Όλα τα έργα γίνονται με μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων που σύμφωνα με όσα γράφουν στα χαρτιά εκπληρούν τις υποχρεώσεις που απορρέουν από την εφαρμογή του Νόμου ενώ στην πράξη δεν κάνουν τίποτα
Στον κάθετο άξονα της Εγνατίας «Σιάτιστα - Κρυσταλλοπηγή» καταγράφηκε η 10η νεκρή αρκούδα, θύμα τροχαίου μέσα στο 2009.
Πρόκειται για μια ενήλικη θηλυκή αρκούδα βάρους 80 κιλών, η οποία κατάφερε, δυστυχώς, να περάσει πάνω από την υποτυπώδη περίφραξη στο σημείο και, στην προσπάθειά της να διασχίσει το οδόστρωμα, χτυπήθηκε από διερχόμενο όχημα, στο ύψος του κόμβου του Μικρόκαστρου.
Κατά την αυτοψία που πραγματοποιήθηκε στην ευρύτερη ... περιοχή του ατυχήματος κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου, διαπιστώθηκε πως ο φράχτης έχει παραβιαστεί σε 35 σημεία!
Σύμφωνα με τον ΑΡΚΤΟΥΡΟ, στο συγκεκριμένο σημείο, εκτός από την ανεπάρκεια της περίφραξης: α) δεν έχει προβλεφθεί η κατασκευή ειδικών περασμάτων για την αρκούδα και την πανίδα γενικότερα και β) δεν υπάρχει η κατάλληλη σήμανση που να προειδοποιεί τους οδηγούς να ελαττώσουν ταχύτητα.
Από Ζούγκλα
εκτός βέβαια από τις αρκούδες της πίνδου και της εγνατίας, υπάρχουν δεκάδες άλλα ζώα που σκοτώνονται καθημερινά στο εθνικό και επαρχιακό δίκτυο της χώρας μας. και αυτά έχουν ψυχή και αυτών οι συναντήσεις με τα αυτοκίνητά στο οδόστρωμα μπορούν να αποβούν μοιραίες για τους οδηγούς.
ΑπάντησηΔιαγραφήσε εμάς ειδικά αυτός ο δρόμος άμφισσα-ιτέα είναι σκέτη εκατόμβη, για ζώα και ανθρώπους.
Με τα δίποδα ζώα που αναγκάζουν τις αρκούδες να μπαίνουν μέσα στους δρόμους τί γίνεται; Όλοι οι διεστραμμένοι εμπρηστές αφήνονται ελεύθεροι... Δασοφύλακες δεν υπάρχουν, τα πυροφυλάκια έχουν γίνει ρημαδιό και κάθε χρόνο παίρνουμε ανάποδες στροφές όταν βλέπουμε τα δάση μας να καίγονται, για να ικανοποιήσουν τις επεκτατικές ορέξεις οικοπεδοφάγων ή να καλύψουν διάφορα εγκλήματα (π.χ. φυτείες κάνναβης).
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτην κατάσταση που βρίσκεται η χώρα μας, αυτά που πρέπει να διεκδικήσουμε για το περιβάλλον - και για να σώσουμε κατ' αρχήν ό,τι απέμεινε από το δασικό μας πλούτο, σε όλη τη χώρα - είναι η επανίδρυση της δασοφυλακής είτε αγροφυλακής (δε με νοιάζει το όνομα) και η απόκτηση τέτοιου εξοπλισμού, που οι όποιες εστίες πυρκαγιάς, να σβήνονται σε διάστημα λίγων ωρών.
Πάντως, αν κάποιος από εμάς έχει την ατυχία να του βγει μπροστά στο αυτοκίνητό του μια αρκούδα και ενώ πάει π.χ. με 90 χλμ./ώρα, νομίζετε ότι προλαβαίνει να αντιδράσει και να σκεφθεί πώς να τη σώσει από βέβαιο θάνατο; Προσωπικά, αν μου σκάσει αρκούδα μπροστά στο αυτοκίνητο, πιο πιθανό θεωρώ να πάω πρώτος από έμφραγμα... Κανείς μας δε θέλει να τρακάρει με οποιοδήποτε ζώο, πόσο μάλλον με... αρκούδα για να μη διαλύσουμε το αυτοκίνητό μας. Κανείς μας δε θα σκεφθεί την άτυχη αρκούδα (στη συγκεκριμένη περίπτωση), αφού ούτε εκείνη σκέπτεται εμάς. Ας φροντίσουν οι αρμόδιες υπηρεσίες και οι δήθεν ζωόφιλοι να αλλάξουν μυαλά και να δημιουργήσουν εκείνες τις περιβαλλοντικές υποδομές για να μη φεύγουν τα ζώα από τα δάση και μπαίνουν μέσα σε αυτοκινητόδρομους. Αγορά δένδρων που δύσκολα καίγονται (η Σουηδία είναι από τις πρωτοπόρες χώρες στην εξαγωγή τέτοιων δενδρυλίων, δενδροφύτευση, αγορά ασυρμάτων και ευρύτερου εξοπλισμού δασικής πυρόσβεσης, δημιουργία σώματος φύλαξης δασών. Αυτά χρειάζονται.