Δευτέρα 29 Μαρτίου 2010

Μείωση των ατυχημάτων στην χώρα, στην τέταρτη θέση υψηλής επικινδυνότητας όμως η Φωκίδα

Στην Τέταρτη θέση υψηλής επικινδυνότητας η Φωκίδα, την ίδια στιγμή που ταυτόχρονα σαν Νομός εμφανίζεται να έχει πολλά ατυχήματα ενώ έχει λίγες παραβάσεις.
Μόνο στα έργα της Κακανού να μετρήσουμε τα θύματα φτάνει. Πρέπει να βελτιωθεί το οδικό δίκτυο, όσοι είναι αρμόδιοι έχουν την ευθύνη για την κατάσταση αυτή.

«Γρίπη» της ασφάλτου με χιλιάδες θύματα
Του ΓΙΑΝΝΗ ΛΥΒΙΑΚΗ

Πρώτη φορά μετά το 1982 καταγράφτηκε στην Ελλάδα μείωση στα θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα κατά 7,1% και στον αριθμό των νεκρών κατά 6,2%.

Συγκεκριμένα, το 2009 είχαμε 100 λιγότερα ατυχήματα και 96 λιγότερους νεκρούς, σε σχέση με το 2008. Στους σοβαρά τραυματίες παρατηρήθηκε μείωση κατά 11,6%, ενώ στους ελαφρά η μείωση ήταν μόνο 2,7% με τον αριθμό τους όμως να παραμένει μεγάλος, 16.683 άτομα. Οι μειώσεις δεν κυμάνθηκαν ομοιόμορφα σε όλες τις περιοχές της Ελλάδος, αλλά υπήρχαν και νομοί όπου διαπιστώθηκαν σημαντικές αυξήσεις είτε των ατυχημάτων είτε των παθόντων.

Η αξιολόγηση έγινε από το Εργαστήριο Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης και συγκεκριμένα απ' τον διευθυντή του Εργαστηρίου, Κ. Ζοπουνίδη, και τους καθηγητές Μιχ. Νικολαράκη και Μιχ. Δούμπο.

*Οπως επισημαίνουν, με την εφαρμογή της πολυκριτήριας μεθοδολογίας των συστημάτων υποστήριξης αποφάσεων επεξεργάζονται τα στατιστικά στοιχεία που αφορούν τα τροχαία ατυχήματα και τους παθόντες ... σε κάθε νομό της Ελλάδος κάθε έτος. Για τον εντοπισμό των επικίνδυνων νομών χρησιμοποιούνται 18 κριτήρια, τα οποία προκύπτουν από το συνδυασμό κάθε είδους ατυχήματος (θανατηφόρα, σοβαρά, ελαφρά) και κατηγορίας παθόντων (νεκροί, σοβαρά, ελαφρά τραυματίες) ενός νομού προς το αντίστοιχο σύνολο της χώρας σε σχέση με μεταβλητές του νομού όπως ο πληθυσμός, τα κυκλοφορούντα οχήματα και το μήκος οδικού δικτύου προς τις αντίστοιχες στο σύνολο της χώρας.

*Οι ίδιοι διαπιστώνουν ότι «σύμφωνα με το β' εθνικό στρατηγικό σχέδιο "καθ' οδόν 2006 -2010", που εκπονήθηκε για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα, ο αριθμός των νεκρών για το 2009 έπρεπε να ήταν 1.120 άτομα, υπάρχει δηλαδή αρνητική απόκλιση κατά 343 άτομα. Το ίδιο συνέβη και το 2008, κατά το οποίο η απόκλιση ήταν 337 άτομα. Το σχέδιο αυτό δεν εφαρμόσθηκε από τους φορείς της πολιτείας, έτσι ο στόχος των 1.010 νεκρών για το 2010 έχει εγκαταλειφθεί και τώρα επιδιώκεται η μείωση κατά 100 ατόμων κάθε έτος ώστε να επιτευχθεί το επιδιωκόμενο έστω με καθυστέρηση τεσσάρων ετών το 2014. Η Ελλάδα είναι από τις λίγες χώρες της Ε.Ε. που δεν έχει πετύχει σημαντικά αποτελέσματα και δεν έχει κάνει ουσιαστική προσπάθεια για την επίτευξη του στόχου της μείωσης των νεκρών από τροχαία ατυχήματα.

Το μέτρο της απόσυρσης

»Η απόφαση για κατάργηση του μέτρου της απόσυρσης των παλαιών αυτοκινήτων μόνο για βραχυπρόθεσμους οικονομικούς λόγους ήταν εσφαλμένη, γιατί από άποψη οδικής ασφάλειας είναι ολέθρια. Συνεχίζουν να κινούνται στους ελληνικούς δρόμους αυτοκίνητα παλαιάς τεχνολογίας, χωρίς σύγχρονα συστήματα ασφαλείας, κακοσυντηρημένα, ρυπογόνα κ.λπ.

»Ενα θανατηφόρο ατύχημα να προκαλέσει μόνο ένα από αυτά, αναλογιστήκατε τι οικονομικές επιπτώσεις θα έχει στο σύστημα υγείας, στις ασφαλιστικές εταιρείες, στις συντάξεις, στις αποζημιώσεις κ.λπ.; Οσον αφορά στο οικονομικό σκέλος, θα μπορούσαν να κληθούν να συνδράμουν και οι ασφαλιστικές εταιρείες, που τελικά θα βρεθούν ωφελημένες.

»Για να γίνει κατανοητό πώς αντιμετωπίζεται η τόσο παραγκωνισμένη οδική ασφάλεια θα αρκούσε μια σύγκριση με τη διαχείριση που έγινε για τον ιό της νέας γρίπης, δηλαδή διαρκή τηλεοπτικά μηνύματα, φυλλάδια, εμβόλια, συζητήσεις, εκπομπές με τζίρο εκατομμυρίων ευρώ και τελικό απολογισμό περίπου 130 νεκρούς. Αντίθετα, στους δρόμους θυσιάζουμε 1.500 άτομα κάθε χρόνο και δεν συμβαίνει τίποτα από τα παραπάνω. Μήπως στο μέλλον έπρεπε να δούμε με τον ίδιο τρόπο και τους χιλιάδες θανάτους στην άσφαλτο και με δεδομένο ότι εδώ "εμβόλιο" δεν υπάρχει;».

*Συμπερασματικά σημειώνουν επίσης: «Εντοπίσθηκαν οι περιοχές που έχουν πρόβλημα ατυχημάτων και η απόδοση της τροχαίας δεν είναι ικανοποιητική. Πρέπει να παρακολουθούνται σε κάθε νομό οι αυξομειώσεις της απόδοσης από έτος σε έτος και να μελετηθούν τα αίτια της αύξησης ή της μείωσης των ατυχημάτων. Ο συνδυασμός των δύο αναλύσεων μπορεί να αποτελέσει εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο τόσο για την παρακολούθηση της επικινδυνότητας κάθε νομού, όσο και για τη λήψη μέτρων.

»Στις περιοχές που εντοπίσθηκαν από την έρευνα να έχουν πρόβλημα τροχαίων ατυχημάτων πρέπει οι αστυνομικοί να είναι αυστηρότεροι με τους οδηγούς και τα όρια ανεκτικότητας να είναι μηδενικά.

»Πρέπει να ενισχυθεί το ανθρώπινο δυναμικό των υπηρεσιών τροχαίας, περισσότερες περιπολίες και αυτοκίνητα στους δρόμους, ποιοτική αναβάθμιση του προσωπικού και κίνητρα για αποδοτικότερη εργασία.

»Πρέπει ακόμα να επισπευσθεί η δημιουργία γενικής γραμματείας πρόληψης τροχαίων ατυχημάτων για τον καλό συντονισμό όλων των εμπλεκόμενων φορέων και για να δώσει οδηγίες στις κατευθύνσεις που χρειάζεται. Πρέπει να γίνει για το υπόλοιπο του 2010 ένα μεταβατικό συμπληρωματικό σχέδιο του "καθ' οδόν" μέχρι να εκπονηθεί και εφαρμοστεί το νέο στρατηγικό σχέδιο οδικής ασφάλειας 2010-2015, γιατί κάθε μέρα είναι σημαντική και δεν πρέπει να χάνεται πολύτιμος χρόνος στην κατεύθυνση αυτή.

Κάθε χρόνο 100 λιγότεροι νεκροί

»Για να επιτευχθεί τόσο ο στόχος της μείωσης των νεκρών κατά 100 κάθε χρόνο μέχρι το 2014 πρέπει να εκπονηθεί και εφαρμοσθεί συγκεκριμένο σχέδιο που θα προβλέπει ανά περιοχή και κατηγορία ατυχήματος τις μειώσεις που πρέπει να γίνουν και τους επιμέρους στόχους.

»Ανεξάρτητα από τα έργα που πρέπει να γίνουν για τη βελτίωση του οδικού δικτύου τα οποία είναι μακροπρόθεσμα και την επανεξέταση του μέτρου της απόσυρσης των παλαιών αυτοκινήτων για την ανανέωση του στόλου και την κυκλοφορία ασφαλέστερων οχημάτων, η κατάσταση για τη μείωση των ατυχημάτων πρέπει να αντιμετωπισθεί με τα σημερινά υπάρχοντα δεδομένα, λαμβανομένης υπόψη και της οικονομικής κρίσης».
Από enet.gr

3 σχόλια:

  1. Μήπως η μείωση των ατυχημάτων έχει σχέση με την αύξηση στην τιμή της βενζίνης?!? Αστειεύομαι. Καλές οι μελέτες και τα στατιστικά αλλά εδώ δεν μπορούμε να κάνουμε τα αυτονόητα… Μια ρημαδοστροφή είναι στον Αγ. Γιάννη στην Κιρρα που με την πρώτη βροχή τρέχουν από την ΕΛΠΑ να σηκώσουν τα αμάξια που βγήκαν από τον δρόμο και δεν μπορούν να την διαπλατύνουν..τί είναι ένα έργο 10.000 €-20.000€ για την κύρια είσοδο της πόλης!!! Αλλά έπρεπε εκείνη η νταλίκα πριν 3-4 χρόνια με τα πανέλ που ανατράπηκε να σκότωνε κανέναν λουόμενο μπας και δούμε έργα…
    Τα στροφηλίκια ακριβώς στο 51 (που έχει το κουβούκλιο ) , στον δρόμο ΑΜΦΙΣΣΑ-ΛΑΜΙΑ ,πόσο δύσκολο είναι να γίνουν μια ευθεία!? Έτοιμος είναι ο δρόμο δίπλα …
    Αντί για αυτό θα δώσουμε ένα σκασμό λεφτά για έναν δρόμο που περνούν 5 αυτοκίνητα την ημέρα κάπου στον ορεινό όγκο…
    Αντί για αυτό θα ονειρευόμαστε ιαματικές πηγές στην Κίρρα… όταν καλά καλά δεν έχουν ανοίξει οι δρόμοι που οδηγούν στην θάλασσα από ένα σχέδιο του 1923, όταν όλη η Κίρρα έχει έναν μόνο δρόμο έναν σωστό παράλληλο δεν έχει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και βέβαια το αποκορύφωμα είναι η στροφή-καρμανιόλα της Κακανούς όπως διαμορφώθηκε μετά τα τελευταία έργα τον οποίων περήφανα δηλώνεται η χρηματοδότηση σε τεράστια ταμπέλα.
    Η απορία παραμένει:
    Έγινε επιστημονική μελέτη πριν το έργο αυτό και επίβλεψη από μηχανικό κατά την κατασκευή ή ο εργολάβος και οι μάστορες κάναν του κεφαλιού τους;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δεν υπάρχει Φωκίδα για το Ελληνικό Κράτος. Εδώ εξαφανίζουν το κομμάτι του Ε65 που διέρχεται από αυτή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή