Τρίτη 3 Μαρτίου 2009

Μαύρη Μαγιονέζα

Με αφορμή την μουσική του Ανδρέα Ασημακόπουλου στην μουσική επένδυση της μάχης των στοιχειών και τον διαγωνισμό μουσικής στην Άμφισσα είναι η ώρα να παρουσιάσουμε την Μαύρη Μαγιονέζα.

Η Μαύρη Μαγιονέζα είναι ένα μουσικό σχήμα. Σε πολύ κόσμο αρέσουν οι ταμπέλες γι' αυτό ίσως θα έπρεπε να βάλουμε κι' εδώ μία. Ας πούμε ότι παίζουν γύρω από έναν πυρήνα σκληρού ροκ με αναφορές σε άλλα αγαπημένα τους ακούσματα όπως το hip-hop, το drum'n'bass, την electronica, το blues, το punk, το industrial..!! Οι ίδιοι το ονομάζουν για λόγους ευκολίας e-rock, αν και κανείς δεν γνωρίζει αν ... διατηρούν και την πατέντα του όρου.

Κατά τ' άλλα έχουν κι αυτό το περίεργο όνομα που κάνει, πολλούς να αναρωτιούνται για την προέλευση του. Περίπου όπως γίνεται με τον ορισμό της μουσικής τους. "Μαύρη Μαγιονέζα" για κάποιους επιστήμονες είναι το ίζημα που υπάρχει σε ορισμένους ωκεανούς, προερχόμενο από διάφορα λήμματα, που καταστρέφει ολόκληρη τη χλωρίδα ( και όχι μόνο ), στον πυθμένα τους. Τόσο λυπηρό, που μπορεί να ερμηνεύσει ακόμα και όνομα συγκροτήματος.

Η Μαύρη Μαγιονέζα πρωτοεμφανίζεται το 1996 όταν το συγκρότημα από τη Θεσσαλονίκη ονόματι "Νυχτοπούλι" αποφασίζει να αλλάξει το όνομά του. Το "Νυχτοπούλι" έκανε την πρώτη του πρόβα το 1994, δηλαδή δύο χρόνια πριν, τα οποία γέμισε με συναυλίες σε διάφορα μπαράκια της πόλης και ένα demo με τίτλο: "Σπουδή στο μωβ : ο λυρισμός του ατάλαντου λύκου."

Πίσω στο 1996, ο Ανδρέας Ασημακόπουλος, Κώστας Μαντζουκίδης και Θωμάς Αρβανίτης ηχογραφούν στο RIFF στούντιο ένα demo CD που δύο χρόνια αργότερα, το 1998 θα γινόταν ο πρώτος τους δίσκος. Το "Μαύρη Μαγιονέζα" ηχογραφείται στο "M Studio" του Γιώργου Μάνιου και κυκλοφορούν από την EROS Music. Λίγους μήνες αργότερα γυρίζονται και οι "Μέντορες" , το πρώτο τους video clip.

Πολλές συναυλίες ακολουθούν με αφετηρία τη Θεσσαλονίκη σε ιστορικά μπαράκια όπως το Residents και το Dizzy Dolls αλλά και σε μεγαλύτερους συναυλιακούς χώρους της Αθήνας όπως το "Woodstock" στο Περιστέρι και το Αν Club και χωρίς να σταματήσουν ούτε λεπτό, συνεχίζουν με συναυλίες στην επαρχία, ραδιοφωνικές συνεντεύξεις και τηλεοπτικές εμφανίσεις, πολλές φορές ζωντανά, στην ( τότε ) εκπομπή της ΕΤ3 "Jammin" .

To 1999, η EROS Music κυκλοφορεί το CD συλλογή "Παράλληλες Rock Διαδρομές", στο οποίο εκτος από τη Μαύρη Μαγιονέζα, συμμετέχουν οι Ενδελέχεια και οι Magic de Spell (το CD είναι και multimedia και περιέχει το video από τους "Μέντορες").

Το 2000 βρίσκει το συγκρότημα για μια ακόμη φορά στο Μ Studio να ηχογραφεί το δεύτερο album του με τίτλο "Παραμόρφωση". Αυτή τη φόρα στα τύμπανα κάθεται ο Γιώργος Γεωργίου, ο οποίος αντικαθιστά το Θωμά που υπηρετεί τη στρατιωτική του θητεία. Με τίτλο ερμηνευμένο από τις δυνατές κιθάρες και τους "τραχείς" στίχους, το album κυκλοφορεί την ίδια χρονιά, επίσης από την EROS Music.

Η συναυλιακή πορεία της μπάντας συνεχίζεται με τους ίδιους ρυθμούς. Παίζουν ξανά σε Υδρόγειο και Μύλο, ενώ στην Αθήνα παρουσιάζουν το δίσκο στον "Αέρα" της Πετρούπολης και στο Ρόδον, όπου και ανοίγουν τους βέλγους Deus.

Προς τα τέλη του 2000 ο Θωμάς απολύεται από φαντάρος και παίρνει ξανά τη θέση του πίσω από τα τύμπανα της Μαύρης Μαγιονέζας ενώ η EROS Music κυκλοφορεί ακόμα μία CD συλλογή με τίτλο "Η νέα σκηνή της EROS". Η εν λόγω συλλογή περιέχει δύο τραγούδια από την "Παραμόρφωση", ενώ συμμετέχουν ακόμα συγκροτήματα όπως η Γλυκιά Συμμορία, η Σαύρα των βασιλικών δρόμων, οι Fata Morgana, οι Soulbro και οι Ριφιφί.

Κάπου εκεί, γυρίζεται και το δεύτερο video clip του συγκροτήματος, "Η εντροπία σου είναι πολύ πιο μεγάλη", όπου το τραγούδι με τον παράξενο τίτλο, οπτικοποιείται πάνω σ' ένα σενάριο των ίδιων, στην πρώτη ουσιαστική απόπειρα του συγκροτήματος να περιγράψουν τη μουσική τους με εικόνες.

Οι συνεντεύξεις σε ραδιόφωνα και περιοδικά ( έντυπα και ηλεκτρονικά ), καθώς και οι συναυλίες συνεχίζονται μέχρι και το καλοκαίρι του 2001, όπου και παίζουν στο φεστιβάλ του Δρυμού. Σ' αυτό το σημείο η Μαύρη Μαγιονέζα αναστέλλει τη δράση της για περίπου ένα χρόνο, λόγο μουσικών σπουδών του Ανδρέα στο εξωτερικό.

Επιστρέφοντας μ' ένα master, πάνω στην Μουσική Τεχνολογία στις βαλίτσες του, ο Ανδρέας ξανασυναντά τον Κώστα και το Θωμά για να παίξουν για τη διεθνή αμνηστία στο Μύλο καθώς και στο Dizzy Dolls με συναυλία και after party με μουσική επιλεγμένη από τους ίδιους.

Το 2002 βρίσκει το συγκρότημα να ηχογραφεί τον τρίτο τους δίσκο "Μανιτάρια και Μανιφέστα", οι ηχογραφήσεις του οποίου ολοκληρώνονται προς το τέλος του ίδιου χρόνου και κυκλοφορεί τον επόμενο.

Οι συναυλίες συνεχίζονται σε Θεσσαλονίκη ( φεστιβάλ κατά της παγκοσμιοποίησης στην πλατεία Αριστοτέλους, club Μεσόγειος, Μύλος ), Κρήτη (φεστιβάλ σπουδαστών μουσικής Τεχνολογίας και Ακουστικής), ανοιχτό θέατρο Ξάνθης, φεστιβάλ " Ήχοι του Δάσους" στη Γκιόνα, κ.α. Οι συναυλίες έχουν πλέον εμπλουτιστεί με οπτικές προβολές και εξελίσσονται σ' ένα εντυπωσιακό πολυμεσικό θέαμα με πληθώρα μηνυμάτων για αυτιά και μάτια.

Κάπου εκεί ο Ανδρέας απορροφάται από ένα προσωπικό του project πειραματικής ηλεκτρονικής μουσικής ( το οποίο δεν έχει τελειώσει ακόμα !) και κερδίζει τιμητική διάκριση στον 1ο πανελλήνιο διαγωνισμό μουσικής με υπολογιστή που διοργανώθηκε από το περιοδικό RAM.

Η Μαύρη Μαγιονέζα στους χαλεπούς καιρούς που ακολουθούν δίνει σποραδικά συναυλίες χωρίς να εκβιάσει καμία δισκογραφική παρουσία χωρίς λόγο, τιμώντας τη μουσική της και τους φίλους της.

Μέχρι που κάποια στιγμή το καλοκαίρι του 2006 αποφασίζουν ότι ο καιρός της αδράνειας πέρασε. Ορμώμενοι από το σύγχρονο πολιτικοοικονομικό σκηνικό αποφασίζουν να γράψουν καινούργια τραγούδια και ξαναμπαίνουν στο studio με μεγάλη ΟΡΕΞΗ και με τη μεγάλη εμπειρία του Ανδρέα ως καθηγητή μουσικής τεχνολογίας, στη θέση του παραγωγού.

Αυτή τη φορά οι συνθέσεις αφήνουν τις όποιες ποιητικές της Μαύρης Μαγιονέζας κατά μέρους για να πουν, έξω απ' τα δόντια, πράγματα που όλοι βιώνουν αλλά ελάχιστοι έχουν τα κότσια να τραγουδήσουν. Η απίστευτη παραγωγή με τεχνικές που εφαρμόζονται στην Ελλάδα για πρώτη φορά, σε συνδυασμό με τις ευφάνταστες ενορχηστρώσεις και το ανακάτεμα ηλεκτρονικών και φυσικών οργάνων, δίνουν ένα album σφιχτό σαν γροθιά με 14 e-rock συνθέσεις γραμμένες όπως πάντα για τους απαιτητικούς φίλους και υποψιασμένους ακροατές.

Στο album συμμετέχουν ακόμα ο καταξιωμένος στο ραδιόφωνο της Θεσσαλονίκης, Γιάννης Σημαντήρας (παλιός φίλος της Μαύρης Μαγιονέζας) και η Μαρία Παπακυρίδου, μία νέα φωνή που, ανάμεσα στις πολλές που δοκιμάστηκαν, κατόρθωσε να ανταπεξέλθει αρτιότατα στις τεχνικές δυσκολίες των συνθέσεων.

Το τέταρτο album της Μαύρης Μαγιονέζας με γενικό τίτλο " Καλή Όρεξη" κυκλοφορεί από την Tech Killa Records, την ιδιόκτητη από τους ίδιους δισκογραφική, ανεξάρτητη, εταιρία. " Ήταν ο μόνος τρόπος να έχουμε τον πλήρη έλεγχο της μουσικής μας" λένε οι ίδιοι, " χωρίς καλλιτεχνικές παρεμβολές ή οικονομικά παζάρια πάνω στην παραγωγή".

Και πράγματι η Tech Killa Records τους δικαιώνει μ' ένα album με καταπληκτική παραγωγή, πρωτότυπο packaging, εξαίσιο artwork και 14 από τα καλύτερα τραγούδια που έχει ηχογραφήσει μέχρι στιγμής το σχήμα Η διανομή δε, γίνεται από την εξίσου ανοιχτή σε ακούσματα Music Kitchen, παλιούς γνώριμους (σε προσωπικό επίπεδο) και ήδη καταξιωμένους στο χώρο τους διανομείς.

Όσον αφορά τις τρέχουσες συναυλίες, τέλος, μετά τις τελευταίες αλλαγές, τα μέλη της μπάντας οι: Ανδρέας Ασημακόπουλος (Φωνή, Κιθάρες, Ηλεκτρονικά), Ορέστης Ναλμπάντης (Κιθάρες, Φωνητικά), Κώστας Μαντζουκίδης (Μπάσο, Φωνητικά), Νέστωρ Κάνιστρας (Τύμπανα), Αλεξάνδρα Πεσμαζόγλου (Φωνή, Φωνητικά) και η προσθήκη ζωντανών οπτικών εφφέ και happenings στις συναυλίες, εγγυούνται «οπτικοακουστικά φαγοπότια» που δύσκολα αφήνουν το κοινό στα καθίσματά τους!

Μετά δε και από την πρώτη ζωντανή συναυλία στο internet που διοργάνωσε με απόλυτη επιτυχία, το συγκρότημα επιστρέφει με μία ενιαία πολυμεσική παράσταση με εμβόλιμο video art και τραγούδια-σχόλια από όλους τους δίσκους για τα όσα συνέβησαν (και συμβαίνουν) γύρω μας στη σύγχρονη πραγματικότητα. Ξεχάστε ότι τρώγατε μέχρι τώρα. Η Μαύρη Μαγιονέζα σας εύχεται «Καλή Όρεξη» και ζωντανά, σύντομα κοντά σας.

Μπορείτε να δείτε ένα ωραίο βίντεο από την Μαύρη Μαγιονέζα εδώ

2 σχόλια:

  1. Φοβερό τραγούδι για όποιον το άκουσε.

    Μιλά για τον Αλέξη όσο πρέπει,
    μιλά για τον "πειραγμένο" αστυνομικό όσο πρέπει.

    Κι ύστερα κι ύστερα, κατακεραυνώνει όλους "τους δήθεν" που αναμασάν την ιστορία "Αλέξη" χωρίς να λένε τίποτα ουσιαστικό.

    Η μάνα που μιλά δεν είναι του Αλέξη βέβαια, αλλά είναι όλων εμάς.

    Ποιός φταίει? Η κοινωνία. Ποιά ακριβώς ? Αυτή που διαμορφώνει συνειδήσεις == ΜΜΕ. Και μετα? μετά όλοι όσοι ασχολούνται με τα θέματα επιφανειακά και κομματικά.

    Ακούστε τί έμεινε από τη χώρα του Σωκράτη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κάτι έχει αλλάξει

    όλοι γνωρίζουν πλέον τους βρυκόλακες

    έρχονται οι δικές μας μέρες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή