Σύνδεσμος Καλοσκοπιτών Παρνασσιδας, Η ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΣ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ ΠΡΟΣ ΤΑ ΜΜΕ 2-6-2009
O Σύνδεσμος Καλοσκοπιτών Παρνασσιδας, Η ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΣ, με αφορμή πρόσφατο δημοσιεύματα και δηλώσεις του κ. Δημάρχου Γραβιάς μετά τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικράτειας (τμήμα Ε) με αριθ. 3958/2008 & 3959/2008 για την άδεια χρήσης νερού για την ύδρευση των Δ. Δ. Οινοχωρίου, Σκλήθρου, Αποστολιάς και Καστελλιων από την πηγή «Κεφαλόβρυσο» του Δ. Δ. Καλοσκοπής, για την ορθή ενημέρωση της κοινής γνώμης και ειδικότερο των δημοτών του Δήμου διευκρινίζει τα ακόλουθα.
Το Δ. Δ. Κσλοσκοπής με την απόφαση 1/2002/ 26.3.2002 και ο Σύνδεσμός μας με την επιστολή του με αριθ. πρωτ. 442(20.3.2002 προς τον κ. Δήμαρχο Γραβιάς έκαναν δεκτό το αίτημα του Δήμου να παραχωρήσουν την πλεονάζουσα ποσότητα νερού από την πηγή «Κεφαλόβρυσο» με τις παρακάτω προϋποθέσεις. ...
ο) Να καλυφτούν πρώτα οι ανάγκες του χωριού για ύδρευση - άρδευση.
β) Να μην διαταραχτεί το υφιστάμενο οικοσύστημα της ευρύτερης περιοχής και να μην προκληθεί οποιοδήποτε περιβαλλοντική διατάραξη.
Ο Σύνδεσμός μας πίστευε και πιστεύει ότι τα γενικότερα τοπικό συμφέροντα προάγονται μόνον όταν υπάρχει αλληλοκατανόηση και ο κ. Δήμαρχος συνεργάζεται με τους φορείς του Δήμου και δεν προσπαθεί με δηλώσεις του να καλλιεργήσει μια αντιπαράθεση μεταξύ των Δημοτών από το εμπλεκόμενα Δημοτικό Διαμερίσματα και του Συνδέσμου μας.
Καλούμε λοιπόν τον κ. Δήμαρχο να εφαρμόσει άμεσα το Νόμο και τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Επίσης καλούμε τον κ. Γενικό Γραμματέα της Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδος να παρέμβει και να επιβάλει την εφαρμογή της Νομιμότητας.
Ο Σύνδεσμός μας όλα αυτό το χρόνια πορεύθηκε με γνώμονα την Οδηγία Πλαισιο 60/2000 της Ε.Ε. για την προστασία των υδατικών συστημάτων και την εθνική νομοθεσία που απορρέει απ’αυτήν (Ν.3199/2003 κ.α.), που μας δινουν ορισμένες βασικές αρχές που πρέπει να τηρούνται στην άσκηση της υδατικής πολιτικής που περιληπτικά θα αναφέρουμε παρακάτω για ενημέρωση των συμπολιτών μας.
Η οδηγία Ε.Ε. 60/2000 σκοπεύει στην θέσπιση ενιαίου Ευρωπαϊκού πλαισίου γιο την προστασία των εσωτερικών των μεταβατικών των παράκτιων και των υπογείων υδάτων. Ορίζει ως χωρική μονάδα διαχείρισης των υδατικών πόρων την Λεκάνη Απορροής Ποταμού που ανήκει στο υδατικό διαμέρισμα της περιοχής.
Τα Σχέδια Διαχείρισης Υδατικών Πόρων στο επίπεδο Λεκάνης Απορροής ποταμού υπολογίζουν το ισοζύγιο προσφοράς και ζήτησης, τις περιβαλλοντικές παραμέτρους και κατανέμουν τις χρήσεις, ενώ το Προγράμματα μέτρων για την επίτευξη του στόχου της καλής κατάστασης των υδάτων συνίστανται σε νομοθετικά, διοικητικά και οικονομικά μέτρα, σε μέτρα διαχείρισης της ζήτησης, σε μέτρα αποτελεσματικότητας της χρήσης του νερού, σε έργο υποδομής για την αξιοποίηση υδατικών πόρων, σε αδειοδοτήσεις δεσμεύσεις και ελέγχους για την αποθήκευση, άντληση και επανατροφοδότηση των υδατικών συστημάτων ή τις εκπομπές ρύπων στα υπόγεια και επιφανειακά νερά.
Όπως γίνεται κατανοητό η οδηγία 60/2000 και η εθνική νομοθεσία δεν αφορά απλά και μόνο την αδειοδότηση δηλ. την έκδοση άδειας χρήσης νερού από κάποια Υπηρεσία, αλλά αφορά ένα ευρύ φάσμα των δραστηριοτήτων μιας κοινωνίας. Τη βιομηχανική και γεωργική παραγωγή, την κτηνοτροφία, το είδος και την έκταση της Τουριστικής δραστηριότητας, την οικιστική ανάπτυξη και το γενικότερο χωροταξικό σχεδιασμό, ενώ παράλληλο προωθεί την αειφορική εκμετάλλευση των υδάτων και την προστασία του περιβάλλοντος.
Η κατάρτιση των Σχεδίων Διαχείρισης προϋποθέτει τη γνώση των υδρολογικών και
μετεωρολογικών παραμέτρων της Λεκάνης Απορροής, της δυναμικότητας των επιφανειακών και υπογείων υδατικών συστημάτων και το βαθμό εκμετάλλευσής τους, τις ελλειμματικές περιοχές, το βαθμό και το είδος της ρύπανσης των υδάτων, αλλά και την προέλευσή της, κοινωνοικονομικά δεδομένα για την κοστολόγηση και την ανάκτηση του κόστους αποκατάστασης του νερού.
Ο σχεδιασμός διαχείρισης υδατικών πόρων δεν γίνεται οριστικά μια φορά. Αλλά είναι μια δυναμική διαδικασία που χαρακτηρίζεται από ένα σύνολο δραστηριοτήτων που εξελίσσονται στο χρόνο και αναπροσαρμόζονται κάθε φορά με το νέο δεδομένο που προκύπτουν.
Πρέπει λοιπόν η Τοπική και Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση μαζί με την Περιφέρεια και το κοινό - χρήστες να ευρίσκονται σε ετοιμότητα όχι μόνο κατά την αρχική κατάρτιση των Σχεδίων Διαχείρισης αλλά να συμμετέχουν στην εφαρμογή τους, να ελέγχουν την αποτελεσματικότητά τους και να διαμορφώνουν τις κατάλληλες προτάσεις για την βελτίωση τους. Αυτό εξ’ άλλου αναφέρονται στις προαναφερθείσες αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Τέλος η οδηγία για να επιτύχει τους στόχους που θέτει θεωρεί ότι θα πρέπει να αλλάξει η νοοτροπία των πολιτών και η αντίληψή τους σχετικό με τη χρήση του νερού. Γι αυτό προβλέπει και προτείνει συναινετικές, συμμετοχικές διαδικασίες και διαβούλευση με το κοινό-χρήστες για όλα τα στάδια κατάρτισης, εφαρμογής και αναπροσαρμογής των Σχεδίων Διαχείρισης και των μέτρων που απαιτούνται για την καλή κατάσταση των υδάτων, Ο ρόλος της Τοπικής Αυτοδιοίκηση της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης και της Περιφέρειας σ αυτό το πολύ σημαντικό ζήτημα είναι προφανής.
Πρέπει λοιπόν όλοι να συμβάλουμε με κάθε τρόπο στη επίτευξη των στόχων που τίθενται διότι καμία πρωτοβουλία δεν είναι αρκετή, αν δεν υπάρχει η ενεργός συμμετοχή όλων των πολιτών.
Τελειώνοντας, καλούμε καλόπιστα τις όποιες αντίθετες φωνές να αναλογισθούν απλά, τη σημασία και μόνον που έχει για τον τόπο μας, τα παιδιά μας και το εγγόνια μας το πρόγραμμα διαχείρισης των υδατικών πόρων και να αναλογισθούν τις ευθύνες τους όταν αντιτίθενται σε τέτοιες ενέργειες. Εμείς δηλώνουμε ότι θα προσπαθήσουμε να συμβάλλουμε ενεργά, με όλες μας τις δυνάμεις στην καλύτερη δυνατή δημιουργία ενός σχεδίου διαχείρισης Υδατικών Πόρων στην περιοχή μας, προς όφελος όλων των πολιτών του Δήμου μας στα πλαίσια και της προστασίας του περιβάλλοντος και της βιώσιμης ανάπτυξης.
Με την παράκληση να δημοσιευθεί το Δ.Σ.
Περισσότερα στοιχεία για το θέμα μπορείτε να βρείτε στο www.kastellia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου