Εγκαίνια Έκθεσης Απόστολου Λάβδα "Τέχνη για Δύο"
Έξι χρόνια μετά την προηγούμενη του έκθεση ο Απόστολος Λάβδας επιστρέφει
δυναμικά στο εικαστικό γίγνεσθαι με μια νέα έκθεση όπου παρουσιάζει τα έργα που δημιούργησε κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Η έκθεση του καταξιωμένου εικαστικού καλλιτέχνη εγκαινιάζεται την Τετάρτη 9 Μαρτίου στην αίθουσα τέχνης Κιβωτός-Νατάσα Λάβδα, κάτω από τον εύγλωττο τίτλο «Τέχνη για Δύο».
Πρόκειται για τη συνάντηση του καλλιτέχνη, δημιουργού με την γκαλερίστα, σύντροφο της ζωής του. Ένα καλλιτεχνικό συμπληρωματικό ζευγάρι, με εκείνον να δημιουργεί και εκείνη να εκθέτει ...
τις δημιουργίες του. Ο ζωγράφος στην πιο ώριμη στιγμή του προσεγγίζει αγαπημένα του θέματα επιδεικνύοντας αυτή τη φορά μεγαλύτερη ωριμότητα και εξαντλώντας τις δυνατότητες τόσο της αφηγηματικής εικόνας όσο και την εξπρεσιονιστικής γραφής.
Η νέα σειρά έργων του– μικρών και μεγάλων διαστάσεων –έρχεται να φέρει το στίγμα του Απόστολου Λάβδα στη σύγχρονη εικαστική πραγματικότητα.
Ο καταξιωμένος ζωγράφος παρουσιάζει έναν ολοκληρωμένο κύκλο δουλειάς που
περιλαμβάνει τέσσερα διαφορετικά θέματα. Οι αναβάτες του, ολοζώντανοι καβαλάρηδες
που καλπάζουν ελεύθεροι πάνω στους καμβάδες του και εφορμούν από το τελάρο προς τα έξω, τα κοκόρια του που περήφανα αναγγέλλουν την έλευση της νέας μέρας, τα περιστέρια του που πεταρίζουν στους ανοιχτούς ουρανούς ή μοιράζονται τη ζεστασιά του περιστεριώνα τους και τα ερωτικά του θέματα με τις γυναίκες του να απλώνουν ηδονικά το κορμί τους πάνω στους πίνακες του. Όλα μέσα σ ένα χρωματικό ανεμοστρόβιλο γεμάτο δυναμισμό που μοιάζει να θέλει να υπερβεί τα όρια του πίνακα με χιλιάδες χρωματικές ανταύγειες αρμονικά ενορχηστρωμένες, ζωηρές, παλλόμενες. Ο Λάβδας είναι κολορίστας, ζωγραφίζει με χρώμα και φως. Το σχέδιο που θα μεταβάλλει τις μορφές σε ευδιάκριτα όντα προκύπτει ως αποτέλεσμα της χρωματικής δράσης.
Το αποτέλεσμα είναι ευχάριστο και μαγνητίζει το βλέμμα του θεατή. Η κίνηση είναι
συνυφασμένη με τα έργα του Απόστολου Λάβδα, όπως και ο χρόνος.
Ο ζωγράφος μοιάζει να αιχμαλωτίζει στιγμές του χρόνου τις οποίες αναδεικνύει με την έμπνευση του δίνοντας τους πρωταγωνιστικό ρόλο. Ακόμα και εκεί που τα πράγματα μοιάζουν να ηρεμούν, ενεργοποιούνται από τον τύπο της χρωματικής πινελιάς, και από το ίδιο το χρώμα, με τις απότομες αλλά σε μερικές περιπτώσεις απρόσμενες μεταβάσεις και κλιμακώσεις του.
«Τα θέματα των τζόκεϊ και των δρομέων με απασχολούν εδώ και τριάντα χρόνια» λέει ο
ίδιος ο Απόστολος Λάβδας. «Όταν ζούσα στο Παρίσι, έβλεπα από το παράθυρό μου ένα
ιπποφορβείο από όπου ξεκινούσαν και τελείωναν την πορεία τους οι ιππείς. Αυτή η ζωτική εικόνα που επαναλαμβανόταν καθημερινά εντυπώθηκε στη μνήμη μου και αποτέλεσε για μένα, από τότε, ανεξάντλητη πηγή έμπνευσης». Τους πρώτους τζόκεϊ ο Απόστολος Λάβδας τους παρουσίασε στην Αμβέρσα το 1965, σε έκθεση που οργανώθηκε από το Μορφωτικό Κέντρο της πόλης, όπου και τιμήθηκε με το πρώτο βραβείο.
Δώδεκα χρόνια αργότερα το 1977 στη Διεθνή Έκθεση Συγχρόνου Τέχνης της Φλωρεντίας αποσπά επίσης το Α’ βραβείο. Μια νέα δημιουργική περίοδος σηματοδοτεί τη ζωγραφική εξέλιξη του Απόστολου Λάβδα. Είναι η εποχή που ο καλλιτέχνης αποδεσμεύει τη δουλειά του από τις εξαρτήσεις του παρελθόντος. Από εδώ και πέρα αρχίζει μια αντίστροφη πορεία από τις αξίες που είχαν φθαρεί. Απελευθερωμένος αναζητά το καινούριο και αισθάνεται την ανάγκη να αφηγηθεί μια νέα αισθητική που χαρακτηρίζεται από αισιόδοξο δυναμισμό, παλμό, έξαρση και κινούμενη πολυχρωμία.
Η επιστροφή του στην Ελλάδα γίνεται δυναμικά από το 1978 με ατομικές εκθέσεις που
σηματοδοτούν την πορεία του. Το 1985 οι τζόκεϊ του Απόστολου Λάβδα προκαλούν
ιδιαίτερη αίσθηση σε μια ατομική έκθεση που πραγματοποιήθηκε με τη συνεργασία του
Αλέξανδρου Ιόλα, του διεθνούς μαικήνα της τέχνης ο οποίος υποστήριξε τη ζωγραφική του Λάβδα ειδικά τη δεκαετία του 1980 και ως το θάνατο του.
Τα έργα του Λάβδα στη συνέχεια πήραν πολύ πιο ενδιαφέρουσες μορφές αποκαλύπτοντας ένα καινούριο κόσμο ισορροπιών, περισσότερο εύπλαστο κατασκευαστικά, ακμαιότερο εικαστικά και ανοιχτό σε ποικίλους ανανεωτικούς μετασχηματισμούς.
«Οι δρομείς αυτοί του Λάβδα βρίσκονται σε παλμό, σε έξαρση. Τους αντικρίζουμε σε πρώτο πλάνο, μοιάζουν ανασηκωμένοι, σαν πάνω σε ελατήριο, σκυφτοί για να αποφύγουν την τριβή του ανέμου, αγωνιστικοί για να προσπεράσουν ο ένας τον άλλο, επιταχυνόμενοι ώστε να ανεβάσουν την απόδοσή στο μέγιστο βαθμό» γράφει ο ιστορικός τέχνης, τεχνοκριτικός Χάρης Καμπουρίδης. «Γρήγορες γραμμές από ποικίλα χρώματα σχηματίζουν τα κεφάλια ή το σώμα των αλόγων και των αναβατών τους, διακρίνουμε επίσης πάντοτε τα γκέμια, τα κασκέτα, τις τιράντες, τα ματογυάλια. Η συνολική μορφοπλαστική πανδαισία του καλλιτέχνη αποτελείται από χιλιάδες δυναμικές πινελιές οι οποίες επισημαίνουν τα σημεία που εκπέμπουν χρώμα και φώς.
Οι φόρμες του αναβάτη και του αλόγου προκύπτουν από το χρώμα, δεν σχεδιάζονται με γραμμές. Άλλες – το ίδιο άμεσες και έμπειρες – χρωματικές πινελιές συμπληρώνουν αυτές τις κεντρικές φιγούρες και ολοκληρώνουν τη μορφή των πρωταγωνιστών.»
«Ο Λάβδας ξέρει να εμφυσά δύναμη και ζωή στην έκφρασή του κι έτσι η ζωγραφική του
επιβάλλεται με το δυναμισμό και τη ζωντάνια της, τον υποκειμενικό και αποκαλυπτικό της χαρακτήρα γιατί ερμηνεύει τις εντυπώσεις και τις κάνει να αποκτούν ένα ιδιαίτερα
προσωπικό χαρακτήρα», σημειώνει από την πλευρά του ο ιστορικός τέχνης Στέλιος
Λυδάκης.
«Ο Λάβδας αποποιείται τη λεπτομέρεια προς χάριν του συνολικού παλμού της σύνθεσης.
Καταργεί τα παραδοσιακά μαύρα περιγράμματα που περικλείουν και οριοθετούν ξεκάθαρα
τις φόρμες και χρησιμοποιεί αποσπασματικά λευκές χαράξεις ενώ προσδίδει κυρίως στο
χρώμα τις περιγραφικές ιδιότητες της σχεδιαστικής γραμμής» σημειώνει σε δικό της
κείμενο η ιστορικός τέχνης, τεχνοκριτικός Μπία Παπαδοπούλου.
Όσο όμως και αν προσπαθούμε να αποκρυπτογραφήσουμε τη ζωγραφική του Απόστολου Λάβδα, ο ίδιος ο ζωγράφος έχει φροντίσει ώστε να αφήνει το θεατή να ξετυλίξει το νήμα της προσωπικής του σκέψης. Εμμένει στη θέση ότι είναι «καλλιτέχνης του δρόμου», ζωγράφος με την παραδοσιακή έννοια του όρου, ένας «ρομαντικός καταραμένος» που έχει ξεφύγει από τις εναλλασσόμενες μόδες του συστήματος και χαίρεται ακόμα την ηδονή της καθαρής ζωγραφικής.
Μέρος των εσόδων από την έκθεση θα διατεθούν στο Σωματείο Γονέων Κηδεμόνων και φίλων ΑΜΕΑ «Ερμής». Επίσης καθώς ο καλλιτέχνης και η γκαλερίστα θέλουν να δώσουν μια νότα αισιοδοξίας στην εποχή της οικονομικής κρίσης που διανύουμε, θα προσφέρουν ένα έργο του Απόστολου Λάβδα στους επισκέπτες της έκθεσης οι οποίοι θα αφήνουν τα στοιχεία τους και θα παίρνουν αριθμό με τον οποίο θα συμμετέχουν στην ειδική κλήρωση που θα πραγματοποιηθεί στο τέλος της έκθεσης.
Η έκθεση του Απόστολου Λάβδα στην αίθουσα τέχνης Κιβωτός-Νατάσα Λάβδα
εγκαινιάζεται την Τετάρτη 9 Μαρτίου (8.00 μ.μ.) και διαρκεί ως τις 30 Απριλίου 2011.
Γκαλερί Κιβωτός-Νατάσα Λάβδα: Παπαδιαμαντοπούλου 10, τηλ. 2107290177
Web: www.natasalavda.gr
E-mail: info@natasalavda.gr
Ώρες λειτουργίας : Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή 10.00π.μ.-2.00 μ.μ και 6.00-9.00 μ.μ.
Τετάρτη και Σάββατο 10.00 π.μ.-2.00 μ.μ.
Κυριακή και Δευτέρα κλειστά
Χορηγοί της έκθεσης: Παλίρροια Γεύσεις Ελλάδας, Οινοποιία Κύκλοι Οίνου, SpiritDAYSPA
Έξι χρόνια μετά την προηγούμενη του έκθεση ο Απόστολος Λάβδας επιστρέφει
δυναμικά στο εικαστικό γίγνεσθαι με μια νέα έκθεση όπου παρουσιάζει τα έργα που δημιούργησε κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Η έκθεση του καταξιωμένου εικαστικού καλλιτέχνη εγκαινιάζεται την Τετάρτη 9 Μαρτίου στην αίθουσα τέχνης Κιβωτός-Νατάσα Λάβδα, κάτω από τον εύγλωττο τίτλο «Τέχνη για Δύο».
Πρόκειται για τη συνάντηση του καλλιτέχνη, δημιουργού με την γκαλερίστα, σύντροφο της ζωής του. Ένα καλλιτεχνικό συμπληρωματικό ζευγάρι, με εκείνον να δημιουργεί και εκείνη να εκθέτει ...
τις δημιουργίες του. Ο ζωγράφος στην πιο ώριμη στιγμή του προσεγγίζει αγαπημένα του θέματα επιδεικνύοντας αυτή τη φορά μεγαλύτερη ωριμότητα και εξαντλώντας τις δυνατότητες τόσο της αφηγηματικής εικόνας όσο και την εξπρεσιονιστικής γραφής.
Η νέα σειρά έργων του– μικρών και μεγάλων διαστάσεων –έρχεται να φέρει το στίγμα του Απόστολου Λάβδα στη σύγχρονη εικαστική πραγματικότητα.
Ο καταξιωμένος ζωγράφος παρουσιάζει έναν ολοκληρωμένο κύκλο δουλειάς που
περιλαμβάνει τέσσερα διαφορετικά θέματα. Οι αναβάτες του, ολοζώντανοι καβαλάρηδες
που καλπάζουν ελεύθεροι πάνω στους καμβάδες του και εφορμούν από το τελάρο προς τα έξω, τα κοκόρια του που περήφανα αναγγέλλουν την έλευση της νέας μέρας, τα περιστέρια του που πεταρίζουν στους ανοιχτούς ουρανούς ή μοιράζονται τη ζεστασιά του περιστεριώνα τους και τα ερωτικά του θέματα με τις γυναίκες του να απλώνουν ηδονικά το κορμί τους πάνω στους πίνακες του. Όλα μέσα σ ένα χρωματικό ανεμοστρόβιλο γεμάτο δυναμισμό που μοιάζει να θέλει να υπερβεί τα όρια του πίνακα με χιλιάδες χρωματικές ανταύγειες αρμονικά ενορχηστρωμένες, ζωηρές, παλλόμενες. Ο Λάβδας είναι κολορίστας, ζωγραφίζει με χρώμα και φως. Το σχέδιο που θα μεταβάλλει τις μορφές σε ευδιάκριτα όντα προκύπτει ως αποτέλεσμα της χρωματικής δράσης.
Το αποτέλεσμα είναι ευχάριστο και μαγνητίζει το βλέμμα του θεατή. Η κίνηση είναι
συνυφασμένη με τα έργα του Απόστολου Λάβδα, όπως και ο χρόνος.
Ο ζωγράφος μοιάζει να αιχμαλωτίζει στιγμές του χρόνου τις οποίες αναδεικνύει με την έμπνευση του δίνοντας τους πρωταγωνιστικό ρόλο. Ακόμα και εκεί που τα πράγματα μοιάζουν να ηρεμούν, ενεργοποιούνται από τον τύπο της χρωματικής πινελιάς, και από το ίδιο το χρώμα, με τις απότομες αλλά σε μερικές περιπτώσεις απρόσμενες μεταβάσεις και κλιμακώσεις του.
«Τα θέματα των τζόκεϊ και των δρομέων με απασχολούν εδώ και τριάντα χρόνια» λέει ο
ίδιος ο Απόστολος Λάβδας. «Όταν ζούσα στο Παρίσι, έβλεπα από το παράθυρό μου ένα
ιπποφορβείο από όπου ξεκινούσαν και τελείωναν την πορεία τους οι ιππείς. Αυτή η ζωτική εικόνα που επαναλαμβανόταν καθημερινά εντυπώθηκε στη μνήμη μου και αποτέλεσε για μένα, από τότε, ανεξάντλητη πηγή έμπνευσης». Τους πρώτους τζόκεϊ ο Απόστολος Λάβδας τους παρουσίασε στην Αμβέρσα το 1965, σε έκθεση που οργανώθηκε από το Μορφωτικό Κέντρο της πόλης, όπου και τιμήθηκε με το πρώτο βραβείο.
Δώδεκα χρόνια αργότερα το 1977 στη Διεθνή Έκθεση Συγχρόνου Τέχνης της Φλωρεντίας αποσπά επίσης το Α’ βραβείο. Μια νέα δημιουργική περίοδος σηματοδοτεί τη ζωγραφική εξέλιξη του Απόστολου Λάβδα. Είναι η εποχή που ο καλλιτέχνης αποδεσμεύει τη δουλειά του από τις εξαρτήσεις του παρελθόντος. Από εδώ και πέρα αρχίζει μια αντίστροφη πορεία από τις αξίες που είχαν φθαρεί. Απελευθερωμένος αναζητά το καινούριο και αισθάνεται την ανάγκη να αφηγηθεί μια νέα αισθητική που χαρακτηρίζεται από αισιόδοξο δυναμισμό, παλμό, έξαρση και κινούμενη πολυχρωμία.
Η επιστροφή του στην Ελλάδα γίνεται δυναμικά από το 1978 με ατομικές εκθέσεις που
σηματοδοτούν την πορεία του. Το 1985 οι τζόκεϊ του Απόστολου Λάβδα προκαλούν
ιδιαίτερη αίσθηση σε μια ατομική έκθεση που πραγματοποιήθηκε με τη συνεργασία του
Αλέξανδρου Ιόλα, του διεθνούς μαικήνα της τέχνης ο οποίος υποστήριξε τη ζωγραφική του Λάβδα ειδικά τη δεκαετία του 1980 και ως το θάνατο του.
Τα έργα του Λάβδα στη συνέχεια πήραν πολύ πιο ενδιαφέρουσες μορφές αποκαλύπτοντας ένα καινούριο κόσμο ισορροπιών, περισσότερο εύπλαστο κατασκευαστικά, ακμαιότερο εικαστικά και ανοιχτό σε ποικίλους ανανεωτικούς μετασχηματισμούς.
«Οι δρομείς αυτοί του Λάβδα βρίσκονται σε παλμό, σε έξαρση. Τους αντικρίζουμε σε πρώτο πλάνο, μοιάζουν ανασηκωμένοι, σαν πάνω σε ελατήριο, σκυφτοί για να αποφύγουν την τριβή του ανέμου, αγωνιστικοί για να προσπεράσουν ο ένας τον άλλο, επιταχυνόμενοι ώστε να ανεβάσουν την απόδοσή στο μέγιστο βαθμό» γράφει ο ιστορικός τέχνης, τεχνοκριτικός Χάρης Καμπουρίδης. «Γρήγορες γραμμές από ποικίλα χρώματα σχηματίζουν τα κεφάλια ή το σώμα των αλόγων και των αναβατών τους, διακρίνουμε επίσης πάντοτε τα γκέμια, τα κασκέτα, τις τιράντες, τα ματογυάλια. Η συνολική μορφοπλαστική πανδαισία του καλλιτέχνη αποτελείται από χιλιάδες δυναμικές πινελιές οι οποίες επισημαίνουν τα σημεία που εκπέμπουν χρώμα και φώς.
Οι φόρμες του αναβάτη και του αλόγου προκύπτουν από το χρώμα, δεν σχεδιάζονται με γραμμές. Άλλες – το ίδιο άμεσες και έμπειρες – χρωματικές πινελιές συμπληρώνουν αυτές τις κεντρικές φιγούρες και ολοκληρώνουν τη μορφή των πρωταγωνιστών.»
«Ο Λάβδας ξέρει να εμφυσά δύναμη και ζωή στην έκφρασή του κι έτσι η ζωγραφική του
επιβάλλεται με το δυναμισμό και τη ζωντάνια της, τον υποκειμενικό και αποκαλυπτικό της χαρακτήρα γιατί ερμηνεύει τις εντυπώσεις και τις κάνει να αποκτούν ένα ιδιαίτερα
προσωπικό χαρακτήρα», σημειώνει από την πλευρά του ο ιστορικός τέχνης Στέλιος
Λυδάκης.
«Ο Λάβδας αποποιείται τη λεπτομέρεια προς χάριν του συνολικού παλμού της σύνθεσης.
Καταργεί τα παραδοσιακά μαύρα περιγράμματα που περικλείουν και οριοθετούν ξεκάθαρα
τις φόρμες και χρησιμοποιεί αποσπασματικά λευκές χαράξεις ενώ προσδίδει κυρίως στο
χρώμα τις περιγραφικές ιδιότητες της σχεδιαστικής γραμμής» σημειώνει σε δικό της
κείμενο η ιστορικός τέχνης, τεχνοκριτικός Μπία Παπαδοπούλου.
Όσο όμως και αν προσπαθούμε να αποκρυπτογραφήσουμε τη ζωγραφική του Απόστολου Λάβδα, ο ίδιος ο ζωγράφος έχει φροντίσει ώστε να αφήνει το θεατή να ξετυλίξει το νήμα της προσωπικής του σκέψης. Εμμένει στη θέση ότι είναι «καλλιτέχνης του δρόμου», ζωγράφος με την παραδοσιακή έννοια του όρου, ένας «ρομαντικός καταραμένος» που έχει ξεφύγει από τις εναλλασσόμενες μόδες του συστήματος και χαίρεται ακόμα την ηδονή της καθαρής ζωγραφικής.
Μέρος των εσόδων από την έκθεση θα διατεθούν στο Σωματείο Γονέων Κηδεμόνων και φίλων ΑΜΕΑ «Ερμής». Επίσης καθώς ο καλλιτέχνης και η γκαλερίστα θέλουν να δώσουν μια νότα αισιοδοξίας στην εποχή της οικονομικής κρίσης που διανύουμε, θα προσφέρουν ένα έργο του Απόστολου Λάβδα στους επισκέπτες της έκθεσης οι οποίοι θα αφήνουν τα στοιχεία τους και θα παίρνουν αριθμό με τον οποίο θα συμμετέχουν στην ειδική κλήρωση που θα πραγματοποιηθεί στο τέλος της έκθεσης.
Η έκθεση του Απόστολου Λάβδα στην αίθουσα τέχνης Κιβωτός-Νατάσα Λάβδα
εγκαινιάζεται την Τετάρτη 9 Μαρτίου (8.00 μ.μ.) και διαρκεί ως τις 30 Απριλίου 2011.
Γκαλερί Κιβωτός-Νατάσα Λάβδα: Παπαδιαμαντοπούλου 10, τηλ. 2107290177
Web: www.natasalavda.gr
E-mail: info@natasalavda.gr
Ώρες λειτουργίας : Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή 10.00π.μ.-2.00 μ.μ και 6.00-9.00 μ.μ.
Τετάρτη και Σάββατο 10.00 π.μ.-2.00 μ.μ.
Κυριακή και Δευτέρα κλειστά
Χορηγοί της έκθεσης: Παλίρροια Γεύσεις Ελλάδας, Οινοποιία Κύκλοι Οίνου, SpiritDAYSPA
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου