ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΜΕΣΟΠΡΟΘΕΣΜΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ
Η ΧΩΡΑ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΕΤΑΙ! Ο ΛΑΟΣ ΛΕΗΛΑΤΕΙΤΑΙ!
Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ ΕΥΘΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΗΣ ΤΗΣ!
Όσα γίνονται τούτες τις μέρες από τον Γ. Παπανδρέου και την κυβέρνησή του δεν πρέπει να είναι μόνο πρωτοφανή για την ιστορία αυτής της χώρας αλλά και πρωτοφανή και καταγέλαστα στα παγκόσμια χρονικά.
Ο Γ. Παπανδρέου ενώ ανακοίνωσε ένα πρωτοφανές ιστορικά πακέτο λεηλασίας της χώρας και του ελληνικού λαού ύψους 26 δις ευρώ για την περίοδο 2011-15 (κι ένα γιγάντιο πακέτο ιδιωτικοποιήσεων 15 δις μέχρι το 2013 και 50 δις μέχρι το 2015), παρέλειψε κάτι πολύ ουσιαστικό:...
Να μιλήσει συγκεκριμένα κι εξειδικευμένα από ποιες πηγές και πως θ’ αντληθούν αυτά τα ποσά!
Και οι πέτρες, φυσικά, γνωρίζουν ότι το πακέτο θα το πληρώσει αποκλειστικά ο ελληνικός λαός και πρώτα απ’ όλα τα μικρά, μικρομεσαία και μεσαία λαϊκά εισοδήματα!
Συνιστά, όμως, αδίστακτη κοροϊδία των πολιτών να βλέπουν τον πρωθυπουργό της χώρας να ασκείται επί ώρες σε εκθέσεις ιδεών και στην ουσία να αποφεύγει να μιλήσει για την ταμπακέρα!
Από τα δημοσιονομικά μέτρα ύψους 26 δις ευρώ τα 3 δις ευρώ θα ληφθούν μέσα στο 2011 και τα 23 δις την τετραετία 2012-2015! (ολόκληρο το Μεσοπρόθεσμο Δημοσιονομικό πλαίσιο σε σχέση με τα 26 δις μπορείτε να το διαβάσετε εδώ).
Είναι για το βιβλίο Γκίνες το γεγονός ότι ο Γ. Παπανδρέου δεν είπε απολύτως τίποτα, όπως απολύτως τίποτα δεν περιλαμβάνει και το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο, για το πώς θα βρεθεί το ποσό των 3 δις ευρώ μέσα στο 2011.
Δεν το γνωρίζει παρ’ ότι διανύουμε τον τέταρτο μήνα του έτους ή είναι πικρό το ποτήρι, ώστε η αλήθεια πρέπει να λεχθεί με το σταγονόμετρο;
Ο Γ. Παπανδρέου εξίσου αινιγματικός και κρυψίνους υπήρξε και με τα 23 δις της περιόδου 2012-15.
Το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο λέει απλώς και αορίστως ότι από τα 23 δις τα 14 δις θα προκύψουν από τον περιορισμό των δαπανών και τα 9 δις από την αύξηση των εσόδων!
Οι πίνακες, όμως, που παρατίθενται στο Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο τόσο για τη μείωση δαπανών όσο και την αύξηση των εσόδων είναι ελάχιστα διαφωτιστικοί και η εξειδίκευση τους παραπέμπεται μετά το Πάσχα και στην πραγματικότητα δεν αποκλείεται να προκύψει μετά και την εφαρμογή των μέτρων!!!
Ασφαλώς, όπως είπαμε, το «μάρμαρο» θα το πληρώσουν τα λαϊκά στρώματα, αλλά το πώς και από πού θα το μαθαίνουν σταδιακά, μήπως έτσι και καταπιούν ευκολότερα το «μουρουνέλαιο»!
Αυτή η εκκωφαντική αοριστία του πακέτου που ανακοίνωσε ο Γ. Παπανδρέου φαίνεται ότι εξόργισε και τις αγορές, οι οποίες την ώρα που ομιλούσε ο πρωθυπουργός, έστειλαν στα τάρταρα το Χρηματιστήριο και σε ιστορικά ύψη τα spreads (πάνω από 1100 μονάδες βάσης).
Από την άλλη, αξιοσημείωτες αν και σε πλείστες περιπτώσεις μάλλον ασαφείς, υπήρξαν και οι αντιδράσεις απέναντι στις πρωθυπουργικές ανακοινώσεις όχι μόνο από αρκετούς βουλευτές και μέλη του Εθνικού Συμβουλίου του ΠΑΣΟΚ, κατά τις συνεδριάσεις των αρμόδιων σωμάτων αλλά και από υπουργούς της κυβέρνησης κατά τη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου.
Δεν είναι λίγοι εκείνοι οι παρατηρητές που επισημαίνουν ότι η κυβέρνηση, πλέον, στην προσπάθεια της να εφαρμόσει το πακέτο μέτρων των 26 δις εισέρχεται σε αδιάβατο, σχεδόν, ναρκοπέδιο και περίπου στην τελική ευθεία πριν από το αδιέξοδο και την κατάρρευσή της, η οποία μπορεί να προκύψει ανά πάσα στιγμή και με τις πιο ποικίλες αφορμές!
Το βέβαιο είναι ότι μια θετική διέξοδος για τη χώρα μπορεί να προκύψει μόνο από τη συμπαράταξη των αριστερών δυνάμεων και την ανάπτυξη μεγάλων λαϊκών ενωτικών ταξικών αγώνων.
*Η Ίσκρα προς ενημέρωση των αναγνωστών της παραθέτει από το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο που δημοσιοποίησε η κυβέρνηση το πώς κατανέμονται τα 26 δις που θα αντληθούν τα έτη 2011-15.
Η ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΑΝΤΛΗΣΗΣ ΤΩΝ 26 ΔΙΣ
Πηγή Περικοπής Δαπανών | Ποσοστό επί του ΑΕΠ | Ακριβές Ποσό (σε ευρώ) |
1. Εξορθολογισμός μισθολογικής δαπάνης | 0,9% | 2 δις |
2. Μειώσεις λειτουργικων δαπανών | 1,1% | 2,5 δις |
3. Καταργήσεις/συγχωνεύσεις φορέων | 0,5% | 1,1 δις |
4. Αναδιοργάνωση ΔΕΚΟ | 1,0% | 2,3 δις |
5. Μείωση αμυντικών δαπανών | 0,5% | 1,2 δις |
6. Εξορθολογισμός δαπανών υγείας | 0,5% | 1,2 δις |
7. Εξορθολογισμός ιατροφαρμακευτικής δαπάνης | 0,7% | 1,5 δις |
8. Μείωση δαπανών ΟΚΑ κι εξορθολογισμός κοινωνικής δαπάνης | 1,1% | 2,5 δις |
9. Λοιπές δαπάνες | 0,9% | 2 δις |
Πηγή Εσόδων | Ποσοστό επί του ΑΕΠ | Ακριβές Ποσό (σε ευρώ) |
1. Ενίσχυση φορολογικής συμμόρφωσης | 1,5% | 3,5 δις |
2. Μείωση φοροαπαλλαγών | 0,9% | 2 δις |
3. Βελτίωση εσόδων ΟΚΑ και καταπολέμηση εισφοροδιαφυγης | 1,5% | 3,5 δις |
4.Αύξηση εσόδων ΟΤΑ | 0,3% | 0,6 δις |
ΣΥΝΟΛΟ | 11,4% | 26 δις |
*Η Ίσκρα παραθέτει στη συνέχεια τις αναλυτικότερες (πλην αρκετά ασαφείς και αόριστες) δημοσιονομικές παρεμβάσεις στη βάση του ως άνω Πίνακα.
Αυτές οι παρεμβάσεις περιλαμβάνονται προφανώς στο Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο και τις δημοσιεύουμε όπως καταγράφονται σε ιστοσελίδες:
ΔΑΠΑΝΕΣ: Εξοικονομήσεις 15,6 δισ. ευρώ ή 6,5% ΑΕΠ
* 1,1% του ΑΕΠ από την αξιολόγηση γραμμή-γραμμή όλων των κωδικών δαπανών στο δημόσιο και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, που πραγματοποιείται για πρώτη φορά για να οδηγήσει σε εξοικονομήσεις από λειτουργικές δαπάνες (τηλεπικοινωνίες, ενέργεια, δημόσιες σχέσεις κ.λπ.) αλλά και ενοίκια, καθώς ερευνώνται όλες οι δυνατότητες χρήσης της ιδιόκτητης περιουσίας του δημοσίου. Η προσπάθεια ενισχύεται περαιτέρω από την εφαρμογή ενιαίου ηλεκτρονικού συστήματος προμηθειών.
* 1,1% του ΑΕΠ από την επαναξιολόγηση και την ορθολογικότερη και δικαιότερη κατανομή των κοινωνικών επιδομάτων για την μείωση των ελλειμμάτων των επικουρικών ταμείων, αλλά και των ελλειμμάτων των κοινωνικών φορέων με την εφαρμογή εισοδηματικών και περιουσιακών κριτηρίων στην χορήγηση επιδομάτων «και την καλύτερη στόχευση των προνοιακών δαπανών ώστε να δημιουργούν σε μια πραγματική αύξηση του επιπέδου διαβίωσης των συμπολιτών μας που έχουν πραγματικά ανάγκη».
* 0,5% του ΑΕΠ από την επαναξιολόγηση της λειτουργίας και των δαπανών των φορέων του ευρύτερου δημόσιου τομέα, την κατάργηση και τη συγχώνευση φορέων που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει τον νέο εκπαιδευτικό και τον νέο υγειονομικό χάρτη της χώρας, την κατάργηση και συγχώνευση εφοριών και τελωνείων και την κατάργηση και συγχώνευση υπηρεσιών στο εξωτερικό.
* 0,9% του ΑΕΠ εξοικονόμηση από το μισθολογικό κόστος του δημοσίου μέσα από την καλύτερη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, την εφαρμογή της μίας πρόσληψης ανά πέντε αποχωρήσεις, την μείωση στον αριθμό των συμβασιούχων κατά 10% κατ’ έτος, την αύξηση του ωραρίου από 37,5 ώρες σε 40 ώρες την εβδομάδα όπως ισχύει σε όλη την υπόλοιπη οικονομία, την καθιέρωση δυνατότητας μερικής απασχόλησης στο δημόσιο και τον περαιτέρω περιορισμό των δαπανών για αμειβόμενες επιτροπές και υπερωρίες.
* 0,5% του ΑΕΠ του εξοικονομήσεις στον χώρο της υγείας με μείωση του κόστους ανά περιστατικό, την εφαρμογή κεντρικού συστήματος προμηθειών, την επανατιμολόγηση των ιατρικών πράξεων.
* 0,7% του ΑΕΠ του από τη φαρμακευτική δαπάνη στους φορείς υγείας, το ΕΣΥ και την φαρμακευτική δαπάνη των ασφαλιστικών ταμείων, με την ηλεκτρονική συνταγογράφηση, τη χρήση γενόσημων και τη λίστα φαρμάκου.
* 0,5% του ΑΕΠ από την μείωση των δαπανών των ΔΕΚΟ μέσω του περιορισμού του μισθολογικού και λειτουργικού κόστους, τη συγχώνευση και το κλείσιμο φορέων και λειτουργιών, την μείωση των επιχορηγήσεων σε άλλους φορείς.
* 0,5% του ΑΕΠ από την μείωση των εξοπλιστικών δαπανών, αλλά και των λειτουργικών δαπανών στην Άμυνα της χώρας μέσω του κλεισίματος στρατοπέδων.
* 0,9% του ΑΕΠ από περαιτέρω εξοικονομήσεις σε άλλες δαπάνες του δημοσίου (π.χ. διαχειριστικό κόστος ΠΔΕ, διακίνηση τύπου, αποδιδόμενοι πόροι κ.λπ.) έως το τέλος της περιόδου.
Αύξηση δημοσίων εσόδων
Η συνεισφορά των εσόδων στη δημοσιονομική προσπάθεια πέρα από την αναμενόμενη αύξηση λόγω της επιστροφής της οικονομίας σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης για όλη την περίοδο 2011-2015 είναι περίπου 10 δισ. ευρώ ή 4,5% του ΑΕΠ και προκύπτει ως εξής:
* 1,5% του ΑΕΠ από την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής μέσα από την πλήρη λειτουργία των ηλεκτρονικών συστημάτων διασταυρώσεων, ελέγχων και επεξεργασίας όλων των πληροφοριών που σχετίζονται με την φορολογική βάση.
* 1,5% του ΑΕΠ την αντιμετώπιση της εισφοροδιαφυγής μέσα από τις διαρθρωτικές αλλαγές στο σύστημα ελέγχου και τα μέτρα για την μείωση της ανασφάλιστης εργασίας.
* 0,9% του ΑΕΠ από την επαναξιολόγηση με βάση κοινωνικά και αναπτυξιακά κριτήρια των φορολογικών απαλλαγών και την επανεξέταση των φόρων υπέρ τρίτων.
* 0,5% του ΑΕΠ από την αύξηση των εσόδων των ΔΕΚΟ και των εσόδων από τις συμμετοχές και την επιχειρηματική δραστηριότητα του κράτους.
* 0,3% του ΑΕΠ από την αύξηση των ίδιων πόρων των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης στο πλαίσιο της αποτελεσματικότερης διαχείρισης των ΟΤΑ και της αυξανόμενης ανεξαρτησίας των τοπικών φορέων διακυβέρνησης.
Παρεμβάσεις στις ΔΕΚΟ για 2,3 δισ. ευρώ
Το δημόσιο διατηρεί συμμετοχή και έλεγχο σε υποδομές και σε δομές αναγκαίες για να παράγονται καθολικές υπηρεσίες, αλλά μειώνεται δραστικά η δημόσια δαπάνη και η παράλογη επιβάρυνση του φορολογούμενου.
Για την περίοδο 2012-2015 στόχος είναι η βελτίωση του οικονομικού αποτελέσματος των ΔΕΚΟ κατά 2,3 δισεκατομμύρια ευρώ, τόσο από την αύξηση των εσόδων τους όσο και από την μείωση των δαπανών τους.
Στο πλάνο αναδιαρθρώσεων μπαίνουν οι κυριότερες ΔΕΚΟ, όπως οι συγκοινωνιακές ΟΣΕ και ΟΑΣΑ, αλλά και οι παραγωγικές ΕΑΒ και ΕΑΣ, αλλά και η ΕΡΤ.
Αύξηση των εσόδων σημαίνει παραγωγικότερη λειτουργία, σημαίνει καλύτερος έλεγχος στις εισπράξεις, σημαίνει ανάπτυξη νέων εμπορικών δραστηριοτήτων και «καλύτερη τιμολόγηση των παρεχόμενων αγαθών και υπηρεσιών», σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών.
Αντίστοιχα, μείωση των δαπανών σημαίνει νοικοκύρεμα και έλεγχος στις δαπάνες, σημαίνει συγχώνευση ή κλείσιμο φορέων και λειτουργιών, σημαίνει καλύτερη αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού και εξορθολογισμός των αμοιβών, όπως επισημαίνει το υπουργείο.
Παράλληλα, εξετάζεται κάθε ενδεχόμενο και δυνατότητα αύξησης των εσόδων τους και αξιοποίησης των μέσων και των περιουσιακών στοιχείων που διαθέτουν.
Ο ρόλος των δημοσίων επιχειρήσεων και οργανισμών επαναξιολογείται. Εφαρμόζονται σχέδια αναδιάρθρωσης σε όλες τις δημόσιες επιχειρήσεις, ξεκινώντας από τις πλέον ελλειμματικές, τον ΟΣΕ και τον ΟΑΣΑ.
Μειώνεται το προσωπικό στις δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμούς και μεταφέρεται σε τομείς του δημοσίου που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη.
Μείωση κοινωνικών δαπανών
Η κυβέρνηση λέει ότι προχωρά στην καλύτερη στόχευση και τη δικαιότερη κατανομή των κοινωνικών δαπανών, που μπορεί να οδηγήσει σε εξοικονομήσεις που ξεπερνούν το 1,2% του ΑΕΠ.
Ενοποιούνται όλες οι κοινωνικές παροχές έτσι ώστε να παρέχονται από μία υπηρεσία που θα μπορεί να καταγράφει, να παρακολουθεί και να αξιολογεί την αποτελεσματικότητα της κοινωνικής και προνοιακής πολιτικής. Αυτό είναι το πρώτο βήμα και η βάση για ένα σύστημα ελάχιστου εγγυημένου επιπέδου διαβίωσης.
Οι αναλογιστικές μελέτες για τα Επικουρικά Ταμεία ασφάλισης θα αναδείξουν την δυνατότητα των ταμείων αυτών να συνεχίσουν να στηρίζουν τα εισοδήματα των συνταξιούχων στο μέλλον. Σε αυτό το πλαίσιο, είναι αναγκαία μια μερική εξοικονόμηση πόρων από το επικουρικό σύστημα ασφάλισης της τάξεως του 0,5%-1%, ώστε να διασφαλιστούν οι επικουρικές συντάξεις των μελλοντικών συνταξιούχων.
http://www.iskra.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου