Σελίδες

Παρασκευή 23 Οκτωβρίου 2009

Η ταινία της Κυριακής

Η Κινηματογραφική λέσχη Άμφισσας παρουσιάζει την Κυριακή 25 Οκτωβρίου και ώρα 20.00 στο Πνευματικό Κέντρο Άμφισσας την ταινία

ΑΔΩΞΟΙ ΜΠΑΣΤΑΡΔΗ****
NGLOURIOUS BASTERDS
Η Ιστορία; Ποια Ιστορία;

Το απόλυτο ανιστόρητο φιλμ της δεκαετίας! Η μέγιστη κινηματογραφική απόλαυση δια χειρός του αιρετικού Κουέντιν Ταραντίνο, ο οποίος στέλνει τον Χίτλερ στον αγύριστο, πριν της ώρας του!

Ε, λοιπόν, ο τύπος δεν παίζεται! Αποδεικνύει για μια ακόμη φορά πως δεν έχει ούτε ιερό ούτε όσιο και, κατά πως φαίνεται, πολύ καλά κάνει! Γιατί με το σκηνοθετικό του ντελίριο καταφέρνει να παρασύρει το θεατή σε ένα άνευ προηγουμένου κινηματογραφικό γαϊτανάκι, γελοιοποιεί το ναζισμό και τους ναζιστές και προσφέρει ένα χορταστικό φιλμ παραγεμισμένο με ένα υπέροχο μείγμα δράσης και χιούμορ.

Σύμφωνα με το σενάριο, η Σοσάνα, μια μικρή Εβραιοπούλα, γίνεται μάρτυρας στη δολοφονία της οικογένειάς της από τους ναζί. Όλα αυτά στην κατεχόμενη Γαλλία κατά τη διάρκεια του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου. Η... κοπέλα γλυτώνει και καταφεύγει στο Παρίσι, όπου τη βλέπουμε ξανά με άλλο όνομα και να έχει γίνει ιδιοκτήτρια ενός μικρού κινηματογράφου. Στο μεταξύ μια ομάδα επίλεκτων κυνηγών των ναζί, φτάνει από τις ΗΠΑ στη Γαλλία, με σκοπό να μακελέψει όσους περισσότερους γερμανούς μπορεί. Και το κάνει με κάθε δυνατό τρόπο, πληρώνοντας τους δολοφόνους με το ίδιο νόμισμα. Εδώ ο Ταραντίνο επιδίδεται σε αυτό που αγαπά: στην κινηματογράφηση της βίας, ωμής βίας, τόσο ακραίας ώστε την αποδυναμώνει, την απομυθοποιεί. Με κάποιον τρόπο, οι επίλεκτοι, που ονομάζονται «Μπάσταρδοι», σχεδιάζουν να βάλουν βόμβα στον κινηματογράφο, τη μέρα που προβάλλεται μια γερμανική προπαγανδιστική ταινία του Γκέμπελς, παρουσία του ίδιου του Φύρερ! Το ίδιο σκοπεύει να κάνει και η Σοσάνα. Το σχέδιο πετυχαίνει (!!!) αλλά το τίμημα είναι βαρύ. Η ουσία είναι πως ο Ταραντίνο «ζωγραφίζει». Στην τελική δε, σεκάνς του μακελειού μέσα στον κινηματογράφο, λειτουργεί ως κορυφαίος χορογράφος! Όσο για την Ιστορία, τη σμπαραλιάζει, δίνοντας την εκδοχή εκείνη που θα ήθελε όλη η Ευρώπη εκείνα τα χρόνια. Δηλαδή το θάνατο του Αδόλφου Χίτλερ και ολόκληρου του ναζιστικού σκυλολογιού. Μια εκδοχή που θα σήμαινε τη σωτηρία πολλών χιλιάδων ανθρώπων αφού ο πόλεμος θα τελείωνε μια ώρα αρχύτερα. Κάτι που δεν έγινε τελικά αλλά έδωσε την ευκαιρία στον Ταραντίνο να φτιάξει μια ταινία που δύσκολα θα ξεχάσετε.

Inglourious-Basterds-Dec11-FL-02Στις ερμηνείες έχουμε τον Κρίστοφ Βαλτς, ο οποίος είναι απολαυστικός στο ρόλο του σαδιστή αξιωματικού των Ες Ες. Ο Βαλτς με το παίξιμό του δίνει στο ρόλο του εκείνη τη σκληράδα των ναζί που ανάμεικτη με την απειλητική «ευγένεια» σου παγώνει το αίμα, ενώ την ίδια στιγμή τον γελοιοποιεί. Εξαιρετική ερμηνεία η οποία αποζημιώθηκε με α΄ βραβείο στο Φεστιβάλ των Κανών.

Η Νταϊάν Κρούγκερ, λάμπει ως Σοσάνα, είναι μετρημένη και δεν κάνει κατάχρηση της εντυπωσιακής της, ούτως ή άλλως, παρουσίας.

Ο Μπραντ Πιτ, αφήνει κατά μέρος τις γοητείες και ως υπολοχαγός Ρέιν, επικεφαλής των «μπάσταρδων», δίνει μία ερμηνεία που απλά δείχνει το μέγεθος των δυνατοτήτων του. Άλλοτε μετρημένος και άλλοτε υπερβολικός, κατά πώς χρειάζεται αναλόγως, αφήνει τη σφραγίδα του στην ταινία, όταν παριστάνει τον Ιταλό με την αμερικάνικη προφορά.

Η ταινία είναι ριμέικ της …σχεδόν ομώνυμης ταινίας («Inglorious bastards» τότε, «Inglourious basterds» τώρα και στα ελληνικά «Άδωξοι μπασταρδη», αντί «Άδοξοι μπάσταρδοι»), που γύρισε το 1978 ο Έντζο Καστελάρι. Βέβαια δια χειρός Ταραντίνο η απόσταση μεταξύ των δύο ταινιών μεγαλώνει, αλλά ποιος νοιάζεται; Μάλιστα ο Καστελάρι σχολιάζοντας λέει: «Είναι μια τελείως διαφορετική ταινία. Είναι κάτι ολότελα φτιαγμένο από τον Ταραντίνο. Δεν πρόκειται για ριμέικ. Απλά είναι κάτι που του ενέπνευσα».

Η ιδέα για την ταινία γεννήθηκε πριν από 10 χρόνια αλλά ο Ταραντίνο δεν είχε αποφασίσει αν θα το μεταφέρει στη μικρή οθόνη ως σίριαλ ή θα το κάνει μυθιστόρημα. Τελικά αποφάσισε να το γυρίσει ταινία και, όπως αποδείχτηκε, ορθώς έπραξε.

ΑΔΟΞΟΙ ΜΠΑΣΤΑΡΔΟΙ (INGLOURIOUS BASTERDS)

Σκηνοθεσία: Κουέντιν Ταραντίνο

Πρωταγωνιστούν: Μπραντ Πιτ, Νταϊάν Κρούγκερ, Κρίστοφ Βαλτς, Ντάνιελ Μπρουλ, Μελανί Λορέν, Ιλάι Ροθ, Τιλ Σβάιγκερ, Μίκαελ Φασμπέντερ, Μάικ Μάγιερς

για το περιοδικό CITY
Από kersanidis.wordpress.com
Δείτε το τρέιλερ

2 σχόλια:

  1. Μια κριτική για την κριτική:
    -Δεν νομιζω ότι γελοιοποιεί τους Ναζί,απλά δημιουργεί τις καρικατούρες τους, έτσι όπως έχουν παγιωθεί σαν εικόνα στο μυαλό μας έπειτα από δεκάδες ταινιών Χόλιγουντ γι' αυτούς και το 2ο Π.Π όλα αυτά τα χρόνια.
    Το ίδιο βέβαια κάνει και με τους βρετανούς στη σκηνή μύησης του στρατιώτη στο σχέδιο Κίνο(με την παρουσία ενός γκουρού-διακοσμητικού Τσώρτσιλ:ωραίο τρικ).
    Όπως και με τον επαρχιώτη στρατόκαυλο Αμερικάνο που ενσάρκωσε καταπληκτικά ο Μπρατ Πιτ και την ομάδα του τους μπάσταρδους σε ρόλο εκδικητών του καλού αλα '12 καθάρματα'.
    -Επίσης δεν είδα πουθενά το 'σαδιστή' αξιωματικό SS(καταπληκτική ερμηνεία του Κρίστοφ Βαλτς), παρά μόνο το σαδιστή 'Μπάσταρδο' που έλιωνε κεφάλια με το μπαστούνι του μπέιζμπολ,τους υπόλοιπους 'Μπάσταρδους' που πέρναν τα sculp των εχθρών και τον υπολοχαγό Ρέιν που χάραζε αγκυλωτούς σταυρούς στο μέτωπο των Ναζί.
    Εδώ νομίζω ακριβώς ότι αντιστρέφει τους 'παραδοσιακους' ρόλους των αντιτιθέμενων στις ταινίες του είδους, αλλά ο κριτικός μάλλον δεν πήρε χαμπάρι:εξακολουθεί να βλέπει τους Ναζί ως σαδιστές.
    Αυτή νομίζω είναι και η τέχνη του Ταραντίνο:
    Ξέρει να φτιάχνει χαρακτήρες, να φτιάχνει υπέροχες σκηνές(όπως αυτή στην υπόγεια ταβέρνα) κι όλα αυτά εμπνευσμένα από παλιές ταινίες διάφορων ειδών (πολεμικές,καράτε,τρόμου,κωμωδίες),
    ακόμα και δευτέρας διαλογής και να 'παίζει' με τα 'καθιερωμένα' των ταινιων αυτών.
    Άλλωστε ο Ταραντίνο ξεκίνησε ως υπάλληλος video club που στις ελεύθερες ώρες του έβλεπε τα 'άπαντα'.

    ΥΣ1:Έκπληξη η επιλογή των Εβραίων μαχητών σε ρόλο αιμοδιψών, ανώμαλων, σαδιστών τιμωρών του Κακού.
    Λέτε να υπάρχει κάποια πολιτική αλληγορία και δεν το κατάλαβα;

    ΥΣ2:Εύγε στη Λέσχη που συνεχίζει να φέρνει πρώτης προβολής ταινίες στον άνυδρο τόπο μας.

    ΥΣ3:Η προβολή της συγκεκριμένης ταινίας 3 μέρες πριν την 28η έγινε για λόγους επετειακού εορτασμού;
    Ελπίζω να ήταν τυχαίο....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ωραία είναι να γράφεις για κάποιον υποτιμητικά πως "δεν πήρε χαμπάρι", πίσω από τη μάσκα της ανωνυμίας. Πάντως παρά το στιλάκι του ξερόλα ανώνυμου, εγώ επώνυμα δηλώνω πως συμφωνώ με την προσέγγισή του.
    ΣΤΡΑΤΟΣ ΚΕΡΣΑΝΙΔΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή