Σελίδες
▼
Τετάρτη 19 Νοεμβρίου 2008
Από την Ιτέα μέχρι τις Μυκήνες! Ράλι Ακρόπολις 2009
Μετά από τρία χρόνια το Ράλι Ακρόπολις θα επιστρέψει το 2009 σε ορισμένες από τις κορυφαίες ειδικές διαδρομές της Φωκίδας και της Βοιωτίας και, επιπλέον, μετά από σχεδόν δύο δεκαετίες, θα περιλαμβάνει και τμήματα της Πελοποννήσου! Ως γνωστόν, η βάση του αγώνα θα βρίσκεται στο κέντρο, στην πόλη του Λουτρακίου.
Η οργανωτική επιτροπή του αγώνα, ΕΛΠΑ, παρουσίασε τον κεντρικό σχεδιασμό του 56ου Ράλι Ακρόπολις, επτά μήνες πριν τη διεξαγωγή του αγώνα (11-14 Ιουνίου 2009). Οι φίλοι του αγώνα αλλά και του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ένδοξες ειδικές όπως η "Ευαγγελίστρια" και οι "Βωξίτες", ενώ στην Ιτέα θα υπάρχει και μικρό Service Park το μεσημέρι της πρώτης ημέρας....
Συνολικά, η πρώτη μέρα (Παρασκευή 12 Ιουνίου) θα αποτελείται από τις ειδικές διαδρομές "Χαρβάτι", "Θήβα", "Ευαγγελίστρια", "Βωξίτες" και "Δροσοχώρι", εκ των οποίων μόνο η "Θήβα" είναι επαναλαμβανόμενη. Το δεύτερο σκέλος (Σάββατο 13 Ιουνίου) περιλαμβάνει τρεις επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές, τις "Κεφαλάρι", "Γυμνό" και "Μυκήνες", καθώς το μεσημβρινό Service Park θα γίνει κανονικά στο Λουτράκι.
Την τρίτη και τελευταία ημέρα του 56ου Ράλι Ακρόπολις τα πληρώματα θα κινηθούν σε διαδρομή πλησίον του κέντρου του αγώνα, καθώς θα αγωνιστούν στις ειδικές "Λουτράκι", "Αγ. Θεόδωροι" και "Νέα Πίσσια", εκ των οποίων οι δύο πρώτες είναι επαναλαμβανόμενες. Και πάλι το Service θα γίνει στο Λουτράκι, όπου και θα είναι στημένη και η ράμπα τερματισμού, για να υποδεχθεί το πρώτο αυτοκίνητο στις 14:10 το μεσημέρι της Κυριακής 14 Ιουνίου.
Το σημείο εκκίνησης παραμένει αντικείμενο διαπραγμάτευσης για την ΕΛΠΑ. Υπάρχουν αρκετές ιδέες που εξετάζονται και μία από αυτές είναι να γίνει η εκκίνηση το βράδυ της Πέμπτης 11 Ιουνίου και να ακολουθήσει υπερειδική διαδρομή στο Ολυμπιακό Στάδιο της Αθήνας. Ωστόσο, προς το παρόν δεν υπάρχουν συγκεκριμένες αποφάσεις για το θέμα.
Στην παρουσίαση του 56ου Ράλι Ακρόπολις συμμετείχαν ο πρόεδρος της ΕΛΠΑ και της οργανωτικής επιτροπής του αγώνα, Βασίλης Δεσποτόπουλος, η αλυτάρχης του αγώνα Ανίτα Πασαλή, ο Δήμαρχος Λουτρακίου Γιώργος Γκιώνης, ο διαχειριστής του βασικού χορηγού του αγώνα "Club Hotel Casino Loutraki" Αντώνης Στεργιώτης και ο Αρης Βωβός, διεθύνοντας σύμβουλος της "Μπάμπης Βωβός Διεθνής Τεχνική" και πρόεδρος και διεθύνοντας σύμβουλος της "Costa Coffee", χορηγών του αγώνα.
Σύμφωνα με την οργανωτική επιτροπή, ο στόχος είναι η διοργάνωση του καλύτερου Ράλι Ακρόπολις των τελευταίων ετών. Οι προτεραιότητες που έθεσε η οργάνωση ήταν "...να επικεντρωθούμε στις ανάγκες ενός τέτοιου γεγονότος παγκοσμίου ενδιαφέροντος και όχι στις αδικαιολόγητες αντιπαραθέσεις με συλλόγους, κοινωνικές ομάδες και μεμονωμένα άτομα που δεν ήθελαν τον αγώνα στην Αττική και ειδικότερα στην Αθήνα".
Και επιπλέον "...να μην αλλάξουμε μόνο το κέντρο του αγώνα, αλλά και να κινηθούμε σε γνώριμες κλασσικές διαδρομές, να ξαναφέρουμε τους θεατές κοντά στο Ράλι Ακρόπολις και να τους δώσουμε το κίνητρο να αποδράσουν τρεις μέρες από την καθημερινότητά τους και να διοργανώσουμε έναν αγώνα αντάξιο της ιστορίας του".
Η οργάνωση υποστηρίζει ότι αυτός ο νέος, ρηξικέλευθος σχεδιασμός του Ράλι Ακρόπολις έχει γίνει με πλάνο τριετίας, παρότι το 2010 ο αγώνας δεν θα βρίσκεται στο πρόγραμμα του WRC, εκτός συγκλονιστικού απροόπτου. Η Επιτροπή Ράλι της FIA έχει αποφασίσει να υπάρχουν 24 αγώνες, εκ των οποίων οι 12 θα γίνονται κάθε χρόνο, κάτι που σημαίνει ότι κάθε αγώνας θα είναι στο "παγκόσμιο" πρόγραμμα χρόνο παρά χρόνο. Ωστόσο, υπάρχουν αρκετές αντιδράσεις και το θέμα συζητείται.
Το ξενοδοχείο "Club Hotel Casino Loutraki" θα φιλοξενήσει το κέντρο του αγώνα, τα γραφεία Τύπου και κατασκευαστών και τις αίθουσες των αγωνοδικών και της FIA. Τόσο το ξενοδοχείο όσο και ο χώρος του Service Park, περίπου 800 μέτρα μακριά στη Σχολή Μηχανικού, είναι παραλιακά.
Η θέση του νέου κέντρου του αγώνα εξυπηρέτησε στο σχεδιασμό και στην επιλογή ειδικών διαδρομών τόσο στη Στερεά Ελλάδα όσο και στην Πελοπόννησο. Επιπλέον, εξυπηρετεί και τις εργοστασιακές ομάδες, διότι απέχει μόνο 100 χιλιόμετρα από το αεροδρόμιο "Ελ. Βενιζέλος" της Αθήνας και από το λιμάνι της Πάτρας, ενώ παράλληλα και το λιμάνι της Κορίνθου είναι αρκετά μεγάλο ώστε να υποδεχθεί τα πλοία με τον εξοπλισμό των ομάδων.
Τα εργοστάσια ενδέχεται να μην δουν με "καλό μάτι" τις πολύ μεγάλες απλές διαδρομές της πρώτης ημέρας, αλλά προφανώς η οργάνωση του αγώνα το έχει λάβει υπόψη της καθώς έχει χρησιμοποιήσει κάθε ελευθερία που επιτρέπουν οι κανονισμοί, όπως το απομακρυσμένο Service Park στην -επίσης παραλιακή- Ιτέα. Το 56ο Ράλι Ακρόπολις του 2009 θα έχει εντελώς διαφορετικό πρόσωπο. in.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου