Έχουμε συνηθίσει πλέον να αναφερόμαστε στα έργα που μένουνε στην μέση στην Φωκίδα.
Δείτε ακόμα ένα
ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΜΑΧΑΙΡΙΑ ΣΤΗ ΔΩΡΙΔΑ
Χάθηκε σημαντικό έργο και ..."πέταξαν" τα 8.000.000 ευρώ !
Ο φάκελος του έργου είναι στο ΥΠΕΧΩΔΕ. Οι μελετητές πληρώθηκαν το 2007 μετά από μακροχρόνια δικαστική διαμάχη. Έμεναν ελάχιστες ενέργειες για τη δημοπράτησή του.
Σήμερα έχει πίστωση 1.000 ευρώ και εγγράφεται τυπικά στο πρόγραμμα της περιφέρειας....
Ένα έργο, σχεδόν ώριμο, για τη δημοπράτηση του οποίου απέμεναν ελάχιστες ενέργειες που θα ανακούφιζε την ορεινή Δωρίδα, αλλά και θα συνέβαλε σημαντικά στην ανάπτυξή της, δεν δημοπρατήθηκε ποτέ γιατί «δεν γνώριζαν» ούτε την ύπαρξη του φακέλου, ούτε καν τα 8,5 εκ ε. που έφερνε το έργο «προίκα» στη Φωκίδα.
Σήμερα, όπως μας ενημέρωσε η Αντιπεριφερειάρχης Φωκίδας Γιώτα Γαζή παραμένει “ανενεργό” και απλώς εγγράφεται τυπικά στο πρόγραμμα με μια πίστωση μόλις 1.000 ευρώ.
Το ιστορικό του έργου που δεν έγινε ποτέ
Το έργο αυτό αποτελεί πάγιο αίτημα των κατοίκων από τη δεκαετία του ’70. Πρόκειται για τη γέφυρα στο Στενό λίμνης Μόρνου. Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι όταν κατασκευάστηκε η λίμνη υπήρχε ένα μικρό γεφύρι σε εκείνο το σημείο που διευκόλυνε την πρόσβαση στην απέναντι πλευρά, χωρίς να αναγκάζονται κάτοικοι και επισκέπτες να διανύουν χιλιόμετρα για μια απόσταση λίγων μέτρων.
Η δημιουργία της Λίμνης μεγάλωσε την απόσταση αυτή, καθώς ανέβηκε η στάθμη του νερού. Παρόλα αυτά η απόσταση και πάλι παρέμενε μικρή και η αντικατάσταση της γέφυρας ήταν παντελώς απαραίτητη, όπως απαραίτητη ήταν τότε και η απαίτηση αντισταθμιστικών οφελών για τις δεσμεύσεις που επέφερε η λίμνη στις περιουσίες και τις δραστηριότητες των κατοίκων, τα οποία δεν ζητήθηκαν ποτέ.
Το 1998 και το 1999 ο τότε βουλευτής Φωκίδας Δημήτρης Θάνος με δυο επιστολές, μια προς τον τότε υφυπουργό ΠΕΧΩΔΕ Χρήστο Βερελή και μια προς τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΥΔΑΠ Διονύση Ξένο θέτει για πρώτη φορά το αίτημα της τοπικής κοινωνίας για κατασκευή της γέφυρας στη θέση Στενό, ενώ στις 10 Δεκεμβρίου του 1999 ο Χρήστος Βερελής διαβιβάζει εγγράφως το αίτημα στην ΕΥΔΑΠ και ζητεί να εξεταστεί η δυνατότητα εκπόνησης μελέτης.
Η ΕΥΔΑΠ ανταποκρίθηκε θετικά και τον Μάρτιο του 2000 δημοσίευσε πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος (αρ.πρωτ. 237435/1-3-2000) για την εκπόνηση της μελέτης με τίτλο «Μελέτη για την κατασκευή γέφυρας στη θέση ΣΤΕΝΟ λίμνης Μόρνου», με προεκτιμούμενη αμοιβή 120.000.000 δραχμές, άνευ ΦΠΑ.
Η ημερομηνία λήξης για την παραλαβή των αιτήσεων εκδήλωσης ενδιαφέροντος είχε οριστεί στις 14:00 της 14ης Απριλίου του 2000.
Την 1η Ιουνίου του 2000 το διοικητικό συμβούλιο της ΕΥΔΑΠ εγκρίνει (αριθμός απόφασης: 12530) την ανάθεση της μελέτης σε ομάδα συμπραττόντων γραφείων μελετητών και στις 4 Σεπτεμβρίου του ίδιου έτους υπογράφεται το συμφωνητικό ανάθεσης μεταξύ της ΕΥΔΑΠ και του ανάδοχου μελετητή.
Οι πρώτες μελέτες φτάνουν στην ΕΥΔΑΠ και εγκρίνονται (αρ. απόφ. 13792/29-5-2002). Πρόκειται για τις μελέτες: Τοπογραφική, Προκαταρκτική Τεχνικού έργου, γεωτεχνική, Προμελέτη Οδοποιίας και οριστική Γεωλογική. Μετά την έγκρισή των μελετών οι ΕΥΔΑΠ τις διαβιβάζει στο ΥΠΕΧΩΔΕ μαζί με την υπογραφείσα σύμβαση, λόγω αδυναμίας της να συνεχίσει την επίβλεψη των υπολοίπων
μελετών από έλλειψη τεχνογνωσίας.
Το Υπουργείο Οικονομίας στις 11 Νοεμβρίου του 2002 με την 211268/ΔΕ-11801 απόφασή του εγκρίνει πίστωση 500.000 ε από το πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για την ολοκλήρωση των μελετών και στις 27-11-2002 το ΥΠΕΧΩΔΕ (Δ/νση Έργων Οδοποιίας αναλαμβάνει την εκπόνηση μελέτης σκοπιμότητας, προμελέτης της γέφυρας και μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
Οι μελέτες αυτές ολοκληρώθηκαν και εγκρίθηκαν από το ΥΠΕΧΩΔΕ.
Στις 5 Αυγούστου του 2003 το υπουργείο Οικονομίας με την 55124/ΔΕ-8009 απόφασή το ενέταξε στη ΣΑΕ 009 και χρηματοδότησε το έργο «Κατασκευή γέφυρας στο ΣΤΕΝΟ της λίμνης Μόρνου μετά των οδικών προσβάσεων αυτής» προϋπολογισμού 8.230.430 ευρώ.
Το μόνο που απέμενε για την υλοποίηση του έργου ήταν τα Τεύχη Δημοπράτησης και η Διακήρυξη Δημοπράτησης που φυσικά δεν έγινε ποτέ.
Που κόλλησε το έργο
Η μεταφορά του από την ΕΥΔΑΠ στο ΥΠΕΧΩΔΕ δημιούργησε ένα γραφειοκρατικό ζήτημα, ανάλογο με αυτό που επικαλούνταν για το Κέντρο Στήριξης ΑμεΑ, καθώς η ΕΥΔΑΠ είχε γίνει ανώνυμη εταιρεία και δεν μπορούσε το ΥΠΕΧΩΔΕ να αποπληρώσει τη μελέτη. Για την επίλυση αυτού του τυπικού ζητήματος χρειαζόταν να περάσει μια τροπολογία, η οποία είχε ενσωματωθεί σε σχέδιο νόμου αρχές το 2004, η συζήτηση του οποίου αναβλήθηκε. Τελικά μεσολάβησαν οι εκλογές και η αλλαγή κυβέρνησης με αποτέλεσμα να μην περάσει η επίμαχη τροπολογία. Ο μελετητής ωστόσο που είχε ολοκληρώσει τη δουλειά του διεκδίκησε με ένδικα μέσα
την πληρωμή του και τα κατάφερε μόλις μέσα στο 2007.
Με το ΠΑΝΦΩΚΙΣ, ο τότε νομάρχης Νίκος Φουσέκης βρήκε την ευκαιρία να επαναφέρει το έργο και προσπάθησε να το προωθήσει μέσω του προγράμματος.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι όταν ο πρώην βουλευτής Γιάννης Μπούγας αποκαλούσε “μύθο” τις ενέργειες που είχαν γίνει για το έργο και διαβεβαίωνε ότι δεν υπήρχε ενταγμένο σε κανένα πρόγραμμα, ο Νίκος Φουσέκης επιβεβαίωνε όχι μόνο όσα είχαν γίνει, αλλά και την αναγκαιότητά του.
Οι κάτοικοι της περιοχής πάντως ζητούν επιτακτικά την κατασκευή του, ενώ δεν κρύβουν την πικρία τους, που ουσιαστικά τους έχουν δεσμεύσει την περιοχή και τις περιουσίες τους, δίχως να πάρουν ποτέ το παραμικρό αντιστάθμισμα.
Ρεπορτάζ από την ΩΡΑ της ΦΩΚΙΔΑΣ
Δείτε ακόμα ένα
ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΜΑΧΑΙΡΙΑ ΣΤΗ ΔΩΡΙΔΑ
Χάθηκε σημαντικό έργο και ..."πέταξαν" τα 8.000.000 ευρώ !
Σήμερα έχει πίστωση 1.000 ευρώ και εγγράφεται τυπικά στο πρόγραμμα της περιφέρειας....
Ένα έργο, σχεδόν ώριμο, για τη δημοπράτηση του οποίου απέμεναν ελάχιστες ενέργειες που θα ανακούφιζε την ορεινή Δωρίδα, αλλά και θα συνέβαλε σημαντικά στην ανάπτυξή της, δεν δημοπρατήθηκε ποτέ γιατί «δεν γνώριζαν» ούτε την ύπαρξη του φακέλου, ούτε καν τα 8,5 εκ ε. που έφερνε το έργο «προίκα» στη Φωκίδα.
Σήμερα, όπως μας ενημέρωσε η Αντιπεριφερειάρχης Φωκίδας Γιώτα Γαζή παραμένει “ανενεργό” και απλώς εγγράφεται τυπικά στο πρόγραμμα με μια πίστωση μόλις 1.000 ευρώ.
Το ιστορικό του έργου που δεν έγινε ποτέ
Το έργο αυτό αποτελεί πάγιο αίτημα των κατοίκων από τη δεκαετία του ’70. Πρόκειται για τη γέφυρα στο Στενό λίμνης Μόρνου. Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι όταν κατασκευάστηκε η λίμνη υπήρχε ένα μικρό γεφύρι σε εκείνο το σημείο που διευκόλυνε την πρόσβαση στην απέναντι πλευρά, χωρίς να αναγκάζονται κάτοικοι και επισκέπτες να διανύουν χιλιόμετρα για μια απόσταση λίγων μέτρων.
Η δημιουργία της Λίμνης μεγάλωσε την απόσταση αυτή, καθώς ανέβηκε η στάθμη του νερού. Παρόλα αυτά η απόσταση και πάλι παρέμενε μικρή και η αντικατάσταση της γέφυρας ήταν παντελώς απαραίτητη, όπως απαραίτητη ήταν τότε και η απαίτηση αντισταθμιστικών οφελών για τις δεσμεύσεις που επέφερε η λίμνη στις περιουσίες και τις δραστηριότητες των κατοίκων, τα οποία δεν ζητήθηκαν ποτέ.
Το 1998 και το 1999 ο τότε βουλευτής Φωκίδας Δημήτρης Θάνος με δυο επιστολές, μια προς τον τότε υφυπουργό ΠΕΧΩΔΕ Χρήστο Βερελή και μια προς τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΥΔΑΠ Διονύση Ξένο θέτει για πρώτη φορά το αίτημα της τοπικής κοινωνίας για κατασκευή της γέφυρας στη θέση Στενό, ενώ στις 10 Δεκεμβρίου του 1999 ο Χρήστος Βερελής διαβιβάζει εγγράφως το αίτημα στην ΕΥΔΑΠ και ζητεί να εξεταστεί η δυνατότητα εκπόνησης μελέτης.
Η ΕΥΔΑΠ ανταποκρίθηκε θετικά και τον Μάρτιο του 2000 δημοσίευσε πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος (αρ.πρωτ. 237435/1-3-2000) για την εκπόνηση της μελέτης με τίτλο «Μελέτη για την κατασκευή γέφυρας στη θέση ΣΤΕΝΟ λίμνης Μόρνου», με προεκτιμούμενη αμοιβή 120.000.000 δραχμές, άνευ ΦΠΑ.
Η ημερομηνία λήξης για την παραλαβή των αιτήσεων εκδήλωσης ενδιαφέροντος είχε οριστεί στις 14:00 της 14ης Απριλίου του 2000.
Την 1η Ιουνίου του 2000 το διοικητικό συμβούλιο της ΕΥΔΑΠ εγκρίνει (αριθμός απόφασης: 12530) την ανάθεση της μελέτης σε ομάδα συμπραττόντων γραφείων μελετητών και στις 4 Σεπτεμβρίου του ίδιου έτους υπογράφεται το συμφωνητικό ανάθεσης μεταξύ της ΕΥΔΑΠ και του ανάδοχου μελετητή.
Οι πρώτες μελέτες φτάνουν στην ΕΥΔΑΠ και εγκρίνονται (αρ. απόφ. 13792/29-5-2002). Πρόκειται για τις μελέτες: Τοπογραφική, Προκαταρκτική Τεχνικού έργου, γεωτεχνική, Προμελέτη Οδοποιίας και οριστική Γεωλογική. Μετά την έγκρισή των μελετών οι ΕΥΔΑΠ τις διαβιβάζει στο ΥΠΕΧΩΔΕ μαζί με την υπογραφείσα σύμβαση, λόγω αδυναμίας της να συνεχίσει την επίβλεψη των υπολοίπων
μελετών από έλλειψη τεχνογνωσίας.
Το Υπουργείο Οικονομίας στις 11 Νοεμβρίου του 2002 με την 211268/ΔΕ-11801 απόφασή του εγκρίνει πίστωση 500.000 ε από το πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για την ολοκλήρωση των μελετών και στις 27-11-2002 το ΥΠΕΧΩΔΕ (Δ/νση Έργων Οδοποιίας αναλαμβάνει την εκπόνηση μελέτης σκοπιμότητας, προμελέτης της γέφυρας και μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
Οι μελέτες αυτές ολοκληρώθηκαν και εγκρίθηκαν από το ΥΠΕΧΩΔΕ.
Στις 5 Αυγούστου του 2003 το υπουργείο Οικονομίας με την 55124/ΔΕ-8009 απόφασή το ενέταξε στη ΣΑΕ 009 και χρηματοδότησε το έργο «Κατασκευή γέφυρας στο ΣΤΕΝΟ της λίμνης Μόρνου μετά των οδικών προσβάσεων αυτής» προϋπολογισμού 8.230.430 ευρώ.
Το μόνο που απέμενε για την υλοποίηση του έργου ήταν τα Τεύχη Δημοπράτησης και η Διακήρυξη Δημοπράτησης που φυσικά δεν έγινε ποτέ.
Που κόλλησε το έργο
Η μεταφορά του από την ΕΥΔΑΠ στο ΥΠΕΧΩΔΕ δημιούργησε ένα γραφειοκρατικό ζήτημα, ανάλογο με αυτό που επικαλούνταν για το Κέντρο Στήριξης ΑμεΑ, καθώς η ΕΥΔΑΠ είχε γίνει ανώνυμη εταιρεία και δεν μπορούσε το ΥΠΕΧΩΔΕ να αποπληρώσει τη μελέτη. Για την επίλυση αυτού του τυπικού ζητήματος χρειαζόταν να περάσει μια τροπολογία, η οποία είχε ενσωματωθεί σε σχέδιο νόμου αρχές το 2004, η συζήτηση του οποίου αναβλήθηκε. Τελικά μεσολάβησαν οι εκλογές και η αλλαγή κυβέρνησης με αποτέλεσμα να μην περάσει η επίμαχη τροπολογία. Ο μελετητής ωστόσο που είχε ολοκληρώσει τη δουλειά του διεκδίκησε με ένδικα μέσα
την πληρωμή του και τα κατάφερε μόλις μέσα στο 2007.
Με το ΠΑΝΦΩΚΙΣ, ο τότε νομάρχης Νίκος Φουσέκης βρήκε την ευκαιρία να επαναφέρει το έργο και προσπάθησε να το προωθήσει μέσω του προγράμματος.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι όταν ο πρώην βουλευτής Γιάννης Μπούγας αποκαλούσε “μύθο” τις ενέργειες που είχαν γίνει για το έργο και διαβεβαίωνε ότι δεν υπήρχε ενταγμένο σε κανένα πρόγραμμα, ο Νίκος Φουσέκης επιβεβαίωνε όχι μόνο όσα είχαν γίνει, αλλά και την αναγκαιότητά του.
Οι κάτοικοι της περιοχής πάντως ζητούν επιτακτικά την κατασκευή του, ενώ δεν κρύβουν την πικρία τους, που ουσιαστικά τους έχουν δεσμεύσει την περιοχή και τις περιουσίες τους, δίχως να πάρουν ποτέ το παραμικρό αντιστάθμισμα.
Ρεπορτάζ από την ΩΡΑ της ΦΩΚΙΔΑΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου