Σελίδες

Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου 2011

"Να πείσετε και τους εργολάβους και τους τραπεζίτες που απ’ ότι αντιλαμβάνομαι είναι εκτός τόπου, χρόνου και εποχής..."

Ομιλία της Βουλευτού Φθιώτιδας Τόνιας Αντωνίου επί της τροπολογίας για τα διόδια κατά τη συζήτηση του Νομοσχεδίου για την εξυγίανση και αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών.

Διαβάστε την, στα λόγια καλά τα λέει αλλά στο τέλος ψηφίζει υπέρ του Νομοσχεδίου
Τι να πούμε κι εμείς γι αυτούς τους ανθρώπους που εκλέκτηκαν Βουλευτές και ούτε την άποψή τους δεν τολμούν να υπερασπίσουν με την ψήφο τους.
Για την δικιά μας την Αφροδίτη δεν διαβάσαμε τίποτα, Βαρέθηκε φαίνεται να παίξει τον ρόλο αυτού που διαφωνεί αλλά στο τέλος  ψηφίζει 
Διαβάστε την ομιλία
 «Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, κύριε Υπουργέ, θα ήθελα να αναφερθώ σήμερα από το Βήμα της Βουλής στο τεράστιο πρόβλημα που έχει προκύψει με το θέμα των διοδίων.
Η τροπολογία που έχετε φέρει, κύριε Υπουργέ, δεν αντιμετωπίζει το ζήτημα. Πολύ φοβάμαι ότι ρίχνει λάδι στη φωτιά.
Το πιο σωστό θα ήταν να έρθει μια τέτοια τροπολογία στη Βουλή, αφού πρώτα έχετε διαπραγματευτεί με τους παραχωρησιούχους και έχετε πετύχει την άρση των αδικιών που υπάρχουν σ’ αυτήν την κακή σύμβαση. 
Δεν συμφωνώ με την λογική ότι δεν πρέπει να πληρώνουμε διόδια. Όπως δεν είμαι όμως και ...από αυτούς που βλέπουν τα κοινωνικά κινήματα ως φαινόμενα αποκλίνουσας συμπεριφοράς. Πιστεύω ότι πρέπει να ξαναμπούν τα πράγματα σε μία ορθολογική και σοβαρή βάση και να σταματήσουν οι ακρότητες και οι ακραίες εκφράσεις. Και κάποιοι να σταματήσουν να αποκαλούν χούντα την κυβέρνηση ενώ γνωρίζουν ότι το πρόβλημα το δημιούργησε η προηγούμενη κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και ο κ. Σουφλιάς χωρίς τότε βέβαια να υπάρξει καμία έντονη διαμαρτυρία εκ μέρους τους. Από τους πολίτες που δεν πληρώνουν άλλοι, όμως, πρέπει να σας πω, ότι έχουν οικονομικό πρόβλημα λόγω της υφιστάμενης κρίσης και άλλοι δεν πληρώνουν γιατί θεωρούν τις συμβάσεις άδικες και κακές. Άλλωστε το είπατε και εσείς χθες στην ομιλία σας το έχει πει και ο ίδιος ο πρωθυπουργός ότι έχουμε να κάνουμε με μια κακή σύμβαση. Ως ΠΑΣΟΚ είχαμε συμφωνήσει με την μέθοδο των συμβάσεων παραχώρησης για την κατασκευή αυτοκινητόδρομων αφού το κράτος δεν είχε τους επαρκείς πόρους για να κατασκευαστούν εξ ολοκλήρου ως δημόσια έργα. Είχαμε όμως εκφράσει έντονες επιφυλάξεις για πολλά σημεία των συμβάσεων. Τελικά αυτά που εφαρμόζονται σήμερα κύριοι συνάδελφοι δεν είναι ούτε καν εκείνα που ψήφισε η βουλή. Είναι αυτά που συμφώνησε ο κ. Σουφλιάς με τους παραχωρησιούχους και περιέχονται στα 13 προσαρτήματα της σύμβασης τα οποία δεν ήρθαν ποτέ για επικύρωση στην Βουλή αλλά τελικά είναι η ουσία της σύμβασης. Παραδείγματος χάρη το χρηματοοικονομικό μοντέλο, ο κανονισμός μελετών και ερευνών και πάρα πολλά άλλα, τα καταθέτω στην βουλή. Αυτά δεν τα λέω μόνο εγώ τα λέει και ο πρώην υφυπουργός υγείας της ΝΔ ο κ. Κωσταντόπουλος ο οποίος μιλώντας στο τοπικό σταθμό της Κατερίνης χαρακτήρισε την διαδικασία που ακολούθησε η κυβέρνησή του κοινοβουλευτικό πραξικόπημα. Και λέει λοιπόν μεταξύ άλλων κατά την ψήφιση του νομοσχεδίου αυτού δεν ειπώθηκε η αλήθεια, δεν ήρθε το νομοσχέδιο όπως έπρεπε να έρθει, άλλο νομοσχέδιο ήρθε και άλλο ουσιαστικά εφαρμόστηκε στο μέλλον, τα ψιλά γράμματα της σύμβασης δεν ήρθαν ποτέ στην βουλή, η σύμβαση αυτή είναι διάτρητη, ήρθε στην βουλή καμουφλαρισμένη. Αυτά λέει ο κ. Κωνσταντόπουλος, ο πρώην βουλευτής της ΝΔ και τα σχόλια περιττεύουν. Κύριε υπουργέ το γνωρίζετε πάρα πολύ καλά ότι περισσότερο από κάθε περιοχή της χώρας ο Νομός Φθιώτιδας ζει σήμερα τον απόλυτο παραλογισμό και την ακραία αδικία. Είμαστε ο μοναδικός νομός που έχει φορτωθεί από τον κ. Σουφλιά με 4 μετωπικά διόδια, 3 πλευρικά προς το παρόν ενώ δεν ξέρουμε ακόμα πόσα θα τοποθετηθούν από τους παραχωρησιούχους διότι σίγουρα με τις αποφάσεις του κ. Σουφλιά μπορούν να τοποθετηθούν πλευρικά όπου το επιθυμούν. Είμαστε ο μοναδικός νομός που έχουν εφαρμογή και οι τρεις συμβάσεις παραχώρησης, Ιόνια οδός, Ε65, Μαλιακός – Κλειδί. Και αυτή την στιγμή κύριε υπουργέ, το γνωρίζετε πολύ καλά, ότι έχουν σταματήσει τα έργα στον ΠΑΘΕ και ο Ε65 δεν έχει καν ξεκινήσει. Και πρέπει να σας πω ότι είναι σήμερα άδικο, παράλογο και αντίθετο με την Ελληνική και Ευρωπαϊκή νομοθεσία
- πρώτον να πληρώνουν διόδια οι πολίτες της Φθιώτιδας χωρίς ακόμα να έχει κατασκευαστεί ολοκληρωμένο, σύγχρονο και ασφαλές  παράπλευρο δίκτυο όπως το λέει η σύμβαση.
- δεύτερον να πληρώνουν διόδια για δρόμους που δεν έχουν κατασκευαστεί, δεν έχουν ολοκληρωθεί και πολύ πιθανόν δεν θα διανύσουν ποτέ.
- τρίτον να λειτουργούν διόδια χωρίς η χρέωση να γίνεται σύμφωνα με την αρχή της αναλογικότητας και σύμφωνα με την διανυόμενη απόσταση
- και τέταρτον να πληρώνουν εντός του δήμου τους για να μεταφερθούν από την πλατεία του χωριού στην παραλία τους, να πληρώνουν διόδιο. Για να πάνε οι αγρότες στα χωράφια τους να πληρώνουν διόδιο.
Για το λόγο αυτό θα πρέπει να προχωρήσετε σε άρση αδικιών και σε δίκαια μέτρα για το νομό Φθιώτιδας από τα οποία 4 τουλάχιστον είναι άμεσα.
- Το ένα είναι η ελεύθερη διέλευση με κάρτες σε όλους τους πολίτες των δήμων του ΠΑΘΕ στην Φθιώτιδα μέχρι την κατασκευή παράπλευρου και εναλλακτικού οδικού δικτύου. Άλλωστε αυτό είναι και όρος της σύμβασης. Δεν μπορεί κύριε υπουργέ να πηγαίνουμε από την Λαμία στον Μώλο, που είναι 10 χιλιόμετρα και να πληρώνουμε 2 ευρώ διόδια, χωρίς παράπλευρα.
- Το δεύτερο είναι η ανακοίνωση χρονοδιαγράμματος για την κατασκευή του παράπλευρου και εναλλακτικού δικτύου στο Νομό Φθιώτιδας. Σας έχουμε απασχολήσει πολλές φορές και εγώ με πάρα πολλούς δημάρχους του πετάλου ότι θα πρέπει να ολοκληρωθεί το παράπλευρο δίκτυο. Περιμένουμε σήμερα από αυτό εδώ το βήμα τις δεσμεύσεις σας τις χρονικές.
- Το τρίτο είναι να μην λειτουργήσει ο σταθμός διοδίων της Αγίας Παρασκευής διότι αρχίζει να κατασκευάζεται σε ένα τμήμα που δεν έχει κατασκευαστεί ο δρόμος για τον οποίο πρέπει να πληρώνουμε. Άρα εδώ πάλι δεν μπορείτε να το κατασκευάσετε και γι’ αυτό ζητάμε να μην λειτουργήσει ο σταθμός σύμφωνα με τους όρους της σύμβασης.
- Το τέταρτο είναι να υπάρχει σοβαρή εκπτωτική πολιτική για αναλογική χρέωση για τους πολίτες της Φθιώτιδας που μετακινούνται καθημερινά στον αυτοκινητόδρομο και τις δουλειές τους. Κύριε υπουργέ η ΠΑΘΕ στην Φθιώτιδα είναι εθνικός δρόμος και θέλω να σας πω ότι πάρα πολλοί πολίτες μετακινούνται καθημερινά με την δουλειά τους, με τα παιδιά για φροντιστήρια, κάνουν χρήση πάνω από 2-3 φορές. Είναι δυνατόν να πληρώνουμε σε ούτε 30 χιλιόμετρα ένα μετωπικό και δύο πλευρικά; Αυτά δεν είναι δυνατόν να γίνουν γι’ αυτό χρειάζεται σοβαρή εκπτωτική πολιτική.
Περιμένω λοιπόν κ. υπουργέ να ακούσω την ομιλία σας και όχι μόνο εγώ όλοι οι πολίτες που βρίσκονται στην Φθιώτιδα γιατί είναι θυμωμένοι, οργισμένοι με αυτά που πρέπει να  υλοποιήσουν δηλαδή να σηκώσει η Φθιώτιδα στην πλάτη της την κατασκευή τριών αυτοκινητοδρόμων στην χώρα. Δεν είναι δυνατόν. Περιμένω να δεσμευθείτε πριν το τέλος αυτής της συζήτησης ότι αυτά τα μέτρα θα γίνουν πράξη. Διότι αν δεν γίνουν πράξη μην περιμένετε να λύσετε το πρόβλημα με την τροπολογία που φέρνετε. Και αυτό πέρα από την κυβέρνηση πρέπει να το καταλάβουν και οι παραχωρησιούχοι και οι εργολάβοι και οι τράπεζες. Δεν μπορούν με τέτοιες αδικίες και τέτοιες συμβάσεις να πείσουν τον πολίτη να πληρώσει έτσι ώστε να κατασκευαστούν οι οδικοί άξονες. Γιατί κύριε υπουργέ δεν είμαστε παράλογοι, όχι μόνο οι βουλευτές αλλά και όλοι οι Έλληνες πολίτες θέλουν να κατασκευαστούν οι μεγάλοι οδικοί άξονες της χώρας. Όμως για το πετύχουμε αυτό πρέπει να πειστούν οι πολίτες ότι το κόστος είναι δίκαιο και αναλογικό και ότι έχουν ανταποδοτικό όφελος, δηλαδή καλό δρόμο, με ασφάλεια και πάνω απ’ όλα το γνωρίζουμε εμείς της Φθιώτιδας. Έχουμε πληρώσει με αίμα το πέταλο, δεν μπορούμε αυτή την στιγμή να το πληρώσουμε πάλι από την τσέπη μας.
Διαφορετικά κύριε Υπουργέ καμία τροπολογία, όπως είπα, και κανένα αστυνομικό μέτρο δεν θα τους πείσει, διότι «ουκ αν λάβεις παρά του μη έχοντος». Και βέβαια δεν μπορεί στην τροπολογία να λέμε για 2 ευρώ, να μπαίνει πρόστιμο 200 ευρώ, διότι θα σας πάρουμε και το δίπλωμα και τις πινακίδες. Εγώ σας λέω, κύριε υπουργέ, κάνω δίκη προθέσεων, ότι όταν ο πολίτης που μετακινείται τρεις και τέσσερις φορές μέσα στην Φθιώτιδα και πληρώνει δύο τουλάχιστον διόδια θα το θεωρεί άδικο, δεν θα μπορεί να σηκώσει το βάρος και τελικά θα καταργηθεί στην πράξη αυτή η νομοθετική ρύθμιση την οποία φέρνετε.
Και κλείνω πιστεύω ότι θα πρέπει να δεσμευθείτε σήμερα και για τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης, όπως έχετε πει θα ζητήσετε από τους παραχωρησιούχους και θα μειώσετε το αντίτιμο των διοδίων αυτές είναι οι δεσμεύσεις της κυβέρνησης και πρέπει να το κάνετε και σίγουρα πρέπει η χρέωση να είναι αναλογική και σύμφωνα με την διανυόμενη απόσταση. Κλείνοντας κ. υπουργέ περιμένω τις δεσμεύσεις σας για την Φθιώτιδα γιατί είμαι βαθιά προβληματισμένη και όχι μόνο εγώ αλλά όλοι οι πολίτες της Φθιώτιδας. Είμαι απολύτως ειλικρινής μαζί σας, δεν βάζω όρους αλλά πρέπει να δεσμευθείτε για πέντε θέματα, αλλιώς, γιατί εμείς σηκώνουμε και το βάρος για τους αυτοκινητόδρομους στην χώρα, πρέπει να σας πω λυπάμαι ότι στο τέλος δεν θα γίνουν. Εμείς θέλουμε να γίνουμε. Άρα άρση των αδικιών. Η κυβέρνηση είχε πει από αυτό το βήμα ότι το κατανοεί. Να πείσετε και τους εργολάβους και τους τραπεζίτες που απ’ ότι αντιλαμβάνομαι είναι εκτός τόπου, χρόνου και εποχής. Δεν μπορούν να αντιληφθούν πως θα πρέπει να άρουν τις αδικίες έτσι ώστε να γίνουν και τα έργα γιατί πάνω απ’ όλα τα έργα τα θέλουμε εμείς κ. Ρέππα για να υπάρχει απασχόληση, να υπάρχουν θέσεις εργασίας, αυτή την στιγμή στην Φθιώτιδα να δουλέψουν οι άνθρωποι. Όμως όταν υπάρχει αδικία δεν θα πληρώσει κανείς και το κίνημα δεν θα μειωθεί με αυτούς τους όρους, θα αυξηθεί
http://parnassos-news.blogspot.com

1 σχόλιο:

  1. "Για την δικιά της την Αφροδίτη δεν διαβάσαμε τίποτα, Βαρέθηκε φαίνεται να παίξει τον ρόλο αυτού που διαφωνεί αλλά στο τέλος ψηφίζει."

    Ίσως η πιο σωστή παρατήρηση που έχω διαβάσει τους τελευταίους μήνες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή