Πιο δύσκολα από πέρσι ήταν τα θέματα τωνΜαθηματικών , τηςΙστορίας και τηςΒιολογίας, (Γενικής Παιδείας) που διαγωνίστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι για τα ΑΕΙ , ενώ προβληματισμός υπάρχει στους εκπαιδευτικούς ως προς τη διατύπωση του 4ουθέματος το οποίο είχε πέσει με μικροαλλαγές στις πανελλαδικές (επαληπτικές) προ πενταετίας.
Στην Ιστορία Γενικής Παιδείας,
σύμφωνα με την Ενωση Φιλολόγων, τα θέματα των εξετάσεων είναι διατυπωμένα με σαφήνεια, αλλά παρουσιάζουν αυξημένο ...
βαθμό δυσκολίας και δίδεται για πρώτηφορά ιδιαίτερη έμφαση στα μεταπολεμικά γεγονότα.
βαθμό δυσκολίας και δίδεται για πρώτηφορά ιδιαίτερη έμφαση στα μεταπολεμικά γεγονότα.
ΙΣΤΟΡΙΑ
Ειδικότερα , σύμφωνα με την Πανελλήνια Ένωσης Φιλολόγων για τα θέματα της Ιστορίας Γενικής Παιδείας
Στην πρώτη ενότητα και ειδικά στο Θέμα Α1 το περιεχόμενο των όρων βρίσκεται στις αντίστοιχες σελίδες του σχολικού βιβλίου: (Εξαρχία, σελ. 63 –Σοβιέτ,σελ. 94 –Δόγμα Τρούμαν, σελ. 143).
Στο Θέμα Α2 οι προτάσεις β, και ε είναι σωστές και οι α, γ και δ λανθασμένες.
Στο Θέμα Β1 η απάντηση περιέχεται στις σελ. 68 και 69 του σχολικού βιβλίου.
Το Θέμα Β2 είναι αυξημένης δυσκολίας και απαιτεί συνθετική ικανότητα από τον υποψήφιο. (Η απάντηση βρίσκεται στις σελ 86 και 87 του σχολικού βιβλίου).
Από τα θέματα της Ομάδας Β’ το Γ1, απαιτεί επίσης αυξημένες ιστορικές
γνώσεις και συνθετική ικανότητα. (Οι βασικές πληροφορίες βρίσκονται στις σελ. 31 και 40).Στις πηγές υπάρχουν πρόσθετες πληροφορίες που ο υποψήφιος οφείλει να τις εντάξει συνθετικά στο αντίστοιχο απόσπασμα του σχολικού βιβλίου.
Το Θέμα Δ1 είναι εξαιρετικά απαιτητικό και συνδέεται επιτυχώς με τα προβλήματα της σημερινής κοινωνίας.
Τέλος, επισημαίνουμε ότι τα θέματα παρουσιάζουν δυσκολίες στο περιεχόμενό τους, στηρίζονται σε μεγάλο βαθμό στην απομνημόνευση και δεν αφήνουν περιθώρια στον υποψήφιο να αντλήσει από περισσότερα γνωστικά πεδία προωθώντας την κριτική του σκέψη και αφηγηματική ικανότητα.
Στο ίδιο κλίμα κινούνται και τα θέματα του Εσπερινού Λυκείου, τα οποία, στο μεγαλύτερο μέρος, είναι παρόμοια με τα αντίστοιχα του Γενικού, με εξαίρεση τηντελευταία πηγή και μερικές διαφοροποιήσεις στον ορισμό των ιστορικών όρων.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ
Σύμφωνα με την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία
Θέμα 1
Θεωρία
Θέμα 2
Το ερώτημα Β1 θα δυσκολέψει πάρα πολλούς υποψηφίους, διότι απαιτεί κριτική σκέψη, αλλά το ότι δίνεται το αποτέλεσμα, διευκολύνει στην απάντηση των επομένων ερωτημάτων.
Θέμα 3
Καλύπτει μεγάλο μέρος του Κεφαλαίου της Στατιστικής και η επιτυχής αντιμετώπιση προϋποθέτει πολύ καλή γνώση των εννοιών και αυξημένη προσοχή. Επισημαίνεται ότι αν ο μαθητής δεν απαντήσει σωστά στο Γ1 ερώτημα δεν μπορεί να απαντήσει στα υπόλοιπα ερωτήματα του θέματος. Το ερώτημα Γ1 μπορεί να απαντηθεί και χωρίς τη χρήση του δεδομένου της μέσης τιμής.
Θέμα 4
Συνδυάζει όλα τα κεφάλαια της διδακτέας ύλης.
ΓΕΝΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ
Δεν υπάρχει κλιμάκωση ως προς τη δυσκολία ούτε στα πλαίσια του ίδιου θέματος ούτε και ανάμεσα στα διαφορετικά θέματα.
Είναι ατυχής η επιλογή του Β1 ερωτήματος, διότι είναι σαφώς δυσκολότερο από τα επόμενα ερωτήματα.
Τα θέματα είναι σαφώς δυσκολότερα από τα αντίστοιχα θέματα του 2010.
ΒΙΟΛΟΓΙΑ
Για τα θέματα της Βιολογίας η Πανελλήνια Ενωση Βιοεπιστημόνων σχολιάζει:
« Τα θέματα των Πανελληνίων Εξετάσεων 2011 στο μάθημα της Βιολογίας Γενικής Παιδείας των Ημερησίων Λυκείων χαρακτηρίζονται ως σαφή, διαβαθμισμένης δυσκολίας, καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα της διδακτέας ύλης και αναδεικνύουν, σε ένα βαθμό, την κριτική και συνδυαστική ικανότητα των υποψηφίων, περισσότερο από τα προηγούμενα χρόνια, γεγονός ενθαρρυντικό. Θεωρούμε ότι η παροχή σαφέστερων οδηγιών από την ΚΕΓΛ και Ε θα συμβάλει σημαντικά στην αντικειμενικότητα της βαθμολόγησης. Οι παρεχόμενες οδηγίες δεν είναι επαρκείς. Ένας μαθητής με ουσιαστική κατανόηση και γνώση της εξεταζόμενης ύλης μπορεί να ανταποκριθεί με επάρκεια στις απαιτήσεις της εξέτασης».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου