Σελίδες

Τετάρτη 31 Αυγούστου 2011

Συμπληρωματικά στοιχεία για τη ΜΠΕ της S&B ζητάει η Περιφέρεια Στερεάς


Μετά το ξεσήκωμα του κόσμου για το Λαρνάκι, τις καταθέσεις ενστάσεων  από φορείς και συλλόγους της περιοχής , την αποκάλυψη Πανεπιστημιακών ερευνών και την αναφορά στον Εισαγγελέα,  συμπληρωματικά στοιχεία για τη ΜΠΕ της S&B ζητάει η Περιφέρεια Στερεάς για την συνέχιση της λειτουργίας των εγκαταστάσεων. Διαβάστε την εισήγηση του Τμήματος Περιβάλλοντος της περιφερειακής ενότητας Φωκίδας στο Περιφερειακό Συμβούλιο της Δευτέρας....


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Αμφισσα 19 Αυγούστου 2011
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
ΠΡΟΣ S&Β ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΆ ΟΡΥΚΤΑ ΑΕ


ΘΕΜΑ Συμπληρωματικά στοιχεία για τη ΜΠΕ του έργου : «Εγκαταστάσεις επεξεργασίας εμπλουτισμού. αποθήκευσης και αποβάθρες φόρτωσης βωξίτη στην περιοχή Ιτέας από την εταιρεία S&Β Βιομηχανικά Ορυκτά ΑΕ, καθώς και των συνοδών αυτού έργων που βρίσκονται στο ΔΔ. Ιτέας Δήμου Δελφών Ν. Φωκίδας»
ΣΧΕΤΙΚΑ:
Ι. Το με αριθμ. πρωτ. 127507.1449 /02-06-2011 έγγραφο του Υπουργείου ΥΠΕΚΑ Γενικη Δ/νση Περιβάλλοντος Δ /νση Περ/κου Σχεδιασμού Τμήμα Γεν. Περ/κων Θεμάτων.
2. Το με αριθμ. πρωτ. 388953422/2-6-2011 έγγραφο της Επιτροπής Περιβάλλοντος &Ανάπτυξης Στερεάς Ελλάδας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας για δημοσιοποίηση της Μ.Π.Ε του έργου : «Εγκαταστάσεις επεξεργασίας, εμπλουτισμού, αποθήκευσης και αποβάθρες φόρτωσης βωξίτη στην περιοχή Ιτέας από την εταιρεία S&Β Βιομηχανικά Ορυκτά Α.Ε καθώς και των συνοδών αυτού έργων που βρίσκονται στο Δ.Δ. Ιτέας Δήμου Δελφών Ν. Φωκίδος».
3. Η ΚΥΑ αρ. πρωτ. οικ. 1693282729/10-7-2007 (Ορθή Επανάληψη 12-10-2007) «Τροποποίηση — Ανανέωση τη: υπ αρ. πρωτ. 46835 /2-10-2000 ΚΥΑ Έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων των εγκαταστάσεων εμπλουτισμού και φόρτωσης βωξίτη στην Ιτέα Φωκίδας της εταιρείας ΑΕΕ Αργυρομεταλλευμάτων και Βαρυτίνης».
4. Η από 22-7-2011 ένσταση της «Κίνησης για τη Σωτηρία της Γκιώνας»
5. Η από 25-7-2011 ένσταση του ΕξωραΙστικού Συλλόγου Ιτέας «ΚΑΡΤΕΡΙΑ»
6. Οι από 26-7-2011 παρατηρήσεις — ενστάσεις — προτάσεις της Δημοτικής κίνησης «Πολίτες στο Προσκήνιο»


Μετά από εξέταση του φακέλου της ΜΠΕ του αναφερόμενου στο θέμα έργου. παρακαλούμε όπως γίνουν οι συμπληρώσεις και οι διευκρινήσεις που αναφέρονται παρακάτω. προκειμένου να προωθηθεί η προβλεπομένη διαδικασία:
1. Να προσκομιστούν πρόσφατες φωτογραφίες με πλήρη άποψη για κάθε εγκατάσταση ξεχωριστά.
2.
Να συνταχθεί επικαιροποιημένο διάγραμμα κάλυψης του γηπέδου της μονάδας σύμφωνα με τις ισχύουσες προδιαγραφές (εγκύκλιος 98 22-12-1989) του ΥΠΕΧΩΔΕ, στο οποίο θα σημειώνονται όλες οι κατασκευές και οι εγκαταστάσεις καθώς και η αντιστοίχιση τους με τις οικοδομικές άδειες.
3. Να γίνει τεκμηρίωση (με υπολογισμούς κλπ) της φυσικής ξήρανσης στις λίμνες καθίζησης κυρίως κατά τους: χειμερινούς μήνες. Πως εξασφαλίζεται η φυσική ξήρανση με τη συνεχή λειτουργία του εργοστασίου εμπλουτισμού και τι γίνεται στην περίπτωση έντονων βροχοπτώσεων. όταν οι λίμνες καθίζησης είναι γεμάτες. Τι μέτρα λαμβάνονται για την προστασία του θαλάσσιου ύδατος.
4. Στο συνημμένο στη μελέτη σχεδιάγραμμα αρ. ΠΣΧ-13. γίνεται αναφορά σε χρήση κροκιδοτικού. η λειτουργία του οποίου δεν αναφέρεται στην παραγωγική διαδικασία. Παρακαλούμε όπως αναφερθεί ο τύπος του και το ΜSDS
5. Να γίνει αναφορά πως εξασφαλίζεται η προστασία ρύπανσης της θάλασσας από διαρροή βωξιτικού υλικού κατά τη διάρκεια της φόρτωσης. σύμφωνα και με τον όρο Γ.28 της ΚΥΑ αρ. πρωτ. οικ. 169328 2729/10-7-2007 (Ορθή Επανάληψη 12-10-2007) «Τροποποίηση
Ανανέωση της υπ αρ. πρωτ. 46835 2-10-2000 ΚΥΑ Έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων των εγκαταστάσεων εμπλουτισμού και φόρτωσης βωξίτη στην Ιτέα Φωκίδα: της εταιρεία: ΑΕΕ Αργυρομεταλλευμάτων και Βαρυτίνης».
6.Αν έχουν πραγματοποιηθεί δειγματοληψίες του βυθού της θάλασσας για ανάλυση στην περιοχή των δυο γεφυρών φόρτωσης που να τεκμηριώνουν τις παρατηρήσεις 4.5 της σελίδα: 145 του φακέλου της ΜΠΕ παρακαλούμε όπως προσκομιστούν. Επίσης όπως προσκομιστούν χημικές αναλύσεις του θαλασσινού νερού στις θέσεις των δυο γεφυρών φόρτωσης.
7. Στην παρ. εκπομπές αερίων του κεφ. 6.4 Αέρια Απόβλητα σελ. 152. γίνεται αναφορά για τον έλεγχο των εκπομπών αερίων των μικρών οχημάτων επίβλεψης, ενώ δεν γίνεται καμία αναφορά για τις εκπομπές αερίων των μεγάλων χωματουργικών οχημάτων και φορτωτών τα οποία διακινούν το βωξίτη σε συνεχή βάση. Πως τεκμηριώνεται ότι οι εκπομπές αερίων για τα οχήματα αυτά είναι κάτω των επιτρεπτών ορίων;
8. Στο κεφ. 7.6 της μελέτης: σελ. 190. αναφέρεται :
«Οι πιο πιθανές αρνητικές επιπτώσεις τις οποίες προκαλεί το έργο αφορά σε δημιουργία σκόνης και θορύβου...Επομένως οι επιπτώσεις δεν εκτιμώνται ως σημαντικές». Στα πλαίσια αυτά να αναφερθούν τα μέτρα που λαμβάνονται για την προστασία από τη διασπορά σκόνης της Εθνικής Οδού και του περιβάλλοντος γύρω από τα όρια των εγκαταστάσεων. δεδομένου μάλιστα ότι παρατηρείται το φαινόμενο της επικάθησης σκόνης βωξίτη στην Ε.Ο. με αποτέλεσμα πέραν των περιβαλλοντικών επιπτώσεων. τον κίνδυνο πρόκλησης οδικών ατυχημάτων.
9. Να προσκομιστεί αντίγραφο του μητρώου που τηρείται σύμφωνα με τον όρο 9. της αρ. πρωτ. 6688769199-9-2008 Απόφασης “Εγκριση σχεδίου παραλαβής και διαχείρισης αποβλήτων και καταλοίπων φορτίου πλοίων που καταπλέουν στις λιμενικές εγκαταστάσεις τη: εταιρεία «S&Β Βιομηχανικά Ορυκτά Α.Ε.», στην Ιτέα Φωκίδας.
10. Πλέον της αρ. πρωτ. ΥΓ2313·23-7-1982 Απόφασης «Χορήγηση οριστικής άδειας διαθέσεως βιομηχανικών αποβλήτων της ΑΕΜ Βωξίτες Παρνασσού». που έχετε επισυνάγει στην μελέτη. να προσκομιστεί η άδεια διάθεσης αποβλήτων της νέας εγκατάστασης εμπλουτισμού.
Ι Ι. Να προσκομιστούν χημικ: αναλύσεις. δειγματοληπτικέ;. από διαφορετικά φορτία των προϊόντων βσ!ίτη που διατίθενται προς πώληση (από διαφορετικά: ποιότητε: των προϊόντων του βωίτη).
12 Σχετικά με τι: «εναλλακτικές λύσεις διακίνησης φορτηγών στα συγκρότημα και εδοδου φορτηγών από το συγκρότημα» (κεφ. 9.1 και 9.2 σελ. 203-204 της ΜΠΕ). θα πρέπει να μελετηθεί και να σχεδιαστεί ολοκληρωμένη λύση διακίνησης των οχημάτων βωξίτη διαμέσου της Ε.Ο. Ιτέας- Ναυπάκτου, έτσι ώστε να διασφαλίζεται η όσο το δυνατά· ασφαλέστερη και με τις λιγότερες επιπτώσεις στο περιβάλλον κυκλοφορία. 

Για μια ολοκληρωμένη ρύθμιση, πλέον της προτεινόμενης ασφαλτόστρωσης εσωτερικής οδοποιίας συνολικού μήκους 800 μ. και του συστήματος πλυσίματος στους τροχούς των φορτηγών, θα πρέπει να διαμορφωθεί και να εγκριθεί κυκλοφοριακή σύνδεση, με τον απαιτούμενο ηλεκτροφωτισμό,στην έξοδο των οχημάτων (από τις εγκαταστάσεις της Ιτέας στην Ε.Ο.) και να επικαιροποιηθεί ο ηλεκτροφωτισμός και η εγκεκριμένη κυκλοφοριακή σύνδεση εισόδου στο ζυγιστριο (από την οποία στη συνέχεια θα οδηγηθούν τα οχήματα στην προτεινόμενη ανισόπεδη διάβαση). Η επικαιροποίηση κρίνεται απαραίτητη λόγω των ριζικά αλλαγών των κυκλοφοριακων δεδομένων της Ε.Ο. από το 1980 έως σήμερα.
  Η ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΠΕ. ΦΩΚΙΔΑΣ
ΓΕΩΡΓΙΑ ΜΗΤΣΙΑΝΗ
Χημικός Μηχανικός
ΜSc Περιβαλλοντολόγος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου