Σελίδες

Τρίτη 22 Μαΐου 2012

Σχολιασμός των θεμάτων στην Έκθεση από το "ΑΤΟΜΟ"


 

Νεοελληνική Γλώσσα : Αξιολόγηση θεμάτων


Σε κείμενο της Ελένης Γλύκατζη- Αρβελέρ στηρίχτηκαν τα φετινά θέματα των πανελληνίων.
Στο βιωματικό δοκίμιο , που δόθηκε στους μαθητές , ήταν κυρίαρχος ο μεταφορικός λόγος, γεγονός που ίσως δημιούργησε δυσκολία στη συγγραφή της περίληψης.

Ειδικότερα, οι εκτεταμένες σε μέγεθος παράγραφοι , η συγκινησιακή γλώσσα , τα ποικίλα ασύνδετα ...και ο πυκνός σε νοήματα λόγος  δυσκόλευαν την προσέγγιση του κειμένου. Η περίληψη απαιτούσε προσοχή και αρκετό χρόνο από την πλευρά των μαθητών.

Η ερώτηση Β1 απαιτούσε τεκμηρίωση των όρων «επίκαιρη» και «ζωντανή» σε συνδυασμό και με ιδιαίτερη αναφορά στη  έννοια «αρχαία τέχνη».
Ενδεικτικός τρόπος ανάπτυξης η αιτιολόγηση καθώς και τα παραδείγματα.

Τα ερωτήματα των ασκήσεων Β2 χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία  με αποτέλεσμα να απαντώνται εύκολα από τους μαθητές αρκεί να αξιοποιούσαν τη θεωρία των τρόπων πειθούς .

Η  λεξιλογική άσκηση δεν περιλάμβανε καμία δυσνόητη λέξη άρα λυνόταν με ευκολία.

Η Β4  άσκηση δεν είχε την παραμικρή δυσκολία ,αρκεί να τηρούνταν  οι αντίστοιχοι χρόνοι κατά την αλλαγή της σύνταξης..

Το θέμα της έκθεσης  ήταν σαφές,  η διατύπωση δε δημιουργούσε δυσκολία στους μαθητές καθώς  τα ζητούμενα του ήταν προσδιορισμένα με σαφήνεια. Tο επικοινωνιακό πλαίσιο οριζόταν άμεσα από την εκφώνηση. Θα έπρεπε οι μαθητές να κινηθούν με την κατάλληλη επιχειρηματολογία τόσο στην αποτίμηση της προσφοράς της τέχνης στη νεολαία όσο και στην καταγραφή των τρόπων συμβολής του σχολείου στην ουσιαστική επαφή των νέων με την τέχνη.

Οι μαθητές είχαν εξασκηθεί στα συγκεκριμένα ερωτήματα προς διερεύνηση με αποτέλεσμα να μην αιφνιδιαστούν. Άλλωστε αναμενόταν το θέμα των φετινών εξετάσεων , καθώς τα θέματα της σύγχρονης κρίσης θα αποφεύγονταν .


«Το κακό το σκοτώνεις εν τη γενέσει του» , όπως σημειώνει και η Αρβελέρ, και η Τέχνη μπορεί να έχει μια καθοριστική συμβολή προς αυτή την κατεύθυνση ώστε να μπορέσουμε όλοι μας αλώβητοι να βγούμε από τη σημερινή κρίση.


Ευχόμαστε σε όλους τους υποψηφίους που δίνουν τη δική τους «παράσταση» καλή συνέχεια και ένα δυνατό χειροκρότημα στο τελος…



Ιωάννα Γούναρη
Γιούλη Καραχάλιου
Κρυσταλλία Κώνστα
Χρυσούλα Σανιδά
Ηλίας Τσίγκας
Ευαγγελία Τσονάκα
Ηλιάνα Ψιμούλη
http://fokidaedu.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου