Σελίδες

Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου 2011

Μονά ζυγά δικά τους ζητούν οι εταιρείες με τα διόδια. Δεν έχουν μία για να φτιάξουν τους δρόμους, απαιτούν να τους προπληρώνουμε και να μην παίρνει τίποτα το κράτος..

Δυσκολίες στις διαπραγματεύσεις για τους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους

Σε πολύ δύσκολη φάση βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις (!?!?!?) του ελληνικού δημοσίου με τις κοινοπραξίες, που κατασκευάζουν τους πέντε μεγάλους αυτοκινητοδρόμους, αλλα και τις τράπεζες που τις χρηματοδοτούν.
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του Αθηναϊκού Πρακτορείου Ειδήσεων από το υπουργείο Υποδομών, οι κοινοπραξίες απαιτούν για λογαριασμό τους όλες τις εισπράξεις από τα διόδια για το σύνολο της τριακονταετούς παραχώρησης με την αιτιολογία ότι μειώθηκαν ...
οι ροές αυτοκινήτων και τα έσοδα θα είναι μικρότερα.
Με βάση τις αρχικές συμβάσεις, τα προβλεπόμενα έσοδα από το σύνολο της παραχώρησης υπολογίζονται σε 28-30 δισ.ευρώ, εκ των οποίων 8 δισ. ευρώ θα λάβουν οι κατασκευάστριες κοινοπραξίες και τα 22 δισ. ευρώ το δημόσιο. Σύμφωνα με τις τωρινές εκτιμήσεις, τα έσοδα υπολογίζονται σε 20 δισ. ευρώ, τα οποία ζητούν να πάρουν εξ’ ολοκλήρου οι κοινοπραξίες και οι τράπεζες, γεγονός το οποίο αρνείται κατηγορηματικά (για την ώρα) το ελληνικό δημόσιο.
 Οι κοινοπραξίες παράλληλα αρνούνται το μνημόνιο συνεργασίας, που είχε μονογραφηθεί τον περασμένο Ιούνιο και προέβλεπε ενδιάμεση εξάμηνη λύση, ώστε να προχωρήσουν τα έργα και επανήλθαν απαιτώντας συμφωνία μόνο για οριστική λύση με βασικό προαπαιτούμενο την είσπραξη του συνόλου των εσόδων από τα διόδια.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ, το υπουργείο δεν είναι αρνητικό στο να συμφωνήσει σε διάφορες τεχνικές λύσεις, ή άλλες διευκολύνσεις, (το έχει αποδείξει τα δίνει όλα) αλλά σε καμία περίπτωση δεν αποδέχεται το αίτημα τους για την εξ΄ολοκλήρου απόδοση των εισπράξεων από τα διόδια (θέλει κάποια ψίχουλα για το γαμότο).
Παράλληλα, ζητεί τις προηγούμενες ενημερώσεις από τις κοινοπραξίες για το πού έχουν διατεθεί τα χρήματα, που έχουν εισπράξει το τελευταίο τρίμηνο, από τα διόδια. (έχει παράπονο γιατί δεν του λένε τι κάνουν τα χρήματα)
Πονοκέφαλο αποτελούν και τα επιτόκια, καθώς η πλευρά του ελληνικού δημοσίου αρνείται να αλλάξει ο βασικός όρος των αρχικών συμβάσεων, που καθορίζει τα επιτόκια δανεισμού στο 3,5%, ενώ οι τράπεζες ζητούν τώρα επιτόκια 6% και 7%.
Το θέμα ετέθηκε σε σύσκεψη μέσα στο καλοκαίρι υπό την προεδρία του πρωθυπουργού, Γ. Παπανδρέου.
Κορυφαία πηγή του υπουργείου Υποδομών δήλωνε ότι βασικός παράγοντας που θα κρίνει την πορεία των διαπραγματεύσεων είναι η έγκριση από τα κοινοβούλια χωρών της Ευρωζώνης της συμφωνίας της 21ης Ιουλίου, καθώς εκτιμάται ότι θα δημιουργήσει το κατάλληλο κλίμα ασφάλειας για να προχωρήσουν οι τράπεζες στην υπογραφή της συμφωνίας. (τώρα σωθήκαμε)
Σημειώνεται ότι τα περισσότερα από τα έργα, εκτός από το δρόμο Κόρινθος-Καλαμάτα και το τμήμα Μαλιακός-Κλειδί έχουν «παγώσει».
Πηγή του υπουργείου Υποδομών δεν απέκλειε το ενδεχόμενο, αν δεν προχωρήσει η διαδικασία, να καταγγελθούν οι συμβάσεις και να προχωρήσει η κατασκευή των αυτοκινητοδρόμων με κονδύλια από το ΕΣΠΑ και το ελληνικό δημόσιο.

Οι κατασκευαστές ζητάνε το τελευταίο δώρο απο την κυβέρνηση λίγο πριν την κατάρρευση και την χρεοκοπία και η κυβέρνηση ...παζαρεύει με τους κατασκευαστές ένα τεράστιο ποσό αξίας 20 δισεκατομμυρίων, την στιγμή που περικόπτει τα πάντα.
http://tvxs.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου