάσεις απέναντι σε συγκεκριμένους ρυπαντές, συγκεκριμένους αρμοδίους», λέει ο παπα- Γιάννης Οικονομίδης, περπατώντας στην τοξινωμένη όχθη του Ασωπού Οσο ανύπαρκτη ήταν δηλαδή στα Οινόφυτα, όπου εδώ και δεκαετίες ο Ασωπός ποταμός μετατρέπεται σε ανοιχτό βόθρο υποδοχής βιομηχανικών λυμάτων. Ο παπα-Γιάννης αφιέρωσε τα τελευταία χρόνια αμέτρητες ώρες να φωτογραφίζει τις παράνομες χωματερές των εργοστασίων και τους σωλήνες που άδειαζαν τόνους χημικών στα ποτάμια, να μετρά θανάτους από καρκίνο, να μιλά με τους συμπολίτες του.

Λίγο πριν φιλήσει τα τρία του παιδιά και ξεκινήσει να παραλάβει, παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας, το βραβείο «εις μνήμην Μαυρίκου Αντωνίου Καζέ και Φανής χήρας Μ.-Αντ. Καζέ», μιλάμε μαζί του για τραγωδίες και χαρμολύπες, το τεράστιο κενό της Εκκλησίας, την υποκρισία της νηστείας:

Τον Απρίλιο του 2007, ο παπα-Γιάννης Οικονομίδης ήταν ένας άγνωστος «ρασοφόρος ακτιβιστής», όπως άγνωστη στον πολύ κόσμο ήταν και η «τραγωδία» με την τοξική μόλυνση του Ασωπού ποταμού. Τι άλλαξε από τότε;

«Τώρα η τραγωδία του Ασωπού είναι γνωστή. Φτάσαμε σε ένα σημείο όπου το κέντρο βάρους φεύγει από την ανάδειξη του προβλήματος και περνά στις ζητούμενες λύσεις. Γνωστοί έγιναν επίσης οι οργανωμένοι πολίτες της περιοχής που έκαναν πολύ σημαντικές παρεμβάσεις...».

«Σταθμοί» τραγωδίας

Στην πορεία αυτή, ποιοι ήταν οι σημαντικότεροι σταθμοί;

«Μέχρι και τον Αύγουστο του 2007 προσπαθούσαμε να ανοίξουμε τη συζήτηση για το θέμα. Τότε αποκαλύπτεται η ύπαρξη του εξασθενούς χρωμίου. Κρατώ ως επόμενο σταθμό την προσφυγή της ΕΚΠΟΙΖΩ κατά του Δήμου Οινοφύτων, όπου για πρώτη φορά ελληνικό δικαστήριο λέει ότι η πολιτεία δεν έχει το δικαίωμα να κάνει πειραματόζωα τους πολίτες της. Τότε γέμισε ο τόπος μας μαύρες πλαστικές δεξαμενές ώστε να αποθηκεύει ο κόσμος νερό για τις βασικές του ανάγκες. Ακολούθησε η έκθεση του επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, όπου για πρώτη φορά ανεξάρτητη αρχή γράφει επιτέλους επίσημα κάτι που ξέραμε, ότι δηλαδή η τοπική αυτοδιοίκηση κάθε βαθμού και τα υπουργεία μεθόδευαν την "εξαφάνιση" των τοξικών που παράγονταν στην περιοχή. Αλλος ένας σταθμός ήταν η εκδήλωση στις Βρυξέλλες που οργάνωσε το Ινστιτούτο Τοπικής Ανάπτυξης Πολιτισμού Οινοφύτων με το κόμμα των Πρασίνων, όπου για πρώτη φορά αναδείχθηκε το πρόβλημα και κερδίσαμε σε επίπεδο Ε.Ε. πως δεν νοείται όριο ασφαλείας για έκθεση σε καρκινογόνους και μεταλλαξιογόνους παράγοντες και ότι υπάρχει θεσμικό κενό που πρέπει να καλυφθεί με μηχανισμό παρέμβασης σε περιστατικά χημικής ρύπανσης εις βάρος του περιβάλλοντος και του πληθυσμού. Σταθμός είναι επίσης η έναρξη χρήσης ένδικων μέσων από πολίτες στα αστικά και ποινικά δικαστήρια κατά βιομηχανιών και οργάνων της πολιτείας για αποζημιώσεις, έκθεση σε κίνδυνο, διαφυγόντα κέρδη, μείωση αξίας ακινήτων και ψυχική οδύνη, όταν κάποιος έχει χάσει άνθρωπό του από την έκθεση στη ρύπανση».

Οδηγήθηκε κάποια τέτοια υπόθεση σε απόφαση;

«Στο Συμβούλιο της Επικρατείας υπάρχει θετική εισήγηση για την προσφυγή μας κατά της νομαρχίας Βοιωτίας, η οποία όφειλε να εξετάσει τα αιτήματά μας για άρση των παράνομων αδειών λειτουργίας που είχε εκδώσει και να μην τους επιτρέπει ανενόχλητους να ρυπαίνουν».

Χαρμολύπη

Οι βροχές κατεβάζουν περισσότερο νερό στον Ασωπό αλλά το χρώμα του παραμένει αφύσικο, θυμίζοντας τις μετρήσεις βαρέων μετάλλων που έκρυβαν οι αρμόδιοι Οι βροχές κατεβάζουν περισσότερο νερό στον Ασωπό αλλά το χρώμα του παραμένει αφύσικο, θυμίζοντας τις μετρήσεις βαρέων μετάλλων που έκρυβαν οι αρμόδιοι Η βράβευση της Ακαδημίας είναι ένας σταθμός;

«Σε επικοινωνιακό επίπεδο είναι. Οχι όσον αφορά το πρόσωπό μου, αλλά την αναγνώριση που βρίσκουν έτσι οι συλλογικοί μας αγώνες».

Πώς νιώθετε όμως προσωπικά για τη βράβευση;

«Κατά πρώτον νιώθω λυπημένος, γιατί εάν έκαναν σωστά τη δουλειά τους οι τοπικές αρχές δεν θα χρειαζόταν αυτός ο αγώνας για να αναδειχθεί το πρόβλημα. Κατά δεύτερον, χαρούμενος, διότι με τον τρόπο αυτό αναγνωρίζονται με τον καλύτερο τρόπο οι προσπάθειες των περιβαλλοντικών οργανώσεων. Νιώθω επίσης "μισός", διότι θα προτιμούσα να μοιραστώ το βραβείο με τον Θανάση Παντελόγλου, που μας άνοιξε τα μάτια και στάθηκε στο πλευρό μας με την επιστημονική του κατάρτιση όλα αυτά τα χρόνια».

Η χαρμολύπη είναι και στοιχείο της χριστιανικής πίστης...

«Η ζωή η ίδια είναι χαρμολύπη. Αποτελεί βίωμα για όλους μας να χαίρεσαι για κάτι που αποτελεί τραγωδία. Χαίρεσαι όταν επιτέλους ακούγεται η φωνή σου, αλλά στο βάθος υπάρχει λύπη ξέροντας ότι χιλιάδες άνθρωποι έχουν υποστεί ζημιά ενδεχομένως μη αναστρέψιμη».

Κάτι σαν τη Σταύρωση με την Ανάσταση.

«Την Ανάσταση όμως δεν την έχουμε δει ακόμη».

Επί της ουσίας, το βραβείο λέει κάτι; Μπορούν οι πνευματικοί άνθρωποι, οι χωρίς δικαστική ή πολιτική εξουσία να βοηθήσουν;

«Είναι πάγιο αίτημα οι πνευματικοί άνθρωποι να ασχοληθούν με το περιβαλλοντικό ζήτημα. Είναι πνευματικό ζήτημα ακόμη και αν εκφράζεται με υλικό τρόπο. Ξεκινά από τη στάση που έχουμε απέναντι στον κόσμο και το περιβάλλον γύρω μας».

Αν είχατε περιθώριο να μιλήσατε σήμερα στην Ακαδημία, τι θα λέγατε;

«Θα ήθελα αυτοί οι σοφοί να ασχοληθούν με το γιατί φτάσαμε ώς εδώ. Για ποιο λόγο ρημάχτηκε ο τόπος, τι δεν κάναμε καλά. Μπροστά μας είναι η υλοποίηση λύσεων και εκεί χρειάζεται η συμπαράσταση όλων».

Τι γίνεται όμως όταν ένας πνευματικός φορέας χρησιμοποιεί οικονομικές χορηγίες από συμφέροντα που ενδεχομένως ρυπαίνουν;

«Η Εκκλησία μας λέει ότι επ' ουδενί δεν πρέπει να πάρεις βρώμικα λεφτά, έστω και αν είναι για καλό σκοπό. Εχει σημασία να μη σε φιμώνει η χρηματοδότηση. Ο,τι πετύχαμε έως σήμερα εμείς το κάναμε χωρίς χρηματοδότηση».

Το ότι φοράτε ράσο συνεχίζει να βοηθάει τις δράσεις σας, όπως λέγαμε στην πρώτη μας κουβέντα; Ρωτώ, διότι πριν από μήνες είχαμε φαινόμενο προπηλακισμού από αγρότη της περιοχής σε βάρος σας.

«Αυτό ήταν ένα σύμπτωμα της βαριάς αρρώστιας που περνάμε. Το να στέκεσαι στα επιφανειακά συμπτώματα αποπροσανατολίζει... Ηταν ένα ατυχές περιστατικό που δείχνει πού μπορεί να φτάσουν τα πράγματα όταν η πολιτεία είναι απούσα».

Λέγαμε επίσης τότε ότι η εκκλησιαστική ιεραρχία βοηθούσε το έργο σας. Στο μεταξύ, εξελέγη αρχιεπίσκοπος άνθρωπος που κατάγεται από αυτήν ακριβώς την περιοχή των Οινοφύτων. Επαιξε κάποιο ρόλο αυτό;

«Τελώ εν αναμονή αποτελεσματικής παρέμβασης της Εκκλησίας μας και για το τοπικό περιβαλλοντικό πρόβλημα και για το ευρύτερο. Θεωρώ ότι υπάρχει τεράστιο κενό, το οποίο πρέπει να καλυφθεί. Είναι πνευματικό ζήτημα αλλά καταλήγει σε συγκεκριμένα πρόσωπα, συγκεκριμένους χριστιανούς, συγκεκριμένους ρυπαντές, με τους οποίους η οποιαδήποτε εξουσία, οποιαδήποτε εκκλησία πρέπει να συγκρουστεί. Η σύγκρουση είναι δομικό συστατικό για να πάνε τα πράγματα μπροστά. Η Εκκλησία προχώρησε μέσα από συγκρούσεις με την εξουσία. Εγώ περιμένω την Εκκλησία να συγκρουστεί για το θέμα το περιβαλλοντικό, το οποίο είναι κατ' εξοχήν πνευματικό ζήτημα και πρέπει να την αφορά. Εχουμε το φωτεινό παράδειγμα του "πράσινου" Οικουμενικού Πατριάρχη που, νομίζω, δείχνει τον δρόμο. Εμείς όμως δεν πρέπει να μιλάμε θεωρητικά και γενικά, έχουμε συγκεκριμένο πρόβλημα, συγκεκριμένη μητρόπολη, συγκεκριμένη ενορία, συγκεκριμένους ανθρώπους. Και εκεί αρχίζουν τα δύσκολα...».

Οι Αρχές

Σε επίπεδο συνεργασίας με τις Αρχές άλλαξε κάτι;

«Μέχρι τις πρόσφατες βουλευτικές εκλογές είχαμε έναν πόλεμο με την πολιτεία σε κάθε επίπεδο. Αρνηση παροχής στοιχείων, προσπάθεια κάλυψης-υποβάθμισης του προβλήματος για να πέσουν οι υπεύθυνοι στα μαλακά. Εχουμε κρατικά έγγραφα που προσπαθούσαν να μας πείσουν ότι είναι επ' ωφελεία μας να πίνουμε εξασθενές χρώμιο! Οι δράσεις μας ενόχλησαν για πρώτη φορά την εξουσία. Συμβάλαμε στο να αρχίσει να γυρίζει ο δυσκίνητος μηχανισμός, ζητούμενο είναι το πού θα οδηγήσει η κινητικότητα. Από τις εκλογές και μετά η εικόνα άλλαξε. Οι επιλογές προσώπων σε σημεία καίρια, όπως η Ειδική Γραμματεία Επιθεωρητών Περιβάλλοντος και η Επιθεώρηση, συγκεκριμένα η Μαργαρίτα Καραβασίλη και ο Παναγιώτης Μέρκος, είναι άνθρωποι που υπέστησαν διωγμό για τη στάση που κράτησαν στο θέμα του Ασωπού ποταμού. Δικαιολογημένα και εμείς ανεβάζουμε τον πήχη».

Στο ποίμνιό σας είδατε αλλαγές;

«Πολλές. Η δυσπιστία που υπήρχε στην αρχή από μερικούς έγινε εμπιστοσύνη. Δείξαμε συνέπεια όλα αυτά τα χρόνια και άλλαξε η ποιότητα αντίδρασης της τοπικής κοινωνίας. Οι άνθρωποι είναι περισσότερο ενημερώμενοι, υποψιασμένοι απέναντι στην εξουσία, ανησυχούν για την υγεία τη δική τους και των παιδιών τους».*
«Οσοι ρυπαίνουν δεν σώζονται με νηστεία»

Αν ερχόταν κάποιος να σας εξομολογηθεί μια περιβαλλοντική αμαρτία, τι θα του λέγατε; Ποινή... νηστείας;

«Κάθε φορά που κάνει κάποιος μια αδικία, ο καλύτερος τρόπος να συγχωρεθεί, ας πούμε, το αμάρτημα είναι να διορθώσει την κατάσταση. Να σταματήσει αμέσως ο ρυπαντής να ρυπαίνει. Κακώς φτάσαμε στο σημείο να κάνουμε το αυτονόητο μόνο διά της επιβολής. Η ρύπανση χτυπά και τους ίδιους, η επίσκεψη και μόνο στο εργοστάσιο βλάπτει. Η νηστεία είναι ένα απλό παράδειγμα του πώς θα μάθουμε τον εαυτό μας να λέει και ένα "όχι". Ο βιομήχανος-ρυπαντής απλώς κατασπαράζει τον κόσμο, τον βλέπει σαν πρώτη ύλη. Σίγουρα δεν νηστεύει. Ας νηστεύει εκκλησιαστικά, ας είναι πιστός, ας μην τρώει κρέας. Η καλύτερη νηστεία δεν είναι η υποκριτική του "δεν θα φάω κρέας σήμερα", αλλά θα σταματήσω να ρυπαίνω και όσα κέρδισα παρανόμως τόσα χρόνια θα τα ρίξω στην αποκατάσταση. Να το πάω πιο πέρα; Θα ψάξω να βρω πόσοι έπαθαν καρκίνο από μένα, θα προσπαθήσω να τους κάνω καλά και αν έχουν πεθάνει, να βοηθήσω τις οικογένειές τους».

Και κάτι πρακτικό... Στα Θεοφάνια, σε τι λογής νερό θα ρίξετε τον Σταυρό;

«Σίγουρα σε νερό ρυπασμένο και βρώμικο. Στο δίκτυο ύδρευσης έχουμε ακόμη προβλήματα. Το διυλιστήριο δεν φτιάχτηκε σωστά, δεν αποδίδει, δεν πίνουμε δυστυχώς νερό, παρά τις εξαγγελίες. Αυτό είναι το νερό όμως που έχουμε, αυτό θα αγιάσουμε...».

Πάντως ο πρώτος αγιασμός υδάτων έγινε στον ποταμό Ιορδάνη...

«Στους ποταμούς δίπλα πρωτοαναπτύχθηκε ο ανθρώπινος πολιτισμός. Εμείς σήμερα "ανταποδίδουμε" το καλό που μας έκαναν...».

ΑΠΌ ΒΟΙΩΤΙΚΆ

ΕΞΩΔΙΚΟ ΠΡΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ από τους εργαζόμενους στα Ελληνικά Ταχυδρομεία

ΑΘΗΝΑ 29 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2009

Οι εργαζόμενοι στα Ελληνικά Ταχυδρομεία με την ουσιαστική συμμετοχή τους, την αποτελεσματικότητα και την εργατικότητα τους έχουν διαμορφώσει όλες τις προϋποθέσεις για μια πολιτική που να διασφαλίζει τη βιωσιμότητα του ΕΛ.ΤΑ., να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του λαού και της χώρας και να αποτελεί το Δημόσιο Ταχυδρομείο δυναμικό μοχλό ανάπτυξης για όλη την Ελληνική Περιφέρεια.
Παράλληλα, με αγώνες έχουν κατακτήσει εργασιακά, οικονομικά, θεσμικά και ασφαλιστικά δικαιώματα που βελτιώνουν τη θέση των εργαζόμενων στο διαρκώς μεταβαλλόμενο διεθνές και εθνικό περιβάλλον.
Αυτή η συμμετοχή, η διαχρονική κοινωνική προσφορά των εργαζόμενων και του Ταχυδρομείου ... έχει καταξιώσει τον Ταχυδρομικό Κόσμο στη συνείδηση του λαού και έχει διαμορφώσει άρρηκτους δεσμούς με όλη την κοινωνία.
Ο λαός και η χώρα έχουν άμεση ανάγκη από ένα σύγχρονο, Δημόσιο και αποτελεσματικό Ταχυδρομείο που θα δίνει συνέχεια και προοπτική μέσα από πλήρεις ποιοτικές και προσιτές ταχυδρομικές υπηρεσίες σε κάθε πολίτη σε όποιο σημείο αυτός κι αν κατοικεί.
Οι πολιτικές που ασκήθηκαν από την προηγούμενη Κυβέρνηση δεν ανταποκρίνονταν σε αυτή την κοινωνική απαίτηση, δεν υποστήριζαν τον Δημόσιο χαρακτήρα του ΕΛ.ΤΑ., υποβάθμιζαν τον κοινωνικό προσανατολισμό του Ταχυδρομείου.
Είναι πολιτικές που επιβάλλει ο άκρατος νεοφιλελευθερισμός και τα μεγάλα συμφέροντα, για το ξεπούλημα των δημοσίων επιχειρήσεων και την περιθωριοποίηση των κοινωνικών αξιών.
Αναμέναμε ότι, μετά τις εκλογές της 4ης Οκτώβρη 2009 θα λαμβάνατε τις απαραίτητες αποφάσεις που θα σταματούσαν την φθίνουσα πορεία που οδηγεί στα ελλείμματα, τη διάλυση και τη συρρίκνωση του Ταχυδρομείου.
Αναμέναμε ότι θα κατανοούσατε το μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο ΕΛ.ΤΑ. και όπως σας το έχουμε εκφράσει σε όλους τους τόνους στις θεσμικές μας συναντήσεις και σας το έχουμε αναλύσει στα κείμενα μας, θα πράττατε το αυτονόητο.
Θα τοποθετούσατε το συντομότερο Διοίκηση που θα αναλάμβανε ένα πρόγραμμα άμεσης σωτηρίας και εξόδου του ΕΛ.ΤΑ. από την καταστροφική του πορεία.
Δυστυχώς μέχρι σήμερα έχουμε διαψευστεί.
Δεν τοποθετήσατε Διοίκηση στην επιχείρηση και την υπολειτουργείτε με ένα Δ. Σ. που το έχουμε καταγγείλει για σωρεία παράνομων αποφάσεων και κατ’ ουσία ανύπαρκτο.
Αφήνετε ανεκμετάλλευτη την εορταστική περίοδο, που θα μπορούσε να αξιοποιηθεί στην κατεύθυνση αύξησης των εσόδων.
Ο ΕΛ.ΤΑ. λειτουργεί μόνο και μόνο από συνήθεια.
Αποκλείετε τον ΕΛ.ΤΑ. από το Δ. Σ. του Ταμιευτηρίου χωρίς λόγο και αιτία.
Παράλληλα, η συνεχιζόμενη μείωση εσόδων και η διόγκωση του καταγραφόμενου ελλείμματος δεν σας συγκινούν.
Η υποβάθμιση της ποιότητας των υπηρεσιών δεν σας προβληματίζει.
Οι μεγάλες ελλείψεις προσωπικού, η αποδιοργάνωση των υπηρεσιών, η απομόνωση και η περιθωριοποίηση του υπηρεσιακού ιστού, η παντελής έλλειψη διοικητικού συντονισμού, κατευθύνσεων και επίλυσης προβλημάτων οδηγούν τον ΕΛ.ΤΑ. στη διάλυση και έχουν φέρει τους εργαζόμενους σε απόγνωση.
Καθημερινά η κατάσταση σε όλα τα επίπεδα χειροτερεύει. Απουσιάζετε προκλητικά από τον αγώνα που δίνουν οι εργαζόμενοι σε κάθε υπηρεσιακή λειτουργία για να διατηρήσουν τον ΕΛ.ΤΑ. σε ένα ανεκτό επίπεδο λειτουργίας, για να ανατρέψουν την πλήρη κατάρρευση του Ταχυδρομείου.
Κύριοι,
Σας έχουμε ενημερώσει και έχουμε παρουσιάσει τα προβλήματα του ΕΛ.ΤΑ. και τις θέσεις των εργαζόμενων τόσο αναλυτικά που σε καμιά περίπτωση δεν μπορείτε να επικαλεστείτε άγνοια.
Σήμερα στο τέλος μιας δύσκολης χρονιάς ο ΕΛ.ΤΑ. βρίσκεται στο κρισιμότερο σημείο, έχει οδηγηθεί σε αδιέξοδα και δεν σχεδιάζονται πολιτικές για την αντιμετώπιση της κρίσης, τη διασφάλιση της βιωσιμότητας του και την παροχή των Καθολικών Υπηρεσιών.
Η τεράστια έλλειψη προσωπικού με την εμμονή της προηγούμενης Κυβέρνησης να ανατρέψει το ισχύον Θεσμικό Πλαίσιο και να απορυθμίσει τις εργασιακές σχέσεις, έχει φέρει τον ΕΛ.ΤΑ. σε οριακό σημείο λειτουργίας.
Το Ταχυδρομείο ανταποκρίνεται στις υποχρεώσεις του και εξυπηρετεί τους πολίτες χάρη στον πατριωτισμό και τις υπεράνθρωπες προσπάθειες των εργαζόμενων.
Ο αναγκαίος προγραμματισμός των προσλήψεων εποχικού προσωπικού που θα ενισχύσει τον ΕΛ.ΤΑ. για την ομαλή λειτουργία του καθυστερεί αδικαιολόγητα.
Σ΄ αυτό το περιβάλλον, η αποδιοργάνωση των υπηρεσιών, η διαμόρφωση κλίματος ανασφάλειας, η αδυναμία σας να λάβετε άμεσα αποφάσεις για την επίλυση των προβλημάτων πυροδοτούν ανεξέλεγκτες καταστάσεις.
Άλλο χρόνο αναμονής και περίοδο ανοχής δεν επιτρέπουν οι συνθήκες και τα προβλήματα. Απαιτούνται άμεσες αποφάσεις.
Σ΄ αυτή την κατεύθυνση το Δ. Σ. της Π.Ο.Σ.Τ. συνεδρίασε την Παρασκευή 18/12/2009 και αποφάσισε ομόφωνα την προκήρυξη αγωνιστικών κινητοποιήσεων και στις επόμενες ημέρες θα ενημερωθείτε για το χρόνο πραγματοποίησης τους.
Εμείς απαιτούμε άμεσες λύσεις και απάντηση στα μεγάλα ζητήματα που αντιμετωπίζει η επιχείρηση.
Σας καλούμε να διαμορφώσετε χρονοδιάγραμμα για την έξοδο του ΕΛ.ΤΑ. από την κρίση και να ασχοληθείτε με τα πραγματικά προβλήματα του Ταχυδρομείου.
Σας δηλώνουμε ότι οι εργαζόμενοι θα αντιδράσουν, με κάθε νόμιμο αγωνιστικό μέσο, στην απραξία και στην αδιαφορία. Η αναπτυξιακή προοπτική του ΕΛ.ΤΑ. είναι η μεγάλη μας προτεραιότητα.
Είμαστε αποφασισμένοι μέσα από δυναμικές αγωνιστικές κινητοποιήσεις να επιβάλλουμε λύσεις και πολιτικές που θα υπηρετούν τα συμφέροντα του Ταχυδρομείου και των εργαζόμενων.
Η προοπτική, η ανάπτυξη και η βιωσιμότητα του ΕΛ.ΤΑ., η νομιμότητα, το Θεσμικό Πλαίσιο, οι Συλλογικές Συμβάσεις, οι κατακτήσεις και το μέλλον των εργαζόμενων είναι δική μας υπόθεση.
Αρμόδιος δικαστικός επιμελητής εντέλλεται να επιδώσει την παρούσα προς τον Υπουργό και Υφυπουργό Υποδομών-Μεταφορών & Δικτύων, που εδρεύει στην Αθήνα, οδός Αναστάσεως 2 Παπάγου, και σε όσους κοινοποιείται, προς γνώση τους, αντιγράφοντας ταύτη ολόκληρη στην έκθεση επιδόσεως του.

Κοινή χοροεσπερίδα απο Συλλόγους του Πολύδροσου

Χοροεσπερίδα συνδιοργανώνεται από τον Λαογραφικό - Ιστορικό Σύλλογο Πολυδρόσου και τον Αθλητικό Σύλλογο "ΔΙΑΓΟΡΑΣ", στην Ταβέρνα "Κωτσιούλας" στην Κεντρική Πλατεία Πολυδρόσου το Σάββατο, 2 Ιανουαρίου 2010 στις 9:00 μ.μ.
Την κοινή αυτή εκδήλωση πραγματοποιούμε, οι δύο Σύλλογοι, εγκαινιάζοντας έτσι μια νέα περίοδο καλών σχέσεων και συνεργασίας που θεωρούμε ότι πρέπει να διέπουν τους συλλόγους και φορείς που δραστηριοποιούνται στους διάφορους τομείς (πολιτισμό, αθλητισμό, τουρισμό, κ.λ.π.) στο χωριό μας και στα ... άλλα Δ.Δ. του Δήμου Παρνασσού, προκειμένου να ειναι χρήσιμοι για τον τόπο μας και ιδιαίτερα για τους νέους μας.
Επειδή, σ' αυτή μας την προσπάθεια, θεωρούμε απαραίτητη την συμπαράσταση, συμμετοχή και αρωγή όλων σας καλούμε να προσέλθετε και να τιμήσετε με την παρουσία σας την πρώτη μας αυτή κοινή εκδήλωση.

Δίνεται το επίδομα αλληλεγγύης απο τον ΟΓΑ .

Ξεκίνησε η καταβολή απο Οργανισμός Γεωργικών Ασφαλίσεων το επίδομα αλληλεγγύης σε 804.451 δικαιούχους. Τα χρήματα που θα δοθούν είναι 120.553.272 ευρώ. Από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Οικονομικών έχουν αποσταλεί ειδοποιητήρια σε 314.772 δικαιούχους και το συνολικό ποσό της καταβολής ανέρχεται σε 124.504.300 ευρώ. Επιπλέον, δημιουργήθηκε αρχείο για 33.249 δικαιούχους, προκειμένου να γίνει επεξεργασία των στοιχείων τους από τις Δ.Ο.Υ., όπως προβλέπεται από το νόμο και τη σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση

Το κόψιμο της Βασιλόπιτας του "Πελεκάνου"

Σας προσκαλούμε να τιμήσετε με την παρουσία σας το κόψιμο της πρωτοχρονιάτικης πίτας του Συλλόγου μας που θα γίνει
το Σάββατο 2 Ιανουαρίου 2010 & ώρα 7:00 μ.μ. στο Κυριακοπούλειο Πολιτιστικό Κέντρο Δ.Ιτέας .
Η παρουσία σας θα μας δώσει κουράγιο για να συνεχίσουμε την προσφορά μας στον άγνωστο Συνάνθρωπο.
Στο τέλος της εκδήλωσης θα διανεμηθεί στα μέλη το ετήσιο δώρο του Συλλόγου.

Λιδορίκι-Ευπάλιο

Εκσυγχρονισμός Εθνικής Οδός Ναυπάκτου -Ευπαλίου -Λιδορικίου, Eισηγήσεις και Χάρτες από την Ημερίδα που έγινε το καλοκαίρι στο Ευπάλιο. Τεχνικές δυνατότητες και προοπτικές

Χρήστου Βλάχου Τοπογράφου Ε.Μ.Π

Η Εθνική οδός Ναυπάκτου, Ευπαλίου, Λιδορικίου, Άμφισσας κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1930 για σύνδεση της Ανατολικής (Αθήνα, Λαμία) με τη Δυτική Στερεά. Η έλλειψη χαρτών για ορθή μελέτη και τα περιορισμένα μέσα κατασκευής την εποχή εκείνη, μας κληρονόμησαν ένα δρόμο, επαρκή ίσως για την κυκλοφορία και τα αυτοκίνητα του 1930, αλλά τελείως ακατάλληλο για σήμερα.
Η ασφαλτόστρωση του 1965 και η αύξηση της κυκλοφορίας με καλύτερα και πιο γρήγορα αυτοκίνητα, ανέδειξαν τις αδυναμίες του δρόμου, στα περισσότερα σημεία του, καθιστώντας τον επικίνδυνο.
Ο δρόμος χωρίζεται σε δύο τμήματα. Το πρώτο μέχρι το Φράγμα περίπου, που η χάραξή του παραμένει σχεδόν η αρχική. Είναι 45χλμ. και χρειάζεται μελέτη από την αρχή.. Το δεύτερο, ... σχετικά καλό, από το φράγμα έως το Λιδορίκι, που ξανασχεδιάστηκε και επανακατασκευάστηκε μαζί με το Φράγμα, μπορεί να βελτιωθεί με τοπικές παρεμβάσεις. Το πρώτο τμήμα έχει πολλές και επικίνδυνες στροφές, καθώς και Γεφύρια της δεκαετίας του 30, που χωράνε ένα μόνο αυτοκίνητο. Ως αρχή του δρόμου προτείνεται η νέα γέφυρα του Μόρνου στην Εθνική οδό Ναυπάκτου-Ιτέας, με κατασκευή κατάλληλου κόμβου και αξιοποίηση των υπόγειων διαβάσεων για Μαλάματα και Μανάγουλη. Οι δυνατότητες βελτίωσης είναι πολλές, με τις οποίες θα παρακάμπτονται τα ακατάλληλα και επικίνδυνα τμήματα του δρόμου με σύγχρονη και ασφαλή χάραξη, μεγάλες γέφυρες κλπ. Εννοείται ότι θα αποκαθίστανται οι συνδέσεις των οικισμών με τα καινούργια τμήματα.
Λύσεις με αποσπασματικές τοπικές παρεμβάσεις στο δρόμο, χωρίς συνολική μελέτη, θα οδηγήσουν σε σπατάλη χρημάτων και διαιώνιση του προβλήματος. Τις περισσότερες φορές δε, κοστίζουν συνολικά, περισσότερο και από το έργο ολοκληρωμένο.
Με έναν ορθά μελετημένο και κατασκευασμένο δρόμο, η πρόσβαση στο Φράγμα και στους ορεινούς οικισμούς της Δωρίδας και της Ναυπακτίας, θα είναι γρηγορότερη και ασφαλέστερη, προϋπόθεση απαραίτητη για την προσέλκυση επισκεπτών και την ανάπτυξη του τόπου.

Η συμβολή των οδικών δικτύων στην περιφερειακή ανάπτυξη: η περίπτωση του οδικού άξονα Ναυπάκτου -Ευπαλίου --Λιδορικίου Εισήγηση στην ημερίδα του Δήμου Ευπαλίου για τον «Εκσυγχρονισμό της Εθνικής Οδού Ναυπάκτου -Λιδορικίου»

του Δρα Κωνσταντίνου Ν .Κανελλόπουλου Ερευνητή Α Βαθμίδας, Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών (ΚΕΠΕ)

Emai1 kkane1@kepe.gr Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

Ευχαριστώ τον Δήμο Ευπαλίου και την Πρωτοβουλία πολιτών του Δήμου Ευπαλίου για τον εκσυγχρονισμό της ΕΟ Ναυπάκτου -Λιδορικίου για την πρόσκληση να συμμετάσχω στη σημερινή τους ημερίδα με θέμα τον τίτλο της πρωτοβουλίας. Κατ' αρχήν να σας συστηθώ. Είμαι οικονομολόγος και εργάζομαι στο Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών, γνωστό ως ΚΕΠΕ. Ασχολούμαι κυρίως με θέματα ανθρωπίνων πόρων και οικονομικής ανάπτυξης. Πολλές φορές, από χρόνια ο συμπολίτης σας και πολύ αγαπητός μου φίλος Κώστας Κάρμας, συνάδελφoς στο ΚΕΠΕ και τον οποίο ακόμη και τώρα με εκτίμηση τον προσφωνώ προϊστάμενο, με είχε προσκαλέσει να επισκεφθώ τα μέρη σας και να με φιλοξενήσει. Τελικά για να επιβεβαιωθεί το ρητό των οικονομολόγων ότι «δεν υπάρχει δωρεάν γεύμα» σημειώνω ότι είναι η πρώτη φορά που έρχομαι εδώ φιλοξενούμενος αλλά ταυτόχρονα ανέλαβα και την υποχρέωση να λάβω ενεργά μέρος σε αυτή την εκδήλωσή σας.

Οι οικονομολόγοι όταν πρόκειται να μιλήσουν για ένα έργο, ένα δημόσιο έργο, ο νους τους πηγαίνει σε δύο συμπληρωματικά εργαλεία της οικονομικής επιστήμης: ήτοι τη θεωρία της οικονομικής ανάπτυξης, καθώς και την ανάλυση κόστους οφέλους. Η πρώτη προσέγγιση προσπαθεί να εξετάσει κατά πόσο το συζητούμενο έργο αποτελεί προϋπόθεση ή συμπλήρωμα της οικονομικής ανάπτυξης μιας περιοχής, καθώς και να ποσοτικοποιήσει τη συμβολή του έργου σε αυτή τη διαδικασία. Η δεύτερη προσέγγιση ουσιαστικά εκτιμά αφενός το κόστος της κοινωνίας για την κατασκευή του έργου και αφετέρου τα κοινωνικά οφέλη που δημιουργεί. Κατόπιν από τη σύγκριση κόστους και οφέλους εκτιμάμε την κοινωνική απόδοση του έργου. Χωρίς να μπω σε τεχνικές λεπτομέρειες θα αναφέρω ορισμένα επιχειρήματα και από τις δύο προσεγγίσεις που θεωρώ ότι καθιστούν σαφέστερα τα επιχειρήματα υπέρ της δρομολόγησης του συζητούμενου έργου.

Η οικονομική ανάπτυξη μιας περιοχής εξαρτάται από την παραγωγική αξιοποίηση των φυσικών και των ανθρώπινων πόρων που διαθέτει. Οι φυσικοί πόροι είναι η προίκα της περιοχής που της έδωσε η φύση με τα εύφορα εδάφη, τις λαμπερές παραλίες, τα όμορφα των παλιότερων γενιών που μας κληρονομήθηκαν ως ιστορικοί, πολιτιστικοί ή προσκυνηματικοί πόροι. Οι δε ανθρώπινοι πόροι με τις γνώσεις και εμπειρίες τους, που είναι και ο βασικός συντελεστής και το υποκείμενο της ανάπτυξης, μπορεί να είναι είτε ντόπιοι ή να έχουν προσελκυσθεί από άλλες περιοχές, ακόμη και από το εξωτερικό (μετανάστευση -παλιννόστηση) ανάλογα με το πόσο ελκυστική είναι η εξεταζόμενη περιοχή. Το ερώτημα που τίθεται είναι ποιες προϋποθέσεις απαιτούνται ούτως ώστε να επιτύχουμε την άριστη παραγωγική αξιοποίηση των πόρων μιας περιοχής. Παλαιότερα η προσπάθεια επικεντρωνόταν στη μεγιστοποίηση κυρίως της αγροτικής παραγωγής για την ικανοποίηση της Εσωτερικής- διεθνούς ζήτησης παραδοσιακών προϊόντων. Για να γίνει αυτό έπρεπε οι άνθρωποι, ιδιαίτερα της υπαίθρου, να εργάζονται στα χωράφια τους με τα όποια εργαλεία και μέσα διέθεταν , να αυτοκαταναλώνουν μέρος της παραγωγής τους και να πωλούν ό, τι τους περίσσευε. Οπότε χρειαζόντουσαν καλά χωράφια, καλά λιπάσματα, μηχανοποίηση της παραγωγής και καλή εμπορία της πλεονάζουσας παραγωγής τους. Το τελευταίο εξυπηρετείτο από την ύπαρξη ή όχι των αναγκαίων δρόμων και άλλων υποδομών, τις οποίες λόγω των εξωτερικών οικονομιών προσέφερε ή έστω επιδοτούσε το κράτος. Το δε παλιό οδικό δίκτυο φαίνεται ότι πραγματοποιήθηκε στο παρελθόν για την εξυπηρέτηση των τοπικών οικισμών (να περνάει μέσα από όσο γίνεται περισσότερους), και για στρατιωτικούς σκοπούς, αλλά και με τους περιορισμούς που επέβαλε η μορφολογία του εδάφους. Με αποτέλεσμα αυτοί οι δρόμοι να έχουν γραφικότητα όχι όμως άνεση, ασφάλεια και συντομία. Θα έλεγα ότι στη χάραξη του οδικού δικτύου δεν υιοθετήθηκε το υπόδειγμα της ευθείας γραμμής μεταξύ αφετηρίας και τέρματος, όπως έγινε σε άλλες χώρες, κυρίως στην Ιταλία

Σταδιακά ωστόσο η παραγωγική δομή της χώρας, όπως εξάλλου και των άλλων ευρωπαϊκών χωρών, έχει πλέον αλλάξει τόσο σε εθνικό όσο και περιφερειακό επίπεδο. Το κέντρο βάρους μεταφέρεται σιγά -σιγά από τη γεωργία (και τη βιομηχανία, όπου υπάρχει) προς τις υπηρεσίες. Χωρίς να μειωθεί αναγκαστικά η γεωργική ή η βιομηχανική παραγωγή η οικονομική ανάπτυξη, λόγω βελτίωσης της τεχνολογίας και της παραγωγικότητας, ελευθερώνει εργατικό δυναμικό από αυτούς τους κλάδους το οποίο στρέφεται προς τις υπηρεσίες. Οι υπηρεσίες πλέον απορροφούν την πλειοψηφία των εργαζομένων, ενώ άλλες ανεπτυγμένες χώρες ήδη εμφανίζουν ακόμη υψηλότερα ποσοστά εργαζόμενων στον τομέα των υπηρεσιών. Η διεθνής τάση της ενίσχυσης των υπηρεσιών παρά την τρέχουσα χρηματοοικονομική κρίση θα συνεχιστεί. Οι άνθρωποι όσο μεγαλώνει το εισόδημά τους, όσο μειώνεται ο εβδομαδιαίος χρόνος εργασίας τους, όσο αυξάνεται ο χρόνος αδειών και επειδή ζουν περισσότερα χρόνια, τόσο περισσότερο θα ταξιδεύουν θα βλέπουν και γνωρίζουν πολλών «ανθρώπων άστεα και νόες». 'Ετσι περιοχές που κατέχουν αξιqλογους τουριστικούς πόρους και ποικιλία τοπίου αναμένεται να προσελκύσουν μεγαλύτερα κύματα επισκεπτών. Η ανάπτυξη όμως των υπηρεσιών, - όπως είναι ο τουρισμός (εναλλακτικός χειμερινός, περιπατικός, θρησκευτικός, ορειβατικός, αγροτοτουρισμός), η υγεία, η εκπαίδευση -προϋποθέτουν την φυσιτη παρουσία στον τόπο παραγωγής τους τόσο του παραγωγού όσο και του καταναλωτή των υπηρεσιών την ώρα της παραγωγής. Οι υπηρεσίες, σε αντίθεση με τα εμπορεύματα δεν αποθηκεύονται. 'Ετσι περιοχές όπως η διτη σας που επιδιώκουν την ανάπτυξη τέτοιων υπηρεσιών πρέπει να διαθέτουν σύγχρονα δίκτυα πρόσβασης των επισκεπτών σε αυτές. Για τη συγκεκριμένη περιοχή η οποία μας ενδιαφέρει σε αυτή την Ημερίδα (δηλαδή οι δήμοι της Δωρίδας και Ναυπακτίας) πρέπει να διαθέτουν δρόμους άνετους και ασφαλείς. Χωρίς την ύπαρξη τέτοιας υποδομής είναι εξαιρετικά δύσκολο να υπάρξει υπολογίσιμη ανάπτυξη της οποιαδήποτε περιοχής. Διαφαίνεται λοιπόν ότι υπάρχει σχέση συμπληρωματιτη μεταξύ δικτύων μεταφορών και περιφερειατης ανάπτυξης, η οποία καθίσταται διαχρονικά πιο στενή. Και τούτο διότι οι. συνθήκες έχουν αλλάξει και ο ταξιδιώτης -επισκέπτης απαιτεί άνεση, ασφάλεια και συντομία στις μετακινήσεις του, οι οποίες πλέον καθίστανται όλο και πιο συχνές, πιο φτηνές και πιο μαζικές. Ειδικότερα για το γεωγραφικό χώρο που μιλάμε σήμερα (Επαρχία Δωρίδας της Φωκίδας και Επαρχία Ναυπάκτου της Αιτωλοακαρνανίας) θα μπορούσε κάποιος να σημειώσει ότι διαθέτει αρκετούς φυσικούς και πολιτιστικούς πόρους οι οποίοι έχουν συμβάλει στην τουριστική του ανάπτυξη. Αυτή όμως η ανάπτυξη δεν υπήρξε ισόρροπη σε όλες τις περιοχές του αλλά και σε σχέση με τις γειτονικές περιοχές. Συγκεντρώνεται σε μεγάλο βαθμό στην περιοχή των Δελψών για τον Νομό Φωκίδας και στην Ναύπακτο για την Ναυπακτία, ενώ τα υπόλοιπα διαμερίσματα των δύο Επαρχιών, παρά τη φυσικη τους ομορφιά και τους αξιόλογους ιστορικούς πόρους που διαθέτουν, έχουν μείνει πολύ πίσω. Η κατασκευή του συζητούμενου δρόμου εκτιμάται ότι θα συμβάλει στον μετριασμό αυτού του δυϊσμού, μιας και θα καταστήσει ευκολότερα προσβάσιμα τα αξιόλογα μέρη που διαθέτει, ενώ θα επιτρέψει την προσφορά πληρέστερου και διαφοποποιημένου πακέτου υπηρεσιών στους επισκέπτες των παραδοσιακών τουριστικών προορισμών της περιοχής. Το ζήτημα που τίθεται είναι πώς αυτός που διαχειρίζεται τους αναγκαίους χρηματικούς πόρους για την κατασκευή του έργου, του δρόμου στην περίπτωσή μας, θα πεισθεί ότι πρέπει να τον χρηματοδοτήσει. Αυτό που χρειάζεται να καταδειχθεί είναι ότι ο συγκεκριμένος δρόμος δεν είναι λιγότερο αναγκαίος από άλλα έργα που συνήθως εντάσσονται στο ΠΔΕ. Η αξιολόγηση της κατασκευής ενός δρόμου δεν μπορεί να γίνει αποκλειστικά με χρηματοδοτικά κριτήρια, όπως λχ γίνεται η αξιολόγηση της κατασκευής ενός εργοστασίου. Εδώ τα μεγέθη που μας ενδιαφέρουν δεν είναι μόνο τα οικονομικά οφέλη αλλά και τα κοινωνικά οφέλη. Επίσης και το κόστος της κατασκευής του δρόμου δεν είναι το οικονομικό αλλά το Kοινονικό 'Ολα όμως αυτά δεν είναι συνήθως εύκολο να εκτιμηθούν επακριβώς. Στα κοινωνικά οφέλη, πέρα από τη μείωση του χρόνου ταξιδίου, την μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια των χρηστών του δρόμου, πρέπει να συνυπολογισθούν οι θετικές εξωτερικές θετικές επιδράσεις του δρόμου σε άλλες οικονομικές δραστηριότητες της περιοχής. 'Οπως αναφέρθηκε παραπάνω η κατασκευή του δρόμου αναμένεται να βοηθήσει τον τουρισμό της περιοχής, ο οποίος συνεπάγεται την ανάπτυξη άλλων παραγωγικών κλάδων , από τον κατασκευαστικό μέχρι τα καταστήματα τροφίμων. Αλλά και οι προοπτικές απασχόλησης των ντόπιων κατοίκων θα αυξηθούν συμβάλλοντας έτσι στη συγκράτησή τους στον τόπο τους. Επίσης θα διευρυνθούν οι δυνατότητες εργασίας των ντόmων σε γειτονικά κέντρα με ταυτόχρονη διαμονή στον τόπο τους. Με αυτή την έννοια ο δρόμος έχει χαρακτηριστικά δημόσιου αγαθού. Από την άλλη πλευρά και το κοινωνικό κόστος κατασκευής του συζητούμενου δρόμου μπορεί να είναι μικρότερο στον βαθμό που εάν κάποιοι από όσους απασχοληθούν στην κατασκευή του θα παρέμεναν άνεργοι εάν δεν εργάζονταν εκεί. Με άλλα λόγια η απασχόληση ανέργων στην κατασκευή του έργου δεν συνεπάγεται κάποιο κόστος για την κοινωνία, μιας και δεν θυσιάζεται κάτι για την κατασκευή του δρόμου αλλά ενεργοποιούνται άνεργοι που διαφορετικά δεν θα παρήγαγαν τίποτα. Σε αυτή την περίπτωση η σκιώδης τιμή της εργασίας είναι ουσιαστικά μηδέν .
Επίσης από τέτοια έργα συνήθως δημιουργούνται και χρηματικές εξωτερικές επιδράσεις που προέρχονται από αυξήσεις στις αξίες της γης κοντά στον δρόμο λόγω αύξησης της ζήτησής της ή καμιά φορά και μείωση λόγω τεμαχισμού ιδιοκτησιών. Επειδή πολλά από τα οφέλη από την κατασκευή ενός δρόμου δεν μπορούν να ποσοτικοποιηθούν με δείκτες και τιμές αγοράς, καθίσταται αναγκαία για την αξιολόγηση και την ένταξή τους στο ΠΔΕ η προσφυγή σε πολιτικές και κοινωνικές κρίσεις και επιλογές οι οποίες γίνονται από τους εκλεγμένους πολιτικούς μας, προς τους οποίους επίσης πρέπει να στραφείτε για την τελική επιλογή.
Από potidaneia.net όπου θα βρείτε και τους δύο χάρτες που χρησιμοποιήθηκαν