Συζητήθηκε πρόσφατα στο δημοτικό συμβούλιο της Ιτέας η αίτηση γνωμοδότησης που κατέθεσε η Νομαρχία Φωκίδας «περί παροπλισμού πλοίων στα αγκυροβόλια όρμων Ιτέας-Γαλαξειδιου».
Η απόφαση ήταν αρνητική όπως αρνητική ήταν και η απόφαση του Δήμου Γαλαξιδίου που ερωτήθηκε επίσης από την Νομαρχία για το ίδιο θέμα.
Το θέμα όμως δυστυχώς δεν έχει κλείσει, γιατί οι απόψεις των Δήμων και την Νομαρχίας είναι γνωμοδοτικές και μπορεί να μην τις λάβει υπ όψιν το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Ο Βουλευτής του Νομού Μπούγας εξέφρασε την αρνητική του θέση, όπως και ο Υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Καμμένος. Ακόμα όμως αφήνουν το θέμα του τι θα γίνει ανοικτό.
Αν δύο υφυπουργοί, Ανάπτυξης και Ναυτιλίας έχουν ...... αρνητική θέση, γιατί το θέμα αυτό δεν έχει κλείσει ακόμα;
Μήπως υπάρχουν οικονομικά συμφέροντα που θέλουν να μην αναπτυχθεί τουριστικά η περιοχή μας;
Τα συμφέροντα αυτά θέλουν να κρατούν υπανάπτυκτο τον νομό μας για να τον λυμαίνονται χωρίς αντίπαλο.
Έχετε σκεφτεί πως θα είναι ο Νομός μας μετά τα 300 χρόνια εξορύξεως μεταλλεύματος.
Αν το σκεφτείτε θα καταλάβετε γιατί δεν μπορεί να ανθίσει τίποτα στον τόπο μας. Οι γαλάζιες σημαίες χάνονται από τις παραλίες μας. Η τουριστική ανάπτυξη σαμποτάρεται, κούνιες παιδικές χαρές δεν υπάρχουν πουθενά, νερά για να ποτίζεται η περιοχή δεν υπάρχουν.
Σας προτείνω να ξαναδιαβάσετε ένα άρθρο που έχει αναρτηθεί ξανά από την Ιστοσελίδα μας για την ανάπτυξη που προσφέρουν έναν τόπο τα μεταλλεία
ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΖΗΤΑΤΕ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟΝ ΤΑ ΠΡΟΕΝΤΑΓΜΕΝΑ ΕΡΓΑ ΣΤΟ ΠΑΜΦΩΚΙΣ (ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΦΩΚΙΔΑΣ 120 ΕΚ. ΕΥΡΩ). ΔΕΙΤΕ ΠΟΣΑ ΑΠΟ ΤΑ 120 ΕΚ. ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΗΝ ΙΤΕΑ (ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΨΑΧΝΕΤΕ 1 ΕΚ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΡΙΝΑ). ΜΑΘΕΤΕ ΠΟΙΟΙ ΠΡΟΤΕΙΝΑΝ ΤΑ ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΤΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ. ΠΟΥ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΦΩΚΙΔΑΣ ΑΝ ΔΕΝ ΓΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΙΤΕΑ?????
ΑπάντησηΔιαγραφήΣΤΗΝ ΣΤΗΛΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΕΓΔΙΤΣΑ?????
ΔΕΙΤΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΑΣ ΑΣΧΟΛΗΘΟΥΜΕ ΚΑΙ ΜΕ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΦΑΝΕΣΤΑΤΑ ΕΧΟΥΝ ΣΚΟΠΟ ΤΟ ΚΕΡΔΟΣ. Η S&B ΑΝ ΤΗΝ ΑΦΗΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΘΑ ΤΟΝ ΦΟΡΤΩΝΕΙ ΣΤΟΝ ΜΩΛΟ ΤΟΝ ΒΩΞΙΤΗ. ΣΥΓΝΩΜΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΕΓΩ ΑΝ ΜΠΟΡΟΥΣΑ ΝΑ ΚΟΝΟΜΗΣΩ ΜΕΡΙΚΑ ΕΚ. ΤΟ ΙΔΙΟ ΘΑ ΕΚΑΝΑ
Επειδή όλοι μαζί ξέρουμε περισσότερα, πες μας και εσύ για να μην τα ψάχνουμε , έχεις κάποιες απαντήσεις στα ερωτήματά σου;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠροτάθηκαν στον Δήμο Ιτέας αρκετά έργα που θα μπορούσε να συμπεριλάβει στο εν λόγω πρόγραμμα, όμως δεν έγινε καμία κίνηση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτην Σεγδίτσα και στην Στηλια που αναφέρει ο φίλος παραπάνω, προφανώς κάποιος τοπικός παραγωντας ασχολήθηκε, έτρεξε, συνενοήθηκε με τους αρμόδιους και τις τεχνικές υπηρεσίες και εντάχθηκαν στο πρόγραμμα.
Τα συμπεράσματα δικά σας...
Νομίζω ότι είναι άλλο θέμα το πρόγραμμα του ΠΑΝΦΩΚΙΣ και άλλο αυτό του αγκυροβολίου παροπλισμού πλοίων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια το πρώτο θέμα αυτό που προσπάθησα να αναδείξω είναι ότι δυστυχώς η κύρια οικονομική δύναμη που δραστηριοποιείται στην περιοχή, έχει σαν στόχο την υπανάπτυξη της περιοχής για να μην βρίσκει αντιστάσεις από τουριστική ή αγροτική χρήση της γης είτε τώρα, είτε και στο μέλλον. Είναι σίγουρο ότι η πορεία σε νέα κοιτάσματα είναι πορεία που σε 20 , 30 , 40 ,50 χρόνια θα έχει επιφέρει τρομερές αλλοιώσεις του περιβάλλοντος.
Αν σε αυτήν την διαδικασία δεν μπει ένα φρένο έτσι ώστε να μπορέσει να αναπτυχθεί και με κάποιο άλλο τρόπο, σε κάποιον άλλον τομέα ο τόπος μας, η οικονομική παρακμή του και η πληθυσμιακή του συρρίκνωση, που υπάρχει ήδη σε μεγάλη έκταση τώρα, αύριο θα γίνει ακόμα μεγαλύτερη.
Όσο για το ΠΑΝΦΩΚΙΣ και τα έργα του, αυτά έχουν σαν βασικό άξονα ποια είναι η μετοχική σύνθεση των αναπτυξιακών που διαχειρίζονται το πρόγραμμα. Στην αναπτυξιακή αυτή δεν ανήκουν ούτε η Ιτέα ούτε και το Ευπάλιο , οι δύο πιο αναπτυσσόμενες δηλαδή περιοχές του νομού μας. Με αυτήν την βάση ανάπτυξης που χρησιμοποιήθηκε αυτά τα αποτελέσματα πήραμε. Θα έπρεπε να ληφθούν υπόψη στον σχεδιασμό και αυτοί οι δύο αναπτυσσόμενοι δήμοι για να μην έχουμε αυτήν την στρεβλή ανάπτυξη.
Ο βασικότερος δρόμος για τον Νομό κατά την γνώμη μου είναι αυτός που θα μας ενώσει με την Αθήνα και όχι αυτοί που θα μας ενώσουν με την Πάτρα ή την Λαμία. Με αυτήν την οπτική πιστεύω ότι αυτό που πρέπει να ζητήσουμε είναι ι η βελτίωση του Δρόμου Ιτέα Δεσφίνας σαν ο δρόμος που ενώνει την παραλιακή Φωκίδα αλλά και την Άμφισσα με την Λειβαδιά και την Αθήνα
Οι συγκοινωνιακές υποδομές είναι η βάση για οποιαδήποτε ανάπτυξη. Τα συγκοινωνιακά δίκτυα αποτελούν σήμερα βασικό παράγοντα για το σχεδιασμό των τουριστικών πακέτων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑντί για το νεκροταφείο πλοίων που μπορεί βέβαια να γίνει κι ένα θαυμάσιο "στολίδι" για το Δελφικό Τοπίο, πρέπει να δώσουμε σημασία στη βελτίωση του λιμανιού, ώστε να μπορούν να προσεγγίζουν τα μεγαλύτερα πλοία και τη λειτουργία της μαρίνας.
Είναι απαραίτητη η κατασκευή τόσο του άξονα Λαμίας - Αντιρρίου που αποτελεί κομμάτι του βασικού πανευρωπαϊκου δικτύου και μεθοδεύτηκε η απομάκρυνσή του από το νομό μας αλλά και η βελτίωση της επικοινωνίας με Αθήνα.
Επίσης πρέπει να γίνει προσπάθεια σε συνδυασμό με τις ενέργειες που γίνονται για να φθάσει ο προαστιακός στη Λιβαδιά για την επέκτασή του στην περιοχή μας μέσω Δαύλειας που είναι αρκετά εύκολη.
Για τη σιδηροδρομική σύνδεση μέσω Φωκίδας γίνονται αρκετές προσπάθειες από τους Αιτωλοακαρνάνες μετά το έγκλημα της μη προβλέψεως για σιδηροδρομική χρήση της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου.
Εγώ έχω να προσθέσω ότι, αν δεν κάνω λάθος, η περιοχή της Ιτέας είχε αποτελέσει και κατά το παρελθόν νεκροταφείο πλοίων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Ν. Φωκίδας είναι από τους φτωχότερους νομούς της Ελλάδας. Τουλάχιστον από άποψη ανάπτυξης και δεν φταίει το οδικό δίκτυο μόνο..
Deluxe έχεις δικιο όντως έχει αποτελέσει και στο παρελθόν η Ιτέα ''νεκροταφείο πλοίων'' παρακάτω παραθέτω άρθρο της εφημερίδας ''To Bήμα'' http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=16&artid=256263&dt=21/02/2009 σχετικό με την ανάρτηση του iteanet
ΑπάντησηΔιαγραφήΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΙΝΗΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΠΟΥ ΝΑ ΦΡΟΝΤΙΣΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΙΤΕΑΣ?ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΤΟΛΜΑ ΝΑ ΜΟΙΡΑΣΕΙ ΦΥΛΛΑΔΙΑ,ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΚΕΤΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ?ΕΤΣΙ Ο ΚΑΘΕ ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΠΟΥ ΕΣΕΙΣ ΨΗΦΙΖΕΤΑΙ ΘΑ ΤΑ ΤΣΕΠΩΝΕΙ ΚΑΙ ΘΑ ΑΦΗΝΕΙ ΤΗΝ ΙΤΕΑ ΣΕ ΕΓΚΑΤΑΛΗΨΗ.
ΑπάντησηΔιαγραφή