Η ιστορικός τέχνης Μαρία Κενανίδου, στο κείμενο που συνοδεύει τα έργα της έκθεσης, γράφει, μεταξύ άλλων: 'Με ένα τολμηρό εγχείρημα μιας γλωσσοπλασίας που ενέχει την αμεσότητα της ζωγραφικής γλώσσας και την δύναμη της γλυπτικής, μέσα από μια ποικιλία μορφοπλαστικών διατυπώσεων, αποτυπώνει το στοχασμό και τα συναισθήματά του, διευθετώντας τις αλληλουχίες πολλαπλών πλευρών της εικαστικής του αφήγησης, μέσω της ζωγραφικής του πράξης.
Μέσα από τη διαδικασία συγκρότησης του εννοιολογικού-εικαστικού του οπλοστασίου, σεβόμενος την αντίσταση των υλικών, δεχόμενος ...
δημιουργικά τις αντιπαραθέσεις που προκύπτουν από τη μετεξέλιξη της έρευνάς του, οδηγείται τελικά σε μία μορφογνωσία γλωσσικών προβλημάτων, με άμεσο αποτέλεσμα μία ριζική μετατόπιση στο τρόπο σύλληψης, από το παραστατικό στο αφηρημένο, με διατυπώσεις αναμόρφωσης και επανεγγραφές που βασίζονται στη συνηγορία των πορισμάτων της γνωστικής του ικανότητάς σε ζητήματα υφής, όγκου, μορφής, ύλης και Λόγου..".
Ο Γιώργος Σκυλογιάννης γεννήθηκε στην Άμφισσα. Πήρε δίπλωμα ζωγραφικής και σκηνογραφίας από την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας. Το 1981 κάνει την πρώτη ατομική του έκθεση στην Αθήνα στην γκαλερί ΄΄Μέδουσα΄΄. Υπότροφος της Γαλλικής Κυβέρνησης το 1982 συνεχίζει τις σπουδές του στο Παρίσι στο Πανεπιστήμιο της Σορβόννης. Συναντάει τον καθηγητή Jean Laude, όπου ολοκληρώνει μαζί του την Maitrice Αισθητικής πάνω στο έργο του J. Pollock. Ακολουθεί τις σπουδές του στη Φιλοσοφία της Τέχνης με καθηγητή τον Revault D' Allones και γίνεται κάτοχος του DEA. Το 1985 συνεχίζει θεωρητικές σπουδές στις πλαστικές τέχνες στο πανεπιστήμιο Paris VIII. Πολλές διακρίσεις και βραβεία συνοδεύουν τη μέχρι τώρα καλλιτεχνική του πορεία. Από το 1996 είναι ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Δικτύου Εικαστικών Εργαστηρίων Δήμου Άμφισσας - Υπουργείου Πολιτισμού.Από το 2006 είναι καθηγητής στην Σχολή Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Η ζωγραφική του τις επανενσαρκώνει σε ενωτικές συναρμολογήσεις, εμβολιασμένες με ετερόκλιτα και εξογκωμένα ανάγλυφα, με εικονικές διαγραφές και σημάδια, με στιγμιαία ή παρατεινόμενα σβησίματα και χαράξεις! Πάνω στις συναρμολογήσεις στερεώνονται σαν νεύρα και κτίζονται οδοντωτά χρωματικές ροές, συγκρίματα από τηκόμενες μάζες! Ποτέ δεν αλλοιώνεται το αρχέτυπο πρωτόγονο των πλεγμάτων. Φυσικά, δεν πρόκειται εδώ για αναπαράσταση ή αφαίρεση, αλλά για μία εμφατικά συγκεκριμένη τέχνη, που εφάπτεται στενά με το καθημερινό.
Από μια άλλη, παρακείμενη προοπτική, τη δραματική ολίσθηση που ενίοτε παρατηρείται αντικαθιστά μια μετέωρη ζωγραφική, λεπτή και ευαίσθητη! Η μορφή και το σημείο έχουν σκορπισθεί στο μουσαμά από μια κατευθυνόμενη χειρονομία, κατασπαρμένη με αντίθετες ραβδώσεις και κηλίδες! Η μορφή και το σημείο μα μιλούν για το εύθραυστο των πραγμάτων, καθώς αποτέμνουν τις ατμοσφαιρικές ροές.
Κατά τη φορά των αντιπαραθέσεων που επιδρούν η μια πάνω στην άλλη και στις οποίες η συγκίνηση πάντα φωλιάζει στην επιφάνεια του δέρματος, ο Σκυλογιάννης αποκαλύπτει, χωρίς προσποίηση , την ένταση της σχέσης του με τον κόσμο.
Gerard Xuriguera
Από
http://www.greekarchitects.gr
Οι φωτογραφίες των έργων είναι απο τον Παναγιώτη Μητσομπόνο τον οποίο και ευχαριστούμε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου