Έτοιμη η μελέτη, λείπουν τα λεφτά
Η κρατική αναλγησία δεν έχει όρια και αποδεικνύεται καθημερινά σε ολόκληρη τη χώρα και βεβαίως...
στο νομό μας, όπως στην περίπτωση των ζημιών που έχουν προκληθεί στο δρόμο Άμφισσα – Αγία Ευθυμία, όπου από τις αρχές του 2010 έχει υποστεί καθίζηση και ακόμη περιμένει την φροντίδα της κρατικής μηχανής για να πάψει να αποτελεί παγίδα για χιλιάδες οδηγούς και επιβάτες.
Ειδικότερα, το Φεβρουάριο του 2010, στο δρόμο Άμφισσα – Αγία Ευθυμία και συγκεκριμένα στη χ.θ. 3.400 στη λωρίδα ανόδου παρουσιάστηκε καθίζηση του οδοστρώματος σε τμήμα μήκους 30 περίπου μέτρων. Ακόμη υπάρχει και ένα τμήμα στη λωρίδα καθόδου όπου σημειώνονται διαρκώς και ιδίως τους χειμερινούς μήνες βραχοπτώσεις, οι οποίες θέτουν σε κίνδυνο τα διερχόμενα οχήματα.
Παρά τα αλλεπάλληλα δημοσιεύματα του τοπικού τύπου, τις παρεμβάσεις, επιστολές και εκκλήσεις των κατοίκων της Αγίας Ευθυμίας και τις υποσχέσεις του υπουργείου Υποδομών για άμεση αποκατάσταση, ουδεμία ενέργεια έχει γίνει, παρότι, το προβληματικό τμήμα, είναι μόλις μερικές δεκάδες μέτρα.
Μέχρι τώρα από την αποκεντρωμένη διοίκηση σε συνεννόηση με το ΥΠΥΜΕΔ (πρώην ΠΕΧΩΔΕ) έγιναν οι απαραίτητες μελέτες στα δύο τμήματα της Εθνικής οδού Άμφισσας-Λιδωρικίου μετά την διασταύρωση προς Άγιο Γεώργιο και πριν την σήραγγα (γεωτρήσεις –γεωτεχνική μελέτη) δια της αναδόχου μελετητικής επιχείρησης που εκτελεί την μελέτη της Εθνικής οδού Ιτέας-Ναυπάκτου για λογαριασμό του Υπουργείου Υποδομών. Μάλιστα σε επιστολή της η αντιπεριφερειάρχης Φωκίδας κα Γιώτα Γαζή την Άνοιξη, προς τον Σύλλογο Αγιευθυμιωτών ανέφερε ότι: «Ο προϋπολογισμός των εργασιών για την αποκατάσταση των ζημιών αυτών καθώς και των απαιτούμενων για την αποκατάσταση των ζημιών στα πρανή της υπόψη οδού στο τμήμα από Άμφισσα έως την διασταύρωση προς Άγιο Γεώργιο ανέρχεται στο 1.000.000€ συμπεριλαμβανομένου του αναλογούντα ΦΠΑ 23%. Για το ποσό αυτό ζητήθηκε αρμόδια (Υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας) η σχετική πίστωση από τη Δ/νση Σχεδιασμού & Ανάπτυξης της Περιφέρειας».
Και ενώ η αιρετή περιφέρεια ζητεί πιεστικά την έγκριση της πίστωσης, οι κάτοικοι της περιοχής, αλλά και οι επισκέπτες πριν ξεκινήσουν «κάνουν το σταυρό τους», για να μη συναντηθούν με άλλο αυτοκίνητο σε εκείνο τη σημείο.
Σε επικοινωνία που είχαμε με την αντιπεριφερειάρχη κα Γιώτα Γαζή μας ενημέρωσε ότι η μελέτη έχει ολοκληρωθεί πριν από περίπου ένα μήνα. «Περιμένουμε το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων για να χρηματοδοτηθούν οι εργασίες. Δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν έχει εγκριθεί η πίστωση», τόνισε η κα Γαζή.
Να σημειώσουμε δε ότι η ευθύνη για τον δρόμο ανήκει στην αποκλειστική αρμοδιότητα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, παρόλα αυτά η κα Γαζή παρακολουθεί το θέμα στενά, πιέζοντας και για την ολοκλήρωση της μελέτης και φυσικά για την έγκριση της πίστωσης.
Το τραγικό είναι ότι το τμήμα που αφορά αποκλειστικά τις καθιζήσεις, χρειάζεται περί τις 250.000 ευρώ για να αποκατασταθεί και αντί να εξασφαλιστούν αυτά τα χρήματα, αφήνουν το έργο να ρημάζει με αποτέλεσμα να δημιουργείται ολοένα και μεγαλύτερο πρόβλημα σε κάθε βροχόπτωση.
-Το μικρό τμήμα που έχει υποστεί καθίζηση, όπως και το τμήμα που προκαλεί βραχοπτώσεις,
περιμένουν την αποκατάστασή τους, ενώ ο δρόμος αποτελεί παγίδα για χιλιάδες αυτοκίνητα.
- Η μελέτη του Υπουργείου έχει ήδη ολοκληρωθεί, ενώ οι 250.000 ευρώ που χρειάζονται για την αποκατάσταση των ζημιών, δεν εγκρίνονται από το πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Δημοσιεύτηκε στην Ώρα της Φωκίδαςπεριμένουν την αποκατάστασή τους, ενώ ο δρόμος αποτελεί παγίδα για χιλιάδες αυτοκίνητα.
- Η μελέτη του Υπουργείου έχει ήδη ολοκληρωθεί, ενώ οι 250.000 ευρώ που χρειάζονται για την αποκατάσταση των ζημιών, δεν εγκρίνονται από το πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Η κρατική αναλγησία δεν έχει όρια και αποδεικνύεται καθημερινά σε ολόκληρη τη χώρα και βεβαίως...
στο νομό μας, όπως στην περίπτωση των ζημιών που έχουν προκληθεί στο δρόμο Άμφισσα – Αγία Ευθυμία, όπου από τις αρχές του 2010 έχει υποστεί καθίζηση και ακόμη περιμένει την φροντίδα της κρατικής μηχανής για να πάψει να αποτελεί παγίδα για χιλιάδες οδηγούς και επιβάτες.
Ειδικότερα, το Φεβρουάριο του 2010, στο δρόμο Άμφισσα – Αγία Ευθυμία και συγκεκριμένα στη χ.θ. 3.400 στη λωρίδα ανόδου παρουσιάστηκε καθίζηση του οδοστρώματος σε τμήμα μήκους 30 περίπου μέτρων. Ακόμη υπάρχει και ένα τμήμα στη λωρίδα καθόδου όπου σημειώνονται διαρκώς και ιδίως τους χειμερινούς μήνες βραχοπτώσεις, οι οποίες θέτουν σε κίνδυνο τα διερχόμενα οχήματα.
Παρά τα αλλεπάλληλα δημοσιεύματα του τοπικού τύπου, τις παρεμβάσεις, επιστολές και εκκλήσεις των κατοίκων της Αγίας Ευθυμίας και τις υποσχέσεις του υπουργείου Υποδομών για άμεση αποκατάσταση, ουδεμία ενέργεια έχει γίνει, παρότι, το προβληματικό τμήμα, είναι μόλις μερικές δεκάδες μέτρα.
Μέχρι τώρα από την αποκεντρωμένη διοίκηση σε συνεννόηση με το ΥΠΥΜΕΔ (πρώην ΠΕΧΩΔΕ) έγιναν οι απαραίτητες μελέτες στα δύο τμήματα της Εθνικής οδού Άμφισσας-Λιδωρικίου μετά την διασταύρωση προς Άγιο Γεώργιο και πριν την σήραγγα (γεωτρήσεις –γεωτεχνική μελέτη) δια της αναδόχου μελετητικής επιχείρησης που εκτελεί την μελέτη της Εθνικής οδού Ιτέας-Ναυπάκτου για λογαριασμό του Υπουργείου Υποδομών. Μάλιστα σε επιστολή της η αντιπεριφερειάρχης Φωκίδας κα Γιώτα Γαζή την Άνοιξη, προς τον Σύλλογο Αγιευθυμιωτών ανέφερε ότι: «Ο προϋπολογισμός των εργασιών για την αποκατάσταση των ζημιών αυτών καθώς και των απαιτούμενων για την αποκατάσταση των ζημιών στα πρανή της υπόψη οδού στο τμήμα από Άμφισσα έως την διασταύρωση προς Άγιο Γεώργιο ανέρχεται στο 1.000.000€ συμπεριλαμβανομένου του αναλογούντα ΦΠΑ 23%. Για το ποσό αυτό ζητήθηκε αρμόδια (Υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας) η σχετική πίστωση από τη Δ/νση Σχεδιασμού & Ανάπτυξης της Περιφέρειας».
Και ενώ η αιρετή περιφέρεια ζητεί πιεστικά την έγκριση της πίστωσης, οι κάτοικοι της περιοχής, αλλά και οι επισκέπτες πριν ξεκινήσουν «κάνουν το σταυρό τους», για να μη συναντηθούν με άλλο αυτοκίνητο σε εκείνο τη σημείο.
Σε επικοινωνία που είχαμε με την αντιπεριφερειάρχη κα Γιώτα Γαζή μας ενημέρωσε ότι η μελέτη έχει ολοκληρωθεί πριν από περίπου ένα μήνα. «Περιμένουμε το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων για να χρηματοδοτηθούν οι εργασίες. Δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν έχει εγκριθεί η πίστωση», τόνισε η κα Γαζή.
Να σημειώσουμε δε ότι η ευθύνη για τον δρόμο ανήκει στην αποκλειστική αρμοδιότητα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, παρόλα αυτά η κα Γαζή παρακολουθεί το θέμα στενά, πιέζοντας και για την ολοκλήρωση της μελέτης και φυσικά για την έγκριση της πίστωσης.
Το τραγικό είναι ότι το τμήμα που αφορά αποκλειστικά τις καθιζήσεις, χρειάζεται περί τις 250.000 ευρώ για να αποκατασταθεί και αντί να εξασφαλιστούν αυτά τα χρήματα, αφήνουν το έργο να ρημάζει με αποτέλεσμα να δημιουργείται ολοένα και μεγαλύτερο πρόβλημα σε κάθε βροχόπτωση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου