Κυριακή 6 Δεκεμβρίου 2009

Προληπτικές Συλλήψεις απο τον Χρυσοχοίδη

Λίγες μόνο μέρες μετά την λήξη της Δίκης του ΕΛΑ και την πανηγυρική αθώωση όλων των κατηγορούμενων , σήμερα η κυβέρνηση για πολιτικούς λόγους χρησιμοποιεί τον αντιτρομοκρατικό νόμο για προληπτικές συλλήψεις πολιτών και καταπατά το άσυλο στην Θεσσαλονίκη χωρίς καμία αφορμή.
Θέλουν να οξύνουν την κατάσταση για να υπάρξει καταστολή και επεισόδια.
Δεν τους ενδιαφέρουν ούτε αυτοί που μπήκαν στην φυλακή για την υπόθεση ΕΛΑ και τους κατέστρεψαν την ζωή, ούτε η ζωή αυτών που συλλαμβάνουν χωρίς αιτία.
Αυτό που τους ενδιαφέρει είναι να φοβίσουν τον κόσμο για να επιβάλουν την πλήρη καταστολή της κοινωνίας. Τα μέτρα που θα πάρουν το επόμενο διάστημα θα είναι πολύ επώδυνα για τους εργαζόμενους γιατί το ΠΑΣΟΚ συνεχίζει την πολιτική που εξυπηρετεί τα μεγάλα συμφέροντα και τοποθετεί την κοινωνία στο περιθώριο.
Το σκληρό και αποτελεσματικό πρόσωπο που θέλει να επιδείξει σε μια κοινωνία που δεν θέλει να κάνει αυτή την περίοδο επεισόδια έχει διπλό μήνυμα και προς τους οικονομικά ισχυρούς αλλά και προς τους εργαζόμενους, ότι το ΠΑΣΟΚ θα είναι αποτελεσματικό στον ρόλο που ανέλαβε, δηλαδή να εξυπηρετήσει τα οικονομικά συμφέροντα των ισχυρών και σε αυτό δεν θα διστάσει να καταλύσει το άσυλο, ή οποιονδήποτε άλλο νόμο και δικαίωμα.

16 σχόλια:

  1. επειδή αναφέρθηκε κάπου στο κείμενο το πανεπιστημιακό άσυλο και μέρες που είναι, παραθέτω στα επόμενα 2 σχόλια το άρθρο 3 του 3549/2007 "Μεταρρύθμιση του θεσμικού πλαισίου για τη δομή και λειτουργία των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων".
    είναι ο νόμος πλαίσιο που αντικατέστησε τον 1268 του '82.

    έτσι για να ξέρουμε γιατί πράγμα μιλάμε και να μη μας παραμυθιάζουν διάφοροι δεξιά κι αριστερά:

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αρθρο 3

    Ακαδημαϊκές ελευθερίες και ακαδημαϊκό άσυλο

    1. Στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα κατοχυρώνεται η ακαδημαϊκή ελευθερία στην έρευνα και διδασκαλία, κα­θώς και η ελεύθερη έκφραση και διακίνηση των ιδεών.

    2. Δεν επιτρέπεται η επιβολή ορισμένων μόνον επιστη­μονικών απόψεων και ιδεών και η διεξαγωγή απόρρητης έρευνας.

    3. Το ακαδημαϊκό άσυλο αναγνωρίζεται για την κατο­χύρωση των ακαδημαϊκών ελευθεριών και για την προ­στασία του δικαιώματος στη γνώση, τη μάθηση και την εργασία όλων ανεξαιρέτως των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας των Α.Ε.Ι., και των εργαζομένων σε αυτά, έναντι οποιουδήποτε επιχειρεί να το καταλύσει.

    4. Το ακαδημαϊκό άσυλο καλύπτει όλους τους χώ­ρους του Α.Ε.Ι. στους οποίους γίνεται εκπαίδευση και έρευνα. Οι χώροι αυτοί καθορίζονται με απόφαση και ευθύνη της Συγκλήτου για τα Πανεπιστήμια και της Συνέλευσης για τα Τ.Ε.Ι.. Δεν επιτρέπεται η επέμβαση δημόσιας δύναμης στους παραπάνω χώρους, παρά μόνο κατόπιν πρόσκλησης ή άδειας του αρμόδιου οργάνου του Ιδρύματος και με την παρουσία εκπροσώπου της δικαστικής αρχής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. 5. Αρμόδιο όργανο για την πρόσκληση ή άδεια της προηγούμενης παραγράφου είναι το Πρυτανικό Συμ­βούλιο για τα Πανεπιστήμια και το Συμβούλιο για τα Τ.Ε.Ι., με δικαίωμα ψήφου όλων των μελών τους. Τα όργανα αυτά συνέρχονται αμέσως, αυτεπαγγέλτως ή μετά από καταγγελία. Το αρμόδιο όργανο αποφασίζει κατά πλειοψηφία, τηρουμένων των διατάξεων του Εσωτερικού Κανονισμού του οικείου ιδρύματος και του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας.

    6. Επέμβαση δημόσιας δύναμης χωρίς την άδεια του αρμόδιου οργάνου του Α.Ε.Ι. επιτρέπεται μόνον εφόσον διαπράττονται αυτόφωρα κακουργήματα ή αυτόφωρα εγκλήματα κατά της ζωής.

    7. Οι παραβάτες των διατάξεων του άρθρου αυτού για το ακαδημαϊκό άσυλο τιμωρούνται με φυλάκιση τουλά­χιστον έξι (6) μηνών μετά από έγκληση του αρμόδιου οργάνου της παραγράφου 5 του άρθρου αυτού ή της Συγκλήτου για τα Πανεπιστήμια και της Συνέλευσης για τα Τ.Ε.Ι..

    8. Το άρθρο 2 του ν. 1268/1982 και τα άρθρα 2 και 7 του ν. 1404/1983 (ΦΕΚ 173 Α΄) καταργούνται.

    9. Σε Α.Ε.Ι. που διοικούνται από Διοικούσα Επιτροπή, αυτή αποτελεί το αρμόδιο όργανο της παραγράφου 5 του άρθρου αυτού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Όσο κι αν σε κάποιους δεν αρέσει η ύπαρξη ασύλου, ευτυχώς το μεγαλύτερο κομμάτι των φοιτητών, αλλά και του λαού γενικότερα εξακολουθεί να το υπερασπίζεται....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μάλλον στον διαχειριστή του μπλόγκ δεν άρεσαν οι αντίθετες απόψεις μου περί ασύλου και ξύλου και λογοκρίθηκαν.

    Εσείς που υπερασπίζεστε την ισότηα και ελευθερία λόγου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Λέγοντας άσυλο εννούμε την ελεύθερη διακίνηση ιδεών, ΟΧΙ τη διασπορά της τρομοκρατίας. Όταν κάποιοι μπαίνουν στα εκπαιδευτικά ιδρύματα και τα χρησιμοποιούν ως γιάφκες για την παρασκευή εκρηκτικών υλών, για ποιο λόγο θα πρέπει η αστυνομία να κάθεται με σταυρωμένα χέρια; Εκεί απαιτείται να μπαίνει η αστυνομία, να ξεσκίζει στο ξύλο όλα αυτά τα άτομα και να τα στέλνει σηκωτά στις φυλακές. Έτσι δε θα κινδυεύουν οι φοιτητές, αλλά ούτε και οι περαστικοί γύρω από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Σε κάθε τέτοια περίπτωση, η αστυνομία οφείλει να μπαίνει στα εκπαιδευτικά ιδρύματα και να συλλαμβάνει τους τρομοκράτες, αφού προηγουμένως τους ρίξει και ένα... μπερτάκι ξύλο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Φίλε κύριε Πρόεδρε
    Υπάρχουν πολλών ειδών τρομοκρατίες.
    Η τρομοκρατία της οικονομικής κυριαρχίας των ισχυρών, με συνέπεια την φτώχεια , την ανεργία και την αδυναμία του κόσμου να κάνει κάποια θετική σκέψη για το μέλλον.
    Υπάρχει η τρομοκρατία των μηχανισμών καταστολής που παραβαίνουν όλους τους νόμους και ανάλογα τις πολιτικές απόψεις των κυβερνώντων δρουν σαν τον μπιστικό του τσιφλικά.
    Υπάρχει η τρομοκρατία να σου λένε οτι δεν θα πάρεις σύνταξη, ότι θα σου κλέψουν το εφάπαξ, ότι δεν θα πάρεις αύξηση, οτι δεν θα βρεί δουλειά και έτσι δεν θα μπορείς να ζήσεις, οτι όσα και αν δώσεις σε φόρους αυτά θα τα πάρουν οι πλούσιοι και εσύ πάλι θα χρωστάς.
    Αν δεν βλέπεις την κοινωνία σαν σύνολο δεν μπορείς να καταλάβεις γιατί κάποιοι νέοι άνθρωποι αντιδρούν με τον τρόπο που αντιδρούν.
    Δεν εγκρίνουμε την δράση τους αλλά την καταλαβαίνουμε.

    Η πολιτική του Χρυσοχοίδη βγαίνει από τον ίδιο "οδηγό προς ναυτιλλομένους" των Ηνωμένων πολιτειών και της Ευρωπαϊκής 'Ένωσης που χρησιμοποιούσε και η ΝΔ .
    Η μηδενική ανοχή είναι πολιτική φασιστική και αντιδημοκρατική .
    Συλλαμβάνονται χωρίς λόγο 700 άνθρωποι σε όλη την Ελλάδα και δεν σας ενοχλεί , δεν σας κάνει να εξεγείρεστε, δίνουν εντολή να πέφτουν με τις μοτοσυκλέτες επάνω στους διαδηλωτές και δεν αναρωτιέστε αν έχουν "σώας τας φρένας" , πιάνουν κόσμο άσχετο και τον αφήνουν αφού πρώτα του έχουν δώσει ένα μπερτάκι ξύλο.
    Το λέει και η Αστυνομία απλώς προσήχθησαν και μετά αφέθηκαν ελεύθεροι. Θέλετε να μην υπάρχει δημοκρατία;
    Πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί όταν ζητάμε απο την αστυνομία να χτυπάει παραβιάζοντας όλους τους νόμους της χώρας μας.
    Οι απόψεις σας για μπερτάκι ξύλο δεν υπάρχουν σε κανένα νόμο του κράτους μας.
    Είναι ένα βασανιστήριο και παραπέμπει στην χούντα και τον εμφύλιο, γεγονότα καταδικαστέα στην συνείδηση όλων, εκτός κάποιων αμετανόητων φασιστών.
    Ο σοσιαλισμός δεν είναι φασισμός και χούντα, το ΠΑΣΟΚ απ ότι φαίνεται αρχίζει να γοητεύεται από τις απόψεις της ακροδεξιάς και να απομακρύνεται ταχύτατα από τις ανάγκες του κόσμου για να δεθεί έτσι απόλυτα με τις ανάγκες των οικονομικά ισχυρών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ωραίος ο πρόεδρος!!
    Τα 'πες και ξεχαρμάνιασες.
    Αλήθεια που προεδρεύεις;
    Στην Ένωση Απόστρατων Χωροφυλάκων;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πρόεδρος (του μυαλού μου και της αφεντομουτσουνάρας μου)7 Δεκεμβρίου 2009 στις 10:35 μ.μ.

    Αγαπητέ-αγαπητή iteanet,

    Το σχόλιό μου είναι σαφές. Συμφωνώ με τις διαδηλώσεις, αλλά είμαι κάθετα αντίθετος με όλους τους ανεγκέφαλους που σπέρνουν τον τρόμο και την καταστροφή στη δημόσια και ιδιωτική περιουσία. Είμαι κάθετα αντίθετος σε όλα αυτά τα άτομα που εξαιτίας τους πληρώνουμε επιπλέον φόρους στα χαμένα και αυξάνονται τα προϊόντα και τα αγαθά.

    Πράγματι τα είπα και ξεχαρμάνιασα. Ξεχαρμάνιασα επειδή είμαι εναντίον των καταστροφών. Δηλαδή τι έπρεπε να κάνω; Να συμφωνήσω με τους βανδαλισμούς;;; Δε νομίζω ότι είναι λάθος οι απόψεις μου που τάσσομαι εναντίον όσων σπέρνουν τον τρόμο και την καταστροφή εκμεταλλευόμενοι το πανεπιστημιακό άσυλο.

    Όλοι αυτοί που σπέρνουν τον τρόμο και την καταστροφή, ναι να τρώνε μπερτάκι ξύλο. Αναφέρομαι μόνο σε αυτούς και όχι στους ειρηνικούς διαδηλωτές. Η απάντηση που δίνεις στο σχόλιό μου αρχικά ανώνυμα και μετά ως iteanet (ό,τι και αν υποστηρίξεις δε μπορείς να με πείσεις ότι δεν είσαι εσύ που απάντησες ανώνυμα), μου δίνει την εντύπωση ότι συμφωνείς με τις καταστροφές και τους βανδαλισμούς των ανεγκέφαλων και βγάζω διάφορα συμπεράσματα που ενδεχομένως είναι λανθασμένα για εσένα. Ελληνικά ξέρεις, ξαναδιάβασε το σχόλιό μου και ανακάλεσε τα όσα έγραψες, απαντώντας με βάση τη λογική όπως κάνεις άλλες φορές. Εκτός αν είσαι υπέρ των βανδαλισμών (όπως αφήνεις να εννοηθεί), οπότε δεν πρόκειται να ασχοληθώ ξανά μαζί σου από εδώ, αφού δε γουστάρω τους καταστροφείς ιδιωτικής και δημόσιας περιουσίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. όχι iteanet, δεν καταλαβαίνω και δεν κατανοώ καμμία βίαιη δράση και αντίδραση, από τον οποιονδήποτε που θέλει να παίξει με το μυαλό μου, το συναίσθημά μου, τη ζωή μου την ίδια.

    γιατί αν πρέπει να δω την κοινωνία σα σύνολο, θα πρέπει να καταλάβω και τους αστυνομικούς και το πασοκ και δεν ξέρω ποιους άλλους. κι αν δώσω κάποια δικαιολογία στην αντίδραση των νέων, πρέπει να δώσω και στους άλλους και τον καθένα χωριστά.

    δεν υπάρχει λιγότερη και περισσότερη βία, ούτε κακή και καλή, δικαιολογημένη και αδικαιολόγητη.

    κανείς μας (σχεδόν) δεν είναι αθώος του αίματος.
    υποθάλπουμε τη βία καθημερινά, όχι μόνο όταν παίρνουμε θέση υπέρ της μίας ή της άλλης πλευράς φανερά, όπως ο Πρόεδρος πιο πάνω, αλλά και όταν ασυνείδητα συμπαθούμε τους μεν ή τους δε. βγαίνει, χωρίς να το καταλάβουμε, στις καθημερινές μας πράξεις και το λόγο μας.

    δείτε μια καλή ταινία για προβληματισμό. τη φετινή του χανεκε "λευκή κορδέλα".
    ελπίζω να τη φέρει η λέσχη της άμφισσας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Κύριε πρόεδρε , αν μας επιτρέπετε.
    Πρόσεξε τις ώρες αναρτήσεων, είναι δυνατόν να γράψαμε σε ένα λεπτό το προηγούμενο κείμενό μας.
    Ο ανώνυμος είναι ο ανώνυμος και τα σχόλια που τοποθετούμε έχουν την υπογραφή μας.
    Ο ανώνυμος έστειλε μήνυμα στις 9:33 και εμείς δημοσιεύσαμε στις 9:34 το δικό μας.
    Την στιγμή που δημοσίευσε ο ανώνυμος εμείς επεξεργαζόμασταν την παρέμβασή μας.
    Όσο για τις απόψεις μας για τις καταστροφές και την βία, εμείς πιστεύουμε στην δημιουργία και όχι στην καταστροφή.
    Είμαστε μαζί με αυτούς που αγανακτούν για την σήψη της κοινωνίας μας. Πολλές φορές αισθανόμαστε την ίδια οργή , όμως ξέρουμε ότι κάθε σπασμένη βιτρίνα φέρνει το αντίθετο αποτέλεσμα από αυτό που επιζητούν αυτοί που το πραγματοποιούν. Αντί να αλλάζει τον κόσμο, τον τρομάζει και τον συντηρητικοποιεί.
    Κάνουμε μια δημιουργική προσπάθεια στον τόπο μας στην Φωκίδα μέσα από την σελίδα μας, δεν σπάμε τζάμια, ούτε πετάμε πέτρες.
    Στον νέο ανώνυμο φίλο μας που προσέθεσε μια ακόμα άποψη στην παρέα μας, έχουμε μόνο να πούμε ότι η κυρίαρχη βία που ασκείται στην κοινωνία μας προκύπτει απο την σύγκρουση ανθρώπου εναντίον ανθρώπου. Η σύγκρουση αυτή έχει δύο εκδοχές , την σύγκρουση κυρίαρχου προς κυριαρχούμενου και την σύγκρουση μεταξύ κυρίαρχων.
    Όταν δεν έχουν οικονομικούς ή πραγματικούς πολέμους οι οικονομικά ισχυροί οι κυρίαρχοι ασκούν βία στους κυριαρχούμενους.
    Κάποιοι κάποιες φορές αντιδρούν αυτό όμως ποτέ δεν εξομοιώνει την βία του ασκεί το θύμα για να αμυνθεί με την βία του θύτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αγαπητέ-αγαπητή iteanet (σέβομαι την ανωνυμία σου όπως εσύ τη δική μας, αλλά τουλάχιστον πες πώς να σε λέω "αγαπητέ ή αγαπητή"). Το συμπέρασμα για το για το αρχικό ανώνυμο μήνυμα οφείλεται στο γεγονός ότι έχει συμβεί άλλες 2 φορές στο παρελθόν να ακολουθήσει μήνυμά σου 1 λεπτό μετά από άλλο ανώνυμο μήνυμα, γι' αυτό και είμαι επιθετικός.

    Κάθε νοήμων άνθρωπος οφείλει να είναι υπέρ της δημιουργίας και όχι υπέρ της καταστροφής, διαφορετικά πάμε σε άλλες καταστάσεις, που μπορεί να οδηγήσουν ακόμα και στην τρέλα.

    Συχνά οι απόψεις μου είναι περίεργες, το γνωρίζω πολύ καλά, όμως αυτές είναι! Δεν έχω καμία σχέση με τη χούντα, ήμουν αγέννητος τότε (!), αλλά αγανακτώντας από τα όσα βλέπω στη χώρα που ζούμε όλοι, αναγκάζομαι συχνά να υποστηρίζω ακραίες θέσεις, επειδή βαρέθηκα να ακούω και να βλέπω τα ίδια και τα ίδια όλα τα χρόνια, που δεν προσφέρουν τίποτα το εποικοδομητικό. Μπορώ να γράφω πολύ ώρα ακόμα, γι' αυτό και για άλλα θέματα δε θέλω να γίνω κουραστικός.

    Χαίρομαι για τη διαχώριση της θέσης σου.

    Καληνύχτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Φίλε ανώνυμε των 11.09, βία επίσης η καθημερινή βία της κοινωνικής αδικίας, της οικονομικής εξαθλίωσης, της αστυνομικής αυθαιρεσίας, της καταπίεσης οποιασδήποτε μορφής από κάθε λογής δύναμη και εξουσία.
    Και βέβαια η χειρότερη μορφή βίας είναι να κλείνεις τα μάτια στην καθημερινή βία του καταπιεστή, να 'νίπτεις τας χείρας σου' και να καταδικάζεις τη βία από που κι αν προέρχεται(λες κι η βία έρχεται απ' το διάστημα, δεν έχει αιτίες κι αιτιατά).
    Έτσι απλά 'χωρίς να φταις' εκκολάπτεται το 'αβγό του φιδιού' και βέβαια κι εσύ ο 'αθώος' θα λουστείς τις συνέπειες,
    όπως πολύ εύστοχα σκιαγράφησε ο Χάνεκε στη 'Λευκή Κορδέλα', δίνοντας μια ερμηνεία για την πορεία του φιλήσυχου γερμανικού λαού προς στο ναζισμό....

    ΥΣ:Ε, Πρόεδρε μη βγάζεις εύκολα συμπεράσματα, δεν είμαι ο/η Iteanet.Σου μοιάζει ο τρόπος γραφής μου ίδιος με τους βερμπαλισμούς του/της Iteanet;
    Πάντως καλό είναι που ξεχαρμάνιασες έτσι, μην ξεσπάσεις σε κανέναν αθώο, στο δρόμο.
    Είδες πόσο ψυχοθεραπευτικό μέσο είναι η γραφή;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Οι απόψεις σου Πρόεδρε περί χειροδικίας και σωματικής τιμωρίας των ενόχων από την αστυνομία, για μένα είναι φασιστικές και σε φέρνουν στο ίδιο επίπεδο μ' αυτούς που κατηγορείς.
    Απ΄τη στιγμή μάλιστα που τέτοιες απόψεις και πολύ πιο ακραίες πλειοψηφούν συντριπτικά μέσα στην ίδια την αστυνομία, που είναι το μακρύ χέρι του Κράτους, τότε έχουμε σοβαρό πρόβλημα.
    Όποτε φτάνουμε εύκολα στις ασχήμιες που κάθε φορά βλέπουμε εδώ και χρόνια στην τηλεόραση(που να πάμε σε πορεία και να διαπιστώσουμε ιδίοις όμμασι), δηλαδή ανήλικους, φοιτητές, μεσήλικες, ηλικιωμένους ακόμα, με σπασμένα κεφάλια και άκρα από τους 'Προστάτες του Πολίτη' όπως πολύ εύγλωττα βάφτισε η νέα κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ τους αστυνομικούς.
    Αν τέτοιες πρακτικές και απόψεις περνάν σιγά σιγά στο υποσυνείδητο του καθένα μας ως κάτι 'απαραίτητο' και 'θετικό', θα πρέπει να ετοιμαστούμε να ζήσουμε ακόμα χειρότερες μέρες, μιας και τα βάναυσα αντιλαικά μέτρα και η αύξηση της ανεργίας και της επισφαλούς εργασίας που έρχονται με μαθηματική ακρίβεια, θα οδηγήσουν με επίσης μαθηματική ακρίβεια όλο και περισσότερο, όλο και πιο απελπισμένο κόσμο στους δρόμους.
    Κι αυτό μπορεί να συμβεί του χρόνου, σε 2, σε 4 χρόνια, μπορεί σε μια δεκαετία....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. προς iteanet και ανώνυμο 1:22 πμ, σχετικά με τη βία.

    αν κατάλαβα καλά διαχωρίζεται τη βία σε αυτή του κυρίαρχου και του κυριαρχούμενου. εστιάζοντας στο κοινωνικοοικονομικό και πολιτικό πεδίο που μας αφορά, προτάσσετε την άποψη πως στην άδικη και ωμή βία του εξουσιαστή, ο εξουσιαζόμενος που την υφίσταται, νομιμοποείται να αντιπαρατάξει τη δική του για να αμυνθεί.

    θα συμφωνήσω.
    μόνο που επειδή τα δύο είδη βίας είναι ασύμμετρα και από άποψη μέσων πάντα υπερτερεί αυτή του εξουσιαστή, αυτό που μένει είναι θύματα, ήρωωες και μία ανάμνηση, συχνά στη σφαίρα του φαντασιακού.
    θα μου πείτε τώρα για τις πετυχημένες επαναστάσεις και εξεγέρσεις. εκεί το παιχνίδι δεν κερδήθηκε στο επίπεδο της βίας αλλά σε αυτό της μαζικότητας.
    αλλά ακόμα και στις υπάρχουσες παγκοσμιοποιημένες συνθήκες, εναλλακτικοί τρόποι να αλλάξουν τα πράγματα υπάρχουν.

    δείτε τη λατινική αμερική. οι βίαιες, αμερικανοτρφείς και διεφθαρμένες κυβερνήσεις του '80, δεν ανατραπήκαν από τα επαναστατικά κινήματα και το αντάρτικο πόλεως αλλά έπειτα από απαίτηση του λαού. με εξαίρεση τη νικαράγουα, σε όλες είχαμε ομαλή μετάβαση της εξουσίας στην αριστερά.
    όπου το πείραμα της ομαλής μετάβασης εξουσίας πέτυχε τους σκοπούς του, είχαμε την επανάληψή του και ουσιαστική ενίσχυσή του, όπως στην περίπτωση της βολιβίας με τις προχθεσινές εκλογές. αν κάτι πάει στραβά, υπάρχει πάλι το παράδειγμα της νικαράγουας των τελευταίων ετών.

    αντί λοιπόν εδώ να ομφαλοσκοπούμε, να ρίχνουμε το ανάθεμα ο ένας στον άλλον και να κάνουμε ανατομία της βίας, καλή - κακή κλπ, μήπως θα ήταν προτιμότερο να ρίξουμε μια ματιά παραέξω;
    αν δεν γουστάρουμε, το δρόμο της επιστροφής τον ξέρουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Δεν είσαι σωστά ενημερωμένος όσον αφορά τη Λατινική Αμερική, οι αμερικανοτραφείς κυβερνήσεις κι οι χούντες πέσαν με αίμα.
    Ακόμα και οι τωρινές κυβερνήσεις που είναι πιο δημοκρατικές, αν και ανέβηκαν με εκλογές, στηρίχτηκαν στους δρόμους από κινήματα.
    -Θυμήσου Αργεντινή 2002(εξέργεση μετά την κατάρρευση της οικονομίας-καταλήψεις εργοστασίων),
    -Βενεζουέλα αρχές δεκαετίας(2 πραξικοπήματα-ανατροπές του Τσάβες, άγριες-βίαιες διαδηλώσεις συμπολίτευσης-αντιπολίτευσης),
    -Βολιβία τελευταία χρόνια(συγκρούσεις-δολοφονίες-εκβιασμοί στις 4 πλούσιες περιοχές της που ελέγχονται από την αντιπολίτευση και διεκδικούν ανεξαρτησία,
    -όλα τα κινήματα των Ινδιάνων τα οποία είναι ακόμα ζωντανά μιας και ΔΕΝ έχουν δικαιωθεί(δες Ινδιάνους Μαπούτσε στις Άνδεις που πληρώνουν ακόμα με αίμα τους αγώνες τους κι από τις δήθεν 'προοδευτικές' κυβερνήσεις Αργεντινής-Χιλής),
    και πολλά άλλα που σπάνια εώς καθόλου δεν μαθαίνουμε.
    Βέβαια αν και τα προοδευτικά αυτά καθεστώτα νιώθουν πλέον πιο γερά στα πόδια τους, η εσωτερική ταξική πάλη συνεχίζεται, γιατί μη γελιόμαστε δε μεταμορφωθήκαν ξαφνικά σε παράδεισοι οι χώρες αυτές.
    Ακόμα κι αν δεχτούμε ότι πράγματι έχουν γίνει βήματα βελτίωσης του βιοτικού επιπέδου των λαών, τόσοι αιώνες αποικιοκρατίας,φεουδαρχίας και στυγνής οικονομικής εκμετάλλευσης δεν σβήνουν έτσι εύκολα απλά με την αλλαγή μιας κυβέρνησης.
    Όποιος το πιστεύει αυτό γελιέται οικτρά.Δυστυχώς για τον κώλο μας που πρέπει να σηκωθεί από τον καναπέ, μια κοινωνική μεταμόρφωση θέλει συνεχή προσπάθεια(για όποιον τη θέλει φυσικά).
    Τέλος αν και δεν θέλω να συγκρίνω Ελλάδα-Λ.Αμερική ούτε ιστορικά ούτε στη σημερινή τους κατάσταση,
    θα πρέπει να σημειώσω ότι η προσέγγιση του ανώνυμου 09.38 είναι ανιστόρητη και παραπλανητική.
    Θεωρώ απαράδεκτο για να υποστηρίξουμε την άποψη μας να καταφεύγουμε σε ιστορικά ψεύδη που μάλιστα δεν απέχουν πολλά χρόνια από την εποχή μας.
    Βρες αλλά επιχειρήματα φίλε μου....

    ΑπάντησηΔιαγραφή