Σελίδες

Δευτέρα 26 Απριλίου 2010

Την πλήρη απελευθέρωση των κομίστρων και την -υπό όρους- διάθεση νέων αδειών για φορτηγά και βυτιοφόρα Δημόσιας Χρήσης σε ενδιαφερόμενους μεταφορείς..

Την πλήρη απελευθέρωση των κομίστρων και την -υπό όρους- διάθεση νέων αδειών για φορτηγά και βυτιοφόρα Δημόσιας Χρήσης σε ενδιαφερόμενους μεταφορείς, προβλέπει το σχέδιο της κυβέρνησης και του υπουργείου Υποδομών για την απελευθέρωση του κλάδου των οδικών εμπορευματικών μεταφορών.

Υπό την πίεση της Ε.Ε., η κυβέρνηση με νομοσχέδιο το οποίο παρουσίασαν ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημ. Ρέππας και ο υφυπουργός Ν.Σηφουνάκης σε σχετική συνέντευξη τύπου, δίνει σάρκα και οστά στις εξαγγελίες της περί ανοίγματος των λεγόμενων «κλειστών επαγγελμάτων», με τον κλάδο των Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης να αποτελεί την πρώτη πράξη προς αυτό το πλαίσιο.

Με βάση τις νέες διατάξεις καταργείται κάθε περιορισμός στην έκδοση νέων αδειών... Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ο οποιοσδήποτε πληροί συγκεκριμένες προϋποθέσεις σύστασης και λειτουργίας και έχει την ανάλογη οικονομική δυνατότητα και επιφάνεια, μπορεί να διεκδικήσει άδεια Φορτηγού Δημόσιας Χρήσης.
Η συγκεκριμένη απελευθέρωση καταργεί το ισχύον καθεστώς μεταβίβασης των αδειών, το οποίο είχε τη μορφή ενός άτυπου «χρηματιστηρίου» με τις τιμές να κυμαίνονται από 70.000 ευρώ έως και 250.000 ευρώ σε ορισμένες περιπτώσεις, ενώ πλέον οι μεταφορείς –νυν και νέοι- θα πρέπει να ασφαλίζουν τα εμπορεύματα που μεταφέρουν.
Παράλληλα ενθαρρύνεται η οργάνωση των επαγγελματιών σε εταιρείες, με τους 33.000 περίπου μεταφορείς οι οποίοι κατέχουν σήμερα άδειες Φ.Δ.Χ. να εντάσσονται στις εταιρείες αυτές μέσα σε ένα χρονοδιάγραμμα διάρκειας πέντε ετών, είτε μέσω τις καταβολής χρηματικού αντιτίμου είτε μέσω των αδειών των οχημάτων τους.
Να σημειωθεί επίσης ότι το κόμιστρο θα διαμορφώνεται ελεύθερα για τη μεταφορά εμπορευμάτων με φορτηγά, όμως ο αντίστοιχος τιμοκατάλογος για τα οχήματα μεταφοράς πετρελαιοειδών θα διαμορφώνεται όπως και σήμερα με υπουργικές αποφάσεις, ενώ οι νέες άδειες θα αφορούν αποκλειστικά σε οχήματα τα οποία πληρούν τις προδιαγραφές των κοινοτικών πρωτοκόλλων Euro 4 και Εuro 5.

Το κόστος για την απόκτηση μια νέας άδειας Φορτηγού Δημόσιας Χρήσης θα κυμαίνεται από 45.000 έως 75.000 ευρώ, ενώ για άδεια βυτιοφόρου θα ανέρχεται έως και τα 100.000- 120.000 ευρώ.
Για τη χορήγηση των νέων αδειών φορτηγών Δημόσιας Χρήσης θα καταβάλλεται ειδική εισφορά, ανάλογα με την κατηγορία και το μεικτό βάρος του οχήματος. Αναλυτικά, ορίζεται στα 10.000 ευρώ για τον πρώτο τόνο, 3.000 ευρώ για κάθε επόμενο τόνο μέχρι και τους 7 και 2.000 ευρώ για κάθε επόμενο τόνο (μετά τους 7) και μέχρι και τους 40.
Το κόστος των αδειών διαφοροποιείται για τα βυτιοφόρα υγρών καυσίμων. Για τον πρώτο τόνο ορίζεται το ποσό στις 30.000 ευρώ, για κάθε επόμενο και έως τους 7 τόνους στα 5.000 ευρώ, ενώ 4.000 ευρώ θα κοστίζει κάθε επιπλέον τόνος από τους 7 μέχρι τους 40.
Από autocarnet.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου